Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 2 sie 2025, o 16:36




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 329 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 cze 2015, o 15:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13173
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2701
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
krzysztofz napisał(a):
Znaczenie ma to, że ktoś inny płaci.
Nie ma żadnego znaczenia, czy ktoś płaci, czy nie.

krzysztofz napisał(a):
Uważam, że źle rozumiana i ubrana w złe ramy prawne liberalizacja skutkuje tym, że jachty niekomercyjne są wynajmowane do celów komercyjnych. Wiele rejsów, które tutaj na forum reklamowane są jako rejsy niekomercyjne (proszę spojrzeć na przykład w to ogłoszenie: viewtopic.php?f=2&t=22325) odbywa się na takich właśnie zasadach.
Warto znać obowiązujące prawo, szczególnie, gdy proponuje się jego zaostrzanie. Komercyjność jachtu w takich przypadkach, jak wskazane, nie ma żadnego związku z finansami. Te jachty nadal pozostają niekomercyjne, gdyż nie jest spełniony podstawowy warunek:
Cytuj:
9) jachcie komercyjnym – należy przez to rozumieć statek przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych, używany do przewozu nie więcej niż 12 pasażerów

A pasażer to
Cytuj:
„pasażer” oznacza każdą osobę niebędącą:
(i) kapitanem lub członkiem załogi lub inną osobą zatrudnioną lub zaangażowaną w jakimkolwiek charakterze na statku dla jego potrzeb; oraz
(ii) dzieckiem w wieku poniżej jednego roku;
więc panienka trzymająca w garści obijacz w czasie manewrów nie jest już pasażerem. Nawet jak za to zapłaciła.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2015, o 15:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4913
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 885
Otrzymał podziękowań: 1945
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Stara Zientara napisał(a):
Cytuj:
9) jachcie komercyjnym – należy przez to rozumieć statek przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych, używany do przewozu nie więcej niż 12 pasażerów

A "przewóz zera pasażerów" nie mieści się w "przewozie nie więcej niż 12 pasażerów"? :-?

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2015, o 16:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
Cytuj:
9) jachcie komercyjnym – należy przez to rozumieć statek przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych, używany do przewozu nie więcej niż 12 pasażerów

A "przewóz zera pasażerów" nie mieści się w "przewozie nie więcej niż 12 pasażerów"? :-?


Tak. Jeśli jachtem komercyjnym akurat nie przewozisz pasażerów nie przestaje on być jachtem komercyjnym. W drugą stronę to nie działa. Słowo klucz - "przeznaczony" co oczywiście doskonale wiesz i rozumiesz więc daruję sobie odsyłanie do definicji słownikowych i rytualne pytanie, której części cytowanego przez siebie przepisu nie rozumiesz ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2015, o 16:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4913
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 885
Otrzymał podziękowań: 1945
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Yigael napisał(a):
daruję sobie odsyłanie do definicji słownikowych i rytualne pytanie, której części cytowanego przez siebie przepisu nie rozumiesz
I dobrze! Bo ja rozumiem. :lol:
Yigael napisał(a):
Jeśli jachtem komercyjnym akurat nie przewozisz pasażerów nie przestaje on być jachtem komercyjnym.
Ciekawe. A pojazd mechaniczny niewyposażony w silnik nie przestaje być pojazdem mechanicznym?
Przewóz pasażerów jest niezbędny do bycia komercyjnym. Pytanie tylko czy "Przewóz pasażerów w ilości ZERO" :rotfl: jest tez przewozem pasażerów... O czym pisałem Wojtkowi (z krzywym uśmieszkiem)...

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2015, o 16:43 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Idąc takim tokiem rozumowania, to każdy jacht z silnikiem jest... tankowcem, bo przecież przewozi produkty ropopochodne. I nie ważne, że mało. Przecież i "duże" tankowce część rejsów robią "na pusto". :lol:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Moniia napisał(a):
Wiesz, teoretycznie tak. Praktycznie dziwują się a potem dalej swoje, tylko dodają jakieś teksty o tym, że Polacy to jakiś kompletnie inny gatunek są...

Wiem coś o tym, widziałam wielokrotnie. Niestety.
Nie, to ci, którzy chcą powrotu zamordyzmu i ograniczenia wolności żeglowania reprezentują inny gatunek: Homo sovieticus peerelensis :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2015, o 16:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
_jp_ napisał(a):
Idąc takim tokiem rozumowania,

I nie śmiej się, bo dyskusja zwekslowała na znaczenie słów i terminów niekoniecznie zgodnych z prawdą i zdrowym rozsądkiem, a tych definiowanych do użytku prawnego. :-D
A z tymi definicjami jest czasem tak, jak z tą marchewką co stała się owocem. Czyli nie liczy się co czym jest, a czym jest dla prawa, aby ujednolicić i uczynić precyzyjną interpretację dokonywaną przez organy państwowe.
Ps. No, przynajmniej taki był plan... :lol:

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2015, o 17:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
I dobrze! Bo ja rozumiem. :lol:


To pewnie rozumiesz, że jacht PRZEZNACZONY do przewozu zera pasażerów jest jachtem nieprzeznaczonym do przewozu pasażerów. A jacht przeznaczony do przewozu niezerowej liczby pasażerów będzie nim niezależnie od tego co i kogo aktualnie wiezie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2015, o 17:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Alterus napisał(a):
aby ujednolicić i uczynić precyzyjną interpretację dokonywaną przez organy państwowe.
Ps. No, przynajmniej taki był plan...
A wyszło jak zwykle. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2015, o 17:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4913
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 885
Otrzymał podziękowań: 1945
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Yigael napisał(a):
że jacht PRZEZNACZONY do przewozu zera pasażerów
Ale on ma być przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych, a do przewozu pasażerów ma być używany... ;)

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2015, o 17:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
I nadal jacht używany do przewozu zera pasażerów jest tożsamy z jachtem nieużywanym do przewozu pasażerów. Jakbyś nie obrócił dupa zawsze z tyłu i nie ma co wszczynać dyskusji o koszerności kurczęcia ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2015, o 19:43 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
krzysztofz napisał(a):
Popatrzcie w statystyki żeglarskie ostatnich lat.


Ja najmocniej przepraszam za odgrzewanie wczorajszego kotleta ale gdzie kolega znalazł te statystyki żeglarskie?
Od paru godzin szukam i tylko Ameryka i Chorwacja a o naszych statystykach jakoś nic :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2015, o 21:38 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
M@rek napisał(a):
Mialem jacht 6 lat pod szwedzka bandera jak bedzie trzeba pojde pod brytyjska.

A ja nadal z uporem pływam pod banderą Królestwa Szwecji.
Zapewnia mi ona bezgranicznie "Święty Spokój"
Pzdr
Kocur

Niektórzy teoretycy myśli politycznej uważają że wcale nie demokracja jest najlepszą z metod sprawowania rządów (tfu, najgorszą ale lepszej nie wymyślono) lecz monarchia.
W dodatku koniecznie dziedziczna żeby nie było jak za I-szej Rzeczypospolitej u jej schyłku.
Zdziwieni?
Przykład najbliższy naszym koszulom.
Wolność w dziedzinie posiadania, użytkowania i wymogów wobec użytkowników jachtów rekreacyjnych:
UK - monarchia
Szwecja - monarchia
Belgia - monachia
Gobraltar - "skoligacony" z UK

Coś więcej?


Ostatnio edytowano 21 cze 2015, o 21:55 przez cine, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2015, o 21:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
cine napisał(a):
wcale nie demokracja jest najlepszą z metod sprawowania rządów (tfu, najgorszą ale lepszej nie wymyślono) lecz monarchia.


Dodaj jeszcze, że nie trzeba co 5 lat wybierać prezydenta.
Król jaki jest ale jest jeden dożywotnio.
Ma to swoje ogromne plusy co potwierdza także moja rodzina z SE.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2015, o 21:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
cine napisał(a):
Niektórzy teoretycy myśli politycznej uważają że wcale nie demokracja jest najlepszą z metod sprawowania rządów (tfu, najgorszą ale lepszej nie wymyślono) lecz monarchia.
W dodatku koniecznie dziedziczna żeby nie było jak za I-szej Rzeczypospolitej u jej schyłku.
Zdziwieni?
Przykład najbliższy naszym koszulom.
Wolność w dziedzinie posiadania, użytkowania i wymogów wobec użytkowników jachtów rekreacyjnych:
UK - monarchia
Szwecja - monarchia
Belgia - Monachia
Gobraltar - "skoligacony" z UK


To bardzo niektórzy. Większość teoretyków myśli politycznej uważa, że wszystkie w/w państwa to demokracje. A że monarchie konstytucyjne, a nie republiki to już jakby cokolwiek inny system walutowy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2015, o 21:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
piotr6 napisał(a):
SIRK napisał(a):
oddzielić komercje od prywatnej turystyki.


Sirk w tej dyskusji to się miesza niestety choć mnie się wydaje,że chyba jest jasne,że walka się toczy o prywatną turystykę,Co do rozdzielenia też mi się wydaje,,że granica powinna być wyraźna tylko ja z kolei mam wątpliwośći czy aparat państwa to udźwignie i czy to będzie profesjonalne.Miałem styczność z dwoma rzeczoznawcami z pzż-u i kiepsko to wyglądało czyli lipa ściema. Ostatnio widziałem łodke co pezglad dostała na której bym sie nie odważył. Oprócz tego,że sieraja sie koncpcje państwa opiekuńczego i liberalnego to jednak warto się zastanowić nad wykonastwem i skutecznością. Uważam,że tutaj jest wiele do zrobienia. Co mnie frustruje to wieczna fikcja i kombinatorstwo, którego już w wolnym kraju chciałbym uniknąc

Samo się nie miesza. Już wcześniej pisałem o partykularnych interesach i nie jestem pewien po której stronie barykady te interesy są ważniejsze.
Daleko nie szukając jeden z naszych autorytetów pisze;
Stara Zientara napisał(a):
SIRK napisał(a):
Natomiast SAJ mógłby wreszcie zacząć współpracować z administracja aby wyraźnie oddzielić komercje od prywatnej turystyki.
Raczej niech administracja przestanie naginać przepisy i się odpie*** od turystyki.

Aby równocześnie podąć namiary na własną stronę z takimi „niekomercyjnymi turystycznymi usługami”
Cytuj:
Podejmę się prowadzenia rejsów na dowolnym jachcie i po dowolnym akwenie oraz przeprowadzenia jachtu z załogą lub bez.

@ M@rek
Czy świadomie i obiektywnie „lajkujesz” przytoczone wpisy? I kto w tym wypadku jest tym kolektywem?
Piszesz, że Tobie nie są potrzebne zarządzenia, inspektorzy i KB, zapewne masz racje. Kilkadziesiąt lat pływania pod żaglami plus zawodowe przygotowanie powinno wystarczyć. Pamiętaj jednak, że i najlepszym zdarzają się pomyłki.
Ale powiedz co ma zrobić lekarz, tokarz, pani adwokat lub gospodyni domowa jeżeli zapragnie kupić, wyczarterować jacht lub po prostu wykupić sobie koje na tydzień?
Ktoś napisał o „ludzkim inspektorze bo był to fachowiec od statków”. Możesz mi wierzyć, że nie ma to żadnego znaczenia, po prostu pracują tam ludzie z rożnymi zaletami ale także wadami podobnie jak i w każdym innym miejscu.
Jest to zresztą bardzo interesujące jak wyrażamy się o urzędnikach. Bardzo często zapominając, że mówimy o naszych „matkach, żonach i kochankach” a aby być gender poprawnym dodam „dziadków, partnerów i wszelkich wujków”

A wracając do „mieszania i normalności” to przypomnę.
Jak to inny autorytet twierdził, że gdy na wzór innych krajów wprowadzimy cywilizowany system szkolenia i certyfikacji komercyjnych żeglarzy to zabraknie wykwalifikowanych załóg na naszych żaglowcach.
Inny natomiast chyba się zapomniał lub nie i stwierdził, że nasi armatorzy nie koniecznie kierują się dobrem jednostki i nie zatrudniają tych najlepszych, czytaj przedstawicieli TWA.
A jeszcze inny co prawda nie w tym wątku i nie o jachcie ale pisał o jakimś nieodpowiedzialnym „menago” Jestem bardzo ciekawy do czego ten „menago” byłby zdolny gdyby nie regulacje, inspektorzy i tak znienawidzone certyfikaty.
Następną „obiektywna prawdą” jest masowe przeflagowywanie polskich jachtów komercyjnych lub brak wszelkich regulacji na północ czy zachód od tego jakże policyjnego kraju.
Tak, że pytanie kogo reprezentuje SAJ a może do czego doprowadza aktualna polityka stowarzyszenia jest nadal aktualne.
Oczywiście wszystko można sprowadzić do absurdu dyskutując o „załodze, pasażerach i tankowcach” a nawet monarchii.
Kto na tym wygrywa? Nie wiem ale na pewno nie żeglarze turyści.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof



Za ten post autor SIRK otrzymał podziękowania - 2: piotr6, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2015, o 22:00 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2324
Podziękował : 389
Otrzymał podziękowań: 738
Uprawnienia żeglarskie: mam
Niektórzy teoretycy uważają, że 100% osób, które kiedykolwiek piły herbatę, zmarło.
Jestem za wprowadzeniem kategorycznego zakazu picia herbaty na jachtach niekomercyjnych! :D

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2015, o 22:01 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Yigael napisał(a):
To bardzo niektórzy.


Przeciętniaków zawsze jest więcej niż wybitnych.
I to wybitni idą pod prąd a nie z prądem utartych poglądów.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2015, o 22:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
cine napisał(a):
(...)
Gobraltar - "skoligacony" z UK

Coś więcej?


Tak, coś więcej.
Gibraltar jest terytorium zamorskim UK, a nie "skoligacony" (co to ma być?). Znaczy, po ludzku, jest częścią tego państwa. Czemu wymieniać go oddzielnie? To może też Północną Irlandię, Walię czy Szkocję, nie mówiąc o Anglii? Też w końcu oddzielne kraje... Z własnym prawodawstwem, parlamentami. "U" w skrócie jest od "United" - nie bez powodu.
A Gibraltar jest brytyjski od mniej wiecej tego samego czasu, co Szkocja :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2015, o 22:39 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ukraina też jest częścią Rosji :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Z Polski to nie do końca tak samo wygląda jak z perspektywy lojalnego mieszkańca Korony (Brytyjskiej).
Imperium to imperium. Sama idea imperium zawiera się we wchłanianiu i posiadaniu terytoriów innych państw (narodów).
Oczywiście różnie to wygląda z różnymi imperiami ale ogólna zasada jest ta sama.
Wiki:
"Imperium zorganizowane jest najczęściej wokół państwa, które jest mocarstwem, a jego władza polityczna, gospodarcza i kulturowa wykracza poza własne granice i rozciąga się na inne, podporządkowane jednostki polityczne. Imperium ma charakter ekspansjonistyczny. Powstaje na skutek podbojów i stanowią one ważną część jego potęgi (imperializm). Wewnątrz imperium wytwarza się natomiast pewien porządek społeczny, w ramach którego pokojowo funkcjonuje wiele różnych ludów i bytów politycznych poddanych jednej władzy zwierzchniej."

Nie chcesz chyba udowadniać, że pierwotnymi mieszkańcami Gibraltaru byli celtyccy Brytowie, Anglowie czy Sasi?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2015, o 22:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
SIRK napisał(a):
kogo reprezentuje SAJ


Ogólnie mówiąc żeglarzy rekreacyjnych.
Komercyjni mają swoje stowarzyszenie - przynajmniej w teorii.

SIRK napisał(a):
do czego doprowadza aktualna polityka stowarzyszenia


Wydaje mi się, że dążymy do uproszczenia ustawodawstwa dotyczącego uprawiania żeglarstwa rekreacyjnego w PL

Nie zauważam w naszych działaniach skutków negatywnych dla kogokolwiek.

Rozumiem, że masz do tego wątpliwości zadając to pytanie ?
Wolno Ci - wolno Ci także działać równolegle reprezentując Swoje grono znajomych żeglarzy ...
Żyjemy w demokratycznym ponoć kraju przecież...
Pzdr
Kocur

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

SIRK napisał(a):
Kto na tym wygrywa? Nie wiem ale na pewno nie żeglarze turyści.


A dlaczego tak sądzisz ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2015, o 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
cine napisał(a):

I to wybitni idą pod prąd a nie z prądem utartych poglądów.

Idą, kiedy to ma sens, inaczej nie byliby wybitni, a tylko uparci.
Monarchie które wymieniłeś, są, tak jak napisał Yigael, monarchiami tylko z nazwy, taki kwiatek do demokratycznego kożucha. Trochę z sentymentu, trochę dla politycznych korzyści. I będą, dopóki się nie znudzą wyborcom, od nich bowiem ich byt zależy. ;-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2015, o 23:05 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jakoś się nie nudzą ;)
A chyba łatwiej, przyjemniej i lepiej dla zdrowia psychicznego mieć sentyment do swojej monarchii niż co chwila do innego Gajowego.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2015, o 23:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
cine napisał(a):
Przeciętniaków zawsze jest więcej niż wybitnych.
I to wybitni idą pod prąd a nie z prądem utartych poglądów.


Pod prąd ramię w ramię z wybitnymi matematykami twierdzącymi, że pierwiastek jest rodzajem trójkąta.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2015, o 06:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12603
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
reed napisał(a):
waliant napisał(a):
A niby dlaczego? Nie chcę na swoim jachcie tratwy to nie kupię, co komu do tego?

a w samochodzie nie chcesz gasnicy to nie kupujesz?


A możesz odpowiedzieć na moje pytanie bez uciekania się do przykładów motoryzacyjnych?

Bo ja dalej nie wiem, co kogo obchodzi, czy np mam tratwę na jachcie czy nie mam? Co masz do tego? Aaaa, argument o ratowaniu za twoje pieniądze jest bardzo słaby, bo Polska i tak musi utrzymywać SAR (zgodnie z umowami międzynarodowymi) i to głównie dla ratowania ludzi, którzy na morzu pracują.

Więc w tej sytuacji to co mam na jachcie, to moja sprawa.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2015, o 07:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
cine napisał(a):
Ukraina też jest częścią Rosji :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Z Polski to nie do końca tak samo wygląda jak z perspektywy lojalnego mieszkańca Korony (Brytyjskiej).
Imperium to imperium. Sama idea imperium zawiera się we wchłanianiu i posiadaniu terytoriów innych państw (narodów).
Oczywiście różnie to wygląda z różnymi imperiami ale ogólna zasada jest ta sama.
Wiki:
"Imperium zorganizowane jest najczęściej wokół państwa, które jest mocarstwem, a jego władza polityczna, gospodarcza i kulturowa wykracza poza własne granice i rozciąga się na inne, podporządkowane jednostki polityczne. Imperium ma charakter ekspansjonistyczny. Powstaje na skutek podbojów i stanowią one ważną część jego potęgi (imperializm). Wewnątrz imperium wytwarza się natomiast pewien porządek społeczny, w ramach którego pokojowo funkcjonuje wiele różnych ludów i bytów politycznych poddanych jednej władzy zwierzchniej."

Nie chcesz chyba udowadniać, że pierwotnymi mieszkańcami Gibraltaru byli celtyccy Brytowie, Anglowie czy Sasi?


Mocno nietrafiona analogia. Choćby dlatego, że zdecydowana większość (coś koło 94 procent) chce zostać w Królestwie... Poza tym to formalnie terytorium brytyjskie. Nie część byłego imperium (byłego, jakbyś sprawdził historię to byś pamiętał, że Imperium Brytyjskie skończyło się tak w okolicach powojennych). Częściami byłego imperium są takie fajne miejsca jak Australia, Kanada czy Indie, a mniejszych nie wspominając. A Gibraltar? Był przez wieki twierdzą. I jako twierdza w efekcie wojen o sukcesję w Hiszpanii trafił pod brytyjskie panowanie. I pozostał brytyjski. W taki sam sposob i w tym samym czasie Minorka stała się brytyjską twierdzą. W 1968 w referendum przeciwko pozostaniu brytyjskim terytorium głosowało 44 mieszkańców. Za - ponad 12 tysięcy. W 2002 roku - podobne proporcje :)

Mówienie, że Gibraltar nie jest brytyjski to mniej więcej tak, jakbyś twierdził, że Śląsk nie jest polski...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2015, o 07:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Zbieraj napisał(a):
Pływa się w oparciu o wiedzę i zdrowy rozsądek.

Tak. Ale zdrowy rozsądek nakazuje tę wiedzę zdobyc!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2015, o 07:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
SIRK napisał(a):
Czy z tych kilku kupowanych jachtów którykolwiek był jednostką komercyjną?
Czy kolega twierdzi, że w porządku prawnym Holandii lub Szwecji nie istnieje certyfikacja sprzętu radiowego, ratowniczego itp.
Temat jest o liberalizacji. Nie o liberalizacji komercyjnej :) w Holandii o ile wiem nie ma obowiązku posiadania radia, a za tym idzie jakby brak konieczności posiadania certyfikacji. Ale zaznaczam, że dotyczy to jachtów niekomercyjnych jak jest z komercyjnymi nie wiem, bo faktycznie się na tym nie znam.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2015, o 08:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
SIRK napisał(a):
Tak, że pytanie kogo reprezentuje SAJ a może do czego doprowadza aktualna polityka stowarzyszenia jest nadal aktualne.
Możesz sprecyzowac co masz na myśli?

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2015, o 08:43 

Dołączył(a): 24 lip 2011, o 20:41
Posty: 229
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 62
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
krzysztofz napisał(a):
Przykład kuchni jest (...)
Jeżeli armator zaprasza na jacht swoich znajomych (i nawet oni pokrywają jakieś koszty) to ja się nie czepiam, uważam, że właściciel i jego znajomi to w 100 procentach rejs przyjemnościowy.(...) W przykładzie fakt, że ktoś nie zarabia nie ma żadnego znaczenia. Znaczenie ma to, że ktoś inny płaci.

To co ma w końcu znaczenie?
Wracając do twojego pierwszego postu i postawionych tam pytań.
Nie wiem w końcu jak uważasz Ty ale ja uważam, że jak składkowy po kosztach to niekomercyjny na pewno. Jacht powinien być wyposażony zgodnie z DPM.
Janek lub jego rodzic albo chcą płynąć z Iksińskim na jachcie Igrekowskiego albo nie.
Mogą sprawdzić zarówno Iksińskiego jak i Igrekowskiego. Mogą poszukać informacji po forumach, internetach, zaciągnąć języka. Mogą wybrać tylko firmę komercyjną, ubezpieczoną przez Lloyda i płynąć na "niezatapialnym" i "niewywracalnym" jachcie.
Póki co jeszcze nikt im nie zabrania podejmowania takich decyzji. Nikt nikomu nie zabrania też zdrowego rozsądku.
Co do tego co Janek powinien przed rejsem - to powinien wiedzieć, że to nie spacer po parku. Ja na miejscu Janka oczekiwał bym np. szkolenia z zasad bezpieczeństwa. Zdaje się, że wtedy można by zadać pytanie o środki ratunkowe, pirotechnikę itp.
Przecież zdecydował się "przyoszczędzić" i popłynąć na rejs "z łapanki". Nie zna kapitana i nie wie czy go nie chce zabić. Jak jacht nie spełnia oczekiwań to zostać na brzegu i dochodzić swoich pieniążków.
A teraz mi powiedz co ma z tym wspólnego liberalizacja?
Pozdrawiam
Jacek
PS. A przykład był o czy innym i gaz nie ma tu nic do rzeczy :-).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2015, o 08:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Jaca_33 napisał(a):
A teraz mi powiedz co ma z tym wspólnego liberalizacja?
Madrze Jaca gadasz
Jaca_33 napisał(a):
Nie zna kapitana i nie wie czy go nie chce zabić.
a po tym fragmencie nasunęło mi się jeszcze, że należy przeszukać jacht w celu sprawdzenia czy skipper - potencjalny mordowacz nie schował gdzieś strzelby, glocka, nagana, maczety, ostrych noży, buteleczki z trucizną, siekiery itp... nozy np. szukałbym w szafkach kuchennych :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 329 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL