Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 cze 2025, o 21:41




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 260 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 paź 2015, o 16:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2011, o 16:03
Posty: 336
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
M@rek ..tak widzę masz zupełnie rację ten pływak Lehner byłby o niebo lepszy może wykorzystam / kupię go przy prototypie nr 2 jednak teraz już klamka zapadła robię z tego co mam. O ślizgu nawet nie marzę nie o to mi chodzi chodzi mi o poniewierkę na płytkich wodach z drugą osobą na małych jeziorach włóczenie się rekreacja mam uchylny miecz na środkowym pływaku i jest długi oryginalny. Zdaje sobie sprawę o trudności zwrotu przez sztag katamaranem czy trimaranem to ich bolączka. Wiesz tutaj chodzi mi o to co w/w plus ze to ma być wyłącznie na dachu wożone osobówki. Zastanawia mnie czy gdyby posłuchał Twojej rady o z prosta krawedzia zewnetrzna to gdy zacznie mnie dźwigać np ( o ile) to czy to nie będzie wadą? I jeszcze jedno obie połówki już niestety wycięte, przycięci ponowne to kolejna strata wyporności.

_________________
Zapytaj o pozycjonowanie strony www https://pozycjonowanie-google.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2015, o 16:35 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ja to wszystko doskonale rozumiem :) Pisze o swoich przemysleniach wlasnie daltego zebys byl ze swojego Tri bardziej zadowolony :) Gdybys napisal szerzej i wczesniej co zamierzasz to moze udaloby sie Tobie pomoc pozyskac taki kadlub. Asymetryczne miecze czy plywaki sa stare jak swiat, dzialaja w starych holenderskich barkach, dzialaja tez w catach. pamietaj ze bez dostatecznej powieszchcni bocznego oporu przy slabych wiatrach taki multihul plywa niewiele lepiej niz tratwa :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2015, o 16:36 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
I jeszcze jedno, jesli Ci po probach wyjdzie brak powieszchni bocznego oporu to mozesz na plywakach lun kadlubie dodac stateczniki z desek .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2015, o 16:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2011, o 16:03
Posty: 336
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
...a przestań;-) o tym juz pomyslałem obie dechy mają stery stery wlaminuje w boczne pływaki gdy się tak będzie działo. (jak mogłes uzyc tego słowa?? DESKA)

_________________
Zapytaj o pozycjonowanie strony www https://pozycjonowanie-google.com/



Za ten post autor bannershop otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2015, o 20:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
bannershop napisał(a):
Zdaje sobie sprawę o trudności zwrotu przez sztag katamaranem czy trimaranem to ich bolączka.

To ich bolączka właśnie przez zbyt duży opór boczny na zbyt dużej długości. :-D
Co jest skutkiem na przykład stosowania dna w kształcie "v" czy prostych krawędzi zewnętrznych generujących taki opór.
Dlatego w Twoim przypadku poprzestałbym na centralnym, uchylnym mieczu oraz cieszyłbym się że mam w miarę płaskie dna tak kadłuba jak pływaków. Zapewni to zwrotność, a przy odpowiednim pędniku i nie przeciążonym trimaranku zażyjesz i ślizgu.

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowania - 2: bannershop, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2015, o 06:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2011, o 16:03
Posty: 336
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Alterus ...aha to dobrze że zdania są podzielone i powiem, że przekonałeś mnie. Tak naprawdę moim sporym znakiem zapytania i jedyną niejasnością jest punkt w którym mam osadzić MASZT. Bo gdy popatrzysz wyżej na zdjęcia to mamy katamaran bez foka i w takich konstrukcjach maszt jest 1/4 dł kadłuba od dziobu...ale jak to przy prototypach bywa, znając moje zapędy do adrenaliny nie jest wykluczone , że kupie małego foka i wówczas chyba trzeba by dokręcić mały bukszpryt do dziobu. Wobez takich rozterek nie wiem gdzie mam ten maszt osadzić czy istnieją jakieś wzory / wyliczenia na to?

_________________
Zapytaj o pozycjonowanie strony www https://pozycjonowanie-google.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2015, o 07:32 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Alterus napisał(a):
bannershop napisał(a):
Zdaje sobie sprawę o trudności zwrotu przez sztag katamaranem czy trimaranem to ich bolączka.

To ich bolączka właśnie przez zbyt duży opór boczny na zbyt dużej długości. :-D
Co jest skutkiem na przykład stosowania dna w kształcie "v" czy prostych krawędzi zewnętrznych generujących taki opór.
Dlatego w Twoim przypadku poprzestałbym na centralnym, uchylnym mieczu oraz cieszyłbym się że mam w miarę płaskie dna tak kadłuba jak pływaków. Zapewni to zwrotność, a przy odpowiednim pędniku i nie przeciążonym trimaranku zażyjesz i ślizgu.


Z mojego doswiadczenia wynika ze problem ze zwrotem na wiatr w tym wypadku polega glownie na tym ze wielokadlubowce sa lzejsze i brakuje im inercji.Po "klapnieciu" na oba plywaki mocno zwalniaja. W to ze taki amatorski trimaran mozna rozpedzic do slizgu
nie potrafie sobie wyobrazic :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2015, o 07:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2011, o 16:03
Posty: 336
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
M@rek ale przyznaj ..obserwowałem kiedyś Tornado przy zwrocie przez sztag uwagę moja zwróciło zburzenie wody z boku pływaka świadczące o bocznym oporze. Pływaki Tornado są smukłe i w V tu nie chodzi raczej o V tylko o ta smukłość zatem coś co ma kształt smukły/ prosty gorzej skręca od czegoś co ma kształt smukły "rybowaty"

_________________
Zapytaj o pozycjonowanie strony www https://pozycjonowanie-google.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2015, o 08:10 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Bez odpowiedniego oporu bocznego zegluga na wiatr w tym zwroty , bylaby niemozliwa :)
Na zachowanie na wodzie wplywa bardzo wiele czynnikow. Kadluby Tornado sa symetryczne i maja miecze. HC 16 ma kadluby niestmetryczne, linia ich dna jest bardziej lukowata itd.itp.
Kolega, Andrzej Ludwinski ( znany z wypraw duzym katamaranem "Wyspa szczesliwych dzieci) od lat eksperymentuje z adaptacja desek na wielokadlubowce, jak na razie bez wiekszych sukcesow.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2015, o 08:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2011, o 16:03
Posty: 336
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Rozumiem praktyka pokaże co mi wyjdzie ale oczekuje pomocy w sprawie miejsca masztu patrz wyżej. Zostawmy proszę temat takich czy siakich pływaków. Są jakieś wzory na wyliczenie miejsca masztu?

_________________
Zapytaj o pozycjonowanie strony www https://pozycjonowanie-google.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2015, o 08:26 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jako glowny plywal masz Aqariusa. Powinien miec dluga szyne z wpzkiem na stope masztu zwalnianym pedalem. Bedziesz musial polozenie wybrac droga eksperymentow bo to tez zalezy od powieszchni zagal. W raceboardach stope masztu przesuwalo sie w zaleznosci od kursu na wiatr. Na ostro max do przodu, zeby na pelnych do tylu, do tego przy rufie nalezalo przytopic rufe i uniesc dziob.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: bannershop
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2015, o 08:39 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
I jeszcze jedno, oba plywaki boczne zamontowalbym tak aby w pozycji spoczynkowej unosily sie nad wode.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2015, o 08:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2011, o 16:03
Posty: 336
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Łał ...to ci myśl! Tak zgadza się mam skrzynkę masztową posunąłeś mi pomysła :-) skrzynka będzie wozić nie tyle masz co pionową rurę z aluminium wysokości ok 1m do której maszt będzie się wkładać. Od rury z jej szczytu pójdą wanty na pływaki boczne regulowane ściągaczami!
Kod:
unosily sie nad wode

możesz uzasadnic?

_________________
Zapytaj o pozycjonowanie strony www https://pozycjonowanie-google.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2015, o 08:55 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Dwa zanurzone plywaki stawiaja mniejszy opor niz 3 i to, jak mi sie wydaje, poporze przy zwrotach.
Nie traktuj tego co pisze jako "prawdy objawione' to po prostu moje przemyslenia na podstwie doswiadczen z deskami ( duzych0 i katamaranami( znacznie mniejszych) :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2015, o 09:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2011, o 16:03
Posty: 336
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
NO ja to rozumiem ale jak dwa tyłki posadzą tyłki na tym, to brak kontaktu 3 pływaków z wodą spowoduje podtopienie środkowego do momentu gdy 3 pływak złapie kontakt zgadze się? Bo przecież dochodzi ciężar pokładu z aluminiowych rur, i brezentu zaoczkowanego wręgi łączące po dwie na jeden pływak czyli 6szt ster i jego kosz itp dodatkowe rzeczy których nie ma na windsurfingu

_________________
Zapytaj o pozycjonowanie strony www https://pozycjonowanie-google.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2015, o 13:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
bannershop napisał(a):
Alterus ...aha to dobrze że zdania są podzielone

Zdania są podzielone, bo można iść dwiema drogami. M@rek skłania się do jednej z nich. Każda ma wady i zalety.
Osobiście, biorąc pod uwagę jak i gdzie chcesz pływać, a także na jakiej konstrukcji bazujesz, radziłbym nie wyważać otwartych drzwi i nie kombinować za dużo.
Punkt osadzenia masztu zależy tu głównie od tego, czy będziesz stosował jeden żagiel, czy dwa. Jednak jeśli już jest skrzynka mieczowa i zamierzasz ją wykorzystać, zrób jak radzi M@rek, ważne jest bowiem zgranie środka ożaglowania ze środkiem bocznego oporu. I zastosuj typowy żagiel od deski. O ile wiem, są takie do dziewięciu metrów, to naprawdę dużo - w Twoim trimaranie będzie bardzo trudno osiągnąć odpowiednią sztywność układu kadłuby-żagiel, więc bez sensu byłoby pakować metry żagla których i tak nie wykorzystasz, a typowy pędnik deski jest bardzo sprawny aerodynamicznie.
Co do nieco wyższego mocowania pływaków, jak najbardziej. Korzystne też byłoby zamocować je nie na płask, lecz tak, aby ich zewnętrzne krawędzie w położeniu spoczynkowym lekko unosiły się nad wodą. :-)
M@rek napisał(a):

Z mojego doswiadczenia wynika ze problem ze zwrotem na wiatr w tym wypadku polega glownie na tym ze wielokadlubowce sa lzejsze i brakuje im inercji.
Oczywiście. Skądś musi brać się siła powodująca ruch postępowy. Ale kształt podwodzia decyduje tu o minimalnym łuku po którym zwrot można zrobić. Zatem taki kształt, który umożliwi wykonanie zwrotu praktycznie w miejscu, będzie wymagał mniejszej masy dla zachowania odpowiedniej inercji do tegoż zwrotu wykonania.
Cytuj:
W to ze taki amatorski trimaran mozna rozpedzic do slizgu
nie potrafie sobie wyobrazic :)
Też chciałbym zobaczyć. :-D Jednak przy odpowiednim żaglu i nie przeciążonej jednostce, płaskie dno daje taką możliwość.

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: bannershop
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2015, o 14:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2011, o 16:03
Posty: 336
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
http://jachtomania.manifo.com/teoria-zeglowania
tutaj są odpowiedzi na moje pytania, Alterus dzieki za trop

_________________
Zapytaj o pozycjonowanie strony www https://pozycjonowanie-google.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2015, o 14:12 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Typowe zagle do desek siegaja 12,5 m2 :) Czy samo plaskie dno daje taka mozliwosc ??
Dal deski FW z zaglem ponad 9 m2 granica slizgu przy pompie na poczatku to 10 wezlow wiatru czyli 3 B a taka deska wazy ponizej 10 kg. Dla typowego Raceboarda( a deska ma ponizej 70 cm szerokosci i waska rufe ) to troche wiecej :) trimaran ,ktory Kolega buduje raczej przekroczy spokojnie 25 kg masy a do tego masa zalogi nie bedzie przylozona do zagla przez linki trapezowe a na plywak. Dlatego wlasnie slizgu tu nie widze :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2015, o 14:14 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
M@rek napisał(a):
Dlatego wlasnie slizgu tu nie widze :)


nie ma szans,

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2015, o 14:15 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
bannershop napisał(a):
http://jachtomania.manifo.com/teoria-zeglowania
tutaj są odpowiedzi na moje pytania, Alterus dzieki za trop


Szkoda ze nikt sie pod tym nie podpisal :) Sporo tu ogolnikow .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2015, o 14:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2011, o 16:03
Posty: 336
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
...ale ja go nie chce..tego ślizgu ...wiem że wy chcecie...typowy windsurfer go chce, a ja chce ścigać się np z 470 czy 420, finem mnie to bawi.
Cytuj:
Sporo tu ogolnikow

ale jest sposób na wyznaczenie miejsca masztu TO jest To!

_________________
Zapytaj o pozycjonowanie strony www https://pozycjonowanie-google.com/



Za ten post autor bannershop otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2015, o 14:25 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
bannershop napisał(a):
z 470 czy 420, finem mnie to bawi.
Cytuj:


a jak one wejdą w ślizg :D Tak na poważnie twój trimaran nie będzi pływał dobrze przy mocnych wiatrach tak na moje wyczucie

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2015, o 14:56 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
bannershop napisał(a):
...ale ja go nie chce..tego ślizgu ...wiem że wy chcecie...typowy windsurfer go chce, a ja chce ścigać się np z 470 czy 420, finem mnie to bawi.
Cytuj:
Sporo tu ogolnikow

ale jest sposób na wyznaczenie miejsca masztu TO jest To!


O sciganiu sie z w/w lodkami zapomnij :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2015, o 15:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
M@rek napisał(a):
Dlatego wlasnie slizgu tu nie widze :)
Bannershop od ślizgu swego żeglarskiego szczęścia nie uzależnia, więc rozważania to akademickie. :-D
Czy jednak rzeczywiście ślizg niemożliwy?
Taki trimaran, odpowiednio (ale bez cudów) zrobiony, może pływać śmiało do 5B włącznie. Przy żaglu 9m daje to pi razy oko jakieś dobre cztery KM do dyspozycji. Całość wraz z jednym zawodnikiem niech waży 110-120kg. Mamy na wodzie powierzchnię dwóch desek. Nie ma szans?

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2015, o 16:24 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wiesz dlaczego deski Raceboard przestaly wygrywac w konkurencji course racing z deskami krotrzymi ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2015, o 16:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2011, o 16:03
Posty: 336
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Cytuj:
O sciganiu sie z w/w lodkami zapomni

dobra ludziska jak nie dam rady wyścignąć to trudno ale tratwą nie będe

_________________
Zapytaj o pozycjonowanie strony www https://pozycjonowanie-google.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2015, o 17:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2011, o 16:03
Posty: 336
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Znalazłem fajnego foka
Lik przedni = 3,62 m
Lik dolny= 1,50 m
Lik wolny = 3,62 m
A to mój masz 5.1m
Pytanie czy ktoś zbroił w sztag taki masz? Czy taki maszt z powodu tego foka się nie złamie? Czy taki zabieg fok + maszt od deski będzie działał?

Obrazek

_________________
Zapytaj o pozycjonowanie strony www https://pozycjonowanie-google.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2015, o 20:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
bannershop napisał(a):
Pytanie czy ktoś zbroił w sztag taki masz?
Tak. :-D
Cytuj:
Czy taki maszt z powodu tego foka się nie złamie?
Nie. Używałem w ten sposób kilku masztów, w tym jeden dzielony i żaden się nie złamał przy żaglach ( bo dwóch) o powierzchni 13m. Przy wietrze do 5B włącznie nawet bez want i sztagu, choć giął się wtedy niemiłosiernie. :-)
Osadzić możesz w rurze, jak planujesz, ale nie jest to konieczne. Stosowałem osadzenie na dopasowanym czopie długości ok 30cm, to znaczy tyle wchodziło w maszt, trochę krótszy niż Twój, chyba 4,6m. Tak pracowały również jako wolnonośne, czyli bez olinowania.
Cytuj:
Czy taki zabieg fok + maszt od deski będzie działał
Będzie. Ale fok na ostrych kursach nienadzwyczajnie, nie utrzymasz sztywności liku przedniego.
Pytanie, jaki żagiel i jaki bom do grota. Oryginalny?

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: bannershop
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2015, o 21:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2011, o 16:03
Posty: 336
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Alterus on nie ma bomu póki co ja też...
Grot mam z dakronu szyty / skopiowany ( prawdopodobnie ) przez nie istniejącą żaglownie z Krakowa na razie wiem tyle, że lik dolny ma 235cm bo na chacie nie mam gdzie go rozwinąć ;-) oto jego etykieta z worka.
Obrazek

Obrazek

a tutaj widok zgodny z faktycznymi wymiarami z którego wynika że skrzynka masztu nie wybiega tak daleko zatem trzeba ją przenieść do przodu lub usunąć.
Płetwa i skrzynka mieczowa także do przeniesienia do przodu inaczej tri będzie okropnie odpadał. A jesli chodzi o foka to czy ja dobrze rozumuje??? Róg szotowy foka może zachodzić poza maszt w stronę rufy? Chodzi mi czy bukszpryt jest konieczny?

Obrazek

_________________
Zapytaj o pozycjonowanie strony www https://pozycjonowanie-google.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2015, o 22:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Fok może śmiało sięgać poza maszt.
A bomu używać nie musisz, ale to strata przy chodzeniu na wiatr. Tylko czy tu istotna? Zależy jak sztywny będzie cały układ, jeśli nieprzesadnie, nie ma większego znaczenia.
Decyzję co do skrzynki podejmij po próbnym pływaniu. :-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 260 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL