Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 cze 2025, o 23:47




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 wrz 2016, o 11:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 lip 2010, o 11:03
Posty: 17
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Pętlownik Żeglarski
Ahoj Żeglarze i inne Majtki!

mam śliczną łajbę i niestety masę pytań dotyczącą malowania i innych dupereli. Na tym forum przeczytałem chyba wszystkie wątki odnośnie remontów jachtów. I wiem na pewno, że....nic nie wiem.

Czy pod szpachlę epoksydową muszę nanosić epoksydową farbę podkładową? Czy dopiero tą farbę daję na szpachlę?

Czy mogę od razu na laminat położyć żelkot lub topkot (jaka to jest właściwie różnica?)?

Ile warstw szpachli muszę położyć na laminat?

Jeżeli uznacie, że moje pytania są "głupie" to proszę ich nie komentować. Będę wdzięczny za wszelką merytoryczną pomoc. W załączeniu przesyłam zdjęcie burty.

Z żeglarskimi pozdrowieniami
Wasz Majtek Baden


Załączniki:
20160916_133142 mini.jpg
20160916_133142 mini.jpg [ 343.91 KiB | Przeglądane 7777 razy ]
20160916_133134 mini.jpg
20160916_133134 mini.jpg [ 346 KiB | Przeglądane 7777 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2016, o 11:12 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1378
Podziękował : 172
Otrzymał podziękowań: 468
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Może najpierw to Przeczytaj: http://www.metal.teknos.pl/?pageid=H4705

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2016, o 11:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A cóż to za piękna łódka i z czego zrobiona?

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: cymesspol1
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2016, o 15:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 lip 2010, o 11:03
Posty: 17
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Pętlownik Żeglarski
mjs napisał(a):
A cóż to za piękna łódka i z czego zrobiona?


Śliczny Mikron - myślę że jest to włókno szklane, w każdym bądź razie jest plastikowa....;)

Pozdro

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Michal napisał(a):
Może najpierw to Przeczytaj: http://www.metal.teknos.pl/?pageid=H4705


3 razy oglądałem i niewiele mi to pomogło, bo moja łódka jest w innym stanie niż ta na filmiku. Twój post z kolei niestety zraził mnie do f-my Teknos. Także będę tej marki unikał.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2016, o 16:20 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jeszcze sea line ma swój poradnik.mozna się z Panem Śląskiem skontaktować. Niekoniecznie ich farb używać. Na forach jest też parę relacji z remontów

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2016, o 19:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 lip 2010, o 11:03
Posty: 17
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Pętlownik Żeglarski
piotr6 napisał(a):
Jeszcze sea line ma swój poradnik.mozna się z Panem Śląskiem skontaktować. Niekoniecznie ich farb używać. Na forach jest też parę relacji z remontów


Dzięki Piotr!

Zdrówk@
Baden


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2016, o 21:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Baden napisał(a):
jest to włókno szklane, w każdym bądź razie jest plastikowa....

Czyli laminat poliestrowo-szklany (jeśli na macie szklanej). W takim razie należy uważnie dobrać szpachlówkę pod kątem twardości - żeby nie była twardsza od laminatu, bo podczas szlifowania zrobi się kłopot.
Uwaga! Szpachlówka epoksydowa może być twardsza od poliestru.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2016, o 07:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 lip 2010, o 11:03
Posty: 17
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Pętlownik Żeglarski
mjs napisał(a):
Baden napisał(a):
jest to włókno szklane, w każdym bądź razie jest plastikowa....

Czyli laminat poliestrowo-szklany (jeśli na macie szklanej). W takim razie należy uważnie dobrać szpachlówkę pod kątem twardości - żeby nie była twardsza od laminatu, bo podczas szlifowania zrobi się kłopot.
Uwaga! Szpachlówka epoksydowa może być twardsza od poliestru.


Witaj,

czyli lepsza będzie szpachlówka poliestrowa? Ile warstw muszę dać tej szpachlówki? Czy bezpośrednio na laminat czy dać farbę podkładową? Nie lepiej będzie dać od razu żelkot lub topkot?

Udanego dnia!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2016, o 12:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Materiał wypełniający najlepiej trzyma z materiałem bazowym, bez pośrednika. W laminatach ma to sens z uwagi na zawartość włókien szklanych. Włókna są zbrojeniem struktury, łączą fizycznie, a żywica chemicznie.
Poliester należy reperować poliestrem. (A epoksyd epoksydem.)
Wyczyszczone mechanicznie miejsce naprawy wypełnia się albo laminatem, albo szpachlówką, albo żelkotem. To zależy od głębokości ubytków. Żelkot wtedy, gdy grubość powłoki będzie ok. 1 mm. Szpachlówka 2 mm. Laminat powyżej 2- 3 mm.

Przy tego typu łódce śmiało można wyszpachlować szpachlówką poliestrową (tzw. samochodowa z uytwardzaczem). Wyszlifować na mokro papierem "120". Wyprawki i ponowny szlif. Na to szpachlówka natryskowa (też poliester) i, jeśli jest OK., lakier/farba.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2016, o 12:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17634
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
mjs napisał(a):
Poliester należy reperować poliestrem. (A epoksyd epoksydem.)
Fałsz.
Reperacje konstrukcyjne laminatu poliestrowo-szklanego wykonuje się często epoksydem, który lepiej się z nim wiąże. :-P
Co innego, jeśli sprawa dotyczy szpachlowania pod malowanie, które powinno być bardziej miękkie od materiału konstrukcyjnego, aby można było z łatwością wygładzać powierzchnie.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2016, o 15:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 lip 2010, o 11:03
Posty: 17
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Pętlownik Żeglarski
Wyczyszczone mechanicznie miejsce naprawy wypełnia się albo laminatem, albo szpachlówką, albo żelkotem. To zależy od głębokości ubytków. Żelkot wtedy, gdy grubość powłoki będzie ok. 1 mm. Szpachlówka 2 mm. Laminat powyżej 2- 3 mm.

Dzięki! Nie wiem czy dobrze zrozumiałem: była sobie łodka na której pływałem, następnie z burt usunięto wszystko mechanicznie (tak jak widać na zdjęciu). Burty są twarde, gładkie i bez dziur ale prześwituje laminat (wygląda na włókno szklane). Czy mogę położyć na to bezpośrednio żelkot bez ryzyka że woda się dostanie do włókna? Czy mogę żelkot nałożyć pistoletem?

Ahoj!

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Kadłub Mikrona wykonano z laminatu poliestrowo-szklanego.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2016, o 16:39 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Baden napisał(a):
Czy mogę położyć na to bezpośrednio żelkot bez ryzyka że woda się dostanie do włókna?
Ależ - woda dostanie się do włókna. I cześć. Lasciate ogni speranza.
Żelkot do tego nie ma nic - bo dlaczego miałby mieć? Widzisz, woda dostaje się do włókna gdyż ponieważ z tej racji że łódka pływa we wodzie :-P
A żelkot poliestrowy i laminat poliestrowy są dla wody przepuszczalne; szpachlówki też.

Lecz takie Micro spędza życie w wiekszości poza wodą, nawet jak go czasem zmoczysz to potem wyschnie. Nie mylmy z 'kadłubem jachtu'. ;)

A jeśli taką masz fanaberię to możesz położyć nowy żelkot, albo możesz szpachlę i farbę, albo cokolwiek innego co zechcesz położyć. To dla ozdoby.
A z 'zabezpieczeniem', 'naprawą' czy 'remontem jachtów' zaś nie mylić, bo to pomieszanie pojęć które zrozumieniu tematu nie służy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2016, o 18:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 lip 2010, o 11:03
Posty: 17
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Pętlownik Żeglarski
Ryś napisał(a):
Baden napisał(a):
Czy mogę położyć na to bezpośrednio żelkot bez ryzyka że woda się dostanie do włókna?
Ależ - woda dostanie się do włókna. I cześć. Lasciate ogni speranza.
Żelkot do tego nie ma nic - bo dlaczego miałby mieć? Widzisz, woda dostaje się do włókna gdyż ponieważ z tej racji że łódka pływa we wodzie :-P
A żelkot poliestrowy i laminat poliestrowy są dla wody przepuszczalne; szpachlówki też.

No ładnie! Dzięki że mnie utwierdziłeś w przekonaniu, że wiem że nic nie wiem...;)
A tak poważniej: jeżeli to wszystko przepuszcza wodę a włókna nie lubią wody, no to jak te wszystkie łódki pływają!

Lecz takie Micro spędza życie w wiekszości poza wodą, nawet jak go czasem zmoczysz to potem wyschnie. Nie mylmy z 'kadłubem jachtu'. ;)

Też ładnie! Mój Micron jednak spędza czas w wodzie, ale wyczuwam w twojej wypowiedzi sympatyczną ironię.

A jeśli taką masz fanaberię to możesz położyć nowy żelkot, albo możesz szpachlę i farbę, albo cokolwiek innego co zechcesz położyć. To dla ozdoby.
A z 'zabezpieczeniem', 'naprawą' czy 'remontem jachtów' zaś nie mylić, bo to pomieszanie pojęć które zrozumieniu tematu nie służy.


To cóż mam robić więc?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2016, o 19:03 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Baden napisał(a):
To cóż mam robić więc?


powiem co ja zrobiłem.
Na goły kadłub położyłem szpachlówkę epoxydową ( uważam że w linii wodnej tylko taka nie poliester) Następnie pomalowałem farbą epoxydową bosman. Po malowaniu wyszły niestety następne nierówności więc kolejny raz użyłem szpachli epoxydowej po przeszliwowaniu położyłem jeszcze parę powłok bosmanem. Następnie pomalowałem poliuretanem też olivy ale akurat z tej farby średno zadowolony byłem bo jest za miękka . Jak się dowiedziałem łódka pływa 10 lat , były tylko poprawki lakiernicze pokładu.
Szpachla poliestrowa od biedy może być kładziona na burty tam gdze nie ma stałego dostę pu wody, jest fajna bo dobrze się obrabia. Jak bym robił remont użyłbym może innego poliuretanu.

Na dno kładłem antyporost Olivy przedtem podkład.
I tyle, jeśli masz dostęp do lakiernika który by to zrobił pistoletem to najlepiej.

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: Baden
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2016, o 19:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 lip 2010, o 11:03
Posty: 17
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Pętlownik Żeglarski
Dzięki piotr6 za konkretną pomoc!

A więc tak to powinno wyglądać:

1 warstwa - szpachlówka epoksydowa - ilość warstw?
2 warstwa - farba epoksydowa - może podkład dać to taniej i szybciej zobaczy się wszelkie nierówności? Dlaczego dałeś parę warstw farby epoksydowej?
3. Farba poliuretanowa - ile warstw?

Szpachlówka epoksydowa to jest ta szybkoschnąca?
Podobno pistoletem można nakładać szpachlówkę wiesz coś o tym?

Ile czasu malowałeś swoją łódkę? Ile to Ciebie kosztowało?

A kiedy i gdzie się daje topkot lub żelkot?

Przepraszam, za zmasowaną ilość pytań ale leży mi to na "wątrobie" :rotfl:

Zdrówk@


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2016, o 19:45 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Baden napisał(a):
No ładnie! Dzięki że mnie utwierdziłeś w przekonaniu, że wiem że nic nie wiem... ;)
Ano, gdybyś wiedział czego nie wiesz to wiedziałbyś też jakie i o co zadać pytania. Taż rozumiemy Twę sytuację ;)
Baden napisał(a):
A tak poważniej: jeżeli to wszystko przepuszcza wodę a włókna nie lubią wody, no to jak te wszystkie łódki pływają!
Pływają mokre. Dziwne, nie? :mrgreen:
Ściślej ujmując: laminat namaka i wysycha. Typowo - nasiąka pod linią wodną od zewnątrz, odsycha zaś od wewnątrz.
Tak zwane 'zabezpieczenie przed wodą", czy też 'przed osmozą" sprowadza się do pokrycia epoksydami, czystymi (bez porów) a dość grubo, co zmniejsza :-P nasiąkanie; z nadzieją ze odsychanie od wewnątrz będzie przebiegać szybciej niż nasiąkanie od zewnątrz i zawartość wody w laminacie spadnie. Mówię 'z nadzieją' bo pokażcie mi łódkę bez wyklejki wnętrza, zamkniętych zbiorników i bakist, i temu podobnej niewentylowalnej zabudowy; a do tego wyposażoną w dobrą wentylację wnętrza, w sensie cztery fajki nawiewno-wyciągowe minimum. Większość tego co się spotyka to szczelne komory gazowe, aż strach zamknąć klapę gdy deszcz...

Oczywiście możesz robić epoxym (pomnąc że szpachlówki przesiąkają :-P ) a pod wodnicą machnąć jeszcze pińć warstw specjalnych antyosmoz i dwie antufula... klient nasz pan. Opodal ktoś tak nawet sklejkę pomalował :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2016, o 19:57 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Baden napisał(a):
1 warstwa - szpachlówka epoksydowa - ilość warstw?


Remont robiłem z 10 lat temu trochę już nie pamiętam
Używałem lekkiej szpachlówki oliva już chyba jej nie ma sprzedaży.

Najpierw zaszpachlowałem większe diury i nie równości, nawet dość dobrze szło póki nie pomalowałem szarym bosmanem, okazało się ,że mam problem z oczami :D
w Związku z tym jeszcze raz szpachlowałem żeby to jakoś wyglądało . Na to dwie warstwy bosmana .Wyszło zdaje się 3 warstwy może cztery w niektórych miejscach.

Baden napisał(a):
3. Farba poliuretanowa - ile warstw?


Dawałem dwie warstwy,

Baden napisał(a):
Szpachlówka epoksydowa to jest ta szybkoschnąca?


Nie ta szpachłowka była średni schnąca

Baden napisał(a):
Podobno pistoletem można nakładać szpachlówkę wiesz coś o tym?


można ale nie znam tematu

Baden napisał(a):
A kiedy i gdzie się daje topkot lub żelkot?


Topkotem malowałem bakisty dobrze się to kładło ale wychodzi spory baranek, tylko od początku nie zamierzałem tego szlifować

Żelkot się używa jako pierwsza warstwa przy produkcji w formie.

To tak mniej więcej i na szybko. Cen nie pamiętam ale można wyliczyć.

Ważne żeby się zdecydować na sprawdzone farby i dokładnie przeczytać instrukcje obsługi i robić to zgodnie z zaleceniami. Przyznam że ja szedłem trochę na skróty

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: Baden
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2016, o 20:16 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
To i dodam jeszcze: szpachluje się tyle, aby wyprowadzić na gładko. Pytanie o ilość warstw i rodzaj szpachli jest pozbawione sensu, bo zależy od stopnia nierówności, rodzaju szpachlówki, determinacji i wprawy osobistej - można zrobić i na raz, jak ktoś potrafi.
Jeśli chcesz epoxymi, to proponowałbym ocenić na ile nierówne jest to co masz i wstępne wygładzenie ile się da. Potem cienki grunt epoxydowy (na rozpuszczalnikach) dla lepszego związania starej powierzchni. I dopiero szpachlować, malować; najlepiej wybrać sobie cały system od jednego dostawcy i postępować w/g instrukcji. Mniej niespodzianek.

Topkot i żelkot to fizycznie to samo, tylko żelkot, jak to poliester, nie zwiąże przy dostępie powietrza, więc wymaga pokrycia.
Topkot to żelkot z dodatkami, typu wosk, które odcinają go do powietrza, dzięki czemu można kłaść na powietrzu, jak farbę. Ale przez ten wosk właśnie można kłaść tylko jedną warstwę, następna by nie chwyciła.
Przy okazji: żelkot/topkot nie może być grubszy niż 0,5- 0,7 mm, w każdym razie 1 mm z gwarancją popęka przy pracy skorupy. Oczywiście im cieńsza i zatem wiotka skorupa, tym bardziej.
IMHO kładzenie żelkotu na stare bez sęsu jest. To tylko do załatania miejscowych uszkodzeń, jeśli reszta żelkotu jest w porządku i malowania nie wymaga. U Ciebie może na pokładzie.



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Baden
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2016, o 20:20 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ryś napisał(a):
Tak zwane 'zabezpieczenie przed wodą", czy też 'przed osmozą" sprowadza się do pokrycia epoksydami, czystymi (bez porów) a dość grubo, co zmniejsza :-P nasiąkanie;


Ryś pomijając już walkę z osmozą to epoxyd to farba niezniszczalna, ona naprawdę trzyma!
szkoda,że nie odporna na uv choć i takie ponoć są.

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: Baden
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2016, o 20:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Baden napisał(a):
Twój post z kolei niestety zraził mnie do f-my Teknos. Także będę tej marki unikał.


A możesz przytoczyć jakie konkretne argumenty do tego stwierdzenia ?
Ale tak krok po kroku ...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2016, o 20:32 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
piotr6 napisał(a):
Ryś pomijając już walkę z osmozą to epoxyd to farba niezniszczalna, ona naprawdę trzyma!
szkoda,że nie odporna na uv choć i takie ponoć są.
Prawdę rzeczesz. A i są. A te 'nieodporne' też są odporne, tylko ich połysk/kolor nie jest ;)
Boć tu o wygląd idzie. Toż Baden mógłby wsiąść na tę łódeczkę tak jak jest i nie widzę co by jej przeszkadzało pływać. Tylko jak tu tak się pokazać w towarzystwie... :mrgreen:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Baden
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2016, o 06:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 lip 2010, o 11:03
Posty: 17
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Pętlownik Żeglarski
bury_kocur napisał(a):
Baden napisał(a):
Twój post z kolei niestety zraził mnie do f-my Teknos. Także będę tej marki unikał.


A możesz przytoczyć jakie konkretne argumenty do tego stwierdzenia ?
Ale tak krok po kroku ...
Pzdr
Kocur


Zwróć uwagę na wpisy innych użytkowników, porady, opinie etc.
A wpis Michala to czysty marketing na zasadzie kopiuj/wklej. Dalszych porad z jego strony brak. Rozumiem, reprezentuje jakąś firmę i próbuje sprzedać jej produkty. To wszystko!

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2016, o 07:37 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1378
Podziękował : 172
Otrzymał podziękowań: 468
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Chyba nie Oczekiwałeś kolejnych porad po swoim komentarzu. Z poleconą firmą nie mam nic wspólnego, a czym się zajmuję to łatwo sprawdzić. Stosuję ich wyroby i jestem z nich zadowolony. Jeśli kotoś nie zna różnicy między topcotem a żelkotem a krytykuje porady znanej firmy produkującej farby jachtowe przestaje być wiarygodny.

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze



Za ten post autor Michal otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2016, o 07:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2015, o 13:34
Posty: 549
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 231
Otrzymał podziękowań: 226
Uprawnienia żeglarskie: JSM,SRC
Mój wpis o malowaniu kadłuba znajdziesz tutaj:

http://rawonsails.blogspot.com/2016/07/dziura-mata-farba-szmata-remont-sy.html

Fachowcem nie jestem i robiłem to pierwszy raz, ale może coś skorzystasz z moich doświadczeń.

_________________
Rafał
http://rawonsails.blogspot.com/



Za ten post autor rawonsails otrzymał podziękowania - 2: Baden, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2016, o 18:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
rawonsails napisał(a):
Mój wpis o malowaniu kadłuba znajdziesz tutaj


Ładnie Ci to wyszlo, ale czemu jak wszyscy zawsze, ale to zawsze ... ględzisz o kosztach? Sprzedać ją chcesz?
robiłem tą swoją sliczną ( a jakże :P) dory i tam laminowalem spód zywicami west system, poza tym poszlo kilka litrow szpachli i podkładu oliva, ale nie pamietam i nie chce pamietac ile to kosztowało, żyjemy dalej jakoś ...

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2016, o 19:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2015, o 13:34
Posty: 549
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 231
Otrzymał podziękowań: 226
Uprawnienia żeglarskie: JSM,SRC
bartuss1nowy napisał(a):
rawonsails napisał(a):
Mój wpis o malowaniu kadłuba znajdziesz tutaj


Ładnie Ci to wyszlo, ale czemu jak wszyscy zawsze, ale to zawsze ... ględzisz o kosztach? Sprzedać ją chcesz?


Może Ciebie akurat to nie interesuje, ale z doświadczenia wiem, że jak nie wspomnisz o kosztach to dostaniesz przynajmniej 10 zapytań (głównie na priv), właśnie o koszty.

_________________
Rafał
http://rawonsails.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2016, o 19:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Tu można polemizować.
Wchodzimy sobie na przykład na portal sprzedajemy.pl pomijam juz tam alledrogo.
I tak, zabawki za 3 - 4 tys - ciekawe czy targi odbywaly sie jak na zydowskim targu, zeby to sprzedać za cene wystawioną.
Z drugiej strony zabawki za 80 - 200 tys, tez takie targi?
A stocznie chyba jakoś przędą i sprzedają te swoje cudeńka kilkadziesiat sztuk miesiecznie i to w cenach powyzej 100 kzł, byłem w zeszlym roku w stoczni Ślepsk i tam te utki szly jak woda za grubą kaskę ...
Wniosek plynie z tego taki ... jesteśmy gołodupcami hiehie, handlujemy czymś w rodzaju fiata 126p 40 lat pózniej.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2016, o 19:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2015, o 13:34
Posty: 549
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 231
Otrzymał podziękowań: 226
Uprawnienia żeglarskie: JSM,SRC
bartuss1nowy napisał(a):
Tu można polemizować.

Nie bardzo rozumiem z czym polemizujesz, więc nie będę kontynuował tego wątku.

_________________
Rafał
http://rawonsails.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2016, o 19:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
No nie winie Cię, tylko ja mam te dylematy.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2016, o 20:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 8150
Podziękował : 6274
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bartuss1nowy napisał(a):
Ładnie Ci to wyszlo, ale czemu jak wszyscy zawsze, ale to zawsze ... ględzisz o kosztach?

Pewnie dlatego, ze zawsze, ale to zawsze... Koszty decydują ;)

bartuss1nowy napisał(a):
ale nie pamietam i nie chce pamietac ile to kosztowało, żyjemy dalej jakoś ...

Ktoś tu jest urobiony i z tego powodu zrzędzi, żeby się odstresować :-P
( Skąd ja to znam ;) )


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL