Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 9 lip 2025, o 19:32




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 sty 2016, o 08:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Janek_81 napisał(a):
Myślę, że jest w tym jakaś celowość :) tylko jaka?


To ciekawe pytanie.
A czy nie jest tak, że istotne jest dla ubezpieczyciela to, co masz napisane na patencie ?
Bo z tego co znalazłem to jest tak:
https://www.google.pl/search?q=wzory+pa ... wg7ZbsM%3A
I jest tam wyrażnie użyte słowo "jacht".
Niemniej jak piszę - właściciel może zażądać od ciebie licencję na prom kosmiczny bo to jego prawo.
Ale jak Ci już wypożyczy ów jacht na Twój patent żeglarza to wydaje mi się jednak, że prawna interpretacja Twoich uprawnień zawarta jest w tym co na petencie jest napisane a nie na jakiejś wersji jego interpretacji.
Aczkolwiek angielskie tłumaczenie uprawnień z tego patentu tez nie jest takie jednoznaczne ale może mój angielski jest slaby.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 08:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Cape napisał(a):
Do 40 m kw żagla, a jacht miał 100 m kw.
Czyli ten chorwacki urzędnik oparł się na polskich przepisach.
Ale on złośliwy był.


W tym przypadku nie był złośliwy tylko ściśle trzymał się zapisów Twoich uprawnień.
I formalnie miał rację i musisz to przyznać.
Bo zapisy na Twoim patencie nijak się nie miały do szwedzkich przepisów dotyczących prowadzenia jednostek o Lc > 12 m.
Pzdr
Kocur.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 09:05 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
bury_kocur napisał(a):
Cape napisał(a):
Do 40 m kw żagla, a jacht miał 100 m kw.
Czyli ten chorwacki urzędnik oparł się na polskich przepisach.
Ale on złośliwy był.


W tym przypadku nie był złośliwy tylko ściśle trzymał się zapisów Twoich uprawnień.
I formalnie miał rację i musisz to przyznać.
Bo zapisy na Twoim patencie nijak się nie miały do szwedzkich przepisów dotyczących prowadzenia jednostek o Lc > 12 m.
Pzdr
Kocur.


Bzdura. Na patent sternika Chorwaci czarterowali jeszcze przed powstaniem listy, jachty o powierzchni grubo ponad 40m/2 bez żadnych problemów.
Była to ewidentnie zła wola urzędnika. Gdyby było inacej to interwencja Kiriakulisa nic by nie dała.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 09:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
bury_kocur napisał(a):
W tym przypadku nie był złośliwy

Był złośliwy, bo
1/ Zakwestionował prawo tego jachtu do opuszczenia wód chorwackich. Dopiero ściągnięty przedstawiciel Kiriacoulisa go "wyprostował'.
2/ Następnie zakwestionował moje uprawnienia, ok
3/ Na pokładzie był mój brat, przedstawił patent niemiecki, jakieś 30 ton. Odczepił się.
4/ Zażądał VHF, pokazałem swój. Stwierdził, że to skiper ma mieć VHF, a nie ktoś inny na pokładzie.
Po ostrej wymianie zdań, zgodził się, że kapitan i radio oficer to inne funkcje.
Ale piszę to po to, aby przekazać informację, że ten urzędnik oczekiwał kwitów paszportu, a nie kwitów rejestracji jachtu, czy też przepisów chorwackich.
Było to 2001 roku, czyli przed obecnie obowiązującym rozporządzeniem chorwackim, które jednoznacznie wyjaśnia, jakie kwity akceptują.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 09:19 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Cape napisał(a):
Ale piszę to po to, aby przekazać informację, że ten urzędnik oczekiwał kwitów paszportu, a nie kwitów rejestracji jachtu, czy też przepisów chorwackich.


o co chodzi z tymi kwitami?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 09:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
Cape napisał(a):
Ale piszę to po to, aby przekazać informację, że ten urzędnik oczekiwał kwitów paszportu, a nie kwitów rejestracji jachtu, czy też przepisów chorwackich.


o co chodzi z tymi kwitami?

Piotr Siedlewski

W opisywanej sytuacji urzędnik kapitanatu w Splicie oparł się na uprawnieniach wpisanych w ten patent. Czyli był to prymat uprawnień polskich i niemieckich nad przepisami bandery jachtu.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 09:39 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Cape napisał(a):
W opisywanej sytuacji urzędnik kapitanatu w Splicie oparł się na uprawnieniach wpisanych w ten patent. Czyli był to prymat uprawnień polskich i niemieckich nad przepisami bandery jachtu.

Raczej bezpodstawna upierdliwośc, jachtów o powierzchni ożaglowania do 40 m/2 w Chorwacji praktycznie nie ma. Inna rzecz w tym, że były inne wymogi wobec jachtów żeglujących po wodach terytorialnych Chorwacji, a inne jesli jacht chciał opuścić je.
Bo przecież listę załogi z wpisanym Twoim patentem dostałeś , a przynajmniej powinieneś dostać na początku czarteru w Sibeniku. Takie zasady obowiazywały jeszcze przed 2000 r

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 11:52 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
ins napisał(a):
Bo przecież listę załogi z wpisanym Twoim patentem dostałeś , a przynajmniej powinieneś dostać na początku czarteru w Sibeniku.


Sorry cos namieszałem. Wypływałeś z Splitu.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 12:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
Proste pytanie, a Wy 4 strony piany zdołaliście nabić?
Żeby pływać w Chorwacji wystarczy:
A - jeśli masz polskiego sternika - dorób SRC (bedziesz miał papiery "uniwersalne" czyli akceptowane przez czarterodawców w całym basenie Morza Śródziemnego)

B - jeśli nie masz polskiego sternika - jedź najpierw na tygodniowy kurs na voditela brodnice. Będziesz miał papiery akceptowalne w Chorwacji, a przy okazji poćwiczysz trochę manewrówki i rozejrzysz się po kilku chorwackich portach - dla przykładu.

C - jeśli masz polskiego sternika, SRC ale nie prowadziłeś samodzielnie rejsu - jedź najpierw na tygodniowy kurs na voditela brodnice. odpuść sobie egzamin, ale przy okazji poćwiczysz trochę manewrówki i rozejrzysz się po kilku chorwackich portach - dla przykładu.

_________________
Z wyrazami
JM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 13:37 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
sailhorse napisał(a):
B - jeśli nie masz polskiego sternika - jedź najpierw na tygodniowy kurs na voditela brodnice. Będziesz miał papiery akceptowalne w Chorwacji, a przy okazji poćwiczysz trochę manewrówki i rozejrzysz się po kilku chorwackich portach - dla przykładu.


Czytasz, a i tak to nic nie pomaga. ŻJ moze prowadzić jachty w Chorwacji.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 16:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
ins napisał(a):
Czytasz, a i tak to nic nie pomaga. ŻJ moze prowadzić jachty w Chorwacji.

Oczywiście może nawet i bez żeglarza - ale, czy uda mu się cokolwiek wyczarterować?
Z moich badań na miejscu wynika, że bez SRC - nie.

Z praktyki - ISSA Inshor Skipper (albo żeglarz) + SRC - zupełnie wystarcza.

Tylko, że jak taki żeglarz i/lub ISSA Inshore Skipper dostanie miejsce przy takim pirsie 9 w Marina Dalmatia to excuse le mot zesra się i ani stamtąd nie wyjdzie, ani tym bardziej nie wróci.
Podobnie jak w prawie każdej chorwackiej marinie, w sezonie po południu.

Bo na żeglarza - jeśli był pilnym kursantem, to nauczył się wchodzić i wychodzić sasanką max 7,5m za każdym razem na 1 (słownie jeden) sposób. Najczęściej dziobem do kei.

I to mnie martwi, bo jeśli już można zastać mnie na łódce w porcie - to wolę zalegać z książką i drynkiem z palemko, niż biegać z odbijaczem i bosakiem, ratując swoją burtę przed abordażem żeglarza, którego zapał wielokrotnie przewyższa umiejętności. Taki jestem cham.

_________________
Z wyrazami
JM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 16:28 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
sailhorse napisał(a):
Z moich badań na miejscu wynika, że bez SRC - nie.
Tak swoją drogą nie przypominam sobie, aby w ostatniej dziesięciolatce ktokolwiek kiedykolwiek gdziekolwiek - w tym w Chorwacji - pytał mnie o uprawnienia radiowe :roll: - poza bosmanem Pogorii Henrykiem S., który o statkową radiostację był bardziej zazdrosny, niż o żonę :kiss:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 16:31 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2322
Podziękował : 389
Otrzymał podziękowań: 738
Uprawnienia żeglarskie: mam
j.666 napisał(a):
nie przypominam sobie, aby w ostatniej dziesięciolatce ktokolwiek kiedykolwiek gdziekolwiek - w tym w Chorwacji - pytał mnie o uprawnienia radiowe

Może w ostatniej dziesięciolatce nie czarterowałeś jachtu w Chorwacji? :)

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 16:35 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
sailhorse napisał(a):
Oczywiście może nawet i bez żeglarza - ale, czy uda mu się cokolwiek wyczarterować?
Z moich badań na miejscu wynika, że bez SRC - nie.

Z praktyki - ISSA Inshor Skipper (albo żeglarz) + SRC - zupełnie wystarcza.

Tylko, że jak taki żeglarz i/lub ISSA Inshore Skipper dostanie miejsce przy takim pirsie 9 w Marina Dalmatia to excuse le mot zesra się i ani stamtąd nie wyjdzie, ani tym bardziej nie wróci.
Podobnie jak w prawie każdej chorwackiej marinie, w sezonie po południu.

Oczywiście że kurs manewrowy się może przydać, zakończony zdobyciem patentu jeszcze bardziej, jak już to JSM.
Ale.
1. do zdobycia flepów na radio żaden patent nie jest potrzebny.
2. Na Mazurach żegluje się obecnie całkiem dużymi potworami z silnikami w studzienkach lub stacjonarnymi, a i manewrówka portowa nimi też nie jest łatwa, zwłaszcza w sezonie.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 18:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
sailhorse napisał(a):
Proste pytanie, a Wy 4 strony piany zdołaliście nabić?
Żeby legalnie prowadzić chorwacki jacht w Chorwacji wystarczy:

Spełniać warunki z załączonego pliku lub zdać prosty egzamin na chorwacki kwit "voditelj brodnice".
Aby prowadzić jacht o innej niż chorwacka przynależności państwowej - należy spełniać przepisy kraju bandery takiego jachtu.

Załącznik:
recognized-certificates-in-croatia.pdf [299.32 KiB]
Pobrane 255 razy

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 18:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2015, o 10:02
Posty: 58
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: JSM
"Jakie muszę mieć uprawnienia, żeby pływać w Chorwacji"
Podsumowanie (dot. typowych jachtów czarterowych do ok. 50-kilku stóp):

a) JACHTOWY STERNIK MORSKI + LICENCJA UKF (pływasz po Chorwacji bez ograniczeń)
b) STERNIK JACHTOWY + LICENCJA UKF (pływasz po całej Chorwacji bez ograniczeń)
c) KAPITAN JACHTOWY + LICENCJA UKF (pływasz po całej Chorwacji bez ograniczeń)
d) ŻEGLARZ JACHTOWY + LICENCJA UKF (upewnij się czy armator wyda Ci łajbę, pływasz najdalej 1 Mm od brzegu, jachtem nie dłuższym niż 12 m, w dzień, jeśli nie jesteś pewien swoich umiejętności - nie rób tego).
e) VODITELJ BRODICE (pływasz po całej Chorwacji)

Jeśli na Twoim patencie napisane jest inaczej (np. "Żeglarz jachtowy" do 8,5m) wymień patent na nowy - będziesz miał 12m. Jeśli na twoim patencie "Sternika jachtowego" coś budzi twoją wątpliwość - wymień na nowy "JSM"

Jeśli dalej nie jesteś pewny prześlij do armatora skan swoich dokumentów i spytaj czy nie będzie problemów z wydaniem jachtu :)

Jeśli gdzieś popełniłem błąd skopiuj to i popraw, ale niech odpowiedź będzie prosta :)

I w ten sposób każdy kto trafi na ten post szukając informacji zawartej w tytule uzyska ją :)

Pozdrawiam
Janek :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 18:45 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Jaromir napisał(a):
Aby prowadzić jacht o innej niż chorwacka przynależności państwowej - należy spełniać przepisy kraju bandery takiego jachtu.


Jesli jacht został wprowadzony w chorwacki rejestr jachtów czarterowych musi spełnić przepisy chorwackie, bez względu pod jaką bandera pływa.
Szwed, aby poprowadzić po wodach terytorialnych Chorwacji jacht o Lc 10 m. pod banderą szwedzką, ale wpisany na stan firmy czarterowej zarejestrowanej w Chorwacji musi posiadać co najmniej Förarintyg för Fritidsbåt.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 19:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Janek_81 napisał(a):
d) ŻEGLARZ JACHTOWY + LICENCJA UKF (upewnij się czy armator wyda Ci łajbę, pływasz najdalej 1 Mm od brzegu, jachtem nie dłuższym niż 12 m, w dzień, jeśli nie jesteś pewien swoich umiejętności - nie rób tego).


Jeżeli to jacht chorwacki - to dowolny "patent żeglarza", niezależnie od daty jegowydania daje "uprawnienia" do prowadzenia jachtu tylko do 1Mm od brzegu, ale bez ograniczeń wielkości jachtu i bez ograniczenia pory dnia.
Jeżeli to jacht polski - to tylko w przypadku posiadania "patentu żeglarza" wydanego od wiosny 2013 - tak jak napisano na "patencie" (czyli z ograniczeniem do 12m i do pory dziennej, ale po całych wodach wewnętrznych Chorwacji).

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

ins napisał(a):
Jesli jacht został wprowadzony w chorwacki rejestr jachtów czarterowych

Jeśli babcia miała kółka...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 19:37 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Jaromir napisał(a):
ale bez ograniczeń wielkości jachtu

Nieprawdę piszesz. ŻJ moze prowadzić jachty czarterowe i prywatne w Chorwacji do 12 m. ponieważ jak byk jest napisane, że może prowadzić tz brodice czyli plovidla powyżej 2,5 m, ale jachte już nie może, jachte są zdefinowane osobno jako plovidla od 12 Lc wzwyż.
Trzeba czytać ichniejsze przepisy i definicje zamiast wymyślać na poczekaniu.

Piotr Siedlewski

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jaromir napisał(a):
ins napisał(a):
Jesli jacht został wprowadzony w chorwacki rejestr jachtów czarterowych

Jeśli babcia miała kółka...

Janek_81 nie pyta się o babcie z kółkami tylko o czarterowanie w Chorwacji od chorwackiej firmy zakladając posiadajanie ŻJ przez skippera czyli pyta się o tz bareboat.

Czarterowanie jachtu przebywajacego na wodach w Chorwacji, który nie jest wpisany w rejestr jest z lekka upierdliwe, dlatego zazwyczaj czarteruje się wraz z stałym kapitanem z listy uprawnionych do prowadzenia jest to forma tz. crewed charter. A nie o nią jest pytanie.

Piotr Siedlewski


Ostatnio edytowano 29 sty 2016, o 19:54 przez ins, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 19:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2015, o 10:02
Posty: 58
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Jaromir napisał(a):
Jeżeli to jacht chorwacki - to do 1Mm od brzegu, ale bez ograniczeń wielkości jachtu i bez ograniczenia pory dnia.
Jeżeli to jacht polski - to tylko jeżeli posiada patent wydawany od wiosny 2013

Jaromirze, nie zgodzę się. Dlaczego?
1. Chorwaci w swoich przepisach "yachts" precyzują jako jednostki od 12-metrów. W wykazie patentów "yachts" występuje tylko przy wyższych stopniach aniżeli Żeglarz jachtowy. Przy ŻJ jest tylko "boat". ale OK. Sporna sprawa.
2.Załóżmy Żeglarz jachtowy wziął Bavarie 49, która ma ponad 15 m i dojdzie do zdarzenia. Ubezpieczyciel, który nie będzie miał woli wypłacić odszkodowania będzie starał się wyciągnąć wszystko na zewnątrz co będzie stanowiło przeciwko skiperowi - m.in. zapis na patencie "...do 12 m..."
pzdr.
Janek :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 19:49 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Janek_81 napisał(a):
2.Załóżmy Żeglarz jachtowy wziął Bavarie 49,


Nie weżmiesz. Zgodnie z przepisami w Chorwacji nie wydadzą Tobie takiego jachtu na ŻJ.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 19:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Janek_81 napisał(a):
Jaromir napisał(a):
Jeżeli to jacht chorwacki - to do 1Mm od brzegu, ale bez ograniczeń wielkości jachtu i bez ograniczenia pory dnia.
Jeżeli to jacht polski - to tylko jeżeli posiada patent wydawany od wiosny 2013

Jaromirze, nie zgodzę się. Dlaczego?
1. Chorwaci w swoich przepisach "yachts" precyzują jako jednostki od 12-metrów. W wykazie patentów "yachts" występuje tylko przy wyższych stopniach aniżeli Żeglarz jachtowy. Przy ŻJ jest tylko "boat". ale OK. Sporna sprawa.
2.Załóżmy Żeglarz jachtowy wziął Bavarie 49, która ma ponad 15 m i dojdzie do zdarzenia. Ubezpieczyciel, który nie będzie miał woli wypłacić odszkodowania będzie starał się wyciągnąć wszystko na zewnątrz co będzie stanowiło przeciwko sternikowi - m.in. zapis na patencie "...do 12 m..."
pzdr.
Janek :)

1. Wielkość - zgoda, maszrację. Traktują inaczej "yachts" i "boats" - nie bez przyczyny zapewne.Niemniej - pora dnia, bez ograniczeń.
2. 15m staje się bezprzedmiotowe, niemniej nie gdybamy "co by było gdyby doszło do zdarzenia", tylko "jaki kwit<=>jakie uprawnienia".

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 20:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2015, o 10:02
Posty: 58
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: JSM
...W nocy, w dzień... kto w ogóle pływa w nocy po Chorwacji?
Mi się zdarzyło 2 razy jako załogant pod kierownictwem Kapitana Jachtowego tak dla szkolenia. Wiecie ile spotkaliśmy jachtów? (nie statków).... 1... cały 1 jacht :)

Dlatego podtrzymuję bo ŻJ ma napisane "...,w porze dziennej":
Jeszcze któryś przeczyta tutaj, że może w nocy, pojedzie do Chorwacji, rozbije się "w nocy" i będzie miał problem, bo go będą targać po sądach i żal do nas :)...

"Jakie muszę mieć uprawnienia, żeby pływać w Chorwacji"
Podsumowanie (dot. typowych jachtów czarterowych do ok. 50-kilku stóp):

a) JACHTOWY STERNIK MORSKI + LICENCJA UKF (pływasz po Chorwacji bez ograniczeń)
b) STERNIK JACHTOWY + LICENCJA UKF (pływasz po całej Chorwacji bez ograniczeń)
c) KAPITAN JACHTOWY + LICENCJA UKF (pływasz po całej Chorwacji bez ograniczeń)
d) ŻEGLARZ JACHTOWY + LICENCJA UKF (upewnij się czy armator wyda Ci łajbę, pływasz najdalej 1 Mm od brzegu, jachtem nie dłuższym niż 12 m, w dzień, jeśli nie jesteś pewien swoich umiejętności - nie rób tego).
e) VODITELJ BRODICE (pływasz po całej Chorwacji)

Jeśli na Twoim patencie napisane jest inaczej (np. "Żeglarz jachtowy" do 8,5m) wymień patent na nowy - będziesz miał 12m. Jeśli na twoim patencie "Sternika jachtowego" coś budzi twoją wątpliwość - wymień na nowy "JSM"

Jeśli dalej nie jesteś pewny prześlij do armatora skan swoich dokumentów i spytaj czy nie będzie problemów z wydaniem jachtu :)

Jeśli gdzieś popełniłem błąd skopiuj to i popraw, ale niech odpowiedź będzie prosta :)

I w ten sposób każdy kto trafi na ten post szukając informacji zawartej w tytule uzyska ją :)

Pozdrawiam
Janek :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 22:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13866
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1627
Otrzymał podziękowań: 2379
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Janek_81 napisał(a):
Jeśli na twoim patencie "Sternika jachtowego" coś budzi twoją wątpliwość - wymień na nowy "JSM"

Co może budzić wątpliwości na patencie sternika jachtowego?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 22:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
Wojciech napisał(a):
Co może budzić wątpliwości na patencie sternika jachtowego?


Na moim budzi zdjęcie posiadacza.

_________________
Z wyrazami
JM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4889
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 876
Otrzymał podziękowań: 1932
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
sailhorse napisał(a):
zdjęcie posiadacza
He, he na moim
Obrazek
też. Szczególnie owłosienie... :rotfl:

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 22:18 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
hm, myślałe że u mnie jest żle ale...

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 22:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2015, o 10:02
Posty: 58
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
zdjęcie posiadacza
He, he na moim

Boże... wymień to! :rotfl: na to się nie da nic wyczarterować! :rotfl:

Wojciech napisał(a):
Co może budzić wątpliwości na patencie sternika jachtowego?

Ich data wydania. Jakie są wpisane uprawnienia na tym patencie?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Dawne_pol ... Ceglarskie
To na Ciebie powołuje się wujek Google po wpisaniu "uprawnienia żeglarskie"!?!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 22:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4889
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 876
Otrzymał podziękowań: 1932
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Janek_81 napisał(a):
Jakie są wpisane uprawnienia na tym patencie?

Na moim patencie st. j.:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Dawne_polskie_patenty_%C5%BCeglarskie#1985-1996? Żadne. Poza tzw. P.U....
Janek_81 napisał(a):
Boże... wymień to! na to się nie da nic wyczarterować!
po co? Da się! Poza tym mam inne patenty...
* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *
piotr6 napisał(a):
hm, myślałe że u mnie jest żle ale...
Teraz to sie cieszę, że do ówczesnego żeglarza nie trzeba było zdjęcia... :cool:

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 22:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Janek_81 napisał(a):
Jakie są wpisane uprawnienia na tym patencie?

Na moim patencie st. j.:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Dawne_polskie_patenty_%C5%BCeglarskie#1985-1996? Żadne. Poza tzw. P.U....
Janek_81 napisał(a):
Boże... wymień to! na to się nie da nic wyczarterować!
po co? Da się! Poza tym mam inne patenty...


To bardzo dobre zdjęcie jest - sweter wyraźnie wskazuje na maksimum połowę lat osiemdziesiątych - co daje wyobrażenie o stażu, a wąs - sugeruje wykształcenie wyższe, inżynierskie.

Będąc czarterodawcą -ja bym zaufał.


P.S.
Ja mam patent ze zdjęciem jakiegoś pogodnego debila. I to jest kłopot.

_________________
Z wyrazami
JM



Za ten post autor sailhorse otrzymał podziękowania - 3: nauaag, piotr6, Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: cyjan i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL