Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 cze 2025, o 19:40




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 mar 2016, o 23:54 

Dołączył(a): 29 gru 2015, o 15:38
Posty: 7
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Witam serdecznie
Z uwagi, że jest to mój pierwszy wpis to przedstawię się i napiszę, że od przeszło 27 lat jestem żeglarzem (przez ostatnie lata miej z powodów tak trywialnych jak przyjście na świat trojga moich dzieci, kupno i remont mieszkania itp). Ostatnio naszło mnie po analizie moich potrzeb i możliwości zbudować sobie kajak żaglowy. Zawsze podobały mi się konstrukcje M. Plucińskiego (tak samo jak ten Pan pracowaliśmy w Polskich Zakładach Lotniczych – jestem mgr inż. budowy płatowców ;) ) wybór padł na P7 Gig (i wygrał z canoe MacGregor). Zakupiłem kopie istniejących planów u p. N.Patalasa z 1939 (jest jeszcze wersja z 1948 ale jako „szkic”). Z uwagi na niepełność dokumentacji ( np. w sieci znalazłem brakujący arkusz z ożaglowaniem gaflowym) dokupiłem oryginalną dokumentacje P7 z 1938, który ma prawie identyczną budowę. Zakładając ten wątek chciałbym się podzielić na temat tej łódki, co mam nadzieje, że kiedyś nastąpi oraz ogólnie na temat małych, wąskich łódek żaglowych budowanych z drewna/sklejki.
Z uwagi na to, że mój warsztat ma wymiary miej więcej 2,8x5,5m, zacząłem poszukiwania miejsca w Rzeszowie w którym mógłbym zmontować 5 metrową łódź. Wstępny wybór padł na Hammerland i tu się zaczyna historia, gdy poznając nowych ludzi nie zawsze wiemy co nas może zaskoczyć w pozytywnym znaczeniu tego słowa, a dokładnie okazało się, że w Hammerlandzie maja zamiar zbudować kajak o poszyciu SOF (http://hammerland.pl/plan,.html ), ale nie maja dobrego planu, dlatego zaproponowałem zbudowanie Sea Tour 15R i na podstawie dostępnych współrzędnych i zdjęć sporządziłem roboczą dokumentacje takiego kajaku (poszerzony do 60 cm w stosunku do oryginalnego Sea Tour). Aktualnie mamy na CNC wycięte wręgi i od jutra będziemy kajak montować, aby w niedziele z Aleksandrem Dobą go zwodować. Na dzień dzisiejszy moje przemyślenia są takie, że brakuje w kraju łatwo dostępnych planów łodzi o poszyciu SOF oraz materiałów np. z nylonu balistycznego i listew bezsęcznych z sosny o długości 5m.

Będę wdzięczny za opinie w temacie SOF, ale zwłaszcza P7 Gig np. czy ktoś taką łódź zbudował i jak się mu pływało?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2016, o 07:19 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Skontaktuj się z naszym forumowym kolegą Marcinem- mbober1,projektuje i buduje takie konstrukcje już od pewnego czasu...

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.



Za ten post autor peter otrzymał podziękowanie od: mbober1
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2016, o 09:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4271
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Adam S. B. napisał(a):
Z uwagi na to, że mój warsztat ma wymiary miej więcej 2,8x5,5m, zacząłem poszukiwania miejsca w Rzeszowie w którym mógłbym zmontować 5 metrową łódź.
Eeee... Spokojnie, powinieneś się zmieścić! Jeśli chodzi o montaż P7 Gig, to da się na pewno. Ona ma przecież 5m na 1,2m!

Adam S. B. napisał(a):
zwłaszcza P7 Gig np. czy ktoś taką łódź zbudował i jak się mu pływało?
Nie, nie zbudowałem i nie pływałem P7 Gig, ale się wypowiem. Pływałem przez kilkanaście lat trochę podobną łódką, również wzorowaną na planach P7:

Obrazek

http://robhosailor.blogspot.com/2012/03/ocalic-od-zapomnienia-zaglowe-kajaki.html

http://robhosailor.blogspot.com/2012/03/ocalic-od-zapomnienia-p-7-uzupenienie.html

Czego możesz się spodziewać, po tej łódce??? Że będzie chodzić dość szybko, że może wchodzić w ślizg, ale będzie dość mokro na fali i że potrafi się wywrócić w szkwale, jeśli nie zareagujesz z refleksem. Spodziewam się, że P7 Gig będzie ciut bardziej stateczna od oryginalnej P7 i że ciut lepiej (mniej nurkując) pójdzie na fali niż oryginalna P7 i moja pierwsza łódka, wzorowana na oryginalnej P7. Nadal będzie i szybko i mokro i można zaliczyć glebę, więc fajnie! :D

Oryginalne plany P7 Gig można nabyć u Norberta Patalasa.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2016, o 10:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4271
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Aha, jeszcze jedno:
P7 Gig, podobnie jak oryginalna P7 i moja niby P7, nie ma bocznych komór wypornościowych pod półpokładami, co może oznaczać, że gleba kończy zabawę w żeglowanie, bo postawienie łódki, pozbycie się wody z kokpitu (niska skrzynka mieczowa!!!) i kontynuowanie żeglugi będzie niewykonalne.

Warto w trakcie budowy zwęzić kokpit i zastosować boczne komory wypornościowe, a jeśli mamy trzymać się oryginału, to koniecznie należy zamocować tam komory nadmuchiwane!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2016, o 11:14 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
weż sobie do serca rady ROBHOSAILOR-a bo to praktyk w tym temacie a nie teoretyk .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2016, o 12:06 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
brodaty napisał(a):
weż sobie do serca rady ROBHOSAILOR-a bo to praktyk w tym temacie a nie teoretyk .

Teoretyczny praktyk i praktyczny teoretyk :rotfl:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2016, o 13:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Adam S. B. napisał(a):
mój warsztat ma wymiary miej więcej 2,8x5,5m

Mój ma 2,0 x 4,5 m i zbudowałem w nim Kosa (wątek Open 13) o rozmiarach 3,96 x 1,52 m. :mrgreen:
Jednak, dla ergonomicznej pracy, wypadałoby mieć po metrze luzu z każdej strony.
Powodzenia!

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2016, o 17:58 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Waldi -L-N to może ty pochwalisz się swoimi osiągnięciami szkutniczymi. Od lat śledzę forum i jakoś nie epatujesz pracą szkutniczą a przynajmniej mnie nie udalo się nic twórczego z Twojej strony odkryć. Jeśli się mylę to z góry przepraszam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2016, o 18:37 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Nie chciałem do tego wracać, bo sprawa jest niemiła, ale jak sobie życzysz, to proszę:
http://www.sailforum.pl/viewtopic.php?t ... ht=variete
A co do mojego żarciku w temacie gry słownej nie ma tam nic personalnie do Roberta, którego znam osobiście i bardzo lubię. Na prawdę nie musisz wchodzić w rolę adwokata :)
Jeżeli uraziłbym Roberta sam by mi to wygarnął.
Nie ma co się napinać. Nawet nie przeszkadza mi przekręcanie mojego nicku.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2016, o 19:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Waldi_L_N - fajne Jamniczki masz! :cool:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Adam S. B.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2016, o 20:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4271
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Waldi_L_N napisał(a):
Jeżeli uraziłbym Roberta sam by mi to wygarnął.
Ty takiowakiwteinazadiwogóle!!! :lol:

Spox, to żarty. Wracajmy do P7 Gig, albo do SOF, ale to drugie już beze mnie. :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2016, o 03:43 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
mjs napisał(a):
Waldi_L_N - fajne Jamniczki masz!

Dzięki, fajne :D
robhosailor napisał(a):
Ty takiowakiwteinazadiwogóle!!! :lol:

Auć! :mrgreen:
Adam S. B. co do Twojego pytania o SOF to pytania do forumowego eksperta mbober1.
viewtopic.php?f=43&t=22896&p=382365#p382365
A tu budowa Soroki
viewtopic.php?f=22&t=19516&p=308678#p308678

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2016, o 21:09 

Dołączył(a): 29 gru 2015, o 15:38
Posty: 7
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
W temacie SOF pozwolę umieścić link do zdjęć z Facebooka Hammerandu:
https://www.facebook.com/events/1694835 ... 503649559/
Dziś wklejono w szkielet prawie wszystkie podłużnice, więc jutro będziemy kończyć klejenie szkieletu.
Co do P7 Gig to są dwie wersje (a może i trzecia o długości 4,75 m). Jedna z 1939 i druga "morska" z 1948. Widzie, że do tego forum nie można bezpośrednio wkleić jpega bo bym wkleił skany z ksiązki "Mieczysław Pluciński. Jego łodzie i jachty" - Patalasa Norberta (oczywiści o niskiej rozdzielczości aby tylko się zorientować o co chodzi).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2016, o 22:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4271
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Adam S. B. napisał(a):
Co do P7 Gig to są dwie wersje (a może i trzecia o długości 4,75 m). Jedna z 1939 i druga "morska" z 1948.
To jest wersja z 1939, porównanie z wersją oryginalną P7 z 1934/38:
Załącznik:
12.jpg
12.jpg [ 81.3 KiB | Przeglądane 8322 razy ]

Plany tej "morskiej" z 1948 musiałbyś odtwarzać na podstawie rysunku z książki "Mieczysław Pluciński. Jego łodzie i jachty" - Norberta Patalasa. Na pewno byłaby dzielniejsza na fali od wszystkich poprzednich.

Adam S. B. napisał(a):
Widzie, że do tego forum nie można bezpośrednio wkleić jpega
Można! :P :mrgreen:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: gumczis
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2016, o 22:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Jak oglądam te wszystkie plany polskich konstruktorów, dziwię się, że tylu sięga po nic lepsze, byle zagraniczne. Ale już dawno stwierdzono, żeśmy papugą narodów... :-P

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2016, o 22:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4271
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Gdybyś patrzył bez nastawienia, że polskie są lepsze, to zdanie twoje wyglądałoby jakoś tak:
Alterus napisał(a):
plany polskich konstruktorów /.../ już dawno stwierdzono, żeśmy papugą narodów... :-P
One nie są z niczego, a jak się bliżej przyjrzeć, przeanalizować i porównać z im współczesnymi, a i wcześniejszymi zwłaszcza, to bywają kopiami tych lepszych, a zagranicznych. :-P :rotfl:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 mar 2016, o 00:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
robhosailor napisał(a):
One nie są z niczego, a jak się bliżej przyjrzeć, przeanalizować i porównać z im współczesnymi, a i wcześniejszymi zwłaszcza, to bywają kopiami tych lepszych, a zagranicznych. :-P :rotfl:

W którym miejscu według Ciebie zaczyna się kopia, w którym kończy? ;-) Bo do pewnego stopnia masz rację, bardzo jednak wątpię, aby tylko konstruktorów polskich można było takim zarzutem obciążyć. Są to rzeczy zwyczajne i dotyczą wszelkich dziedzin. Chyba, że uważasz jakoby wszystkie "kopie" polskie odbiegały in minus od zagranicznych "oryginałów". Ale w to znów nie byłbym skłonny wierzyć.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 mar 2016, o 21:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Po pierwsze chciał bym sprostować parę spraw :)

- dostępność planów SOF nie jest tak źle ;) można zakupić plany canoe Soroka u mnie wielkości od 14ft do 16ft. W projektowaniu wersja Solo. Dodatkowo w projektowaniu wersja Eskimo II (kajak morski wzorowany na Eskimo Plucińskiego), Punt żeglowny oraz 5m łudzi wiosłowo żaglowa. A i bym zapomniał jest jeszcze dostępny Skiff wiosłowy. Nadmienię że jest konstrukcja kajaka z lat 30 Tadeusza Forfenko w wersji SOF.

- dostępność tkaniny. Tkaninę można nabyć i mnie cena 50 zł za mb (szerokość rolki 1,66 splot skośny, gramatura 450g/m2 oczywiście nie satbilizowana, bardzo ładnie się wykurcza)

- dostępność 5m listw, tu się zgadze jest problem ale poszliście w złym kierunku, dostępna jest tarcic którą trzeba następnie pociąć na odpowiednie wymiary, oczywiście w tedy to my ustalamy jak ma biec słój w listwie a nie jest on losowy co utrudnia budowę.

To chyba tyle co do sprostowań :)

Teraz co do waszego kajaka, bardzo ładny tylko dlaczego on taki pancerny jest ? i dlaczego wszyscy się upierają przy klejeniu ? (cóż w sumie dobrze zostaje nisza dla mnie :D )

zapraszam na moją stronę na fb www.facebook.com/BobroweZeremia, tam jest więcej zdjęć canoe Soroka oraz do poszukania na forum info o SOF bo jest sporo (będę nie skromny - mojego autorstwa). Zachęcam również do lektury ostatnich 3 numerów Wiosła - seria artykułów o SOF, popełniona też niestety przez zemnie ;).

A napiszę jeszcze do was na FB ;)

W razie czego piszcie może razem zrobimy jakiś warsztat z SOF lub upcyclingu.

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2016, o 08:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4271
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Alterus napisał(a):
bardzo jednak wątpię, aby tylko konstruktorów polskich można było takim zarzutem obciążyć.
Nie twierdzę, że tylko. Naturalnym jest inspirowanie się i kopiowanie wraz z wprowadzaniem zmian, co nie jest tworzeniem plagiatów wcale. Nasza, polska myśl projektancka w dziedzinie jachtów nie jest oryginalna, bo i całe nasze żeglarstwo jest śladowym odsetkiem żeglarstwa światowego. Nie znaczy to też, że nie pojawiają się u nas spektakularne, oryginalne projekty. Zdarzają się, ale nader rzadko.

Alterus napisał(a):
Są to rzeczy zwyczajne i dotyczą wszelkich dziedzin.


A teraz np. "kamyczek do ogródka" ;) mojego ulubionego Plucińskiego:
http://robhosailor.blogspot.com/2012/03/ocalic-od-zapomnienia-p-15-uzupenienie.html
"Twarde dowody" ;) w postaci zdjęć przedwojennych, szwedzkich jednostek znikły wraz z tamtą stroną w niebycie internetu, ale zainteresowani tematem wyguglają sobie sami...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2016, o 14:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
robhosailor napisał(a):
Nie znaczy to też, że nie pojawiają się u nas spektakularne, oryginalne projekty. Zdarzają się, ale nader rzadko.
Jakoś mało mnie to wzrusza. Od oryginalnych i spektakularnych zwyczajnie wolę po prostu dobre. :-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2016, o 10:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4271
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
A w ogóle, to jestem ciekaw, czy założyciela wątku sprawa jeszcze interesuje, bo jakoś, gwałtownie zaniemówił. :mrgreen:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2016, o 10:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Mowa jest srebrem, a milczenie złotem...
Może go przytłoczyło..? ;-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2016, o 16:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Kajak zbudowali ze zdjęć na FB wnioskuję że na tkaninie poliestrowej stabilizowanej z Surtexu. Próbowali jeszcze ją wykurczać opalarką ale chyba nic z tego nie wyszło.

Zapytałem w komentarzach jak im poszło wykurczanie ale zero odpowiedzi.

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2016, o 20:43 

Dołączył(a): 29 gru 2015, o 15:38
Posty: 7
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Czytam i jest mi smutno z uwagi na żarty (z nikim nie ma zamiaru rywalizować – jeśli ktoś ma pytania do mnie bezpośrednio - to proszę na prywatne wiadomości, zawsze staram się odpowiadać). Mógłbym napisać o egzaminie 6 klas syna i do którego trzeba było syna trochę przygotować, o wyborze i kupnie notebooka Asusa GL752VW w którym nie działa jedno gniazdo USB i trzeba było go reklamować (jeszcze nie wrócił i jak o tym pomyśle to się od razu denerwuję) i wielu innych - proza życia. Ale kajak udało się zrobić i harcerze będą go używać (mam nadzieje, że go szybko nie uszkodzą bo nie wiązaliśmy połączeń , no i o kamizelce też będą pamiętać bo nie ma komór wypornościowych). Jeśli ktoś ma dostęp do Facebooka to na bieżąco mógł to śledzić. Jeśli nie to fajne zdjęcia są: http://www.biznesistyl.pl/lifestyle/po- ... -doba.html
Mam wiele przemyśleń w temacie materiałów, budowy, no i pływania tym kajakiem SOF. Na pewne rzeczy nie miałem wpływu i wtedy musiałem sobie odpuścić. Teraz będę chciał coś dla siebie zrobić i oparte na na technice SOF.
Ps. Prosiłem kolegów o poradę jak najłatwiej w to forum wrzucać zdjęcia/grafiki (mam, ewentualnie miałem konto na Picasie, no i FaceBooku).



Za ten post autor Adam S. B. otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2016, o 11:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Adam S. B. napisał(a):
Czytam i jest mi smutno z uwagi na żarty

E, Adamie, nie przesadzaj. :-D To nie takie żarty, które mogą czy powinny dawać powody do smutku, bez złośliwości. Zwyczajnie, zacząłeś temat, było o budowie ciekawej jednostki, a zakończenia zabrakło. Ale ani przymusu w zdawaniu relacji tu nie ma, ani z niczego tłumaczyć się nie musisz. Znamy z własnego doświadczenia i zwycięstwa, i porażki, i różne takie. Fajnie, że jednak coś wyszło i że zapału nie straciłeś na następne podejście.

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2016, o 21:37 

Dołączył(a): 29 gru 2015, o 15:38
Posty: 7
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
W uwagi, że dostałem Know-how i w celu jego przetestowania, wrzucam wcześniej przygotowane grafiki kadłubów P7-Gig z 1939 i 1948 - ze skanów książki "Mieczysław Pluciński. Jego łodzie i jachty" - Norberta Patalasa aby było wiadome o czym mowa. Mi się bardziej podoba wersja z 1939. Gdy któregoś razu w sieci zobaczyłem jachcik Scandinavian Cruiser 20, który jest esencją piękna, wiedziałem dla czego P7 Gig tak mi się podoba i moim zamierzeniem jest zbudować P7 Gig właśnie w tym sznycie.


Załączniki:
P7 GIG 48 mini.jpg
P7 GIG 48 mini.jpg [ 76.06 KiB | Przeglądane 7853 razy ]
P7 GIG 39 mini.jpg
P7 GIG 39 mini.jpg [ 68.63 KiB | Przeglądane 7853 razy ]

Za ten post autor Adam S. B. otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2016, o 11:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4271
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Adam S. B. napisał(a):
moim zamierzeniem jest zbudować P7 Gig właśnie w tym sznycie.
Buduj więc. Plany kupisz u Norberta Patalasa. Ja będę trzymał kciuki i z niecierpliwością czekał na zdjęcia z budowy, nie mówiąc o gotowej łódce i wodowaniu. :green:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2016, o 17:35 

Dołączył(a): 10 sty 2010, o 11:31
Posty: 117
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 45
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Adam S. B. napisał(a):
....Gdy któregoś razu w sieci zobaczyłem jachcik Scandinavian Cruiser 20, który jest esencją piękna, .....


To prawda !!!
pozdrowienia Tomek
Załącznik:
Perry_Scandinavian1_0610.1361.jpg
Perry_Scandinavian1_0610.1361.jpg [ 24.48 KiB | Przeglądane 7769 razy ]

Załącznik:
4173971678_d8cce189cc_b.jpg
4173971678_d8cce189cc_b.jpg [ 154.79 KiB | Przeglądane 7769 razy ]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 kwi 2016, o 20:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Adam S. B. napisał(a):
aby w niedziele z Aleksandrem Dobą go zwodować

Właśnie Aleksander Doba występuje w radiowej Trójce!
Genialnie opowiada. :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Kurczak, Marian Strzelecki i 194 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL