Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 13 sie 2025, o 20:10




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 sty 2016, o 14:53 

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 00:27
Posty: 820
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 87
Uprawnienia żeglarskie: wioślarz, majtek żeglugi pontonowej
Ahoj !

Znalazłem na forum kajakarzy:
http://www.rokwisly.pl/

Podaję temat dalej:
Czy jest to nadzieja na to, by rzeka stała się bardziej żeglowna, czy jest nadzieja na to by jej brzegi były bardziej dostępne?
A może zostawić ją taką, jaka jest - dzika, wspaniała, niedostępna i przez to przepiękna?

Dla kajaków , pontonów czy kanu to mogłoby pozostać. Jednak dla jachtów to już średnio.
O większych wycieczkowych czy transportowych nie wspomnę.
Zapewne część pytań i odpowiedzi, szczególnie jeśli chodzi o finanse i ekonomię , zawarte mamy tu:
viewtopic.php?f=27&t=13041
czy tu:
viewtopic.php?f=27&t=12161
( obok w Kazimierzy Dolnym też powstała marina, jakże różna od tej w Puławach)
czy tu:
viewtopic.php?f=27&t=11199

Przed wojną to Panie Dzieju było... - znaczy - była flota:
i rekreacyjna, i wycieczkowa, i transportowa, i nawet wojenna. O średniowieczu nie wspomnę, bo to była wręcz konieczność korzystania z drogi wodnej dla wielu ładunków.
A teraz? Czy teraz jest możliwość / sens / wola przywrócić dawny blask? Czy może już za późno? I nie opłaca się dla tych , jak to ujęto w innym temacie, tych kilku Colonelów, czy Palaczy...( bez urazy:))

pozdrawiam
Lech



Za ten post autor Pasat otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2016, o 22:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2843
Podziękował : 442
Otrzymał podziękowań: 729
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Pasat napisał(a):
Czy jest to nadzieja na to, by rzeka stała się bardziej żeglowna, czy jest nadzieja na to by jej brzegi były bardziej dostępne?
Jeżeli nie przeprowadzi się prac regulacyjnych wzdłuż jej brzegów to nie ma. Poniżej dla porównania Łaba i Wisła:
Załącznik:
Komentarz: Łaba
Łaba.png
Łaba.png [ 390.05 KiB | Przeglądane 7409 razy ]

Załącznik:
Komentarz: Wisła
Wisła.png
Wisła.png [ 450.15 KiB | Przeglądane 7409 razy ]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2016, o 23:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14120
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 355
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Marian J. napisał(a):
Jeżeli nie przeprowadzi się prac regulacyjnych wzdłuż jej brzegów to nie ma. Poniżej dla porównania Łaba i Wisła:


Dwa czy trzy dni temu był w nocy fajny program o Rodanie.
O przyczynach wylewów i rewitalizacji ujarzmionej w kamienne brzegi rzeki.
Po latach badań okazało się, iż przyczyną ostatnich wylewów rzeki było zbyt daleko posunięte jej skanalizowanie.
Obecnie opracowano program przywracania jej naturalnego biegu - program obliczony na jakieś 10 lat.
I już zaczęto go realizować.
Więc może nie iść jednak drogą ukamienowania Wisły a pozostawić ostatnią dużą dziką rzekę Europy w takim stanie jak jest ... ?
To zresztą jest o tyle prostsze, że jest jakby mniej nakładowe :rotfl:
Znaczy wystarczy nie robić NIC i będzie OK.
Pływałem kiedyś po WJM statkiem - lata 80. i 90.
Znaczy - woziłem zgniliznę turystyczną z Niemiec za obrzydliwe zachodnie marki :lol:
Pamiętam jedno pytanie jakie zadała mi kiedyś uczestniczka takiego rejsu.
Spytała ona "co my w Polsce robimy i jak duże pieniądze inwestujemy w to, aby te jeziora wyglądały tak naturalnie i dziko"...
I jakoś trudno mi było przekonać kobietę, że my właśnie nie robimy NIC :rotfl: :rotfl:
Więc może jest to właściwa droga ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2016, o 23:37 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
bury_kocur napisał(a):
Więc może nie iść jednak drogą ukamienowania Wisły a pozostawić ostatnią dużą dziką rzekę Europy w takim stanie jak jest ... ?


też bym był za tym, uregulowanie Wisły dla celów żeglownych wydaje mi prawie niemożliwe, (straszna kasa)

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 00:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14120
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 355
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
uregulowanie Wisły dla celów żeglownych wydaje mi prawie niemożliwe, (straszna kasa)


Dodaj do tego Piotrze jeszcze brak motywacji finansowej tego działania.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 00:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Regulowanie rzeki to nie musi być zaraz skanalizowanie. :-D
Wystarczy w odpowiednich miejscach zabezpieczyć przed wymywaniem brzegi (cały czas stosuje się kołki i faszynę, ewentualnie narzut kamienny na potrzebujących tego, krótkich odcinkach), utrzymywanie odpowiedniej głębokości na torze wodnym, oznakowanie. I tyle wystarczy.
Przy okazji tych prac wydobywa się kruszywa budowlane o różnej gradacji, a także używa urobku do uzupełniania wałów przecwpowodziowych i temu podobnych prac. ;-)
Czyli można osiągnąć zdrowy kompromis pomiędzy utrzymaniem żeglowności rzeki a zachowaniem jej naturalnego stanu.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 00:30 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Alterus napisał(a):
I tyle wystarczy.


Trochę popływałem po tych rzekach i generalnie Warta jest dość zadbana ale też są miejsca
jakby zaniedbane, przy Wiśle
Alterus napisał(a):
Wystarczy w odpowiednich miejscach zabezpieczyć przed wymywaniem brzegi (cały czas stosuje się kołki i faszynę, ewentualnie narzut kamienny na potrzebujących tego, krótkich odcinkach)


to naprawdę jest spora rzeka

Alterus napisał(a):
utrzymywanie odpowiedniej głębokości na torze wodnym,


Jaki tor jaka głębokość parę lat temu płynąłem Wisła przy suszy, koło Wyszogrodu boje leżały na mielu w Toruniu na szlaku przy boi torowej siedziałem na płytkim.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

bury_kocur napisał(a):
jeszcze brak motywacji finansowej tego działania.


o to się nie martw :D coś można wymyśleć

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 00:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
piotr6 napisał(a):
Alterus napisał(a):
I tyle wystarczy.


Trochę popływałem po tych rzekach i generalnie Warta jest dość zadbana ale też są miejsca
jakby zaniedbane, przy Wiśle
Nie bardzo rozumiem, co tu chcesz powiedzieć. ;-)
Cytuj:
Alterus napisał(a):
Wystarczy w odpowiednich miejscach zabezpieczyć przed wymywaniem brzegi (cały czas stosuje się kołki i faszynę, ewentualnie narzut kamienny na potrzebujących tego, krótkich odcinkach)


to naprawdę jest spora rzeka
Dawniej nie była mniejsza, a żegluga miała się jakby lepiej.
Cytuj:
Jaki tor jaka głębokość parę lat temu płynąłem Wisła przy suszy, koło Wyszogrodu boje leżały na mielu w Toruniu na szlaku przy boi torowej siedziałem na płytkim.
Boje torowe jeszcze są, tylko o tory wodne od lat nikt nie dba. W nielicznych miejscach coś się robi na tzw. pruskiej Wiśle, czyli praktycznie od Włocławka. Można doliczyć odcinek do Płocka ze względu na Zalew Włocławski.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 00:59 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
szczerze Tobie powiem że sobie nie wyobrażam tych robót na Wiśle,żeby przywrócić jej żeglowność.

Alterus napisał(a):
Dawniej nie była mniejsza, a żegluga miała się jakby lepiej


no wiesz Odra jeszcze niedawno była żeglowna :D

Alterus napisał(a):
Nie bardzo rozumiem, co tu chcesz powiedzieć. ;-)


coś mi ucieło :D chciałem powiedzieć,że Warta mimo że sporo przy niej zrobiono w niektórych miejscach wygląda jak zaniedbana Wisła a jest znacznie mniejsza

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 13:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
piotr6 napisał(a):
szczerze Tobie powiem że sobie nie wyobrażam tych robót na Wiśle,żeby przywrócić jej żeglowność.

Wbrew pozorom cudów tu nie potrzeba, a zwyczajnych, ale ciągle prowadzonych prac pogłębiających koryto główne w miejscach wypłyceń. Nurt sam utrzymuje głębokość jeśli tylko pomoże się mu likwidując przemiały na torze wodnym. Prace umacniające brzegi to już rzecz wtórna i nie aż taka konieczna dla utrzymania żeglowności.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 14:06 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Alterus napisał(a):
ale ciągle prowadzonych prac


w cuda wierzysz? :D

wszystko można tylko wody brak, czasami

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 19:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
piotr6 napisał(a):
sobie nie wyobrażam tych robót na Wiśle,żeby przywrócić jej żeglowność.

Może lepiej zrobić przejezdność :-P Sporo pieniędzy jest na drogi a i pewnie mniej uzgodnień by było.
Koryto wybetonować i gotowe. Odpada też ciągłe pogłębianie.
Wyobrażacie Sobie jak to może być autostrada (autorzeka?)

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 19:20 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
boSmann napisał(a):
Może lepiej zrobić przejezdność


czy to fachowe określenie ? :D
Albo coś robić dobrze albo w ogóle ;)

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: boSmann
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 19:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
piotr6 napisał(a):
wszystko można tylko wody brak, czasami

Bez przesady, Wisłą zawsze coś płynie i jeśli płynie w kupie, tak źle nie jest i spora jednostka może nawet bez kół zasuwać. :-D
Dawno też wymyślono prowadzenie kanału wzdłuż rzeki, tak aby zasilany jej wodą spełniał rolę wygodnej drogi wodnej bez ciągłych robót. Ale to już inne pieniądze i dla małego ruchu rzecz nieopłacalna.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 19:53 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Alterus napisał(a):
tak źle nie jest


ja tam nie wiem ale przy niskiej wodzie to raczej żle, jakby dobrze było to by ktoś pływał :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2016, o 22:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Alterus napisał(a):
piotr6 napisał(a):
wszystko można tylko wody brak, czasami

Bez przesady, Wisłą zawsze coś płynie i jeśli płynie w kupie, tak źle nie jest i spora jednostka może nawet bez kół zasuwać. :-D
Dawno też wymyślono prowadzenie kanału wzdłuż rzeki, tak aby zasilany jej wodą spełniał rolę wygodnej drogi wodnej bez ciągłych robót. Ale to już inne pieniądze i dla małego ruchu rzecz nieopłacalna.

Easy...
Regularna żegluga śródlądowa na Wiśle, ze względu na obecną charakterystykę rzeki oraz parametry współczesnych transportowych jednostek śródlądowych (i skalę zaniedbań..) może mieć sens na odcinku od Gdańska do Brdyujścia (ew. do Torunia) i na Wiśle Krakowskiej... Nawet to wymaga setek milionów na odbudowę ostróg (głównie Dolna Wisła) i naprawy infrastruktury (głównie Wisła Krakowska).
Zakładając, że postępująca degradacja stopnia we Włocławku wymusi wreszcie budowę stopnia w ok. Nieszawy - być może udawałoby się regularnie przewozić towary aż do Płocka.
Ale już mówienie o żeglowności środkowej Wisły - to czysta mrzonka.
Kanały lateralne na Wiśle - to kosmiczne pieniądze, których nikt nie ma (przez ostatnich 60 lat znalazły się pieniądze na jeden odcinek, 16 km... z resztą zupełnie nie używany :-? ). Nawet przyjmując najbardziej optymistyczne założenia dotyczące wielkości potoku ładunków tak ogromne inwestycje opłacać się to nie będą.

BTW jeżeli w ogóle ruszy reanimacja żeglugi śródlądowej w Polsce, to zaczynać należy przede wszystkim na Odrze.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2016, o 15:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Jaromir napisał(a):
Alterus napisał(a):
Bez przesady, Wisłą zawsze coś płynie i jeśli płynie w kupie, tak źle nie jest i spora jednostka może nawet bez kół zasuwać. :-D
Dawno też wymyślono prowadzenie kanału wzdłuż rzeki, tak aby zasilany jej wodą spełniał rolę wygodnej drogi wodnej bez ciągłych robót. Ale to już inne pieniądze i dla małego ruchu rzecz nieopłacalna.

Regularna żegluga śródlądowa na Wiśle, ze względu na obecną charakterystykę rzeki oraz parametry współczesnych transportowych jednostek śródlądowych (i skalę zaniedbań..) może mieć sens na odcinku od Gdańska do Brdyujścia (ew. do Torunia)
Co potwierdzam... I to potwierdzam warunkowo, bo są dość liczne wypłycenia, więc bez ich likwidacji o ruchu "współczesnych środków transportowych" dziś nie ma co mówić, a przy niższych stanach wody dobrze, gdy przejdą jednostki z półtorametrowym zanurzeniem.
Jednak proste udrożnienie (wyrównanie głębokości głównego koryta) nie kosztowałoby setek milionów, szczególnie gdyby powiązać te prace np. z budowaniem autostrad. Tylko nikt nie wiąże. W ogóle z kompleksowymi planami, łączącymi inwestycje i znacznie obniżającymi dzięki temu nakłady, jest u nas krucho. Jedna firma coś wykonując kopie dołek, potem nie szczędząc kosztów zasypuje, a już za chwil kilka wkracza następna usuwając ziemię, bo dołek niezbędny dla basenu... A wszystko firmuje jeden inwestor. Takich kwiatków jest wcale niemało.
Cytuj:
Zakładając, że postępująca degradacja stopnia we Włocławku wymusi wreszcie budowę stopnia w ok. Nieszawy - być może udawałoby się regularnie przewozić towary aż do Płocka.
Uważam to za realne. Tym bardziej, że budowa stopnia w okolicach Nieszawy to nie jedynie podparcie włocławskiego, a stworzenie dodatkowo odcinka dobrej drogi wodnej, bardzo cennej elektrowni wodnej, podniesienie zabezpieczenia przeciwpowodziowego oraz korzyści wynikające z retencji. Czyli pięć powodów "za".
Cytuj:
Ale już mówienie o żeglowności środkowej Wisły - to czysta mrzonka.
Niestety, dziś tak. Zgadzam się też z Tobą co do opłacalności budowy kanałów lateralnych, wspomniałem o nich w kontekście "betonowania rzeki". :-D
Cytuj:
Cytuj:
BTW jeżeli w ogóle ruszy reanimacja żeglugi śródlądowej w Polsce, to zaczynać należy przede wszystkim na Odrze.
Owszem, Odra powinna mieć pierwszeństwo, ponowne uruchomienie tam żeglugi śródlądowej nailepiej rokuje. Także ze względu na Czechy, z ktorymi w końcu powinniśmy się dogadać dla wspólnego dobra.
Co do Wisły, program mógłby być skromniejszy, niekoniecznie zaraz nastawiony na przewóz ładunków olbrzymimi barkami pomiędzy siecią portów nadrzecznych... :-) Dość to obecnie fantastyczne. Raczej spokojnie zacząć od zwykłego udrożnienia, utworzenia toru wodnego o rozsądnej, dopasowanej do rzeczywistych potrzeb glębokości i dbania o jej zachowanie. Tak ok. dwóch metrów.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2016, o 15:53 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Alterus napisał(a):
a przy niższych stanach wody dobrze, gdy przejdą jednostki z półtorametrowym zanurzeniem.

:D
zapomnij, Warta daje gwarancje 60cm a przy suszy wygląda to już różnie :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2016, o 17:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
piotr6 napisał(a):
zapomnij, Warta daje gwarancje 60cm a przy suszy wygląda to już różnie :D

A wiesz, od czego zależy łatwość (lub nie) utrzymania określonej głębokości koryta na rzece..? ;-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2016, o 17:01 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Alterus napisał(a):
A wiesz, od czego zależy łatwość (lub nie) utrzymania określonej głębokości koryta na rzece..


nie wiem ale będę strzelał od koryta?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Alterusie, pływałem po Wiśle, Noteci, Narwi, Pisie, Warcie i Odrze widziałem remont Kanału Piastowskiego jak to wszystko porównuję to nie starcza mi wyobraźni żeby zobaczyć uregulowaną Wisłę :D prawda jest taka,że nie znam się na tym kompletnie :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2016, o 19:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2843
Podziękował : 442
Otrzymał podziękowań: 729
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
bury_kocur napisał(a):
Znaczy - woziłem zgniliznę turystyczną z Niemiec za obrzydliwe zachodnie marki :lol:
Pamiętam jedno pytanie jakie zadała mi kiedyś uczestniczka takiego rejsu.
Spytała ona "co my w Polsce robimy i jak duże pieniądze inwestujemy w to, aby te jeziora wyglądały tak naturalnie i dziko"...
Podobne słowa wypowiada bohater filmu który poniżej zamieszczę. Na filmie widać w użyciu nowoczesne jak na tamte czasy "sonary" i obsługujący je bardzo sprawnie sonarzyści :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL