Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 10:57




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 lis 2015, o 10:10 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
(nie mam polskich literek - przepraszam)
Mimo wszystko jest to tajemnicze jak ster znajdujacy sie za kilem moze byc uszkodzony
w czasie plyniecia do przodu. Wyjatkiem moze byc najechanie na kabel laczacy sieci.
Lodka bylaby najpierw wyhamowana. Dehler robil testy w Groemitz - juz dawno temu.
Moge sobie wyobrazic, ze w czasie postoju rufa do nabrzeza gleboki ster moze uderzac w dno (jezeli jest za plytko).
W Niemczech znane sa przypadki, gdzie jachty stojace w porcie w zbyt plytkiej wodzie
uderzaly w dno. Dochodzilo do rozmiekczenia laminatu przez "osiadanie" przy zafalowaniu i za niskiej wodzie.
W czasie rejsu, przy duzych naprezeniach powodowanych przez szybkosc, falowanie i napor
wiatru dochodzilo do ulamania kilu, steru.
Ubezpieczenia nie chcialy wyplacic odszkodowan. Udowodnily wine skipperow.
Polska lodka ulegla rowniez takiemu wypadkowi.

Na Hobie Cat pletwy sterowe wypinaly sie przy uderzeniu o przeszkode (np duze meduzy w Zatoce Rosas).
Przy duzej szybkosci zwiekszala sie momentalnie sila na pletwe sterowa. Przy autopilocie na moglo to doprowadzic do zlamania - Hobie na szczescie nie ma autopilota.
Pozdrowienia

Andrzej

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2015, o 13:49 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Andrzej Kolod napisał(a):
jest to tajemnicze jak ster znajdujacy sie za kilem moze byc uszkodzony w czasie plyniecia do przodu.
Obrazek ;)



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: tomasz piasecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2015, o 14:13 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Teoretycznie jest to mozliwe.
Jeszcze musialby ten drewniany slup telefoniczny pionowo plywac - to jestesmy 1:100000000000000000000000
Pod jakim katem dryfuja jachty? (angle of attack?) :D
itd itd?

Zmiekczenie laminatu bylo dowiedzione. Dotyczyla tez (chyba) Delphi.
Ale nie bede sie upieral.
Za godzine poszukam w internecie filmik z Dehler.
Aha, w Kamieniu jest lodka, ktora juz nie raz miala problemy ze sterem.

pozdrowienia,

Andrzej

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2015, o 15:13 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Obiecany link:
https://m.youtube.com/watch?v=rvxhQO4pw2E

Ale to chyba znane.
Szybkość podana w węzłach.
Komentarz jest po niemiecku.
Ostrzegam alergików. ;)



Pozdrowienia,

Andrzej

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2015, o 19:36 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Andrzej Kolod napisał(a):
Zmiękczenie laminatu było dowiedzione.
Ano właśnie. W tym biednym Dehlerze też pewnie byłoby dowiedzione - ale pływał nadal. :roll:
"Odporna" natura laminatu jest znana.
Acz może nieoczywista, gdy się słyszy na forumnie o 'lepszej odporności stali i betonu'.
Tymczasem można walić, z grubej rury - ni ma dziury... ;)
Niczym w kamizelkę kuloodporną. Elastyczny materiał rozniesie obciążenie na rozległej połaci skorupy, mikrouszkodzenia w materiale wystąpią, lecz skorupa pozostaje cała. Dziury nie ma, woda nie leci, załoga nie wie że kawał skorupy trzyma się na słowo honoru...
Aż do następnej okazji.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL