Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 4 sie 2025, o 00:26




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 sie 2016, o 10:54 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
http://www.yachtingworld.com/yachts-and ... ling-69480


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sie 2016, o 11:32 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Równowartość willi 200 m2.
To co pierwsze?
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sie 2016, o 12:01 
vaginal napisał(a):
Równowartość willi 200 m2.
To co pierwsze?

Jak to co? Wóz Drzymały. :D


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sie 2016, o 12:30 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Dyszel mnie przeraża.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sie 2016, o 12:31 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Znaczy brak siły roboczej na stanowisko "senior balast manager" daje już siem odczuć?
Aliści nie przyszło jednak do głowy powiesić to na kilu? :rotfl:
I oto zaprawdę utka dla samotnika: kokpit przez pół łajby, od stera do sznurka można jogging uprawiać... and with the autopilot controls positioned close to the tiller it’s easy to press the ‘auto’ button... :mrgreen:

"the same hull, deck and, to a large extent, cockpit layout of the J/111 ...
To contribute towards the lack of bodies on the rail she has more internal ballast"
(ten sam kadłub, pokład, kokpit, dla skompensowania braku ciał na relingu ma więcej balastu wewnętrznego)
"Stara" wersja: ;)
Obrazek



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sie 2016, o 15:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
vaginal napisał(a):
Równowartość willi 200 m2.
To co pierwsze?


No ale jak już te willę masz i masz jakąś brykę do wożenia się na codzień to następne w kolejce jest takie pływadło :)
Tylko czy do normalnego pływania trzeba, aby załoga nogi w morzu myła :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Pzdr
Kocur
Ps. Można dom 200 metrów zbudować za tańsze pieniądze niż : Price £123,000 ex works ex VAT

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sie 2016, o 17:24 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
vaginal napisał(a):
Równowartość willi 200 m2.
To co pierwsze?
v


Moze to nie willa bo budowalem dach nad glowa kiedy nie moglem dozbierac na porzadne mieszkanie ale mam eraz 270 m2 :)
Czy to drogo ? mozna porownac z cena nowego HR tej wielkosci :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sie 2016, o 17:27 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
M@rek napisał(a):
Czy to drogo ? mozna porownac z cena nowego HR tej wielkosci :)


jak zobaczyłem zdjęcia to porównałem do firsta :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2016, o 08:05 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ryś napisał(a):
Znaczy brak siły roboczej na stanowisko "senior balast manager" daje już siem odczuć?
Aliści nie przyszło jednak do głowy powiesić to na kilu? :rotfl:
I oto zaprawdę utka dla samotnika: kokpit przez pół łajby, od stera do sznurka można jogging uprawiać... and with the autopilot controls positioned close to the tiller it’s easy to press the ‘auto’ button... :mrgreen:



A nie przyszlo Ci do glowy ze za sztywny jacht moze plywac gorzej ?
Co do kokpitu to wyp...... kola sterowego z kolumna poprawilo ergonomie i to znacznie bo majac rumpel z przedluzaczem mozna bez problemu siegnac do kazdego z kabestanow :) To jacht do aktywnego zeglowania a nie plywajacy domek kempingowy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2016, o 11:42 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
M@rek napisał(a):
A nie przyszlo Ci do glowy ze za sztywny jacht moze plywac gorzej ?
Odwrotnie: przyszło mi do głowy że lżejszy mógłby pływac szybciej ;)
Ale uśmiecham się na hasło "nowy jacht", gdy to w sumie ten sam, tyle że skonfigurowany dla mniejszej załogi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2016, o 12:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
A nie przyszlo Ci do glowy ze za sztywny jacht moze plywac gorzej ?
No co ty? naprawdę tak sądzisz? :rotfl:
od kiedy?
viewtopic.php?f=3&t=24615&hilit=down&start=120#p430791

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2016, o 12:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ryś napisał(a):
M@rek napisał(a):
A nie przyszlo Ci do glowy ze za sztywny jacht moze plywac gorzej ?
Odwrotnie: przyszło mi do głowy że lżejszy mógłby pływac szybciej ;)
Ale uśmiecham się na hasło "nowy jacht", gdy to w sumie ten sam, tyle że skonfigurowany dla mniejszej załogi.

To nie jest jednoznacznie tak:
Lżejszy na słabych wiatrach - to prawie pewnik, z naciskiem na prawie.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2016, o 14:22 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ryś napisał(a):
I oto zaprawdę utka dla samotnika: kokpit przez pół łajby, od stera do sznurka można jogging uprawiać


nigdy chyba nie zrozumiem dlaczego kokpit ma być mały, jak oglądam duże jacty gdzie się pomieści 4 ludzi w kokpicie to mnie strzyka, gdzie tu wygoda pływania?

ps. mówię tu o pływaniu bałtyckim

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2016, o 15:46 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
piotr6 napisał(a):
nigdy chyba nie zrozumiem dlaczego kokpit ma być mały ...
A ma mały być? A dlaczego miałby być?
Straszne te odwrotne rozumowania, co i raz to popularniejsze, ostatnio... :-P

A jeno zauważyłem że jest duży.
A i owszem, w regatowcu dla dziesięciu, często-gęsto z okazałą piersią marynarską, ma być duży. :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2016, o 15:52 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marian Strzelecki napisał(a):
M@rek napisał(a):
A nie przyszlo Ci do glowy ze za sztywny jacht moze plywac gorzej ?
No co ty? naprawdę tak sądzisz? :rotfl:
od kiedy?
viewtopic.php?f=3&t=24615&hilit=down&start=120#p430791


Od zawsze :) odkod interesuje sie morskimi jachtami regatowymi widzalem wiele jachtow majacych poza pletwa balastowa balasty wewnetrzne i znakomicie sobie radzacych. Znajac konstrukcje Johnsonow jestem przekonany ze i ta w tej konfiguracji bedzie plywac znakomicie.
Oni po prostu wiedza co robia :)
Zreszta nalezaloby o to zapytac naszych odnoszacych sukcesy Konstruktorow bo z tego co wiem pare fajnych jachtow rowniez ma balast wewnetrzny .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2016, o 15:53 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ryś napisał(a):
piotr6 napisał(a):
nigdy chyba nie zrozumiem dlaczego kokpit ma być mały ...
A ma mały być? A dlaczego miałby być?
Straszne te odwrotne rozumowania, co i raz to popularniejsze, ostatnio... :-P

A jeno zauważyłem że jest duży.
A i owszem, w regatowcu dla dziesięciu, często-gęsto z okazałą piersią marynarską, ma być duży. :D


A dla 1 lub 2 osobowej zalogi ma byc maly ? dlaczego ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2016, o 16:40 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ryś napisał(a):
Straszne te odwrotne rozumowania, co i raz to popularniejsze, ostatnio... :-P

A jeno zauważyłem że jest duży.


oj Ryś założyłem że jesteś zwplennikiem starej szkoły że jachty morskie powinny mieć mały kokpit. Może źle zauważyłem ale taki trend był i się temu dziwię :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2016, o 16:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
A nie jest tak, że mniejszy kokpit to i mniejsza wanna na wodę z nakrywającej fali..?

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2016, o 16:58 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Alterus napisał(a):
A nie jest tak, że mniejszy kokpit to i mniejsza wanna na wodę z nakrywającej fali..?


jest tak, tylko nie wiem czy taka fala na Bałtyku jest

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2016, o 17:04 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Alterus napisał(a):
A nie jest tak, że mniejszy kokpit to i mniejsza wanna na wodę z nakrywającej fali..?


Jak sie plywa szybko to zadna fala Cie nie nakrywa :) To jacht do szybkiego plywania. Podobnie jak inne wymienione w artykule :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2016, o 17:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
M@rek napisał(a):

Jak sie plywa szybko to zadna fala Cie nie nakrywa :) To jacht do szybkiego plywania. Podobnie jak inne wymienione w artykule :)

Nie wątpię. :-D
Ale i najszybszy koń nóżkę może złamać, a żagle też nie z pięciomilimetrowej blachy, o innych nasuwających się laikowi scenariuszach, kiedy o szybkości nawet na szybkim jachcie nie ma co marzyć, nie wspominając. Ale wierzę, że na morzu to rzadkość.
Ale jakie wymieniłbyś zalety dużego (z miejscem na wiecej niż cztery osoby) kokpitu na łódce nieregatowej?

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2016, o 17:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
piotr6 napisał(a):
Alterus napisał(a):
A nie jest tak, że mniejszy kokpit to i mniejsza wanna na wodę z nakrywającej fali..?
jest tak, tylko nie wiem czy taka fala na Bałtyku jest
Tak było dopóki nie wynaleziono "regatowych" otwartych z tyłu kokpitów, potem (np.wg.Marka) jachty z otwartymi kokpitami stały się szybsze od fal, bo miału szerokie rufy co znaczyło by że większą stateczność; co z kolei pozwoliło mieć więcej żagla.
Tym oto prostym sposobem duża, regatowa załoga, miała się gdzie pomieścić przy obsłudze super szybkich, lekkich, przeżaglowanych, żelazek* - których się żadna fala nie ima. :mrgreen:

MJS

*Wot jak wygrali "ci wspaniali zagraniczni konstruktorzy" w swych latających żelazkach w odróżnieniu od naszych, którym się za mało ... i pływa.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2016, o 17:46 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Alterus napisał(a):
Ale jakie wymieniłbyś zalety dużego


zaletą może nie dużego ale średniego kokpitu jest to,że można się w nim położyć, ja to dosyć praktykuję bo mi kręgosłup nie pozwala zbyt długo siedzieć

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2016, o 18:35 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
To moze opisze to co pare lat temu zdarzylo sie w czasie jednych z rega na Zachodnim wybrzezu. Plynalem sobiue sam na Malej "Kiwi" bakszagiem pod spinakerem. Wiatr przybieral do dobrej 5-6B. niestety plynalem w strone brzegu i wypadalo sie przebrasowac co jednoosobowo okazalo sie niemozliwe. Zrzucilem spinakera i posawilem najwieksza genue co mnie specjalnie nie zwolnilo bo i ak plynalem powyzej teoretycznej predkosci granicznej bo wialo juz wiecej. Lodka plynela sucho, znakomicie sterowna.
Wyprzedilem pare wiekszych jachow z mniej doswiadczonymi zalogami na zarefowanych zaglach ktore co druga fale mialy na grzbietach.
Chcialbym jeszcze dodac ze w regaach na akich jachtach plywaja ci, ktorzy sie na tym co nieco znaja nie ylko teoreycznie, Gdyby inne rozwiazania pokladu byly lepsze na pewno by je wprowadzono :)
I jeszcze jedno na emat balastu wewnerznego, na "Kiwi" wrzycilem pod podloge przed masztem 160 kg olowiu. Na "Asso" mam podobnie :)
Ja wiem dlaczego :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Rolfok
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2016, o 18:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
M@rek napisał(a):
I jeszcze jedno na emat balastu wewnerznego, na "Kiwi" wrzycilem pod podloge przed masztem 160 kg olowiu. Na "Asso" mam podobnie :)
Ja wiem dlaczego :)

Pewnie dlatego, że w odróżnieniu od tych co kochają zloto, Ty kochasz ołów, ale dla mnie powodem byłaby lepsza stabilność i świadomość, że o ile w miarę przechyłu maleje "wartość" załogantów na burcie, rośnie znaczenie balastu... ;-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2016, o 19:48 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widzisz to nie do konca tak :) Moja byla QT podobnie jak jacht o ktorym mowa , byly projekowane dla pelnej zalogi. Na QT plywalo sie w 4-5 osob na 11 metrowym w 7-8. Przemieszczajac odpowiednio zaloge osiagalo sie wlasciwy trym. Nie tylko poprzeczny ale tez, o czym wielu zapomina, wzdluzny. Dlatego wlasnie plywajac sam lub z niewielka zaloga waro dodac w odpowiednim miejscu balast wewnetrzny. To nic odkrywczego ale niestety wielu o tym zapomina. Jacht stojacy poprawnie na wodzie bez zalogi z cala zaloga w kokpicie jest przeglebiony na rufe i w konsekwencji nie plywa ak jak moglby.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 2: Alterus, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2016, o 19:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2006, o 18:46
Posty: 351
Lokalizacja: Pomorze Zachodnie
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
M@rek napisał(a):
I jeszcze jedno na emat balastu wewnerznego, na "Kiwi" wrzycilem pod podloge przed masztem 160 kg olowiu. Na "Asso" mam podobnie

Mam Kiwi, następny armator, teraz nazywa się Gladius.
Wrzuciłem pod podłogę przed maszt 145 kg w odważnikach 5 kg z ołowiu.
Bo lubię szybko pływać :)
a pływam sam lub z dziewczyną.

Sam jacht bez załogi jest przegłębiony nieco na dziób.
Jak usiądę za sterem to trym jest prawidłowy.

_________________
Janusz Rolfok

jest wiatr, co usta kobiety rozchyla, jest taki wiatr...
jest blask, co uda kobiety odsłania, jest taki blask...



Za ten post autor Rolfok otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2016, o 09:02 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Tak dla unaocznienia o jakim jachcie dyskutujemy

https://www.youtube.com/watch?v=GVnWqxkzE14


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 216 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL