Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 16:54




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 sty 2016, o 17:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1897
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 280
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
Mam pytanie do osób które prowadziły rejsy etapowe. Jak ogarnąć temat z umową czarteru. Tzn czarterujemy jacht od firmy atsea.pl na np rejs niedźwiedzi lub szkiery. Umowa firmy obejmuje port wypłyniecia jachtu Gdynia i powrót do tego samego miejsca. Nie biorą odpowiedzialności za przekazywanie jachtu między kapitanami w innym porcie, ja to rozumiem. Więc moim zdaniem potrzebna jest umowa (aneks) między kapitanami. Kto pomoże i wie jak to zrobić? Z gory dziękuję wszystkim za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2016, o 18:04 

Dołączył(a): 28 gru 2015, o 11:45
Posty: 81
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 18
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Obsadz jednego kapitana na cały rejs, ustalcie wynagrodzenie i nie musisz się martwić. jak chcesz zaoszczędzić na kapitanie, to po rejsie poniesie Koszty solidarnie między zalogami.

_________________
Ave Ja
"Bądź dzielny T.G." - jestem Przyjacielu...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2016, o 18:35 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Nicram napisał(a):
Więc moim zdaniem potrzebna jest umowa między kapitanami.
Pamiętam jak w jednym klubie była pisemna umowa przekazywania kasy jachtowej od kapitana do kapitana ("fundusz kapitański" na ewentualne niezbędne naprawy w trasie), to było kilkaset euro (800 E?), po rejsie zdający kapitan przekazywał podpisany przez kapitana przejmującego egzemplarz do klubu i dopiero wtedy klub zwracał kaucję.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2016, o 19:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1897
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 280
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
Tomek Mysłowice napisał(a):
Obsadz jednego kapitana na cały rejs, ustalcie wynagrodzenie i nie musisz się martwić. jak chcesz zaoszczędzić na kapitanie, to po rejsie poniesie Koszty solidarnie między zalogami.


Tomek, pomyliłeś wątki! To nie są rejsy komercyjne. Trochę to koleżeństwo rozrosło się przydałby się jakiś ''świstek'' między kapitanami.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2016, o 20:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
OŚWIADCZENIE

W dniu.... o godzinie..... W porcie*.....

Ja niżej podpisany...... przejąłem dowodzenie jachtem ..... od ............ .............

Podczas przekazywania jachtu dokonano wspólnych oględzin i stwierdzono:
..............
..............
..............
O następujcych usterkach powiadomiono armatora:
...............
..................
...............
Podpisano

Kapitan oddający dowodzenie: Kapitan przejmujacy dowodzenie:


*Przekazanie jachtu miało pierwotnie nastąpić w porcie....... w dniu ........... i godzinach ....... ale za zgodą obu kapitanów zmieniono port przekazania jednostki ze względu na.....

Do poinformowania załogi o zmianie daty/miejsca zobowiązany został .............. pełniący funkcję ........ w załodze zdającej/przejmującej jednostkę.

Moze być?

_________________
Z wyrazami
JM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2016, o 21:10 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Mysle, ze armator ma gdzies stosunki miedzy kapitanami. Wg mnie moze go interesowac raczej osoba z ktora podpisuje umowe. Wcale nie jest powiedziane, ze musi to byc osoba fizyczna. To, jak pierwszy kapitan sceduje odpowiedzialnosc na drugiego nie ma wiekszego znaczenia: dla armatora strona jest czarterobiorca.


Ostatnio edytowano 18 sty 2016, o 21:18 przez plitkin, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2016, o 21:16 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Nicram napisał(a):
Jak ogarnąć temat z umową czarteru.

Umowa czarterowa praktycznie jest zawierana przez organizatora rejsu, jeszcze przed rejsem, pomiedzy kapitanami nastepuje tylko przekazanie jachtu - no chyba że którys jest przedstawicielem właściciela jachtu.
Istotniejszy raczej jest podział kaucji, przekazywanie jej o ile występuje ona / w takich wypadkach najlepszy byłby wariant ubezpieczenia i niewielkiej kaucji na ewentualne zadrapania.
Po za tym czy sprawdzasz kadłub - częśc podwodną w momencie czarteru od armatora np w Polsce? Zdejmujesz deski w rufowych kabinach by sprawdzić przekładnie, wchodzisz do przedziału sterowego? Wjeżdzasz na top? Jak myslisz ilu armatorów robi to po kazdym siedmio/czternastodniowym czarterze przed następnym wynajęciem?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2016, o 21:17 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
sailhorse napisał(a):
Moze być?
No nie, niestety, napisałeś protokół (też ważny), a nie umowę :-( A spóźnienie jachtu do portu "przesiadkowego"? Kto komu, ile, kiedy, z czego i pod jakim rygorem płaci w takim przypadku? A istotne usterki nieusuwalne od ręki?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2016, o 21:59 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Marcin napisz PW do Maćka Pachli on występuje w roli armatora i kapitana, takich rejsów o których mówisz, myślę że ci rozjaśni temat.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2016, o 22:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Maciek może mieć niejaki problem z tym tematem - bo większość kapitanów prowadzących Sifu zna się między sobą i na gębę załatwia. A umowy mają z Maćkiem na określony czas i to Maciek w razie potrzeby organizuje prace na zapleczu.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2016, o 01:15 

Dołączył(a): 28 gru 2015, o 11:45
Posty: 81
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 18
Uprawnienia żeglarskie: JSM
W związku z powyższymi uważam za bezpieczne wziąć kapitana na cały rejs, a że to rejs składkowy to się zrzucić na jego gażę. Na czarter jachtu też się zrzucacie mimo że to rejs składkowy.

_________________
Ave Ja
"Bądź dzielny T.G." - jestem Przyjacielu...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2016, o 07:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1897
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 280
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
Tomek, to zapytam się cibie od tylca. Jaki widzisz sens brać z zewnatrz kapitana i opłacać go jak wśród nas jest pełno kapitanow? Gdzie tu logika?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2016, o 08:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Napisałem na drugim forum, gdzie dyskusji brak, więc przenoszę tu be z pewności, że mam rację:

Pierwsza kwestia to, czy czarterodawca dopuszcza możliwość przenoszenia odpowiedzialności na inne osoby, niż czarterobiorca. Moim zdaniem w umowie powinny być wskazane wszystkie kolejne osoby prowadzące i ich odpowiedzialność za jacht przed armatorem.

Jeśli to jest koleżeńska impreza dwuetapowa, to moim zdaniem umowa na piśmie między skipperami nie jest konieczna, czyni się ustalenia dżentelmeńskie, a przede wszystkim tak projektuje się etapy, aby były zakładki. I wystarcza uścisk dłoni. Powinni tez o tych ustaleniach wiedzieć wszyscy uczestnicy.

Impreza wieloetapowa powinna mieć swój regulamin, zaakceptowany przez wszystkich uczestników.

Gdyby pisać umowy to powinna ona zawierać:
- oznaczenie stron,z danymi,
-datę podpisania
- opis przedmiotu umowy
- informacje o jachcie i armatorze oraz warunkach czarteru (może przez przywołanie umowy czarterowej)
- zasady doboru załóg
- terminy
- opis stanu jachtu i sposób jego weryfikacji
- zasady odpowiedzialności indywidualnej lub solidarnej przed armatorem
- podział kosztu
- zwroty zaliczek i zapłaty odszkodowań, sposób pokrywania szkód i strat,także urlopowych
- sposób rozstrzygania sporów
- sposoby komunikowania się stron.

Pewnie jeszcze coś..

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2016, o 08:45 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Nicram napisał(a):
Tomek, to zapytam się cibie od tylca. Jaki widzisz sens brać z zewnatrz kapitana i opłacać go jak wśród nas jest pełno kapitanow? Gdzie tu logika?

Organizowałem parę razy takie rejsy i pierwszym pytaniem jest kto jest organizatorem?
Armator jachtu czy grupa pod wodzą paru kapitanów?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2016, o 08:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1897
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 280
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
Ins to grupa znajomych do których dołącza nowa grupa osób.

Colonelu czytałem ale chciałbym poczytać inne wypowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2016, o 08:58 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
ins napisał(a):
Armator jachtu czy grupa pod wodzą paru kapitanów?


Armator nie moze być jak nie ma wpisu w działalności gospodarczej że jest organizatorem imprez turystycznych.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Moniia napisał(a):
bo większość kapitanów prowadzących Sifu zna się między sobą i na gębę załatwia.


A myślisz e jak Marcin skrzyknie ekipę to nie zna kapitanów ?? Przecież to też sami kumple.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2016, o 09:14 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Nicram napisał(a):
Ins to grupa znajomych do których dołącza nowa grupa osób.

Colonelu czytałem ale chciałbym poczytać inne wypowiedzi.

Bez względu jaką treść bedzie miała umowa pomiędzy kapitanami/załogami to podstawą jest zaplanowanie etapów tak by zminimalizowac potrzebę orania w sztormie, a tak się zdarza przy nadmiernie ambitnych założeniach. Prowadzącymi jachty w moich rejsach byłi głównie moi wychowankowi tak że miałem do nich zaufanie, w związku z tym wystarczylo podpisanie odręcznie sporządzonego pisma o przejęciu jachtu z spisem ewentualnych uszkodzeń, jesli miały by one miec wpływ na zwrot kaucji. Ponieważ rejsy te były na jachtach czarterowanych to tak jak opisałem to na poczatku plan był taki by minimalizowac opóznienia i potrzebę walki z zywiołem. Bo co Tobie da umowa jesli poprzednik w 1 B uparł się by oszczedzac paliwo i czołgał sie z V = 3,5 kn a pózniej pod falę i 8 B katował silnik by zdążyć na czas, a o efektach takiej taktyki dowie się dopiero Twój następca?

Cytuj:
Armator nie moze być jak nie ma wpisu w działalności gospodarczej że jest organizatorem imprez turystycznych.


A co to ma do rzeczy w omawianym przypadku?




Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2016, o 12:33 

Dołączył(a): 20 mar 2015, o 22:19
Posty: 10
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Trzeba dogadać się z armatorem, aby lekko zmodyfikował treść umowy i podpisał ją osobno z każdym z kapitanów. W części gdzie jest mowa o sposobie przekazania i przejęcia jachtu wpisuje się, że kapitan A zdaje jacht nie armatorowi a kapitanowi B i analogicznie, że kapitan B przejmuje od kapitana A a nie od armatora. Oczywiście protokoły zdawczo / odbiorcze przy każdym przejęciu. To jest dosyć proste i gdzieś się z tym spotkałem - jak sobie przypomnę, w jakiej czarterowni taka opcja była to podpowiem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2016, o 13:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1897
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 280
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
Czarterownia atsea.pl nie bierze odpowiedzialności za jakiekolwiek opóźnienia nie z ich winy. I sugerowała że mamy między sobą to załatwić. Maja spożądzoną umowę przez prawnika i nie będa jej zmieniać.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL