Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 cze 2025, o 23:05




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 maja 2016, o 22:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Był już kabinowy Fd a teraz Soling ukabinowany
http://olx.pl/oferta/jacht-regatowy-sol ... 67ede38121
Czy takie mutacje mają sens?

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2016, o 23:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
boSmann napisał(a):
Czy takie mutacje mają sens?

A dlaczego nie? Widać dla kogoś miało, inaczej by nie dłubał. Nie wyszło najgorzej.

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2016, o 00:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A, ja bym odwrócił tytuł... ;)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2016, o 06:14 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Jakiś takiś... dziwny. Ale może to wszystko, to tylko indywidualna kwestia gustu, poczucia estetyki i umiejętność projektowania. Przecież omegi z kabinką bywają zarówno zupełnie nie parzące oczu i te kompletnie wstrętne....
Druga sprawa to podnoszenie wagi i środka ciężkości jachtów gdzie i tak trzeba się nieźle wywieszać za burtę ma chyba średni sens.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2016, o 11:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Waldi_L_N napisał(a):
Druga sprawa to podnoszenie wagi i środka ciężkości jachtów gdzie i tak trzeba się nieźle wywieszać za burtę ma chyba średni sens.

Kosztem zwiększenia masy całości możemy nawet stateczność zwiększyć.
A odwracając Twoje zastrzeżenia - średni ma sens budowa kabinówek w ogóle, bo każda z tych łodzi w wersji bezkabinowej będzie szybsza. :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2016, o 12:50 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Mówimy o jachtach, które zostały zaprojektowania do biegania po trójkącie i śledziu. :mrgreen:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi



Za ten post autor Waldi_L_N otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2016, o 13:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Żeby mówić o kabinówkce, to jej zejściówka powinna być w miejscu powyżej 1/2 Lc (patrząc od dziobu).
Czyli
kabina > kokpit

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2016, o 17:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Waldi_L_N napisał(a):
Mówimy o jachtach, które zostały zaprojektowania do biegania po trójkącie i śledziu. :mrgreen:

Fakt. Ale wyjąwszy te najmocniej wyspecjalizowane, jakie mamy różnice..? Dysponujemy kadłubem co zapewnia odpowiednią pływalność i stateczność. Trudno wyobrażać sobie przebudowę w kierunku wypasionego "hotelowca", ale skromna kabinka właściwie zaprojektowana niewiele obniży osiągi, a zapewni minimum komfortu.
mjs napisał(a):
Żeby mówić o kabinówce, to jej zejściówka powinna być w miejscu powyżej 1/2 Lc (patrząc od dziobu).
Czyli
kabina > kokpit
Jakieś proporcje muszą zostać zachowane, szczególnie przy mniejszych łódkach, ale jak przypuszczam granica tu dość płynna - czyli bardziej to wskazówka jak kanon. :-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2016, o 19:36 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
W sytuacji kiedy kompletnego Solinga mozna kupic za grosze taka przebudowa moze miec ses. Oczywiscie osiagi sporo sie pogorsza ale i tak lodka bedzie bardzo sprawna nautycznie.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 192 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL