Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 lip 2025, o 14:47




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 lip 2015, o 20:19 

Dołączył(a): 12 cze 2012, o 18:31
Posty: 141
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Jachtowy
Witajcie,
To mój pierwszy wątek na tym forum także proszę o wyrozumiałość :)

Ostatnio stałem się (wraz z dziewczyną) posiadaczem bardzo, według mnie, bardzo ładnego jachciku.
Jest to dobrze wszystkim znana Giga II w wersji balastowej.
Jacht niestety wymaga trochę renowacji którą staram się przeprowadzić we własnym zakresie.
Niestety brak funduszy zmusza do remontu w bardzo ograniczonym zakresie. Chciałbym jacht postawić na wodzie w tym roku, sprawdzić jak pływa i co jeszcze okaże się do zrobienia.
Porządny remont planuję na przyszły, lub jeszcze następny sezon kiedy będę (mam nadzieję) dysponował większym funduszem.

Mam trzy pytania: pierwsze to czym polakierować listwę odbojową (nie kosmicznie drogim) tak żeby wytrzymała te dwa sezony, być może słonej wody?

Drugie to jakie wymagania musi spełnić łódka aby ją zarejestrować jako morską?
Wiem, że Gigi po Bałtyku pływały i pewnie pływają dalej.
Do PZŻ od trzech dni nie mogę się dodzwonić... nie wiem jak oni funkcjonują...


Pozdrawiam,
Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lip 2015, o 20:58 

Dołączył(a): 12 cze 2012, o 18:31
Posty: 141
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Jachtowy
Wątek nazwałem "Drugie życie" bo jacht już od siedmiu lat stoi na lądzie i trochę niestety niszczeje...

Poniżej kilka fotek jachtu jak go kupowałem:
Giga od zewnątrz
Obrazek

Tutaj już zaczynamy "prace" :)
Obrazek

Giga od środka
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lip 2015, o 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
broster napisał(a):
jakie wymagania musi spełnić łódka aby ją zarejestrować jako morską?

Jeżeli chodzi Ci o jakieś wymagania techniczne - to jacht przestawiany do morskiej rejestracji nie musi spełnić żadnych warunków technicznych.

Wszystkie wymagania formalne oraz procedurę rejestracji znajdziesz tu:
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0043&min=1
Przeczytaj dokładnie...

PZŻ nie byłby sobą, gdyby jego pracownicy nie usiłowali stosować jakiś pokracznych "interpretacji" wymogów stawianych akcie prawnym, na podst. którego wykonują powierzone zadania z dziedziny administracji publicznej...
Ale w sprawie rejestracji "morskiej" na ogół nie jest to bardzo dolegliwe, a osoby, które zajmowały się w przeszłości prowadzeniem w PZŻ Polskiego Rejestru Jachtów Morskich, starały się współpracować z armatorami małych jachtów.

Szczegóły dot. rejestracji "morskiej" odnajdziesz przeszukując forum.
Generalnie, najbardziej istotny jest dokument, potwierdzający Twoje prawo własności (umowa kupna/postanowienie spadkowe/wyrok czy podobny dokument). Poza tym jedynym chyba kwitem, z którym mogą być jakieś kłopoty jest "wystawiony przez rzeczoznawcę dokument potwierdzający wymiary jachtu.." Tu trochę o tym:
viewtopic.php?p=320430#p320430

BTW - widzę, że Twoja łódka ma jakiś numer rejestracyjny ze śródlądzia. Jeżeli masz jakiekolwiek papier z tej niegdysiejszej rejestracji - to w PZŻ może on posłużyć za dokument "pomiarowy", który potwierdza wymiary (nieistotne na kogo wystawiony i czy w ogóle kiedykolwiek był legalny)...

broster napisał(a):
Do PZŻ od trzech dni nie mogę się dodzwonić... nie wiem jak oni funkcjonują...

Hmmm, jakby ci tu...
Przyzwyczajaj się ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lip 2015, o 21:19 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jaromir napisał(a):
potwierdzający Twoje prawo własności (umowa kupna/orzeczenie/wyrok czy podobny dokument).


plus potwierdzenie zapłaty podatku

Jaromir napisał(a):
wystawiony przez rzeczoznawcę dokument potwierdzający wymiary jachtu


W umowie kupna sprzedaży powinny być wszystkie dane napisane i powinno wystarczyć

to śa wiadomości z przed 4 lat ale sie chyba nic nie zmieniło

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lip 2015, o 21:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
broster napisał(a):
stałem się (wraz z dziewczyną) posiadaczem bardzo, według mnie, bardzo ładnego jachciku.

Bardzo fajna łódka. Będziesz zadowolony z pływania chociaż podchodzenie do brzegu bywa czasem irytujące ;)
broster napisał(a):
niestety wymaga trochę renowacji

Wewnątrz więcej niż trochę ( osobliwie wygląda podstemplowanie pokładnika :rotfl: )
broster napisał(a):
Chciałbym jacht postawić na wodzie w tym roku, sprawdzić jak pływa i co jeszcze okaże się do zrobienia.

Moim zdanie bardzo rozsądnie
broster napisał(a):
czym polakierować listwę odbojową (nie kosmicznie drogim)

3V3 lakier jachtowy - oczyścić listwy do gołego, 3 x zagruntować (lakier + benzyna lakowa), potem 5-7 warstw
dobry jest też HartzLack Yacht, że o Epifanesie nie wspomnę
~~~~~~~~~~~~~~
http://www.sydino.republika.pl/giga.html
możesz też nabyć oryginalną dokumentację http://www.oldtimeryacht.com/tobis.htm

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lip 2015, o 22:01 

Dołączył(a): 12 cze 2012, o 18:31
Posty: 141
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Jachtowy
Dzięki za odpowiedzi i porady. Drogie te lakiery czy znośne?:)
Listwa już prawie odrapana a i w środku trochę narozrabiałem bo miałem sklejkę w garażu.
Zrobiłem kambuz (lub coś na kształt co może będzie kambuzem).

Mam starą kartę rejestracyjną z wymiarami jachtu i umowę kupna.
Muszę jeszcze do skarbówki w takim razie.
Mam nadzieję, że faktycznie problemów z tą rejestracją nie będzie, wyczytałem na stronie PZŻ o jakiś opiniach rzeczoznawców, certyfikatów typu itp i się przeraziłem trochę bo to jednak Giga którą nigdy nie wiadomo kto, kiedy, gdzie i jak robił...

A jachcik faktycznie mi się podoba,
Może wrzucę tutaj jeszcze zdjęcia z tego co do tej pory napsułem w łódce, ale trochę się wstydzę amatorszczyzny ;)

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lip 2015, o 22:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
broster napisał(a):
znośne?:)

3V3 - bardzo znośny,
Epifanes najdroższy (z wymienionych)
broster napisał(a):
trochę się wstydzę amatorszczyzny

Bez żartów, pisz, wrzucaj zdjęcia - tylko na dobre łódce wyjdzie :D

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2015, o 00:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
broster napisał(a):
Wiem, że Gigi po Bałtyku pływały i pewnie pływają dalej.
Pływają, pływają. Zajrzyj tu:
http://www.sydino.republika.pl/historia.html

Nieustraszonym armatorem tego krążownika jest forumowy Cypis. Są zapewne jakieś różnice, bo s/y Dino to Giga Czi.

Wiem, że pływa po morzu, bo parę lat temu stałem Zawiasem w Gdyni i nagle zadzwonił Cypis:
- Słuchaj, wracam z morza i zupełnie mi siadł akumulator. Mogę stanąć na noc alongside do Zawiszy i podłączyć się do twojego prądu?
- Cypisku, ja ci nie wróg. Stawaj i się podłączaj, ale najpierw wywołaj kapitanat portu, czy ci pozwolą wejść do Basenu Prezydenta. Gdyby pytali, to powiedz, że się zgodziłem.

Kapitanat Portu Gdynia, w swej nieopisanej łaskawości wyraził zgodę i po kilkunastu minutach Cypis przycumował do Zawiasa swój malowany na żółto okręcik i się podłączył.

Poszliśmy do mesy na pi.... eee, co jo godom, przecież to jacht harcerski, no, znaczy, na herbatę.

I się zaczęło. W ciągu godziny miałem kilka telefonów od różnych trójmiejskich kumpli spacerujących po Skwerze Kościuszki:

- O, widzę, że twój armator kupił ci taki fajny żółty odbijacz.
- Te, Zbieraj, odbijacze to się umieszcza między burtą a nabrzeżem, a nie od strony wody.

Znosiliśmy z Cypisem te obelgi z godnością, pijąc kolejne pi..., no, znaczy, herbaty. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2015, o 08:48 

Dołączył(a): 12 cze 2012, o 18:31
Posty: 141
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Jachtowy
Stronket www którą przytoczyłeś znam bardzo dobrze i i troche mnie inspiruje w chwilach zwątpienia ;)
Żałuje tylko, że nie jest dalej rozwijana i kilka bałtyckich rejsów nie jest opisanych...:(
Dzisiaj wrzuce kilka fotek w takim razie, (teraz wybieram sie szlifować dalej przeklętą listwę)
A w poniedziałek sprobujemy powalczyć z PZŻ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2015, o 13:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
boSmann napisał(a):
3V3 lakier jachtowy - oczyścić listwy do gołego, 3 x zagruntować (lakier + benzyna lakowa), potem 5-7 warstw
dobry jest też HartzLack Yacht, że o Epifanesie nie wspomnę

Ze nie wspomnę:
Alkipolak łodziowy firmy; Yuma lub zwykły (Alkilak tej samej firmy)
Listwy odbojowe zwykle (na lpasticzanych) łodkach były malowane poliuretanem, co in na zdrowie nie wychodziło, więc cierpliwie zdrapuj (nawet chemią)

Bosmanie: te podpory łuczku podmasztowego to także podwięzie wantowe ( jak sądzę)
a wzmocnień tychże nigdy nie za mało.
Może się okazać, że (na morze potrzebny będzie solidny pilers (podpora pod maszt; od łuczka aż do stępki).

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2015, o 20:47 

Dołączył(a): 12 cze 2012, o 18:31
Posty: 141
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Jachtowy
Witam,
Właśnie wróciłem do domu od swojej łódeczki (szlifowanie i szpachlowanie...:)
Podwięzie jest przyśrubowane tylko do burty, a nie to belek od łuczku.
Myśle, że ten klejony dębowy łuczek jest tak solidny (jak nie bardziej) jak pilers, ale mogę się mylić. Inna sprawa to, że Giga II , czyli moja, ma maszt ustawiony zaraz za przetłoczeniem nadbudówki i podobno nie potrzebowała pilersa/u...?

Wrócę jeszcze do tematu rejestracji.
Wiecie może ile to trwa? w poniedziałek wybiorę się do PZŻ osobiście z papierami i nie wiem czego się spodziewać (czas urzędowy to tydzień rok czy miesiąc:))?

No i czy nie będą robić problemów (nie lubię urzędów żadnego rodzaju)

Jeszcze pytanie odnośnie nazwy jachtu. Nadaje się po rejestracji czy to musi iść w parze?

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2015, o 20:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Marian Strzelecki napisał(a):
Alkipolak łodziowy firmy; Yuma lub zwykły (Alkilak tej samej firmy)

Owszem, niezły (bo tani :-P ) ale z moich doświadczeń wynika, że słońca to on zbytnio nie lubi a hartzlakowi nie szkodzi; paduk wylakierowany 3 lata temu, bezustannie wystawiony na slonce, deszcz i inne plagi dopiero teraz zaczyna wymagać odświeżenia

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2015, o 21:14 

Dołączył(a): 12 cze 2012, o 18:31
Posty: 141
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Jachtowy
No i jeszcze jakieś fotki:


Mycie pokładu mleczkiem (widać różnicę przed i po)
Obrazek

Niestety w dwóch miejscach przegniła listwa pod odbojnicą:
Obrazek
Obrazek

Zrobiłem jak umiałem najlepiej (i tak jak pozwalały mi środki) czyli wydłubałem i wyciąłem listwę aż do zdrowej części i wstawiłem "reperaturkę"
Obrazek

Tutaj jeszcze przed szlifowaniem, ale trzymać trzyma (chyba) dobrze:
Obrazek

No i jedno zdjęcie ze środka:
Obrazek

Oczywiście przepraszam za amatorskie i brzydkie wykonanie, ale nie jestem szkutnikiem :)
Wszystko robiłem z materiałów które miałem pod ręką (w piwnicy i garażu)
więc odcienie sklejki różnią się, ale mam nadzieję, że jak to wykończę (szlifowanie wyrównywanie, upiększanie i lakierowanie) to trochę się wyrówna.

Wszysko robiłem na wkręcanie/przybijanie, tak, że konstrukcja jest solidna i stabilna, ale w razie jakby nie zdała egzaminy można ją łatwo usunąć (łatwiej niż w przypadku laminowania/klejenia)

To tyle na dzisiaj, proszę patrzeć łaskawym okiem :)

pozdr



Za ten post autor broster otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2015, o 21:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
broster napisał(a):
proszę patrzeć łaskawym okiem

Oczywiście.* :mrgreen:
Ważne, że robota się posuwa.

--------------
* do czasu, do czasu ........ :rotfl:

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2015, o 21:42 

Dołączył(a): 12 cze 2012, o 18:31
Posty: 141
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Jachtowy
Jakby ktoś miał jakieś sugestie, porady czy pomysły (szczególnie odnośnie dopasowania wnętrza i samej łódki do czteroosobowych kilkudniowych rejsów) to chętnie przyjmę :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2015, o 22:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
broster napisał(a):
Wrócę jeszcze do tematu rejestracji.
Wiecie może ile to trwa? w poniedziałek wybiorę się do PZŻ osobiście z papierami i nie wiem czego się spodziewać (czas urzędowy to tydzień rok czy miesiąc:))?

No i czy nie będą robić problemów (nie lubię urzędów żadnego rodzaju)

Jeszcze pytanie odnośnie nazwy jachtu. Nadaje się po rejestracji czy to musi iść w parze?

1. Czas wydania decyzji administracyjnej o rejestracji jednostki w polskim rejestrze jachtów morskich (bo to jest decyzja administracyjna...) określa Kodeks Postępowania Administracyjnego. Określa na niezwłocznie ale nie dłużej niż 30 dni...
Niemniej pamiętaj, że rejestruje Twój jacht jakieś stowarzyszenie, któremu czynności z dziedziny administracji publicznej jedynie powierzono (jakby nie mogły ich dokonywać np. starostwa...).

2. Rejestracja w pierwszych latach po utworzeniu PRJM i po powierzeniu jego prowadzenia PZŻ (2005) przebiegła na ogół bez specjalnych trudności, rzekłbym nawet - w atmosferze normalnej współpracy z życzliwymi żeglarzom paniami - Hernik a potem Cytling. Czy osoby obecnie zajmujące się rejestracją jachtów morskich w PRJM są równie życzliwe - sprawdzisz sam...

3. Nadanie i zatwierdzenie (tak, tak...) nazwy polskiego jachtu morskiego przebiega równolegle do rejestracji (to też czynność administracyjna powierzona PZŻ...). Sprawę nazwy polskiego jachtu morskiego reguluje inne rozporządzenie niż sprawę rejestracji - to:
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 1237&min=1
Zatwierdzenie nazwy jest bezpłatne. Wniosek o zatwierdzenie nazwy (podobnie jak wniosek rejestracyjny) - do pobrania ze strony PZŻ (na dole):
http://www.pya.org.pl/rejestracja_jacht ... _morskiego

Ew. trudności pojawiają się jeżeli Twoja wymarzona nazwa jest "zajęta" (bo pan minister w 2004 roku przyjął nie wiedzieć czemu, że nazwy jachtów nie mogą się powtarzać...). Możesz wówczas próbować z wymarzonymi nazwami zapasowymi lub możesz próbować negocjować dodanie do wymarzonej "zajętej" nazwy cyfry rzymskiej (choć w zgodzie z przepisem &6.5 jest to możliwe wyłącznie w przypadku nazw już wykreślonych z indeksu - stosowano taki myk wobec wszystkich nazw, również tych nie wykreślonych)....

BTW - zgodnie z &7 rozporządzenia o zatwierdzaniu nazwy indeks użytych nazw jachtów powinien być dostępny na stronie internetowej PZŻ. Ale oczywiście nie jest...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 18 lip 2015, o 22:23 przez Jaromir, łącznie edytowano 2 razy


Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: broster
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2015, o 22:18 

Dołączył(a): 12 cze 2012, o 18:31
Posty: 141
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Jachtowy
Wielkie dzięki za wyczerpujące odpowiedzi odnośnie rejestracji :)
A w samym PZŻ nikt nigdy telefonu nie odbierze...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2015, o 22:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9266
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
broster napisał(a):
Jakby ktoś miał jakieś sugestie, porady czy pomysły...

Nie dodawałbym żadnych ścianek, jeśli już zasłonka z ładnej tkaniny.
Nie wdawałbym się w inne przebudowy wnętrza.
Kosmetyka, lakier, tapicerka - i na wodę!

To w czasie pływania wyjdą najdrobniejsze potrzeby, jak i pomysły.
Najtańszy lakier, pędzel - i na wodę.
Lipiec już...

A po sezonie, to można gaworzyć o wszystkim, nawet o poszerzeniu czy wydłużeniu kadłuba.

Pływać, pływać, żeglować, przechył, balast - wybierz foka! :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2015, o 23:24 

Dołączył(a): 12 cze 2012, o 18:31
Posty: 141
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Jachtowy
Właśnie liczyłem na takie sugestie! :)
Tak też chciałbym zrobić: pędzel, lakier i na wodę!

A mogą być jakieś lakiery "niejachtowe"? Nie wiem czy różnica jest w nazwie czy w składzie...
Rozumiem, że nie poliuretanowe


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2015, o 23:41 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
poliuretan jest ok ale na czyste odtłuszczone powierzchnie, ty zapewne masz malowane wszystko olejnicą więc sie nie nada. Rada mjs jest słuszna, pływać jak najwięcej a po sezonie już będziesz wiedział co Tobie potrzebne

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2015, o 00:04 

Dołączył(a): 12 cze 2012, o 18:31
Posty: 141
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Jachtowy
Ale ja ciągle o tej listwie nieszczęsnej... :) ogólnie to chciałbym ją pomalować jakimś lakierem nie bezbarwnym tylko takim który ją przyciemni trochę jednak.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2015, o 00:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9266
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Alkilak za 30 zł. pędzel za 5 zł, rozpuszczalnik Nitro za... kilkanaście złotych.
Dobrze kryje, wysycha przez noc, następnego dnia druga warstwa. Łagodnie podbarwia drewno, a jeśli to mało, to Bejca Panie, Bejca! Ale lepiej wcześniej zrobić próbkę na kawałku deski.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2015, o 19:32 

Dołączył(a): 12 cze 2012, o 18:31
Posty: 141
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Jachtowy
Zmagania z listwą ciąg dalszy...

Zebrałem informacje os Was połączyłem z poradą (mam nadzieję) fachowca od lakierów, oraz moim "tak by mi pasowało" :)

Oto praca i jej efekt:

Szlifowanie listwy (powierzchnia boczna bardzo wdzięczna do szlifowania)
Obrazek

Powierzchnia górna, wraz ze szpachlą już mocno upierdliwa. Przyznaję bez bicia, że po dłuższej dłubaninie poddałem się i nie osiągnąłem zaplanowanego efektu (w niektóych miejscach listwa nie została zeszlifowana do idealnie "gołego" drewna)

Obrazek

Malowanie szpachli (wzdłuż burt) białym podkładem epoksydowym:

Obrazek

Obrazek

A tak to wygląda na dzień dzisiejszy (pomimo odradzania, zamarzyłem sobie, żeby listwa była ciemniejsza):

Obrazek

Oczywiście reszta elementów drewnianych na pokładzie, z czasem też nabierze takiej barwy :)
Obrazek

Obrazek


A teraz trochę o moim sposobie na malowanie. Kolorek to lakierobejca sadolin, która teoretycznie powinna od razu być gruntem (akurat miałem taką po malowaniu ławeczki na działce i mi się podobała)
Jak wszystko wyschnie, czy we wtorek (jutro nie mogę) położę na to trzy warstwy lakiery jachtowego, bezbarwnego V33/3V3 żeby całość zabezpieczyć.

Mam nadzieję, że zadziała
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2015, o 19:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9266
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Masz fach. :D
A te "kosze i relingi" to bym "na czas prób i błędów" odkręcił i zostawił na lądzie...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2015, o 19:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2015, o 09:18
Posty: 215
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
fajna utka

_________________
siach


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2015, o 19:56 

Dołączył(a): 12 cze 2012, o 18:31
Posty: 141
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Jachtowy
Te "kosze i relingi" są niestety w opłakanym stanie (one same jak i ich mocowanie do pokładu według mnie pozostawiają wiele do życzenia) i raczej nadają się do wymiany.
Niestety nie stać mnie na nic innego a jacht który miałby pływać po zatoce według mnie musi je mieć.
Tak więc do czasu "prawdziwego" remontu łódki który, mam nadzieję uda się przeprowadzić za sezon czy dwa muszą zostać.
Szczotka druciana, hamerajt i mam nadzieję, że będzie OK.

Ale tutaj wyszedł jeszcze jeden kwiatek który mnie mocno martwi:
Otóż to właśnie do tego "kosza" podobno był mocowany achtersztag...
Dla mnie wygląda to MOCNO NIEPEWNIE... :(
Muszę więc wykombinować jakieś inne rozwiązanie, i tutaj trochę też liczę na jakieś pomysły/ podpowiedzi. Ma być moce i możliwie proste do wykonania.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2015, o 23:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Te wszystkie Sadoliny, Vivarony i inne impregnaty są niezłe. jest tylko jeden warunek; drewno musi się mocno napić.
Najlepsza metoda - zanurzeniowo (3-4 dni)
następna - malowanie elementów leżących. Grubo nałożyć, poczekać, nadmiar rozetrzeć gałgankiem, dać wyschnąć. Powtórzyć
Najsłabiej wychodzi jak się maluje w pionie, zmontowane elementy.
Mądrzę się bo mam doświadczenie z płotem i małą architekturą* :-P to co pomalowaliśmy po zmontowaniu, po roku wygląda kiepsko. Malowane przed montażem mocno się różni.
------
* mała to tylko z nazwy, faktycznie to ma ok 80 m.kw :rotfl: ot taka sobie wiatka ogniskowo rekreacyjna

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lip 2015, o 19:09 

Dołączył(a): 12 cze 2012, o 18:31
Posty: 141
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Jachtowy
No to już za późno niestety ;) ale mam nadzieje, ze te warstwy lakieru jachtowego załatwią sprawę i będzie się to jakoś ładnie trzymać...

Dzisiaj po wizycie w PZŻ jacht ma nadany numer POL. Jakaż duma ! :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lip 2015, o 19:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
broster napisał(a):
Te "kosze i relingi" są niestety w opłakanym stanie (one same jak i ich mocowanie do pokładu według mnie pozostawiają wiele do życzenia) i raczej nadają się do wymiany.


A nie taniej bedzie je napierw odkręcić (bezpłatnie) i oddać do piaskowania? Przy okazji wyjdą wszystkie ubytki

_________________
Z wyrazami
JM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lip 2015, o 19:49 

Dołączył(a): 12 cze 2012, o 18:31
Posty: 141
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Jachtowy
Też biorę to pod uwagę,tylko nie wiem czy czasu starczy na to. Myślałem żeby zrobić to na spokojnie po sezonie. Ale kto wie...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL