Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 22:10




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 559 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 sie 2016, o 23:06 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jaromir napisał(a):
A ja byłem w Dziwnowie - też kilka lat temu. To zdecydowanie na zachód od Łeby, nieprawdaż?


prawda a w 1939 roku wojna wybuchła, no proszę czytaj ze zrozumieniem,
przecież piszemy o tutaj i teraz. Czesto pływasz w okolicach Świnoujścia Dziwnowa czy Szczecina? kiedy byłes ostatni raz? Piszę o swoich doświadczeniach możesz mi wierzyć lub nie.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jaromir napisał(a):
Nie panujesz nad czytaniem, w szczególności nad czytaniem ze zrozumieniem.


to chyba piszesz o sobie, weź się i skup, bo przykład Pucka nie dotyczy mojego postu

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sie 2016, o 23:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
piotr6 napisał(a):
przykład Pucka nie dotyczy mojego postu

Jassne:
piotr6 napisał(a):
* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Urzędnik humorów nie ma


* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

piotr6 napisał(a):
przecież piszemy o tutaj i teraz.

Ja piszę o sytuacji z Dziwnowa, na zachód od Łeby, sprzed 3 lat.
Chciałbyś pogadać o Darłowie, albo o Ustce, też na zachód od Łeby?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 23 sie 2016, o 23:28 przez Jaromir, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sie 2016, o 23:18 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jaromir napisał(a):
A ja byłem w Dziwnowie - też kilka lat temu. To zdecydowanie na zachód od Łeby, nieprawdaż?


prawdaż
Jaromir napisał(a):
eżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i bez przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


swoją drogą jeśli Ty pływasz jak piszesz to ja się nie dziwię,że wiara jest dla Ciebie nie miła

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jaromir napisał(a):
Jassne:
piotr6 napisał(a):
* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Urzędnik humorów nie ma


jasne

i pomijasz i przemilczasz fakt,że w od Łeby na zachód w codziennej praktyce jest inaczej . :D

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Urzędnik humorów nie ma, mandatów nikt nie płaci

jak coś cytujesz to lepiej tak a potem ze zrozumieniem przeczytaj

Jaromir napisał(a):
Chciałbyś pogadać o Darłowie, albo o Ustce, też na zachód od Łeby?


nie z Tobą nie

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sie 2016, o 23:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
piotr6 napisał(a):
i pomijasz i przemilczasz fakt,że w od Łeby na zachód w codziennej praktyce jest inaczej .

Myślałem, że kwestię "pomijania i przemilczania" mamy za sobą...
Ale chętnie powtórzę, jak pomijałem i przemilczałem:
Jaromir napisał(a):
Praktyka codzienna jest zaś taka, że obowiązek ustanowiony w ustawie i usankcjonowany oraz powtórzony w Przepisach Portowych - jest albo powszechnie olewany, albo... niewykonalny (nie sposób zgłaszać się do kapitanatu/bosmanatu, który jest zamykany jest na kłódkę o 1530 albo... nie istnieje).
Co jak zawsze w przypadku przepisów głupich - nie dziwi.
Czasami obowiązek zgłaszania / uzyskiwania zezwolenia jest olewany przy aprobacie a nawet zachęcie administracji morskiej, czasami przy jej obojętności, czasami ku srogiemu jej oburzeniu - co zależy od miejsca, osoby reprezentującej administrację morską oraz jej aktualnego humoru...


~~~~~~~~~~~~~~
Moje doświadczenia wskazują, że sposób "załatwiania" problemu, jaki tworzy legislacyjny pierdolec, w postaci powszechnego obowiązku meldowania każdego wejścia i wyjścia do/z polskiego portu każdej jednostki - zależy nie od położenia konkretnego portu względem Łeby, tylko od lokalnego zwyczaju i aktualnego humoru konkretnego urzędnika.
I jeżeli w tym roku w Dziwnowie już nie wymagają już "meldowania się" - to nie pieję z zachwytu, że problem jest rozwiązany. Mam bowiem świadomość, że gdyby nie byłoby totalnego obligu "meldowania się" - to nie byłoby żadnego problemu.

Ale co robić, kiedy kolejny minister wybiera milczenie:
http://www.saj.org.pl/aktualnosci/209-p ... istra.html
Przepisy dotyczące osób żeglujących rekreacyjnie we własnym zakresie, na własną odpowiedzialność i własne ryzyko powinny być ograniczone do niezbędnego minimum. Uproszczenia powinny dotyczyć w pierwszym rzędzie:
.
.
3. Zwolnienia z obowiązku zgłaszania wejścia i wyjścia przez jachty morskie oraz ich ruchu po portach w duchu zgodnym z praktyką stosowaną na przykład w krajach skandynawskich i w Niemczech.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 23 sie 2016, o 23:40 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sie 2016, o 23:40 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
prowadzisz dialog sam ze sobą, nie ma co się powtarzać, poważnie

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2016, o 08:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jaromir ma o tyle rację , że durne polskie przepisy wywołują patologię.
W tym sensie, że nigdy nie wiesz komu nagle możesz podpaść. A jak coś pójdzie nie tak, to karę za niezgłoszenie można dostać. A jeżeli nie karę, to ochrzan taki czy inny.
I nigdy też nie wiadomo, gdzie nagle zmienią się zwyczaje. W Dziwnowie na lepsze, a w Pucku na gorsze. A za 2 tygodnie może być odwrotnie. Ciągła niepewność i ciągła zależność od humoru urzędnika.

Zupełnie też nie trafiają do mnie argumenty typu, że to czasami ma sens, a w ogóle to co wam przeszkadza, że się zgłosicie. Owszem, niewiele to przeszkadza (choć jak w ciężkiej pogodzie wchodzę na żaglach do portu z mało liczną załogą, to owszem, przeszkadza bardzo), a czasami nawet ma sens. W pewnych portach i przypadkach. I co z tego? Tak się w Polsce (i nie tylko) uzasadnia każdy zamordystyczny przepis, od pasów w samochodach po... długo można pisać.
Ale zasada jest debilna a przepis w ustawie jest zbędny i do tego głupi.
Podważa prawo i powoduje jego obchodzenie i to przez urzędników państwowych (przepisy UM sprzeczne z ustawą).
A każdy (no dobra, nie każdy, są praworządni, poza tym Jaromir mnie objedzie za użycie "pluralisa") obywatel cały czas (no dobra, nie cały czas, poza tym Jaromir...) sam decyduje, czy dany przepis jest głupi i nie trzeba go przestrzegać, czy może jednak wypada. I to jest właśnie ta patologia.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2016, o 09:24 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
waliant napisał(a):
Jaromir ma o tyle rację , że durne polskie przepisy wywołują patologię.

Wyobraź sobie że na kursie na JSM ktoś zadaje mi pytanie odnośnie zgłaszania się przed wejściem lub przed wyjściem. I zamiast pokazania dwóch przykładów polskich, gdyńskiego i świnoujskiego, plus z Dover, Antwerpii i paru innych portów w których na temat zgłaszania nic nie mówią, lub proszą o nie, lub nakazują, będę wygłaszać jeremiady, z których dla pytającego nic nie wynika. I dokładnie z tym mamy do czynienia w tym wątku. Ktoś zaczynający morska karierę myśli, że w porcie meldowanie jest podobne jak na lotnisku i chce się czegoś konkretnego dowiedzieć. Czego się dowiedział z beletrystyki Jaromira?
Że życie jest ch..e i w ogóle do d...

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2016, o 09:29 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Tomek nikt tego nie kwestionuje.
waliant napisał(a):
Ciągła niepewność i ciągła zależność od humoru urzędnika

Kompletnie nie mam tego uczucia ale być może jestem odporniejszy bo w swoim czasie przekroczyłe szereg przepisów :D

Jest jak jest raz lepiej raz gorzej.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2016, o 09:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Każdy temat dryfuje, a to już 18 strona, więc i tak dobrze, że jest choć trochę na temat ;)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

piotr6 napisał(a):
Kompletnie nie mam tego uczucia ale być może jestem odporniejszy bo w swoim czasie przekroczyłe szereg przepisów


Też przekroczyłem. I właśnie mam to odczucie, być może dlatego, że jakieś konflikty w portach mi się zdarzały. A z dawnych czasów mam kilka złych wspomnień, które ciągle rzutują na postrzeganie właśnie portów/bosmanów/um-ów/sg.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2016, o 09:46 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
No właśnie ja tam specjalnie kłótni nie miałem. Choć z jednym bosman em mam na pienku ale to inna sprawa.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2016, o 10:22 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
piotr6 napisał(a):
No właśnie ja tam specjalnie kłótni nie miałem. Choć z jednym bosman em mam na pienku ale to inna sprawa.
Jak pamiętam z młodości, zgłaszałem się zawsze i wszędzie, bo czułem się wtedy co najmniej jak prawdziwy rybak lub może nawet jak mały Jaromir :cool:, no i ten podziw wśród załogi, a nawet (a może szczególnie ;)) i załogantek nie bez przyczyny zwanych majtkami :rotfl:
A ten boski eter ""Marynarz Migała" uważajcie na wyjściu, bo tam jakiś jacht będzie wchodził" :-P
I po przybiciu do bosmanatu/kapitanatu zawsze przemili panowie prosili I oficera (którego wysyłałem z kwitami do odprawy) o świadectwo radiowe [kapitana].
Świadectwa te wśród żeglarzy były wówczas rzadkie (bo UKF-ek było mało) i panowie mieli bardzo wydłużone miny po zobaczeniu biało-zielonego (dobrze pamiętam 'restricted'?) kartonika :lol:



Za ten post autor 666 otrzymał podziękowania - 2: Były user, Leszek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2016, o 13:33 

Dołączył(a): 29 sie 2014, o 14:42
Posty: 86
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Mam pytanie jak to jest z tym src ? Mianowicie czy trzeba zrobić kurs czy wystarczy zadać egzamin ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2016, o 13:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Wystarczy zdać egzamin.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2016, o 13:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
werybikfisz napisał(a):
Mianowicie czy trzeba zrobić kurs czy wystarczy zadać egzamin ?

Kurs nie jest obowiązkowy. Wystarczy zdać egzamin

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2016, o 13:02 

Dołączył(a): 29 sie 2014, o 14:42
Posty: 86
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Dzięki. A gdzie dowiadywać się o terminach egzaminów ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2016, o 13:55 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
werybikfisz napisał(a):
Dzięki. A gdzie dowiadywać się o terminach egzaminów ?

https://www.uke.gov.pl/swiadectwa-morsk ... dowej-4391
Ta strona jest poświęcona polskim egzaminom, na jej dole znajdziesz pdf z harmonogramem egzaminów,

Piotr Siedlewski



Za ten post autor ins otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2016, o 22:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
ins napisał(a):
waliant napisał(a):
Jaromir ma o tyle rację , że durne polskie przepisy wywołują patologię.

Wyobraź sobie że na kursie na JSM ktoś zadaje mi pytanie odnośnie zgłaszania się przed wejściem lub przed wyjściem.

Ale wcześniej wyobraź sobie, że 99% prowadzących morskie jachty na świecie nie ma pojęcia o takiej egzotyce, jak "kurs na JSM".
ins napisał(a):
Ktoś zaczynający morska karierę myśli, że w porcie meldowanie jest podobne jak na lotnisku i chce się czegoś konkretnego dowiedzieć. Czego się dowiedział z beletrystyki Jaromira?

Ciekawe jednak, że poza Polską, zdecydowana większość żeglarzy, nie tylko tych zaczynających ale i tych co kończą "morską karierę", zupełnie nie kojarzy żeglowania z ruchem lotniczym. I że żeglarze nie zaprzątają sobie głowy "meldowaniem w porcie", poza tymi nielicznymi portami, w których akurat panuje taki zwyczaj czy lokalny przepis (jak go znają - bo jak nie - to też jakoś dają radę).
Zaś z mojej "beletrystyki" każdy może się dowiedzieć, że polskie przepisy narzucają bezwzględny obowiązek "meldowania się" każdego jachtu i w każdym przypadku wejścia wyjścia do/z portu oraz że jest to - moim zdaniem - głupota piramidalna. Co świetnie udowadnia fakt, że narzucony obowiązek "meldowania się" jest powszechnie olewany, nawet przez tych, którym mielibyśmy się nieustannie "meldować".

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 28 sie 2016, o 22:47 przez Jaromir, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2016, o 22:45 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Czyli Ins wiesz jak uczyć!!

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2016, o 23:29 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Jaromir napisał(a):
Ale wcześniej wyobraź sobie, że 99% prowadzących morskie jachty na świecie nie ma pojęcia o takiej egzotyce, jak "kurs na JSM".

No patrz czyli kursy poprzedzające egzamin na brytyjskie papiery są czymś egzotycznym?

Tak się składa, że w materiałach do nauki by RYA np. w treningowym almanacu są przykłady portów w których należy się meldować, poczekać na zezwolenie etc. Idąc tokiem myślenia Jaromira będziemy analizować sens lub bezsens podporządkowania się procedurom.

Ktoś zaczyna karierę żeglarską i przed wejściem do portu zamiast przeczytania opisu procedur, o ile takowe są, odda się filozoficznym rozważaniom o tym czy procedury są....... a może ich nie ma i czy potencjalnie istniejąca procedura jest zbędnym wymysłem państwowym czy też wymogiem postawionym przez wredne władze mariny.

Po za tym jak już filozofujemy czy ten ustęp jest martwy:
2. Przepisów ustawy w zakresie monitorowania i informacji o ruchu
statków, z zastrzeżeniem przypadków określonych w ustawie, nie stosuje się do:
1) statków służby państwowej specjalnego przeznaczenia;
2) statków rybackich o długości do 24 m;
3) statków o wartości historycznej o długości do 45 m;
4) jachtów morskich o długości do 24 m;
5) paliwa na statkach o pojemności brutto (GT) poniżej 1000 jednostek oraz
zapasów i wyposażenia na wszystkich statkach.>

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2016, o 00:11 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Co prawda mamy następny artykuł:
5. Kapitan statku, w tym także statku służby państwowej specjalnego
przeznaczenia, statku rybackiego o długości do 24 m, statku o wartości
historycznej o długości do 45 m, jachtu morskiego oraz statku żeglugi
śródlądowej, jest obowiązany zgłosić kapitanowi portu wejście lub wyjście
z portu wraz z informacją dotyczącą identyfikacji statku, celu podróży, portu
zawinięcia oraz liczby osób na pokładzie, zgodnie z przepisami wydanymi na
podstawie art. 84 ust. 2

I w związku z tym
Art. 84. 1. Ruch statków na morskich wodach wewnętrznych oraz korzystanie
z portów morskich, red, kotwicowisk i torów wodnych oraz urządzeń infrastruktury
portowej i infrastruktury zapewniającej dostęp do portów odbywa się z zachowaniem
wymagań bezpieczeństwa morskiego.
2. Wymagania bezpieczeństwa morskiego, o których mowa w ust. 1, określa,
w drodze zarządzenia, właściwy terytorialnie dyrektor urzędu morskieg
o.
3. W zarządzeniu, o którym mowa w ust. 2, określone zostaną w szczególności
sprawy dotyczące:
1) bezpieczeństwa ruchu statków;
2) korzystania z usług portowych mających znaczenie dla bezpieczeństwa
morskiego;
3) utrzymania porządku w portach.
4. Przepisy ust. 1–3 stosuje się do przystani morskich

Akurat Dyrektor UM w Szczecinie wybrnął z tego w sposób sensowny przerzucając to na mariny i pomniejsze porciki, po za tym co oznacza zgłoszenie wejście lub wyjścia ?interpretacja tego pozostaje w rękach Urzędów Morskich.

Osobiście, kiedy wchodziłem do portu gdyńskiego nie miałem z tym problemów ot normalne zgłoszenie na radiu , z parokrotnym poleceniem poczekania ze względu na manewry jakiegoś statku w okolicach wygospodarowanego dla jachtów miejsca.

Problemem nie jest chyba zgłoszenie wejścia lub wyjścia czy to na radiu czy telefonicznie czy też czasowego zacumowania przy biurze mariny - w wielu portach, rozbudowanych marinach jest to standardem. Problem leży w użyteczności pracowników mariny i kultury z ich strony jak i ze strony żeglujących.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2016, o 00:31 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
ins napisał(a):
Problem leży w użyteczności pracowników mariny i kultury z ich strony jak i ze strony żeglujących.


też mi się tak wydaje, Oczywiści żeglarze są spoko tylko bosmani świrują ale tylko na Helu. :D
Oczywiście z wyjątkiem przygód Jaromira w Dziwnowie i chyba jeszcze innych portach.
Ins Ty miałeś jakieś złe przygody z pracownikami z urzędnikami na zalewie?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2016, o 00:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
ins napisał(a):
Po za tym jak już filozofujemy czy ten ustęp jest martwy:
2. Przepisów ustawy w zakresie monitorowania i informacji o ruchu
statków, z zastrzeżeniem przypadków określonych w ustawie, nie stosuje się do:

Umiesz czytać?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2016, o 01:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
ins napisał(a):
po za tym co oznacza zgłoszenie wejście lub wyjścia ?
interpretacja tego pozostaje w rękach Urzędów Morskich.

No, poza tym - interpretacja jest taka, że "zgłoszenie" zamienia się w obowiązek "uzyskania zgody/zezwolenia":
--------------------------
Przepisy portowe GUM,
edziennik.gdansk.uw.gov.pl/GetActPdf.ashx?year=2013&book=0&position=1314
§ 60
...
3. O ile przepisy szczegółowe części II niniejszego zarządzenia nie stanowią inaczej, statek nie może wejść do portu bez uzyskania zgody kapitanatu portu

Przepisy portowe GUM, część II, szczegółowa:
Przepisy dodatkowe dla portu Gdańsk
.....................
§ 102.
..
2. Wszystkie statki wchodzące/wychodzące na akwen Wisły Śmiałej oraz do przystani Sopot Molo obowiązane są do uzyskania zgody kapitanatu portu.
...
§ 103. 1. Poruszanie się statków sportowych w porcie Gdańsk od wejścia głównego do mostu Zielonego, Stągiewnego, Kolejowego oraz w Porcie Północnym jest dopuszczalne po uzyskaniu zgody Służby Dyżurnej kapitanatu portu. Zgodę na wejście/wyjście można uzyskać drogą radiową na kanale 14 UKF lub telefonicznie.
§ 117. 1. W porcie Gdańsk zabrania się cumowania burta w burtę statków i pływających urządzeń portowych bez zgody Kapitana Portu.
....................

Przepisy dodatkowe dla portu Elbląg i portów Zalewu Wiślanego

§ 136.
...
5. Statek nie może opuścić portu bez zgody Kapitana Portu.
§ 137. 1. Statki wchodzące do portu od strony Kanału Jagiellońskiego mają obowiązek zgłoszenia się przed wejściem na rzekę Elbląg do kapitanatu portu w celu uzyskania zezwolenia na wejście.
2. Statki wychodzące z portu przez Kanał Jagielloński obowiązane są również zameldować moment wejścia do kanału.
.....................
Przepisy dodatkowe dla portu Władysławowo
§ 144. 1. Do portu Władysławowo statek nie może wejść/wyjść bez zezwolenia kapitanatu portu wydanego za pomocą radiowych środków łączności UKF- kanał 10.
.....................
Przepisy dodatkowe dla Portu Hel i Portu Jastarnia
§ 145. Statki wchodzące/wychodzące z portu Hel i z portu Jastarnia są obowiązane do uzyskania zgody Kapitana Portu.

-----------------------------
Przepisy portowe Słupskiego UM,
edziennik.gdansk.uw.gov.pl/GetActPdf.ashx?year=2014&book=0&position=2157
część ogólna:
§ 14. 1. Statek nie może wejść do portu ani wyjść z portu bez zezwolenia kapitanatu portu.

----------------------
Przepisy portowe Szczecińskiego UM:
http://www.ums.gov.pl/bezpieczenstwo-mo ... rtowe.html
rozdział pierwszy - przepisy ogólne:
§ 13. 1. Statek nie może wejść do portu ani wyjść z portu bez zezwolenia kapitanatu portu.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2016, o 01:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
ins napisał(a):
Tak się składa, że w materiałach do nauki by RYA np. w treningowym almanacu są przykłady portów w których należy się meldować, poczekać na zezwolenie etc. Idąc tokiem myślenia Jaromira będziemy analizować sens lub bezsens podporządkowania się procedurom.

Jest tam coś o powszechnym nakazie "meldowania" każdego wejścia lub wyjścia, każdej jednostki, do/z każdego brytyjskiego portu/przystani?
Czy RYA uznałaby konieczność podporządkowywania się takiemu powszechnemu obowiązkowi za sensowny? Czy może RYA wskazałby bezsens istnienia takiego nakazu?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2016, o 01:55 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jaromir napisał(a):
Przepisy portowe Szczecińskiego UM:
http://www.ums.gov.pl/bezpieczenstwo-mo ... rtowe.html
rozdział pierwszy - przepisy ogólne:
§ 13. 1. Statek nie może wejść do portu ani wyjść z portu bez zezwolenia kapitanatu portu.


wszystko się zgadza, jak wpływam do Swinoujścia zawsze zgodę mam. W Dziwnowie nie zawsze, czasami port zamykają jak mają imprezę lub nie ma miejsc. Dlatego albo tam dzwonię albo wypatruję bosmana, który w razie czego kiwa ręką krzycząc nie ma miejsc.
W Dziwnowie zgłaszam się kapinatowi a nie zarządcy jakiegoś portu
Do portu rybackiego ,świeżo po remoncie wpłynąłem i też prosiłem o zgodę na postój 1h.
W porcie letnim w Dziwnowie dobiłem i spytałem się o zgodę. Te porty na zalewie to takie dziwne są,że ciągłego nasłuchu na radiu nie prowadzą. W takim Skolwinie czy Pogoni to może i radia mają ale nie włączają raczej. W Trzebieży w porcie tzw rybackim nasłuch jest pan w mundurze siedzi w budce ale raczej nie pytaj o zgodę zgłaszaj się jak tylko musisz

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2016, o 03:12 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Tak się składa ,że mam jeszcze zgodę na wejście do Stepnicy ,Nowego Warpna . Nawet w tym dziwnym COŻĄ w Trzebieży ze zgoda nie było chociaz bez radia się obywało. ZS Wapnićą jest gorzej tam bosman prosi żeby dzwonić, telefonem bo moż nie być miejsc. W lubczynie podobnie. W szczecińskich portach jest róznie. Ponoc dobrze się awizować w AZS bo tam może nie być miejsc a nawet jak sa to ich nie ma bo wypatrują niemieckiego klienta. Do homu też warto przedzwonić bo port mały klimatyczny. Także Jaromirze wszystko się zgadza zezwolenie do wejścia do portu masz ale czasami warto zadzwonić, albo przez radio się zgłosić bo tak czasami jest lepiej , dla wszystkich

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2016, o 09:53 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Jaromir napisał(a):
Przepisy portowe Szczecińskiego UM:
http://www.ums.gov.pl/bezpieczenstwo-mo ... rtowe.html
rozdział pierwszy - przepisy ogólne:
§ 13. 1. Statek nie może wejść do portu ani wyjść z portu bez zezwolenia kapitanatu portu.

Rozmawiałem przed chwilą z kapitanatem. Rzeczywiście życzą sobie zgłaszania na kanale 11, aczkolwiek to życzenie narzucono im. Ponoć Pani Żeglarz z departamentu bezpieczeństwa morskiego "uszczęśliwiła" ich.
6. W portach wymienionych poniżej, dla uzyskania zezwolenia na wejście lub wyjście z portu
statków nie korzystających z VTS:
Świnoujście:
- Nr tel. 91 321 2551, 91 4403 593
- Kanał 11 UKF ( wywołanie: KAPITANAT ŚWINOUJŚCIE )
Dziwnów:
- Nr tel. 91 381 3340,
- Kanał 10 UKF ( wywołanie: KAPITANAT DZIWNÓW )
Trzebież:
- Nr tel. 91 312 8346,
- Kanał 11 UKF ( wywołanie: KAPITANAT TRZEBIEŻ )
Szczecin:
- Nr tel. 91 4403 217,
- Kanał 11 UKF ( wywołanie: KAPITANAT SZCZECIN )

W celu uzyskania zezwolenia na wejście lub wyjście należy nawiązać łączność
telefoniczną lub radiotelefoniczną ze służbą dyżurną właściwego kapitanatu portu nie
później, niż 15 minut przed minięciem główek wejściowych do portu lub odcumowaniem z
miejsca postoju jednostki.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2016, o 11:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
ins napisał(a):
Rozmawiałem przed chwilą z kapitanatem. Rzeczywiście życzą sobie zgłaszania na kanale 11, aczkolwiek to życzenie narzucono im. Ponoć Pani Żeglarz z departamentu bezpieczeństwa morskiego "uszczęśliwiła" ich.
6. W portach wymienionych poniżej, dla uzyskania zezwolenia na wejście lub wyjście z portu
statków nie korzystających z VTS:
Świnoujście:
- Nr tel. 91 321 2551, 91 4403 593
- Kanał 11 UKF ( wywołanie: KAPITANAT ŚWINOUJŚCIE )
Dziwnów:
- Nr tel. 91 381 3340,
- Kanał 10 UKF ( wywołanie: KAPITANAT DZIWNÓW )
Trzebież:
- Nr tel. 91 312 8346,
- Kanał 11 UKF ( wywołanie: KAPITANAT TRZEBIEŻ )
Szczecin:
- Nr tel. 91 4403 217,
- Kanał 11 UKF ( wywołanie: KAPITANAT SZCZECIN )

W celu uzyskania zezwolenia na wejście lub wyjście należy nawiązać łączność
telefoniczną lub radiotelefoniczną ze służbą dyżurną właściwego kapitanatu portu nie
później, niż 15 minut przed minięciem główek wejściowych do portu lub odcumowaniem z
miejsca postoju jednostki.

Piotr Siedlewski



To w takim razie ja jestem przestępcą bo z uporem maniaka, nagminnie, wyuzdanie, specjalnie i z premedytacją do w/w portów przez całą moją niechlubną (5 lat) karierę żeglarska się nie zgłaszałem. Co prawda wchodząc w rzekę Dziwną od strony morza wylatywał jakiś dziwnie umundurowany pan na pomost i kazał podpływać na co ja mu mówiłem, że mam awarię steru i odplywałem beztrosko dalej w stronę mariny.

Jednak teraz po lekturze waszych postów biję się w pierś (moja wina , moja wina, ....) i obiecuję zgłaszać się regularnie. :mrgreen:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2016, o 18:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
ins napisał(a):
Ponoć Pani Żeglarz z departamentu bezpieczeństwa morskiego "uszczęśliwiła" ich.

Czytać to co zacytowałeś - umiesz?
Pytam, bo cytowałeś przepis ustawy, który każdemu szyprowi czy kapitanowi nakazuje wprost "zgłaszanie się".
Czyżbyś uważał, ze ustawy w Polsce uchwalają jakiś anonimowe panie z departamentu bezpieczeństwa morskiego?
Micubiszi napisał(a):
Jednak teraz po lekturze waszych postów biję się w pierś (moja wina , moja wina, ....) i obiecuję zgłaszać się regularnie. :mrgreen:
Myślę, że większą przyszłość ma dalsze olewanie durnych, nie spotykanych w cywilizowanym świecie regulacji - i "meldowanie się" tylko w takich przypadkach, kiedy będzie to miało jakiś sens.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2016, o 18:26 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Jaromir napisał(a):
"meldowanie się" tylko w takich przypadkach, kiedy będzie to miało jakiś sens.
Wchodząc do jakiegoś portu lub mariny pierwszy raz skąd będziesz wiedział, że ma sens lub nie ma sensu meldowanie się, czekanie na dalsze dyspozycje etc. Wchodząc nawet po raz enty jaką masz pewność, że i w tym kolejnym przypadku pytanie się o zezwolenie jest bezsensowne?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 559 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL