Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 02:33




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 lis 2015, o 21:19 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
waliant napisał(a):
A zwłaszcza kilka takich trzydziestek


waliant napisał(a):
jachcie, ma znaczenie i powoduje spowolnienie jachtu większe, niż chcecie to przyznać.


nie tylko spowolnienie, mogę po doswiadczeniach swoją łódką, kiedy odciążyłem ją o 400kg! nie było trudne :D powiedzieć,że łódka pływa znacznie lepiej tzn. : mniejsze opory na sterze, mniejsze przechyły, lepsze przyspieszenie, lepiej przyspiesza, lepiej robi zwroty, lepsza samosterowność właściwie wszystko lepsze. Różnica jest odczuwalna.
Ale czy ta różnica jest ważna i znacząca? jeśli pływam turystycznie i leniwie to chyba nie.
Mogę to zaakceptować i aż tak bardzo mi nie przeszkadza. Chociaż fajnie było mieć wyposażenie Kocura a osiągi lekkiej łódki :D ale cos za coś albo 40 stóp :D

ps. Pomijam tutaj kwestie stateczności, stylu pływania i typu jachtu

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2015, o 21:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Porównując jacht ze zdjęcia pierwszego i zdjęcia drugiego, to ten z drugiego pływa znacznie lepiej :rotfl:


Załączniki:
Screenshot_2.png
Screenshot_2.png [ 339.12 KiB | Przeglądane 3109 razy ]
Screenshot_1.png
Screenshot_1.png [ 397.34 KiB | Przeglądane 3109 razy ]

_________________
Mirosław Dados
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2015, o 21:34 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 545
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moniia napisał(a):
naprawdę te 30 kg mnie nie rusza. I na pewno nie zmienia mojej prędkości znacząco.

Jasne Monia. Tak trzymaj. Nie ważne czy będziesz miała średnią 3,34 węzła i 299,4 dnia żeglugi czy 3,35 węzła i 298,5 dnia tzn. 21,6 godziny straty na dystansie 24000 Mm. I tak klepniesz Sir Robinowi! Kurczę, dlaczego On żeglował 30123Mm?
A tak na marginesie, to nie widzę baksztagów lub padunów napinających sztag wewnętrzny. Musisz je mieć bo Ci maszt runie na pokład.
Kurcze, coś tam na zdjęciu się dynda, to baksztagi?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2015, o 21:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
Porównywałaś Ariona o wadze 3000kg a 5000kg ?


Ja Piotrze porównywałem.
Miałem okazję popływać jednym z pierwszych Arionów zrobionych standardowo.
Po rejsie napisałem wytwórcy 4 strony formatu A4 poprawek, które należy moim zdaniem wprowadzić do tego jachtu aby stał się jachtem wytrzymałym, dzielnym, bezpiecznym i mogącym pływać w trudnych warunkach.
W trakcie prac nad własnym jachtem byłem w stoczni prawie, że codziennie i na bieżąco korygowałem własne nawet wcześniejsze przemyślenia.
Laminaty zostały pogrubione, dodałem wiele miejsc wzmocnieniowych, zmieniłem przekroje stali używanej na okucia itd, itd.
Jeżeli z wyliczeń wychodziło mi , że dla danego okucia wystarczy śruba 6 mm to na pewno mam zastosowane 8 mm.
Jeżeli okucie pierwotne miało grubość 2 mm to u mnie ma 4 do 5 mm.
Jeżeli balastu miało być ok. 1000 kg to u mnie jest kilkaset kg więcej.
Zmieniłem średnicę śrub balastowych.
Zmieniłem profile denne.
Zmieniłem grubości i przekroje rusztu dennego.
Takielunek ma 7 mm zamiast 5 do 6.
Mam 3 sztagi a nie jeden.
Dwa achtersztagi a nie jeden.
Przeprojektowałem takielunek - założyłem forsztag topowy 7 mm i odszedłem od typowego takielunku ułamkowego choć stenwanty nadal są w 9/10 od topu ale wreszcie top mi się nie gnie :)
(Nawiasem mówiąc takielunek ułamkowy z wygiętymi do rufy salingami na jachcie turystyczny jest to wymysł diabła i prostytutki.) :rotfl:
Dodałem windę kotwiczną i 50 m łańcucha (po 3,5 kg/m.).
Zaprojektowałem instalacje po swojemu - mam np. dwa cieple prysznice - wewnątrz i na zewnątrz oraz CW w kambuzie.
Bojler ma 25 l a nie 18.
Dodałem generator wiatrowy, bramkę na rufie, solar, mam zdublowany system nawigacyjny - wewnątrz i na zewnątrz przed kołem sterowym.
Mam dwa stacjonarne radia VHF + AIS i cztery anteny do nich.
W kambuzie dla wygody założyłem mikrowelkę.
Lodówka (sprężarkowa) ma 38 litrów a nie 20.
I tak mogę 4 strony A4 wyliczanek.
Powstały jacht zamiast stoczniowej wagi 2800 waży na pusto 4250
Tak powstał mój Bury Kocur, którym pływa się bezpiecznie.
W efekcie powstał jacht, którego drugi egzemplarz w czasie transportu spadając z wózka na ziemię podrapał sobie tylko lakier :lol: .
Pierwotny egzemplarz był zdecydowanie za delikatny jak na warunki Bałtyku.
Osobiście lubię dobre sprawdzone mocne konstrukcje.
I jak słyszę teraz, że wieje 30 kn to wzruszam ramionami.
Co nie znaczy, że lekceważę siły przyrody - nie, ale nie chciałem aby przyroda panowała nade mną.
A że jacht zanurzył się parę cm głębiej od projektowanej pierwotnie linii wodnej to cóż...
Jak go załaduję dodatkowo żarciem, wodą i ropą na rejs to siada jeszcze 5 cm.
Ale za to prowadzi się wówczas poważnie i dostojnie nie specjalnie utraciwszy na walorach nautycznych - w ocenie turystyki.
Monii pisałem na PW - we wrześniu miałem okazję mając wiatr w plecy pojechać Burym z Górek na Hel w czasie 2,5 godz mając momentami prędkość 8 - 9 kn w półślizgu na zjazdach z fali.
Miałem normalny sufing jachtem :lol:
Aż się bałem o ster bo pamiętałem jak mi się na takim jeździe z fali kiedyś wypiął siłownik.
Także jacht pływa bez zarzutu, tyle, że potrzebuje wiatru większego niż 10 kn.
Tak naprawdę dopiero od wiatru 18-20 kn zaczyna się na nim jazda.
Jestem Piotrze świadomy tego, że na słabszym wietrze nie mam co startować w regatach - dostanę w tyłek bo jestem wolniejszy od innych ale czy te 10 - 15 % szybkości mają jakieś znaczenie w turystyce ?
Wszechświat wg astrofizyków istnieje 4,5 miliarda lat a Wy się spieracie o jakieś pół węzła czy węzeł ... i pół tony :rotfl:
A i tak jak napisałem wcześniej - średni przebieg sezonowy mam rzędu 4 kn i to mnie Piotrze całkowicie zadawala.
I w tym momencie te przysłowiowe 30 kg to dwa kanistry ropy więcej.
To ja dla własnej wygody i autonomii pływania zabiorę je i nawet nie pomyślę o jakiś zbędnych 30 kg.
30 kg to waży mój ponton i silnik do niego ale za to w szkierach jaka to frajda popływać pomiędzy skałami... :)
Ufff... rozpisałem się ...
Dobra - koniec ... :rotfl:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 23 lis 2015, o 22:14 przez bury_kocur, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowania - 2: piotr6, tomasz piasecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2015, o 21:56 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
cine napisał(a):
Ale jak ktoś chce naginać argumenty żeby na siłę potwierdzić swoją tezę to proszę bardzo.


To raczej ty naginasz argumenty aby potwierdzić twoją tezę, gdyż nie umiesz się przyznać do błędu.
Już ci rudekolek pokazał wykres Starego Volviaka i mam nadzieję że to cię przekona.

Jednak jeszcze raz powtórzę. Niskie obroty ( oczywiście nie biegu jałowego) ale wszystkie jednostajne powyżej dajmy na to powyżej półtora tysiąca nie szkodzą żadnemu sinikowi diesla.

Szkodzi jednynie gwałtowne obciążenie tego silnika przy tych obrotach. Na drodze może się to często zdarzyć, na jachcie praktycznie nie.

w załączonym pliku zwróć uwagę na RATED SPEED chyba tłumaczyć nie muszę


Załączniki:
3TNM74F-NGGE.pdf [582.43 KiB]
Pobrane 121 razy

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Ostatnio edytowano 23 lis 2015, o 22:01 przez junak73, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2015, o 21:59 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
bury_kocur napisał(a):
Dobra - koniec ...


musiałeś?

czytam to z pewną zazdrością

_________________
pozdrowienia piotr


Ostatnio edytowano 23 lis 2015, o 22:07 przez piotr6, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2015, o 22:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Załącznik:
baksztag.png
baksztag.png [ 118.61 KiB | Przeglądane 3075 razy ]


To przyjrzyj się zbliżeniu. Baksztagów zbyt dobrze na tym zdjęciu nie widać, bo są luźne na postoju, ale są :)

A co do trasy RJK - wyszło ponad 30000 mil w praktycznych zawijasach trasy. Bezpośrednio droga liczy circa 26000, co daje na te zawijasy jakieś 15%. Nie tak źle...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2015, o 22:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
musiałeś?

Musiałem ...
Skończyło mi się zimne piwo i musiałem pójść po następne :rotfl:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2015, o 22:12 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
bury_kocur napisał(a):
Musiałem ...


no to nie zaczynaj znowu, robi wrażenie

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2015, o 22:13 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
No dobra, jak wszyscy to wszyscy :D
Załącznik:
Perkins4-108EngineCurve.png

(9 m, 6-7t)
A w rozważaniach powyższych przedpiścy zapomnieli dodać że paliwo zużywa łódka ;)
Ile stawia oporów, tyle trza pocisnąć. Przecież nikt nie mówi że silnik na jakichsi tam obrotach osiąga moc maksymalną tych obrotów - chyba że Kocurowi, co ma za ciężką śrubę.
Chciałem też przyuważyć że każdemu diselkowi dobrze zrobi popracować "na 90% mocy", a szczególnie tym przemysłowym, do generatorów itp. przewidzianych. Jak np. Perkins Japoński z metką "Volvo D1" ;)
Bo Yanmary to są do traktorów pomyślane i przeciążenia na niższych obrotach cylindra aż tak nie zaprają.
Ale na wielu jachtach śruba nigdy takich mocy nie odbierze, nie ma znaczenia jak wysokie są obroty, skoro silnik na pół gazu...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2015, o 22:35 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Ryś napisał(a):
Chciałem też przyuważyć że każdemu diselkowi dobrze zrobi popracować "na 90% mocy", a szczególnie tym przemysłowym, do generatorów itp. przewidzianych. Jak np. Perkins Japoński z metką "Volvo D1"
Bo Yanmary to są do traktorów pomyślane i przeciążenia na niższych obrotach cylindra aż tak nie zaprają.


Oczywiście że nie zaszkodzi raz na jakiś czas przepalić takiego Dieselka, może nie na 90 % ale dajmy na to 80%. Zawsze to trochę nagaru przepali.
Ale jeżeli chodzi o zużycie silnika to nawet na chłopski rozum.... im więcej paliwa sie przez taki silnik przeleje i w danym okresie czasu przebędzie dłuższą drogę ( w sensie Obrotową) to się bardziej zużyje niż przy tych naszych 1800 obr/min

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2015, o 08:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
junak73 napisał(a):
Oczywiście że nie zaszkodzi raz na jakiś czas przepalić takiego Dieselka


I tak tez osobiście robię.
Raz na miesiąc wykręcam moją maszynkę na pełną manetkę.
Silnik wykręca mi sie wtedy pod obciążeniem do 3200 obr choć na luzie ma 3750.
I tak sobie jadę kwadrans.
Nic mu się nie stanie, jak sobie przypomni do czego fabryka go skonstruowała :)
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2015, o 15:04 

Dołączył(a): 23 lis 2010, o 23:26
Posty: 319
Podziękował : 205
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: ...
Podpierając się przykładem Moitessiera, trzeba dla poprawnej oceny tego co robił ze swoim jachtem powiedzieć jeszcze, że on się na nim ścigał. A przynajmniej, że taki był plan początkowy ;)



Za ten post autor User319 otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2015, o 19:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Wiesz, oddając przedpiścom, ja też będę się ścigała... Ot, po prostu mój oponent już przepłynął i poprawić czasu nie może, ale to jednak nadal wyścig. Więc na rejs Wiedźma też odbędzie lekką kurację odchudzającą, parę setek kilogramów na pewno znajdę do zostawienia na brzegu :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2015, o 22:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moniia napisał(a):
parę setek kilogramów na pewno znajdę do zostawienia na brzegu


"Najszybciej podróżuje ten, kto ma najmniejszy bagaż"
Nie tylko regat to dotyczy...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2015, o 00:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
"Najszybciej podróżuje


Ale nie każdemu w tej podróży się spieszy...
Wszechświat od Wielkiego Wybuchu istnieje ponoć 14,5 miliarda lat i jaka to różnica czy trasę Hel Karlskrona pokonam w 30 czy 35 godzin ? :rotfl:
Ważne aby dopłynąć cało i bez kłopotów :)
Na spokojne pływanie trzeba sobie wziąć po prostu parę tygodni urlopu więcej ... :lol:
Patrz na Agnieszkę i Włodka Bilińskich - pływają parę miesięcy w roku i nigdzie im się nie spieszy... :)
Znaczy - daje sie ... :D
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 29 lis 2015, o 00:22 przez bury_kocur, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2015, o 00:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
Ale nie każdemu w tej podróży się spieszy...


Nooo, Monika jakby inaczej na to patrzy :-P

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2015, o 00:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Monika patrzy na to dokładnie jak Kocur, tylko ta konkretna podróż nietypowa taka jakaś ;)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2015, o 00:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
Monika jakby inaczej na to patrzy


Hmmm...
Znając Monikę to nie przypuszczam.
Polecam za to spokojne przeczytanie "Długiej Drogi"
Jak dla mnie to taka biblia podejścia do żeglarstwa.
W miarę przepłyniętych mil okazuje się, że autorowi przestaje się gdziekolwiek spieszyć a żeglarstwo zaczyna przyjmować całkiem inny sens.
To naprawdę dobra książka szczególnie dla tych ciągle gdzieś pędzących...
Nagle się okazuje, że ten pośpiech nie ma sensu ...
Przeczytaj Tomek.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2015, o 00:36 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
bury_kocur napisał(a):
autorowi przestaje się gdziekolwiek spieszyć


gdy już wie że nie wygra regat. :D włąściwie dość typowe

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2015, o 00:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moniia napisał(a):
Monika patrzy na to dokładnie jak Kocur

W takim razie szanse na pobicie czasu Suhaili maleją. Albo rybka albo akwarium.
bury_kocur napisał(a):
Przeczytaj Tomek.

Czytałem kilka razy i nawet mam w domu.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2015, o 00:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
gdy już wie że nie wygra regat


Wiesz Co Piotr - a ja odbieram to całkiem inaczej.
Jak dla mnie to autorowi w miarę przepłyniętych mil zmieniło się podejście do życia a pierwotny fakt regat nic do tego nie ma.
Mam wrażenie, że owe regaty nie mają żadnego wpływu na późniejsze decyzje autora.
Ale to mój odbiór tej książki.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2015, o 00:47 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
bury_kocur napisał(a):
Jak dla mnie to autorowi w miarę przepłyniętych mil zmieniło się podejście do życia a pierwotny fakt regat nic do tego nie ma.
Mam wrażenie, że owe regaty nie mają żadnego wpływu na późniejsze decyzje autora.


też tak pamiętam tylko jakby impulsem był brak szans na zwycięstwo. Czytałem ksiązkę chyba z 15 lat temu to sie nie upieram

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2015, o 00:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
W takim razie szanse na pobicie czasu Suhaili maleją.


A ja będę trzymał kciuki za szczęśliwy powrót Monii a regaty zostawiam na boku.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2015, o 00:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
A ja będę trzymał kciuki za szczęśliwy powrót Monii a regaty zostawiam na boku.


Też trzymam kciuki, ale regat nie zostawiam na boku, bo założenie jest takie, żeby ten czas jednak pobić.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2015, o 00:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
Też trzymam kciuki, ale regat nie zostawiam na boku, bo założenie jest takie, żeby ten czas jednak pobić.


Wiesz Co Tomek...
A ja znając Monię i patrząc na Nią z boku widzę dużą zbieżność między Jej podejściem do rejsu a rejsem autora "Długiej Drogi".
Ciekaw jestem swojej oceny po zakończeniu tego rejsu.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2015, o 00:56 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
waliant napisał(a):
bo założenie jest takie, żeby ten czas jednak pobić.


na coś się trzeba zdecydować :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2015, o 01:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
a rejsem autora "Długiej Drogi".


No tak. Ale ma rywalizować z autorem książki "Mój własny świat"...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2015, o 01:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
ma rywalizować

Osobiście będę trzymał kiuki za bezpieczny powrót Monii.
Regaty wybacz chrzanię.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2015, o 08:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
piotr6 napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
Jak dla mnie to autorowi w miarę przepłyniętych mil zmieniło się podejście do życia a pierwotny fakt regat nic do tego nie ma.
Mam wrażenie, że owe regaty nie mają żadnego wpływu na późniejsze decyzje autora.


też tak pamiętam tylko jakby impulsem był brak szans na zwycięstwo. Czytałem ksiązkę chyba z 15 lat temu to sie nie upieram


Czyżby? Moitessier nadrobił wtedy już 6 i pół tygodnia z przewagi RJK wynikającej z wcześniejszego startu. Pierwotnie 9 tygodni, na Hornie zmalała do 2 i pół. Biorąc pod uwagę średnie prędkości Joshui, te trzy miesiące (tak, to blisko jedna trzecia drogi!) jakie pozostało Suhaili do Falmouth (dokładnie 3 miesiące później Suhaili była na Kanale) wystarczyłoby spokojnie na jej wyprzedzenie przez Moitessiera.

Średnia prędkość Suhaili do tego czasu to 99 mil na dobę. I nie lubi ona Końskich szerokości i słabych wiatrów. Joshua żeglował ze znacznie większą prędkością. Do wyprzedzenia Suhaili wystarczyłoby, aby miał średnią prędkość powyżej 119 mil na dobę (jego strata wtedy to ok 1800 mil). Prędkości Joshui były w granicach 140-150 mil na dobę.

Jeśli cokolwiek, to Moitessier był w tym miejscu niemal pewnym zwycięzcą...
(Na fotce poglądowa mapka sytuacji z 5 lutego, gdy Moitessier był na Hornie. Kropka wskazuje mniej więcej pozycję RJK).
Załącznik:
ImageUploadedByTapatalk1448780031.847398.jpg
ImageUploadedByTapatalk1448780031.847398.jpg [ 298.85 KiB | Przeglądane 2757 razy ]


Ale zacytuję notki z tamtego czasu (prasa o decyzji Moitessiera po wiadomosci zostawionej w Cape Town wg "Voyage for Madmen", Peter Nicholson):
Cytuj:
Moitessier was not returning to England. He was abandoning the race and his almost certain chance of being a double winner. He was sailing past South Africa for the second time and continuing on around the world.


A to wiadomość Moitessiera:

Cytuj:
My intention is to continue the voyage, still nonstop, towards the Pacific Islands, where there is plenty of sun and more peace than in Europe. Please do not think I am trying to break the record. 'Record' is a very stupid word at sea. I am continuing nonstop because I am happy at sea, and perhaps because I want to save my soul.


Edit.
Ps. Zaledwie 9 dni wczesniej Sunday Times oglosil:
"Moitessier on Last Stretch" :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Ostatnio edytowano 29 lis 2015, o 08:12 przez Moniia, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL