Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 30 cze 2025, o 13:16




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 mar 2016, o 18:45 

Dołączył(a): 16 mar 2016, o 20:30
Posty: 10
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: jakieś są
Witam,
jestem świeży na forum więc z góry przepraszam jeśli post umieściłem w nie odpowiednim miejscu.
Mam mały problem z silnikiem na moim jachciku.
Jest to Beta Marine 20 ( http://betamarine.co.uk/portfolio-item/beta-20/ )
Nie ma żadnych problemów z odpaleniem go, pracuje bardzo ładnie, równo itd. Niestety do czasu, po ok. godzinie czasem dłużej po prostu się sam wyłącza. Po odczekaniu minuty, dwóch silnik można odpalić i znów pracuje on dłuższy czas po czym się wyłącza.
Wymieniłem wszystkie filtry, spuściłem brudy z baku, sprawdziłem odpowietrzenie niestety sytuacja jest bez zmian.
Jakieś rady bardziej doświadczonych kolegów???

Pozdrawiam Qood


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2016, o 19:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 782
Podziękował : 155
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
A czy to "wyłączenie" związane jest z jakimś dodatkowym objawem, np dym z rury wydechowej i jeśli tak to w jakim kolorze... ?

Miałem coś podobnego w ostatnim sezonie w dużo starszym silniku (40 letni MD6A) ....

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2016, o 19:15 

Dołączył(a): 16 mar 2016, o 20:30
Posty: 10
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: jakieś są
Właśnie nie, wszytko czyściutko. W czasie pracy "pluje" tylko wodą bez żadnego dymku. Silnik jest młody (300 godzin pracy). Poprzedni właściciel podobno nie miał takich problemów.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2016, o 19:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 782
Podziękował : 155
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Qood napisał(a):
Właśnie nie, wszytko czyściutko. W czasie pracy "pluje" tylko wodą bez żadnego dymku. Silnik jest młody (300 godzin pracy). Poprzedni właściciel podobno nie miał takich problemów.


Jeżeli objaw pojawia się zawsze mniej więcej po tym samym czasie od uruchomienia zimnego silnika, a potem, po pierwszym wyłączeniu - częściej, to obstawiałbym jakiś efekt związany z temperaturą. Godzina to może być czas, po którym różne elementy osprzętu silnika osiągają normalną temperaturę pracy ....

U mnie tak było, ale dodatkowo pojawiał się jasny dym w dużej ilości, co po wykluczeniu z duża dozą prawdopodobieństwa wody w silniku (brak zauważalnej zmiany poziomu płynu chłodzącego przez cały sezon), zapewne oznaczało całkowicie niespalone, rozpylone paliwo. Na koniec sezonu objaw jakby ustąpił, po uszczelnieniu, ewentualnie wymianie elementów linii dostarczającej paliwo. Prawdopodobnie po rozgrzaniu całej komory silnika, gdzieś nagle wchodziło powietrze. Pewności jeszcze nie mam, bo był tylko jeden (wielogodzinny) test przed wyjęciem łódki z wody.

Całkiem inny silnik, nieco inne objawy, ale może coś podobnego się dzieje....

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2016, o 20:00 

Dołączył(a): 16 mar 2016, o 20:30
Posty: 10
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: jakieś są
Czas pracy silnika waha się od 40 minut do 2 godzin. Wody w paliwie nie ma (sprawdzałem).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2016, o 23:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14364
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Który to ?

http://betamarine.co.uk/seagoing-engine-range-2/

Dziwny objaw. Dla mnie to wygląda na zatkany odpowietrznik zbiornika paliwa. Silnik pracuje tak długo jak pompa jest w stanie pokonać tworzące się podciśnienie i zassać paliwo. Później gaśnie.

Chyba, że silnik ma jakieś zabezpieczenie wyłączające go np. w przypadku osiągnięcia zbyt wysokiej temperatury pracy...

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2016, o 10:02 

Dołączył(a): 16 mar 2016, o 20:30
Posty: 10
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: jakieś są
To beta marine 20 (link w moim pierwsxym poscie). Tez tak myslalem ale sprawdzilem to poprostu odkrecajac wlew baku. Niestety sytuacja bez zmian po ok. godzinie silnik sie sam wylaczyl.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2016, o 10:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14364
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
To prosta konstrukcja wiec zabezpieczenia elektroniczne raczej także odpadają.

Ja bym dalej szukał w układzie paliwowym. Gdzieś coś jest przytkane nie całkowicie ale nia tyle, że w pewnym momencie pompa nie daje rady. Po zgaśnięciu silnika ciśnienie się wyrównuje i silnik odpala.

Spróbuj od dupy strony. Zatkaj odpowietrznik a wlew uszczelnik dłonią (jeśli się da) lub w inny sposób. Odpal silnik i sprawdź organoleptycznie czy w zbiorniku tworzy się podciśnienie. Jeśli nie to szukaj zatoru. Może to być np. zasyfione sitko smoka w zbiorniku.

Można też spróbować ale z umiarem żeby nie narobić szkód podać ciśnienie w drugą stronę ( od pompy do zbiornika)...

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2016, o 11:08 

Dołączył(a): 16 mar 2016, o 20:30
Posty: 10
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: jakieś są
Dzieki bardzo, sprawdze to. Niestety bede mial nozliwosc dopiero w przyszlym tygodniu, musze sie uzbroic w cierpliwosc.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2016, o 11:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 192
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Qood
Próbowałeś ominąć całą linie paliwową i podać paliwo prosto z jakieś bańki?

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2016, o 12:31 

Dołączył(a): 16 mar 2016, o 20:30
Posty: 10
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: jakieś są
Tego jeszcze nie probowalem. Dobry pomysl. Jesli zadziala przynajmniej dowiem sie w czym tkwi problem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2016, o 13:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14364
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Dowiesz się, że problem tkwi w układzie zasilania paliwem.
A to już punkt wyjścia dla dalszych poszukiwań :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2016, o 14:43 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
A nie masz czasem jakiegos elektrozaworu w lini paliwowej?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2016, o 16:01 

Dołączył(a): 16 mar 2016, o 20:30
Posty: 10
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: jakieś są
No cóż jestem "lajkonikiem" w kwestiach silnikowych, ale jestem pewien że nie. Jak to napomknął Kurczak jest prosta konstrukcja i od zbiornika do pompy znajduje się tylko dwa filtry, pompka i jeden zawór, ale ręczny (aby zamknąć dopływ paliwa).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL