Witam wszystkich
Tradycją lat ubiegłych poszukuję załogi na rejsy zamieszczając, podobnie jak poprzednimi laty, poniższy anons.
Do sezonu wprawdzie jeszcze pozornie daleko, ale ponieważ wiele osób planuje sobie urlopy i wakacje z dużym wyprzedzeniem, więc ja także, nauczony doświadczeniem wielu lat ubiegłych poszukiwania załogi „na ostatni moment”, już teraz zamieszczam niniejszy wątek.
Poszukuję załogi na niżej przedstawione rejsy – trzy terminy – najchętniej po dwie osoby/rejs. Poszukiwane „Persony” winny być wesołymi kumplami żeglugi - nie być odludkami i ponurakami a dodatkowo wskazana jest posiadana przez Nich jakaś podstawowa wiedza i doświadczenie żeglarskie jak choćby umiejętność wykonywania prac pokładowych oraz płynięcia w miarę prosto

kursem kompasowym.
1. termin rejsu: 11/12 czerwiec – 25 czerwiec.
2. termin rejsu: 26 czerwiec – 2/3 lipiec.
3. termin rejsu: 3 lipiec – 17 lipiec
Rejs pierwszy – generalnie płyniemy do Szwecji - ruszamy z Gdańska - Hel, Władkowo, aby (może przez Christiansø, Bornholm) włócząc się przepięknymi szkierami Blekinge dopłynąć do Karlskrony.
Rejs drugi – zaczynamy i kończymy w Karlskronie a nasz rejs to tydzień spokojnego włóczenia się tylko po szkierach Blekinge.
Jeżeli ktoś chciałby z nami spędzić całe trzy powyższe tygodnie to będzie nam miło tym bardziej, iż rejs taki możemy zorganizować jeszcze ciekawiej, bo wtedy mamy szansę dopłynąć spokojnie do Kalmaru a może i trochę dalej ...
Rejs trzeci – zaczynamy w Karlskronie a następnie powłóczymy się znów szkierami Blekinge i spokojnie (mam nadzieję) popłyniemy w kierunku Gdańska.
Przejazd lub przelot „do” i „z” Karlskrony to bezproblemowy transport tanimi liniami Wizzair z lądowaniem w Malmö lub promem "Stenaline" z Gdyni –
https://www.stenaline.pl/do-szwecji .
Logistykę połączeń samolotowych oraz promowych, przejazdy na lotnisko i z lotniska Malmö do Karlskrony lub przejazdy „z” i „do” terminala promowego mamy na tyle opanowane, że możemy pomóc w ich zorganizowaniu.
Rejsy nasze są tylko po kosztach – wspólnie ponosimy jedynie koszty portowe, jedzenia, napojów, paliwa itp. W sezonie 2013, 2014 oraz 2015 koszty te wyszły nam po ok. 100 zł/dzień/osobę.
Generalnie rejsy mają być przyjemnościowe bo nigdzie nam się nie spieszy – płyniemy dla przyjemności a nie dla bicia „milimetrówek” i bezsensownego „stażu” za wszelką cenę, aczkolwiek służę swoją wiedzą żeglarską osobom chętnym do jej pogłębiania i ... stania za sterem

)).
W pracach jachtowych uczestniczy każdy – wszystko robimy sami i nie mamy na pokładzie hostess - a szkoda

- ani kucharek, ani zmywarek a także brak jest „Jasia” do prac pokładowych.
Co do samego pływania to pływamy towarzysko. Nie uznaję na jachcie żadnych rygorów i idiotyzmów typu „pływanie z komendami”. Steruje każdy - kiedy chce i ile chce - wyjątek stanowią przeloty nocne i wtedy dzielimy się na dwugodzinne wachty.
To, czego osobiście oczekuję w rejsie od załogi to utrzymywania na jachcie czystości, chodzenia po jachcie w obuwiu na jasnej, miękkiej podeszwie oraz przestrzegania zasady, że to, czy dany manewr jest OK czy nie omawiamy sobie PO manewrze a nie w jego trakcie w myśl oczywistej zasady, iż „Kapitan ma zawsze rację”

...
Jacht, na którym płyniemy jest to bardzo zadbana i solidnie wykonana moja osobista i prywatna 30. „stopówka”. Wyposażenie jachtu – dobre żagle obsługiwane z kokpitu, dobry silnik Volvo PENTA, tratwa, EPIRB, ogrzewanie Webasto, ciepła woda, prysznic, samoster, wiatromierz, duży ploter nawigacyjny, generator wiatrowy, baterie słoneczne, komputer nawigacyjny, nowe C-Mapy, AiS, Sonar, Radar, Radio DSC + sporo innej użytkowej elektroniki.
W PL oraz w SE mamy na pokładzie internet. Do ładowarek mamy na pokładzie napięcie 12 V lub 230 V.
Wewnątrz dla chętnych oferuję wygodną samodzielną, dwu-osobową, rufową kabinkę.
Na jachcie mamy przyzwoicie wyposażony kambuz i toaletę.
Na zimniejsze dni jacht posiada dobre ogrzewanie.
Fotki jachtu w załączeniu.
Osoby, które byłyby zainteresowane rejsem proszone są o w miarę szybki kontakt mailowy:
burykocur@onet.euPzdr i zapraszam
Kpt. Włodzimierz Ring
„Bury Kocur”