Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 cze 2025, o 14:11




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 lip 2015, o 23:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Nie tylko na wodzie ale wybiera się na ocean
http://bliskijacht.pl/rejs/bliski-caraibic/

_________________
Zbyszek



Za ten post autor boSmann otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2015, o 00:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Fajny jachcik morski (trochę przypomina Dwuosobowy jacht morski z lat 30-tych).
Obrazek
A, że nawisy powinny się równoważyć, dodałbym mu nieco długości na rufie...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2015, o 06:04 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Sieradzkiego się nie poprawia! No, chyba że jego łódkę klasy micro (chyba nazywała się Micro-Pri(y?)m). Ale jej najlepiej nie budować ani nie wspominać :rotfl:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2015, o 09:46 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Myślę że nie zaszkodzi wspomnieć Micro-Pryma Sieradzkiego. Pamiętam żę sporo lat temu jego kadłub stał w jednym z jacht klubów przy basenie jachtowym w Gdyni. Była to na owe czasy trochę kontrowersyjna jak dla niektórych konstrukcja. Zupełnie płaskie dno ,kształt kadłuba to trójkąt bez żadnego wyoblenia burt ani po długości ani w wysokości. Zupełnie proste linie. Długość 5,5 metra ,szerokość rufy chyba około 2,2 metra lub nawet 2,4 już nie pamiętam. Dwa stery i boczne dwa miecze na burtach coś na wzór mieczy holenderskich. Podnoszenie tych mieczy było w prototypie dość skomplikowane i masakrowało mechanizmami cały kokpit. Pamiętam że co do założeń konstrukcyjnych tego jachtu Pieśniewski na łamach ŻAGLI mocno je krytykował a Sieradzki krytykę odrzucał z całą stanowczością. Był to tak ostry spór że nie wiem czy obaj Panowie nie stali się wrogami na zawsze. Ciekaw jestem czy oprócz tego prototypu ktoś jeszcze budował PRYMA. A była to konstrukcja sklejkowa prosta w budowie aż do bólu i Sieradzki zapowiadał że zrobi coś z tymi mieczami a konkretniej z ich obsługą.



Za ten post autor brodaty otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2015, o 10:31 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
mjs napisał(a):
Fajny jachcik morski


Dla mnie wcale nie fajny :) Znam wiele fajnych morskich jachtow tej wielkosci.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2015, o 11:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
mjs napisał(a):
dodałbym mu nieco długości na rufie...

Junak (m.in. IX Fala) tak miał i wyglądał zgrabniej.
Inna sprawa, że Bliski został fatalnie pomalowany i to psuje mu wygląd.
M@rek napisał(a):
Dla mnie wcale nie fajny

Trudno się z Tobą nie zgodzić (serio piszę)

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2015, o 12:49 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Po prostu swiat nie stoi w miejscu i ciagle pojawiaja sie nowsze , zazwyczaj lepsze konstrukcje.Dla mnie jacht, ktory nieskuteczznie plywa na wiatr jest po prostu niebezpieczny.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2015, o 14:21 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
M@rek napisał(a):
nieskuteczznie plywa na wiatr

Unikam takich jachtów, jedyny wyjątek jak ma mocny silnik, jak LM :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2015, o 17:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
M@rek napisał(a):
ciagle pojawiaja sie nowsze , zazwyczaj lepsze konstrukcje

Toteż nikt nie zachęca do budowy :-P
Jednak skoro powstał a obecny armator uratował go przed zagładą i jest zdeterminowany, nam pozostaje tylko trzymać kciuki.
M@rek napisał(a):
jacht, ktory nieskuteczznie plywa na wiatr

Fakt, nautyczne właściwości tych konstrukcji są raczej nikczemne (podobno, nie pływałem na nim)
Robiąc tak poważny remont można było pokombinować aby poprawić sprawność. Może coś zrobili, nie wiemy.
Ja tam życzę Im aby zrealizowali marzenia, łódka też lepiej się poczuje ;) tym bardziej, że pierwszy rejs (poprzedniego armatora i budowniczego) niezbyt wyszedł
http://www.kulinski.navsim.pl/print_art.php?id=2276

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2015, o 23:18 

Dołączył(a): 7 lut 2013, o 18:08
Posty: 507
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: Funka 1965
mjs napisał(a):
Fajny jachcik morski (trochę przypomina Dwuosobowy jacht morski z lat 30-tych).
Obrazek
A, że nawisy powinny się równoważyć, dodałbym mu nieco długości na rufie...


Dwa maszty. To jest maly zaglowiec

Jakies 7-8 lat temu, widzialem, to plywadelko na Kamienskim.

Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2015, o 20:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10540
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
Po prostu swiat nie stoi w miejscu i ciagle pojawiaja sie nowsze , zazwyczaj lepsze konstrukcje.Dla mnie jacht, ktory nieskuteczznie plywa na wiatr jest po prostu niebezpieczny.


Świat idzie cały czas w jakimś kierunku, ale nie dla każdego on jest słusznym.
Takie jachty mają za zadanie bezpiecznie pływać po oceanach, a nie halsować od portu do innego bezpiecznego portu.
I nikt od nich nie powinien tego oczekiwać.
Zdaje się, że - nie on jest "zły" tylko Ty masz "złe" preferencje.

MJS

ps.
o preferencjach zaś lepiej pogadajmy gdzie indziej. ;)

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2015, o 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Marian Strzelecki napisał(a):
M@rek napisał(a):
Po prostu swiat nie stoi w miejscu i ciagle pojawiaja sie nowsze , zazwyczaj lepsze konstrukcje.Dla mnie jacht, ktory nieskuteczznie plywa na wiatr jest po prostu niebezpieczny.


Świat idzie cały czas w jakimś kierunku, ale nie dla każdego on jest słusznym.
Takie jachty mają za zadanie bezpiecznie pływać po oceanach, a nie halsować od portu do innego bezpiecznego portu.
I nikt od nich nie powinien tego oczekiwać.
Zdaje się, że - nie on jest "zły" tylko Ty masz "złe" preferencje.



A to bezpieczne pływanie po oceanach nie obejmuje zdolności skutecznego oddalenia się od nawietrznego brzegu? Opuszczenia osłoniętego kotwicowiska przy dopychającym wietrze? Zdolności do zdobywania wysokości albo przynajmniej utrzymania jej w warunkach trudniejszych? Bezpieczny jacht oceaniczny nie musi pływać na wiatr najostrzej jak się da, nie musi być na wiatr najszybszy, z wiatrem zresztą też nie musi lecieć w ślizgu. To nie regatówka i myślę, że M@rek to doskonale wie, ale ma rację twierdząc, że jacht, który nie jest w stanie skutecznie żeglować na wiatr nie jest jachtem bezpiecznym. Zwłaszcza oceaniczny - od portu do portu paliwa do silnika ci wystarczy a w długim rejsie... Żagle są podstawowym napędem jachtu żaglowego i powinny umożliwiać mu pływanie tam gdzie chce/potrzebuje załoga, a nie tam dokąd wiatr wieje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2015, o 20:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Jakoś nie chce mi się wierzyć, aby nie można było tego pływania na wiatr poprawić. I to niekoniecznie dłubiąc przy kadłubie.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2015, o 21:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10540
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Jakoś nie chce mi się wierzyć aby jacht z długim kilem nie mógł płynąć pod silny wiatr!
Zwłaszcza dwupatyk.
Słowo skutecznie jest tu chyba (regatowym) wytrychem.
W opisie pływania tego jachtu jest wypowiedź:
"Ostatnie regaty pokazały, że nie bardzo lubi pływać pod wiatr". ( cyt. z pamięci)
"Mazurek" także nie lubił "takich regat", za to "Malbork" uwielbiał. :-P

MJS

Ja także nie lubię... mimo że mogę.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowania - 2: Alterus, gumczis
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2015, o 22:06 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 544
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
za to "Malbork" uwielbiał

Tylko wtedy jak ja byłem za jego sterem :kiss:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Alterus napisał(a):
nie chce mi się wierzyć, aby nie można było tego pływania na wiatr poprawić

Radzę uwierzyć. Są "knoty", których nie można "poprawić".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2015, o 22:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
cors napisał(a):
Radzę uwierzyć. Są "knoty", których nie można "poprawić".

A czy także nie można zorientować się co do przyczyny? Bo rozumiem, że wykluczasz tu wpływ ożaglowania, a wskazujesz na kadłub?

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2015, o 22:43 

Dołączył(a): 22 mar 2009, o 13:35
Posty: 400
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 62
Otrzymał podziękowań: 87
Marian Strzelecki napisał(a):

ps.
o preferencjach zaś lepiej pogadajmy gdzie indziej. ;)


A już taki fajny of top się zapowiadał :rotfl:



Za ten post autor Skier otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2015, o 06:33 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marian Strzelecki napisał(a):
Świat idzie cały czas w jakimś kierunku, ale nie dla każdego on jest słusznym.
Takie jachty mają za zadanie bezpiecznie pływać po oceanach, a nie halsować od portu do innego bezpiecznego portu.
I nikt od nich nie powinien tego oczekiwać.
Zdaje się, że - nie on jest "zły" tylko Ty masz "złe" preferencje.


A moze Twoje preferencje sa zle ? Moze ty tkwisz gleboko w poprzednim tysiacleciu ?
Tak sie sklada ze zdarzylo mi sie pare razy przejsc Atlantyk pod zaglami i co nieco na ten temat wiem. Wiem jak potrafi sie przelozyc na czas trawersu te 0,5 wezla predkosci czy 5 stopni ostrosci w plywaniu na wiatr. Wiem jak czas tego trawersu wplywa na niezbedna ilosc zapasow itd.
Napisz jakie Twoim zdaniem, zalety ma jednostka o ktorej dyskutujemy .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2015, o 11:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10540
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Pytasz jak być chciał poważnej odpowiedzi.
Naprawdę chcesz wiedzieć - bo nie wiesz?

...No dobrze: :roll:

Główną zaletą jest to, że jest.
Drugą, że jest drewniana.
Łagodnie głuszy odgłosy sztormów.
Trzecią, że ma drewniane maszty, o które nie telepią fały.
Następną jest fakt, że nie wali dnem o każdą falę.
Dalszą, że nawet jak walnie to nie łamie przy tym masztów, nie wytrząsa plomb itp. itd.
Inną jest fakt, że łagodnie się kołysze i można długo, z przyjemnością nią płynąć.
...
Potem są te niepoliczalne: fajny ma kształt i budzi pozytywne nostalgiczne emocje.
Na odpowiednich kotwicowiskach, szybko znajdujesz prawdziwych włóczęgów i przyjaciół.

Dorobkiewicze omijają ją z daleka podobnie jak zawodowi złodzieje, bo widzą, że to nie ich rewir.

Po prostu:
Inny świat inne preferencje.
Niektórych nawet nie zrozumiesz. (chyba, że bardzo zechcesz)

To tylko tak z grubsza to co mi przyszło do głowy na poczekaniu.

MJS

ps
Tym bym ( z przyjemnością) popłynął dookoła, a jakimś plasticzanym "Eynghtieine MK 3,75 ver.2" nie, lub bez przyjemności. :-P

ps2
Nigdy nie trawersowałem oceanu pod wiatr i mam nadzieję, że mnie to w życiu nie czeka.
Jak mam przed sobą OCEAN to po to by płynąć z wiatrem.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowania - 4: Moniia, nauaag, Vlad, zbigandrew
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2015, o 12:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Jedno ale. Fały i tak telepią...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2015, o 13:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10540
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Moniia napisał(a):
Jedno ale. Fały i tak telepią...

Wiem, ale ... Marek nie wie
(już nie pamięta) :-P
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2015, o 13:19 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Są jachty i pływadła. Jachty cechuje kunszt najwyższy a pływadło? Jak na obrazku.
Ja kiedyś pływałem po Odrze na podwieszanym zbiorniku paliwowym Miga. Stateczność zapewniły brukowce. A do tego te torpedowe kształty....
p.s. I nikt nie klepał na forum, że się utopię. Może dlatego, że nie było jeszcze forum?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2015, o 14:32 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Marianie może i się zgodzę z Tobą bo jakby nie piszesz o walorach nautycznych tej łódki
z wyjątkiem tego
Marian Strzelecki napisał(a):
że nie wali dnem o każdą falę.
Dalszą, że nawet jak walnie to nie łamie przy tym masztów, nie wytrząsa plomb itp. itd.
Inną jest fakt, że łagodnie się kołysze i można długo, z przyjemnością nią płynąć.


Jak dla mnie to jednak mało, sporo łódek można wymienić lepszych i fajniejszych i lepiej pływających, dla mnie masa kila i te dwa maszty to przesada.
Dla mnie takim odniesieniem w prywatnym rankingu jest Albin Vega, nie jest ona szczytem moich marzeń ale ma znośne wnętrze, znośnie pływa, jest dzielna dobrze wygląda. Ale jak coś już pływa gorzej od Vegi to dla mnie jest to słabo akceptowalne, no chyba,że ma b. mocny silnik.

Marian Strzelecki napisał(a):
Trzecią, że ma drewniane maszty, o które nie telepią fały.


mam metalowy i nic mnie nie telepie :D

Ale jak wiadomo, to jak ktoś ma sentyment to niech pływa, zdecydowanie bym nie kupił tego jachtu, na moje potrzeby się nie nadaje

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2015, o 15:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
jaszra napisał(a):
Są jachty i pływadła. Jachty cechuje kunszt najwyższy a pływadło? Jak na obrazku.
Jest jeszcze inny punkt widzenia:

Są jachty i ścigadła. Jachty służą radości żeglowania. A ścigadła służą do tego:
M@rek napisał(a):
U nas jest problem z policzeniem wynikow 4 lodek w 3 wyscigach bez przeliczenia
Magister napisał(a):
No wiesz, jest różnica z policzeniem 14 łódek, które wchodziły na metę w długich odstępach czasu a policzeniem 31 łódek. Do tego trzeba było je znaleźć na tabeli mety pomiędzy 80 czasami. Takie szukanie jest czasochłonne
zrembiewski napisał(a):
Z godzine przeglądałem wyniki z Whit'a i z MŚ ORC. Bardzo ciekawa lektura. Można się dużo dowiedzieć o potencjale łódek, szczególnie analiza czasów i wyników z Whit'a jest pouczająca
cors napisał(a):
okazało się, że nie miał prawa pływać z dwoma fokami, kiedy nie ma w świadectwie spinakera lub genakera. Sędziowie nie znają się na przepisach, dwóch licencjonowanych mierniczych też, zawodnik utknął w korku i nie zdążył złożyć protestu o czasie
plitkin napisał(a):
Wg mnie zbyt naciagana logika.
Pomijajac absurd sytuacji uwazam, ze intepretacja tego przepisu nie jest taka oczywista. Bardziej bym sie czepial czy te foki byly zaczepione w tym samym "tack point".
M@rek napisał(a):
dochodze do wniosku ze dwa foki mozna by bylo nosic gdyby ten drugi wchodzil do pomiaru swoja powieszchnia jako zagiel dodatkowy a jak sie domyslam tak nie bylo. Dlatego moim zdaniem , niezaleznie od tego jak bedziemy interpretowac litere przepisu , jest to w sprzecznosci z idea.


Aniu! Michale! Nie przejmujcie się pierdołami! Kończcie przygotowania i płyńcie!
Miejcie odwagę zrealizować swoje marzenie!
A to na drogę od starego Zbieraja:
:kiss:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 2: boSmann, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2015, o 15:32 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Zbieraj napisał(a):
Jachty służą radości żeglowania.


nie wszyscy by mieli radość pływania na tym jachcie ;)

Zbieraj napisał(a):
Kończcie przygotowania i płyńcie!
Miejcie odwagę zrealizować swoje marzenie!


Oczywiście przychylam się do życzeń :D

Zbieraj napisał(a):
Aniu! Michale! Nie przejmujcie się pierdołami!


Trochę powagi :D to co piszemy mają gdzieś i dobrze :D

ps. Myślisz,że czytają?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2015, o 15:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
piotr6 napisał(a):
ps. Myślisz,że czytają?
Nie wiem, ale właśnie wysyłam im rozwiązanie problemu, o które proszą na swojej stronie:

Jeszcze jedno ważne pytanie. W ramach listy rzeczy potrzebnych, znajomi pytają: Ile papieru do dupy spakujecie na tyle miesięcy rejsu? Jeżeli ktoś potrafi policzyć, niech da znać, bo my nie mamy na to czasu. Prosimy o podpowiedzi.

Aniu, Michale, ten problem (zwany gównianym problemem Burego Kocura) został już rozwiązany:
viewtopic.php?p=224386#p224386

:rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2015, o 18:13 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Przypomne co napisalem :)

"Dla mnie wcale nie fajny :) Znam wiele fajnych morskich jachtow tej wielkosci."

i podtrzymuje to w calej rozciaglosci.ajnie ze

Dalsza czesc dyskusji nie ma z tym moim postem wiele wspolnego a wkacza w rejony osobistych upodoban. Nigdzie nie napisalem ze pomysl rejsu mi sie nie podoba .
Zawsze goraco kibicuje przedsiewzieciom robionym bez zadecia i reklamy po prostu z wlasnej potrzeby.
Moge jeszcze dodac ze mam ulubiony sposob uprawiania zeglarstwa ale w odroznieniu od wielu dyskutantow praktycznie wszystkich sprobowalem i zadnym nie pogardzam :)

Klasycznych jachtow z drewnianymi masztami wcale sobie przypominac nie musze bo Kolega opiekuje sie "Nadirem" i czesto sie spotykamy na wodzie. w moim zeglarskim zyciu plywalem na wielu , dlatego znam dobrze ich wady i zalety nie tylko z literatury czy internetu :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2015, o 19:03 

Dołączył(a): 22 mar 2009, o 13:35
Posty: 400
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 62
Otrzymał podziękowań: 87
Zbieraj napisał(a):

Jeszcze jedno ważne pytanie. W ramach listy rzeczy potrzebnych, znajomi pytają: Ile papieru do dupy spakujecie na tyle miesięcy rejsu? Jeżeli ktoś potrafi policzyć, niech da znać, bo my nie mamy na to czasu. Prosimy o podpowiedzi.
:

Proponuję założyć nowy wątek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2015, o 22:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zbieraj napisał(a):
A ścigadła służą do tego:


Myślisz że inni żeglarze, na innych rodzajach jachtów, nie mają swoich problemów? Też mają, też o nich piszą.
A te nasze problemy, niezrozumiałe dla tych, którzy się nie ścigają, to jakby nasza sprawa. Co turystom do tego?

Przy czym, ja tak jak i M@rek, kilku sposób żeglowania spróbowałem (nie wszystkich) i nie tylko w regatach pływam. Z upodobaniem.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2015, o 23:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Rejs odwołany, szkoda :-(

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 176 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL