Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 lip 2025, o 21:32




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 lis 2015, o 12:29 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ma ktoś może jakąś wiedzę na temat takich masztów?
Mam na łódce drewniany i myślę nad zmianą na lżejszy a pojawiła się oferta kupna kompletnego masztu glassfiber z rollerem i olinowaniem 11metrów dł.
Pytanie jak to się sprawdza w morzu (łódka niecałe 9m, 4t.), jakie są orientacyjnie ceny takich ustrojstw. Oczywiście rząd wielkości. Bo domyślam się się że są droższe od aluminiowych.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2015, o 15:23 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 545
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
cine napisał(a):
glassfiber

Chyba carbonfiber?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2015, o 15:45 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
niekoniecznie musi być carbon, :D i lepiej żeby nie był bo używany cobonu kupować to może być loteria

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2015, o 15:55 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
cors napisał(a):
Chyba carbonfiber?

Nie. Nie carbonfiber.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2015, o 20:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Robią z tego maszty flagowe, bez olinowania, trochę się gną ale chorągwie trzymają. Jakby go porządnie olinować, to może być rewelacyjny.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2015, o 20:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
mjs napisał(a):
trochę się gną ale.... Jakby go porządnie olinować, to może być rewelacyjny.

No właśnie w tym problem: każda "rura" jak by ją porządnie olinować daje rewelacyjne rezultaty. ;)
Problem w tym , że tych co potrafią to (porządnie olinować) ogarnąć: jest jakby mało.
No oczywiście oprócz, naszego wielce szanownego przedmówcy ;)
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2015, o 20:40 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Nie sadze zeby taki maszt byl konkurencyjny dla dobrego alu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2015, o 21:04 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Widziałem takie maszty bez olinowania jako wolnostojace

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2015, o 21:19 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ja nawet kiedys w poczatkach windsurfingu takie uzywalem :) Pamietam tez jak Andrzej Skrzat opisywal w Żaglach jak taki zrobic do malego jachtu ( Narcyz ?).
Dla mnie nie ma sesu bo waga bedzie porownywalna dla alu przy mniejszej sztywnosci.
Nie slyszalem zeby aktualnie ktokolwiek takie robil.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2015, o 21:35 

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 14:43
Posty: 462
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 149
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zdjecia takiego masztu wstawilem przed paroma dniami do dzialu "jachty - dyskusje ogolne".
Nie udalo mi sie go zobaczac na wodzie. Nawet nie wiem jakie ozaglowamie nosi. Ten maszt ma chyba z 15 m. Maszt, bom wygladaja jakby z "przyszlosci". Musze powiedziec, "robi wrazenie"

pozdrowienia bartoszek

http://www.bartoszek.de


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2015, o 21:42 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Takiego to znaczy jakiego ? Skad masz pewnosc ze ten jest zbrojony szklem a nie weglem ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2015, o 22:04 

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 14:43
Posty: 462
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 149
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Nie mam pewnosci, ale maszty carbonowe wygladaja mniej wiecej tak:

pozdrowienia bartoszek

http://www.bartoszek.de


Załączniki:
carbonmast-7.jpg
carbonmast-7.jpg [ 45.73 KiB | Przeglądane 3739 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2015, o 22:47 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Dla mnie nie ma sesu bo waga bedzie porownywalna dla alu przy mniejszej sztywnosci.

Jak ja lubię domorosłych fachowców.
Przeczytaj to:
http://www.jpmarine.pl/wp-content/uploa ... _fiber.pdf
Gdyby był problem to po prawej jest obrazek z wykresem wytrzymałości właściwej między innymi aluminium i włókien szklanych.



Za ten post autor cine otrzymał podziękowania - 2: Mir, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2015, o 22:50 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
cine napisał(a):
M@rek napisał(a):
Dla mnie nie ma sesu bo waga bedzie porownywalna dla alu przy mniejszej sztywnosci.

Jak ja lubię domorosłych fachowców.


Zastanow sie nad tym gdzie uplasowac Ciebie samwgo, skoro M@rka tak nazywasz.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2015, o 23:11 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
cine napisał(a):
M@rek napisał(a):
Dla mnie nie ma sesu bo waga bedzie porownywalna dla alu przy mniejszej sztywnosci.

Jak ja lubię domorosłych fachowców.
Przeczytaj to:
http://www.jpmarine.pl/wp-content/uploa ... _fiber.pdf
Gdyby był problem to po prawej jest obrazek z wykresem wytrzymałości właściwej między innymi aluminium i włókien szklanych.


A gdzie ja napisalem o wytrzymalosci ? Napisalem ze maszty zbrojone wloknem szklanym sa mniej sztywne od odpowiednikow ze stopow aluminium, o tych zbrojonych weglem nie wspominajac. To wszystko z wlasnej wieloletniej praktyki windsurfingowej.
Mialem stanowisko do pomiarow ( zapewne mozna znalesc w sieci) i przemierzylem kilkadziesiat 9 moze ponad 100 ) masztow.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2015, o 23:22 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Moge dodac jeszcze ze czytanie ze zrozumieniem to trudna sztuka :)
Nie mialem mozliwosci porownania masztow do jachtow ale jak juz napisalem, porownywalem maszty windsurfingowe o takiej samej dlugosci i z moich doswiadczen wynika ze te zawierajace 100% wlokna szklanego byly najmniej sztywne i najciezsze.
Mniej sztywne i ciezsze od tych ze stopow aluminium o weglowych nie wspominajac.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2015, o 23:25 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A po co komu wielka sztywność masztu? Żeby szybciej pękał?
Od tego jest system olinowania stałego wspomniany wcześniej.
Jacht to nie deska z żaglem gdzie nie ma nic więcej.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

plitkin napisał(a):
Zastanow sie nad tym gdzie uplasowac Ciebie samwgo, skoro M@rka tak nazywasz.

To ja tu zadałem pytanie mając nadzieję na konkretne i rzeczowe informacje od kogoś KTO WIE a nie wydaje mu się że wie bo mierzył maszty do czegoś zupełnie innego.
Porównywanie masztu do windsurfingu z masztem do jachtu to jak porównanie pączka i jabłka.
Owszem. I jedno i drugie jest prawie okrągłe.
Na tym podobieństwo się kończy.



Za ten post autor cine otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2015, o 23:39 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
I dlatego ci dyletanci - regatowcy ( tfu ) wymieniaja maszty aluminiowe na weglowe :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2015, o 10:56 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
I mają rację.
Też bym wymienił na karbonowy gdybym był regatowcem.
Szczęśliwie nie jestem więc nie muszę wydawać majątku na coś tak delikatnego jak maszt z włókien WĘGLOWYCH, którymi w tym wątku W OGÓLE SIĘ NIE ZAJMUJEMY.
Bardziej zależy mi na trwałości niż wadze a szklany będzie i bardziej trwały i lżejszy niż drewniany czy aluminiowy.
Jednocześnie nie będzie takiego ryzyka zakupu -jak przy używanych masztach węglowych- że może być uszkodzony.
Ten, który mnie interesuje nie pływał w regatach. Na szczęście.

Ale wracając do meritum.
Pytanie było do osób które znają, mają bądź miały taki maszt a nie do tych którym się coś wydaje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2015, o 11:18 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Ja raczej z tych którym się wydaje ale... przez lata pływania na desce obserwowałem postęp od masztów aluminiowych przez szklane do węglowych. Aluminiowe w zasadzie ostały wyparte, a siły działające na tą cienką rurkę szklaną w przypadku masztów do desek były i są ogromne.
IMHO maszt taki powinien działać, do tego lekki i stosunkowo łatwy w naprawach.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl



Za ten post autor junak73 otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2015, o 11:58 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
cine napisał(a):
I mają rację.
Też bym wymienił na karbonowy gdybym był regatowcem.
Szczęśliwie nie jestem więc nie muszę wydawać majątku na coś tak delikatnego jak maszt z włókien WĘGLOWYCH, którymi w tym wątku W OGÓLE SIĘ NIE ZAJMUJEMY.
Bardziej zależy mi na trwałości niż wadze a szklany będzie i bardziej trwały i lżejszy niż drewniany czy aluminiowy.
Jednocześnie nie będzie takiego ryzyka zakupu -jak przy używanych masztach węglowych- że może być uszkodzony.
Ten, który mnie interesuje nie pływał w regatach. Na szczęście.

Ale wracając do meritum.
Pytanie było do osób które znają, mają bądź miały taki maszt a nie do tych którym się coś wydaje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2015, o 12:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
cine napisał(a):
Pytanie było do osób które znają, mają bądź miały taki maszt a nie do tych którym się coś wydaje.

Co każe zachować szczególną ostrożność z uwagi na fakt, że pytającemu przecież może się tylko wydawać, że odpowiadającym coś się wydaje.
Mnie na przykład tak się teraz wydaje. :-P

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2015, o 13:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Mareczku, w basenie byłej stoczni Teligi, możesz sobie obejrzeć piękny 18 metrowy jacht konstrukcji Strawińskiego, własnie postawiono na nim maszt kompozytowy. A co do masztów windsurfingowych z włókna szklanego - , 35 lat temu zrobiłem urządzenie do ich produkcji i pierwsze w Polsce maszty. Ich sztywność można doskonale kształtować - a jak... to już wiedza zastrzeżona.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2015, o 13:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
cine napisał(a):
Bardziej zależy mi na trwałości niż wadze a szklany będzie i bardziej trwały i lżejszy niż drewniany czy aluminiowy.

Hmm... ciekawe jednak, dlaczego maszty "szklane" spotyka się na jachtach tak skrajnie rzadko, nieprawdaż?
Ad rem - moim zdaniem rzucasz mocne stwierdzenia bez żadnego oparcia w realiach czy w wynikach badań porównawczych. Czy możesz podzielić się rzetelnymi danymi, które pozwalałyby stwierdzić, że maszt "szklany" będzie trwalszy i lżejszy od masztu "aluminiowego" - rzecz jasna przy porównywalnej wytrzymałości ? (To, że "szklany" i "aluminiowy" to skróty myślowe rozmywające dyskusję - chwilowo pomijam)
-------------------------------

cine napisał(a):
Pytanie było do osób które znają, mają bądź miały taki maszt a nie do tych którym się coś wydaje.

Ja doświadczenia z masztem "szklanym" mam bardzo skromne - konkretnie pomagałem montować standardowy maszt "aluminiowy" (znaczy - z hydronalium ;) ) - w miejsce poprzedniego masztu "szklanego" (znaczy - z kompozytu epoksydowo-szklanego ;) ).

Wymiany dokonywał świeżo upieczony armator pewnego starego "Westerly Centaura". Poprzedni (i chyba pierwszy) właściciel tego jachtu pływał niemal wyłącznie na silniku, tylko blisko brzegu i tylko w znośną pogodę. Skąd wziął się u niego pomysł na montaż nie spotykanego niemal nigdzie "szklanego" masztu i kto mu go zrobił - nie wiem.

Wiem natomiast, że tamten konkretny maszt "szklany" był niemal o połowę cięższy od identycznych rozmiarów standardowego dla tej samej jednostki masztu "aluminiowego" (ca 9.5m).
I wiem, że "aluminiowy", podnoszony za top i pietę, giął się zdecydowanie mniej od swego "szklanego" poprzednika.
Zapamiętałem też, że takielunek tego "szklanego" był identyczny, jak na innych "Centaurach", bo sporo zdemontowanych lin używaliśmy przy nowym maszcie "aluminiowym" (znaczy - z hydronalium ;) ).

PS. Nowy armator (ten, któremu pomagałem przy wymianie masztu) w kilka tygodni po zakupie popłynął wypróbować swój świeżo nabyty jachcik na Morzu Irlandzkim, w ramach przygotowań przed planowaną drogą z Liverpool do Hiszpanii. Wymiękł już po dobie, przy fali 2m i wietrze 5-6'B - wyłącznie z powodu "szklanego" masztu, który wg jego relacji giął się i podrygiwał jak "fucking fishing rod" - i to nawet podczas jazdy bez żagli, tylko na silniku.
Podróż tego jachtu do Hiszpanii opóźniła się o rok, bo zabrakło czasu i... kasy, która poszła na nowy maszt "aluminiowy" (znaczy - z hydronalium... :roll: ).

PPS. Ale oczywiście możesz upierać się, że jest tak, jak napisałeś - bo... przecież tak napisałeś ;) .
To jest internet, na pewno prędzej czy później znajdzie się ktoś, kto przyzna Ci absolutną rację. ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2015, o 14:23 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
reed napisał(a):
Mareczku, w basenie byłej stoczni Teligi, możesz sobie obejrzeć piękny 18 metrowy jacht konstrukcji Strawińskiego, własnie postawiono na nim maszt kompozytowy. A co do masztów windsurfingowych z włókna szklanego - , 35 lat temu zrobiłem urządzenie do ich produkcji i pierwsze w Polsce maszty. Ich sztywność można doskonale kształtować - a jak... to już wiedza zastrzeżona.


Napisales kompozytowy, Kolega pytal o te z wlokna szklanego :) Kompozytowy to szerokie pojecie ten z "Horacego" jest produkcji francuskiej jest zbrojony weglem i to zdecydowanie ponad 50%


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2015, o 14:26 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
I jeszcze jedno, 35 lat temu to ok 1980 roku. Maszty zbrojone szklem robily seryjnie w Polsce co najmniej 2 warsztaty :) Na pewno nie byles pierwszy :)
Wiedza o ktorej piszesz jest w kregach zainteresowanych powszechna :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2015, o 14:39 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
junak73 napisał(a):
Ja raczej z tych którym się wydaje ale... przez lata pływania na desce obserwowałem postęp od masztów aluminiowych przez szklane do węglowych. Aluminiowe w zasadzie ostały wyparte, a siły działające na tą cienką rurkę szklaną w przypadku masztów do desek były i są ogromne.
IMHO maszt taki powinien działać, do tego lekki i stosunkowo łatwy w naprawach.


Zbyszku generalnie tendencje opisales prawidlaowo. Ja zaczynalem przygode z windsurfingiem w polowie lat 70 tych. Wtedy maszty to byla prosta rura aluminiowa.
Jednak maszty ze stopow aluminiym, bardziej zaawansowane technologicznie produkowane dla Northa i Weinchardta jescze pare lat dominowaly w course-racingu i zostaly wyparte dopiero przez te z duza zawartoscia wegla w zbrojeniu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2015, o 18:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
M@rek napisał(a):
I jeszcze jedno, 35 lat temu to ok 1980 roku. Maszty zbrojone szklem robily seryjnie w Polsce co najmniej 2 warsztaty
.... gwoli ścisłości... może rury o stałym przekroju tak... profilu o zmiennym przekroju nikt... w tym był własnie problem :-). W demoludach w stoczni Niederlehme robiono jeszcze eksperymentalne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2015, o 18:43 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Nie o stalym a o zmiennym :) Jedna byla gdzies na Mazurach ( kopiiowala tez Mistrala SST) a druga w okolicach Warszawy. Maszty tych 2 producentow byly robione metoda nawijania tkaniny szklanej na rdzen i mialy te sama wade tj. stosunkowo maly udzial zbrojenia w laminacie i byly bardzo miekkie a na dodatek latwo pekaly.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2015, o 19:20 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
cine napisał(a):
szklany będzie i bardziej trwały i lżejszy niż drewniany czy aluminiowy


Co do tego fragmentu: chętnie bym poznał zdanie choćby tych paru osób, których autorytarnie nazwałeś "domorosłymi amatorami". Bo jakoś tak na czuja myślę, że jesteś w ogromnym błędzie i tym "domorosłym amatorom" uwierzyłbym bardziej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL