Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 cze 2025, o 14:29




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nawo 424
PostNapisane: 4 gru 2015, o 17:00 

Dołączył(a): 4 gru 2015, o 14:10
Posty: 44
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik szuwarowy
Witam wszystkich
Szukam planów mini jachtu z 1985 roku : Nawo 424 (strona 31 "Polskie jachty" J.Salecki ) konstrukcji Wojciecha Nadolnego. Poszukiwania w necie strony konstruktora nie dały rezultatu - znalazłem jedynie to: www.jachty.p-net.pl -nie jest to niestety strona www konstrukktora. Prosze o pomoc w nawiązaniu kontaktu.

_________________
Gorszy Sort Polaków...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Nawo 424
PostNapisane: 4 gru 2015, o 17:59 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Pan Wojciech Nadolny z niewyjaśnionych chyba rodzinnych powodów zlikwidował stronę internetową. Próżno jej więc szukasz. Jachcik NAWO 424 Z dopiskiem DONALD był opisany w Żaglach nr.8/1986. Jeden jacht tego typu zbudowano dla drużyny ZHP z Ursusa na targach "Złoty Kur". Czy pływał to tego nawet chyba sam konstruktor nie wie. Szokującym dla wielu rozwiązaniem była płyta pod kadłubem jachtu, płyta balastowa i mająca spełniać rolę oporu bocznego w przechyle. Ostatnio takie rozwiązanie zaproponował Pan Krzysztof Mnich w jachciku PHIL. U niego ta płyta pod dnem była z blachy lecz prosta. Nadolny tą płytę wygiąl w dół co dla uwczesnego recenzenta w Zaglach tej konstrukcji Witolda Tobisa było niewykonalne w amatorskich warunkach. Według mnie niewybaczalnym posunięciem było zaniechanie przez Nadolnego bez sprawdzenia tego typu rozwiązania oporu bocznego i zarazem balastu. Dawało to rozwiązanie niespotykane nigdzie zanurzenie jachtu. W tym roku zwróciłem się do Pana Nadolnego listownie z zapytaniem o ten konkretny jacht i jego dalsze losy lub reaktywację . Bez odpowiedzi. Podaję telefon do Pana Wojciecha Nadolnego 94 3642375 i adres Przyrzecze Nr.2 78-316 Brzeżno. Jestem też zaintewresowany tym jachtem nawet więcej niz nowszą konstrukcją NAWO 454 DINGO. Gdybyś coś więcej uzysał niż ja to proszę o wiadomość na PW.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Nawo 424
PostNapisane: 4 gru 2015, o 18:21 

Dołączył(a): 4 gru 2015, o 14:10
Posty: 44
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik szuwarowy
Tego typu poziome "uszy " (tak je nazwałem na własny użytek) nie są czymś nieznanym-stosował je w swoim Paradoksie Matt Laydens i chyba dały dobre rezultaty bo jachcik jest budowany. Nawiązałem nawet z nim kontakt mailowy( tzn. z osoba rozprowadzającą plany ) ale jeszcze nie zdecydowałem sie na zakup. Bardziej podoba mi się NAWO. Jesli Tobie nie odpisał to nie sądzę,żeby zmienił zdanie w moim przypadku. A może adres i telefon sa już po prostu nieaktualne. Co do NAWO 454 w wersji przedłużonej jest obecnie na sprzedaż http://olx.pl/oferta/jacht-kabinowy-naw ... ab89889f7a

_________________
Gorszy Sort Polaków...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Nawo 424
PostNapisane: 4 gru 2015, o 19:09 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Jak kojarzę to w Paradoksie są tylko listwy boczne takie niewielkie. Spełniają one swoją rolę raczej iluzorycznie. W 424 DONALD te "uszy" są naprawdę konkretne chyba ich powierzchnia jest nawet większa niż w PHILU Krzysztofa Mnicha. Jak sprawdziłem po twoim poście to ja jednak pisalem do Nadolnego na stary adres. Stąd brak odpowiedzi. Zresztą dość często zmieniał on adresy. Ten ostatni który podałem jest napewno aktualny. Ja miałem nadzieję że jeśli adres jest już nie aktualny to odeślą list. Ale zapomniałem że to ciągle Poczta Polska. Spróbój może zadzwonić na podany telefon tylko wieczorem. Jak Nadolny Zyje to napewno odbierze telefon. Jak zgodzi się sprzedać lub przekazać bezpłatnie dokumentacje to miej mnie też na myśli. Zasugeruj mu że takie archiwalne dokumentacje Nasz kolega z tego forum Marian Strzelecki rozprowadza bezpłatnie. Ponadto byłbyś pierwszym budowniczym z tego typu rozwiązaniem oporu bocznego. Ryzyko też kosztuje tyle że budowniczego a nie konstruktora.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Nawo 424
PostNapisane: 4 gru 2015, o 19:24 

Dołączył(a): 4 gru 2015, o 14:10
Posty: 44
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik szuwarowy
Może i małe,ale widocznie wystarczające.


Załączniki:
chiner_runner.jpg
chiner_runner.jpg [ 27.84 KiB | Przeglądane 4916 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Nawo 424
PostNapisane: 4 gru 2015, o 19:35 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
To naprawdę pikuś z uszami NAWO 424 DONALD.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Nawo 424
PostNapisane: 4 gru 2015, o 21:03 

Dołączył(a): 4 gru 2015, o 14:10
Posty: 44
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik szuwarowy
faktycznie-na rysunku ofertowym są WIELKIE :D


Załączniki:
nawo424.jpg
nawo424.jpg [ 432.02 KiB | Przeglądane 4881 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Nawo 424
PostNapisane: 5 gru 2015, o 15:26 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
To co pokazujesz to nie jest w pełni tego znaczenia rysunek ofertowy. Po prostu Pan Salecki na podstawie nadesłanych mu od konstruktorów rysunków a nawet tylko szkiców opracowywał własne wizje danej konstrukcji. Wiem to od Niego osobiście choć już niestety nie da się tego skonfrontować. Jeśli można to malutki wspominek tego Wielkiego choć małego wzrostem człowieka. Fakt autentyczny. Wiedząc że jest śmiertelnie chory i naprawdę niewiele mu już zostało życia poszedł do redakcji Żagli z którą współpracował aby się ze wszystkimi pożegnać!!! Kto z Nas miałby odwagę tak postąpić.



Za ten post autor brodaty otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 186 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL