Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 19:31




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 56  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 paź 2016, o 21:22 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Colonel napisał(a):
Wystarczyło powiedzieć "przepraszam, źle kliknąłem". Ale zachowaniem utwierdzileś mnie w przekonaniu złych intencji.


o tym że żle kliknąłem dowiedziałem się od S Zientary przed chwilą, przeproś mnie że za słowa o manipulacji a ja Ciebie przeproszę,że żle kliknąłem .

I napisz coś jeszcze o moich złych intencjach ale całym zdaniem najlepiej bo zaraz się będę musiał tłumaczyć że mnie znowu obrażasz. :D

Colonelu rozchmurz się ,świat jest piękny, nikt nikogo nie śledzi, intencje są czyste lub neutralne :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 paź 2016, o 07:59 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Piotrze, musisz stanąć w kącie na pół godziny. Z takim zachowaniem do ludzi? Jak Ci nie wstyd.


Masakra jakaś się dzieje z ludźmi tej jesieni.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 paź 2016, o 14:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Dyplomatołki w akcji:-))))
http://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/ ... ancja.html

"Wojsko nadal zainteresowane Caracalami, ale w mniejszej liczbie". Waszczykowski napisał list do MSZ Francji z nową ofertą...

Tia... przetuptali kasę na Misiewiczów i 500+:-((( banda ignorantów...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 22:49 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Colonel napisał(a):
Przed chwilą Radio Gdańsk w wiadomościach dało wypowiedź Bartosza Kownackiego. Powiedział, że ministerstwo ma 3 oferty na śmigłowce. W pierwszej kolejności mają być maszyny dla sił specjalnych , które powinny być certyfikowane przez NATO i w standardzie amerykańskich sił specjalnych, cokolwiek to znaczy. Następnie śmigłowce morskie, w posiadanym kończą się resursy w najbliższych latach.
RG dodało, że nieoficjalnie ma to być 12 maszyn, najpierw 6 dla sił specjalnych, potem 6 morskich.

a takie fotki w internecie znalazłem:
1) Anakonda - widok od kabiny pilotów do ogona
Obrazek
2) Mi-14
Obrazek
3) H225 (czyli SuperPuma - cywilna wersja Caracala)
Obrazek
4) Black Hawk
Obrazek
5) AW101
Obrazek
6) S-92
Obrazek
7) NH-90
Obrazek
8) AW139
Obrazek



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2016, o 11:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
http://www.defence24.pl/478997,morskie- ... lotych-kar


Cytuj:
Ministerstwo Obrony Narodowej poinformowało, że śmigłowce W-3 Sokół i Anakonda modernizowane do standardu W-3WARM nie zostały przyjęte przez Siły Zbrojne RP, choć termin dostawy upłynął 30 kwietnia. W związku z opóźnieniem wykonawcy – PZL Świdnik – naliczono opusty cenowe w wysokości ponad miliona złotych. Dopiero w październiku bieżącego roku odbyła się dostawa ostatniego śmigłowca W-3PL Głuszec, która miała być zrealizowana jeszcze w 2014 roku.

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2016, o 12:12 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Dziękuję, właśnie miałem zamiar to wkleić. Warto zacytować csałość, abyśmy wiedzieli, na czym stoimy.
defence24.pl napisał(a):
Ministerstwo Obrony Narodowej poinformowało, że śmigłowce W-3 Sokół i Anakonda modernizowane do standardu W-3WARM nie zostały przyjęte przez Siły Zbrojne RP, choć termin dostawy upłynął 30 kwietnia. W związku z opóźnieniem wykonawcy – PZL Świdnik – naliczono opusty cenowe w wysokości ponad miliona złotych. Dopiero w październiku bieżącego roku odbyła się dostawa ostatniego śmigłowca W-3PL Głuszec, która miała być zrealizowana jeszcze w 2014 roku.

Siły Zbrojne nie odebrały w terminie pięciu śmigłowców Sokół i Anakonda należących do Marynarki Wojennej, modernizowanych na podstawie umowy zawartej w kwietniu 2014 roku. Kontrakt przewidywał, że zostaną one dostarczone do 30 kwietnia br., jednak jak poinformowało Defence24.pl Centrum Operacyjne Ministerstwa Obrony Narodowej: „Do 30 kwietnia br. wymienione śmigłowce nie zostały przyjęte przez użytkownika.”.

W przesłanym oświadczeniu podkreśla się, że powodem odmowy przyjęcia śmigłowców był brak realizacji przez wykonawcę prac określonych w umowie, a także konieczność uwzględnienia uwag zgłoszonych w trakcie badań zdawczo-odbiorczych. W wyniku opóźnienia wykonawcy naliczono opusty cenowe na kwotę ponad miliona złotych.

Odmowa przyjęcia śmigłowców spowodowana była nie wykonaniem przez Wykonawcę określonych w umowie prac modernizacyjnych oraz koniecznością usunięcia zgłaszanych przez użytkownika podczas badań zdawczo-odbiorczych uwag. (…)Z tytułu nieterminowego wykonania umowy naliczone zostały opusty cenowe, w wysokości ponad 1 mln zł.

Centrum Operacyjne MON

W oświadczeniu przesłanym 25 października CO MON podkreśla, że objęte umową śmigłowce – W-3RM Anakonda nr 0505, 0506 i 0511 oraz W-3T nr 0209 i 0304 nadal pozostają w zakładach w Świdniku. Opóźnienie w dostawach wynosi już więc niemal sześć miesięcy. Modernizacja tych śmigłowców miała w założeniu doprowadzić je do jednolitego standardu W-3WARM i tym samym wzmocnienia zdolności poszukiwania i ratownictwa Marynarki Wojennej.

Obecnie na wyposażeniu Brygady Lotnictwa MW pozostaje łącznie sześć śmigłowców Anakonda, z czego trzy podlegają modernizacji. Opóźnienie w ich dostawach wywiera więc wpływ na zdolności w zakresie lotniczego, morskiego poszukiwania i ratownictwa, które obok W-3 są zapewniane przez zmodyfikowane śmigłowce Mi-14PŁ/R powstałe na bazie maszyn ZOP, które wymagają pilnego zastąpienia. Zbudowane pierwotnie do misji poszukiwawczo-ratowniczych Mi-14PS zostały już wcześniej wycofane z eksploatacji z uwagi na zakończenie resursów.

To już kolejne opóźnienie w dostawach modernizowanych śmigłowców rodziny W-3 z PZL Świdnik. Wcześniej bowiem również śmigłowce W-3PL Głuszec, które były modernizowane na bazie kontraktu zawartego w grudniu 2011 roku nie zostały przekazane w terminie. Planowano ich oddanie w drugiej połowie 2014 roku. Trzy wiropłaty zostały jednak przekazane Siłom Zbrojnym w listopadzie i grudniu 2015 roku, a ostatni - o numerze 0615 - dopiero 18 października bieżącego roku. Również w tym wypadku opóźnienia skutkowały naliczeniem opustów cenowych dla PZL Świdnik.

Czytaj więcej: Opóźnienie w dostawie śmigłowców Głuszec i VIP

W związku z opóźnieniem przekazania śmigłowców do Użytkownika naliczono opusty cenowe z tytułu nieterminowej realizacji umowy oraz zmniejszono płatności z tytułu zużytych resursów śmigłowców.

Centrum Operacyjne MON

Centrum Operacyjne MON poinformowało też, że w śmigłowcach W-3PL Głuszec, przekazanych pod koniec 2015 roku w trakcie eksploatacji w 56. Bazie Lotniczej wykryto kilkanaście usterek, "w większości wynikających z bieżącej eksploatacji śmigłowców". Zostały one jednak usunięte przez służby techniczne jednostki.

Śmigłowce te są obecnie eksploatowane przez 56BLot. Od czasu przekazania stwierdzono w nich kilkanaście usterek, w większości wynikających z bieżącej eksploatacji śmigłowców. Usterki zostały wykryte i usunięte przez personel służby inżynieryjno-lotniczej w trakcie obsług przedlotowych.

Centrum Operacyjne MON

W wywiadzie dla Dziennika Gazety Prawnej prezes PZL Świdnik Krzysztof Krystowski stwierdził, że opóźnienia w dostawach Głuszców były "w dużej mierze nie z naszej [PZL-Świdnik - red.] winy". Wskazał, że były one spowodowane przez kilkunastomiesięczne opóźnienie w opracowaniu jednego z komponentów śmigłowca, przy czym prace w tym zakresie były realizowane przez podmiot wyznaczony zakładom w Świdniku przez resort obrony, co "zahamowało projekt". Zapewnił, że przy ewentualnych kolejnych zamówieniach wiropłaty tego typu będą przekazywane Siłom Zbrojnym zgodnie z wymogami umów, a pierwsze maszyny mogłyby zostać dostarczone w rok od podpisania kontraktu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2016, o 19:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Dlaczego CSAR jest gorszy od SAR...

Do poczytania:

No to lećmy na misję CSAR doposażoną o poniższe "duperele" wersją S-70I:

Cel - odnaleźć zagubionego i oszalałego ministra obrony jednego z państw środkowoeuropejskich błąkającego się po lesie na wrogim terenie.

Po pierwsze trzeba go znaleźć. Każdy samolot, tratwa czy członek personelu jest wyposażony w sygnalizator alarmowy. Czasem jest to radiostacja umożliwiająca kontakt z ratownikami za pomocą wielu kanałów.
Na śmigłowcu musi być także specjalistyczna radiostacja odbierająca te sygnały. No i anteny (w tym SATCOM)

Misja musi się odbyć bez względu na warunki pogodowe. Śmigłowiec musi być wyposażony w radar pogodowy i mieć odladzanie łopat. Gdy już dolecimy w rejon poszukiwań musimy szalonego ministra odnaleźć. Musimy mieć ruchomą głowicę FLIR z termowizorem i kamerą, musimy mieć silny reflektor poszukiwawczy i system głośników zewnętrznych, aby go po imieniu wabić. Należy go także wciągnąć na pokład śmigłowca - niezbędna jest wciągarka. Może być ranny, trzeba go położyć na noszach i udzielić pomocy medycznej. Potrzebny jest więc profesjonalny zestaw medyczny i leżanki.

No ale może trzeba będzie wylądować w przygodnym terenie, bo wyciagarka nic nie da. Trzeba zabezpieczyć czerpnie powietrza przez piaskiem i założyć filtry na wlotach silników i APU, trzeba zamontować hamulec na rotorze, aby nie urwać głów ratownikom, potrzeba gogli dla pilotów aby mogli widzieć gdzie lądują w nocy czy we mgle, trzeba spłukiwacza wiatrochronu, możliwe jest lądowanie w śniegu - potrzebne narty (ca. 200kg).

No i warto przewidzieć, że wylądujemy w terenie nieprzyjaznym. Ktoś może strzelać. Musimy opancerzyć fotele pilotów, podłogę i fragmenty burt. No i warto mieć czym odpowiedzieć - po to są dwaj strzelcy w oknach. Strzelcy plus karabiny plus amunicja.

Elementem niezbędnym jest także system samoobrony. A to jest i malowanie i rozpraszacze gazów.

I to nie jest niestety takie proste. To są poważne zmiany w elektryce i instalacjach. Ratownik operator-wciągarki przejmuje władzę nad autopilotem, strzelcy muszą widzieć w nocy, zespół ratowniczy musi mieć dodatkowy system interkomu i widok z kamery na własnym monitorze.

No i zasięg.
Pusty śmigłowiec to jest tzw. masa własna. Dla S-70I to jest 5350kg. Maksymalna masa startowa to jest 9950kg. Różnica to 4600 kg - to jest tzw. masa użyteczna. Opancerzenie poziomu IV to 550kg, paliwo pod korek 1100kg, dodatkowa elektronika to 500kg, dodatkowe systemy to kolejne 1000kg, dwa karabiny z amunicją to 300-400kg. No i warto tam wsadzić załogę i ratowników. Pilot, drugi pilot, strzelcy, lekarz, ratownik plus leżanki i siedziska bo stać nie będą. No i zespół ochrony. To jest 6 lub 10 ludzi minimum. Czyli 750 - 1400kg.

No nie wiem czy się uniesiemy i polecimy na ..........standardową odległość.

A czasem trzeba dalej. I wtedy trzeba wsadzić do kabiny dodatkowy zbiornik paliwa - ca. 700kg lub dodać dwa na podwieszeniach - półtorej tony. No ale wtedy trzeba kokoś wywalić bo się nie zmieści.

A sama kabina nie jest przecież duża, ot łazienka 2x3 metra. Tylko że połowa wysokości małej łazienki - ok. 1,4 metra.

Oczywiście można tankować w powietrzu - ale wtedy i boom-wysięgnik i ......tankowiec jest potrzebny.

Ja to słabo widzę na S-70I.



Tekst z http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... &page=2267

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowania - 3: Były user, Colonel, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2016, o 20:07 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
ale mówisz, że Tusk zamówił te śmiglowce tylko po to żeby nie odnalazły ministra? :D
nie chce mi się wierzyć

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2016, o 20:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jurmak napisał(a):
lećmy na misję CSAR doposażoną o poniższe "duperele" wersją S-70I:
piotr6 napisał(a):
Tusk zamówił te śmiglowce
Nie te - Tusk zamówił lepsze.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowania - 2: Były user, Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2016, o 20:24 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Stara Zientara napisał(a):
Tusk zamówił lepsze.


toś mnie uspokoił, minister będzie znaleziony

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2016, o 20:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
piotr6 napisał(a):
minister będzie znaleziony
Niestety zrezygnował - i żeglarzy też nie będzie czym szukać (z powietrza). :evil:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2016, o 20:49 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Stara Zientara napisał(a):
i żeglarzy też nie będzie czym szukać (z powietrza).


nie tylko żeglarzy,

dużo skutecznych i bezpośrednich akcji miały myśliwce SAR? tu już pytanie poważne

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2016, o 21:06 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
A co to jest wg Ciebie "myśliwiec SAR"?????????????????????

Jak wygląda "ratowniczy" Black Hawk (czyli moooocno wypasiony S-70), to wkleiłem wyżej - miejsca na dwóch leżących poszkodowanych + ratownik pomiędzy nimi. Ot, standard taki jak karetka z polskiego fiata kombi zrobiona. Niby kiedyś tak było. Tylko, że od czasów wojny wietnamskiej standardy ratownictwa jakby "ciut" się podwyższyły.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2016, o 21:23 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Sorry miało być śmigłowce. Nie nadazam niestety.ostatnio czytałem że jednak mają być Caracale .

Z tych zdjęć wygląda że są dla poszkodowanych dwa stanowiska monitorowane? Bo jedno na pewno.

Ps karetkę duży fiat poznałem nawet poloneza poznałem. Wiesz mi tam niczego nie było.
W najnowszych helikoptera LPR jest znacznie mniej miejsca niż S 70.
Jak dla mnie to Polska powinna mieć śmigłowiec który będzie latać w najcięższych warunkach i nadający się do poszukiwań. Ale nie znam się .

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2016, o 21:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
...ale miałem pretensje do poprzedniego rządu o pomysł zakupu CSAR.
Po za tym nie Tusk obesjonacie, tylko rząd Kopacz i nie zamówił, tylko wybrał w przetargu, co idioci i kłamcy z pis udaremnili.
Choć do końca nie wiadomo, bo przez media przeszło, że jednak Antoni idzie na klęczkach po Caracale. Tylko mniej bo musi byc na 500+.
W tej chwili nieważne. Niech będzie cokolwiek co lata skutecznie!!!!


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2016, o 21:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Colonel napisał(a):
musi byc na 500+.
To niech kupią SAR zamiast CSAR ;)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2016, o 22:08 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Colonel napisał(a):
.ale miałem pretensje do poprzedniego rządu o pomysł zakupu CSAR.


tak pamiętam pisałeś o tym wszędzie, z oburzenia byłeś czerwony :) ;)


Colonel napisał(a):
Po za tym nie Tusk obesjonacie, tylko rząd Kopacz i nie zamówił, tylko wybrał w przetargu, co idioci i kłamcy z pis udaremnili.


świnie! a jakby ten Tusk i ta Kopacz się jak zwykle z czymś nie spóznili to i Antek caracalami by se polatał .

ps.

Colonelu nie kompromituj się, proszę.Rozumiem, polityka, kłamcy, wyluzuj bo żyłka pęknie a szkoda.Na cholerę wszędzie wtryniasz politykę tego nie wiem, świat ma dużo kolorów
Nadal nie odpowiedziałeś na pytania, które Tobie zadałem (nie musisz)chyba nie ma sensu żebyśmy ze sobą dyskutowali, chyba że jakieś resztki...

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2016, o 07:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Ostatnie zdanie słuszne, odczep się więc wreszcie ode mnie. A szczególnie daruj sobie w poważnym wątku.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2016, o 09:03 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Zwrócę Tobie tylko uwagę że To Ty kolejny raz mnie obrazasz. Możesz ,piszesz na swój rachunek.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2016, o 09:13 

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 16:55
Posty: 377
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: sj
Jak by ktoś był zainteresowany, to zebrałem trochę informacji o helikopterach które mogą latać nad morzem:

SeaHawk:
3.8m x 2.1m x 1.4m (wymiary kabiny)
14-17 osób
4072kg

AW101 (może operować do 40kn wiatru):
6,5m x 2.0m x 1.8m
30 osób
6000kg

AW 139:
2,7m x 2,2m x 1,4m
15 osób
2138kg

AW 149:
3,4m x 2.4m 1.4m
20 osób
2800kg

NH90:
4,8m x 2,0m x1,5m
20 osób
4200kg

H225M (wersja morska tylko prototypowa):
7.87m x 1.8m (1,24..0.98) x 1.45m
28 osób
5670kg


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2016, o 09:40 
Te parametry nie są decydujące. To tak jakbyś miał kupić auto tylko na podstawie informacji o dopuszczalnej masie całkowitej i pojemności bagażnika. Nie zastanawiając się czy będziesz je użytkować na drogach gruntowych w lesie, czy na dojazdy do hipermarketu.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2016, o 09:48 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Na dojazdy do hipermarketu po drogach gruntowych w lesie.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2016, o 09:54 
Słusznie. Pozostaje hybryda (nie mylić z elektrycznym w tym wypadku). ;)


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2016, o 09:58 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Zatem, który to z wymienionych przez jarka556-go.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2016, o 10:17 
Dziękuję, że mnie tak doceniasz.
Mam dokonać wyboru na podstawie tych informacji gdzie dwuletnie rozmowy, w sumie rozstrzygniętym przetargiem kończą się fiaskiem?
Tak z rok pomyślę.
Ale taki do latania w nocy, z termowizją, systemem noktowizyjnym, dopuszczony do latania w znanych warunkach oblodzenia.....to fajna rzecz by była.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2016, o 10:27 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Dokonaj wyboru.
Nie masz nic do stracenia, a wierzę że masz pojęcie.
Rok szybko mija.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2016, o 10:33 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
jarek556 napisał(a):
Jak by ktoś był zainteresowany, to zebrałem trochę informacji o helikopterach które mogą latać nad morzem:(...)

Zabrakło Ci tam jeszcze np. S-92 Sikorsky'ego.
Natomiast te wpisane przez Ciebie "pojemności osób" możesz śmiało podzielić przez 2. Dlaczego? Ano dlatego, że morski śmigłowiec SAR musi mieć na pokładzie trochę gratów ratowniczych: kosz, pętle, tratwy do ewentualnego zrzucenia rozbitkom i takie tam.... nie mówiąc już o aparaturze podtrzymywania życia, która też byłaby mile widziana - patrz zdjęcia wklejone powyżej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2016, o 11:10 

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 16:55
Posty: 377
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: sj
_jp_ napisał(a):
Natomiast te wpisane przez Ciebie "pojemności osób" możesz śmiało podzielić przez 2. Dlaczego? Ano dlatego, że morski śmigłowiec SAR musi mieć na pokładzie trochę gratów ratowniczych: kosz, pętle, tratwy do ewentualnego zrzucenia rozbitkom i takie tam.... nie mówiąc już o aparaturze podtrzymywania życia, która też byłaby mile widziana - patrz zdjęcia wklejone powyżej.


Dlatego na pierwszym miejscu wpisałem wymiary kabiny - wydaje mi się to lepszą podstawą do dyskusji niż zdjęcia wnętrz które mogą być mylące. Wszystkie z w/w śmigłowców (poza H225M) mają wersje morskie SAR i są gdzieś do tego używane.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2016, o 11:45 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
jarek556 napisał(a):
_jp_ napisał(a):
Natomiast te wpisane przez Ciebie "pojemności osób" możesz śmiało podzielić przez 2. Dlaczego? Ano dlatego, że morski śmigłowiec SAR musi mieć na pokładzie trochę gratów ratowniczych: kosz, pętle, tratwy do ewentualnego zrzucenia rozbitkom i takie tam.... nie mówiąc już o aparaturze podtrzymywania życia, która też byłaby mile widziana - patrz zdjęcia wklejone powyżej.


Dlatego na pierwszym miejscu wpisałem wymiary kabiny - wydaje mi się to lepszą podstawą do dyskusji niż zdjęcia wnętrz które mogą być mylące. Wszystkie z w/w śmigłowców (poza H225M) mają wersje morskie SAR i są gdzieś do tego używane.

Otóż nie! Pod uwagę trzeba brać i wymiary i rozplanowanie kabiny (patrz zdjęcia!). Bo wtedy widać, że "użyteczność" kabiny do celów SAR jest w Black Hawku gorsza nawet niż w Anakondzie, bo nosze leżeć muszą pomiędzy burtowymi drzwiami, skutecznie przeszkadzając wciąganiu na pokład innych rozbitków!

Ponadto bardzo istotne dla celów SAR jest to, ile godzin śmigłowiec danego typu może utrzymywać się w powietrzu na swoich zbiornikach paliwa. Im dłużej, tym lepiej!

Ale decydując o zakupie, trzeba rozważyć też koszty!!! i to nie tylko cenę zakupu, ale i koszty eksploatacji przez następne 25-35 lat. W tym m.in. liczbę roboczogodzin obsługi technicznej na 1 godzinę lotu, koszty i terminarz serwisowych obsług okresowych, wymiany podzespołów, zużycie paliwa na godzinę lotu itd. itp.

Proponuję jednak, aby to piloci i mechanicy wskazywali pożądane typy śmigłowców, a nie żeglarze.



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2016, o 16:32 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Niektórzy mają więcej szczęścia - tym razem śmigłowiec poleciał
http://blmw.wp.mil.pl/pl/1_306.html
BLMW napisał(a):
04.11.2016
Akcja ratownicza na Bałtyku
Załoga śmigłowca ratowniczego W-3RM Anakonda z Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej ewakuowała dzisiaj w nocy kobietę w ciąży. Obywatelka Szwecji uskarżała się na silne bóle brzucha.

Poszkodowana została podjęta z pokładu promu i bezpiecznie przetransportowana na ląd.

Dzisiaj w nocy (4 listopada), o godzinie 2.55, załoga śmigłowca pełniąca dyżur na lotnisku w Darłowie została zaalarmowana, że na pokładzie promu Stena Spirit znajduje się ciężarna pasażerka uskarżająca się na silne bóle brzucha. Jednostka płynąca z Karlskrony do Gdyni znajdowała się wówczas około 70 km na północ od Łeby. Anakonda dowodzona przez kpt. pil. Marcina Abłażewicza wystartowała o godzinie 3.10. Po 38 minutach lotu śmigłowiec znajdował się już nad promem a jego załoga przystąpiła do wykonania manewru zawisu i opuszczenia ratownika na pokład jednostki. Operacja podjęcia poszkodowanej do śmigłowca przy pomocy noszy zakończyła się o godzinie 4.05. Minutę później podjęty został ratownik a Anakonda skierowała się w kierunku lądu. O Godzinie 4.45. śmigłowiec wylądował na lotnisku w Gdyni Babich Dołach gdzie poszkodowana kobieta, przytomna i w stanie stabilnym, została przekazana obsadzie karetki pogotowia ratunkowego.

W tym roku to już piętnasta akcja ratownicza z udziałem statku powietrznego Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej. Od początku lat 90-tych lotnicy morscy uczestniczyli w 601 takich akcjach udzielając pomocy 318 osobom.

Skład załogi śmigłowca Anakonda:

kpt. pil. Marcin Abłażewicz – dowódca;
kpt. pil. Paweł Januszko – drugi pilot;
mł. chor. Grzegorz Burakowski – ratownik;
st. chor. szt. Dariusz Dudulski – technik pokładowy.

Utrzymywanie sił gotowych do ratowania zdrowia i życia w tzw. polskiej strefie odpowiedzialności SAR (ang. Search and Rescue) na Bałtyku to zadanie wynikające między innymi z podpisanej przez nasz kraj Międzynarodowej Konwencji o poszukiwaniu i ratownictwie morskim. Strefa ta obejmuje obszar ponad 30 000 km² powierzchni morza a Brygada Lotnictwa Marynarki Wojennej jako jedyna utrzymuje ciągłą gotowość do prowadzenia działań ratowniczych z powietrza nad obszarami morskimi. Całodobowy dyżur w krajowym systemie ratownictwa morskiego i lotniczego pełnią naprzemiennie załogi śmigłowców typu W-3RM Anakonda i Mi-14PŁ/R z 43. i 44. Bazy Lotnictwa Morskiego. Dyżur śmigłowca ratowniczego utrzymywany jest na lotnisku w Darłowie. System SAR wspierany jest przez załogę samolotu patrolowego Bryza dyżurującą na lotnisku w Siemirowicach koło Lęborka.
ale trochę pecha też:
1) tym razem nie było lekarza na dyżurze (ponoć jest tylko trzech "latających" doktorów w BLMW?)
2) jak zwykle - zamiast lądować przy szpitalu musieli lądować na lotnisku i przełożyć pacjentkę do karetki (bo jacyś urzędnicy-kretyni przepisy dot. lądowisk przyszpitalnych dopasowali do malutkich śmigłowców LPR i nawet dla Anakondy są one zbyt małe).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 56  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL