Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 cze 2025, o 13:35




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 sty 2016, o 19:10 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
http://www.italiayachts.it/it/9-98/#design

W kontekscie ME w Polsce mam takie marzenie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2016, o 19:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
M@rek napisał(a):
http://www.italiayachts.it/it/9-98/#design

W kontekscie ME w Polsce mam takie marzenie :)


śliczna! :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2016, o 19:42 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Co za nieporozumienie? Brak koła sterowego, brak stolika kokpitowego, brak lazyjacka i td... Do tego nie wiadomo po co 6 kabestanów, nie wiadomo po co wanty bomowe... Nonsens. :roll:

Pośmigałbym!



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2016, o 19:43 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
W sumie to całkiem fajna łódka turystyczna, wnętrze mi się podoba, poważnie.
Czemu ma tak wysokie relingi?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2016, o 20:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
plitkin napisał(a):
Co za nieporozumienie? Brak koła sterowego, brak stolika kokpitowego, brak lazyjacka i td... Do tego nie wiadomo po co 6 kabestanów, nie wiadomo po co wanty bomowe... Nonsens. :roll:


:D:D:D

ależ mnie rozbawiłeś :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2016, o 20:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Co prawda nie wiemy, czy to dobry jacht, ale przynajmniej jest punkt wyjścia do namysłów. I pospać się da, i pośmigać, ech... :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2016, o 20:27 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
piotr6 napisał(a):
W sumie to całkiem fajna łódka turystyczna, wnętrze mi się podoba, poważnie.
Czemu ma tak wysokie relingi?


Mysle ze reling ma 60 cm zgodnie z przepisami :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2016, o 20:30 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ładna, naprawdę. Wiadomo jak plywa?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2016, o 20:40 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Dziwi mnie brak relingów rufowych. No i niska zejściówka.

Obstawiam, że to kat. B (choć nie ma to większego znaczenia w tym przypadku).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2016, o 20:50 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
piotr6 napisał(a):
Ładna, naprawdę. Wiadomo jak plywa?


Wiadomo, zwycieztwo w ubieglorocznych MŚ ORC Int. :)

http://www.barcelonaorcworlds2015.com/d ... _orcc.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2016, o 21:03 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
plitkin napisał(a):
6 kabestanów
I to dwa chyba nie samoknagujące :twisted: A tym luzakom za korby w kabestanach to po trzy dni karnego obierania oberżyn :-P Co to jest za malunek: Obrazek?

Cytuj:
No i niska zejściówka
Zrąb zejściówki - może przewidzieli jakąś dzieloną sztorcklapę, z dolną połówką do wstawiania?

piotr6 napisał(a):
Wiadomo jak plywa?
Wygląda na taką, którą trzeba prosto trzymać, czyli większość wyścigu jak na obrazku.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2016, o 15:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
plitkin napisał(a):
Obstawiam, że to kat. B (choć nie ma to większego znaczenia w tym przypadku).

The project of Italia 9.98 was carried out in compliance with CE (cat. A / unlimited sailing)
for pleasure boats and complies with ISAF special regulations.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2016, o 16:05 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
No to nie zauważyłem tej informacji, choć przejrzałem dane techniczne.

Bazuję na zdjęciu. Może egzemplarz ze zdjęcia nie ma kat. A, nie wiem. Nie ma nawet świateł nawigacyjnych i relingów rufowych, co jest sprzeczne z OSR nawet 3 kat.
Co do zejściówki - też mam wątpliwości, ale faktycznie może być dokładany element.


Załączniki:
IY.jpg
IY.jpg [ 154.32 KiB | Przeglądane 6493 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2016, o 21:52 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
plitkin napisał(a):
, nie wiadomo po co wanty bomowe!


no właśnie po co ? jakby coś więcej

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2016, o 22:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
Może egzemplarz ze zdjęcia nie ma kat. A,


No właśnie, to co podaje producent w specyfikacji (albo raczej w reklamówce), a to co jest faktycznie na jachcie (z jachtem) często ma ze sobą niewiele wspólnego.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2016, o 22:07 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Na skutek oracy obciagacza i szota grota bom jest wypychany do przodu. Elastyczny maszt sie wygina, zmieniajac profil zagla. Wanty bomowe temu zapobiegaja.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2016, o 22:31 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
często to się stosuje ?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2016, o 22:49 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Na morskiej lodce widze po raz pierwszy. Na srodladowych regatowkach z lekkimi (czytaj "niedowymiarowanymi") masztami spotykalem regularnie. Moze M@rek wie wiecej? Albo Cors?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2016, o 00:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
plitkin napisał(a):
Na morskiej lodce widze po raz pierwszy

Dawno temu zaprojektowano jacht Reja. Oryginalnie w projekcie miała coś takiego. Może nie wanty a raczej wsporniki/sztywne odciągi.
Na zdjęciu widać http://www.jacht-market.com.pl/public/i ... 2f0faa.jpg

_________________
Zbyszek



Za ten post autor boSmann otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2016, o 08:36 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Tą Reję znam z Mazur. :) Myślę, że te wsporniki służą innemu celowi - składaniu masztu, który łamie się powyżej punktu mocowania wsporników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2016, o 08:59 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
piotr6 napisał(a):
plitkin napisał(a):
, nie wiadomo po co wanty bomowe!


no właśnie po co ? jakby coś więcej


A jesteście pewni że to są wanty do bomu....
Moim zdaniem to może być rodzaj cuninghamu.
Załącznik:
cunningham.gif
cunningham.gif [ 5.13 KiB | Przeglądane 6314 razy ]

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2016, o 09:01 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Prawde powiedziawszy na jachcie projektowanym na morze jeszcze sie z wantami bomowymi nie spotkalem. W tym przypadku tez nie do konca jestem pewien czy to sa rzeczywiscie wanty bomowe czy szoty grota bo z takim rozwiazaniem juz sie spotkalem. Moze ktos z Kolegow wybiera sie do Dusseldorfu i zrobi dobre zdjecia szczegolow ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2016, o 09:03 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Ja się wybieram. Zerknę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2016, o 09:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Nie spać! Przecież to są szoty grota. Wchodzą do bomu z tyłu, wychodzą na boki z przodu, lecą pod pokład i wychodzą na kabestany rufowe.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2016, o 09:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A tak w ogóle, to brakuje mi na tym jachcie, z tego co widać i na szybko:
- nawigacyjnej lampy rufowej i dziobowej (nawet jak jest na topie, to brak rezerwy)
- kieszeni na liny w kokpicie (na fali straszny burdel się zrobi)
- przetłoczeń w dnie kokpitu na nogi (żeby było się o co zaprzeć)
- relingu rufowego
- handrelingów
- falszburty odpowiedniej wysokości (nie wiem jak na dziobie, nie widać dobrze, ale raczej jest za niska)
- brak miejsca/zaczepów na lifelinę
- brak kompasu magnetycznego (też wymóg OSR)
- uchwytów na ręce w środku (nie ma nigdzie, ani w kabinie, ani w kibelku, ani przy kambuzie, więc na fali załoga lata po wnętrzu)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: myszek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2016, o 09:53 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Ups :) A ja się zastanawiałem - czemu tak dziwnie są te wanty zamocowane :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2016, o 10:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
M@rek napisał(a):
Prawde powiedziawszy na jachcie projektowanym na morze jeszcze sie z wantami bomowymi nie spotkalem. W tym przypadku tez nie do konca jestem pewien czy to sa rzeczywiscie wanty bomowe czy szoty grota bo z takim rozwiazaniem juz sie spotkalem. Moze ktos z Kolegow wybiera sie do Dusseldorfu i zrobi dobre zdjecia szczegolow ?

Wygląda na to,że masz rację!
Szoty grota wydają się mieć dwa końce i przebiegać z kabestanu odcinkiem pod pokładem, następnie przez blok wpuszczony w pokład, do bloczków w pięcie bomu, dalej wewnątrz lub na zewnątrz bomu do tyłu, do jego noku, stamtąd przez blok nokowy do bloku jeżdżącego na poprzecznej szynie na dnie kokpitu - i nazad całą wyżej opisaną drogą, aż do kabestanu na przeciwnej burcie.
Straszna kombinacja... ale tak to wygląda na fotkach z netu (szoty grota zielone):
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Tu całość, z innego źródła, inny kolor szota, szot wewnątrz bomu:
Obrazek

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 20 sty 2016, o 11:12 przez Jaromir, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2016, o 11:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Oooo, to na podstawie zdjęć Jaromira kolejna uwaga: manetka gazu, wystająca ponad pokład i to w tym miejscu gdzie jest, to pomysł "bardzo mocno średni"...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2016, o 11:05 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Fajne zdjecia znalazles :) Przy okazji warto zwrocic uwage na sposob prowadzenia szotow foka i mozliwosi regulacji przestrzennej punktu zaczepienia. Podobne rozwiazania stosuje sie coraz czesciej na regatowych jachtach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2016, o 11:11 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wracajac do szotow grota, takie rozwiazanie nosi nazwe "german mainsheet system"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 162 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL