Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 cze 2025, o 15:53




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 320 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 lut 2016, o 09:51 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marian Strzelecki napisał(a):
M@rek napisał(a):
Czolowe jachty startujace w morskich regatach ORC to konstrukcje projektowane i budowane nie tylko do regat. Maja tez dobre rozwiazania wnetrza i nadaja sie do wszechstronnego zastosowania. Do tego sa nautycznie znacznie lepsze od podobnych tej samej wielkosci.

Nautycznie to one są szybsze, a to nie to samo co nautycznie lepsze.


Marianie, napisalem o jakie regatowe jachty mi chodzi, podalem przyklady, na niektorych z nich mialem przyjemnosc plywac i dokladnie wiem o czym pisze bo tego doswiadczylem :) Tak sie sklada ze w ub.r. pomoglem wybrac Koledze X 34 . Wszyscy ,, ktorzy na tym jachie mieli okazje plywac( a byly tez ciezkie warunki ) byli pod wrazeniem znakomitego zeglowania w kazdych warunkach mimo ze czesc z nich nigdy regatami zainteresowana nie byla. Jacht nie byl kupowany ze wzgledu na starty w regatach. Moge do listy dodac jeszcze swiatnie wypadajacy w regatach ORC Grand Solei B&C 37.
Jeszcze raz napiszze ze tu nie chodzi o jachty HPR, IMOCA, Class 40 itd.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2016, o 09:53 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Taka regatowka :) szczegolnie spartanskie wnetrze http://www.keyyachting.com/grand-soleil/gs37/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2016, o 10:05 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Fakt, ładna. Inspirowana Nowa Setką bez przemyślenia.
v



Za ten post autor vaginal otrzymał podziękowania - 2: M@rek, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2016, o 17:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
Jeszcze raz napiszze ze tu nie chodzi o jachty HPR, IMOCA, Class 40 itd.
Jeszcze raz napiszę: tak tu nie chodzi o ...
Dlaczego więc spieramy się, w chwili gdy obaj mówimy to samo? ... stoisz tam gdzie Oni? :roll:

MJS

ps
Obie łódki o których wspomniałeś nie są tym o czym ja piszę i przed czym przestrzegam. (stosunkowo wąskie rufy wysoko podniesione - tak trzymać).


Załączniki:
X-34_KA_Yacht_491.jpg
X-34_KA_Yacht_491.jpg [ 253.88 KiB | Przeglądane 6200 razy ]
B&C 37 gs.jpg
B&C 37 gs.jpg [ 78.71 KiB | Przeglądane 6200 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2016, o 17:55 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marianie, takie lodki lubie najbardziej :) Nie rozwodzac sie nad niuansami konstrukcji sa zdecydowanie sprawniejsze nautycznie w kazdych warunkach od starych klasycznych konstrukcji a do tego znacznie wygodniejsze. To jest wlasnie postep dla szerokich mas.( oczywiscie z grubszym portfelem)
Podobnie jak wspolczesnie produkowane samochodzy sa lepsze od tych kore budowano 30-40 lat temu. Jachty przeznaczone do bardzo specjalistycznych regat interesuja mnie jedynie jako ciekawostka podobnie jak samochody F1.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2016, o 17:59 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
I jeszce jedno, zdaje sobie sprawe ze koszty projektu i potem budowy kolejnych egzemplarzy moga byc duze ale gdybym mial decydowac o tym co moja firma ma produkowac to chyba wolalbym zaplacic naklepszemu konstruktorowi za znakomity projekt niz budowac jachty znacznie gorsze podobnej wielkosci. Koszty samej budowy sa chyba jednakowe.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2016, o 18:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Cytuj:
Jachty przeznaczone do bardzo specjalistycznych regat interesuja mnie jedynie jako ciekawostka podobnie jak samochody F1.

To dlaczego zawsze zgłaszasz sprzeciw, gdy ja mówię (piszę) o wadach żelazek (czyt. IMOków) i ich wpływie na projekty np. MXy czy nawet "bogu duch winnej" Setki?
MJS

ps
Z tezą o wielkiej lepsiejszosci współczesnych aut też można polemizować.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2016, o 18:25 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Forum jest od tego zeby polemizowac :)
Zeby nie byc goloslownym, plywalem na "zelazku" czyli Elanie 350. Wad specjalnych nie zauwazylem, lodka plywa szybko, rowno, w przechylach zachowuje sie poprawnie. Dla mnie ma jedna wade, zle "lezy" w formulach ORC i naszej KWR i w takich regatach nigdy nie bedzie konkurencyjna.
Moge jedynie przypuszczac ( z duza doza prawdopodobienstwa) ze podobnie jest ze znakomita konstrukcja LG 899 ktora zreszta zostala zeskanowana przez mierniczego ORC i wydanie swiadectwa nie powinno byc problemem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2016, o 06:10 

Dołączył(a): 22 sty 2009, o 14:41
Posty: 502
Podziękował : 776
Otrzymał podziękowań: 90
http://stillcrazy2.blogspot.com/
kolejna Setka cieszy oko.

_________________
jedrek



Za ten post autor jedrek otrzymał podziękowania - 2: M@rek, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2016, o 10:54 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Moze warto wrocic do tematu czyli "Setka przez Atlantyk".
Za pare dni jest planowany start z Sagres. Na miejscu jest juz kilka jachtow. Oficjalnie ma wystartowac 5 samotnikow i 2 zalogi 2 osobowe ale poza oficjalnymi regatami ma poplynac jeszce 5 samotnikow.
Ja wszystkim goraco kibicuje i mam nadzieje ze kulisy takiego a nie innego rozwoju sytuacji poznamy. Mysle ze tajemnicy z tego robic nie warto.
Oficjalnie startuja SETKĄ PRZEZ ATLANTYK 2016

Samotnicy

Arkadiusz Pawełek - "Quark" POL15058
keessetka.blogspot.com

Piotr Czarniecki - "Atom" POL14570
setkanaatlantyku.blogspot.com

Lech Stoch - "Giga"
http://www.gigaocean.pl/

Robert Puchacz - "Atinna" POL17208
setkanakoniecswiata.blogspot.com

Michał Sacharuk - "Aussie"
http://setka-aussie.blogspot.com/


Załogi dwuosobowe

Adam Hamerlik i Aleksander Hanusz - "Still Crazy II"
stillcrazy2.blogspot.com

Kacper Kania i Zbigniew Kania - "Nerwus"
setkakacper.blogspot.com



STARTUJACY W ROWNOLEGLYCH REGATACH

1.Paweł Plichta MELUZYNA
2.Przemek Wosiński SAM ONE
3.Rafał Moszczyński WOJOWNIK
4.Szymon Ruban IGUS
5.Marcin Klimczak LILU

Warto dodac ze uczestnicy maja posiadac nadajniki Yellow brick i zapewne bedzie mozna sledzic Ich postepy :) Dla mnie znakomity pomysl i ze wzgledu na atrakcyjnosc dla kibicow i co wazniejsze na bezpieczenstwo uczestnikow.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 5: boSmann, Colonel, Marian Strzelecki, nauaag, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2016, o 12:58 

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 08:45
Posty: 393
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: brak
Patrząc na listę budowanych setek na stronie setek mam trochę niedosyt dotyczący ilości zawodników, ale jeśli teraz będzie płynąć kilkanaście łódek to co będzie w następnej edycji :).
Wiadomo gdzie będzie można śledzić postępy zawodników ?

I czy yelowbricki będą też na jachtach w "regatach równoległych"?



Za ten post autor Errak otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2016, o 13:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Czy mnie oczy nie mylą?
ale nie widzę żadnej Setki A

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2016, o 14:55 

Dołączył(a): 1 gru 2011, o 11:00
Posty: 385
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Podziękował : 86
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: bez ogranczeń do 7,5m :), st.moto.
Errak napisał(a):
I czy yelowbricki będą też na jachtach w "regatach równoległych"?


Z tego co czytałem, to tak. Więc na trackingu będą wszyscy.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=XyKOyCsCMZU _- Jak powstało Quick Canoe


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2016, o 15:06 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Mysle ze "yellow brick" to nie nazwa konkretnego urzadzenia administrowanego przez firme ktora jest wlascicielem i wynajmuje ( tak jak np w "Polonezie) a rozne systemy sledzenia.
Piotr na ATOMIE ma taki

https://explore.delorme.com/textmessage ... f79ca5c940


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2016, o 15:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Marian Strzelecki napisał(a):
Czy mnie oczy nie mylą?
ale nie widzę żadnej Setki A
MJS


Opss... oczywiście widzę same nówki z pionowymi dziobami, cjodziło mi o to , czy ostała się choć jedna setka stara "skośna dziobowo".
Ciekawe by było porównanie w praktyce (na długim dystansie) osiągów obu wersji łódki.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2016, o 15:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 784
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 302
Otrzymał podziękowań: 800
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Jest jedna "stara" Setka - Lilu. Różni się pokładem, bakdeck pociągnięty jest aż do dziobu.
YB maja działać od 10 listopada.Niektóre łodki mają też SPOTy
Still Crazy 2http://share.findmespot.com/shared/faces/viewspots.jsp?glId=0ObqbkQ2TtHmqdiQCVAeVg1mCqgEGc0a6
IGUS http://share.findmespot.com/shared/faces/viewspots.jsp?glId=09POebZTuTvqrY6zKiHNLTOabm4BtUxpq

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/



Za ten post autor baoo otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2016, o 18:16 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marian Strzelecki napisał(a):
Ciekawe by było porównanie w praktyce (na długim dystansie) osiągów obu wersji łódki.
MJS


Dla mnie to jasne jak słońce. Nowa wersja z pionowym dziobem bedzie istotnie szybsza przy zalozeniu ze talielunek i umiejetnosci sternika sa takie same. Archaiczna konstrukcja z nawisami zawsze bedzie wolniejsza
(patrz "Perła" Bartka)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2016, o 18:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 784
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 302
Otrzymał podziękowań: 800
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Ciężko będzie porównywać kadłuby bo zmieniło się również ożaglowanie. Nowe Setki mają około 1m2 więcej żagli podstawowych no i mogą w regatach używać genakerów (szkoda że nie spinakerów). A ten żagiel zmienia bardzo dużo.

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/



Za ten post autor baoo otrzymał podziękowania - 2: M@rek, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2016, o 19:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
M@rku, Perła to zupełnie inna kwestia. Trzebaby wiedziec wiecej o jej kształtach i założeniach projektanta.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2016, o 19:07 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Projektantem jak sie wlasnie niedawno dowiedzialem jest Bartek wraz z Ojcem. "Perłe" widzialem, sledzilem na dostepnych trackingach w regatach i jakies wnioski wyciagalem jeszcze przed wielkim rejsem. Zreszta Bartek sam przyznal ze to byla za wolna lodka.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2016, o 19:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A dlaczego tych pięciu płynie obok?
Czy nie można ich dokooptować do grupy??
Przecież to rozłam i obciach.
Zmienić przepisy, jeśli to jest powodem, nie problem.
:roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2016, o 19:27 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widzisz przeciez ze jedni zzakceptowali istniejace przepisy a inni nie.
Kazda grupa ma swoje racje, startuja za swoje i do Nich a nie do nas kibicow nalezy decyzja.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2016, o 20:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
To znaczy, że sztywne reguły pękły. Nie wytrzymały presji natury.
Mądrość tkwi w jedności. Organizator powinien być elastyczny.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2016, o 00:31 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 101
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
mjs napisał(a):
Mądrość tkwi w jedności. Organizator powinien być elastyczny.
Organizator Janusz Maderski niestety nie wykazał się nawet odrobiną elastyczności lecz arbitralnie podjął decyzję o wykluczeniu z regat Wojownika, TJT, Meluzyny, Igusa i Sam One.

Opiszę trochę dokładniej historię wykluczenia Wojownika, którą znam z autopsji.
W przygotowanie do regat Wojownika poświęciliśmy wiele czasu i energii. To nie tylko zbudowanie przez Rafała i Jarka łódki, ale także przygotowanie całej logistyki wyprawy . Co do wymagań bezpieczeństwa to jacht został zbudowany zgodnie z dokumentacją J.Maderskiego i nie było przesłanek do wykluczenia jachtu z regat. Podczas inspekcji w Górkach Zachodnich J.Maderski zgłosił kilka drobnych uwag do poprawienia do końca września, ale nie pod warunkiem skreślenia z listy uczestników SPA (osobiście byłem obecny w trakcie tej inspekcji). Jacht wrócił do Łodzi 25.09 i z uwagi na obowiązki zawodowe Rafała nie było możliwości wprowadzenie wszystkich poprawek i opublikowaniu ich na blogu w wymaganym przez Konstruktora terminie. Zalecenia zostały jednak wprowadzone w ciągu następnych kilku dni. Ze strony J.Maderskiego nie było nawet próby zrozumienia tej sytuacji, że te drobne usterki zostaną niezwłocznie usunięte. Arbitralną decyzją o skreślenia jachtu z listy Pan J.Maderski pozbawił Wojownika transportu do Lizbony sponsorowanego przez Delphię oraz w znaczący sposób utrudnił realizację tego projektu. Została zdeprecjonowana praca całego zespołu wspierającego Rafała. Z jednej strony już bilety lotnicze do Lizbony kupione, urlopy z trudem uzgodnione , prowiant zakupiony, lekarstwa, całe wyposażenie bezpieczeństwa, nawigacyjne , pirotechnika, komplet badan lekarskich spore zaangażowanie finansowe i organizacyjne, a z drugiej strony przysłowiowy brak zaczepu do wpięcia wąsów przy maszcie powodem wykluczenia z regat.

Każda z niedpouszczonych do regat Setek ma swoja historię, lecz nie do pomięcia jest fakt, że są to łódki nie gorzej przygotowane do regat niż zakwalifikowane przez Konstruktora do SPA.

Co do Wojownika to w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa jacht wyposażony w stacjonarne radio VHS z AISem, EBIRBa, SPOTa, TEL SAT, komplet pirotechniki, kamizelkę pneumatyczną SPINLOCKa, komputer nawigacyjny, VHS i GPS przenośne. Dokladny opis wyposażenia na blogu Rafała i Jarka. http://oceaniczneregatysamotnikow2016.blogspot.com/

Szkoda, że się tak stało bo mogło popłynąć 12 Setek w ramach wspólnych regat SPA.

Wykluczone jachty zorganizowały się jednak i startują w równoległych regatach TRANSATLANTYK 2016.
Więcej informacji na stronie regat http://www.stowarzyszeniesetka.pl
oraz na http://zeglarski.info/artykuly/samotnicy-poplyna-przez-atlantyk/

Aktualnie:
WOJOWNIK dojechał wczoraj do LAGOS
IGUS i MELUZYNA dzisiaj dopłynęli do Lagos z Lizbony
Czekamy jeszcze na SAM ONE i LILU 2012 ( miał dzisiaj wyruszyć z Polski)
Planowany start regat 10.11.2016 z Sagres

_________________
Pozdrawiam
Krzyś



Za ten post autor Krzys otrzymał podziękowania - 6: baoo, Jaromir, kooniu, M@rek, Marian Strzelecki, Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2016, o 02:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Krzys napisał(a):
Szkoda, że się tak stało bo mogło popłynąć 12 Setek w ramach wspólnych regat SPA.
Wykluczone jachty zorganizowały się jednak i startują w równoległych regatach TRANSATLANTYK 2016.
Więcej informacji na stronie regat http://www.stowarzyszeniesetka.pl
oraz na http://zeglarski.info/artykuly/samotnic ... -atlantyk/


Szkoda

Ponieważ jakby sama z siebie* powstała klasa bardziej otwarta „TransAtlantyk 2016”
być może wrócimy do tematu: "Kto popłynie na fali setki" gdzie (obok różnorakich Setek) będzie miejsce Raqtima, Pipa500, i całej plejady fajnych łódeczek.

Przypominam moją koncepcję klasy "Precle -500" której cały czas samoistnie, życie dopisuje "nieubłagany ciąg dalszy". ;)

Cytuj:
Przepisy klasy Precle-500.
5 czerwca 2009
PRECLE-500
Przepisy na rok 2009
/propozycja wersja 1/

1. Postanowienia ogólne:

Nazwa: PRECLE-500

Podstawowe prawo regulaminu:
A/ Jeden jacht w wyścigu może być wyprotestowany przez 4/5 głosów dżentelmeńskich zawodników, którzy ukończyli regaty.
(Do kończących zaliczamy także tych, którzy nie ukończyli z cudzej winy.)

B/ Dowolna ilość jachtów (istniejących przed powstaniem klasy i/lub nie spełniająca wymogów technicznych), może być dopuszczona przez 4/5 zawodników spełniających te wymogi.

Wymagania techniczne:

1.1 Wymiary kadłuba nie większe: 5000 x 2500mm

1.2 Żaden element osprzętu ruchomego jachtu (bomy rejki gafle itp.) (oprócz żagli) w czasie regat nie może być dalej niż 2,5m od osi symetrii jachtu.
1.2.1 lub połowy największej szerokości dla niesymetrycznych)
1.2.2 oś zaczyna się na dziobie ;
(więc genakerbomy są dopuszczalne tez 2,5m i też odchylane dowolnie).
1.2.3 dopuszcza się więcej dla drzewc integralnych z niekonwencjonalnymi żaglami jak: łacińskie, kraby, itp...)

1.3 Każdy jacht MUSI (w dowolny sposób) samoczynnie wstawać z przechyłu 110 stopni i musi być realnie niezatapialny.

1.4 Nie określamy powierzchni i typu ożaglowania wcale (ale jeden komplet na wiatr + jeden żagiel pełnowiatrowy na całe regaty.)

1.6 Zabraniamy trapezów, wytyków itp. na burty i za rufą.

1.7 Mieszkalność.
W kadłubie (kabinie) musi zmieścić się cała załoga w pozycji (lezącej i siedzącej) z całym wyposażeniem jak: bomy, rejki, kapoki, pagaje, (wszystkie) żagle, stery, miecze (podniesione) itp., (włącznie z ubraniami i sprzętem turystycznym, żywnością, wodą pitna itp.) oraz cztery skrzynki na piwo/lub wymiennie 2 koła ratunkowe na okres całych regat tj. jeżeli będą wątpliwości to każdy uczestnik regat (licząc na "dżentelmeńską ;) wzajemność" ) może zakazać schodzenia na ląd i przyjmowania pomocy z zewnątrz: od startu do zakończenia regat niezależnie od czasu trwania.

Zastrzeżenie: dodawać można tylko przepisy rozszerzające "pojemność" klasy.

Ograniczenia klasy: tylko po głosowaniu i tylko przez zawodników którzy brali już udział w regatach Precle-500 przy 95% głosów za.

.......................................................................

2. Regaty:

2.1. Wg. ogólnie przyjętych zasad, zwyczajów i przepisów.

3. Wyniki

3.1. Zwycięzcą ogłoszony zostanie jacht posiadający największa liczbę punktów uzyskanych w następujących konkurencjach:

3.1.1. Regaty
3.1.2. Konkurs na najpiękniejszy jacht
3.1.3. Konkurs na najoryginalniejszy jacht

3.2. Za pierwsze miejsce w każdej konkurencji przyznaje się ilość punktów N, równa ilości sklasyfikowanych jachtów.
Za miejsce drugie: N - 2, trzecie: N- 3 etc.

3.2.1. Zwycięzcy konkursów wyłonieni zostaną droga glosowania
(jeden jacht sklasyfikowany = 1 glos, plus 1 glos KR, plus 1 glos Rady
Sponsorów )

4. Nagrody

4.1. Przyznaje się Wielki Precel, Szybki Precel, Piękny Precel i Oryginalny Precel.
4.1.1. Dopuszcza się przyznawanie nagród za wszystkie zajęte miejsca.
4.2. Nagrody posiadające jakakolwiek sensowną wartość materialna mogą być przyznawane wyłącznie droga losowania.



Pozdrawiam optymistycznie
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2016, o 08:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Powiem tak: To, że Szymon i Maderski zrobili piękne i skuteczne rejsy na Setkach, nie oznacza, iż może to zrobić każdy. A dokładnie każdy bez przygotowania. Należytego przygotowania.

Reguły były jasne, nie można zakładać, że stworzone bez powodu,tym bardziej, że organizator i pomysłodawca sprawę przemyślał latami i ma własne doświadczenia praktyczne.
Popłynie pięć Setek i dopłynie zapewne pięć.
Start 35 mógłby zaowocować np. pięcioma akcjami ratowniczymi.
Ktoś chce płynąć nieoficjalnie? Ależ proszę bardzo: to wolny (jeszcze) kraj i wolny ocean. Każdy ma prawo do własnej oceny swoich możliwości i prywatnego ryzyka. Bez ryzyka obciążenia dobrego imienia imprezy i sumienia organizatora.

PS. Oczywiście, jeżeli powody niedopuszczenia byłyby "subiektywne", to już gorzej... Ale to impreza prywatna, tak jak i "regaty alternatywne", choć brak dobrej woli po którejkolwiek stronie wzbudziłby mój smutek.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2016, o 08:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ryś, vaginal czy założenie nowego wątku to jakiś problem ? Trzeba Was wyręczyć ? :)

Czy wyciachać offtopy ?

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2016, o 09:43 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Mam w takim razie pytanie , czy wszystkie "Setki" wystartuja razem i beda mialy wspolny tracking ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2016, o 11:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Colonel napisał(a):
Ale to impreza prywatna

Teraz to już i publiczna, i środowiskowa, prywatność kontrolowana. ;)
-
Chwała Wojownikowi - wygląda bojowo:
Obrazek

„TransAtlantyk 2016” – tak nazywają się regaty samotników na jachtach klasy Setka (...)
Tracking firmy Yellowbrick dostarczył Pomorski Związek Żeglarski, z którym żeglarze 15 października podpisali porozumienie, na mocy którego wszystkie jachty biorące udział w wyścigu zostały nieodpłatnie wyposażone w lokalizatory. (...)
Start regat zaplanowano na czwartek 10 listopada z Sagres w Portugalii.

Panowie, Chłopaki - wystartujcie 11-go w Święto Niepodległości. :cool:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2016, o 12:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2011, o 19:02
Posty: 78
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 41
Uprawnienia żeglarskie: st.m.
11 listopada to piątek - dlatego startują dzień wcześniej.

pozdrawiam
Jarek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 320 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 192 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL