Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 lip 2025, o 06:21




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2232 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 75  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 sty 2016, o 19:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
I kalichlorkiem ;)

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2016, o 20:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sty 2012, o 15:19
Posty: 271
Podziękował : 24
Otrzymał podziękowań: 68
Uprawnienia żeglarskie: hmm, coś z morzem :)
redgrist napisał(a):
Wojciech napisał(a):
MV Xue Long zmienił kurs na King George Island



Może być "grubo" zatem.

Niestety, popłynął sobie dalej.

_________________
Darek Olsztyn.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2016, o 20:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Witam. A była jakaś korespondencja radiowa z tym statkiem?

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2016, o 21:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Sajmon i pozostali których jeszcze nie znam osobiście - dajcie sobie chwilowo na wstrzymanie i z ... badelka. Chwila przerwy czasami czyni cuda w rozwiązywaniu problemów zdawałoby się nie do rozwiązania. Pozdrawiam i wytrwałości do osiągnięcia pływalności...

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2016, o 22:36 

Dołączył(a): 22 sty 2009, o 14:41
Posty: 502
Podziękował : 776
Otrzymał podziękowań: 90
Ognisty Szkwał napisał(a):
Chwila przerwy czasami czyni cuda w rozwiązywaniu problemów zdawałoby się nie do rozwiązania.

Ale taka chwila "czynna".
Dlatego proponuje kolejny spacerek wokol Stacji i moze dostrzezecie "cos", co pozwoli
rozwiazac problem z "wodowaniem"/np; zrobienie "dragi" ,ktora przy pomocy spychacza pomoglaby Wam zrobic kanal skracajacy droge przesuwania loza na glebsza wode/.

_________________
jedrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2016, o 23:20 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Może macie jakiś pojemnik albo tzw. Big bags z PE, które można by było napełnić kamieniami przez np. rure po zatopieniu.
Mogło by to służyć jako kotwica, jeżeli lina-łańcuch dobrze przymocowane.
2 tony z 1 m sześciennego mogło by wyjść.
Przepraszam, jeżeli już było rozważane.

Pozdrowienia,

Andrzej

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2016, o 23:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
A może by tak już w tym momencie wykorzystać wyporność jachtu i położyć Polonusa na jedną z bury w taki sposób by nie utracić łoża z pod balastu?
Hol jachtu byłby być może łatwiejszy.


Obrazek

Na filmiku widać, że jacht leżąc na burcie podczas holowania ma znaczną wyporność...



Oczywiście pomysł pod rozważenie.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2016, o 23:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Wojciech napisał(a):
A może by tak już w tym momencie wykorzystać wyporność jachtu i położyć Polonusa na jedną z bury


To moim zdaniem zły pomysł. Za duże ryzyko uszkodzenia. Ponad to jak było by coś wystarczająco silnego by jacht położyć to i było by w stanie go wypchnąć lub wyciągnąć na głębokie.

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2016, o 01:48 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
redgrist napisał(a):
Ponad to jak było by coś wystarczająco silnego by jacht położyć to i było by w stanie go wypchnąć lub wyciągnąć na głębokie.

Ponadto jak byłoby coś wystarczająco silnego by jacht położyć to i byłoby w stanie...
Poza tym zgadzam się w 100%.
A ten filmik o mało nie przyprawił mnie o zawał.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2016, o 02:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Ognisty Szkwał napisał(a):
Sajmon i pozostali których jeszcze nie znam osobiście - dajcie sobie chwilowo na wstrzymanie i z ... badelka. Chwila przerwy czasami czyni cuda w rozwiązywaniu problemów zdawałoby się nie do rozwiązania. Pozdrawiam i wytrwałości do osiągnięcia pływalności...

Hej Pawej. Hej...
Pogoda wymusila na nas skorzystanie z Twojej podpowiedzi. Musimy czekać, czekamy, bezczynność mnie rozwala na łopatki. Jutro popracujemy nad pomagajkami ktore mogą przyslużyć sie w momencie gdy będziemy walczyc o kolejne centymetry przesuwu w głąb zatoki.

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2016, o 02:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
cine napisał(a):
redgrist napisał(a):
Ponad to jak było by coś wystarczająco silnego by jacht położyć to i było by w stanie go wypchnąć lub wyciągnąć na głębokie.

Ponadto jak byłoby coś wystarczająco silnego by jacht położyć to i byłoby w stanie...
Poza tym zgadzam się w 100%.
A ten filmik o mało nie przyprawił mnie o zawał.

Jacht na wszelki wypadek zabezpieczono oponami, które na głębszej wodzie w przypadku gdyby miał przewrócić się na bok nie zamortyzują uderzenia dlatego, że wyporność kadłuba nie pozwoli na to aby burtą oparł się o dno.
Dotąd cała masa jachtu spoczywa na łożu. Dlatego przesuwanie jachtu wymaga użycia większej siły. Gdyby jacht leżał burtą na wodzie, podparty kilem o łoże, to myślę, że mniejszej siły można użyć do pchania bądź holowania zestawu.
Położyć jacht na burtę można byłoby wykonać po odcięciu jednego boku podpór asekurując opuszczenie jachu przy pomocy holu przypiętego do spychacza z burty przeciwległej, tej, która byłaby podparta stojakami łoża.
No cóż, to tylko teoria. Praktyka może być zupełnie inna.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2016, o 04:08 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 00:32
Posty: 2084
Lokalizacja: gdzie zawieje :-)
Podziękował : 455
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: mam
Wojciech napisał(a):
cine napisał(a):
redgrist napisał(a):
Ponad to jak było by coś wystarczająco silnego by jacht położyć to i było by w stanie go wypchnąć lub wyciągnąć na głębokie.

Ponadto jak byłoby coś wystarczająco silnego by jacht położyć to i byłoby w stanie...
Poza tym zgadzam się w 100%.
A ten filmik o mało nie przyprawił mnie o zawał.

Jacht na wszelki wypadek zabezpieczono oponami, które na głębszej wodzie w przypadku gdyby miał przewrócić się na bok nie zamortyzują uderzenia dlatego, że wyporność kadłuba nie pozwoli na to aby burtą oparł się o dno.
Dotąd cała masa jachtu spoczywa na łożu. Dlatego przesuwanie jachtu wymaga użycia większej siły. Gdyby jacht leżał burtą na wodzie, podparty kilem o łoże, to myślę, że mniejszej siły można użyć do pchania bądź holowania zestawu.


skąd
takie przypuszczenia ?


Wojciech napisał(a):
Położyć jacht na burtę można byłoby wykonać po odcięciu jednego boku podpór asekurując opuszczenie jachu przy pomocy holu przypiętego do spychacza z burty przeciwległej, tej, która byłaby podparta stojakami łoża.
No cóż, to tylko teoria. Praktyka może być zupełnie inna.


a co jeśli się nie "położy" skręcimy stojak i wrócimy do punktu wyjścia? Rozmawiałem z osobą kompetentną i musielibyśmy na HW + ...cm położyć jacht o 90 stopni.


I nie jest Wojtek to mój zarzut w stosunku do Twojej wypowiedzi, ale apel by w tym wątku znalazły się ewentualnie rady do zrealizowania. Osobom, które nie wiedzą o czym mówię polecam :




A wszystkie mądre rady prosimy na PW. W 2014 roku, też zrobił się śmietnik w wątku Polonusowym, dajmy sobie spokój .

_________________
Seba

"Są dwie naprawdę bezgraniczne rzeczy - Wszechświat i ludzka głupota; co do Wszechświata nie jestem całkiem pewien. Albert Einstein



Za ten post autor Seba otrzymał podziękowanie od: zbigandrew
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2016, o 04:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Mialem dzisiaj zły dzień. Bezczynność, brak wpływu na bieg spraw, przygnebienie...
Sebus polecil mi ww środek...
Jutro zobaczymy, czy dziala!

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2016, o 04:22 

Dołączył(a): 22 sty 2009, o 14:41
Posty: 502
Podziękował : 776
Otrzymał podziękowań: 90
1.Musialaby byc bardzo spokojna wysoka woda/niedziela/.
2.Jak spojrzec na ostatnie zdjecia jeszcze mimo wszystko nawet na polozenie bokiem jest plytko.
3.Kontrolowane polozenie na bok watpliwe/pamieta,ze jest jeszcze ster,ktory latwo wowczas uszkodzic.
4.Ewentualne komplikacje po "polozeniu" na bok moga okazac sie trudniejsze do opanowania.
Nie rozwijam tematu pletwonurka,bo na ten moment /jak sadze/dzialalnosc w wodzie sprowadza sie do uzycia jedynie drysuit/patrz;Marcin/ .
W przerwie polecam ciekawe wspomnienia z budowy Stacji Arctowskiego.
Ciekawe i z perspektywy czasu momentami zabawne.Dowiedzialem sie przy okazji co to sa plyty JOMB/czesto na zdjeciach je widac chociazby przed "samolotem"

http://www.arctowski.pl/arctowski/bibli ... stacji.pdf

ps.oczywiscie idac z duchem czasu radiostacja zostala kilka lat temu zlikwidowana/zastapila ja komunikacja sat./a budynek przerobiono na mieszkanie.

_________________
jedrek



Za ten post autor jedrek otrzymał podziękowanie od: Sajmon
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2016, o 04:38 

Dołączył(a): 22 sty 2009, o 14:41
Posty: 502
Podziękował : 776
Otrzymał podziękowań: 90
Sajmon napisał(a):
Mialem dzisiaj zły dzień

Ptaszku, jak piszesz -"miales" ,wiec glowa do gory !
Jak stolyce przeniesli do Warszawy,to wy nie dacie rady Poldka przesunac? ;)

_________________
jedrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2016, o 07:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Sajmon napisał(a):
bezczynność mnie rozwala na łopatki.

Rozumiem, że rozwałka na plecy, czyli odsypiasz (-cie) zmęczenie, zbierając siły na lepsze jutro?
Sajmon napisał(a):
Jutro popracujemy nad pomagajkami ktore mogą przyslużyć sie w momencie gdy będziemy walczyc o kolejne centymetry przesuwu w głąb zatoki.


Brawo! I tak trzymac! Widzę że szklanka robi się do połowy pełna z do połowy pustej. Pozdrawiam i trzymam kciuki za
Sajmon napisał(a):
kolejne centymetry przesuwu w głąb zatoki.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2016, o 09:15 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Sajmon, jak bezczynnosc Cie zabija, to usun rdze w okolicy dziobu Polonusa (byrtu). Bedzie ladniej na zdjeciach. Ja bym usunal, tez nie lubie bezczynnosci.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: krzychuAPIA
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2016, o 09:19 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Bez sensu.
Łatwiej rdzę usunąć ze zdjęć. W tym możesz wyręczyć Sajmona.
v



Za ten post autor vaginal otrzymał podziękowanie od: skipbulba
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2016, o 09:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
To i ja podrzucę radę :D przy pomocy jakiegoś fotoszopa mozna Zrobić że Polonus już pływa :D Nikt na to nie wpadł wcześniej i się ekipa antarktyczna niepotrzebnie męczy :rotfl:

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2016, o 09:40 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
jedrek napisał(a):
Dowiedzialem sie przy okazji co to sa plyty JOMB/


A to nie wiedziałeś ??? :-o

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2016, o 10:25 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Cytuj:
http://www.arctowski.pl/arctowski/biblioteka/pdf/zapisy_dziennik_budowy_stacji.pdf
"Przeprawę prowadzono przy stanie morza nie przekraczającym 5°. Przy silnych wiatrach (>8°B) statki kilkakrotnie zrywane były z kotwic i zmuszone były chronić się w spokojniejszych rejonach Zatoki Admiralicji lub wychodzić w morze. W tych warunkach wyprawa utraciła 2 promy, 1 kuter oraz część materiałów i wyposażenia"
jedrek napisał(a):
plyty JOMB/czesto na zdjeciach je widac chociazby przed "samolotem"
A da się znaleźć w okolicy kilka płyt IOMB? Można by z nich łatwo zrobić doskonałą martwą kotwicę (jak do mooringu), lub prosiaka do obecnej :roll:



Za ten post autor 666 otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2016, o 13:22 

Dołączył(a): 22 sty 2009, o 14:41
Posty: 502
Podziękował : 776
Otrzymał podziękowań: 90
j.666 napisał(a):
da się znaleźć w okolicy kilka płyt IOMB? Można by z nich łatwo zrobić doskonałą martwą kotwicę (jak do mooringu), lub prosiaka do obecnej


jesli nikt nie zauwazy :roll: http://dompodbiegunem.pl/sylwester-i-no ... amera-155/

_________________
jedrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2016, o 13:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2012, o 11:41
Posty: 1777
Lokalizacja: Uznam
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 374
Uprawnienia żeglarskie: są, ale bez znaczenia
Seba napisał(a):
... Osobom, które nie wiedzą o czym mówię polecam :




A wszystkie mądre rady prosimy na PW. W 2014 roku, też zrobił się śmietnik w wątku Polonusowym, dajmy sobie spokój .

Pozwalam sobie przypomnieć ten fragment posta tym, którzy tu "umilają" sobie czas.
Przed napisaniem czegoś warto popatrzeć kto i ilu oczekuje na konkretne komunikaty w części "Kto przegląda forum" ...

_________________
Zbig A. Gintowt



Za ten post autor zbigandrew otrzymał podziękowania - 2: PilotR, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2016, o 13:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
plitkin napisał(a):
Sajmon, jak bezczynnosc Cie zabija, to usun rdze w okolicy dziobu Polonusa (byrtu). Bedzie ladniej na zdjeciach. Ja bym usunal, tez nie lubie bezczynnosci.

:)
Już łapałem szlifierkę, już brałem szczotkę, pakowałem farbę, kiedy Sebuś mnie przekonał, że praca na trzymetrowej drabinie w wodzie, przy tym zafalowaniu, wietrze 9B i szkwałach 12B, to pomysł "taki sobie" :) :)

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!



Za ten post autor Sajmon otrzymał podziękowania - 2: plitkin, Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2016, o 14:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Popracujemy nad pomagajkami, które, mamy nadzieję, ułatwią ruch sań po kamienistym dnie zatoki.

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!



Za ten post autor Sajmon otrzymał podziękowanie od: jedrek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2016, o 15:01 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
jedrek napisał(a):
O, cały magazyn doskonałych "martwych kotwic" i "prosiaków" :kiss:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2016, o 17:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2006, o 17:51
Posty: 1188
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 187
Otrzymał podziękowań: 261
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz polodowcowy
Poniżej facebookowa relacja kapitana Selmy ze spotkania z ekipą ratunkową Polonusa:
"2.01.2016
Maxwell Bay
Ostatnia noc to niesamowita żegluga aleją gór lodowych wzdłuż Snow Island i Livingston. Szkwały, wszystkie odcienie szarości i zgaszonej bieli. Niesamowity spektakl. Niektórym trudno było oderwać się od aparatów.
Po południu, po prawie tygodniu od startu z Ushuaia rzuciliśmy kotwicę w Zatoce Admiralicji Wyspy Króla Jerzego przed Polską Stacją Antarktyczną "Arctowski" (dokładna pozycja geograficzna Stacji to: 62°09'41''S i 58°28'10''W). To kolejny etap naszego rejsu. Jak zwykle zostaliśmy serdecznie przywitani i ugoszczeni przez załogę stacji. Wspaniała atmosfera tego niezwykłego miejsca, a jednocześnie tak polskiego pomimo odległości ponad 14 tys. km od kraju.
Spotkaliśmy się też z ekipą ratunkową Polonusa, remontującą od dwu miesięcy jacht i walczącą o jego powrót na morze. Kontaktowaliśmy się z nimi już wcześniej. Poszliśmy razem zobaczyć czy Selma może tu w czymś pomóc. Niestety okazało się, że Polonus stoi na drewnianej kobyłce już w wodzie, ale tuż przy brzegu, ciągle wysoko i przy przypływie woda ledwie zakrywa balast. Selma jest niestety za mała żeby pociągnąć taki 17 tonowy jacht i ciężką konstrukcję drewnianą. Polonus musi znaleźć się znacznie głębiej w wodzie. Mimo najlepszych chęci nic tu na razie nie wskóramy.
Teraz i tak, ze względu na prognozę pogody, ekipa Polonusa zarządziła przerwę w pracach związanych z wypychaniem całej konstrukcji dalej ku głębokiej wodzie. To bardzo żmudne i jak nam opowiadali postępuje bardzo wolno. Teraz nie można kontynuować prac bo istnieje duże ryzyko, że przesunięty kawałek dalej w morze jacht zdemolują nadchodzące sztormowe fale. Niestety dla ratowników Polonusa prognozy na najbliższe dni nie są najlepsze. Większego okienka dobrej pogody z małym zafalowaniem na razie nie widać. Muszą czekać, ale czas nie działa na korzyść Polonusa. Cieszyliśmy się ze spotkania, ale jednocześnie wszyscy są zmartwieni wspólnymi wnioskami.
Oprócz wizyty na Stacji i odwiedzin Polonusa była jeszcze wycieczka naszej załogi po okolicy, a potem wieczorne rozmowy i wizyty na Selmie. Nad ranem nadchodzące pogorszenie pogody zmusiło nas do podniesienia kotwicy i poszukania schronienia przed silnym wiatrem. Bezpieczne miejsce znaleźliśmy w niedalekiej, ale bardziej osłoniętej zatoce Maxwell Bay. Stoimy na kotwicy i prowadzimy stalą obserwację pogody.
Piotr"

_________________
Pozdrawiam !
Zbyszek "Zgrzyb" Przybyszewski
http://www.samoster.org.pl/index.php?dzial=7



Za ten post autor Zgrzyb otrzymał podziękowania - 11: Były user, cine, Colonel, Janna, Macieq, martinez98, Milena, Moniia, Moroszka, pough, zbigandrew
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2016, o 18:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Cóż dodać. Zafalowanie, "cielące się" lodowce, sa wielkim zagrożeniem dla jachtu, dlatego na razie nie decydujemy sie na dalsze próby ruchu w głąb

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2016, o 21:25 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Sajmon napisał(a):
plitkin napisał(a):
Sajmon, jak bezczynnosc Cie zabija, to usun rdze w okolicy dziobu Polonusa (byrtu). Bedzie ladniej na zdjeciach. Ja bym usunal, tez nie lubie bezczynnosci.

:)
Już łapałem szlifierkę, już brałem szczotkę, pakowałem farbę, kiedy Sebuś mnie przekonał, że praca na trzymetrowej drabinie w wodzie, przy tym zafalowaniu, wietrze 9B i szkwałach 12B, to pomysł "taki sobie" :) :)


A liczyłem na widok Sajmona wiszącego na ławeczce bosmańskiej przy burcie! :)

Walczcie tam, walczcie! Ja półżartem pisałem. Z daleka moja rada była tak samo abstrakcyjna jak każda inna. Najlepszą radą może być np. odpoczynek. Z daleka tego nie widać.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2016, o 23:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Taka abstrakcja chodzi mi dziś po głowie... :roll:
- A jakby spiętrzyć wodę pod kadłubem? Niechby ona popracowała jak Archimedes przykazał. I przesunęła jacht do przodu.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2232 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 75  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL