Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 cze 2025, o 17:58




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 mar 2016, o 01:48 

Dołączył(a): 28 gru 2007, o 22:23
Posty: 21
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 6
Panowie, witam wszystkich serdecznie i od razu prośba o poradę i opinię na temat stopnia trudności, kosztu, sposobu organizacji i ogólnej opłacalności takiego przedsięwzięcia.
Chodzi o katamaran Prout Quest 31 z początku lat 70-tych, który zerwał się z kotwicy i został wyrzucony na brzeg. Uszkodzone: jeden ster - kompletnie, kile, zalany w środku, więc później dochodzi naprawa wnętrza i elektryki. Silnik sprawny, tak samo jak takielunek i żagle.
Przed tą przygodą podobno zadbana sztuka, w tej chwili - trudno powiedzieć. Cena okazyjna, ale nie do końca wiem, jak to wszystko zorganizować i jaki może być koszt sprowadzenia tego cuda do Polski, ew. późniejszego remontu.
Pewnie trzeba by zrobić na miejscu ster (na jednym trochę strach płynąć) i załatać prowizorycznie kadłub.
Podsumowując:
- jak to zrobić?
- ile będzie kosztowało sprowadzenie drogą morską?
- jest sens się w to bawić?

Załączam zdjęcia. Słabe bo słabe, ale coś pokazują.

Pozdrawiam


Załączniki:
$_61.JPG
$_61.JPG [ 260.95 KiB | Przeglądane 5981 razy ]
$_60.JPG
$_60.JPG [ 247.19 KiB | Przeglądane 5981 razy ]
$_59.JPG
$_59.JPG [ 160.6 KiB | Przeglądane 5981 razy ]
$_58.JPG
$_58.JPG [ 156.9 KiB | Przeglądane 5981 razy ]
$_57.JPG
$_57.JPG [ 167.14 KiB | Przeglądane 5981 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2016, o 07:12 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Ponieważ naprawa (z wypowiedzi rozumiem, że nie masz sam w tym doświadczenia) będzie kosztowała furę pieniędzy - i nie łudź się, że uda się Tobie na tym zaoszczędzić, zabierz ze sobą na oględziny odpłatnie szkutnika. On powinien ocenić co się da z tym zrobić i czy to się Tobie opłaca. Wydatek na eksperta będzie tańszy od wpakowania się na minę.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2016, o 08:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Ja tak jak Waldi Ci napiszę - weź na oględziny kogoś, kto się zna na budowaniu i/lub naprawach, ponieważ może dojść do takiego momentu podczas naprawy, że nie będziesz w stanie przeskoczyć tego pewnego etapu np. na niemoc (odtwozenie części) , ale najczęściej ze względu na koszt. I lepiej odżałować teraz pare złotych na szkutnika, niż później mić bolesną finansowo nauczkę i wizję że trzeba się pozbyć problemu, tak jak teraz obecny właściciel. Radzę ze swojego motocyklowego doświadczenia również, a to i tak inny przedział finansowy, a rówież czasami bolało.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2016, o 09:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
skiba napisał(a):
Cena okazyjna

Nie istnieje coś takiego :-P To tylko wyobraźnia kupujących.

_________________
Zbyszek



Za ten post autor boSmann otrzymał podziękowania - 2: Vlad, Waldi_L_N
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2016, o 13:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
skiba napisał(a):
- jest sens się w to bawić?

Nie ma.
Lepiej zapytaj myszka, czy by Ci zaprojektował katamaran wybitny i będziesz do przodu a nie do tyłu. Katamaran zbudujesz ze sklejki i będziesz się (i nie tylko) nim zachwycał. Zrobisz furorę już w samym porcie, na wodzie będziesz kontemplował przyjemność obcowania z pływającym dziełem. :mrgreen:
Ze szrota ucieszysz się tylko przy zapłacie... :roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2016, o 15:05 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Hmmm, czary jakieś czy cóś? Na SF też radzą by wziąć fachowca. :roll:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2016, o 18:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 cze 2015, o 19:33
Posty: 124
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 18
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Katamarany kabinowe trzymają wysokie ceny

http://olx.pl/oferta/jacht-katamaran-hi ... 082841a06c

jeśli możesz kupić to za grosze i do tego masz auto z hakiem którym możesz sam po kosztach to przywieźć, tak by się zamknąć w kosztach kilka tyś zł to może się opłacać

tak czy inaczej spec powinien się wypowiedzieć, czy nie ma usterki bardzo drogiej w naprawie która zniweczy ten misterny plan...

_________________
Marcin
CNSO Samourai 24 - wysokość klęczenia
+


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2016, o 18:57 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
marcel111 napisał(a):
masz auto z hakiem którym możesz sam po kosztach to przywieźć, tak by się zamknąć w kosztach kilka tyś zł to może się opłacać

Żartujesz? Chyba by go na burcie w pionie wiózł :D



Za ten post autor cine otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2016, o 20:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 cze 2015, o 19:33
Posty: 124
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 18
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
chyba, że ...lekkim ukosem. Żeby katamaran o szerokości 3 metry zmieścił się na dozwolonej szerokości w ruchu drogowym 2,5m wystarczy jedną jego stronę podnieść na 1.6m

2,5^2 + 1,6^2=3^2

;-)

faktycznie nie zdawałem sobie sprawy jak kłopotliwy w transporcie jest kabinowy nieskładany katamaran...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

chociaż jest sposób, szeroka przyczepa:

jeśli pojazd ma szerokość 2,55 m to ładunek może mieć do 3 m pod warunkiem nieprzekroczenia 23 cm na stronę.

:-))

_________________
Marcin
CNSO Samourai 24 - wysokość klęczenia
+


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2016, o 20:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Dzięki marcel111. Życie jest piękne:
marcel111 napisał(a):
kabinowy nieskładany katamaran...

Muszę wprowadzić to do repertuaru swoich powiedzeń :rotfl:

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2016, o 20:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 cze 2015, o 19:33
Posty: 124
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 18
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
co się smiejesz, na własne owczy widziałem kabinowy z możliwością złożenia
tyle, że kabiny były dwie, w kadłubach.... :-P

_________________
Marcin
CNSO Samourai 24 - wysokość klęczenia
+


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2016, o 20:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
marcel111 napisał(a):
co się smiejesz,

Ależ ja się nie śmieję - to jest swietny tekst!
PS
Emo... nie są w stanie przekazac wszystkich odczuć którymi jesteśmy targani w konkretnym momencie, a na forum i tak mogą zostać inaczej/opacznie zinterpretowane.
Miłego wieczoru...pozdrawiam - Paweł.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2016, o 20:37 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
marcel111 napisał(a):
jeśli pojazd ma szerokość 2,55 m to ładunek może mieć do 3 m pod warunkiem nieprzekroczenia 23 cm na stronę.

Nie każdy podziela tą opinię.
Jeden taki co miał mi przywieźć łódkę 267cm szeroką już 4 tydzień czeka na pozwolenie od Niemców. Łódkę dawno diabli wzięli.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2016, o 21:11 

Dołączył(a): 28 gru 2007, o 22:23
Posty: 21
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 6
Panowie, trzymajmy się meritum, ok? :)
Kurcze, liczyłem, że chociaż zgooglujecie łódkę, zanim zaczniecie coś pisać.
Jeśli chodzi o opłacalność, to łódka ma średnią wartość rynkową w stanie dobrym pomiędzy 100-150 tys. zł. Czy kupienie jej za powiedzmy 1/4 tej ceny jest okazją czy nie? Rozumiem, że trudno to oszacować, ale chyba może to być opłacalne. Przekonałem się o tym wielokrotnie przy innych zakupach za granicą.
Mi chodzi raczej o poradę, ile może kosztować sprowadzenie jej do Polski drogą morską i czy uważacie, sądząc po zewnętrznych uszkodzeniach, że realna i w miarę ekonomiczna jest prowizoryczna naprawa i taki właśnie transport?
Nie mam możliwości sprawdzenia łodzi przed zakupem i dania do sprawdzenia szkutnikowi. Proszę tylko o odpowiedź na zadane powyżej pytanie, jeśli się ktoś orientuje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2016, o 21:43 

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 14:43
Posty: 462
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 149
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
http://www.yachtworld.de/Boote/Kategori ... t/Quest+31
skiba napisał(a):
Kurcze, liczyłem, że chociaż zgooglujecie łódkę, zanim zaczniecie coś pisać.
Pogoglowalem , Quest 31 w dobrym stanie kosztuje w granicach 20 - 30 tys Euro.
Transport, zaladunek, miejsce do remontu, sam remont to sa ogromne koszty.Albo trzeba miec duzo forsy,albo duzo wolnego czasu. jakby nie liczac to sie moim zdaniem nie oplaca.
Jezeli w ogloszeniu stoi cena np: 36 tys Euro, to jest to cena dla czytajacego ogloszenie, dla kupujacego moze byc o polowe nizsza,

pozdrowienia bartoszek

http://www.bartoszek.de


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2016, o 23:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
skiba napisał(a):
Proszę tylko o odpowiedź na zadane powyżej pytanie, jeśli się ktoś orientuje.

Obawiam się, że jeżeli ktoś się orientuje to nic nie powie na podstawie paru zdjęć.
skiba napisał(a):
Nie mam możliwości sprawdzenia łodzi przed zakupem i dania do sprawdzenia szkutnikowi.

Taki zakup to czysty hazard

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2016, o 23:59 

Dołączył(a): 28 gru 2007, o 22:23
Posty: 21
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 6
Bartoszek - masz trochę racji, ale wiesz, okazja ma to do siebie, że szybko znika i najczęściej trzeba być na miejscu. Przeglądając ogłoszenia, w tym historyczne, ceny są jakie napisałem. Zakładam, że poniżej 80 tys. zł byłby to typowy fuks.
Aktualna cena za jacht to 26 tys. zł - http://www.ebay.co.uk/itm/172116227296
Ułatwię, zakładając sprawność łodzi do przeprawy morskiej - ile może kosztować sprowadzenie jej do Polski przez skippera?


P.S. Jasne, że to hazard, ale nie o to pytałem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2016, o 02:12 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Masz niewielkie szanse żeby ktoś się podjął przeprowadzenia tego jachtu.
Gdyby to było powiedzmy na Bałtyku to jeszcze byłyby szanse. W lecie i z drugim jachtem asekurującym. Oczywiście na twoje ryzyko.
Pozostaje ci transport statkiem (drogo) lub TIR-em ale ktoś by musiał to sprytnie zapakować na naczepę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2016, o 02:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
marcel111 napisał(a):
Żeby katamaran o szerokości 3 metry zmieścił się

Ale on ma 4.34m !!!!!
http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=3884

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

cine napisał(a):
marcel111 napisał(a):
jeśli pojazd ma szerokość 2,55 m to ładunek może mieć do 3 m pod warunkiem nieprzekroczenia 23 cm na stronę.

Nie każdy podziela tą opinię.
Jeden taki co miał mi przywieźć łódkę 267cm szeroką już 4 tydzień czeka na pozwolenie od Niemców. Łódkę dawno diabli wzięli.

Bo te max 3m na przyczepie o szerokości 2.55 to przepis polski a nie niemiecki...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

cine napisał(a):
TIR-em ale ktoś by musiał to sprytnie zapakować na naczepę.

Zapakujesz ładunek 4.34m szeroki na TIR-a?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2016, o 02:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
skiba napisał(a):
Mi chodzi raczej o poradę, ile może kosztować sprowadzenie jej do Polski drogą morską i czy uważacie, sądząc po zewnętrznych uszkodzeniach, że realna i w miarę ekonomiczna jest prowizoryczna naprawa i taki właśnie transport?

Czy naprawa jest w miarę ekonimiczna - to zależy od tego:
- co trzeba naprawiać
- i czemu ma służyć.

1. Co trzeba naprawiać (w dwu etapach - raz "wstępnie", żeby można było bez większego pietra sprowadzać do Polski i drugi raz "remont główny", żeby jacht wrócił do stanu w pełni sprawnego) - zależy od tego co jest uszkodzone. A wiedzę (no, raczej przyzwoite oszacowanie) dotyczącą tego co co jest/może być uszkodzone - da tylko bardzo dokładne obejrzenie łódki przez fachowca.
Wybacz - trzy fotki na krzyż i lakoniczny opis sprzedającego żadnej wiedzy nie dają...

2. Czemu jacht po remoncie głównym ma służyć - ma zasadnicze znaczenie dla opłacalności. Inaczej liczysz koszty chcąc uzyskać nieco tańszy jacht upatrzonego typu dla celów własnych, a zupełnie inaczej dla remontu i następnie zarobku na odsprzedaży.
Jeżeli myślisz o tym drugim - to najpierw zastanów się jakie są szanse sprzedaży czterdziestoletniego katamarana po silnych przejściach za cenę choćby zbliżoną do takiej, jaką dają za sztuki "nie klepane" - i to jeszcze na tak egzotycznym dla katamaranów akwenie, jak Bałtyk...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: skiba
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2016, o 15:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 cze 2015, o 19:33
Posty: 124
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 18
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jaromir napisał(a):
cine napisał(a):
marcel111 napisał(a):
jeśli pojazd ma szerokość 2,55 m to ładunek może mieć do 3 m pod warunkiem nieprzekroczenia 23 cm na stronę.

Nie każdy podziela tą opinię.
Jeden taki co miał mi przywieźć łódkę 267cm szeroką już 4 tydzień czeka na pozwolenie od Niemców. Łódkę dawno diabli wzięli.

Bo te max 3m na przyczepie o szerokości 2.55 to przepis polski a nie niemiecki...



Holender z orange jakoś się tym nie przejmuje, przywozi na swojej ciężarówce jachty po 270, chyba, że gra Va Bank...

_________________
Marcin
CNSO Samourai 24 - wysokość klęczenia
+


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2016, o 16:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Bo on pewnie zna przepisy. W Polsce masz maksymalną szerokość 2,55m, ale ładunek może wystawać do 23cm z boków tak, że szerokość całkowita nie przekracza 3m. W Holandii szerokość maksymalna wynosi 2,55m i jak masz więcej składasz podanie, bo przecież "utka" ma 2,7m i sprawa załatwiona. W Niemczech szerokość maksymalna to oczywiście 2,55m masz więcej występujesz z podaniem, które z zasady jest bardzo trudne do uzyskania, bo musisz np. udowodnić, że nie da rady zastosować transportu wodnego :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2016, o 18:14 

Dołączył(a): 28 gru 2007, o 22:23
Posty: 21
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 6
Dzięki Jaromir za konkretną odpowiedź. Zakup byłby na użytek własny, przy czym zakładałem, że, po sprowadzeniu do kraju, remont docelowy już byłby na spokojnie i po części siłami własnymi - nie wydaje mi się, żeby zlecenie odbudowy wnętrza (posiadając na wzór stare wnętrze) było aż tak skomplikowane i kosztowne, podobnie jak instalacja.
Nadal uważam, że w tej cenie to jest okazja, ale też duże ryzyko, dlatego tym razem raczej odpuszczę. W przyszłości po prostu trzeba wsiadać w samolot i zrobić sobie wycieczkę.

P.S. Panowie od transportu lądowego - proszę, skończcie te rozważania, bo nie tego dotyczy wątek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2016, o 19:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 cze 2015, o 19:33
Posty: 124
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 18
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
boże, ale masz potrzebę kontroli w "swoim" wątku.

Wątki na forach często żyją swoim życiem, dzięki temu są barwne, interesujące, czasem śmieszne, inaczej fora były by zimne, suche pozbawione ducha....


oczywiście swoboda w jakiś granicach, czy je tutaj przekroczyliśmy?

:cool:

_________________
Marcin
CNSO Samourai 24 - wysokość klęczenia
+



Za ten post autor marcel111 otrzymał podziękowanie od: cine
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2016, o 19:55 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
marcel111 napisał(a):
boże, ale masz potrzebę kontroli w "swoim" wątku.
Wątki na forach często żyją swoim życiem, dzięki temu są barwne, interesujące, czasem śmieszne, inaczej fora były by zimne, suche pozbawione ducha....oczywiście swoboda w jakiś granicach, czy je tutaj przekroczyliśmy?:cool:

Koleś jest po prostu mega nakręcony na ten katamaran i spiął pośladki a od tego można szczękościsku dostać :mrgreen:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jaromir napisał(a):
cine napisał(a):
TIR-em ale ktoś by musiał to sprytnie zapakować na naczepę.
Zapakujesz ładunek 4.34m szeroki na TIR-a?

Przeca pisałek, co ktoś to musi zrobić sprytnie.
A jedyne sprytnie to w pionie. Znaczy bokiem :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2016, o 20:04 

Dołączył(a): 28 gru 2007, o 22:23
Posty: 21
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 6
Ok, panowie, bez urazy. Po prostu w pewnym momencie zaczęły się pojawiać wasze wpisy o dupie marynie i trochę mnie to wkurzyło.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2016, o 20:29 

Dołączył(a): 6 mar 2016, o 10:12
Posty: 104
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
@cine
4,34 plus niskopodwoziówka nie poleci pod wiaduktami. Trzeba wybrać trasę i dostać kwit na taki transport. Za wysoki.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2016, o 23:03 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jacek___ napisał(a):
@cine
4,34 plus niskopodwoziówka nie poleci pod wiaduktami. Trzeba wybrać trasę i dostać kwit na taki transport. Za wysoki.

Już mi się nie chciało jak chłopu wszystkiego tłumaczyć.
Przyjąłem błędne założenie że niektóre sprawy są oczywiste.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2016, o 00:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
cine napisał(a):
Jacek___ napisał(a):
@cine
4,34 plus niskopodwoziówka nie poleci pod wiaduktami. Trzeba wybrać trasę i dostać kwit na taki transport. Za wysoki.

Już mi się nie chciało jak chłopu wszystkiego tłumaczyć.
Przyjąłem błędne założenie że niektóre sprawy są oczywiste.

A to, że ważącego a 3 tony morskiego katamaranu nie można wozić "na boku" - oczywiste nie jest?
Czy może oczywiste miało być to, że piszesz o wożeniu takiego jachtu "bokiem" dla jaj tylko? :roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2016, o 15:26 

Dołączył(a): 28 gru 2007, o 22:23
Posty: 21
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 6
Napisać można wszystko. Dodałbym, że można jeszcze przeciąć na pół i potem skleić :-?
Szczęście niektórych, że kiepskie poczucie humoru nie jest u nas ścigane ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 203 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL