Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 23:12




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 56  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 lis 2016, o 17:40 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Lekarz jak lekarz ,nie było drugiego ratownika. Czyli śmigłowiec który poleciał ratować nie spełniał wymogów medycznych no chyba ,że SAR ma inne zalecenia lub procedury.
Można powiedzieć, że szczęście że pacjentka była zdrowa i np. Nie zaczął się poród bo prokurator lub red Cebula by mieli sporo roboty.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2016, o 18:08 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
No chyba,że śmigłowce służą tylko do celów transportowych i się tam nie przeprowadza czynności medycznych?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2016, o 19:31 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
A sprawdź sobie w wyszukiwarkach, co stanowią odnośne przepisy. I na ile "cywilne" przepisy mają zastosowanie do _wojskowych_ śmigłowców?
O ile wiem http://www.lpr.com.pl/pl/onas.html#s180 to w śmigłowcach LPR-u oprócz pilota jest tylko 1 lekarz i 1 ratownik medyczny (lub pielęgniarz).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2016, o 20:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Podobno jeden śmigłowiec już oblatany i ma być w przyszłym tygodniu. Kolejne mają być też już oblatywane.
Takie info z Radia Gdańsk.

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2016, o 20:29 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
"Oblatywane" to one były już od wiosny. Tylko za każdym razem piloci i mechanicy z MarWoja wskazywali Świdnikowi długie listy rzeczy do poprawki...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2016, o 20:36 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jp nie znam przepisów sarowskich ale wiem jedno, jeden ratownik medyczny to się medycyną może nie pobawić. W cywilu karetce jeździ min.2 ratowników i to ma sens.W LPR oczywiście lekarz ratownik/pielegniarz. Jeżeli w Sar jest tylko jeden ratownik a zakładam, że jest też medyczny to dla mnie za mało bez względu na przepisy. Musi być lekarz lub drugi ratownik. Jeżeli mamy na pokładzie jedną osobę medyczną to jest to po prostu za mało i taka osoba może prowadzić usługi transportowe
Jak pokazywałes helikopter s 70 to te wyposażenie medyczne obsługują dwie osoby.Owszem może to robić jedna ale nie na ostro.
Niestety mam kiepski komputer i jest mi ciężko czegoś szukać w Google.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2016, o 21:47 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
_jp_ napisał(a):
2) jak zwykle - zamiast lądować przy szpitalu musieli lądować na lotnisku i przełożyć pacjentkę do karetki (bo jacyś urzędnicy-kretyni przepisy dot. lądowisk przyszpitalnych dopasowali do malutkich śmigłowców LPR i nawet dla Anakondy są one zbyt małe).


bez polityki proszę :D

dobrze rozumiem,że np. w takim trójmieście nie ma lotniska przyszpitalnego( najlepiej wielospecjalistyczny) który by obsługiwał sarowskie śmigłowce?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2016, o 22:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
piotr6 napisał(a):
dobrze rozumiem,że np. w takim trójmieście nie ma lotniska przyszpitalnego( najlepiej wielospecjalistyczny) który by obsługiwał sarowskie śmigłowce?


Takie duże nie. W Wejherowie jest lotnisko, ale lądują tylko małe śmigła. Na Zaspie też tylko małe.
Duży musi lądować na lotnisku i pacjent z karetką przebijają się do centrum.
Przynajmniej jak czytałem zawsze info o akcjach SAR tak było, nie przypominam sobie lądowania przy szpitalu dużym śmigłem.

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2016, o 22:04 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
redgrist napisał(a):
Duży musi lądować na lotnisku i pacjent z karetką przebijają się do centrum.

To tak srednio

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2016, o 22:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12592
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
To tak srednio


To jest chore. Cały system lotniczy SAR u nas to jedna wielka prowizorka. Wieloletnie zaniedbania, które naprawdę trudno zrzucić na obecne władze :-P
Najgorsze jest to, że ratownicy naprawdę się starają, a potem uratowany jedzie bezsensownie długo do szpitala.
System po prostu nie istnieje, to zlepek prowizorek.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2016, o 22:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
piotr6 napisał(a):
To tak srednio


W Gdyni próbowali zrobić lotnisko przy szpitalu, nie wiem czy dla dużych czy małych śmigieł. Ale ludzie protestowali, wielka zadyma była, że w nocy będą lądować, że hałas...
I na razie sprawa ucichła. Jest to problem, bo takie duże śmigło to już generuje niezły łomot a szpitale są w centrum miasta raczej.
Ogólnie SAR w Polsce nie ma lekko. A szkoda.

Taka trasa do pokonania, mniej więcej. (Teraz niema korków)


Załączniki:
sarowe.PNG
sarowe.PNG [ 175.53 KiB | Przeglądane 4724 razy ]

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2016, o 22:23 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
redgrist napisał(a):
bo takie duże śmigło to już generuje niezły łomot a szpitale są w centrum miasta raczej.


i tak w nocy nie latają, przynajmniej rutynowo.

waliant napisał(a):
Cały system lotniczy SAR u nas to jedna wielka prowizorka. Wieloletnie zaniedbania, które naprawdę trudno zrzucić na obecne władze :-P


nie politykuj! :D
Tak wyglada ze nie ma żadnej integracji systemów.A szkoda bo lotniska przyszpitalne były budowane lub remontowane i to nie dawno. Ale pewnie zapomnieli o Sarze :D
Jeśli weźmiemy za przykład ewakuowanego ze statku pacjenta z zawałem serca potrzebującego pilnej koronarografii to ten czas się dość mocno przedłuża.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2016, o 22:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
piotr6 napisał(a):
i tak w nocy nie latają, przynajmniej rutynowo.


Ty Polaka nie znasz? Polak zawsze znajdzie jakiś problem, coś przeszkadza, wierz mi, pracuję z ludźmi, ludzie wiecznie płaczą. Nawet jak się im pomaga to będą płakać, że coś nie tak.


W Wejherowie jest miejsce na zrobienie lotniska dla SAR moim zdaniem, jest miejsce, odległość i specjalistyczny szpital.


Załączniki:
wejher.jpg
wejher.jpg [ 355.92 KiB | Przeglądane 4718 razy ]

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2016, o 22:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Lądowisko wejherowskie mam pod balkonem.
Problem nie w miejscu, ktoś twierdził, że przepisy nie pozwalają armii ladować na tych lądowiskach. Kto wie, czy to prawda?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2016, o 22:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Colonel napisał(a):
Lądowisko wejherowskie mam pod balkonem.
Problem nie w miejscu, ktoś twierdził, że przepisy nie pozwalają armii ladować na tych lądowiskach. Kto wie, czy to prawda?


Zmienić przepisy, dostosować lotnisko.
Jak temat śmigłowców się obecnie grzeje w mediach to może i ten warto podgrzać?
Przepisy... przepisy... urzędasy i ich przepisy.

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2016, o 22:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
_jp_ napisał(a):
Proponuję jednak, aby to piloci i mechanicy wskazywali pożądane typy śmigłowców, a nie żeglarze.



Wskazywać mogą ale wyborem niech się zajmą rozsądni specjaliści różnych dziedzin nie wyłączając najzwyklejszego księgowego.
W wielu krajach do których tak ochoczo chcemy się porównywać w zalodzę śmigłowca SAR standardowo jest tylko jeden ratownik medyczny mający do pomocy przeszkolonego członka załogi. Paramedic ma wiedze i status zależny od krajowych regulacji prawnych.

Niezmiernie rzadko śmigłowiec SAR może wylądować na przyszpitalnym lotnisku także w tym lepszym świecie. Niestety tam też żądzą urzędnicy i procedury.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2016, o 23:01 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
SIRK napisał(a):
W wielu krajach do których tak ochoczo chcemy się porównywać w zalodzę śmigłowca SAR standardowo jest tylko jeden ratownik medyczny mający do pomocy przeszkolonego członka załogi. Paramedic ma wiedze i stat


no właśnie i tak to chyba u nas wygląda ale to tylko znaczy, że procedury medyczne będą
ograniczone. Całkiem możliwe,że tak sobie wymyślono i jakies argumenty są za tym.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2016, o 23:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
piotr6 napisał(a):
Całkiem możliwe,że tak sobie wymyślono i jakies argumenty są za tym.




Koszty, statystyka, rachunek prawdopodobieństwa, wybieraj co chcesz.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2016, o 23:13 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Taki link znalazłem,

https://www.google.pl/search?q=sar+proc ... y+medyczne

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

SIRK napisał(a):
Koszty, statystyka, rachunek prawdopodobieństwa, wybieraj co chcesz.


wszystko na raz

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2016, o 00:14 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Oj, do sprawy Caracali włączył się Berlin http://wiadomosci.onet.pl/swiat/mon-francji-i-niemiec-koniec-negocjacji-ws-caracali-krok-w-tyl/nvynl8
Cytuj:
"Metoda zastosowana względem transparentnego przetargu wygranego przez Airbus Helicopters w kwietniu 2015 r. podaje w wątpliwość naszą propozycję partnerstwa dotyczącego nie tylko naszych trzech państw, ale również obrony europejskiej - napisali szefowie resortów Francji i Niemiec, Jean-Yves Le Drian oraz Ursula von der Leyen w liście do polskiego ministra obrony narodowej datowanym na 26 października, którego kopię otrzymała agencja AFP.

AFP przekazuje, że w dokumencie ministrowie wyrażają "głębokie niezrozumienie" dla decyzji polskich władz z 7 października o zakończeniu rozmów ws. dostaw śmigłowców Caracal oraz ogłoszenia kilka dni później zakupienia 21 maszyn Black Hawk od amerykańskiego koncernu Lockheed Martin bez rozpisania przetargu.

Fiasko umowy w sprawie Caracali, która miała doprowadzić do "bezprecedensowych" inwestycji Airbusa w Polsce, to "duży krok w tył we współpracy w dziedzinie obrony między naszymi trzema krajami" - ocenili Le Drian i von der Leyen.

Jak napisali, zawierając kontrakt, "grupa Airbus miała na celu uczynienie z Polski piątej centrali europejskiej oraz zaproponowanie, by Polska przez dekady była czołowym graczem w przemyśle obronnym na kontynencie" europejskim.

"Oskarżenia formułowane w ostatnich tygodniach przez niektórych członków polskiego rządu to wypaczenie rzeczywistych założeń tego projektu" - napisali ministrowie obrony Francji i Niemiec.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2016, o 09:14 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
redgrist napisał(a):
Colonel napisał(a):
Lądowisko wejherowskie mam pod balkonem.
Problem nie w miejscu, ktoś twierdził, że przepisy nie pozwalają armii ladować na tych lądowiskach. Kto wie, czy to prawda?

Zmienić przepisy, dostosować lotnisko.
Jak temat śmigłowców się obecnie grzeje w mediach to może i ten warto podgrzać?
Przepisy... przepisy... urzędasy i ich przepisy.

To nie jest problem w tym, że "nie może, bo wojskowy" tylko w tym, że wojskowe (i policyjne i strażograniczne, i..., i...) są za duże i za ciężkie aby bezpiecznie siadać na malutkich lądowiskach przyszpitalnych dostosowanych do "maluchów" LPR-u. Jeszcze raz powtórzę: kretynizm urzędniczy nie wziął pod uwagę tego, że w Polsce pacjent może być podwożony śmigłowcem innym niż LPR, a i LPR mógłby sobie kupić w przyszłości coś większego.
Efekt tego jest taki, że MarWoj-SAR leci z pacjentem zwykle na lotnisko do Gdyni (a stamtąd pacjent karetką przez pół miasta do szpitala) nawet, jeśli bliżej byłoby do szpitala w innym nadmorskim mieście. I oprócz tego czasu zmarnowanego na przejazd karetki przez Gdynię trzeba doliczyć dłuższy czas lotu śmigłowca :-(

waliant napisał(a):
To jest chore. Cały system lotniczy SAR u nas to jedna wielka prowizorka. Wieloletnie zaniedbania, które naprawdę trudno zrzucić na obecne władze :-P
Najgorsze jest to, że ratownicy naprawdę się starają, a potem uratowany jedzie bezsensownie długo do szpitala.
System po prostu nie istnieje, to zlepek prowizorek.
A sprawa nie dotyczy tylko SAR-u morskiego: wyobraźcie sobie kolejną "powódź 1000-lecia" (jaka wbrew nazwie zdarza się u nas co kilka-kilkanaście lat). Przecież to nie "maluchy" z LPR-u będą poszkodowanych ewakuować! No i co? Przy szpitalu nie wyląduje, a droga z lotniska do szpitala może być już zalana, albo most zerwany... Ktoś powinien zdrowo beknąć za zmarnowanie pieniędzy na zbyt małe lądowiska przyszpitalne. Najgorsze są te, które zbudowano na dachach - ich się już raczej nie da powiększyć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2016, o 09:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
_jp_ napisał(a):
To nie jest problem w tym, że "nie może, bo wojskowy" tylko w tym, że wojskowe (i policyjne i strażograniczne, i..., i...) są za duże i za ciężkie aby bezpiecznie siadać na malutkich lądowiskach przyszpitalnych dostosowanych do "maluchów" LPR-u.

Jesteś pewny tej informacji?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2016, o 09:34 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
A sobie poczytaj(cie) http://www.lpr.com.pl/download.php?id=3216
Cytuj:
WYMAGANIA DLA LĄDOWISK SZPITALNYCH ODDZIAŁÓW RATUNKOWYCH
1. Lądowisko wyznaczone jest przez strefę podejścia do lądowania i startu, którą
stanowi płaska, pozioma, niepyląca nawierzchnia (niepokryta piaskiem, żwirem, kamieniami lub innym luźnym materiałem), utwardzona lub trawiasta, wolna od przeszkód, w kształcie:
1) kwadratu o wymiarach 2D x 2D śmigłowca, dla którego jest przeznaczone lądowisko, co najmniej 25 m x 25 m, gdzie „D” oznacza największy gabarytowy wymiar tego śmigłowca, albo
2) koła o średnicy równej 2D śmigłowca, dla którego jest przeznaczone lądowisko, co najmniej 25 m, gdzie „D” oznacza największy gabarytowy wymiar tego śmigłowca.
Przy takim zapisie większość szpitali budowała sobie 25x25m czyli na śmigłowce maks. do 12,5 m . A jaką długość kadłuba czy średnicę wirnika mają używane w Polsce "wojskowe"? W-3 (Sokół/Anakonda - Średnica wirnika 15,70 m, Długość 18,79 m) potrzebuje według tego wzoru 2Dx2D lądowiska o wymiarach co najmniej 37,58m x 37,58m.

Eurocopter H135 LPR-u ma to swoje "D" (i długość kadłuba i średnica wirnika) około 10,2 metra.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2016, o 09:45 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
_jp_ napisał(a):
większość szpitali budowała


Dziwne, szkoda że przy okazji modernizacji lotnisk, parę lat temu, przyszpitalnych nie zrobiono jednego większego, no chyba że nie mieli miejsca.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2016, o 10:24 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
_jp_ napisał(a):
Przecież to nie "maluchy" z LPR-u będą poszkodowanych ewakuować!


nie nie są od tego. Na marginesie, pamiętam jak dostawał LPR nowe śmigłowce to nikt z nich nie był do końca zadowolony. Pilot ganił że był za mały ale doceniał jakość i łatwość pilotażu, przedział medyczny rozżalony był na brak dojścia do pacjenta i mało miejsca. Po paru latach sie wszyscy przyzwyczaili jest ok. Wygląda na to że zakup był udany.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2016, o 11:15 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Bo przetarg na śmigłowce dla LPR to też była niezła ustawka... wymagania opisano tak, że EC135 je spełnił zaś w AW109 (który już latał w LPR i był bardzo chwalony) kabina była "za niska" o 3 czy 4 centymetry.
Obrazek
Dobry był, ale się popsuł.

piotr6 napisał(a):
Po paru latach sie wszyscy przyzwyczaili jest ok.
Jak się nie ma, co się lubi - to się lubi co się ma Karetki przerobione z Polskiego Fiata czy Poloneza też kiedyś użytkowano (przez kilka dziesięcioleci).
piotr6 napisał(a):
Wygląda na to że zakup był udany.
Tyle, że okazało się, że ani nie są tak bezawaryjne, ani części zamienne nie przychodzą tak szybko - jak producent obiecywał w materiałach przetargowych.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2016, o 11:37 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
wiesz, ale "kłopoty LPR" pokazują jak jest skomplikowany proces decyzyjny .
Widać jak to wszystko długo trwa i jest niejednoznaczne. Z tego co słychać to reorganizacja LPR jakoś tam wyszła mimo sporych kontrwersji

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2016, o 16:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
piotr6 napisał(a):
Na marginesie, pamiętam jak dostawał LPR nowe śmigłowce to nikt z nich nie był do końca zadowolony. Pilot ganił że był za mały ale doceniał jakość i łatwość pilotażu, przedział medyczny rozżalony był na brak dojścia do pacjenta i mało miejsca. Po paru latach sie wszyscy przyzwyczaili jest ok. Wygląda na to że zakup był udany.

To teraz wyobraź sobie jaki model byłby wybrany gdyby decydował pilot a jaki wybraliby ratownicy medyczni nie wspominając już o mechanikach.
Nie idź proszę na skróty dyskutując o lądowiskach przyszpitalnych. Można skrytykować wszystko ale warto pamiętać o kosztach, ograniczeniach lokalnych, dyżurnej sieci oddziałów ratunkowych czy medycyny specjalistycznej a co najważniejsze realnych potrzebach i statystyce.

Nie wiem czy znowu mam sprowadzić dyskusje do absurdu ale pomijając „heli SARorliki” przy każdym bosmanacie z infrastrukturą dla co najmniej mid-sized LIMSAR można dodać jeszcze sieć „heli MEDorlików” przy każdym szpitalu w mieście nadmorskim. Oczywiście lądowisko takie musi spełniać standardy Air Force heavy classes. Mając na uwadze aktualne trendy dorzucił bym jeszcze sieć jakiś schronów, magazynów itd. „be prepared”

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2016, o 16:31 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
SIRK napisał(a):
Nie idź proszę na skróty dyskutując o lądowiskach przyszpitalnych. Można skrytykować wszystko ale warto pamiętać o kosztach, ograniczeniach lokalnych, dyżurnej sieci oddziałów ratunkowych czy medycyny specjalistycznej a co najważniejsze realnych potrzebach i statystyce.


sa to jednak moje luźne dywagacje :D jak się ogólnie z Tobą zgadzam co do statystyk, kosztach etc. to mam spore wątpliwości czy w ogóle było rozpatrywane lądowisko dla SAr
przy jakimś szpitalu choć oczywiście mogę się mylić. Wiesz parę lat temu wydano naprawdę sporą kasę na lądowiska przyszpitalne, czasami absurdalną że aż szkoda że nie wybudowanno przy okazji większego lądowiska. Oczywiście jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach ale na moje czucie koszty to najmniejszy problem byłby

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2016, o 17:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
piotr6 napisał(a):
wiesz, ale "kłopoty LPR" pokazują jak jest skomplikowany proces decyzyjny .


Nie... żartujesz sobie:-) Minister Macierewicz pokazał jak szybko się kupuje śmigłowce... :rotfl:

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 56  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL