Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 sie 2025, o 06:12




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 56  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 paź 2016, o 07:31 
Pomyślałaś jeszcze za co w obecnych warunkach? Bo offsety ostatnio nie wychodzą.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2016, o 07:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Pomyślałeś, ile na różne rzeczy marnujecie? Poza tym, utrzymanie NIE DZIAŁAJĄCEJ SŁUŻBY SAR w tej chwili też kosztuje*. Podejrzewam, że sporą część tego, co trzeba bedzie zapłacić prywatnej firmie.

Ja może jestem idiotka z bogatego państwa, ale jakoś nie wierzę, aby duże europejskie państwo nie było w stanie zapłacić za działającą służbę SAR.

*btw, ile jest przewidziane na zakup śmigłowców?? Na kupno śmigłowców (bezużytecznych, jak piszą, dla SAR - mówię o Caracalach) macie odłożone pieniądze, a na niezbędną służbę nie? Może księgowej potrzebujecie? :) pomijam już, że kupione NOWE śmigłowce to czubek góry pieniędzy...

Więc proszę, nie mówcie mi, że nie macie pieniędzy na płacenie za usługę SAR. Wojsku, cywilnej agencji itd też trzeba będzie płacić. To, że są państwowe nic w tym nie zmieni. Poza tym, że osobiście uważam, że takie państwowe rozwiązania będą dużo kosztowniejsze...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2016, o 07:43 
Moniia, z jednym się zgadzam. Potrzebna inna "księgowa". :rotfl:


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2016, o 08:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Moniia napisał(a):
NIE DZIAŁAJĄCEJ SŁUŻBY SAR

Moniia napisał(a):
Ja może jestem idiotka z bogatego państwa

Samokrytyka przyjęta ale nie musisz używać aż tak ostrych słow.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2016, o 09:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
W pierwszym zdaniu zdecydowanie muszę. W drugim - może masz rację ;)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2016, o 23:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Moniia napisał(a):
W pierwszym zdaniu zdecydowanie muszę.

Czy ty naprawdę nie odróżniasz „służby SAR” od „lotnictwa wspomagającego SAR”?
Jeżeli nasze „służby SAR” nie działają to kto uratował naszego kolegę? Kiedy jak kiedy ale właśnie teraz nie powinniśmy narzekać tylko podziękować i docenić organizacje naszych służb ratowniczych.
Jeżeli ratownictwo morskie kojarzy się tobie wyłącznie z Bristow to weź pod uwagę, że na świecie jest wiele innych rozwiązań a nasz system nie jest ani najgorszy, ani jedyny. Czy mając na uwadze wcześniejsze porównanie naszego zabezpieczenia lotniczego SAR z obecną sytuacją w Holandii odważysz się powiedzieć, że Nederlandse Kustwacht także nie działa? A weź pod uwagę, że jest jeszcze kilka setek mniej lub bardziej cywilizowanych krajów nadmorskich, wszystkich tak podsumujesz?

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2016, o 23:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
SIRK napisał(a):
Moniia napisał(a):
W pierwszym zdaniu zdecydowanie muszę.

Czy ty naprawdę nie odróżniasz „służby SAR” od „lotnictwa wspomagającego SAR”?

No właśnie...?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2016, o 03:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
SIRK napisał(a):
A teraz kilka faktów;
- w strefie holenderskiej odpowiedzialności są dostępne trzy śmigłowce Eurocopter Dauphin. W głównej bazie wojskowej De Kooy stacjonują 2szt. oraz jeden zapasowy bazujący zazwyczaj przy stacji pilotowej Port of Rotterdam w Pistoolhaven. Jeszcze w ubiegłym roku dopuszczało się możliwość krótkiego unieruchomienie jednej maszyny na czas planowych przeglądów serwisowych obecnie musi być wyznaczony dodatkowy śmigłowiec z minimalnym wyposażeniem SAR. Z bazy DeKooy do skrajnych granic sektora odpowiedzialności SAR jest 100-150Nm(podaje z głowy). Natężenie ruchu w rejonach NoordHinder/MassApp/Texel jest nieporównywalne do ruchu w naszej strefie odpowiedzialności SAR a o ilości instalacji „offshor” chyba nawet nie ma co wspominać.
- zakontraktowane śmigłowce nie są dopuszczone do lotów w warunkach zalodzenia
- jeden śmigłowiec jest wyposażony w wbudowany FLIR system a na pozostałych dwóch jest używany tylko ręczny detektor (coś na wzór lornetki)
- tylko jeden śmigłowiec jest wyposażony w tzw. 4axis autopilot
- zakontraktowane śmigłowce zabierają na pokład max ośmiu pełnosprawnych pasażerów, w wypadku podejmowania poszkodowanych/rozbitków z urazami ilość pasażerów powinna być zredukowana z powodu ograniczenia przestrzeni kabinowej
- nadal nierozwiązana jest sytuacja mocowania dodatkowego systemu specjalistycznych noszy ewakuacyjnych
- tylko jeden ratownik medyczny jest na stałym dyżurze dla kolejnych dwóch śmigłowców ratownik jest dostępny dopiero na wezwanie
- w zależności od przyjętej definicji krytycy obecnego systemu uważają, że tylko jeden śmigłowiec spełnia wymagania tzw. „LIMSAR”(Limited SAR helicopters) a dwa kolejne to jedynie standardowe śmigłowce transportu morskiego mogące w sytuacjach awaryjnych podnieść rozbitka bezpośrednio z wody
- zarzuca się brak śmigłowca AWSAR (All Weather SAR) oraz niejednoznacznie określoną gotowość pozostałych dwóch maszyn

Zgadzam się, że tam też nie ma cudów... Niemniej - i tak wolałbym jak w Holandii - trzy śmigłowce w dwu lokalizacjach - choćby dlatego tylko, że w Polsce jest teraz jeden.

Dlatego pozwalam sobie zauważyć, że:

- w Polsce dyżuruje jeden śmigłowiec, w jednej, mało sensownej lokalizacji
- Dostępność ewentualnego drugiego śmigłowca ratowniczego MW, tzw. "poddyżurnego", (w dwie godziny po starcie pierwszego - taki znaczy.. standard) bywa mocno teoretyczna, bowiem jego załoga często-gęsto przebywa we własnych domach, np. w ciutek odległej od Darłowa... Gdyni. SAR owskich lotników, zwłaszcza tych z uprawnieniami do lotów w nocy, jest obecnie w MW zbyt niewielu, by dla "poddyżurnego" można było bezproblemowo skompletować w pełni dyspozycyjną załogę...
- Stacjonarne FLIR na niektórych woskowych Anakondach niby są, ale jakby ich nie było... Ponadto są to urządzenia awaryjne, przy czym nie można wymieniać ich części między maszynami, bowiem niby miały być kompatybilne, ale niestety "wtyczki nie pasują" (cytat z kpt Orzeszka)
- "ręczne FLIR", jeżeli są odpowiedniej klasy, znany mi pilot SAR-owskiego śmigłowca uważa za bardziej użyteczne w akcji SAR od stacjonarnych. Ale zna je tylko z demonstracji i pokazów, MW nie zamówiło..
- "4axis autopilot" nie ma żaden ze śmigłowców ratowniczych MW.
- "Anakondy" zabierają max siedmiu rozbitków - a i to teoretycznie tylko, no chyba żeby najpierw wyrzucić za burtę jedyne nosze... (które po wyrzuceniu za burtę - zatoną, bo takie z zapasową wypornością nie mieszczą się w drzwiach...). Ostatnie dwa "służące" PŁ/R-y są bardziej pojemne - ale za rok-dwa zakończą definitywnie służbę...
- za "specjalistyczne nosze ewakuacyjne" robią w Anakondach te wyżej wspomniane, tonące - tak doskonałe, że ratownicy (znaczy kamikadze zjeżdżający na wciągarce) nie chcą ich używać.
- W teorii w załodze pierwszej Anakondy powinien być lekarz, ale czy bywa - tajemnica wojskowa. Jest ratownik (kamikadze...), który kiedyś zaliczał wojskowy kurs rat-med. W drugiej, "poddyżurnej" - tak samo.
- Czy Anakondy są bardziej SAR czy „LIMSAR” - można dyskutować, ja uważam, że śmigłowiec, któremu sami piloci nadali ksywę "MIŚ" (od Mierna Imitacja Śmigłowca) pełną gębą śmigłowcem SAR-owskim nie jest. Parametrami i zaufaniem załóg wygrywają z nim PŁ/R-y (np. dwie wciągarki ws. jedna na Anakondach) - ale zaraz wycofane zostaną ostatnie takie dwa staruszki.
- rozmowa o AWHSAR i o Anakondach jest rozmową na dwa, kompletnie różne tematy...

Na koniec prosiłbym, byś zastanowił się, czy dyżurny JRCC Den Helder decydując o użyciu holenderskiego śmigłowca SAR też musi uwzględniać podobne problemy, jak zasygnalizowane poniżej w cytacie?
źródło: http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=3036&page=0
[i]"1 Czas gotowości do startu śmigłowca SAR w godz. 08:00 do 22:00 wynosi 20 min a od 22:00 do 08:00 30min.
2.Przy temp. otoczenia 0 i poniżej dla śmigłowca W3RM dla uzyskania nakazanych parametrów technicznych należy wydłużyć o 15 min.
3.Należy wziąć również pod uwagę wydłużenie czasu powiadomienia śmigłowca spowodowane biurokracją !!!
Zadanie dla śmigłowca stawia MRCK droga telefoniczną do ODOR (oficer dyżurny operacyjny ratownictwa MW).
Ten z kolei zobowiązany jest przenieść to na papier i wysłać do załogi dyżurnej fax-em. I dopiero czas otrzymania "kwitu" jest dla załogi śmigłowca godziną rozpoczęcia przechodzenia z gotowości Nr. 2 (stałej w dyżurze) do gotowości Nr1 (możliwy natychmiastowy start).
Po dodaniu tych minutek czas dotarcia w rejon akcji ratowniczej ulega wydłużeniu a szanse udzielenia skutecznej pomocy maleją, tym bardziej, że prędkość śmigłowca W3RM 235 km/h jest prędkością maksymalną , a normalna prędkość przelotowa jest w granicach 210 km/h
Ale to nie koniec. Dochodzą do w/w ograniczeń, ograniczenia meteo. Służba meteo MW określa (przewiduje) warunki pogodowe w rejonie akcji i jeśli podstawa chmur jest poniżej 400 m a widzialność mniejsza niż 5km (ograniczenia nocne) a w dzień podstawa chmur150 m (W3RM) i 200 m dla Mi-14 i widzialność 2 km śmigłowiec po prostu nie poleci. Lub jeśli nad lotniskiem są warunki dopuszczalne do startu a nad morzem poniżej dopuszczalnych zawróci na lotnisko.
O wietrze powyżej 25 m/sek uziemiającym śmigłowce już nie wspomnę."[i]

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2016, o 13:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Spodziewam się wkrótce, może jutro materiału w TVN24, jak bede wiedział więcej to napiszę

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2016, o 21:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Jaromir napisał(a):
Zgadzam się, że tam też nie ma cudów... Niemniej - i tak wolałbym jak w Holandii - trzy śmigłowce w dwu lokalizacjach - choćby dlatego tylko, że w Polsce jest teraz jeden.

Nie wiem czy jest sens nadal porównywać ale jak tak bardzo chcesz to możemy sie jeszcze trochę poprzekonywać;
- wyrysuj(wygoogluj) i porównaj rejony odpowiedzialności
- powtarzam, jeden śmigłowiec w gotowości dwa w rezerwie z niejednoznacznie określoną gotowością (chyba, że liczymy tego co ma pilota na pokładzie)
- jeden ratownik medyczny w gotowości a następni „on call ASAP”
- „ośmiu niepołamanych” vs. „siedmiu ale bez noszy” to nadal daleko do wymogu 16 rozbitków
-15min/30min(noc) jest to międzynarodowy standard
- wydłużenie czasów przy ujemnych temp. to standard
- holenderski EC365 Dauphin przy ujemnych temperaturach jest całkowicie uziemiony
- ograniczenia pogodowe (bezpieczeństwo załogi) dotyczy wszystkich służb i mam nadzieje że już nigdy więcej nie będziesz podważał tych ograniczeń
- nie znam kierowców którzy nie chcieliby przejechać się Ferrari czy Maybachem ale znam pilotów którzy niezbyt dyplomatycznie wypowiadają się o „handheld FLIR” (bez względu na jego klasę)

Jednak tu nie chodzi o wskazywanie „lepszego”. Najciekawszą informacją jest tymczasowości holenderskiego rozwiązania. Pięcioletni kontrakt z NHV ma umożliwić The Royal Netherlands Navy zakończyć projekt wdrażania nowego typu śmigłowców NH90 i przejąć obowiązki SAR, aby później z wojskowymi kamratami z Belgii, Niemiec, Danii czy Norwegii razem zadbać o nasze bezpieczeństwo. Jak widzisz profesjonaliści z Bristow jakby w wyraźnej mniejszości są.

Nadal nie wieże, że promuje takie rozwiązanie,

Sirk pacyfista

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2016, o 21:51 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
SIRK napisał(a):
Pięcioletni kontrakt z NHV


W aktualnej konstelacji prywatny/zewnętrzny operator jest mrzonką. Nie ma żadnych szans na to . Wyjątkowo jestem pewny tego co piszę :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2016, o 22:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
piotr6 napisał(a):
W aktualnej konstelacji prywatny/zewnętrzny operator jest mrzonką. Nie ma żadnych szans na to . Wyjątkowo jestem pewny tego co piszę

Ależ Piotrze ja nie proponuje tymczasowego rozwiązania. Ja sugeruje rozsądne usprawnianie w oczekiwaniu na nowe śmigłowce a przestrzegam przed darciem szat i/lub rewolucją.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2016, o 22:46 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
jak dobrze czytam to Ty jesteś raczej zwolennikiem zostawienia smigłowców przy wojsku docelowo?

ja tylko napisałem że nie ma szans na to żeby firmy zewnętrzne prowadziły ten biznes

nie ten rząd

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2016, o 22:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
SIRK napisał(a):
holenderski EC365 Dauphin przy ujemnych temperaturach jest całkowicie uziemiony


Z czego wnosisz?

Dodam, że jeśli z tego:

SIRK napisał(a):
zakontraktowane śmigłowce nie są dopuszczone do lotów w warunkach zalodzenia


To nie masz racji. Może być minus 50, a lodzenie nie będzie występować /wręcz prawie na pewno nie będzie wtedy występować/. A może być plus 3 i bez instalacji odladzania łopat i wlotów powietrza do silników turbośmigłowych nie polecą.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2016, o 19:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Yigael napisał(a):
To nie masz racji. Może być minus 50, a lodzenie nie będzie występować /wręcz prawie na pewno nie będzie wtedy występować/. A może być plus 3 i bez instalacji odladzania łopat i wlotów powietrza do silników turbośmigłowych nie polecą.

Masz racje, przepraszam za skrót myślowy.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2016, o 20:36 

Dołączył(a): 30 maja 2013, o 22:23
Posty: 41
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: brak
SIRK napisał(a):
Moniia napisał(a):
W pierwszym zdaniu zdecydowanie muszę.

Czy ty naprawdę nie odróżniasz „służby SAR” od „lotnictwa wspomagającego SAR”?
Jeżeli nasze „służby SAR” nie działają to kto uratował naszego kolegę? Kiedy jak kiedy ale właśnie teraz nie powinniśmy narzekać tylko podziękować i docenić organizacje naszych służb ratowniczych.
Jeżeli ratownictwo morskie kojarzy się tobie wyłącznie z Bristow to weź pod uwagę, że na świecie jest wiele innych rozwiązań a nasz system nie jest ani najgorszy, ani jedyny. Czy mając na uwadze wcześniejsze porównanie naszego zabezpieczenia lotniczego SAR z obecną sytuacją w Holandii odważysz się powiedzieć, że Nederlandse Kustwacht także nie działa? A weź pod uwagę, że jest jeszcze kilka setek mniej lub bardziej cywilizowanych krajów nadmorskich, wszystkich tak podsumujesz?


Jak długą linię brzegową ma Holandia, i jak rozległą strefę odpowiedzialności? Może przelicz ile więcej ułamka śmigłowca dyżurnego mają Holendrzy na kilometr kwadratowy strefy odpowiedzialności? Bo na mój rozum - znacznie więcej mają!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2016, o 11:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
SIRK napisał(a):
Nie wiem czy jest sens nadal porównywać

Dokąd nie zaprzestaniesz wkładania w moje usta słów, wypowiedzi czy poglądów, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i bez przyczyny usiłujesz mi przypisać - sens traci dla mnie sama dyskusja.
Z Tobą.

SIRK napisał(a):
- ograniczenia pogodowe (bezpieczeństwo załogi) dotyczy wszystkich służb i mam nadzieje że już nigdy więcej nie będziesz podważał tych ograniczeń

A będziesz tak łaskaw i wskażesz, gdzie jakoby "podważam" ograniczenia pogodowe?
Wiesz - tak żebym mógł tego nie robić "już nigdy więcej"...

Zamiennie możesz sobie poczytać co napisałem w "stopce" - kilka linijek poniżej. Do czasu aż jej przekazu nie zrozumiesz...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2016, o 13:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Przed chwilą Radio Gdańsk w wiadomościach dało wypowiedź Bartosza Kownackiego. Powiedział, że ministerstwo ma 3 oferty na śmigłowce. W pierwszej kolejności mają być maszyny dla sił specjalnych , które powinny być certyfikowane przez NATO i w standardzie amerykańskich sił specjalnych, cokolwiek to znaczy. Następnie śmigłowce morskie, w posiadanym kończą się resursy w najbliższych latach.
RG dodało, że nieoficjalnie ma to być 12 maszyn, najpierw 6 dla sił specjalnych, potem 6 morskich.


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2016, o 15:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
piotr6 napisał(a):
W aktualnej konstelacji prywatny/zewnętrzny operator jest mrzonką. Nie ma żadnych szans na to . Wyjątkowo jestem pewny tego co piszę :D

I dlatego nikt chyba na serio takiego rozwiązania nie proponuje.
Natomiast rozwiązane, w którym polskie morskie lotnictwo SAR działa w oderwaniu od armii i MON, warto IMHO rozważać. Przy czym naturalnym wyjściem wydaje się powierzenie cywilnego morskiego lotnictwa SAR - cywilnej, morskiej służbie SAR.
Powody, które do takiego rozwiązania przekonują są oczywiste. To armia i MON są całkowicie odpowiedzialne za fatalny obecny polskiego morskiego lotnictwa SAR oraz za ich gorszą jeszcze przyszłość w najbliższych latach.
Innymi słowy - jaki jest sens dalszego powierzania armii i MON zadania, z którym nie tylko nie dają sobie rady, ale najwyraźniej rady sobie dawać nie chcą?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2016, o 16:46 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Mnie się też wydaje że najlepiej Sar miał pod swoją opieką śmigłowce. Tylko pytanie czy wojsko je odda?
Z drugiej strony wojskowym idzie bardzo średnio no ale jakąś wiedzę mają może wystarczy ich trochę kopnął.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2016, o 18:19 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
piotr6 napisał(a):
Mnie się też wydaje że najlepiej Sar miał pod swoją opieką śmigłowce. Tylko pytanie czy wojsko je odda?
Co wojsko miałoby oddawać? Mi-14, które za kilka/kilkanaście miesięcy mają zostać zezłomowane?? Często psujące się Anakondy (M_ierna I_mitacja Ś_migłowca "marynizowana" doczepieniem dmuchanych pływaków), których producent (_włoskie_ zakłady lotnicze w Świdniku) nie radzi sobie z ich serwisowaniem???


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2016, o 18:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Oddać "funkcję".
A teraz Macierewicz kupi combat -SAR o ile on w ogóle jest w stanie cokolwiek kupić.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2016, o 20:07 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Colonel napisał(a):
Co wojsko miałoby oddawać?


te śmigłowce, które dostanie.

jakoś to cieńko widzę,

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2016, o 20:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Nie manipuluj. To nie ja pytałem.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2016, o 20:14 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Colonel napisał(a):
Nie manipuluj. To nie ja pytałem.


pretensje do włodarzy forum ? trochę Colonel się opanuj.

ale teraz lepiej :D

_jp_ napisał(a):
Co wojsko miałoby oddawać?


piotr6 napisał(a):
te śmigłowce, które dostanie.

jakoś to cieńko widzę,

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2016, o 20:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
To nie włodarze fałszują cytaty

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2016, o 21:04 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Colonel napisał(a):
To nie włodarze fałszują cytaty


czy Ty nie słyszałęś,że czasem się cytowanie na forum rozjeżdża

Colonelu proszę cię wyjaśnij jak i po co manipuluję Twoje wypowiedzi, powiedz mi dlaczego miałbym podmieniać cytaty i jak to zrobiłem :D
Naprawdę nie jesteś pępkiem świata a ja na Ciebie nie dybię :roll:

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2016, o 21:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13184
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3103
Otrzymał podziękowań: 2707
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
piotr6 napisał(a):
czasem się cytowanie na forum rozjeżdża
Rozjeżdża się, gdy zostanie zaznaczony cytat, a kliknie się "CYTUJ" w poście innej osoby.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: piotr6
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2016, o 21:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13184
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3103
Otrzymał podziękowań: 2707
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Np., tak:
piotr6 napisał(a):
kliknie się "CYTUJ" w poście innej osoby

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2016, o 21:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Wystarczyło powiedzieć "przepraszam, źle kliknąłem". Ale zachowaniem utwierdzileś mnie w przekonaniu złych intencji.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 56  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL