Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 cze 2025, o 08:51




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 216 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 17 sie 2015, o 15:01 

Dołączył(a): 13 paź 2012, o 17:11
Posty: 159
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 68
Uprawnienia żeglarskie: plastikowe
To może jeszcze jedno pytanie, jak zachowałby się ubezpieczyciel gdyby do zdarzenia doszło dalej od brzegu aniżeli dany jacht ma prawo zgodnie certyfikatem bezpieczeństwa pływać.
Przykładowo doszło do kolizji z inną jednostką i nie była to wina kapitana tego jachtu. Czy ubezpieczyciel może się "wypiąć" tzn odmówić ubezpieczenia, ze względu właśnie na to że jacht był tam gdzie nie powinien być?

_________________
Pozdrawiam Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 17 sie 2015, o 15:16 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
adames napisał(a):
zachowałby się ubezpieczyciel


wszystko zalezy od ubezpieczenia i umowy. Mimo że nie posiadam żadnej karty oc mam na Bałtyk i morze pólnocne( chyba)

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 17 sie 2015, o 15:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
adames napisał(a):
jak zachowałby się ubezpieczyciel gdyby do zdarzenia doszło dalej od brzegu aniżeli dany jacht ma prawo zgodnie certyfikatem bezpieczeństwa pływać.
Jak znam ubezpieczycieli - natychmiast skorzystałby z okazji, żeby nie zapłacić.
adames napisał(a):
Czy ubezpieczyciel może się "wypiąć" tzn odmówić ubezpieczenia, ze względu właśnie na to że jacht był tam gdzie nie powinien być?
Oczywiście, że może. Ty masz prawo odwołać się do sądu, ale - jak mówią starzy, doświadczeni adwokaci - niezbadane są wyroki boskie i sądów rejonowych. :roll:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 17 sie 2015, o 19:10 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 101
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
Pozwolę sobie zacytować z zaprzyjaźnionego forum post Rafała uczestnika regat na setce "Wojownik V".

"mała refleksja po powrocie.

zapisując się na Poloneza miałem inne wyobrażenie o tych regatach.
co więcej czytając posty umieszczone przez Bluefina odnosiłem wrażenie dobrze przygotowanej i zorganizowanej imprezy. Tymczasem było to liche, źle zorganizowane "one man show". Dużo było mowy o bezpieczeństwie, ubezpieczeniach i wszystkim czym powinny cechować się prawidłowo zorganizowane regaty. Tymczasem najważniejszy był przelew środków pieniężnych, końcowa data po której nie można już nic zmienić i Yellow Brick. Jedyne co podpisałem to cyrograf przy odbiorze urządzenia do truckingu i informację od ubawionego wolontariusza, ile będę musiał zapłacić funtów jak go zgubię. Choć jestem żeglarzem regatowym, posiadam licencję PZŻ to miałem zdublowane OC, tak na wszelki wypadek. Nikt nie zapytał jednak czy jestem ubezpieczony, nikt nie sprawdził czy mam minimalne wyposażenie ratunkowe, nawigacyjne i inne minimalizujące ryzyko wypadku. Normalnie na regatach nie odejdę od stolika sędziowskiego nie okazawszy kompletu oryginalnych dokumentów a później nie okazawszy obowiązkowego equipmentu. W regatach Poloneza mógł by wystartować na drzwiach od stodoły i nikt by tego nie zweryfikował a Organizator byłby zachwycony rosnącymi statystykami i kasą "non profit" na koncie

Umieszczenie komunikatu o poniższej treści jest zwykłą obłudą :[ -
"Skipper jednoosobowego jachtu „Quark” wpadł do wody. Akcję ratowniczą podjęły jednostki Morskiej Służby Poszukiwania i ratownictwa SAR oraz policji. Mimo podjętej reanimacji Uczestnik naszych regat zmarł"

Gdy rozgrywała się tragedia na morzu kolega "one man show" zamiast strzec bezpieczeństwa uczestników zmierzał do mety po swój drugi puchar. Tomek po wypadku dryfował kilkanaście godzin przy burcie swojego jachtu. To zaniepokojona setkowa społeczność wszczęła alarm po analizie trackingu a sygnał Mayday odpalił Leszek Stoch z setki Giga, który podpłyną sprawdzić sytuację na miejscu. W biurze regat do dyspozycji było kilku niekompetentnych wolontariuszy, choć niekompetentnych nie do końca, bo najszybciej jak się dało wykasowali tracking łódki Tomaka i Leszka ( dostępne są tyko trzy setki). A akcja reanimacyjna po kilkunastu godzinach musiała być nieskuteczna. Mam nadzieję, że prokuratura i policja uznają działanie Organizatora za świadome zacieranie śladów i w konsekwencji zostaną te truckingi opublikowane.

Łatwo jest opluwać najbliższą konkurencję przy wykorzystaniu własnego portalu, ale trudno jest zrobić bezpieczną imprezę na najwyższym poziomie. Taka sztuka nie udała się Krzysztofowi Krygierowi a część odpowiedzialności za śmierć Tomaka spada nie Jego barki.

wypadki na wodzie wpisane są w żeglarstwo regatowe i nie unikniemy ich, ale dbałość o procedury, dobrą praktykę i sprawną organizację zawodów zminimalizują ryzyko.

Tomek był entuzjastą życia, Człowiekiem, któremu chciało się pójść po pracy do szkutni i budować swojego Quarka do późnej nocy. Jest to postawa godna naśladowania!

mam nadzieję, że nie "pozamiatają " tego wypadku pod dywan a przez fora przetoczy się merytoryczna dyskusja, której konsekwencją będzie bezpieczniejsze ściganie

POL 15001 Wojownik V
uczestnik regat "

Ze swojej strony dodam, że nie dziwię się rozgoryczenia Rafała całą sytuacją. Analizując trackingi Qarka ( jeszcze przed skasowaniem przez organizatorów) wynika, że pierwsze kłopoty Quarka zaczęły się we wtorek ok 2100 kiedy to Quark zaczął nieregularnie odpadać na wschód. Sytuacja zmieniła się ok 2400 kiedy to spadła prędkość Quarka do ok 0,7-1w i zmienił się kierunek przemieszczania. Giga podpłynęla do Quarka ok godz 1500 w środę. Nie wiem o której akcję podjął SAR ale Tomek był reanimowany. Nie mam wiedzy od kiedy "setkowa" społeczność wszczęła alarm, ale na pewno tego efektem było podpłynięcie innej setki Gigi w celu sprawdzenia i oceny całej sytuacji. Życie Tomka było do uratowania, gdyby nie zaniechania osób odpowiedzialnych za organizację regat Dlatego ten wypadek jest tak bolesny w swojej wymowie.

_________________
Pozdrawiam
Krzyś



Za ten post autor Krzys otrzymał podziękowania - 2: Gienek, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 17 sie 2015, o 19:40 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Krzysiu, ja w tych regatach startuje od lat . Moje odczucia sa inne. Zeby atmosfery nie podgrzewac napisalem do autora na priva ale nie odpowiedzial. Nie wiem skad Twoje przekonanie ze zycie Tomka bylo do uratowania ? Wiesz co sie tam stalo? kiedy byl wypadek? z jakiego powodu ? Wiesz co bylo przyczyna smierci Tomka ?
Jesli tak to jestes jasnowidzem.

Napisz jak sobie wyobrazasz taka organizacje morskich regat zeby kazdemu zapewnic calkowite bezpieczenstwo ?



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 2: Były user, jgrz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 17 sie 2015, o 20:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
M@rek napisał(a):
Napisz jak sobie wyobrazasz taka organizacje morskich regat zeby kazdemu zapewnic calkowite bezpieczenstwo ?

M@rek chociaż nie rozumiem regat i sportowej rywalizacji to szanuje Ciebie za pasje i niewątpliwe sukcesy. Proszę przeczytaj jeszcze raz ostatnie posty i jeżeli naprawdę chcesz dyskutować o bezpieczeństwie podczas regat to załóż nowy watek i może napisz coś więcej o tych wymogach ISAF, na przykład;
- czym się różnią od tak krytykowanych naszych rodzimych regulacji
- czego się wymaga od uczestników podobnych regat organizowanych na M. Północnym, Atlantyku lub Pacyfiku
- czy lub za co, odpowiada organizator podobnych regat
- jak „bez tych sztucznych kresek z czasów dawno minionych” inne kraje radzą sobie przy kategoryzowaniu rejonów żeglugi

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof



Za ten post autor SIRK otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 17 sie 2015, o 20:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
adames napisał(a):
Jaromir napisał(a):
adames napisał(a):
po prostu zastanawiałem się czy jednak podczas regat organizator nie powinien jednak na tą kartę bezpieczeństwa jachtu zwracać uwagi
Jak zwracać uwagę na dokument, którego posiadać większość polskich jachtów nie musi - i nie posiada?

To jest zupełnie proste, czarterując jacht po prostu przeczytałem umowę czarteru w której był podany właśnie taki a nie inny certyfikat bezpieczeństwa.
Być może, większość z Was nie czarteruje jachtów klubowych, więc takich umów nie otrzymywała lub po prostu nie czytała tego co dostała do podpisania. :cool:


Czy tylko ja mam wrażenie, że mało zręcznie zmieniasz temat?
Nie pisałeś o tym co Ty czytasz w umowach czarterowych, tylko dywagowałeś o tym, czy organizator regat powinien zwracać uwagę na dokument, którego jachty nie muszą posiadać - i najczęściej nie posiadają.
Wytłumacz proszę co "jest zupełnie proste" w sytuacji organizatora regat, który zażądałby od potencjalnych uczestników regat dokumentów, których owi uczestnicy nie muszą posiadać i nie posiadają? Czy chodzi Ci o to, że pokazywano by temu organizatorowi proste kółka na czole?

adames napisał(a):
Za pozostałe informacje o tym kto ponosi koszty ratowania mienia czy życie dziękuję bardzo, chociaż moje wątpliwości dotyczyły sytuacji, w których takie działania zostałyby podjęte podczas zorganizowanej imprezy czyli w tym przypadku podczas regat.
Czy organizator regat ponosiłby jakieś konsekwencje z uwagi że dopuszczał do regat jacht, który mając taki a nie inny certyfikat bezpieczeństwa , znajdował się w miejscu, w którym zgodnie z tą kartą nie powinien się znajdować.

Międzynarodowa Konwencja o poszukiwaniu i ratownictwie morskim (Konwencja SAR) została ratyfikowana przez Polskę 27 lat temu. Jej tekst jest dostępny tu:
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 9880270184
Jeżeli masz jakieś wątpliwości dotyczące tego kto ponosi koszty poszukiwania osób, które znalazły się w niebezpieczeństwie podczas uczestnictwa w zorganizowanej imprezie (czyli na przykład w regatach) oraz koszty ratowania życia na morzu wynikłe z akcji prowadzonej wobec takich osób - przeczytaj i sprawdź sam, czy Konwencja SAR przewiduje jakieś odstępstwa od zasady bezpłatnych poszukiwań i bezpłatnego ratowania życia. Przy okazji sprawdź też, czy Konwencja SAR wspomina o jakichkolwiek "certyfikatach bezpieczeństwa". Takich albo innych...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 17 sie 2015, o 21:00 przez Jaromir, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 17 sie 2015, o 20:48 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Krzysiu, ISAF kategoryzuje regaty wg akwenu na jakim sa rozgrywane i czasu trwania. Od tego zalezy sposob ich zabezpieczenia i wymagania z zakresu konstrukcji i wyposazenia startujacych jachtow.
kat 0 to regaty oceaniczne wokol globu praktycznie bez zabezpieczenia i tak dalej do jeziorowych w porze dziennej.
Przepisow pod reka nie mam ale moze Barbital ( czyli Grzes) lub waliant ( Tomek) moglby takie dwie skrotowe tabelki przygotowac i wkleic.

Oficjalne regaty takie jak ME, MS itp. organizowane przez kluby zrzeszone w krajowych zwiazkach musza dostosowac sie do tych przepisow. Imptezy takie jak "Polonez" nie i bardzo dobrze bo 3/4 jachtow nie mogloby w nich startowac. A na pewno zadna z setek.

Ja nie rozpoczalem tematu, poczekam az emocje opadna, atmosfery podgrzewac nie chce bo to nikomu nie pomoze. Swoje przemyslenia zostawie dla siebie.Przynajmniej do czasu pojawienia sie oficjalnego orzeczenia. Chcesz pogadac, zadzwon, telefon znasz.
Pozdrowienia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 17 sie 2015, o 20:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
M@rek napisał(a):
Gdyby to organizowal klub musialby stosowac sie do przepisow ISAF a jachty odpowiadac w zakresie konstrukcji i wyposazenia dopowiedniej kategorii.

Hmmm, jaki przepis prawa obligował by Twoim zdaniem polski klub do stosowania przepisów, których stosowania nie przewiduje polskie prawo?
Jaki przepis prawa obligował by Twoim zdaniem polskie jachty do spełnienia wymogów, których polskie prawo nigdzie nie ustanowiło?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Zbieraj napisał(a):
adames napisał(a):
jak zachowałby się ubezpieczyciel gdyby do zdarzenia doszło dalej od brzegu aniżeli dany jacht ma prawo zgodnie certyfikatem bezpieczeństwa pływać.
Jak znam ubezpieczycieli - natychmiast skorzystałby z okazji, żeby nie zapłacić.

Dlatego trzeba rozsądnie dobierać ubezpieczyciela. No i oczywistym jest, że najlepiej żadnego biurwokratycznego "certyfikatu bezpieczeństwa" po prostu nie posiadać. :roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 17 sie 2015, o 21:22 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 101
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
M@rku wiem, że startujesz od lat w tych regatach, bardzo szanuję i doceniam Twoje wyniki i doświadczenie.
M@rek napisał(a):
Jesli tak to jestes jasnowidzem.

Nie jestem jasnowidzem, tylko staram się wyciągać pewne wnioski z ogólnie dostępnych danych. Niestety tracki są już niedostępne i ciężko teraz pokazać moment, w którym najprawdopodobniej wydarzył się wypadek ale jak napisałem wcześniej o 2400 we wtorek prędkość Quarka wyraźnie spadła i zmieniła kierunek na południowy. Nigdzie nie napisałem, że znam przyczynę wypadku i co się stało. Napisałem tyko, że z dużym prawdopodobieństwem możemy na podstawie trackingu określić moment wypadku. I stąd wysnuwam tezę, że jeżeli po kilkunastu godzinach, w momencie podjęcia przez SAR Tomek był reanimowany, to wcześniejsze podjecie akcji ratunkowej dawało szansę na uratowanie Tomka.

M@rek napisał(a):
Napisz jak sobie wyobrazasz taka organizacje morskich regat zeby kazdemu zapewnic calkowite bezpieczenstwo ?

M@rku dobrze wiesz, że nie ma możliwości zapewnienia każdemu całkowitego bezpieczeństwa ale:
1.Można sprawdzić czy jachty startujące wyposażone są w sprzęt ratowniczy, sygnalizacyjny, sprawne radio, ubezpieczenie etc
2.Można zapewnić stały monitoring trackingu przez osoby z odpowiednim doświadczeniem potrafiącym zareagować w sutacjach nietypowych.
3.Można porozumieć się z z SARem na temat monitorowania i zabezpieczenia regat.

...i wiele innych zabiegów organizacyjnych poprawiających a nie zapewniających bezpieczeństwo.

_________________
Pozdrawiam
Krzyś



Za ten post autor Krzys otrzymał podziękowania - 3: Kurczak, Marian Strzelecki, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 17 sie 2015, o 21:34 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Krzys, a czy sprzętu który opisujesz w punkcie 1 sprawdzić nie moze kapitan łódki, tak po prostu? Z drugim punktem chyba zgoda. Na Sar raczej bym nie liczył, oni sa od innych rzeczy

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 17 sie 2015, o 21:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Krzys napisał(a):
ubezpieczenie


Bo jak wiadomo, dobre ubezpieczenie najlepiej zabezpieczy przed każdym wypadkiem...
:mrgreen:

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 17 sie 2015, o 21:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Krzys napisał(a):
W biurze regat do dyspozycji było kilku niekompetentnych wolontariuszy, choć niekompetentnych nie do końca, bo najszybciej jak się dało wykasowali tracking łódki Tomaka i Leszka ( dostępne są tyko trzy setki).
....i jak to nazwać ???

Po za tym, analiza trackingu niektórych jachtów potwierdziła też bardzo " żeglarskie " zachowanie innych skipperów. Dla mnie już są na czarnej liście.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

M@rek napisał(a):
Oficjalne regaty takie jak ME, MS itp. organizowane przez kluby zrzeszone w krajowych zwiazkach musza dostosowac sie do tych przepisow. Imptezy takie jak "Polonez" nie i bardzo dobrze bo 3/4 jachtow nie mogloby w nich startowac. A na pewno zadna z setek.


Mareczku...to czysta hipokryzja. Ja rozumiem że PZŻ jest be bo....itd... ale z tego wynika że ISAF też jest be.....i cały sportowy świat żeglarski też jest be...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 17 sie 2015, o 22:05 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Romek , napisz wprost o co ci chodzi z tym zachowaniem innych skiperow , bo zupelnie nie rozumiem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 17 sie 2015, o 22:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Przepisow pod reka nie mam ale moze Barbital ( czyli Grzes) lub waliant ( Tomek) moglby takie dwie skrotowe tabelki przygotowac i wkleic.


Mógłbym, ale po pierwsze przepisy są normalnie w necie dostępne pod hasłem "offshore special regulations". Wystarczy poszukać.
Po drugie, nie widzę sensu. Ci którzy się ścigają, wiedzą o co chodzi, a ci którzy się nie ścigają, mają to i tak w nosie. Więc dla kogo? I po co?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 17 sie 2015, o 22:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Krzys napisał(a):
w momencie podjęcia przez SAR Tomek był reanimowany


A według mnie to świadczy tylko o tym, że ratownicy SAR znają rekomendacje Europejskiej Rady Resuscytacji. Podjęli pacjenta z zatrzymaniem krążenia i oddechu, wychłodzonego i przystąpili do resuscytacji. I tak winni postąpić i nie daje Ci to, uwierz, żadnego asumptu do wyciągania wniosków co do czasu bądź przyczyny zgonu. Więc nie snułbym teorii co by było gdyby bez żadnych podstaw i w obliczu tragedii.



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowania - 4: Jaromir, jgrz, Moniia, sailhorse
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 17 sie 2015, o 22:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
M@rek napisał(a):
Romek , napisz wprost o co ci chodzi z tym zachowaniem innych skiperow , bo zupelnie nie rozumiem.

To popatrz na tracking pod Christianso....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 18 sie 2015, o 06:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14364
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Marcin ze spokojem :)
Chodziło o to, że gdyby ktoś kopmetentny śledził trackingi jachtów biorących udział w ragatach dużo wcześniej mógł się zorientować, że coś jest nie tak. Jeśli wierzyć temu co tu napisano to dużo wcześniej - bo wieczorem poprzedniego dnia. Owszem nie wiadomo byłoby co się stało. Awaria lub coś ze skiperem - samotnikiem ? Ale byłby sygnał o dziwnym zachowaniu jachtu.
Z tego co pamiętam w zeszłym roku jeden z samotników kimał przez kilkanaście godzin a jacht pływał sobie gdzie chciał i też nikt nie zwrócił na niego uwagi. A przecież mogło mu się coś stać a nie nagłe spanie dopaść ...

Co do wymagań - organizator je określa i jeśli nie wynika to z innych przepisów może wprowadzić swoje wymagania także nie mające przełożenia na przepisy prawa.

Przykład z lądu. Co roku organizujemy rajd rowerowy, w którym bierze udział kilkaset chętnych. Warunkiem udziału w rajdzie jest jazda w kasku rowerowym - choć w Polsce nie ma takiego obowiazku. Ale wynika to z ragulaminu rajdu i jeśli potencjalnemu uczestnikowi się to nie podoba, śmieszy lub miętoli fryzurę nie musi w nim startować. Jego wybór :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 18 sie 2015, o 07:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
1. Wiedzę tu mnóstwo spekulacji, "niezwykle pewnej wiedzy" o okolicznościach, przyczynach wypadku, świadomości zaistnienia zdarzenia u innych uczestników regat i możliwościach ich działania, a także przepisach miedzynarodowych, państwowych i sportowych, no i o procedurach ratownia życia. Cholera, jasnowidze i geniusze!

2. Widzę tez gdzieniegdzie sformułowania pachnące insynuacjami.

3. Nie widzę (niemal) odrobiny szacunku dla Zmarłego i współczucia dla tych, co pozostali.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowania - 3: Jaromir, mchanga, Seba
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 18 sie 2015, o 07:20 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Kurczak napisał(a):
Przykład z lądu. Co roku organizujemy rajd rowerowy, w którym bierze udział kilkaset chętnych. Warunkiem udziału w rajdzie jest jazda w kasku rowerowym - choć w Polsce nie ma takiego obowiazku. Ale wynika to z ragulaminu rajdu i jeśli potencjalnemu uczestnikowi się to nie podoba, śmieszy lub miętoli fryzurę nie musi w nim startować. Jego wybór :D


To poczekaj az ktos rozbije glowe bo nie zalozy kasku, a Ty zostaniesz pozarty jako organizator za to, ze nie biegles obok i nie sprawdziles. Albo ze nie zapewniles monitoringu telewizyjnego i stalego obserwatora. I ze nie sprawdziles swiadectwa bezpieczenstwa kasku.
Malo tego, pozarty zostaniesz z gory, nie czekajac nawet na konkrety. Oczywiscie najmocniej Cie beda gryzc niezainteresowani i nie bioracy nigdy udzialu w zadnym rajdzie. Twoj glos nie bedzie mial zadnego znaczenia, bo zostaniesz ogloszony lanserem patrzacym na wlasne statystyki.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 4: Jaromir, jgrz, sailhorse, waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 18 sie 2015, o 08:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
Oczywiscie najmocniej Cie beda gryzc niezainteresowani i nie bioracy nigdy udzialu w zadnym rajdzie.


Masz rację w całej wypowiedzi, ale to zdanie ujęlo mnie najbardziej.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 18 sie 2015, o 10:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2010, o 15:05
Posty: 555
Lokalizacja: Zalew Szczeciński i okolice ...
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: jakis tam chyba mam
Panowie, jeśli chodzi o tracki to już nie raz zdarzało się tak, ze jakiś żeglarz przysnął i dryfował kilka ładnych godzin. Jak byście sobie przypomnieli to tak było w wielu edycjach regat poloneza. Stala się tragedia zginał człowiek, mi jest podwójnie żal bo to był mój kolega, ale nie można wsyłać sar-u do każdego dryfującego jachtu . Nie wiem co się stało ale życia Tomkowi nie przywróci. Nie wiemy dokładnie jaka była przyczyna śmierci wiec odpuśćmy sobie dywagacje . Co do skiperów innych jachtów nie bardzo wiem co można komu zarzucić. Jak jacht Jamir złamał maszt Rzeszowiak podpłynął udzielił mu pomocy (podał mu paliwo) aby mogli chłopaki wrócić na silniku. To są fakty . A wyciąganie z trackow wniosków to jest jak wróżenie z fusów. Obwinianie o wszystko organizatorów to jest chyba jakaś paranoja. Każdy z tego co wiem skiper startujący w regatach poloneza podpisywał , ze ma jacht przygotowany do pływania po morzu i odpowiednie wyposażenie. Wiec jak Plitkin napisał przy każdym jachcie ma latać dron z kamera i relacjonować co się dzieje na żywo ? CO do kolegi "Wojownika" o ile się nie mylę to setkowicz i on płynął na swojej setce. Czy możne kolega pokazać zdjęcie tej setki ? Jak została przygotowana do pływania po morzu ? Skoro kolega tak stawia na bezpieczeństwo i o wszystko obwinia organizatorów ?



Za ten post autor jachu otrzymał podziękowania - 2: Były user, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 18 sie 2015, o 23:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
jachu napisał(a):
Panowie, jeśli chodzi o tracki to już nie raz zdarzało się tak, ze jakiś żeglarz przysnął i dryfował kilka ładnych godzin. Jak byście sobie przypomnieli to tak było w wielu edycjach regat poloneza.
jachu napisał(a):
A wyciąganie z trackow wniosków to jest jak wróżenie z fusów.

Organizator twierdził że AIS, tracking i telefon komórkowy jest jest podstawowym systemem bezpieczeństwa regat.
jachu napisał(a):
Jak jacht Jamir złamał maszt Rzeszowiak podpłynął udzielił mu pomocy (podał mu paliwo) aby mogli chłopaki wrócić na silniku.

Rzeszowiak chyba nie startował w regatach i znalazł sie tam przypadkiem. O ilości posiadanego paliwa na Jamirze nie bedę sie wypowiadał.
jachu napisał(a):
skiper startujący w regatach poloneza podpisywał , ze ma jacht przygotowany do pływania po morzu
.
Żaden jacht nie posiadajacy klasy projektowej B nie i posiadajacy zgodnego dla tej klasy i rejonu wynikajacego z WWRJ wyposażenia NIE JEST przygotowany do pływania po morzu po trasie wyznaczonej przez organizatora.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 18 sie 2015, o 23:18 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
reed napisał(a):
Żaden jacht nie posiadajacy klasy projektowej B


kupe jachtów nie ma klasy projektowej B czy A, bo jak były budowane to tych klas nie było

reed napisał(a):
nie i posiadajacy zgodnego dla tej klasy i rejonu wynikajacego z WWRJ


mogłbyś wytłumaczyć co to znaczy?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 19 sie 2015, o 00:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
piotr6 napisał(a):
mogłbyś wytłumaczyć co to znaczy?

Piotrze, w rozporządzeniu Ministra Transportu,Budownictwa I Gospodarki Morskiej z dnia 28 lutego 2012 w sprawie bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty morskie a dokładniej w załacznikach 1 i 2 znajdziesz wszystko na ten temat.
Co do klas projektowych masz rację że wiele jachtów starszych ich po prostu nie ma bo nie było wcześniej takiego standardu ale były i są przepisy Towarzystw Klasyfikacyjnych wg których budowano jednostki.



Za ten post autor reed otrzymał podziękowanie od: piotr6
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 19 sie 2015, o 00:45 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
przejrzałem pobieżnie i trochę wpadłem w panikę, na szczęści piszą,że

przepisów nie stosują

do jachtów rekreacyjnych o długości do 15 m, które dobrowolnie nie poddały się inspekcji;

przejrzałem załącznik 1 i sporo tego jest, średnio się mieszczę

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 19 sie 2015, o 00:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Reed;
nie rozumiem Cię:
Klasy projektowe dotyczą jachtów produkowanych i sprzedawanych komercyjnie,
a Setki (wszystkie) są budowane z założenia sposobem amatorskim.
Czy myślisz, że jakakolwiek Setka nie dostała by jakiejkolwiek klasy (jakiejś oceanicznej?) jeśli były robione według planów tożsamych z tymi co przepłynęły kilkakroć Atlantyk,
zderzając się przy okazji z tankowcem i przeżywając w bez szwanku sztrandowanie na plaży w czasie huraganu?
Poza tym żadna z nich (Setek) nie tonęła.
Poleciał maszt który jest nawet (podobno) w całości.
Te Twoje zastrzeżenia nie mają tu chyba racji bytu, a wymogi Towarzystw Klasyfikacyjnych czyli ubezpieczeniowe także.

To czy np. (tak tylko przykładu) rozkręcił się źle zabezpieczony ściągacz, może wiedzieć tylko ten kto go dokręcał i zawierzył nakrętkom nie zabezpieczając dodatkowo.
Tego żaden przepis ministerialny nie może przewidzieć ani wymagać ani sprawdzić.

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowania - 2: Moniia, waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 19 sie 2015, o 00:51 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Marian Strzelecki napisał(a):
Czy myślisz, że jakakolwiek Setka nie dostała by jakiejkolwiek klasy (jakiejś oceanicznej?) jeśli były robione według planów tożsamych z tymi co przepłynęły kilkakroć Atlantyk,


ciężko byłoby spełnić wymagania

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 19 sie 2015, o 01:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
piotr6 napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
Czy myślisz, że jakakolwiek Setka nie dostała by jakiejkolwiek klasy (jakiejś oceanicznej?) jeśli były robione według planów tożsamych z tymi co przepłynęły kilkakroć Atlantyk,

Ciężko byłoby spełnić wymagania


Rozumiem, że mówisz o wymaganiach dotyczących wyposażenia?

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: PILNE !!!
PostNapisane: 19 sie 2015, o 01:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Marian Strzelecki napisał(a):
Reed;
nie rozumiem Cię:
Klasy projektowe dotyczą jachtów produkowanych i sprzedawanych komercyjnie,

Absolutnie nieprawda, dotyczą aktualnie WSZYSTKICH jachtów produkowanych lub sprowadzanych i sprzedawanych na terenie UE. (Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 listopada 2004 w sprawie zasadniczych wymagań dla rekreacyjnych jednostek pływających. Jako konstruktor powinieneś o tym co najmniej od 10 lat wiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 216 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL