Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 19:20




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 lis 2015, o 10:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
[Wojciech] wydzielone z tematu viewtopic.php?f=3&t=22941&start=120#p39350

mdados napisał(a):
Na silniku pływaliśmy z zalecanimi czarterodawcy do 5 węzłów


Takie małe OT.
Mirek - a pamiętasz może na jakich obrotach uzyskiwaliście ta prędkość ?
Bo 5 kn jak na jacht 47 stóp to nie jest jakaś rewelacja.
Ja u siebie 5 kn mam bez problemów na 2500 obr/min a łódka krótsza o 17 stóp a silnik 20 KM.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 23 lis 2015, o 16:59 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz
Zmiana tytułu


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 11:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
bury_kocur napisał(a):
Mirek - a pamiętasz może na jakich obrotach uzyskiwaliście ta prędkość ?

Nie pamiętam
Cytuj:
Bo 5 kn jak na jacht 47 stóp to nie jest jakaś rewelacja.
Ja u siebie 5 kn mam bez problemów na 2500 obr/min a łódka krótsza o 17 stóp a silnik 20 KM.


Ale pamiętam, bo tym jachtem dużo pływałem, że Bavarka38 przy 1800obr/min płyneła 5 kn.
2500 obr/min to ja tak nie katuję silników. Uczyli mnie pływać do 2000

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 17:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
mdados napisał(a):
2500 obr/min to ja tak nie katuję silników. Uczyli mnie pływać do 2000


Mirek - 2500 obr to nie jest katowanie silnika.
Mam Volvo Pentę D1-20.
U mnie ten silnik wykręca się do 3200 obr. pod obciążeniem (3750 bez obciążenia) i na takich obrotach już też MUSIAŁEM kiedyś jechać pod falę.
Obroty pomiędzy 2 a 2,5 tys są obrotami całkiem normalnymi - przynajmniej jak na mój silnik.
Ale fakt - ja także staram się - jak nie muszę - jeździć na 2 tys. a nawet na 1800 obr.
Tyle, że nie ze względu na katowanie - bo 2500 tys to nie katowanie - a ze względu na spalanie.
Przy 1800 obr moja maszynka pali 1 litr/h.
Przy 2,5 tys obr spalanie wzrasta ponad dwukrotnie.
Załącznik:
spalanie silnika D1 20.jpg
spalanie silnika D1 20.jpg [ 61.02 KiB | Przeglądane 4490 razy ]

Wiesz - jak masz krotki odcinek to taki wzrost spalania jest bez znaczenia ale na dłuższej trasie to znaczenie ma.
A jednocześnie wzrost prędkości jachtu na spokojnej wodzie między 1800 a 2500 obr to u mnie nieco ponad 1 kn.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 18:26 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
bury_kocur napisał(a):
Mam Volvo Pentę D1-20.


Świadomy wybór? Dlaczego?
Pytam jako osobę znającą się na silnikach. Ja mam w głowie, że Yanmar ma przewagę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 18:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
plitkin napisał(a):
Świadomy wybór? Dlaczego?
Pytam jako osobę znającą się na silnikach. Ja mam w głowie, że Yanmar ma przewagę.


Świadomie.
Choć są to silniki porównywalne to Volvo ma zdecydowanie lepszy i "gęściejszy" serwis na terenie europy a na terenie północnej - czyli tam gdzie pływam - Polska / Szwecja - szczególnie.
Yanmar ma serwis w Europie północnej gorszy.
A jaką przewagę ma wg Ciebie Yanmar ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 18:54 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
bury_kocur napisał(a):
Yanmar ma serwis w Europie północnej gorszy.


Może i gorszy ale chyba i tak gęsty, tych Yanmarów jest tam od chol...
A powiedz 20 koni to sporo, mogłeś włożyć mniej Jak to liczyłeś?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 18:56 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
mdados napisał(a):
ja tak nie katuję silników. Uczyli mnie pływać do 2000


Jako mechanik pochwalam.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 19:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
piotr6 napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
Yanmar ma serwis w Europie północnej gorszy.


Może i gorszy ale chyba i tak gęsty, tych Yanmarów jest tam od chol...
A powiedz 20 koni to sporo, mogłeś włożyć mniej Jak to liczyłeś?


Kocur ma 20 koników na pięć ton. Ja mam 33 koniki na 13 ton. Kocurowi pewnie 15 by wystarczyło, ale 5 ekstra nie boli, zwłaszcza że te silniki w bardzo podobnej cenie są. U mnie te 2.5 konika na tonę wyporu się całkiem ładnie sprawuje (jak silnik zdecyduje się pracować), podejrzewam, że i u niego 3 na tonę wystarczyłyby śpiewająco. Widać woli 4 :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 19:15 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Moniia napisał(a):
U mnie te 2.5 konika na tonę wyporu się całkiem ładnie sprawuje (jak silnik zdecyduje się pracować), podejrzewam, że i u niego 3 na tonę wystarczyłyby śpiewająco.


Kiedyś jak kupowałem jacht w Gosport, na moje stwierdzenie że ma duży silnik (15koni / 3,6 T wagi) bo nasze Bałtyckie Carterki mają po 9 kucy. Pan Anngielski rzeczoznawca stwierdził że 3 konie/T to wystarczy ... ale na morza niepływowe. Na wodach pływowych zaleca się 5 koni / T wagi jachtu.
Czy miał rację nie wiem, ja jestem zwolennikiem mniejszych silników, niż za dużych.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Ostatnio edytowano 22 lis 2015, o 19:18 przez junak73, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 19:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
Yanmar ma serwis w Europie północnej gorszy.


Może i gorszy ale chyba i tak gęsty, tych Yanmarów jest tam od chol...
A powiedz 20 koni to sporo, mogłeś włożyć mniej Jak to liczyłeś?


Piotrze
Przed zakupem jachtu miałem okazję popływać takim samym jachtem z silnikiem 2 cylindrowym 10 KM czyli D1-10.
A następnie takim jachtem z silnikiem 3 cylindrowym 2o KM (D1-20 - takim jak mam).
Różnica była tak duża, że nie trzeba było niczego liczyć.
Późniejsza eksploatacja jachtu pokazała, że miałem rację w wyborze silnika.
A różnica w cenie nie była zabijająca.
Natomiast wybierając śrubę już faktycznie policzyłem ją i wyszła mi ta, którą mam.
Jest świetna !
Załącznik:
Śruba Kocura.JPG
Śruba Kocura.JPG [ 56.64 KiB | Przeglądane 4515 razy ]

Pzdr
Kocur
Monia - masz rację - parę koników w nadmiarze nie boli :lol:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 19:19 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
bury_kocur napisał(a):
Natomiast wybierając śrubę już faktycznie policzyłem ją i wyszła mi ta, którą mam.

A jaki ma rozmiar ???

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 19:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
junak73 napisał(a):
jaki ma rozmiar ???


Po rozłożeniu 15 cali.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 19:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
junak73 napisał(a):
jestem zwolennikiem mniejszych silników, niż za dużych.


A możesz to uzasadnić czemu ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 19:31 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
bury_kocur napisał(a):
Różnica była tak duża, że nie trzeba było niczego liczyć.


Ok,że różnica jest to wiadomo się zgadzam
bury_kocur napisał(a):
parę koników w nadmiarze nie boli


ale te 10 koni od biedy by chyba też starczyło?

bury_kocur napisał(a):
Natomiast wybierając śrubę już faktycznie policzyłem ją i wyszła mi ta, którą mam.
Jest świetna !


Nie mogę na nią patrzeć i mogę zaraz pęknąć z zawiści :D

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

junak73 napisał(a):
ja jestem zwolennikiem mniejszych silników, niż za dużych.


Pewnie zależy od stylu pływania mi moje 1GMC starcza tam jest 8 KM ale jakbym miał 16 to bym się cieszył

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 19:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
junak73 napisał(a):
Moniia napisał(a):
U mnie te 2.5 konika na tonę wyporu się całkiem ładnie sprawuje (jak silnik zdecyduje się pracować), podejrzewam, że i u niego 3 na tonę wystarczyłyby śpiewająco.


Kiedyś jak kupowałem jacht w Gosport, na moje stwierdzenie że ma duży silnik (15koni / 3,6 T wagi) bo nasze Bałtyckie Carterki mają po 9 kucy. Pan Anngielski rzeczoznawca stwierdził że 3 konie/T to wystarczy ... ale na morza niepływowe. Na wodach pływowych zaleca się 5 koni / T wagi jachtu.
Czy miał rację nie wiem, ja jestem zwolennikiem mniejszych silników, niż za dużych.


Miał i nie :) wiesz, jak się ma prądy pływowe dające w niektórych miejscach ponad 4 w to zaczyna się inaczej liczyć. Bo żeby pod to na silniku pójść, zwłaszcza jak dołączy się do tego wiatr i fala - to potrzeba mocnego silnika. Czy aż 5 koni na tonę to można polimeryzować (mój silnik na stosunkowo niewielkich obrotach rozpędza Wiedzmę do 5 w, pod wiatr i falę trzeba go nieco bardziej podkręcić, ale da radę), ale generalnie lepiej jednak trochę więcej, niż za mało.

Tylko, jest jedno ale. Po co wpakować się w miejsce o takich prądach w warunkach, które wymagają użycia silnika (znaczy, nie pozwalają na użycie żagli?). Kwestia decyzji, czy żagle mamy dla oszczędności paliwa, czy silnik jako pomoc do napędu głównego, czyli żagli? Jeśli to drugie, to 5 koni na tonę jest zdecydowaną przesadą.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 19:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
te 10 koni od biedy by chyba też starczyło?


Raczej nie.
Bo to by dawało 2 KM/tonę a to już mało.
A tak mam 4 KM/tonę i jak życie pokazało wybór był dobry a nawet bardzo dobry.
Kiedyś musiałem pojechać pod wiatr 40 kn i falę 2 m. i na 3000 obr jechałem bez kłopotów 2 kn.
A nie wykręciłem go wtedy na maksa.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 19:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
7,5 KM na 3 tony wagi - czyżby poniżej wszelkich norm? ;)
Silnik o mniejszej mocy jest mniejszy (czyli więcej miejsca na jachcie) i lżejszy, a więc jacht jest szybszy.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 19:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Moniia napisał(a):
Bo żeby pod to na silniku pójść, zwłaszcza jak dołączy się do tego wiatr i fala - to potrzeba mocnego silnika.

Tu jeszcze gra rolę to co wystaje nad wodę (lub nie wystaje) i dla tego potrzeba czasem dużego nadmiaru mocy. Prądy są zazwyczaj na mapie określone, a wiatry bywają zaskakująco nieprzewidywalne... dla diezelżeglarzy. ;)

waliant napisał(a):
i lżejszy, a więc jacht jest szybszy.

Możesz to przekonująco uzasadnić w odniesieniu do napędów motorowych? :mrgreen:


MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 19:46 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
waliant napisał(a):
7,5 KM na 3 tony wagi - czyżby poniżej wszelkich norm


mnie się wydaje ,że norma, znaczy minimum :D
tylko w ciężkich warunkach o których pisze Kocur już nie poszalejesz

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 19:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
Silnik o mniejszej mocy jest mniejszy (czyli więcej miejsca na jachcie) i lżejszy, a więc jacht jest szybszy.


Akurat różnica wielkości Tomek pomiędzy tymi silnikami jest żadna.
Co do wagi - D1-20 waży 118 kg.
Ten mniejszy waży mniej - myślę, że niewiele - może ze 20 kg.
Naprawdę sądzisz, że dla jachtu 5. tonowego ma to jakieś znaczenie ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 19:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
tylko w ciężkich warunkach o których pisze Kocur już nie poszalejesz


Oczywiście. Ale nie warto, wg mnie, dla rezerwy i na wszelki wypadek wozić tak dużo zbędnych kilogramów, których być może przez lata nie wykorzystam.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

bury_kocur napisał(a):
Naprawdę sądzisz, że dla jachtu 5. tonowego ma to jakieś znaczenie?


Każdy kilogram na jachcie ma znaczenie.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 19:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
waliant napisał(a):
piotr6 napisał(a):
tylko w ciężkich warunkach o których pisze Kocur już nie poszalejesz


Oczywiście. Ale nie warto, wg mnie, dla rezerwy i na wszelki wypadek wozić tak dużo zbędnych kilogramów, których być może przez lata nie wykorzystam.

Ale być może raz... uratują komuś d..ę.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 20:02 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
waliant napisał(a):
Ale nie warto, wg mnie, dla rezerwy


no i tu się kłania styl pływania. Gdybym miał inną śrubę lub parę koni więcej wybrałbym się np. do Berlina :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 20:02 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
junak73 napisał(a):
mdados napisał(a):
ja tak nie katuję silników. Uczyli mnie pływać do 2000

Jako mechanik pochwalam.

Pozwolę sobie zaprotestować w imieniu silników.
Silnik nawet Diesla potrzebuje WŁAŚCIWYCH obrotów przy których osiąga odpowiedni dla danej sytuacji moment obrotowy.
Zbyt niskie obroty a co za tym idzie niski moment obrotowy powoduje przyspieszone zużycie silnika (zawory i okolice).
Tak więc obroty na jakich najlepiej używać silnika przede wszystkim zależą od jego charakterystyki i z nią powinien się użytkownik zapoznać.
A najzdrowsze dla silnika i kieszeni użytkownika jest "kręcenie" go do momentu kiedy jest blisko maksymalnego momentu obrotowego.
W każdym silniku będzie to inna wartość ale na pewno nie jest to 1800 obr.
Chyba, że macie okrętowego giganta na mazut.
Jako przykład podam mojego znajomego z Austrii, który lat temu wiele nabył drogą kupna nowego Golfa z takim że silnikiem. Bez doładowania bo taniej.
Kolega był kompletnym analfabetą motoryzacyjnym i posłuchał kuzyna swojej żony, mechanika samochodowego.
Zalecenie brzmiało: Diesel. Nie przekraczać 2000 obr.
I tak gość jeździł co mnie doprowadzało do rozstroju nerwowego ale mnie uważał za niewiarygodnego. Kuzyn był bardziej wiarygodny.
Efekt. Po mniej więcej półtora roku i jakichś 30-40 000 km silnik do remontu.
Uwierzył dopiero kiedy mu serwisant w VW powiedział, że zarżnął silnik na własne życzenie.



Za ten post autor cine otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 20:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
Ale być może raz... uratują komuś d..ę.

No sorry, ale tak myśląc, to bym nigdy na morze nie odważył się wypłynąć.
piotr6 napisał(a):
no i tu się kłania styl pływania.

Oczywiście. Ja nie chcę prowadzić żadnej krucjaty (no i wątek do tego kiepski), tylko wyrwało mi się, bo chciałem pokazać, że można mieć inne podejście.
A każdy niech wypracuje swoje podejście, wg swoich potrzeb i upodobań.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 20:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
cine napisał(a):
A najzdrowsze dla silnika i kieszeni użytkownika jest "kręcenie" go do momentu kiedy jest blisko maksymalnego momentu obrotowego.


A widzisz - a tutaj się nie zgodzę.
A przynajmniej nie w całości.
Wg mojej wiedzy najzdrowsze dla silnika są obroty zawierające się w zakresie prędkości obrotowych, w zakresie których silnik uzyskuje maksymalny moment obrotowy.
A Diesle nasze mają ten moment dość płaski a wg mojej pamięci to mój silnik maksymalny moment obrotowy uzyskuje w zakresie 2000 - 3200 obr./min.
Także pływanie w zakresie 2 tys nie jest błędem.
A bardzo często pływam wyżej - tak na 2500 - bo wieje wiatr i jest fala i potrzeba mocy.

waliant napisał(a):
Każdy kilogram na jachcie ma znaczenie.


Tomek - litości... :rotfl:
Wypływając w rejs letni biorę jakieś pół tony żarcia i picia, 250 litrów wody, 150 litrów Diesla, cztery osoby i ilość innych pierdół trudno wymienialnych.
Razem jacht waży jakieś 5,5 tony.
Sprawdziłem - ten mały Volvo waży 96 kg a ten mój 118 kg.
Naprawdę te 22 kg nie mają Tomek w rejsie ŻADNEJ różnicy.
Tyle waży moja zapasowa kotwica lub tratwa :lol:
Czy będę płynął do Szwecji 30 czy 32 godziny - jaka to różnica ? :rotfl:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 20:40 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
bury_kocur napisał(a):
Czy będę płynął do Szwecji 30 czy 32 godziny - jaka to różnica ?


Moja córka wyliczyła, że różnica wynosi 2 godziny.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 20:40 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
cine napisał(a):
A najzdrowsze dla silnika i kieszeni użytkownika jest "kręcenie" go do momentu kiedy jest blisko maksymalnego momentu obrotowego.

A widzisz - a tutaj się nie zgodzę.
A przynajmniej nie w całości.
Wg mojej wiedzy najzdrowsze dla silnika są obroty zawierające się w zakresie prędkości obrotowych, w zakresie których silnik uzyskuje maksymalny moment obrotowy.
A Diesle nasze mają ten moment dość płaski a wg mojej pamięci to mój silnik maksymalny moment obrotowy uzyskuje w zakresie 2000 - 3200 obr./min.
Także pływanie w zakresie 2 tys nie jest błędem.
A bardzo często pływam wyżej - tak na 2500 - bo wieje wiatr i jest fala i potrzeba mocy.
Kocur

Dokładnie o tym pisałem.
Z tym, że 1800 to już na pewno nie będzie przedział blisko maksymalnego momentu obrotowego.
Chyba, że taką charakterystykę ma dany silnik. A musi to być kawał wielkiego silnika.
Ale i to nie będzie jakimś wielkim błędem w sztuce jeśli płyniemy sobie 1800 obr. po jeziorkach albo mamy absolutne lustro na morzu.
Ale kiedy płynie się po morzu i jest fala to silnik dostaje w tyłek aż miło i musi mieć moc.
A moc wynika z momentu obrotowego.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 20:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
cine napisał(a):
mniej więcej półtora roku i jakichś 30-40 000 km silnik do remontu.


Widzisz - w 2004 r kupiłem w salonie nową Skodę Fabię 1,9 SDI.
Silnik - dobry stary VW bez turbiny.
Jeździłem nią tak średnio agresywnie - starłem się "trzymać" silnik ani wysoko ani nisko - tak jak napisałem powyżej - na obrotach, na których silnik ten utrzymuje maksymalny moment obrotowy - gdzieś tak pomiędzy 2000 a 3000 tys/obr.
Przejeździłem tą Skodzianką przez 7 lat 300 tys km i sprzedałem bez widocznego zużycia silnika.
Pzdr
Kocur
ps. te 300 tys zrobiłem na JEDNYM sprzęgle co jest prawie niewiarygodne.
Ole to tak OT ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 20:43 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Fajnie by było, gdyby moderatorzy wydzielili wątek o silnikach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL