Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 2 sie 2025, o 22:45




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 329 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 cze 2015, o 08:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
sailhorse napisał(a):
(...)

Cywilizowane demokracje dojrzały do tego, że jeśli coś - na poziomie ogólnym - moze regulować kodeks cywilny, to lepiej żeby państwo ze swoimi przepisami się w to nie wtrącało. To komuna traktowała obywatela, jako potencjalnego oszusta, zdrajcę albo - generalnie osobnika wymagającego ciagłej obserwacji i ewentualnie - błyskawicznej represji. Dojrzałe państwowości traktują swoich obywateli podmiotowo. I ingerują wyłacznie wówczas, gdy obywatel zawiedzie tego zaufania, a dobro innych obywateli wymaga ochrony.


Powtarzam to do znudzenia. Potwierdzanie własnych oświadczeń i tym podobne rzeczy (nie mowię tylko o żeglarstwie) to plaga w Polsce, pochodząca właśnie z czasów, gdy każdego traktowano jako oszusta, który tym razem nic nie oszukał tylko dlatego, że pilnujemy.

Rzygać mi się chce jak słyszę o "potwierdzaniu" - moja standardowa odpowiedź na takie żądanie (jak jeszcze mieszkałam w Polsce) była: "ja Pani/Panu podpiszę oświadczenie, co i jak, a Pani/Pan zadzwoni do prokuratury, skoro uważają państwo, że kłamię, bo oszustwo jest przestępstwem... Składanie fałszywych oświadczeń, jest taki punkt w kk? No to się rozumiemy..." Działało wszędzie tam, gdzie nie było to cholerne potwierdzanie wymagane przepisami... A nie było w całkiem sporej liczbie przypadków.
A potem wyjechałam i przekonałam się, że można stworzyć imperium nie traktując obywateli jak oszustów, ba, wierząc im - ot, do czasu jak ma się silne podstawy do podejrzenia, że jednak tego zaufania nadużywają. Ale to na PAŃSTWIE leży obowiązek udowodnienia takiego nadużycia (oszustwem powszechnie zwanego) a nie na obywatelu. I to udowodnienia przed sądem.
Do tego stopnia, że jeśli osoba X twierdzi, że jest X, to jest to wystarczające - chyba, że istnieje podejrzenie, że w istocie jest Y. Ale nawet wtedy trzeba mieć dobrą podstawę do tego, aby to kwestionować.

Dziwicie się często, że podkreślam zgodność z prawem postępowania nawet w drobnych sprawach - tak, jestem legalistką. Ale to wynika właśnie z istnienia takich, a nie innych relacji państwo-ja. Ot, po prostu skoro mi państwo ufa, to ja się staram także postępować wg reguł, których to państwo oczekuje. I robi tak zdecydowana większość tu mieszkających.

Zaraz usłyszę - ale przecież wymaga się dokumentów w bankach czy innych instytucjach... Tak, tyle że to są relacje miedzy dwoma prywatnymi podmiotami, a nie państwem. Pomijam już to, że można potwierdzić, nawet w banku, swoją tożsamość nie używając ŻADNEGO oficjalnie wydanego dokumentu. Naprawdę. Ale nie dziwmy się, że prywatna firma, pożyczająca nam lub stwarzająca możliwość pożyczenia pieniędzy stara się wiedzieć, komu... Więc bedzie pytać o różne dziwne rzeczy, jak list z rachunkiem i inne takie... Ot, po prostu, aby ustalić, że mieszkamy pod takim i takim adresem. Zapyta o prawo jazdy, bo zawiera ono i adres, i fotografię przypisaną do imienia i nazwiska, więc może być potwierdzeniem jednego albo drugiego (choć prawie nigdy obu...). Tyle, że aby otrzymać prawo jazdy, nie trzeba mieć ŻADNEGO dokumentu, a lekarza czy sędziego czy policjanta który nas zna osobiście odpowiednio długi czas... ;) (i to tylko dlatego, że uprawnienie jest przypisane do osoby - więc trzeba ją jakoś jednoznacznie zidentyfikować na papierku - ktory, notabene, może leżeć w szufladzie w domu....).

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2015, o 10:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Dobra, szczerze. Kamizelek asekuracyjnych nie używam, czasem zakładam pneumatyczną jak jest diablo zła pogoda. Dlaczego, bo tak uważam za sensowne. Nikomu ani nie zalecam używania, ani też nie zalecam nieużywania. każdy ma swój rozum i swoja odpowiedzialność. I na tym polega liberalizacja. NA tym, że każdy z nas wg. swojej oceny, rozumu i odpowiedzialności wyposaża jacht w to co uważa za konieczne. Regulacje prawne połączone z kontrolami, inspekcjami itp są nie tylko zbędne ale również szkodliwe.

Kupowałem kilka łódek za granicą. W Szwecji i w Holandii. I w ramach wyposażenia wymagane na tych łódkach było.... nic!. A co było w ramach niewymaganego? Ano też niewiele. Jakieś kółko ratunkowe, jakaś kamizelka, jedna czy dwie rakiety i radiu UKF. Zwykłe, bez DSC, bez rejstracji, bez certyfikatów, szkoleń i inspekcji. Żadnej tratwy. W ogóle na szwedzkich małych jachtach nigdy nie widziałem tratwy.
I jakoś nikomu nie przychodzi tam do głowy zastanawianie się nad CUDZYM bezpieczeństwem. I nikomu nie przychodzi do głowy tworzenie tasiemcowych list wyposażenia, instrukcji bezpieczeństwa, WWR-ek i innych takich bzdur. Dlaczego? Bo to absurdalne pomysły "tych co wiedzą lepiej". Wiedzą lepiej co dla mnie i dla innych armatorów jest dobre. Takie lewackie skrzywienie sportretowane w "Kingsajzie":
" My wiemy, że oni nas nie kochają, ale my będziemy ich tak długo kochać, aż oni nas w końcu pokochają".

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...



Za ten post autor skipbulba otrzymał podziękowania - 11: -O-, Były user, cine, Jurmak, M@rek, Moniia, Nadia, Ryś, Stara Zientara, waliant, zbigandrew
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2015, o 19:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Tak przy okazji: to w przypadku "ZjawyIV" nie widzę żadnej roli państwa ani żadnej jego wpadki.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2015, o 19:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13173
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2701
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Colonel napisał(a):
w przypadku "ZjawyIV" nie widzę żadnej roli państwa ani żadnej jego wpadki.
Znaczy, inspektor UM wystawił KB prywatnie, a nie państwowo?
:rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowania - 3: Były user, M@rek, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2015, o 20:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
krzysztofz napisał(a):
Czytam was Szanowni Wolnościowcy i włos mi się jeży na głowie.


Szanowny Krzysztofz,
reasumując - po uważnym przeczytaniu i przeanalizowaniu całego wątku spieszę Cię uspokoić, że liberalizacja - jak nazywasz ograniczenie zbędnej biurokracji - jest bezpieczna.
Masz na to moje słowo honoru.

JM

P.S.
Możesz śmiało przylizać grzywkę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2015, o 20:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7477
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3740
Otrzymał podziękowań: 2061
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
:lol:
Szanowny Koniu czy możesz mnie-blądynce- wyjaśnić, co rozumiesz pisząc, że ograniczenie zbędnej biurokracji jest bezpieczne?

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2015, o 21:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Colonel napisał(a):
Reed, pomijając już chamskie określenie, którego użyłeś
.....hmm.. powiedziałbym raczej że delikatne...ale cóż
waliant napisał(a):
A niby dlaczego? Nie chcę na swoim jachcie tratwy to nie kupię, co komu do tego?

a w samochodzie nie chcesz gasnicy to nie kupujesz?
bury_kocur napisał(a):
Dbaj uprzejmie o Swój jacht a dbanie o inne jachty rekreacyjne pozostaw ich armatorom i właścicielom.

tylko jak samochodem walniesz w drzewo to przyjeżdza karetka, zabiera do szpitala lub kostnicy a jak na wodzie sobie zrobisz kuku to mnóstwo ludzi musi Ciebie szukać i ratować przez kilka dni.... między innymi za moje pieniądze.
piotr6 napisał(a):
oświetlenie nawigacyjne na zalewie jest konieczne?

Colonel napisał(a):
Nie jest konieczne ale może się przydać

jeżeli płyniesz po zachodzie słońca to jest OBOWIĄZKOWE... o czym wiedzieć powinien majacy patent żeglarza.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2015, o 21:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Aha... o tym że "za twoje pieniądze" będziemy szukać i ratować nawet idiotę co na materacu do Ameryki z powodu zobowiązań międzynarodowych to też każdy, patentowany czy nie, wiedzieć powinien...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2015, o 21:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Stara Zientara napisał(a):
Colonel napisał(a):
w przypadku "ZjawyIV" nie widzę żadnej roli państwa ani żadnej jego wpadki.
Znaczy, inspektor UM wystawił KB prywatnie, a nie państwowo?
:rotfl:

A PRS wystawił świadectwo klasy bez żadnego związku z tym, że pozostaje uznaną przez państwo instytucją klasyfikacyjną i że działał na podstawie ustawy o Polskim Rejestrze Statków?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: Były user, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2015, o 22:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Yigael napisał(a):
Aha... o tym że "za twoje pieniądze" będziemy szukać i ratować nawet idiotę co na materacu do Ameryki z powodu zobowiązań międzynarodowych to też każdy, patentowany czy nie, wiedzieć powinien...
... co nie oznacza że muszę się zgadzać na przyzwolenie dla idioty na takie przedsięwzięcia. I radzę popracować nad przecinkami.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jaromir napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
Colonel napisał(a):
w przypadku "ZjawyIV" nie widzę żadnej roli państwa ani żadnej jego wpadki.
Znaczy, inspektor UM wystawił KB prywatnie, a nie państwowo?


A PRS wystawił świadectwo klasy bez żadnego związku z tym, że pozostaje uznaną przez państwo instytucją klasyfikacyjną i że działał na podstawie ustawy o Polskim Rejestrze Statków?

A dlaczego miał PRS nie wystawić...zastanówcie sie Panowie...co było rzeczywista przyczyną...przypominam że rozeschniecie sie planek. Przeciek wyszedł dopiero na przechyle... podejrzewam że po dobie by ustąpił. Na drewnianych żaglowcach idących dniami na jednym halsie tez dochodziło do rozszczelniania planek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2015, o 22:55 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
reed napisał(a):
jeżeli płyniesz po zachodzie słońca to jest OBOWIĄZKOWE... o czym wiedzieć powinien majacy patent żeglarza.


Drogi reedzie o tym,że do pływania po zachodzie słońca potrzebne są światła wie każdy, nie ma znaczenia patent lu jego brak. :D

Pytanie było jakby inne, czyli, czy to, że jacht jest na zalewie to musi mieć światła nawigacyjne na wyposażeniu, moim zdaniem nie ale moze jest inaczej.

_________________
pozdrowienia piotr


Ostatnio edytowano 19 cze 2015, o 23:16 przez piotr6, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2015, o 23:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
skipbulba napisał(a):
Kupowałem kilka łódek za granicą. W Szwecji i w Holandii. I w ramach wyposażenia wymagane na tych łódkach było.... nic!. A co było w ramach niewymaganego? Ano też niewiele. Jakieś kółko ratunkowe, jakaś kamizelka, jedna czy dwie rakiety i radiu UKF. Zwykłe, bez DSC, bez rejstracji, bez certyfikatów, szkoleń i inspekcji. Żadnej tratwy. W ogóle na szwedzkich małych jachtach nigdy nie widziałem tratwy.
I jakoś nikomu nie przychodzi tam do głowy zastanawianie się nad CUDZYM bezpieczeństwem. I nikomu nie przychodzi do głowy tworzenie tasiemcowych list wyposażenia, instrukcji bezpieczeństwa, WWR-ek i innych takich bzdur. Dlaczego? Bo to absurdalne pomysły "tych co wiedzą lepiej". Wiedzą lepiej co dla mnie i dla innych armatorów jest dobre. Takie lewackie skrzywienie sportretowane w "Kingsajzie":
" My wiemy, że oni nas nie kochają, ale my będziemy ich tak długo kochać, aż oni nas w końcu pokochają".

Miałem się nie odzywać ale po takiej „prawdzie objawionej” musze jeszcze raz zareagować.
Czy z tych kilku kupowanych jachtów którykolwiek był jednostką komercyjną?
Czy kolega twierdzi, że w porządku prawnym Holandii lub Szwecji nie istnieje certyfikacja sprzętu radiowego, ratowniczego itp.
Już raz chyba kolega napisał, że nie zna się na komercji i nie interesują go statki przystosowane do przewożenia żagli i bardzo proszę się tego trzymać. Gdyby poważnie traktować kolegi opinie to i nie byłoby problemu gdyż nie byłoby tych „solasów” i innych kodów czy kodeksów ale czy świat byłby lepszy?
W każdym cywilizowanym kraju komercja oraz praca z młodzieżą jest pod mniej lub bardziej ścisłym nadzorem instytucji państwowych.
Gdzieś tam wcześniej napisałem o następcy TS Royalist czy szanowni koledzy myślą, że młodzież zrzeszona w Sea Cadets pływa na jednostkach bez tratwy, radia, pasów czy tez kamizelek ratunkowych itd.
A może Moniia poda nam ilość jachtów pod „red ensign” certyfikowanych zgodnie z SCV Code. Natomiast nasz forumowy prawnik zamiast pisać bzdury o KB, mógłby może porównać wymagania klasyfikacyjne obowiązujące jednostki komercyjne w tej „lepszej części świata” do tych naszych tak „irracjonalnie restrykcyjnych”.
Jeszcze raz powtórzę liberalizacja to nie libertarianizm a wolność to nie anarchia.
Natomiast KB nie gwarantuje nam bezwarunkowego bezpieczeństwa ale za to gwarantuje spełnienie bezwzględnego minimum.
Natomiast SAJ mógłby wreszcie zacząć współpracować z administracja aby wyraźnie oddzielić komercje od prywatnej turystyki.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2015, o 23:23 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
SIRK napisał(a):
oddzielić komercje od prywatnej turystyki.


Sirk w tej dyskusji to się miesza niestety choć mnie się wydaje,że chyba jest jasne,że walka się toczy o prywatną turystykę,Co do rozdzielenia też mi się wydaje,,że granica powinna być wyraźna tylko ja z kolei mam wątpliwośći czy aparat państwa to udźwignie i czy to będzie profesjonalne.Miałem styczność z dwoma rzeczoznawcami z pzż-u i kiepsko to wyglądało czyli lipa ściema. Ostatnio widziałem łodke co pezglad dostała na której bym sie nie odważył. Oprócz tego,że sieraja sie koncpcje państwa opiekuńczego i liberalnego to jednak warto się zastanowić nad wykonastwem i skutecznością. Uważam,że tutaj jest wiele do zrobienia. Co mnie frustruje to wieczna fikcja i kombinatorstwo, którego już w wolnym kraju chciałbym uniknąc

_________________
pozdrowienia piotr


Ostatnio edytowano 19 cze 2015, o 23:41 przez piotr6, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2015, o 23:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13173
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2701
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
SIRK napisał(a):
Natomiast SAJ mógłby wreszcie zacząć współpracować z administracja aby wyraźnie oddzielić komercje od prywatnej turystyki.
Raczej niech administracja przestanie naginać przepisy i się odpie*** od turystyki.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2015, o 23:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
reed napisał(a):
A dlaczego miał PRS nie wystawić...

Bo niewłaściwie dokonał czynności określonych w swoich własnych zasadach klasyfikacji (np. punkt 5.3.2.1).

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2015, o 23:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Stara Zientara napisał(a):
SIRK napisał(a):
Natomiast SAJ mógłby wreszcie zacząć współpracować z administracja aby wyraźnie oddzielić komercje od prywatnej turystyki.
Raczej niech administracja przestanie naginać przepisy i się odpie*** od turystyki.

Tymczasem administracja właśnie próbuje zastąpić swoje własne słowa:
"Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do jachtów rekreacyjnych o długości do 15 m, które dobrowolnie nie poddały się inspekcji;"
słowami
"Przepisów § 8-15 nie stosuje się do jachtów rekreacyjnych o długości do 15 m, które dobrowolnie nie poddały się inspekcji;"
O tu dokładnie usiłuje:
http://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12 ... 8#12286458

Ta sama administracja twardo rżnie przy tym głupa, twierdząc jakoby nie ma zamiaru wprowadzać żadnych zmian w stosunku do niewielkich jachtów służących do turystyki. O - dokładnie w ten sposób rżnie głupa:
Załącznik:
stosowanie wg MIiR.JPG
stosowanie wg MIiR.JPG [ 50.78 KiB | Przeglądane 2738 razy ]


Zupełnie, jakby administracja nie zauważała §5, §6 i §7, które po wprowadzaniu zmian miałby zacząć obowiązywać niewielkie jachty służące do turystyki.
Najciekawszy jest § 5:
"§ 5. Jacht może być używany w żegludze morskiej, jeżeli odpowiada wymaganiom bezpieczeństwa w zakresie stanu technicznego, obsadzenia załogą, wyposażenia w środki ratunkowe, sprzęt sygnałowy, nawigacyjny i ochrony przeciwpożarowej, urządzenia radiokomunikacyjne, wyposażenia pokładowego i awaryjnego oraz innym wymaganiom określonym w rozporządzeniu."

Ale jeszcze większe możliwości daje &7:
§ 7. Każdy jacht morski powinien być używany zgodnie z jego przeznaczeniem wynikającym z dokumentu rejestracyjnego oraz karty bezpieczeństwa.
Zauważmy, że praktycznie żaden niewielki jacht służący do turystyki żadnej karty bezpieczeństwa nie posiada... A dokument rejestracyjny przeznaczenia jachtu... nie zawiera:
Załącznik:
certjacht.JPG
certjacht.JPG [ 68.93 KiB | Przeglądane 2732 razy ]


Nauczony dziesiątkami lat doświadczeń myślę sobie, że urzędnik od p. Królikowskiego wyciągnie stąd interpretację, że kartę bezpieczeństwa muszę jednak mieć...
Tia...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 20 cze 2015, o 00:16 przez Jaromir, łącznie edytowano 3 razy


Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2015, o 00:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
reed napisał(a):
I radzę popracować nad przecinkami.


reed napisał(a):
.....hmm.. powiedziałbym raczej że delikatne...ale cóż


Tymi?
reed napisał(a):
a w samochodzie nie chcesz gasnicy to nie kupujesz?

Czy tymi?
reed napisał(a):
tylko jak samochodem walniesz w drzewo to przyjeżdza karetka, zabiera do szpitala lub kostnicy a jak na wodzie sobie zrobisz kuku to mnóstwo ludzi musi Ciebie szukać i ratować przez kilka dni.... między innymi za moje pieniądze.


Kocioł, garnek i nic ponadto.

reed napisał(a):
co nie oznacza że muszę się zgadzać na przyzwolenie dla idioty na takie przedsięwzięcia.


Na szczęście mamy wolny kraj i Ci, którzy się na takie przedsięwzięcia porywają mogą mieć twoją zgodę lub jej brak tam gdzie wiesz.



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: zbigandrew
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2015, o 06:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Wojtek i Jaromir, a jak kierowca wyjedzie autem ze stacji kontroli ze świeżą pieczątka badania i następnego dnia spuści sobie płyn hamulcowy albo podetnie przewody, to też będzie wina państwa? A gdyby "Zjawa" przeszła inspekcję w zeszłym roku i od tamtej pory się rozeschła?
A może CWMiW to państwo?

Cała ta historia potwierdza tylko jedno: pływa się na a kwitach tylko na zdrowym rozsądku, w tym przypadku armatora.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2015, o 07:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Colonel napisał(a):
pływa się nie na kwitach tylko na zdrowym rozsądku
Oj, chyba sam zdrowy rozsądek nie wystarczy. Ująłbym to tak:
Pływa się w oparciu o wiedzę i zdrowy rozsądek.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2015, o 07:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4913
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 885
Otrzymał podziękowań: 1945
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Colonel napisał(a):
autem ze stacji kontroli ze świeżą pieczątka badania i następnego dnia spuści sobie płyn hamulcowy albo podetnie przewody, to też będzie wina państwa?
Nie. Ale podczas przeglądu hamulce były sprawne, tak? Może inaczej: jeżeli następnego dnia ów samochód okaże się nie mieć okładzin ciernych na klockach hamulcowych - to także nie ma odpowiedzialności stacji diagnostycznej? (zakładam, że żywotność klocków jest taka, że nie da się ich przez 24 godz. zużyć)
Colonel napisał(a):
A gdyby "Zjawa" przeszła inspekcję w zeszłym roku i od tamtej pory się rozeschła?
A gdyby... tam butla z gazem wybuchła, albo ktoś im dziurę w burcie w wyniku zderzenia wywalił? To się nie stało. Było tak: Zjawa przeszła inspekcję i bezpośrednio po niej zatonęła w wyniku stanu w jakim była (także podczas inspekcji). Ów stan się (inspekcja - zatonięcie) nie zmienił... Chyba, że była hangarowana we włączonej suszarni do drewna... :rotfl:
Colonel napisał(a):
Cała ta historia potwierdza tylko jedno: pływa się na a kwitach tylko na zdrowym rozsądku, w tym przypadku armatora.
Zgoda! Więc owe kwity niczego (w kwestii bezpieczeństwa) nie zmieniają => są niepotrzebne! :cool:

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2015, o 07:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
SIRK napisał(a):
(...).
A może Moniia poda nam ilość jachtów pod „red ensign” certyfikowanych zgodnie z SCV Code.(...).


Nie poda, bo jest to niemożliwe. Pełna nazwa przepisów to Small Commercial Vessel code, co powinno tłumaczyć problem. Dodam, że wszystkie są zarejestrowane w tym samym rejestrze, więc nie sposob powiedzieć co jest jachtem a co nie.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2015, o 08:25 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Zbieraj napisał(a):
o wiedzę


Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Więc owe kwity niczego (w kwestii bezpieczeństwa) nie zmieniają => są niepotrzebne! :cool:


Wojtek, nie wiem może są potrzebne tylko porządne. Jak się traktuje kwity i przeglądy jako przykrą konieczność to może są niepotrzebne, ale gdyby inspektor traktował swoją pracę porządnie, znał się na niej to może w trakcie przeglądu wychwycić wiele uchybień co by wyszło na zdrowie jachtowi i właścicielowi.

Jeszcze do nie dawna na przeglady techniczne samochodu jeżdziłem 100 km do zaprzyjaźnionej stacji diagnostycznej z jednego powodu, przegląd był mega dokładny, trwał dwa razy dłużej niż normalnie, wszystkie usterki miałem ładnie wypisane na kartce, wszystko co możliwe przejrzane.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Uściślijmy jednak czy mówimy o komercji czy turystyce

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2015, o 08:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4913
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 885
Otrzymał podziękowań: 1945
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
piotr6 napisał(a):
Jeszcze do nie dawna na przeglady techniczne samochodu jeżdziłem 100 km do zaprzyjaźnionej stacji diagnostycznej z jednego powodu, przegląd był mega dokładny, trwał dwa razy dłużej niż normalnie, wszystkie usterki miałem ładnie wypisane na kartce, wszystko co możliwe przejrzane.

Coś czuję, że (jako osoba świadoma i odpowiedzialna) nawet gdyby te przeglądy nie były wymagane prawem - jeździłbyś na takie dla własnego bezpieczeństwa. Mylę się? :D

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2015, o 09:01 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Pewnie tak bo to się opłaca. :D

Piszesz o turystyce czy komercji?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2015, o 10:13 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
reed napisał(a):
Tu pomału chyba większość pomroczność jasna ogarnia. przecież tzw jacht rekreacyjny powinien mieć TAKIE SAMO wyposażenie jak komercyjny.
A jakiś głęboko nawiedzony z SAJ...(odsłuchałem to żenujące posiedzenie komisji) doprowadził do wykreślenia z proponowanego zapisu ustawy nawet dokumentu o nazwie "Instrukcja bezpieczeństwa".
I argumentacja "kolejny powrót ale wstecz" :rotfl:
Pani minister tez nie lepsza... nie wiedziałem ze w Polsce mamy jacht o nazwie ONKO :mrgreen:


Wiesz Romek, mam wrazenie ze Twoje stanowisko wynika z Twojego punktu siedzenia :)
Na pewno nie dam sie naciagac na zadne "karty bezpieczenstwa" itd. Daze do spelnienia wymagan odpowiedniej grupy wg. ISAF i do tego inspektorzy , zarzadzenia itp nie sa mi potrzebne. Twoje stanowisko w kontekscie funkci ktore pelnisz ( odplatnie ) jest dal mnie zupelnie jasne ale tezz zupelnie sie z nim nie zgadzam :)
Kup jacht i zacznij zeglowac od nowa :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2015, o 10:15 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
M@rek napisał(a):
ale tezz zupelnie sie z nim nie zgadzam :)


ale pogadać warto :D zwłaszcza z fachowcem

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2015, o 12:30 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Oczywiscie ze warto, czekam z niecierpliwoscia na iformacje o przyczynach utraty masztu przez 'nowke" "Ocean A". Jacht jak najbardziej komercyjny. Ciekaw jestem kto projektowal i wykonal takielunek, liczyl statecznosc, kto byl producentem owego masztu.
minelo 2 tygodnie i cisza. Ciekaw jestem dlaczego ?



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: cine
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2015, o 12:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4913
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 885
Otrzymał podziękowań: 1945
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
M@rek napisał(a):
Ciekaw jestem kto projektowal i wykonal takielunek, liczyl statecznosc, kto byl producentem owego masztu.
Niejaki Andrzej?
Hania napisał(a):
Cena wykonania grota powaliła na kolana , to ... Andrzej pomyślał , policzył i zostały kupione rury V2A śr. ca 270 mm , ścianka 3mm . Rury zostały odpowiednio spłaszczone i przestały być zwykłymi rurami a stały się profilami masztowymi. Zostały pospawane ( na razie maszt jest w 2 częściach z uwagi na transport) i coraz bardziej przypominają maszt.
http://forum.zegluj.org/viewtopic.php?p=326388&sid=af92d14b7e3281a6beb4faa5f62508fa#p326388

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2015, o 13:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Niejaki Andrzej?

Ależ Wojtku, nie musisz M@rkowi o tym przypominać bo on o tym wszystkim doskonale wie od samego początku.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2015, o 13:16 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
M@rek napisał(a):
minelo 2 tygodnie i cisza. Ciekaw jestem dlaczego ?


Trochę sie czepiasz


Maar napisał(a):
Wiem od Hani (a Hania od Andrzeja przez telefon), że najbardziej prawdopodobną przyczyną upadku masztu była wada materiałowa.
.


wracając do tematu masztu na Oceanie A.
Część rzeczy wpadła do wachy (m.in. feralna przetyczka), Andrzej jest w niedoczasie (oprócz jachtu ma też inne zajęcia) ma od metra roboty na Oceanie i poważny kłopot finansowy. Ma teraz rzucić wszystko, usiąść do foruma i dywagować - bo sam też do końca nie wie co było bezpośrednią przyczyną upadku masztu?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 329 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL