Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 lip 2025, o 22:08




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 384 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 lis 2015, o 20:10 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Czemu nie jestem zaskoczony ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2015, o 20:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Eh, tak czytam... W sumie, to chciałabym znać statystykę, ile nieudanych prób przypada na jedno udane opłynięcie globu nonstop. Żywotnie jestem tym zainteresowana ;) (aczkolwiek zdaję sobie sprawę z niemożności uzyskania takich statystyk...)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2015, o 21:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2012, o 13:46
Posty: 29
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: jsm
M@rek napisał(a):
Czemu nie jestem zaskoczony ?

Czemu ?

Wg oficjalnych informacji to awaria steru, a nie choroba...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2015, o 21:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12594
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
To przypomina trochę historię zdobycia Przejścia Północno-Zachodniego.
Powtarzanie cały czas tego samego błędu (tam przez wiele osób). Dopiero zmiana koncepcji przez Amundsena przyniosła sukces. Ech... :(

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2015, o 22:03 

Dołączył(a): 22 mar 2009, o 13:35
Posty: 400
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 62
Otrzymał podziękowań: 87
WhiteWhale napisał(a):
W austryjackim wojsku był oberleutnant, w rosyjskim starszyj lejtenant. Tylko u nas tak chudo z porucznikami ;)

A Janek Kos to był mładszyj lejtenant.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2015, o 23:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Jeanneau napisał(a):
Do trzech razy sztuka.

Oto komunikat:
Przerwany rejs.
Z przykrością zawiadamiamy, że Kapitan Tomasz Cichocki po pokonaniu 6400 mil i 66 dniach żeglugi został zmuszony do przerwania samotnego rejsu dookoła świata na jachcie Glaspo.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 00:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Micubiszi napisał(a):
Bodaj by mi język spuchł !!!!!!

To nie Twoja wina.
To ignorancja plastyka/grafika żaglowego, któren był i nabazgrał na grocie nazwę sponsora... z góry w dół! Co wg Feng Shui symbolizuje nieuchronny upadek... Paszke też tak miał na maszcie i nie zmienił był... :roll:

Obrazek

Nadto, przycieniowanie dziobu sprawia optyczne wrażenie, jakby jacht rył dziobem. Jak pokazały statystyki prędkości... mogło to oddziaływać na jacht i kapitana.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 07:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
A mówił, że jego jacht z kewlaru i nawet skały mu nie groźne. :-(

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 08:30 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
6400 Mm w czasie 66 dni na 47 stopowym jachcie w stosunkowo latwych rejonach.
Dla mnie cos nie tak . To przebiegi zblizone do tych Szymona na 22 stopowej lodce.
Wnioski kazdy moze sobie sam wyciagnac.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 09:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
M@rek napisał(a):
6400 Mm w czasie 66 dni na 47 stopowym jachcie w stosunkowo latwych rejonach.
Dla mnie cos nie tak

Sporo czasu przestał w oczekiwaniu na wiatr. Nie widzę tu żadnego "nietaka" ;)

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 09:26 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Nie sadzisz ze majac biezacu kontakt przez satelite mogl stac troche mniej :)
Na stronie podawane byly na biezaco sila , kierunek wiatru i predkosci osiagane ktore delikatnie mowiac nie powalaly.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 10:00 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
WhiteWhale napisał(a):
A mówił, że jego jacht z kewlaru i nawet skały mu nie groźne. :-(


Skały może nie, ale żeglarz po morzu pływa. A na morzu nie ma zadnych gwarancji.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 11:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
z FB Cichockiego:

"Wiadomość od Kapitana holownika:
"Hi This is Captain of Tugboat -ZTUG. 06.30Hrs 36.15.5"S 016.43.0"E . Co.193(T) spd. 16.Knots - ETA .18.00hrs at your location. "

Od Roberta:
"W momencie podejścia holownika NW20, porywy25, fala 4-5m.Droga powrotna to 2 dni jeżeli da rade 7kn. Wiatry będą do 25kn.Będzie trudno holowac.Trzymaj się"

Jak wynika z tekstu prawdopodobna godzina spotkania to 18.00.
Trzymajmy kciuki za szczęśliwy powrót do portu."
i następna informacja:

"Bezpośrednią przyczyną przerwania rejsu była awaria systemu sterowniczego łodzi. Tomek od ponad 24 godzin usiłował samodzielnie naprawić usterkę.Niestety nie udało się. Jacht kompletnie stracił sterowność i dryfuje, co widać na mapach przebiegu rejsu. J"


Na ratunek wypłynął z Kapsztadu holownik o nazwie Smit Amandla.

http://www.marinetraffic.com/pl/ais/hom ... 46/zoom:10


Załączniki:
Komentarz: No to asekurator trochę zapłaci za taką akcję;(
SMIT_AMANDLA.jpg
SMIT_AMANDLA.jpg [ 76.15 KiB | Przeglądane 4148 razy ]

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Ostatnio edytowano 18 lis 2015, o 11:55 przez markrzy, łącznie edytowano 3 razy
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 11:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Ciekawe czy nie dało się popłynąć jak ten z tego wątka viewtopic.php?f=3&t=23289

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 11:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
markrzy napisał(a):
Jacht kompletnie stracił sterowność i dryfuje


Dramat dla żeglarza. Dwie próby nieudane. No i reklama jachtu się nie udała jak nie maszt to ster. Przykro niestety. :-(

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 12:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
http://eurosport.onet.pl/zeglarstwo/po- ... nik/6c3104

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 15:58 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Cichocki jedzie i już nie jedzie. Dlaczego? Bo nie da się jechać takim jachtem. Wykonał trzy rejsy przez Atlantyk, sponsorzy zapewne są zadowoleni. W szczegóły nie wchodzę. Wcześniej napisałem: do czasu. I stało się. Trochę to smutne. Jacht do żeglugi dookoła a błędów co nie miara.....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 17:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Micubiszi napisał(a):
Dwie próby nieudane.

Trzy.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: krzychuAPIA, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 17:48 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
markrzy napisał(a):

"Bezpośrednią przyczyną przerwania rejsu była awaria systemu sterowniczego łodzi. Tomek od ponad 24 godzin usiłował samodzielnie naprawić usterkę.Niestety nie udało się. Jacht kompletnie stracił sterowność i dryfuje, co widać na mapach przebiegu rejsu. J"


Ciekaw jestem czy takie wyjasnienie Was satysfakcjonuje ? Co to jest ten "system sterowniczy łodzi". Ciekaw jestem czy kiedykolwiek doczekamy sie rzetelnej analizy awarii bo ja jestem ciekaw czy zostaly ustalone przyczyny awarii w poprzedniej probie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 21:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
Czemu nie jestem zaskoczony ?

Jak rzadko zgadzam się z M@rkiem w całej rozciągłości jego wyczerpującej wypowiedzi. ;)
jaszra napisał(a):
Bo nie da się jechać takim jachtem.

I jak jeszcze rzadziej ( to prawie abstrakcyjne) zgadzam się z powyższym (nieczytanym przeze mnie) użytkownikiem forum. ;)

MJS

ps
A nie mówiłem/liśmy? (pytanie retoryczne).

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 22:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2012, o 13:46
Posty: 29
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Marian Strzelecki napisał(a):
jaszra napisał(a):
Bo nie da się jechać takim jachtem.

I jak jeszcze rzadziej ( to prawie abstrakcyjne) zgadzam się z powyższym (nieczytanym przeze mnie) użytkownikiem forum. ;)

Możesz napisać dlaczego? Co z takim jachtem jest nie tak. Wydawało mi się, że ludzie pływają na dużo słabszych jednostkach i w ciągu 2 miesięcy od wypłynięcia nie są ściągani ze środku oceanu bo łamią maszt, ster, czy jeszcze coś innego.
Na czym jest problem? Projekt, wykonanie, brak doświadczenia konstruktorów, oszczędności?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 22:08 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Marian Strzelecki napisał(a):
jaszra napisał(a):
Bo nie da się jechać takim jachtem.

I jak jeszcze rzadziej ( to prawie abstrakcyjne) zgadzam się z powyższym (nieczytanym przeze mnie) użytkownikiem forum. ;)

MJS

ps
A nie mówiłem/liśmy? (pytanie retoryczne).


Czy chcecie powiedzieć,że największa stocznia polska produkująca jachty morskie nie potrafi zrobić jachtu na taki rejs?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 22:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
jaszra napisał(a):
Jacht do żeglugi dookoła a błędów co nie miara.....


A możesz to jakoś rozwinąć ?
Jakiś link, jakaś lista blędów ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 22:19 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Trudno robic liste bledow jesli nie ma oficjalnej analizy poprzedniego wypadku z uszkodzonym masztem ( specjalnie robionym) . Teraz tez chyba ktos ma odbiorcow informacji za idiotow bo ja z komunikatu nic nie rozumiem. Co nawalilo ? pletwa chyba nie? Autopilot ? Podobno jest zdublowany ? Maszynka sterowa ? To sie zaklada rumpel awaryjny i samemu plynie do portu.
Sledzilem rejs na biezaco, pojac nie moge dlaczego srednie przebiegi 47 stopowego jachtu sa zblizone do 22 stopowego. Co bylo nie tak ? Ciekaw jestem czy kiedykolwiek dowiemy sie prawdy ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 22:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12594
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Ciekaw jestem czy kiedykolwiek dowiemy sie prawdy ?


Nie dowiemy, chyba że przypadkiem. Jeżeli prawda jest niewygodna, to nikt nie jest zainteresowany jej ujawnieniem na początku sprawy. A za jakiś czas tym bardziej.
No chyba, że książka powstanie (jak z pierwszego rejsu).

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 22:28 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
piotr6 napisał(a):
Czy chcecie powiedzieć,że największa stocznia polska produkująca jachty morskie nie potrafi zrobić jachtu na taki rejs?

Umie budować hotelowce i takim jest jacht Cichockiego.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 22:31 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
waliant napisał(a):
Jeżeli prawda jest niewygodna, to nikt nie jest zainteresowany


ale o sukcesach to pierwsi a poreklamować się to jak najbardziej :-x

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 22:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12594
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A ja naprawdę nie wiem, jaka może być konstrukcja urządzenia sterowego, że awaria inna niż oderwanie obu płetw nie pozwala sterować jachtem.
Obie płetwy zostały zablokowane na amen? Nie da się podłączyć rumpla awaryjnego?
No dobra, jeszcze możliwe jest obluzowanie samych płetw na trzonach tak, że trzony się kręcą a płetwy nie. Ale obie???

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 22:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Ta 47 na którejpływałem miała jedną płetwe

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 22:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
A ja naprawdę nie wiem, jaka może być konstrukcja urządzenia sterowego, że awaria inna niż oderwanie obu płetw nie pozwala sterować jachtem.


Tomek - nie chce mi się szukać ale coś mi się kołacze po głowie, że w tym rejsie, z którego jest książka było w niej coś właśnie o awarii steru.
Nie pamiętasz tego ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 384 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL