Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 12:29




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 384 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 lis 2015, o 23:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Napis sponsora na grocie: z dołu do góry!
Obrazek

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2015, o 23:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
piotr6 napisał(a):
http://forumextremum.pl/woda/swiat-bez- ... rgnon.html

to też się nadaje?
Piotr, chłopie złoty, do kogo ta mowa? My, nieustraszone porombane wirtualne regatowce przez prawie dwa lata ścigalim siem z Yvanem na utkach o takich samych parametrach i polarsach. Pokonalim razem z nim 19 legsów, a z namy ponad 73 000 porombańców z całego świata. :rotfl:
I popatrz, z jakimi wynikami:
Załącznik:
Wyniki Yvan Breugnon.jpg
Wyniki Yvan Breugnon.jpg [ 74.39 KiB | Przeglądane 3972 razy ]

Francuzi płakali, jak publikowali te wyniki. :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2015, o 00:03 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Gratulacje, już wiem czyja to szkoła!

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2015, o 01:07 

Dołączył(a): 7 sie 2012, o 23:23
Posty: 47
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 63
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Nie wiem, co spotkało Cichockiego, moje żeglowanie nie wychodzi poza Bałtyk i Śródziemne, więc się na ten temat nie będę wymądrzał.
Ale od 8 lat jestem właścicielem D40, spędzam na niej około 6-8 tygodni rocznie, więc mam trochę doświadczeń z tym typem jachtu. No i trochę podglądałem (łódkę trzymam w Delphii), jak zbroili najpierw Polską Miedź, a potem Indykpola do startu.
Nieprawdą jest, że te jachty to tylko hotelowce. Owszem, jak większość współczesnych jednostek zapewniają przyzwoite warunki. Ale z całą pewnością nie są to cienkie wydmuszki - jeżeli miałbym im coś zarzucać, to raczej fakt, że są za ciężkie i solidne. Moja 40-tka goła waży 9,5 t, więc nie jest to mało. W obu przypadkach łódek Cichockiego jeszcze je wzmocnili - grubsze olinowanie, dodatkowe wzmocnienia laminatu, itd. Więc raczej problem nie w kadłubie.
Przez dwa lata obserwowałem australijskie małżeństwo, które kupiło łódkę w Gdańsku i popłynęło nią do Australii, całkiem sporo tych łódek pływa właśnie tam i w Nowej Zelandii, więc nie bardzo wierzę, że się nie da, bo się łódka nie nadaje.
U mnie po 8 sezonach (odpukać) nie wydarzyło się nic. Osprzęt typowy i nie najgorszy. Z tego, co widziałem, to na Polskiej Miedzi ster był Jefy RP100 rack and pinion, czyli zębatkowy, a więc dość odporny na sternika i warunki (mam taki sam, prymitywne to, ale i trwałe). Nie wiem, co było na Indykpolu, ale chyba też Jefa.
Co mnie zastanawia w obu rejsach, to szybkość łódki. Wiem, że co innego pływać sobie od portu do portu po Bałyku, ale przez 8 sezonów amatorskiego pływania nigdy nie zeszliśmy poniżej średniej 5 węzłów, a bywało dużo lepiej.
Może Tomek ma zwyczajnie pecha, a może jest coś w przygotowaniach nie tak. Przynajmniej jedno z nich (Polska Miedź) odbywało się pod hasłem "nie zdążyliśmy, zrobi się na morzu". I na koniec: oczekiwanie, że seryjna turystyczna jednostka będzie miała osiągi one-offa robionego pod wyprawę, to chyba przegięcie.



Za ten post autor Kaszuba56 otrzymał podziękowanie od: krzychuAPIA
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2015, o 08:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Kaszuba56 napisał(a):
(...)I na koniec: oczekiwanie, że seryjna turystyczna jednostka będzie miała osiągi one-offa robionego pod wyprawę, to chyba przegięcie.


No cóż, ja się nie znam, ale... ;)

Przeczytawszy to sięgnęłam po dziennik Wiedźmy z maja. Nieco ponad 500 mil w zawijasach trasy, 2.5kn šrednio, nic nadzwyczajnego. Tylko, to średnia z nieco ponad 8 dni z dwoma przestanymi w ciszy (kompletnej, jak to na Śródziemnym bywa). To 25 procent cisz, nieco więcej niż w długim oceanicznym przejściu (no, circa dwa i pół raza więcej...). Przy przyjęciu stania w ciszy taki procent czasu jak średnio na oceanach się zdarza (pewnie w realnym świecie byłoby gdzieś pomiędzy... albo i mniej) to czas przelotu robi się o ponad dobę krótszy i średnia rośnie do 2.85kn

Cały czas niewiele, powiecie... Zgadza się, niewiele. Tylko że Wiedźma ma linię wodną 30 stopowego jachtu, nie 47, to raz. Ma masę taką jak ta Delphia :) to dwa. I w tym rejsie płynęła bez największego żagla - bo kliwer (połowa powierzchni) leżał sobie grzecznie w forpiku. Z przyczyn różnych.

Ja rozumiem (ba, wiem nawet) że na długim oceanicznym przejściu może być inaczej, niż na przybrzeżnym skakaniu. Dlatego zresztą porównuję statystyki z dłuższego przelotu (zafałszowanego jeszcze zygzakami pomiędzy statkami...) a nie coś krótkiego.

Nie wiem, nie znam się, jak powiedziałam. Ale 96 mil na dobę to jest oceaniczna średnia dla mojego jachtu (a i Suhaili się kłania, robiła tyle średnio w rejsie dookoła...) i z kliwrem zapewne tyle bym robiła (jeśli nie nieco lepiej nawet).

To jeśli mój jacht jest zdolny robić średnio 4 węzełki - to co takiego niezwykłego działo się z jachtem ponad 5 metrów dłuższym (!), że nie był w stanie utrzymać lepszej prędkości?

Bo raczej nie działo się dobrze. Nie znam się, jak powiedziałam (znaczy - nie znam historii tego rejsu wystarczająco, aby oceniać cokolwiek) - ot, po prostu ciekawi mnie niesamowicie, co spowodowało takie obniżenie średniej prędkości. Bo chyba nie powiecie mi, że Delphia 47 jest taka wolna z natury??

Odnośnie cytatu powyżej - nie, nikt nie oczekuje przebiegów one-offa. Co nie zmienia faktu, że 4 węzły to bardzo malutko, jak na ten jacht - i to dziwi...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2015, o 08:52 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
bury_kocur napisał(a):
Jak którymś kolejnym jachtem pływam z takim systemem to nigdy mi nic w kolumnie sterowej nie nawaliło.


Jak to sam mówiłeś że ci się przewód wypiął... To chyba awaria, podobna do spadnięcia np. sterociągów.
Przeżyłem awarię systemu sterowania na hydraulice , przeżyłem awarię systemu na sterociągach, nie przeżyłem tylko na rumplu. IMHO naprawić najłatwiej było sterociągi.

Z tego powodu wolę jednak prosty układ na sterociągach, kawałek linki stalowej i dwa ściągacze w zapasie załatwiają temat.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2015, o 10:42 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Jestem przekonany, ze pan Cichocki przd wyplynieciem w rejs dookola swiata
zapoznal sie z technika na swojej lodce.
Dziwne byloby, gdyby nie bylo czesci zapasowych na lodce oraz kapitan nie byl w stanie
dokonac napraw podstawowych systemow jachtu samemu.
W takim ukladzie musialo zdarzyc sie cos powaznego.
(np. defekt lozysk walu steru zwiazane z blokada steru).
Pozdrowienia,

Andrzej

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2015, o 17:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Andrzej Kolod napisał(a):
W takim układzie musiało zdarzyć się coś poważnego.

Już przy poprzedniej (drugiej*) awarii analizowaliśmy dużo (za i przeciw) i nie doszliśmy do żadnych wniosków (Forumy tak miewają).
W skrócie: ja zwalam wszystko na koncepcję kształtu kadłuba jachtu i jego parametrów żeglownych, (za szeroki, za płaski, za stateczny) a np M@rek; na złe prowadzenie, ... inni na różne inne: np. pech. :mrgreen:

MJS
*Niestety nie umiem znaleźć tamtego wątku





ps
Cytuj:
Jaromir napisał(a):
Widać bardzo pragniesz osiągnąć stan, w którym nikt już nie będzie "się czepiał"
Tak, bardzo chcę ... zwłaszcza z Twojej strony.
Dziwię się tylko dlaczego nie da się Ciebie wysłać do nieczytanych
...nie, bo nie; - F.Z. tak ma i będzie tak mać :rotfl:
- taka upierdliwie czepliwa i wnerwiająca, święta krowa forumowa.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2015, o 17:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Cytuj:
Już przy poprzedniej (drugiej*) awarii analizowaliśmy dużo (za i przeciw) i nie doszliśmy do żadnych wniosków (Forumy tak miewają).
W skrócie: ja zwalam wszystko na koncepcję kształtu kadłuba jachtu i jego parametrów żeglownych, (za szeroki, za płaski, za stateczny) a np M@rek; na złe prowadzenie, ... inni na różne inne: np. pech. :mrgreen:

MJS
*Niestety nie umiem znaleźć tamtego wątku


Ło ten viewtopic.php?f=39&t=19713&hilit=cichocki ??

_________________
Mirosław Dados



Za ten post autor mdados otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2015, o 18:06 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marian Strzelecki napisał(a):
M@rek; na złe prowadzenie, ... inni na różne inne: np. pech


Marianie ,ja nie osadzambo mnie obok nie bylo :) Ja jedynie moge sie zastanawiac co bylo przyczyna awarii i dlaczego przebiegi sa takie male. Delphii 47 na zywo nie widzialem ale widzialem jak swietnie radzis sobie w regatach z Delphia 40 Jurek Jankowski. Kolega wyzej tez pare slow na temat wlasnych doswiadczen z wlasna Delphia 40 napisal. Na analize ostatniej i poprzednich awariichyba nie mozemy liczyc, a szkoda bo to mogloby byc bardzo pouczajace dla nas wszystkich.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2015, o 18:09 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
M@rek napisał(a):
mogloby byc bardzo pouczajace dla nas wszystkich.

Należy mieć nadzieję,że stocznia się czegoś nauczy :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2015, o 18:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Niestety; porażkami nikt nie chce się chwalić,
...ale można by się podzielić. ;)

MJS

ps Piotrze:
to nie temat stoczni: ma co ma umi co umi (nie jest źle),
a temat ogólnie cywilizacyjny: mały rolniczy narodek środkowoeuropejski bez wielkich tradycji morskich porywa się co i rusz na największe wyczyny świata, i jest jak jest. :-P
Ale takie czasy: bez "bombelków" daleko nie zajedziesz.

popatrz:
30 lat temu marzyłem o opłynięciu Kaczorkiem Bornhornu ... a dziś marzę...
co najmniej o Atlantyku w wygranych regatach. :rotfl:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2015, o 18:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Właśnie sprawdziłem ile mil i w jakim czasie zrobiłem jak pływałem na 47. Wyszła prędkość około 6 węzłów. Na silniku pływaliśmy z zalecanimi czarterodawcy do 5 węzłów. Czyli jak tylko wiało to jacht płynął. To była Delpha V. Rejs był na dwie 47, ta druga była dużo szybsza, albo my tak słabo żeglowali.

_________________
Mirosław Dados



Za ten post autor mdados otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2015, o 18:25 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
6 W to bez łaski :D chyba że cisza

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2015, o 18:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
piotr6 napisał(a):
6 W to bez łaski :D chyba że cisza


To pod względem wiatrowym był bardzo słaby rejs. Majówka 2014

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2015, o 18:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 784
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 302
Otrzymał podziękowań: 800
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Nie wiem czy z wróciliście uwagę z Indykpol pływał pod normalnym fokiem a Glaspo pod mniejszym samozwrotnym?

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2015, o 18:41 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Kapitan Cichocki ponoć fajny gość przyjedzie i opowie nie ma co gdzybać

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2015, o 19:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
baoo napisał(a):
Nie wiem czy z wróciliście uwagę z Indykpol pływał pod normalnym fokiem a Glaspo pod mniejszym samozwrotnym?


Przekopałem tonę zdjęć. Indyk miał zwykłą genue na rolerze na i wybieraną klasycznie. Na babysztagu miał założonego foka sztormowego podczepionego do szyny samozwrotnej ( nie wiem czy dobre nazewnictwo). Na Glaspo nie widzę babysztagu. Na tej na której pływałem też go nie było. Chyba podczas poprzedniego rejsu baby go denerwował podczas zmiany halsui się go pozbył

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2015, o 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Marian Strzelecki napisał(a):
a temat ogólnie cywilizacyjny: mały rolniczy narodek środkowoeuropejski bez wielkich tradycji morskich porywa się co i rusz na największe wyczyny świata, i jest jak jest. :-P
Ale takie czasy: bez "bombelków" daleko nie zajedziesz.

Obrazek

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2015, o 23:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Cytuj:
Dziwię się tylko dlaczego nie da się Ciebie wysłać do nieczytanych
...nie, bo nie; - F.Z. tak ma i będzie tak mać :rotfl:
- taka upierdliwie czepliwa i wnerwiająca, święta krowa forumowa.

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 08:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Po 50 godzinach oczekiwania na poprawę pogody i próbach założenia holu wreszcie jacht znów na "sznurku".

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”



Za ten post autor markrzy otrzymał podziękowanie od: Seba
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 08:20 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 00:32
Posty: 2084
Lokalizacja: gdzie zawieje :-)
Podziękował : 455
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: mam
markrzy napisał(a):
Po 50 godzinach oczekiwania na poprawę pogody i próbach założenia holu wreszcie jacht znów na "sznurku".


i to jest wiadomość , bez spekulacji :mrgreen:

_________________
Seba

"Są dwie naprawdę bezgraniczne rzeczy - Wszechświat i ludzka głupota; co do Wszechświata nie jestem całkiem pewien. Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 21:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
[Wojciech] O silnikach viewtopic.php?f=67&t=23346#p393345

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 23:58 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
baoo napisał(a):
ARC World. Amatorskie załogi na na zwykłych ani wyprawowych ani regatowch jachtach.


http://www.zagle.com.pl/technika/konstr ... 16030.html

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2015, o 07:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 784
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 302
Otrzymał podziękowań: 800
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Cichy ma około 60Nm do Kapsztadu. Pedzą 6,5 kt. Czy ktoś ma doświadczenie jak wygląda takie holowanie jednostki, jednak sporej? Wiem, że holownik potężny i dla nie go to żaden problem, ale jacht jest jednak pozbawiony możliwości sterowania. Pytanie czy dało sie jakoś prowizorycznie ustawić ster (o ile jest, ale nikt nie pisał o złamaniu) w osi jachtu? Co się dzieje w takim momencie z łódką?

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2015, o 08:45 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 545
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
baoo napisał(a):
czy dało sie jakoś prowizorycznie ustawić ster (o ile jest, ale nikt nie pisał o złamaniu) w osi jachtu?

Po co Ci takie informacje? Propaganda tego nie toleruje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2015, o 09:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Szymon płyń do Kapsztadu. Będzisz naszym tajnym agentem który wybada co jak i dlaczego :D

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2015, o 09:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
baoo napisał(a):
Pedzą 6,5 kt.
Nie dziwię się, że hol się urwał.
baoo napisał(a):
Co się dzieje w takim momencie z łódką?
To się dzieje: Wiatr 6-7, łódka 30 ton, ster nie działa. Prędkość holowania 3-4 węzły.
Załącznik:
IMG_0066.JPG
IMG_0066.JPG [ 97.15 KiB | Przeglądane 3358 razy ]
Załącznik:
IMG_0067.JPG
IMG_0067.JPG [ 99.07 KiB | Przeglądane 3358 razy ]
Załącznik:
IMG_0068.JPG
IMG_0068.JPG [ 98.8 KiB | Przeglądane 3358 razy ]
Załącznik:
IMG_0069.JPG
IMG_0069.JPG [ 97.64 KiB | Przeglądane 3358 razy ]
Załącznik:
IMG_0070.JPG
IMG_0070.JPG [ 98.8 KiB | Przeglądane 3358 razy ]
Załącznik:
IMG_0071.JPG
IMG_0071.JPG [ 97.6 KiB | Przeglądane 3358 razy ]
Załącznik:
IMG_0073.JPG
IMG_0073.JPG [ 97.82 KiB | Przeglądane 3358 razy ]
Załącznik:
IMG_0077.JPG
IMG_0077.JPG [ 109.13 KiB | Przeglądane 3358 razy ]
Załącznik:
IMG_0120.JPG
IMG_0120.JPG [ 113.81 KiB | Przeglądane 3358 razy ]
Załącznik:
IMG_0373.JPG
IMG_0373.JPG [ 102.5 KiB | Przeglądane 3358 razy ]
Załącznik:
IMG_0374.JPG
IMG_0374.JPG [ 103.37 KiB | Przeglądane 3358 razy ]


A jakie są wrażenia na holowanej łódce niech Ci opowie Jacek _jp_ , bo on był po tamtej stronie sznurka

PS. Foty Łukasza Krasonia

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2015, o 09:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 784
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 302
Otrzymał podziękowań: 800
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Jestem pewnie idealistą ale wierze, że żeglarz od żeglarza może się czegoś nauczyć. Oczywiście jeśli nie słyszy "morskich opowieści".
Kapsztad? To gdzieś na lądzie pewnie, a o ląd to się jachty rozbijają.....

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2015, o 09:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
baoo napisał(a):
Oczywiście jeśli nie słyszy "morskich opowieści".
Dlatego zamieściłem zdjęcia. Chociaż od tego czasu minęło parę Bożych Narodzeń - fale nie urosły. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 384 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL