Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 cze 2025, o 06:06




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 gru 2015, o 11:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lip 2014, o 23:27
Posty: 543
Lokalizacja: s/y Nimrod, Newhaven UK
Podziękował : 174
Otrzymał podziękowań: 300
Uprawnienia żeglarskie: mors plastik
Ta chciałem tu zapoczątkować dyskusję inspirowaną postem "Albinem przez Atlantyk".
Są tu osoby posiadające jachty, albo takie co będą posiadać. Jako osoby żeglujące nie wystawiamy dobrego świadectwa naszemu rozsądkowi w granicach ogólnie pojętej społecznej normy. Wiadomo, żeglowanie to najdroższy na świecie bilet trzeciej klasy. Zakup jachtu zaś to nabycie za grube pieniądze dziury w morzu w którą się będzie sypać jeszcze grubsze pieniądze. Skoro tak się sprawy maja z ogólnie pojętym rozsądkiem to może pójść jeszcze dalej. Panowie i Panie, kto nie marzył o zmierzeniu się z Oceanem? Teraz słyszę pomruki dezaprobaty i rozczarowania tych którzy to już zrobili. Dobrze, wytoczmy większy kaliber naszych snów. Kto nie marzył o opłynięciu świata? Lepiej, ale poziom wymaganego braku rozsądku ciągle nie powala. Dodajmy zatem jeszcze słówko, a może by tak samotnie? A może kupą? Może zebrać flotę idiotów którzy tak jak ja, mają za dużo książek do przeczytania i ruszyć w nieznane. Każdy jak mu się podoba, indywidualnie, z załogą. Zmierzmy się z żywiołem grupowo. Płynąc samotnie ale móc pogadać z kimś na UKF? Kolega Mitsubishi bierze flet jak rozumiem, ja gitarę. Jakieś jeszcze instrumenty? Moja Shipmannka będzie mieć 29 stóp, Albin niewiele mniej, w takich mniej więcej prędkościach dało by się pożeglować w kupie. Gdzie? Gdzie chcemy, przecież to morze, a wolność może mieć głębię!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2015, o 11:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7472
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3732
Otrzymał podziękowań: 2059
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Nie kuś kurde no!

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2015, o 12:00 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
beret napisał(a):
Moja Shipmannka będzie mieć 29 stóp, Albin niewiele mniej,

A 18stostopowców biereta czy są za "petit".
Rejestrowany niegdyś jako morski. :-P.
PS. Jako że z muzykowaniem nie ten tego to mogem głośniki za wami wozić.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2015, o 18:41 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1147
Podziękował : 434
Otrzymał podziękowań: 411
Uprawnienia żeglarskie:
Bombel napisał(a):
beret napisał(a):
Moja Shipmannka będzie mieć 29 stóp, Albin niewiele mniej,

A 18stostopowców biereta czy są za "petit".
Rejestrowany niegdyś jako morski. :-P.


Te 18 stóp to tak z grubsza 5.49 czyli 5.5 metra.
Na mniejszych żeglowali szczęśliwie przez Atlantyk - mam na myśli od Tinkerbelle Roberta Manry' go do Setek, projektu Janusza Maderskiego.

Naturalnie Testę i podobne okręty pomijam, bo już jest pewna ekstrawagancja :)

Znaczy Twoja łódka się mieści swobodnie w tym przedziale, chociaż, patrząc bezstronnie, jakby ciut, ciut - mała ci jest.

Ale kiedy mowa o rejsach atlantyckich i do tego "kupą" - to może warto przyjrzeć się bliżej, na czym żeglują uczestnicy Challenge' u Jester.
Challenge Jester (proszą, żeby nie używać określenia "regaty") odbywa się co roku i ma dwie główne trasy: z Plymouth na Azory albo z Plymouth do Newport, Rhode Island, USA.

Naturalnie trasa z Plymouth do Newport jest znana jako klasyczna trasa prawdziwych regat transatlantyckich, zapoczątkowanych zakładem między Chichesterem a Haslerem, które stały się chyba najsławniejszymi regatami oceanicznymi w Europie, znanymi jako The Observer Singlehanded Transatlantic Race, czyli krótko OSTAR.
W roku ubiegłym Jester prowadził właśnie tą trasą Plymouth - Newport

Dla porządku dodam, że tegoroczny Challenge startował inaczej niż zwykle, bo były dwa punkty startowe - Plymouth i Plwhelli, natomiast meta była (na szczęście) jedna, w Baltimore, ale nie w Ameryce, tylko sporo bliżej, bo chodziło o Baltimore w Irlandii.

Nie jest to niby daleko, ale znane trudności nawigacyjne zachodniego podejścia do Kanału La Manche, pływy, prądy a nade wszystko - przepisy dotyczące regulacji ruchu statków w tym rejonie - były wg organizatora - wystarczającym powodem, aby nie ciągnąć zawodów przez cały ocean.

Po raz pierwszy w historii Challenge' u Jester startował, w roku 2012 na trasie Plymouth - Azory (Terceira, Angra do Heroismo), nasz Kolega Edward Zając.
Jego łódka 22, stopowa Holly była najmniejszą jednostką zawodów, ale jachcików podobnej wielkości startuje zwykle co roku po kilka.
Niezależnie od źródłowych informacji podawanych w Internecie przez organizatora Challenge' u Jester, relacjonowałem ten i następne Challenge na stronach Jerzego Kulińskiego, więc można tam znaleźć informacje o przebiegu obydwu rejsów, w tym także trasą OSTAR w roku 2014.

Oryginalne relacje pisane i filmowe z tych rejsów są niewątpliwie interesującym źródłem wiadomości o skiperach, jachtach i rejsach, tym bardziej pożytecznych, że w Challenge Jester biorą udział żeglarze na małych, własnych jachtach i nie są to zawody hojności sponsorów, lecz próba sił żeglarzy i ich łódek.

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2015, o 19:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 gru 2010, o 14:27
Posty: 1504
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 160
Otrzymał podziękowań: 239
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m.
W przyszłym roku w listopadzie będzie płynąć koło 20 setek 5 metrowych przez Atlantyk. Tak więc można kupą :-)

_________________
Robert "Długi"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2015, o 19:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lip 2014, o 23:27
Posty: 543
Lokalizacja: s/y Nimrod, Newhaven UK
Podziękował : 174
Otrzymał podziękowań: 300
Uprawnienia żeglarskie: mors plastik
Rany, człowieku, toć ja się z Plymouth własnie na Maltę przeprowadziłem a tym wydarzeniu nic nie wiem. Mówisz: proszą, żeby nie używać określenia "regaty". Mi się podoba. Start w maju:

JESTER AZORES CHALLENGE 2016

Start off western end of Plymouth Breakwater at 1200 noon BST (TBC) on
Sunday 15th May 2016
(HW Devonport 1603 BST - neaps)

Panowie i Panie, każdemu kto przybędzie, stawiam na miejscu w marinie najlepszego hamburgera w Dewonie i Kornwalii (jest też opcja wegetariańska z jajkiem i smażoną cebulką)!

cyt. za Bomblem: A 18stostopowców biereta czy są za "petit".
Wydaje mi się że jakbyś miał się mierzyć z większą wodą to właśnie tylko w takiej "flotylli". Przecież nie załadujesz tyle piwa aby Ci na dłuższy rejs wystarczyło. Ja tam nie jestem za dużo pijący więc jak coś bakisty masz do dyspozycji. Jedyne czego się obawiam to oficjalny wymóg Jestera: "for sailing vessels between 20 and 30 feet". Musiałbyś sobie na dwie stopy nawis dorobić.



Za ten post autor beret otrzymał podziękowanie od: Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2015, o 19:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lip 2014, o 23:27
Posty: 543
Lokalizacja: s/y Nimrod, Newhaven UK
Podziękował : 174
Otrzymał podziękowań: 300
Uprawnienia żeglarskie: mors plastik
Nawiązując do wypowiedzi mojego interlokutora Długiego: "W przyszłym roku w listopadzie będzie płynąć koło 20 setek 5 metrowych przez Atlantyk. Tak więc można kupą"

I do tego płyną tą cieplejszą stroną oceanu niż Azory, ciągnie mnie na ten Jester, ale właśnie planowałem własnie w tym terminie, bo maj to trochę za wcześnie. To nie jest głupie aby ścigającym się dzielnie setkciakom dotrzymać towarzystwa i Zrobić Kupę Przez Atlantyk, kolega Bombel nie będzie musiał zawisu dorabiać. Telefon satelitarny tez nam wystarczy jeden na kupę, koszta się obniżą, bezpieczeństwo wzrośnie, kupą mości panowie!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2015, o 19:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7472
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3732
Otrzymał podziękowań: 2059
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
beret napisał(a):
Przecież nie załadujesz tyle piwa aby Ci na dłuższy rejs wystarczyło. Ja tam nie jestem za dużo pijący więc jak coś bakisty masz do dyspozycji.

Pod warunkiem, że mnie nie weźmiesz :)
Jeśli chodzi o muzykowanie to moge w gary walić.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2015, o 13:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
tomasz piasecki napisał(a):
dwie główne trasy: z Plymouth na Azory albo z Plymouth do Newport, Rhode Island, USA.


Jal dla mnie to za mało emeryckie trasy, za mocno wieje i we różne strony,dodatkowo to chyba końskie szerokości też tam są.
Pomysł super. Z tym że ja się muszę jeszcze nauczyć żeglować :mrgreen:
Jak zaliczę dookoła Bornholmu i może jakiś nieduży sztormik to moje morale podskoczą a wtedy kto wie :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2015, o 13:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Jak dla mnie to płynięcie (samotne?) przez ocean, w formie zbiorowej mija sie z sensem.
No chyba, że chodzi o bezpieczeństwo?
W zasadzie taka ukfka coś daje oprócz poczucia?
Ale co pomoże tych kilka innych jachcików (o podobnym stanie świadomości), gdy zacznie mocno i długo wiać?
Chyba, żeby wynająć jakąś wspólną durnoodporną obstawę, (jak w regatach trans...*), bo tankowce i tak płyną gdzie płyną i są tam "przypadkowe".
No... można by też ustawić trasę wzdłuż tras kontenerowych. :rotfl:

MJS

ps
Raczej wolał bym się sam dobrze przygotować do samowystarczalnej żeglugi po takiej trasie.

*Wypadek, że ster urywa rufę, i nowiutki (specjalnie na te wody projektowany) "niezatapialny" jacht, tonie w kilka minut jest dla mnie kuriozalny.
Na dodatek tonie tak, że nie da się uruchomić tratwy.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2015, o 13:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7472
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3732
Otrzymał podziękowań: 2059
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Micubiszi napisał(a):
z tym że ja się muszę jeszcze nauczyć żeglować :mrgreen:
Jak zaliczę dookoła Bornholmu i może jakiś nieduży sztormik to moje morale podskoczą a wtedy kto wie :roll:

Sama widziałam jakżeś przepłynał od jednego pomostu do drugiego a nawet trafiłeś w tę wąską dziurę z suwnicą więc mogę zaświadczyć że umiesz.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.



Za ten post autor Zielony Tygrys otrzymał podziękowanie od: Micubiszi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2015, o 14:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Micubiszi napisał(a):
to za mało emeryckie trasy
Micusiu drogi, kolonel Hasler z Serem Chichesterem, jak się ścigali z Plymouth do Newport, byli starsi od Ciebie (Ser - znacznie, bo miał 59 lat). Tu nie Pesel jest ważny, tylko charakter.
A Jester był ciut mniejszy od Albina Vegi!
Micubiszi napisał(a):
końskie szerokości też tam są.
Hi, hi, zupełnie gdzie indziej. :lol:
Micubiszi napisał(a):
Z tym że ja się muszę jeszcze nauczyć żeglować
Brawo! Pochwała przed frontem kompanii!!! :respekt:
Micubiszi napisał(a):
Jak zaliczę dookoła Bornholmu
To jest miłe, ale nie jest konieczne. Na Bornholmie świat się nie kończy. Ja pierwszy raz na Bornholmie wylądowałem po dobrych 20 latach pływania. Zawsze mi było jakoś nie po drodze.
Micubiszi napisał(a):
może jakiś nieduży sztormik to moje morale podskoczą a wtedy kto wie
Micuś, dobrze jest najpierw zaliczyć nieduży sztormik, potem większy, a wreszcie solidny. Dopiero wtedy wiesz, na ile Cię stać.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 3: beret, Marian Strzelecki, Micubiszi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2015, o 14:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2834
Podziękował : 438
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
beret napisał(a):
Kto nie marzył o opłynięciu świata?
Owszem ja też marzyłem, ale z tego co się orientuje to nie będzie ten sam świat jaki widział Teliga. Chodzi mi o wdzierającą się wszędzie komercję. Na Helgolandzie spotkaliśmy kiedyś jacht na którym żeglowały dwa małżeństwa z Kanady. Sprzedali cały swój dobytek kupili jacht i nieśpiesznie zwiedzali świat. Mieli zamiar wpłynąć na Bałtyk i odwiedzić także Polskę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2015, o 13:22 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Zbieraj napisał(a):
dobrze jest najpierw zaliczyć nieduży sztormik, potem większy, a wreszcie solidny.
No jasne, sztormy a la carte, wybór z menu, trzeba przed rejsem zaptaszkować odpowiednią kratkę formularza, płatne Visą jak wszystko dzisiaj :rotfl:
W swoich pierwszych rejsach tak dostałem (dostawaliśmy) od Neptuna w d... :twisted:, że myślałem (miałem nadzieję :-P), że to już tak zawsze będzie albo i gorzej (znaczy lepiej :lol:).
A tu nic, ani chu chu :oops:
Wyraźne ocipienie klimatu :roll:



Za ten post autor 666 otrzymał podziękowanie od: Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2015, o 14:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7472
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3732
Otrzymał podziękowań: 2059
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Bo próbowałeś zapłacić nieważną kartą.
W moim pierwszym rejsie morskim bylo tak nudno, do tego żona kapitana uparła się zwiedzac wszystkie kurorty polskiego wybrzeża-bo to rejs był krajowy- że koniecznie musiałam coś z tym zrobić. Jak nikt nie słyszał to gwizdałam, po kryjomu wyrzuciłam za burtę specjalnie na to przygotowane buty a żonę zalatwił WOP dając zakaz dochodzenia.
Przysztormiło na 2-3 doby w morzu. Piknie było.
Wnioski- nie należy brać na pokład żony kapitana bo teraz już WOPki nie pomogą.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2015, o 12:18 

Dołączył(a): 28 gru 2015, o 11:45
Posty: 81
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 18
Uprawnienia żeglarskie: JSM
beret napisał(a):
Moja Shipmannka będzie mieć 29 stóp

Dzień Dobry. Mój Shipman już ma 28 stóp, marzenia są, które z czasem przerodzą się w plan, a on w czyn.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2015, o 13:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 00:18
Posty: 100
Lokalizacja: Siemianowice
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: kilka plasticzanych polskich i coś z RYA
Tomek Mysłowice napisał(a):
beret napisał(a):
Moja Shipmannka będzie mieć 29 stóp

Dzień Dobry. Mój Shipman już ma 28 stóp, marzenia są, które z czasem przerodzą się w plan, a on w czyn.

Witaj Tomek na forum. Miło że się pojawiłeś gdzie indziej niż na sailforum. Ja też choruję za Shipmanem a na razie śledzę Twoje filmiki na youtubie.
Pozdrawiam
Łukasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2015, o 13:53 

Dołączył(a): 28 gru 2015, o 11:45
Posty: 81
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 18
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Dziękuję za przywitanie :D . Niedługo założę osobny temat i będę kontynuował swoją opowieść/relację Tutaj :). Wolna koja do przetestowania Shipmana zawsze się znajdzie. ;)



Za ten post autor Tomek Mysłowice otrzymał podziękowanie od: beret
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2015, o 14:49 

Dołączył(a): 10 sie 2011, o 16:01
Posty: 57
Podziękował : 40
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tomek Mysłowice napisał(a):
Dziękuję za przywitanie :D . Niedługo założę osobny temat i będę kontynuował swoją opowieść/relację Tutaj :). Wolna koja do przetestowania Shipmana zawsze się znajdzie. ;)


Koniecznie! Ja również rozglądam się za Shipmanem i chłonę wszystkie informacje ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2015, o 14:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
zsakul napisał(a):
woje filmiki na youtubie.


A można adresik poprośić? :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2015, o 15:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Poprosić zawsze można :mrgreen:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2015, o 15:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2834
Podziękował : 438
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
zsakul napisał(a):
na razie śledzę Twoje filmiki na youtubie.
Ja też jako skrytoczytacz SF
Micubiszi napisał(a):
A można adresik poprośić? :roll:
Tu na początek jeden z nich:



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Micubiszi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2015, o 15:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Tomek Mysłowice napisał(a):
Dziękuję za przywitanie :D . Niedługo założę osobny temat i będę kontynuował swoją opowieść/relację Tutaj :). Wolna koja do przetestowania Shipmana zawsze się znajdzie. ;)

Ładny jacht!
Od razu pytanie: czy używasz fletnera na kilu
Załącznik:
shipman wodowanie.jpg
shipman wodowanie.jpg [ 47.42 KiB | Przeglądane 12534 razy ]
i jakie to daje rezultaty w praktyce?
Pozdrawiam
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2015, o 16:25 

Dołączył(a): 28 gru 2015, o 11:45
Posty: 81
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 18
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Dziękuję :). Nie używam bo nie działa, ale podobno nic nie dawał i większość Shipmanów ma zalaminowany.



Za ten post autor Tomek Mysłowice otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2015, o 16:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1897
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 280
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
Cześć Tomek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2016, o 16:34 

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 14:43
Posty: 462
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 149
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Maly katamaran NACRA F-20 okraza Horn. Maja ludziska pomysly.
http://www.tagesanzeiger.ch/zuerich/reg ... y/12725738

pozdrowieni bartoszek

http://www.bartoszek.de


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2016, o 17:07 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
bartoszek napisał(a):
Maly katamaran NACRA F-20 okraza Horn. Maja ludziska pomysly
Ale za to Franck Cammas ('Groupama') wielki :cool:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2016, o 17:58 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
O, z tego samego szwajcarskiego portalu:
http://www.tagesanzeiger.ch/video/?video_id=230819


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2016, o 00:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
bartoszek napisał(a):
Maly katamaran NACRA F-20 okraza Horn. Maja ludziska pomysly.

Dla mnie to taki wyczyn, jak zdobyć szczyt z podwiezieniem helikopterem pod ostatnią grań.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowania - 2: M@rek, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL