Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 cze 2025, o 17:53




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 sty 2012, o 13:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17638
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Jacek Woźniak napisał(a):
wszystko zależy od tego co podnosi... :lol:

A nie kto??? ;) :lol: :lol: :lol:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2012, o 13:09 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Proszę Pana proszę nie nie insynuować, że Nam do podnoszenia trzeba używać siły fizycznej :respekt:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2012, o 13:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17638
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
meping napisał(a):
Nie rozumiem co chcesz udowodnić

Nic. Mam tę książkę, z której pochodzi zamieszczone przez Ciebie zdjęcie. Przeczytałem również opisy na temat "zad i walet" tych rozwiązań i dla trimarana wolę rozwiązanie z pływakami o dużej wyporności, niż małej, a dla canoe z pomocniczymi pływakami, które wspomagają stateczność w pewnych warunkach, już niekoniecznie - tam mogą być pływaki o małej wyporności, ale balastowanie aktywne załogą może być bardziej potrzebne.

***********

Jacek Woźniak napisał(a):
do podnoszenia trzeba używać siły fizycznej

Nie siłą, tylko logiką ;)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2012, o 13:32 

Dołączył(a): 27 gru 2010, o 21:36
Posty: 492
Lokalizacja: Warszawa-Wawer
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 57
Uprawnienia żeglarskie: wolny człowiek
robhosailor napisał(a):
Nic. Mam tę książkę, z której pochodzi zamieszczone przez Ciebie zdjęcie. Przeczytałem również opisy na temat "zad i walet" tych rozwiązań i dla trimarana wolę rozwiązanie z pływakami o dużej wyporności, niż małej,


Ja nikomu nic nie narzucam. Tylko z Twojej wypowiedzi wynikała jak gdyby negacja istnienia trimaranów z zatapialnymi pływakami. Ja sam nie wiem co jest lepsze i waham się jakie zastosować...

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof Chajęcki "meping"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2012, o 20:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13984
Podziękował : 10542
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Panowie
Zatraciwszy wątek doszliśmy do wniosków:
1/ są dwa rodzaje trimaranów; z zatapialnym pływakiem i bez
2/ zaletą trimarana w stosunku do katamarana jest ;
jeden węższy pływak (i to zarówno gdy podniesie resztę kadłubów; jak i gdy nie...).
3/przechylony kata/tri... może wspomagać się płaszczyzna nośną miecza (lub tp.) dla zwiększenia stateczności.
4/Wszystko to służy zwiększaniu prędkości.

W temacie chodziło zaś o zwiększenie bezpieczeństwa .
z założeniem niezmiennego żagla.
i tu
1/trimaran klasyczny wyraźnie ma przewagę jako tratwa trzykadłubowa,
ale traci na żeglowności.
2/Outrigery nadwodne - dają pośrednio - czyli ni w te ni wewte.
Po wywrotce ich zaletą jest to, że służą jako drabinka do wychodzenia na kadłub.
Pomagają zachować bezpieczeństwo ale do czasu.
3/ to samo robi proa.
2a/ podobnie (tylko mniej) daje płat wypornościowy na burtach.(wg. mjs)

4/Innym sposobem powiększenia bezpieczeństwa są;
a/ bulba na mieczu. ( lub cieżki miecz.)
b/ Zbiornik na maszcie (lub karimata wszyta w żagle)
c/pomysł Jawniszki z katamarana "Latająca Ryba."
Czyli coś na kształt outrigerów ale bardziej wypornych tak usytuowanych aby po wywrotce dawały tyle wyporu by jacht sam wstawał do pionu.
To usytuowanie; dużo powyżej kadłuba
pomaga balastować "wymoczkom" przez dowolnie długi czas,
a po wywrotce pracuje za załogę prostyjąs łodkę; wystarczy czekać.
pomocna tu może być dodatkowa wyporność na topie i cięższy miecz.

Czyli nie ma rozwiązania radykalnie dobrego,
trzeba wybrać kompromis jako, że każda łódka takim kompromisem jest.

Ponieważ sam jestem już po przemyśleniach na taki sam temat z Finn'em
polecam właśnie takie rozwiązanie:
-na górę żagla karimata jako pływak wszyta w kieszenie (robi za listwy) a nie psuje opływów.
-trochę cięższy miecz,
- pływaki " Jawniszki" służące do podpierania staruszka na burcie.
Ja także obniżyłem ożaglowanie; na rozprzowe typu "Va-Marian"
(ale o trochę większej powierzchni niż Finn).
a to głównie z powodu braku drewnianego masztu do Finna.

Z bardziej oczywistych sposobów są:
wypłaszczenie żagla i zmiękczenia masztu w górnej części.
Nie od parady byłoby przytyć (łatwiej pływać i cieplej :lol: ) co by lepiej balastować,
lub obniżyć maszt i zmniejszyć ożaglowanie.
Widziałem Finna pływającego z żaglem i masztem OK dobrze się sprawował.
Na rysunkach zapożyczonych od mjs pokazuje o co chodzi:
żonglując wypornością i usytuowaniem zbiorników (czerwone)
możemy dobrać samowstawanie z 90o
MJS


Załączniki:
Fin Va-Marian zboku.jpg
Fin Va-Marian zboku.jpg [ 73.34 KiB | Przeglądane 2823 razy ]
capsize13a.jpg
capsize13a.jpg [ 44.52 KiB | Przeglądane 2823 razy ]
OK bulba.jpg
OK bulba.jpg [ 29.97 KiB | Przeglądane 2823 razy ]
OK bulba wr.jpg
OK bulba wr.jpg [ 9.66 KiB | Przeglądane 2823 razy ]
OK siły.jpg
OK siły.jpg [ 13.11 KiB | Przeglądane 2823 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/

Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowania - 3: Catz, gurool, pagaj58
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2012, o 20:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10919
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
[ OT ] à propos zdjecia "finn Va Marian z boku" - rejestrowalem kiedys oceaniczny jacht w Polsce wojennego stanu i potrzebna byla fotka. Z braku czasu i mozliwosci wyslalem bardzo podobne zdjecie...
"Papiery" mojej lodki wzbudzaly powszechny i szczery zachwyt we wszystkich portach Morza Srodziemnego: Nikt tam nigdy nie widzial dokumentu z portretem jachtu, o portrecie krzakow na tle jachtu nie wspomne...
Catz Sentymentalnie

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2012, o 22:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9246
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Fin Van-Marian nie w krzakach lecz w zaroślach drzewostanu się prezentuje. Ładnie tam. I kameralnie.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2012, o 02:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13984
Podziękował : 10542
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
mjs napisał(a):
Fin Va-Marian nie w krzakach lecz w zaroślach drzewostanu się prezentuje. Ładnie tam. I kameralnie.

:D :D :D :D :D :D
ps
poprawiłem nazwę typu: Va-Marian
... jak przykazali Catz
MJS


Załączniki:
Piraten finn m.jpg
Piraten finn m.jpg [ 126.28 KiB | Przeglądane 2721 razy ]
PICT4743m.jpg
PICT4743m.jpg [ 70.28 KiB | Przeglądane 2721 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2012, o 04:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9246
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Ale politura. Klimat jak u kpt. Crusoe :D

ps. "n" przeskoczyło z Fin"n"a

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2012, o 09:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
mjs napisał(a):
le politura. Klimat jak u kpt. Crusoe :D

Zastanawiam się, czy Crusoe był na pewno kapitanem :roll: Chyba że nie o Robinsona chodziło?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2012, o 16:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9246
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Wg Wikipedii: Postać Robinsona Crusoe była wzorowana na prawdziwych losach Aleksandra Selkirka, szkockiego żeglarza (...)
Marzy o podróżach morskich (...) Służąc na kolejnych statkach uczy się sztuki żeglarski (...) zostaje plantatorem w Brazylii, ale podczas wyprawy do Afryki po niewolników statek trafia na huragan i rozbija się u ujścia rzeki Orinoko (...) do wyspy przybija statek, którym kierują zbuntowani marynarze. Robinson pomaga kapitanowi odzyskać panowanie nad statkiem (...)


Chyba można go uznać za kapitana, po takich przygodach i budowaniu swojego "żaglowca"... ;)

Obrazek

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2015, o 18:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2015, o 17:51
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie mam
witam
mam taki statek tzn miczowka przerobiona na trimarana i moge powiedzieć
ze pływaki jeżeli sa za male to może byc , naprawdę ;zabawnie; na większych falach .
z doświadczenia wywnioskowałem ze pływaki o wyporności 2.5 raza większej w stosunku do kadłuba sa o wiele
bezpieczniejsze nisz zatapialne.
stopa wody...


Ostatnio edytowano 2 lip 2015, o 22:05 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz
zmiana morze na może


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: cors, Marian J. i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL