Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 16:33




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 lis 2015, o 20:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
plitkin napisał(a):
Moja córka wyliczyła, że różnica wynosi 2 godziny.


Nie wiem jak to zrobiła ale mnie wychodzi podobnie :rotfl:

cine napisał(a):
płyniemy sobie 1800 obr. (...) albo mamy absolutne lustro na morzu.
Ale kiedy płynie się po morzu i jest fala to silnik dostaje w tyłek aż miło i musi mieć moc.
A moc wynika z momentu obrotowego.


No to mówimy o tym samym - na 1800 - 2000 obr to można pływać na Rozlewisku Wisły.
Na Zatoce lub morzu nie da się pływać niżej niż 2500 obr.
A to już jest OK.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 20:45 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
bury_kocur napisał(a):
Tomek - litości... :rotfl:


no umówmy się Kocur w Twoim wypadku ta zasada jest bezzasadna :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 20:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
no umówmy się Kocur w Twoim wypadku ta zasada jest bezzasadna :D


Już Cię lubię :)
Może byśmy gdzieś w sezonie napili się drynka :rotfl: ?
I pogadali o Dieslach ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 20:52 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Sprzedawałem do Holandii łodzie motorowe typu sloop. Długość 6,4 m. I montowałem silniki stacjonarne trzycylindrowe o mocy około 30 HP. Dla takich łodzi wystarczyłby jednocylindrowy motor 10 HP. Ale ze względu na wibrację silnika, zużycie paliwa i komfort pływania był trzy razy większy. A dla jachtów też zalecam o mocy obliczeniowej razy trzy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 21:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Jak wieje i jest fala to lepiej na żaglach ;)

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12593
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
Czy będę płynął do Szwecji 30 czy 32 godziny - jaka to różnica ?


Wychodzi 6,6 procenta.

Tylko że to nieprawda. Jeżeli przyjmiemy, bardzo dla Ciebie optymistycznie(!), że przez zbędne kilogramy spowolniłeś swój jacht o jeden tylko węzeł, to na trasie do Visby (200 mil)
stracisz prawie 7 godzin (płynąc 5 węzłów (40 godzin) zamiast 6 (33,3 godziny)).
A to daje 20% różnicy. Tobie to rybka, ale może ktoś inny się zastanowi...
Zwłaszcza że te 20% to dolne oszacowanie.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 21:15 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
bury_kocur napisał(a):
I pogadali o Dieslach ?


pracuję nad tym ale o dieslach to średnio, mam tylko 1 cylinder.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 21:16 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
piotr6 napisał(a):
waliant napisał(a):
Ale nie warto, wg mnie, dla rezerwy


no i tu się kłania styl pływania. Gdybym miał inną śrubę lub parę koni więcej wybrałbym się np. do Berlina :D


Piotr, moja żona popłyneła Gulliverem (2,5T) z 14 konnym Yanmarem bez najmniejszych
Problemów do Berlina.
Szybkość po drodze spadała poniżej 3,5 węzłów (GPS) ze względu na prąd Odry.
Dasz radę.
Na taką podróż szukał bym stałej śruby.
Używane są niedrogie.
Namawiam na podróż.
Może będę w domu, to dołączymy Gulliverem.
W centrum pod parlamentem trzeba mieć radio z ATIS - naturalnie zarejestrowane - bo nie wpuszczą. Pozostałe 200 km dróg wodnych w Berlinie bez problemu.

Pozdrowienia,

Andrzej

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 21:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
że przez zbędne kilogram


Tomek - nie mam na jachcie zbędnych kg. :lol:

waliant napisał(a):
stracisz prawie 7 godzin (płynąc 5 węzłów (40 godzin) zamiast 6 (33,3 godziny)).


I jakie to ma znaczenie wobec wieczności ? :rotfl: :rotfl: :rotfl:
A na poważnie...
Tomek - przez Ciebie przemawia dusza REGATOWCA.
Przeze mnie TURYSTY ...
Dla mnie nie ma znaczenia te 10 czy 20 % prędkości.
Ważniejsze dla mnie jest praktyczne wyposażenie jachtu a nie te 100 czy 200 kg ...
A także to, że dzięki ciężkiemu jachtowi w trudnych warunkach dopłynę do celu bez kłopotów, co już nie raz w czasie ostatnich 14 tys. mil na tym jachcie się okazywało.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 21:22 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
jaszra napisał(a):
Sprzedawałem do Holandii łodzie motorowe typu sloop. Długość 6,4 m. I montowałem silniki stacjonarne trzycylindrowe o mocy około 30 HP. Dla takich łodzi wystarczyłby jednocylindrowy motor 10 HP. Ale ze względu na wibrację silnika, zużycie paliwa i komfort pływania był trzy razy większy. A dla jachtów też zalecam o mocy obliczeniowej razy trzy.


W klubie kolega ma LM 24, około 2,5 T, 7,2 m długości.
Dla komfortu kupił nowego Yanmara 30 koni.
Teraz narzeka, że łódka mu dygocze od silnika.
Kombinuje z różnymi poduszkami pod silnik.
Masz jakiś pomysł na rozwiązanie takiego problemu?

Pozdrowienia,
Andrzej

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 21:23 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Andrzej Kolod napisał(a):
Na taką podróż szukał bym stałej śruby.


dokładnie, zobaczymy co z tego wyjdzie bo to był plan z przed 5 lat :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Andrzej Kolod napisał(a):
łódka mu dygocze od silnika.


A jakie ma przeniesienie napędu ?
Wałem prostym czy S-Drive ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Tomek, zlituj się.. 22 kg na 5.5 tonowym jachcie (a taka jest masa podróżna Burego w rejsie, bo Kocur kupił go do turystyki a nie regat) nie spowolni tego jachtu o 1 węzeł. Ja zaryzykuję stwierdzenie, że nie spowolni go wcale. Mogłabym kilometrami dyskutować dlaczego....

Przy czym oczywiście, zamiast pół tony żarcia można brać 20 kg liofilizatow na wszelaki słuczaj, a żywić się w knajpach, zainstalować odsalarkę zamiast tych 250 litrów zbiorników wody, zabierać tylko 20 litrów diesla a nie 150, wywalić połowę szpejów. I Bury nagle pewnie będzie szybszy o węzeł, bo i lżejszy o tonę. Ale nie będzie nadawał się do celu, do jakiego Kocur go kupił, a i nadal nie będzie szybszy bo silnik jest o 22 kg lżejszy...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 21:29 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
waliant napisał(a):
A to daje 20% różnicy


Dzięki takiej róznicy parę razy mi się udało wejść do portu za dnia a nie tułac się po ciemku.
ale z drugiej strony jak przestało wiać to po ciemku też musiałem wchodzić do nieznanego portu a jak bym miał większy silnik to bym może pogonił :D Może to nie jest wielki problem ale przy kiepskiej pogodzie prędkość się przydaje. Sam się zdziwiłem

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Moniia napisał(a):
pół tony żarcia można brać 20 kg liofilizatow


albo zacząć łowić ryby :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 22:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
przy kiepskiej pogodzie prędkość się przydaje.


Piotrze.
Mocy silnika mi wystarcza.
I tak nie przeskoczę prędkości kadłuba.
A jego prędkość maksymalną osiągam gdzieś koło 3 tys. obr silnika.
Także napęd mam dostosowany do możliwości kadłuba.
Jak muszę to dodam obrotów i pojadę szybciej... :)
Ale na żaglach faktycznie pływam szybciej niż na silniku.
Bo to nie hausboot :rotfl:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 22 lis 2015, o 22:23 przez bury_kocur, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 22:04 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
cine napisał(a):
Zbyt niskie obroty a co za tym idzie niski moment obrotowy powoduje przyspieszone zużycie silnika (zawory i okolice).

Musiałby pracować stale z prędkościami poniżej 1400obr/min i to grubo

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

cine napisał(a):
W każdym silniku będzie to inna wartość ale na pewno nie jest to 1800 obr.



Nieprawda większość normalnych silników diesla przy takich obrotach osiąga właśnie max. moment obrotowy. NIe mówiąc o naszych jachtowych.
Załącznik:
BMW 1,6 DkW-Nm-C.png
BMW 1,6 DkW-Nm-C.png [ 167.32 KiB | Przeglądane 2595 razy ]

Bzdury prawisz Cine
Załącznik:
4jh4e.pdf [600.74 KiB]
Pobrane 128 razy

jeszcze podrzucam wykres momentu dla typowego silnika jachtowego Yanmara.
max moment od 1500 - 1800 obr/min i wtedy kończy się ekonomia i silnikowi się nic a nic nie dzieje, właśnie a wysokie obroty takim silnikom szkodą.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 22:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
junak73 napisał(a):
max moment od 1500 - 1800 obr/min i wtedy kończy się ekonomia


Ale jak trzeba Zbyszku to jest możliwość dodania obrotów bo moc max silnik - przynajmniej mój - uzyskuje wyżej.
Tyle, że jest tak jak piszesz - u mnie od 2000 obr zaczyna się zdecydowanie zwiększone zużycie paliwa do niewspółmiernie mniejszego wzrostu mocy a co za tym idzie prędkości jachtu.
Przy max. obr. moja maszynka potrafi spalić zdecydowanie więcej - nawet do prawie pięciu litrów ropy ...
Niemniej dodając obrotów można zwiększyć moc tyle, że jest to już mocno nieekonomiczne - tak paliwowo jak i mechanicznie.
No ale jak trzeba to trzeba.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 22 lis 2015, o 22:45 przez bury_kocur, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 22:41 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moniia napisał(a):
Tomek, zlituj się.. 22 kg na 5.5 tonowym jachcie (a taka jest masa podróżna Burego w rejsie, bo Kocur kupił go do turystyki a nie regat) nie spowolni tego jachtu o 1 węzeł. Ja zaryzykuję stwierdzenie, że nie spowolni go wcale. Mogłabym kilometrami dyskutować dlaczego....

A ja zaryzykuję stwierdzenie, że nie tylko spowolni go ale wręcz przeciwnie.
Ciągła świadomość że ma się na jachcie coś nie tak jak być powinno nie wpłynie najlepiej na komfort psychiczny.
100x wolę silnik 30hp cięższy o kilkadziesiąt kg od tego 15 czy 20hp.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 22:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
cine napisał(a):
100x wolę silnik 30hp cięższy o kilkadziesiąt kg od tego 15 czy 20hp.


No to jesteśmy tego samego zdania :)
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 22:45 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
bury_kocur napisał(a):
A jaką przewagę ma wg Ciebie Yanmar ?


Z zasłyszanych opinii armatorów: nieporównywalna trwałość i niezawodność w stosunku do Volvo.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 22:47 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
junak73 napisał(a):
cine napisał(a):
Zbyt niskie obroty a co za tym idzie niski moment obrotowy powoduje przyspieszone zużycie silnika (zawory i okolice).

Musiałby pracować stale z prędkościami poniżej 1400obr/min i to grubo

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *
cine napisał(a):
W każdym silniku będzie to inna wartość ale na pewno nie jest to 1800 obr.

Nieprawda większość normalnych silników diesla przy takich obrotach osiąga właśnie max. moment obrotowy. NIe mówiąc o naszych jachtowych.
Załącznik:
BMW 1,6 DkW-Nm-C.png

Bzdury prawisz Cine
Załącznik:
4jh4e.pdf

jeszcze podrzucam wykres momentu dla typowego silnika jachtowego Yanmara.
max moment od 1500 - 1800 obr/min i wtedy kończy się ekonomia i silnikowi się nic a nic nie dzieje, właśnie a wysokie obroty takim silnikom szkodą.


To mówimy o różnych światach.
Bo ja pisałem o silnikach 15-30hp a nie 60 czy 150hp jak pokazują twoje obrazki.
I pisałem też, że można na 1800 obr. jak się ma wielki silnik.
A ty właśnie takich wielkich silników wykresy pokazujesz.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 22:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
plitkin napisał(a):
Z zasłyszanych opinii armatorów: nieporównywalna trwałość i niezawodność w stosunku do Volvo.


Nie mam możliwości potwierdzenia tego lub zaprzeczenia.
Musiałbym mieć zamiennie raz taki a raz taki silnik i eksploatować go do jego uszkodzenia co mi się nie zdarzało.
W trzech ostatnich moich jachtach mam Volvo i poza jednym przypadkiem jego uszkodzenia - co wynikało z błędu montażowego stoczni - nie mam z tymi silnikami żadnego kłopotu.
Może mam szczęście :D
Niemniej ze znanych mi statystyk firma Volvo mówi o bez kłopotliwym przebiegu swoich silników rzędu 5 tys. Mg.
Co przy typowej eksploatacji jachtu rzędu 200 Mg / sezon daje żywotność silnika rzędu 25 lat.
A znane mi są przebiegi zdecydowanie większe przy zachowaniu dobrej solidności w konserwacji silnika.
25 lat jest jak dla mnie przebiegiem silnika całkowicie mnie zadowalającym.
Myślę, że silniki obu tych firm są ze sobą dość porównywalne przebiegowo i naprawczo.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 23:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12593
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moniia napisał(a):
zlituj się.. 22 kg na 5.5 tonowym jachcie


Monika, weź Ty się zlituj. 22 kg to tylko na silniku, a na innych rzeczach? Całość takiego podejścia powoduje, że jacht zwalnia o ten przysłowiowy węzeł (a naprawdę więcej).
I tyle. Była o tym nie raz rozmowa i jak pisałem wyżej - nie chcę krucjaty, tylko pokazuję czytaczom, że można do tematu podchodzić różnie.
I wcale nie namawiam Kocura na zmianę podejścia. Jego styl i Jego sprawa. A ja mam inaczej i inaczej to widzę.
Natomiast zawsze będę bronił zdania, że na jachcie każdy kilogram jest ważny. I suma "drobiazgów" zwalnia każdy jacht o 1-2 węzły. I to jest, wbrew temu co tutaj część twierdzi, bardzo dużo. A że tylko niektórym, jak np. ja, to przeszkadza, to zupełnie inna sprawa.

Jeszcze raz: podejście typu dodam te kilka KM więcej w silniku (na ogrzewaniu, na ciepłej wodzie, na panelach, na szprycbudzie, na falochronach itp itd itp), bo się przydadzą, zawsze rodzi konsekwencje gorszych osiągów jachtu.
Każdy kilogram zwalnia jacht, tak jak każda rzecz powyżej linii wodnej wystawiona na wiatr.
Można się z tym pogodzić, ale nie można, sobie i innym wmawiać, że to nieistotny "ułamek węzła".

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 23:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Cine, skoro chcesz koniecznie mały silnik, proszę bardzo:
Załącznik:
ImageUploadedByTapatalk1448230655.995623.jpg
ImageUploadedByTapatalk1448230655.995623.jpg [ 256.97 KiB | Przeglądane 2575 razy ]
Załącznik:
ImageUploadedByTapatalk1448230643.062121.jpg
ImageUploadedByTapatalk1448230643.062121.jpg [ 302.08 KiB | Przeglądane 2575 razy ]

Pierwsza fotka to Mini 32 (sole), druga to Mini 33.

W obydwu masz maksymalny moment PONIŻEJ 2000 obrotów.

Ja się nie znam, ale mi to wygląda na małe silniki...

Edit:

Przy okazji, na drugiej widać wyraźnie, co daje większy silnik. Przy 1600 obrotów i 2500 moment obrotowy jest maksymalny. Różnica jest taka, że przy 2500 moc (na śrubie!) jest o dziesięć koni większa - trzy razy większa, niż na 1600 obrotów. Ale okupiona 4-krotnym (!) wzrostem zużycia paliwa...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 23:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
cine napisał(a):

To mówimy o różnych światach.
Bo ja pisałem o silnikach 15-30hp a nie 60 czy 150hp jak pokazują twoje obrazki.
I pisałem też, że można na 1800 obr. jak się ma wielki silnik.
A ty właśnie takich wielkich silników wykresy pokazujesz.


Zaczeło się od Cichockiego. Następnie napisałem że 1800obr na bavarce 38. Sprawdziłem taki sam silnik miałem i na delphi 47. Cichocki na swojej podejrzewam że ma taki, jak i nie mocniejszy. Zaczeliśmy od tego świata.
Faktycznie sprawdziłem na kilku stronach zalecane obroty dla silnika volvo d1-20 to, od 2000-2800 w trybie marszowym. Pływanie poniżej i powyżej wpływa na szybsze zużywanie korbowodów i panewek.

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 23:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
Każdy kilogram zwalnia jacht,


Tomek - nikt nie odmawia Ci przedstawionej prawdy ale idąc tym tokiem rozumowania to jacht powinien składać się z kadłuba, takielunku i żagli.
I broń boże niczego więcej.
Dziwię się, że nie negujesz potrzeby ubierania sie na jachcie bo przecież ubranie WAŻY :rotfl: :rotfl: :rotfl:
A tak na poważnie - pływając turystycznie człowiek z biegiem czasu wyposaża jacht w to co ułatwia mu i uprzyjemnia mu życie.
Albowiem jak mówi stara prawda - Z BIEGIEM LAT MALAJE ZAPOTRZEBOWANIE NA PRZYGODĘ A WZRASTA NA WYGODĘ ! :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Ty jeszcze jesteś w wieku, kiedy chce Ci się ścigać i walczysz z każdym kg na jachcie.
Dla mnie priorytetem jest WYGODA.
A ciepła woda, prysznice, bojler, ogrzewanie, radar, generator wiatrowy to nie są fanaberie tylko normalne wyposażenie turystycznego jachtu.
Jest mi Tomku obojętne te 10 czy 20 % prędkości więcej czy mniej oraz czy z Helu do Górek będę płynął 3 godz czy 2,5 godz.
Co to za różnica ?
Jak mi się spieszy to wypłynę pół godziny wcześniej.
Raz jeszcze powtarzam - Ty masz duszę REGATOWCA i żal Ci zabierać na jacht każdej rzeczy nieprzysparzającej jachtowi prędkości a mnie takie ascetyczne pływanie nie odpowiada.
Ktoś niedawno pisał, że kolumna steru wraz z kołem sterowym waży.
No waży ale jakie to ma znaczenie jak taki układ jest WYGODNY.
Tobie wystarczy rumpel a dla mnie jest on niewygodny dla turystycznego pływania.
Nie spierajmy się Tomku o te 500 kg w prawo czy w lewo.
Mój jacht stoczniowo powinien ważyć 2800 kg.
Waży na pusto 4250 kg.
Został na moją prośbę zrobiony stoczniowo zdecydowanie solidniej niż standardowa jednostka.
Idąc w rejs zabieram dodatkowo jakąś tonę z kawałkiem wszystkiego co potrzebne jest dla wygodnego rejsu.
I jest mi Tomku naprawdę obojętne ten węzeł czy półtora mniej czy więcej a i tak z całego sezonu mam średnią 4 kn co uważam za niezły wynik :)
Dlatego m.in założyłem większy silnik bo wiedziałem, że będzie mi potrzebny.
Inaczej podchodzimy do żeglarstwa :D
Pzdr
Kocur

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

mdados napisał(a):
Faktycznie sprawdziłem na kilku stronach zalecane obroty dla silnika volvo d1-20 to, od 2000-2800 w trybie marszowym. Pływanie poniżej i powyżej wpływa na szybsze zużywanie korbowodów i panewek.


Tyle, że przy 2000 obrotów spalanie tego silnika wynosi tylko ciut ponad 1 litr/h natomiast póżniej rośnie znacznie.
Więc jak nie ma potrzeby to te obroty są optymalne.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 22 lis 2015, o 23:54 przez bury_kocur, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 23:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Tomku, Kocur Ci odpowiedział, nie będę się powtarzać, przeczytaj jego notkę a potem raz jeszcze moją. Ja nie neguję, wręcz potwierdzam to "różne podejście". Ale mówimy o silniku na jachcie z takim "innym niż Twoje" podejściem. I nadal twierdzę, że 22 kg różnicy na tym silniku jest całkowicie nieistotne. Bo to podejście Kocurowe oznacza, że ten jacht ma 5.5 tony a nie 4.5. I tyle. Silnik jest częścią całości....

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2015, o 23:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Moniia napisał(a):
ten jacht ma 5.5 tony


Monia -pisałaś ale nie pamiętam - ile waży Twoja "Wiedźma" ?
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2015, o 00:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Wiecej niż dwa Kocury... 13 ton

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2015, o 00:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Moniia napisał(a):
13 ton


No to też się pewnie nie szczypiesz z każdym kilogramem bo co to za różnica tona w prawo lub w lewo... :)
Buziak Monia.
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL