Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 8 lip 2025, o 21:32




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 sty 2016, o 21:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4888
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 876
Otrzymał podziękowań: 1930
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Zbieraj napisał(a):
Z powodu szacunku do onego.
Jak dla onego żeglarza - to on powinien być dużą. A jest jachtowy - czyli z szacunku dla jachtu? Tylko jacht jest nieokreślony... więc - bez sensu.
* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *
Janek_81 napisał(a):
gdybym uwzględnił
Gdy nie uwzględniasz - tak uogólniasz, że traci to sens.
Janek_81 napisał(a):
Przyjmijmy dwie wersje (jachty w czarterze)
A korzysta z prawa nieszkodliwego przepływu? :rotfl:
Janek_81 napisał(a):
Żeglarz jachtowy na jachcie pod niemiecką (czy to możliwe?) banderą w Chorwacji
A co stoi na przeszkodzie? Pewnie że możliwe.

PS
Dzięki za "w" i "jachtowy"!

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 22:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2015, o 10:02
Posty: 58
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
A korzysta z prawa nieszkodliwego przepływu?

nie, nie korzysta, jest wyczarterowany w Chorwacji :)
bury_kocur napisał(a):
Jak dla mnie to wygląda to tak, iż niezależnie gdzie pływasz obowiązuje Cię prawo bandery.
Czyli chcąc pływać pod banderą Niemiec zobacz jakie są wymogi patentowe w Niemczech dla upragnionej jednostki

Zakręćmy mocniej kołem: Jeśli Żeglarz jachtowy na 11-metrowym jachcie pod polską banderą wyczarterowanym w chorwackiej firmie i ubezpieczony w chorwackiej firmie zatopi jacht (twu twu!) 1,8 Mm od brzegu w Chorwacji... w dzień!...
zapomniałem o czymś?
.. to co? :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 22:13 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
To jacht bedzie zatopiony. Zeglarz albo utonie, albo zostanie uratowany, w czym problem?

Jezeli w warunkach ubezpieczenia, to skoro wymysliles scenariusz, to wymysl tez OWU :)



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Janek_81
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 22:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2015, o 10:02
Posty: 58
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: JSM
plitkin napisał(a):
Jezeli w warunkach ubezpieczenia, to skoro wymysliles scenariusz, to wymysl tez OWU

Jeśli Żeglarz jachtowy na 11-metrowym jachcie pod polską banderą wyczarterowanym w chorwackiej firmie i ubezpieczony w chorwackiej firmie, gdzie w OWU jest zapis: cytat: "prowadzący jacht musi posiadać wymagane uprawnienia do prowadzenia jachtu" (bez określenia jakie to uprawnienia) zatopi jacht , (twu twu!) 1,8 Mm od brzegu w Chorwacji... w dzień!...
To co? :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 22:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Janek_81 napisał(a):
na jachcie pod polską banderą wyczarterowanym w chorwackiej firmie


A są takie ??????????????????
Chorwaci na tyle chronią swoje rynki czarteru, że robią wszystko aby obcym jednostkom obrzydzić pływanie po swoich wodach.
I nawet nie zdajesz sobie sprawy jak bardzo to obrzydzają.
Nie przypuszczam, abyś znalazł choć pół jachtu pod polską banderą do wyczarterowania w chorwackiej firmie.
Oni czarterują jachty pod Swoją banderą.
Obca bandera to obca konkurencja na ich terenie.
A obcą konkurencję tam się zwalcza.
Pzdr
Kocur
ps. 1. chyba, żeby to była chorwacka firma działająca poza Chorwacją ale zdaje się nie o to pytasz.
ps. 2. Dla jednostek o wymiarach Lc do 12 . i Bc do 4 m pływających pod banderą Królestwa Szwecji nie trzeba żadnych uprawnień - warto jedynie mieć jakieś umiejętności - może przemyśl takie rozwiązanie ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 28 sty 2016, o 22:35 przez bury_kocur, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 22:30 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Janek_81 napisał(a):
plitkin napisał(a):
Jezeli w warunkach ubezpieczenia, to skoro wymysliles scenariusz, to wymysl tez OWU

Jeśli Żeglarz jachtowy na 11-metrowym jachcie pod polską banderą wyczarterowanym w chorwackiej firmie i ubezpieczony w chorwackiej firmie, gdzie w OWU jest zapis: cytat: "prowadzący jacht musi posiadać wymagane uprawnienia do prowadzenia jachtu" (bez określenia jakie to uprawnienia) zatopi jacht , (twu twu!) 1,8 Mm od brzegu w Chorwacji... w dzień!...
To co? :)


Nie widzę problemu. Z ciekawości spytam: a jak Ty uważasz, co będzie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 22:39 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2322
Podziękował : 389
Otrzymał podziękowań: 738
Uprawnienia żeglarskie: mam
bury_kocur napisał(a):
A są takie ??????????????????

Są.
bury_kocur napisał(a):
Nie przypuszczam, abyś znalazł choć pół jachtu pod polską banderą do wyczarterowania w chorwackiej firmie.

Mylisz się :) Znam 3 jachty pod banderą PL, które pływają po wodach chorwackich. Można je wyczarterować przez chorwacką firmę, z chorwackim ubezpieczeniem.

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 22:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2015, o 10:02
Posty: 58
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: JSM
bury_kocur napisał(a):
na jachcie pod polską banderą wyczarterowanym w chorwackiej firmie

A są takie ??????????????????


Kiedyś faktycznie zabraniali, ale od jakiegoś czasu już można. Sam widziałem jeden taki i jest w czarterze. Może zrobić test?!.. wynająć go na Żeglarza jachtowego, zatopić i zobaczyć co dalej :rotfl: chociaż nie!... to był większy jacht :p

plitkin napisał(a):
Nie widzę problemu. Z ciekawości spytam: a jak Ty uważasz, co będzie?

No właśnie nie wiem.... dlatego uważam, że najbezpieczniej mieć pełne papiery :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 22:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
noone napisał(a):
Znam 3 jachty pod banderą PL, które pływają po wodach chorwackich. Można je wyczarterować przez chorwacką firmę, z chorwackim ubezpieczeniem.


Nieprawdopodobne...
Przecież na logikę to wbrew ich polityce.
Ale skoro tak mówisz to pewnie tak jest.
Tylko jaki mają w tym interes?
Pzdr
Kocur
ps. a tak z ciekawości - coś się tak uparł na to zatapianie jachtu ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 22:50 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
noone napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
A są takie ??????????????????

Są.
bury_kocur napisał(a):
Nie przypuszczam, abyś znalazł choć pół jachtu pod polską banderą do wyczarterowania w chorwackiej firmie.

Mylisz się :) Znam 3 jachty pod banderą PL, które pływają po wodach chorwackich. Można je wyczarterować przez chorwacką firmę, z chorwackim ubezpieczeniem.

Od czasu jak Chorwacja jest w UE wrócily sprawy czarterow do sytuacji sprzed paru lat, kiedy to działaly na tamtym rynku firmy zagraniczne głównie z Austrii.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
bury_kocur napisał(a):
Nie przypuszczam, abyś znalazł choć pół jachtu pod polską banderą do wyczarterowania w chorwackiej firmie.
Są na świecie rzeczy, które się Burym Kocu... eee... znaczy - filozofom nie śniły.
Jest w greckich firmach sporo jachtów pod banderami innymi, niż grecka. Pod polską też. Skąd? Właściciel trzyma jacht w Grecji, ale pływa tylko 2 - 4 tygodnie. Reszta roku to tylko koszty. Podpisuje umową z grecką firmą, że ona puszcza ten jacht w czarter, a zyskami dzielą się w jakichś tam, ustalonych proporcjach.
Znany Ci zapewne niejaki Cape napisał swego czasu na forum zeglarze.net (wytłuszczenie moje):
( był to czarter z Kiriacoulis, jacht pod banderą Szwecji). Zakwestionowano również mój patent sternka jachtowego, bo jacht mial 100 m kw (Gib Sea 411). Aczkolwiek po interwencji przedstawiciela Kiriacoulisa nasz puszczono, ale nie byłem pewny, czy papiery są ok.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 22:55 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2322
Podziękował : 389
Otrzymał podziękowań: 738
Uprawnienia żeglarskie: mam
bury_kocur napisał(a):
Tylko jaki mają w tym interes?

Wiele firm czarterowych w Chorwacji przyjmuje do czarteru jachty prywatne. Kasę zarabiają na obsłudze. Najczęściej są to jachty chorwackie, ale, jak widać, nie mają oporów przyjmować jachty pod inną banderą, jeśli widzą w tym interes.

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 23:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Zbieraj napisał(a):
Zakwestionowano również mój patent sternka jachtowego, bo jacht mial 100 m kw (Gib Sea 411). Aczkolwiek po interwencji przedstawiciela Kiriacoulisa nasz puszczono, ale nie byłem pewny, czy papiery są ok.


Hmmm....
Wujek Google mówi, że ów jacht ma długość 12,45 m.
Także nawet jak na warunki bandery SE to papiery prowadzący mieć musiał.
Sternik nie miał pewnie stosownych dokumentów SE więc przypuszczam, iż nastąpiła próba dopasowania okazanych dokumentów polskiego sternika jachtowego do wymagań kraju bandery i wielkości jachtu ale nie wiem czy nie za daleko sięgam wyobraźnią bo to dziwny kraj.
Bo na logikę to tak powinno zadziałać.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 23:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Tu przecież nie chodzi o papiery sternika. Ty kwestionowałeś istnienie w greckich czarterowniach istnienie jachtów inaczej banderowanych. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 23:20 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
bury_kocur napisał(a):
Wujek Google mówi, że ów jacht ma długość 12,45 m.
Także nawet jak na warunki bandery SE to papiery prowadzący mieć musiał.


Nie ma znaczenia pod jaką banderą pływa jacht na rynku czarterowym. Ważne sa wymagania firmy czarterowej i prawo kraju w którym nta firma jest zarejestrowana. Jeśli jest to firma chorwacka wymagania w stosunku do obsady jachtu są chorwackie, podobnie z ubezpieczeniem. Wymogi ubezpieczeniodawcy są bardziej istotne niz prawo bandery.

Nawet jeśli byłaby to firma polska i jacht pod polska banderą to wymagania na wodach chorwackich w jakimś zakresie musi spełnić, chcąc być w zgodzie z tamtejszym prawem.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 23:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2015, o 10:02
Posty: 58
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Cape napisał(a):
Zbieraj jest zdrajcą :rotfl: narodowym :evil:
srebra RODOWE chce.. podarować ? Sprzedać ?

A tfuuu :D

Nie tylko sprzedać, ale oddać w nieodpowiedzialne ręce Janka, który w najlepszym wypadku zatopi go dopiero godzinę po wypłynięciu z portu, realnie przy wychodzeniu z niego :-P
To się nie godzi :-P


Ostatnio edytowano 28 sty 2016, o 23:35 przez Janek_81, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 23:35 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2322
Podziękował : 389
Otrzymał podziękowań: 738
Uprawnienia żeglarskie: mam
ins napisał(a):
Jeśli jest to firma chorwacka wymagania w stosunku do obsady jachtu są chorwackie, podobnie z ubezpieczeniem. Wymogi ubezpieczeniodawcy są bardziej istotne niz prawo bandery.

Co do chorwackiego ubezpieczenia, nie wiem. Jeśli jednak jacht jest pod polską banderą, obowiązują na nim polskie przepisy, niezależnie, czy został on wyczarterowany od Chorwata, czy Szweda.

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 23:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Zbieraj napisał(a):
Ty kwestionowałeś istnienie w greckich czarterowniach istnienie jachtów inaczej banderowanych.


Pisałem o chorwackich bo zdaje się od tego się zaczęło - nie zauważyłem, że TY piszesz o greckich.
Ale to chyba nie ma tu akurat nic do rzeczy.
Nadal uważam, iż jednostka powinna podlegać prawu kraju bandery - w tym także wymaganiom dotyczących certyfikatu dla jej prowadzenia .
Czyli w opisywanym przez Ciebie Janusz przypadku jachtu pod banderą SE pewne jest, że dla prowadzenia tej jednostki niezbędne są jakieś dokumenty ale nie jest to dla mnie takie jednoznaczne jakie papiery polskie musi mieć sternik jednostki pływającej pod banderą Szwedzką o długości Lc > 12 m ...
Jednakże wymogi ubezpieczeniowe nie powinny mieć wyższego priorytetu nad wymaganiami przepisów kraju bandery.
Wracając do tematu -moim zdaniem w przypadku polskiej bandery obowiązywać winny przepisy polskie dotyczące dokumentów dla jej prowadzenia niezależnie od akwenu żeglugi więc autor wątku winien dopasować sobie tego żeglarza do wielkości jednostki i akwenu pływania.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 23:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2015, o 10:02
Posty: 58
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Jak już wracamy do początku (Żeglarz jachtowy, chorwacki spis licencji itd.)
W rubryce sterników i kapitana napotykamy się ze słowem YACHTS „yachts used for private….” ale przy żeglarzu jachtowym widnieje tylko „BOATS”.
Czy ktoś wie co Chorwaci mają na myśli pisząc „boat”?
Przy założeniu najbardziej prawdopodobnej wersji: Jacht pod banderą Chorwacką.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 00:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Janek_81 napisał(a):
Czy ktoś wie co Chorwaci mają na myśli pisząc „boat”?
Przy założeniu najbardziej prawdopodobnej wersji: Jacht pod banderą Chorwacką.


Wybacz ale słowo „boat” raczej nie oznacza "Jacht pod banderą Chorwacką" a w najlepszym razie "łódź" ... :)
Chyba, że po ty słowie następuje w tekście coś, czego nie napisałeś.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 00:05 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
noone napisał(a):
Jeśli jednak jacht jest pod polską banderą, obowiązują na nim polskie przepisy, niezależnie, czy został on wyczarterowany od Chorwata, czy Szweda

Jesli jacht pod obca banderą ma być wpisany do chorwackiego rejestru jachtów czarterowych to w zakresie np. listy zalogi dokumentow jachtu musi spełnic wymagania co najmniej chorwackie. Rownież w zakresie obsady.
http://www.mppi.hr/default.aspx?id=3174


http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluz ... _2239.html

Članak 3.

Charter djelatnost iz članka 2. ovog Pravilnika može se obavljati:

1. plovilom hrvatske državne pripadnosti,

2. plovilom koje vije zastavu jedne od država članica Europske unije i

3. plovilom koje vije zastavu treće zemlje za koje je ishođeno odobrenje za kabotažu.

Članak 4.

Plovilo iz članka 3. ovog Pravilnika mora ispunjavati sljedeće uvjete:

1. mora biti opremljeno minimalno opremom kako je propisano odredbama propisa kojim se uređuje statutarna certifikacija jahti i brodica hrvatske državne pripadnosti za plovila istih tehničkih karakteristika i namjene;

2. tehnički nadzor plovila mora biti obavljen u vremenskom periodu ne duljem od 12 mjeseci, a o rezultatima nadzora mora biti izdana odgovarajuća isprava;

3. mora imati najmanji broj članova posade potreban za sigurnu plovidbu najmanje sukladno odredbama propisa kojim se uređuje najmanji broj članova posade potreban za sigurnu plovidbu brodica i jahti hrvatske državne pripadnosti za plovila istih tehničkih karakteristika i namjene;

4. mora posjedovati i druge valjane isprave i knjige sukladno propisima države zastave;

5. mora posjedovati policu osiguranja od odgovornosti za štete trećim osobama koja pokriva i štetne događaje na području unutarnjih morskih voda i teritorijalnog mora Republike Hrvatske.

Plovilo koje se koristi za pružanje usluge smještaja mora biti građeno i opremljeno na način koji omogućava višednevni smještaj i boravak posade i putnika.

Osobno plovilo na vodomlazni pogon koje se koristi za iznajmljivanje mora biti opremljeno sustavom za paljenje i gašenje pogonskih uređaja na daljinu.

Članak 5.

Član posade plovila iz članka 3. ovog Pravilnika mora biti osposobljen i posjedovati ispravu kojom se dokazuje osposobljenost:

1. sukladno odredbama propisa kojim se uređuje način i uvjeti za stjecanje uvjerenja i svjedodžbi o osposobljenosti voditelja brodica i zapovjednika jahti u Republici Hrvatskoj ili

2. sukladno odredbama STCW Konvencije.

Osim isprava iz stavka 1. ovog članka, član posade plovila iz članka 3. ovog Pravilnika može posjedovati ispravu kojom se dokazuje osposobljenost, izdanu od nadležnog tijela druge države pod uvjetom da je ista priznata od strane Ministarstva sukladno odredbama propisa kojim se uređuje način i uvjeti za stjecanje uvjerenja i svjedodžbi o osposobljenosti voditelja brodica i zapovjednika jahti u Republici Hrvatskoj.

Strani državljanin, član posade plovila iz članka 3. ovog Pravilnika, osim odredbi iz stavka 1. i 2. ovog članka mora udovoljavati odredbama posebnih propisa kojima se uređuje boravak i rad stranaca u Republici Hrvatskoj.


Članak 6.

Charter kompanija je dužna:

1. raspolagati prostorijom za prihvat gostiju;

2. odrediti najmanje jednu osobu koja je s charter kompanijom sklopila ugovor o radu ili drugi ugovor kojim se uređuje odnos poslodavca i posloprimca u pogledu radnih uvjeta, naknada i obveza, koja je zadužena za tehničku ispravnost i primopredaju plovila charter kompanije sukladno odredbama ovog Pravilnika i pozitivnim propisima Republike Hrvatske, kao i za pružanje podrške gostima tijekom plovidbe;

3. obaviti primopredaju plovila s osobom odgovornom za upravljanje plovilom;

4. raspolagati s opremom za elektroničku prijavu popisa posade i putnika što uključuje priključak na Internet, te opremu za korištenje naprednog elektroničkog potpisa;

5. prijaviti popis posade i putnika prije svake plovidbe u centralnu bazu Ministarstva;

6. naplatiti naknadu za boravišnu pristojbu sukladno posebnim propisima;

7. prijaviti boravak stranaca sukladno posebnim propisima kojima se uređuje boravak stranih državljana u Republici Hrvatskoj.

Odredbe točke 1., 2. i točke 3. članka 6. ne primjenjuju se na charter kompanije koje pružaju uslugu smještaja isključivo na jahtama s profesionalnom posadom.

Odredbe točke 4., 5., 6. i 7. članka 6. ne odnose se na charter kompanije koje isključivo iznajmljuju plovila.

Piotr Siedlewski


Ostatnio edytowano 29 sty 2016, o 00:18 przez ins, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 00:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
bury_kocur napisał(a):
jakie papiery polskie musi mieć jednostka pływająca pod banderą Szwedzką.
Żadnych. Jednostka pływająca pod banderą szwedzką ma mieć takie "papiery", jakich dla tej jednostki (rodzaj, wielkość, przeznaczenie itp.) wymaga prawo szwedzkie.

Szwedzkie prawo wymaga certyfikatu okrętowego? No to jednostka ma mieć.
Wymaga zezwolenia na stację okrętową? No to jednostka ma mieć.
Wymaga ubezpieczenia? No to jednostka ma mieć.
Wymaga świadectwa pomiarowego? No to jednostka ma mieć.
Wymaga określonych patentów lub dyplomów na określone stanowiska? No to jednostka ma mieć.

A jak czegoś szwedzkie prawo nie wymaga, to szwedzka jednostka może, ale nie musi mieć na to papieru.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 00:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2015, o 10:02
Posty: 58
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: JSM
bury_kocur napisał(a):
Wybacz ale słowo „boat” raczej nie oznacza "Jacht pod banderą Chorwacką" a w najlepszym razie "łódź" ... :)
Chyba, że po ty słowie następuje w tekście coś, czego nie napisałeś.


Nie chciałem komplikować sprawy. Jacht pod chorwacką banderą, pływa po Chorwacji i stosujemy się do chorwackich przepisów, a w tych przepisach napisane jest tak:

Żeglarz jachtowy:
- boats used for private purposes,
- bareboat chartered boats,
in internal waters and territorial sea of the Republic of Croatia up to one nautical mile from mainland or island coast, under the condition of holding an appropriate national or foreign certificate for operating radio station if there is a radio-telephone VHF station or a GMDSS-VHF station on the boat or yacht.

(...)

Jachtowy sternik morski
competence to operate:
- boats used for private purposes,
- bareboat chartered boats,
- yachts used for private purposes up to 500 GT,
- bareboat chartered yachts up to 500 GT,
in the area of navigation which includes international voyage in the Adriatic Sea, under the condition of holding an appropriate national or foreign certificate for operating radio station if there is a radio-telephone VHF station or a GMDSS-VHF station on the boat or yacht.

Źródło: http://www.mppi.hr/UserDocsImages/TABLI ... 203_11.pdf

Przy żeglarzu nie występuje słowo "yachts"

pozdrawiam
Janek


Ostatnio edytowano 29 sty 2016, o 00:33 przez Janek_81, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 00:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Zbieraj napisał(a):
Żadnych. Jednostka pływająca pod banderą szwedzką ma mieć takie "papiery", jakich dla tej jednostki (rodzaj, wielkość, przeznaczenie itp.) wymaga prawo szwedzkie.


Janusz
Nie zrozumieliśmy się.
Napisałeś powyżej :

"Znany Ci zapewne niejaki Cape napisał swego czasu na forum zeglarze.net (wytłuszczenie moje):

( był to czarter z Kiriacoulis, jacht pod banderą Szwecji). Zakwestionowano również mój patent sternka jachtowego, bo jacht mial 100 m kw (Gib Sea 411). Aczkolwiek po interwencji przedstawiciela Kiriacoulisa nasz puszczono, ale nie byłem pewny, czy papiery są ok."

Na jednostkach pod banderą SE nie wymaga się posiadania obowiązkowych dokumentów dla prowadzenia jednostki, jeżeli Lc jednostki nie przekracza 12 m a Bc nie przekracza 4 M.
Powyższy jacht - znaczy Gib Sea 411 ma - wg googla ma Lc > 12 więc na logikę wymagane są dokumenty dla jego prowadzenia.
Jeżeli miałyby być to dokumenty SE - bo takim pochodzeniu jachtu mówimy - to wiem jakie mają być.
Ale ów jacht prowadzi obywatel PL nie posiadający dokumentów SE a posiadający stosowne dokumenty polskie.
I tutaj powstaje pytanie - JAKIE dokumenty polskie winien posiadać prowadzący jacht bandery SE będący obywatelem PL, aby prowadzić go zgodnie z wymaganiami prawodawstwa kraju bandery ?
Bo, że jakieś winien to raczej wydaje się logiczne.
Ale jakie ?
Czy patent żeglarza wystarczy czy musi być wyższy ?
Prawodawstwo szwedzkie nie definiuje tego.
Stąd zrodziła się moja wątpliwość.
Postaram się to sprawdzić u źródła czyli pomęczę rodzinę w SE.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 00:27 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Zbieraj napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
jakie papiery polskie musi mieć jednostka pływająca pod banderą Szwedzką.
Żadnych. Jednostka pływająca pod banderą szwedzką ma mieć takie "papiery", jakich dla tej jednostki (rodzaj, wielkość, przeznaczenie itp.) wymaga prawo szwedzkie.

A jak czegoś szwedzkie prawo nie wymaga, to szwedzka jednostka może, ale nie musi mieć na to papieru.

Tylko dlatego że nasze wybrzeże jest nieciekawe. gdyby było podobne do dalmatyńskiego to nałożylibyśmy na jacht szwedzki zarabiajacy na zeglowaniu po naszych wodach terytorialnych wymogi podobne do chorwackich by coś uciułać. Chociaż kto wie, nasza gościnność nie zna granic.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 00:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Janek_81 napisał(a):
Jacht pod chorwacką banderą, pływa po Chorwacji i stosujemy się do chorwackich przepisów, a w tych przepisach napisane jest tak:

Żeglarz jachtowy:


Widzisz - i tu powstaje pytanie o tłumaczenie polskich uprawnień żeglarza jachtowego na język chorwacki.
Nie wnikając jednak w szczegóły owego tłumaczenia jest to jacht chorwacki mający jakiegoś tam właściciela i właściciel owego jachtu - wynajmując go - może zażądać dowolne dokumenty wg własnego uznania od osoby zainteresowanej wyczarterowaniem owej jednostki.
Może nawet zażądać od Ciebie licencji szypra kutra rybackiego lub licencji dowódcy promu kosmicznego ... :rotfl:
To jego prywatne prawo.

Podobnie w Polsce - nie jest istotne jakie masz dokumenty - choć musisz mieć minimum wymagane przepisami ogólnymi - a właściciel jachtu - wypożyczając go Tobie - może od Ciebie zażądać dodatkowo dowolnego dokumentu.
I jeżeli mieć go nie będziesz to może Ci jachtu nie wypożyczyć - jego zbójeckie prawo i nikt go do tego nie zmusi.
Pzdr
Kocur

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Janek_81 napisał(a):
Przy żeglarzu nie występuje słowo "yachts"


Ale występuje słowo "boats".
Jest pytanie czy twórca tego tłumaczenia nie przyjął domyślnie, iz jest to synonim.
Pzdr
Kocur
ps. swoją drogą kocham niesprecyzowanie określenia... :-(

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 00:51 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Janek_81 napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
Wybacz ale słowo „boat” raczej nie oznacza "Jacht pod banderą Chorwacką" a w najlepszym razie "łódź" ... :)
Chyba, że po ty słowie następuje w tekście coś, czego nie napisałeś.


Nie chciałem komplikować sprawy. Jacht pod chorwacką banderą, pływa po Chorwacji i stosujemy się do chorwackich przepisów, a w tych przepisach napisane jest tak:

Żeglarz jachtowy:
- boats used for private purposes,
- bareboat chartered boats,
in internal waters and territorial sea of the Republic of Croatia up to one nautical mile from mainland or island coast, under the condition of holding an appropriate national or foreign certificate for operating radio station if there is a radio-telephone VHF station or a GMDSS-VHF station on the boat or yacht.

(...)

Jachtowy sternik morski
competence to operate:
- boats used for private purposes,
- bareboat chartered boats,
- yachts used for private purposes up to 500 GT,
- bareboat chartered yachts up to 500 GT,
in the area of navigation which includes international voyage in the Adriatic Sea, under the condition of holding an appropriate national or foreign certificate for operating radio station if there is a radio-telephone VHF station or a GMDSS-VHF station on the boat or yacht.

Źródło: http://www.mppi.hr/UserDocsImages/TABLI ... 203_11.pdf

Przy żeglarzu nie występuje słowo "yachts"

pozdrawiam
Janek


Trzeba przeczytać oryginał po chorwacku.
Jacht w ichniejszym kodeksie ma długość powyzej 12 metrów, natomiast łódka/ boat to coś co jest dłuższe niz 2,5 metra i ma silnik większy niż 5 KW, czyli wynika z tego że ŻJ może prowadzic podobnie jak w Polsce jachty do 12 metrów dlugości.

http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluz ... _3142.html

15) brodica jest plovni objekt namijenjen za plovidbu morem koji nije brod ili jahta, čija je duljina veća od 2,5 metara, ili ukupne snage porivnih strojeva veća od 5 kW.
Pojam brodica ne obuhvaća:
– plovila koja pripadaju drugom pomorskom objektu u svrhu prikupljanja, spašavanja ili obavljanja radova,
– plovila namijenjena isključivo za natjecanja,
– kanue, kajake, gondole i pedaline,
– daske za jedrenje i daske za jahanje na valovima,

20) jahta jest plovni objekt za sport i razonodu, neovisno koristi li se za osobne potrebe ili za gospodarsku djelatnost, a čija je duljina veća od 12 metara i koji je namijenjen za dulji boravak na moru, te koji je pored posade ovlašten prevoziti ne više od 12 putnika,

Piotr Siedlewski



Za ten post autor ins otrzymał podziękowanie od: Janek_81
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 01:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2015, o 10:02
Posty: 58
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: JSM
bury_kocur napisał(a):
Może nawet zażądać od Ciebie licencji szypra kutra rybackiego lub licencji dowódcy promu kosmicznego ... :rotfl:
To jego prywatne prawo.

Już dawno powinienem iść spać :-| :)

Kocurze:) Zostawmy operatora w spokoju, on już dawno dał jacht na chorwackiej banderze. Przyjął papiery żeglarza jachtowego, licencje UKF i skrawek papieru toaletowego na którym było napisane ze skiper jest super! :) i jest środa, połowa wakacji...
Doszło do zdarzenia, nie wiem: kolizji, utonięcia albo zahaczono masztem i pozbawiono życia mewę będącą ulubioną maskotką parku narodowego Kornati! wynikła afera!
Przyszedł Pan policjant sprawdza papiery skipera, zagląda do swojej chorwackiej tabeli i mówi:
- Ale ty możesz pływać na tylko na "boats", patrzy na twoją Bavarie 30 i stwierdza: To jest "yachts"

bury_kocur napisał(a):
Ale występuje słowo "boats".
Jest pytanie czy twórca tego tłumaczenia nie przyjął domyślnie, iz jest to synonim.


Nie jest synonimem, bo:
Jachtowy sternik morski
- boats used for private purposes,
- bareboat chartered boats,
- yachts used for private purposes up to 500 GT,
- bareboat chartered yachts up to 500 GT,


Pogrubione nie występuje przy żeglarzu jachtowym, jest tych stwierdzeń pozbawiony :)
Myślę, że jest w tym jakaś celowość :) tylko jaka?

dobranoc :)
Janek

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

ins napisał(a):
Trzeba przeczytać oryginał po chorwacku.
Jacht w ichniejszym kodeksie ma długość powyzej 12 metrów, natomiast łódka/ boat to coś co jest dłuższe niz 2,5 metra i ma silnik większy niż 5 KW, czyli wynika z tego że ŻJ może prowadzic podobnie jak w Polsce jachty do 12 metrów dlugości.


Dzięki :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 08:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
bury_kocur napisał(a):
Nieprawdopodobne...
Przecież na logikę to wbrew ich polityce.
Ale skoro tak mówisz to pewnie tak jest.
Tylko jaki mają w tym interes

Taki sam, jak z jachtów pod swoją banderą, podatki.
W Chorwacji czarterując w chorwackiej firmie pływałem pod następującymi banderami.
Szwecja, Niemcy, Grecja i Monte Carlo
Wszystkie te jachty były jachtami prywatnymi oddanymi w zarządzanie chorwackiej firmie czarterowej. To bardzo popularna forma.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Zbieraj napisał(a):
Znany Ci zapewne niejaki Cape napisał swego czasu na forum zeglarze.net (wytłuszczenie moje):
( był to czarter z Kiriacoulis, jacht pod banderą Szwecji). Zakwestionowano również mój patent sternka jachtowego, bo jacht mial 100 m kw (Gib Sea 411). Aczkolwiek po interwencji przedstawiciela Kiriacoulisa nasz puszczono, ale nie byłem pewny, czy papiery są ok.

Potwierdzam, tak było

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 08:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
bury_kocur napisał(a):
Ale ów jacht prowadzi obywatel PL nie posiadający dokumentów SE a posiadający stosowne dokumenty polskie.
I tutaj powstaje pytanie - JAKIE dokumenty polskie winien posiadać prowadzący jacht bandery SE będący obywatelem PL, aby prowadzić go zgodnie z wymaganiami prawodawstwa kraju bandery ?

Urzędnik kapitanatu Split zakwestionował patent sternika. Zakwestionował go, bo na tym polskim patencie pisało.
Do 40 m kw żagla, a jacht miał 100 m kw.
Czyli ten chorwacki urzędnik oparł się na polskich przepisach.
Ale on złośliwy był.
Zaczęło się od kwestionowania prawa opuszczenia wód chorwackich.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL