Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 kwi 2024, o 23:54




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 56  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 lis 2016, o 17:11 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jurmak napisał(a):
Nie... żartujesz sobie:-) Minister Macierewicz pokazał jak szybko się kupuje śmigłowce... :rotfl:


coś kupił ? :mrgreen: znowu nie jestem na bierząco

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

ps tak się zastanawiam co Wy z tym ministrem macie. Myślisz że się zaraz odmachnę i coś powiem o Tusku i Colonel znowu się poczuje obrażany i zaszczuty,. Jurmak prowokujesz mnie, tak sobie plumkasz, czy to taki dowcip. Powiedz co wnosi do dyskusji Twój post.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2016, o 18:37 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
SIRK napisał(a):
Nie wiem czy znowu mam sprowadzić dyskusje do absurdu ale pomijając „heli SARorliki” przy każdym bosmanacie z infrastrukturą dla co najmniej mid-sized LIMSAR można dodać jeszcze sieć „heli MEDorlików” przy każdym szpitalu w mieście nadmorskim. Oczywiście lądowisko takie musi spełniać standardy Air Force heavy classes. Mając na uwadze aktualne trendy dorzucił bym jeszcze sieć jakiś schronów, magazynów itd. „be prepared”
To akurat nie absurd, ale zdrowy rozsądek byłby. W jaki sposób chciałbyś wykorzystać wojskowe śmigłowce MEDEVAC w razie, odpukać, jakiegoś konfliktu, skoro nie mogą one lądować przy szpitalach???
Będziesz dla nich tworzył szpitale polowe, oooo - takie? :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2016, o 19:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Przecież odpowiednie lotnisko nie musi być przy każdym szpitalu. W Trójmieście wystarczyłoby przy jednym i gdzieniegdzie podobnie. Przecież wcale nie chodzi o to, żeby zrobić lądowiska dla SAR-u przy każdym szpitalu. Ale gdzieniegdzie mogłyby być. I nie tylko dla SAR-u, ale także dla innych śmigłowców innych służb (ktoś podał przykład powodzi, a bywa różnie).

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2016, o 19:04 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
_jp_ napisał(a):
Będziesz dla nich tworzył szpitale polowe,


tworzenie szpitali polowych to jest chwila moment :D
oczywiście nie tak dobrych jak ten na filmie :D

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

waliant napisał(a):
W Trójmieście wystarczyłoby przy jednym


z reguły przy Centru Urazowym.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2016, o 19:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
piotr6 napisał(a):
Jurmak prowokujesz mnie, tak sobie plumkasz, czy to taki dowcip.


Oczywiście, że to jest dowcip, bo czyż nie jest dowcipem uwalenie kontraktu, na śmigłowce których potrzebujemy właściwie na wczoraj i pieprzenie teraz o interwencyjnym zakupie biedahołków...
A to, że zwolennicy podłej zmiany zaczynają mieć teraz ból [...] to jest już ich problem.

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2016, o 19:14 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jurmak napisał(a):
A to, że zwolennicy podłej zmiany zaczynają mieć teraz ból [...] to jest już ich problem.


o kim piszesz?

Jurmak napisał(a):
bo czyż nie jest dowcipem uwalenie kontraktu


mamy inne poczucie humory, mnie to średnie śmieszy ani nie cieszy.

Jurmak napisał(a):
których potrzebujemy właściwie na wczoraj i


a tu się zgadzam te helikptery to tak od 1,5 roku powinny być

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2016, o 19:20 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Kolejny artykuł - ale w redakcji chyba sami przyjezdni (tzn. nie z Trójmiasta)http://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/1,35636,20933322,pzl-swidnik-zaplaci-za-spoznione-anakondy.html
wyborcza.pl napisał(a):
Zakłady lotnicze ze Świdnika zapłacą za spóźnione anakondy. Milion złotych
Paweł Wojciechowski
05.11.2016 06:30

Ponad pół roku po terminie rozpoczął się odbiór modernizowanych śmigłowców ratowniczych z zakładów PZL-Świdnik, które mają wejść do służby SAR. Zwłoka będzie kosztować firmę milion złotych.

Kontrakt, który resort obrony zawarł z zakładami lotniczymi PZL-Świdnik w kwietniu 2014 roku, zakładał modernizację pięciu maszyn - trzech Anakond W-3RM i dwóch śmigłowców transportowych W-3T. Śmigłowce miały zostać przysposobione do jednolitej wersji ratowniczej (W-3 WARM), a ich odbiór wytyczono na 30 kwietnia tego roku. Z powodu modernizacji dowództwo Marynarki Wojennej zmuszone było zawiesić dyżury ratownicze SAR w jednej z dwóch baz, w Gdyni i Babich Dołach [ :rotfl: ], pozostawiając jeden dyżurujący śmigłowiec w Darłowie.
Pierwszy ze zmodernizowanych śmigłowców (przerobiony z wersji transportowej) ma zostać dostarczony do bazy Marynarki Wojennej w przyszłym tygodniu. Zakończyła się bowiem procedura oblotów i wszelkie wcześniej zgłoszone usterki zostały przez wykonawcę usunięte. Po jego odbiorze rozpoczną się obloty kolejnej maszyny, które także mogą potrwać. Skąd tak duże opóźnienie w modernizacji maszyn?

MON nalicza "upusty cenowe"

- Opóźnienie spowodowane jest niewykonaniem przez wykonawcę określonych w umowie prac modernizacyjnych oraz koniecznością usunięcia zgłaszanych przez użytkownika podczas badań zdawczo-odbiorczych uwag - poinformowała "Wyborczą" Katarzyna Jakubowska z Centrum Operacyjnego MON. - Dla pierwszego egzemplarza śmigłowca W-3 WARM Anakonda opóźnienie wynosi prawie rok - mówi Jakubowska.

MON poinformował, że "z tytułu nieterminowego wykonania umowy naliczone zostały opusty cenowe w wysokości miliona złotych".

Nie tylko Anakondy spóźnione

Jak wskazał portal Defence24, to kolejne opóźnienie w dostawach modernizowanych w PZL-Świdnik śmigłowców. Wcześniej opóźnienie dotyczyło śmigłowców W-3PL Głuszec, które zamiast w drugiej połowie 2014 roku, przekazywano pod koniec 2015 roku, a ostatni 18 października tego roku.

MON podał, że upust cenowy nałożony na PZL Świdnik za obie umowy wynosi łącznie ponad 20 mln złotych.

Nowe śmigłowce w 2017 r.?

Pod koniec ubiegłego miesiąca MON poinformował, że w ramach "pilnej potrzeby operacyjnej" nowe śmigłowce dla Wojsk Specjalnych i przeznaczone do zadań poszukiwawczo-ratowniczych dostarczone zostaną w 2017 roku. Rozmowy toczą się z trzema oferentami - z zakładami z Mielca, Świdnika i z koncernem Airbus Helicopters. Z tym ostatnim zerwano negocjacje offsetowe dotyczące zakupu 50 śmigłowców wielozadaniowych Caracal.
Ktoś jeszcze ma ochotę na wyroby i "usługi" serwisowe Świdnika?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2016, o 19:31 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Dla zainteresowanych - oryginalna instrukcja obsługi SAR-SeaKinga :)
http://allegro.pl/poradnik-haynes-westland-sar-sea-king-i6182339570.html
Obrazek

Może zrobimy zrzutkę i kupimy parę SeaKingów z demobilu?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2016, o 21:03 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
No to coś przegapiłem.
Zakupiono w końcu jakieś?

Pozdrowienia,

Andrzej

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2016, o 21:20 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Andrzej Kolod napisał(a):
Zakupiono w końcu jakieś?


na razie studiujemy instrukcje obsługi

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2016, o 21:25 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Ale jak nam się spodoba,
http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/defence/12194974/Sea-King-helicopters-sold-off-as-sheds-and-man-caves.html
Obrazek
Nówka sztuka - nieśmigana
- to Moniaa kilka dla nas zarezerwuje :)



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2016, o 23:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
SIRK napisał(a):
W wielu krajach do których tak ochoczo chcemy się porównywać w zalodzę śmigłowca SAR standardowo jest tylko jeden ratownik medyczny mający do pomocy przeszkolonego członka załogi.

Może tak przed dalszą dyskusją przyjrzeć się nieco realiom?
W zeszły czwartek słyszałem na własne uszy, że procedury stanowią iż w załodze śmigłowca MW lecącego na ratunek nad morze powinien być lekarz.
I tak bywa...ale tylko czasami. Ciekawe, że latał zawsze jeden i ten sam lekarz...:
http://blmw.wp.mil.pl/pl/1_292.html
http://blmw.wp.mil.pl/pl/1_280.html
http://blmw.wp.mil.pl/pl/1_222.html

Jednak na stronie BHMW wśród opisanych funkcjami członków załogi akcji z ostatniego roku - więcej było takich, w których lekarza w załodze nie było:
http://blmw.wp.mil.pl/pl/1_306.html
http://blmw.wp.mil.pl/pl/1_296.html
http://blmw.wp.mil.pl/pl/1_283.html
http://blmw.wp.mil.pl/pl/1_270.html
http://blmw.wp.mil.pl/pl/1_261.html
http://blmw.wp.mil.pl/pl/1_260.html
Zewnętrzny obserwator mógłby odnieść wrażenie, że procedury procedurami, a de facto wśród załóg dyżurnych jedynego polskiego śmigłowca morskiego SAR jest... tylko jedna załoga w skład której wchodzi lekarz. Ja mam przykre wrażenie, że... tak właśnie może być...

piotr6 napisał(a):
Dziwne, szkoda że przy okazji modernizacji lotnisk, parę lat temu, przyszpitalnych nie zrobiono jednego większego, no chyba że nie mieli miejsca.

W kwestii bezsensu, jakim jest budowa w pasie nadmorskim lądowisk przyszpitalnych, które nie są w stanie przyjąć nawet śmigłowca średniej wielkości, takiego jak "Anakonda"... a także w kwestii są przepisów uniemożliwiających lądowanie używanych w ratownictwie śmigłowców wojskowych na lądowiskach przyszpitalnych... polecam lekturę fragmentu tej relacji http://blmw.wp.mil.pl/pl/1_296.html :
"...po podjęciu poszkodowanego na pokład, maszyna skierowała się na lotnisko 43. Bazy Lotnictwa Morskiego w Gdyni Babich Dołach. Po 30 minutach lotu mężczyzna przytomny i w stanie stabilnym został przekazany załodze śmigłowca Lotniczego Pogotowia Ratunkowego a następnie przetransportowany do szpitala w Gdańsku. "

Lądowanie na lotnisku wojskowym wyłącznie w celu przełożenia pacjenta z urazem kręgosłupa z jednego śmigłowca do drugiego, aby następnie przewieźć go tym drugim śmigłowcem na odległość 20 km - do szpitala... To chyba nieźle obrazuje stan logistycznego przygotowania naszych "służb" do lotniczej ewakuacji medycznej z morza....

PS. Gdyby śmigłowce morskiego, lotniczego SAR w Polsce nie były wojskowe - to ich cywilnego zarządcę można by było publicznie pytać czemu tak rzadko lata nimi lekarz. A z wojskowymi - nie pogadasz... Bo kto miałby mundurowych o to pytać? Szef "Rady SAR", czyli Dowódca Operacyjny Rodzajów Sił Zbrojnych? Znaczy - sam siebie miałby pytać?
PPS. Gdyby śmigłowce morskiego SAR w Polsce nie były wojskowe - to problem lądowania morskiego śmigłowca SAR na lądowisku przyszpitalnym, bezpośrednio po ewakuacji z morza - byłby wyłącznie problemem technicznym, a nie dodatkowo problemem.... militarno-biurokratycznym. Który pozostaje nierozwiązany od kilkudziesięciu lat...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2016, o 00:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
_jp_ napisał(a):
W-3 (Sokół/Anakonda - Średnica wirnika 15,70 m, Długość 18,79 m) potrzebuje według tego wzoru 2Dx2D lądowiska o wymiarach co najmniej 37,58m x 37,58m.

A miejsca przy największym w 3M szpitalu jest cholerę:


Załączniki:
zaspa.JPG
zaspa.JPG [ 99.22 KiB | Przeglądane 6606 razy ]

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2016, o 07:14 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jaromir napisał(a):
Gdyby śmigłowce morskiego SAR w Polsce nie były wojskowe
Jaromir napisał(a):
. Gdyby śmigłowce morskiego, lotniczego SAR w Polsce nie były wojskowe - to ich cywilnego zarządcę można by było publicznie pytać czemu tak rzadko lata nimi lekarz. A z wojskowymi - nie pogadasz


Jeżeli założymy że Twoja diagnoza jest trafna to jednak z wnioskami mi się trudno zgodzić.
Są przepisy są procedury i nawet jak są kulawe to należy je stosować. Nad wojskiem jest nadzór cywilny/ Jęsli cywile sobie nie radzą a moim zdaniem mają to w pompie to trzeba wymienić cywili lub generałów. Wystarczy jedna kontrola żeby łby poleciały. Tylko mnie się wydaje,że tak w gruncie rzeczy nikogo to nie interesuje tak po prostu.

Jaromir napisał(a):
SAR na lądowisku przyszpitalnym, bezpośrednio po ewakuacji z morza - byłby wyłącznie problemem technicznym, a nie dodatkowo problemem.... militarno-biurokratycznym. Który pozostaje nierozwiązany od kilkudziesięciu lat...


Ano nie jest bo po co urzędnikom było pomyśleć. :D

Ps. Oczywiście zgadzam się się że lotniczy SAR powinien być wyjęty z pod zarządzania wojskowego ale też nie może być tak ze jak już wojskowi tym rządzą to robią żle i nie przestrzegają przepisów

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2016, o 08:28 
Jaromir napisał(a):
W kwestii bezsensu, jakim jest budowa w pasie nadmorskim lądowisk przyszpitalnych, które nie są w stanie przyjąć nawet śmigłowca średniej wielkości, takiego jak "Anakonda"... a także w kwestii są przepisów uniemożliwiających lądowanie używanych w ratownictwie śmigłowców wojskowych na lądowiskach przyszpitalnych... polecam lekturę fragmentu tej relacji http://blmw.wp.mil.pl/pl/1_296.html :
"...po podjęciu poszkodowanego na pokład, maszyna skierowała się na lotnisko 43. Bazy Lotnictwa Morskiego w Gdyni Babich Dołach. Po 30 minutach lotu mężczyzna przytomny i w stanie stabilnym został przekazany załodze śmigłowca Lotniczego Pogotowia Ratunkowego a następnie przetransportowany do szpitala w Gdańsku. "

Lądowanie na lotnisku wojskowym wyłącznie w celu przełożenia pacjenta z urazem kręgosłupa z jednego śmigłowca do drugiego, aby następnie przewieźć go tym drugim śmigłowcem na odległość 20 km - do szpitala... To chyba nieźle obrazuje stan logistycznego przygotowania naszych "służb" do lotniczej ewakuacji medycznej z morza....

Myślę, że wybrano najmniejsze zło. Prawdopodobnie został przetransportowany do Centrum Medycyny Inwazyjnej przy ul. Dębinki. Bodajże w 2012 roku oddano nowoczesny piękny helipad na dachu. Piloci chwalą łatwe podejście, przystosowane do lądowania w nocy. Personel medyczny wyjeżdża windą na dach. Szybki i wygodny transport pacjenta. Cud, miód, malina, XXI wiek. Tylko jeden haczyk. Maksymalna masa startowa latadła do operowania na tym helipadzie to 5700 kg. I cały misterny plan psu w...
Obrazek


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2016, o 09:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Wert23 napisał(a):
Myślę, że wybrano najmniejsze zło. Prawdopodobnie został przetransportowany do Centrum Medycyny Inwazyjnej przy ul. Dębinki. Bodajże w 2012 roku oddano nowoczesny piękny helipad na dachu.


W maju 2012 r. leżałem obok w szpitalu i obserwowałem jak śmigłowce podchodziły tam do lądowania...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2016, o 10:21 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Nie tylko nośność tych lądowisk "dachowych" jest problemem. Śmigłowce LPR latają tylko na miejsce wypadku i z powrotem. Śmigłowce SAR nierzadko muszą jeszcze pacjenta poszukać i w efekcie wracają na rezerwie paliwa. Gdyby nawet lądowały na dachu, to - jak je tam zatankować??? Piloci woziliby windą paliwo w kanistrach???

Mamy w Polsce modelowy wręcz obraz synergii głupoty urzędniczej przy określeniu wymagań wielkościowych dla lądowisk przyszpitalnych i głupoty urzędników odpowiedzialnych za planowanie przestrzenne. Wiele szpitali projektowano w takich miejscach (np. pośrodku osiedli mieszkaniowych) gdzie nie było dość miejsca na budowę lądowiska lub stały wysokie budynki na ścieżce podejścia. W innych miejscach terenu przy szpitalu było dość, ale zamiast lądowiska - zrobiono parkingi.
No i teraz na siłę buduje się lądowiska na dachach. Siłą rzeczy małe powierzchniowo i o niskiej nośności.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2016, o 10:47 
Znasz pilota, który na oparach gdzieś ląduje? Bez rezerwy? I owszem, są znane przypadki w GA, ale nie tej działalności. Natomiast helipad na dachu w infrastrukturze miejskiej jest bardzo dobrym pomysłem. Miejsca tam dość. Jeśli chodzi o konstrukcję, wzmocnienie płyty, ścian budynku to już architekci bardziej.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2016, o 12:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2015, o 20:06
Posty: 154
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 144
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski
No właśnie co do lądowiska najsensowniej wydaje się rozbudować lądowisko w Wejherowie. Miejsce wydaje się ku temu jest, szpital też raczej nie byle jaki. A położenie względem morza też pasuje dla SAR. Tylko te procedury i odpowiedzialność bo SAR to wojskowa zabawa a nie cywilna, ale dostosowanie przepisów i lądowiska chyba sporo by zmieniło. Przypadek wspomniany przez Jaromira o przesiadce ze śmigłowca A do B i transport do Gdańska... wybitny, szkoda, że takich sytuacji media nie nagłaśniają.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2016, o 14:03 
Z tego co kojarzę lądowisko (raczej się nie mylę) w Wejherowie jest trochę oddalone od kompleksu szpitalnego. Niby mały odcinek ale jednak potrzebna będzie karetka a to znowu czas. Colonel wspomniał, że widzi to miejsce, niech potwierdzi.
Chyba, że kombinujesz w innym miejscu.
Niezaprzeczalne plusy helipadu na dachu są takie, iż klient bezpośrednio trafia na blok szpitalny, gdzie czasami są cenne minuty. Załoga śmigłowca ma kontakt radiowy ze szpitalem.
Z technicznego punktu lądowanie jest łatwiejsze i bezpieczniejsze niż na ewentualnym "podwórku".


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2016, o 16:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
piotr6 napisał(a):
coś kupił ? znowu nie jestem na bieżąco

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

ps tak się zastanawiam co Wy z tym ministrem macie.


No właśnie :rotfl: Co my z tym ministrem mamy...

Chyba wypada wierzyć w to co minister mówi...


Załączniki:
Przechwyt_axeprwn.jpg
Przechwyt_axeprwn.jpg [ 118.85 KiB | Przeglądane 6429 razy ]

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2016, o 17:04 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
piotr6 napisał(a):
Andrzej Kolod napisał(a):
Zakupiono w końcu jakieś?


na razie studiujemy instrukcje obsługi


Studiujecie instrukcje obsługi wypowiedzi pana Ministra MON-u?

Polacy rozszyfrowali Enigmę to i z tym sobie poradzą.
Jurmak podaje jawne teksty, to i z ustnymi wypowiedziamy nie będzie kłopotu.
językoznawcy dojdą do źródeł zaskakującej składni i doboru słów.


Pozdrowienia

Andrzej

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2016, o 18:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2015, o 20:06
Posty: 154
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 144
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski
Wert23 napisał(a):
Z tego co kojarzę lądowisko (raczej się nie mylę) w Wejherowie jest trochę oddalone od kompleksu szpitalnego. Niby mały odcinek ale jednak potrzebna będzie karetka a to znowu czas. Colonel wspomniał, że widzi to miejsce, niech potwierdzi.
Chyba, że kombinujesz w innym miejscu.
Niezaprzeczalne plusy helipadu na dachu są takie, iż klient bezpośrednio trafia na blok szpitalny, gdzie czasami są cenne minuty. Załoga śmigłowca ma kontakt radiowy ze szpitalem.
Z technicznego punktu lądowanie jest łatwiejsze i bezpieczniejsze niż na ewentualnym "podwórku".

Tak jest oddalone nieznacznie i poniżej kompleksu szpitala, a konkretnie SORu. Co nie zmienia faktu, że możliwe pewnie byłoby rozbudowanie tego lądowiska jak wspomniałem dla przyjmowania większych maszyn, co w przypadku dachu jakiegokolwiek szpitala raczej jest problemem. A im "poważniejszy" śmigłowiec tym trudniej. No chyba, że nowo budowane szpitale miałyby zawarte już w planach wykonanie na poważnie takiego lądowiska na dachu. Ale nie oszukujmy się, szpitale nie powstają z dnia na dzień. A te które są na ogół nie spełnią pod kątem wytrzymałości stropów i całej konstrukcji budynku takich wymagań by przyjmować większe śmigłowce ratownicze.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2016, o 19:25 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jurmak napisał(a):
No właśnie :rotfl: Co my z tym ministrem mamy...


Chyba wypada wierzyć w to co minister mówi...


Naprawdę ? od kiedy żyjesz. :D

Bicie w Miacierewicza, powiem oględnie, to przejaw nygustwa intelektualnego :D

Andrzej Kolod napisał(a):
Studiujecie instrukcje obsługi wypowiedzi pana Ministra MON-u?


czy Ty ,mnie bierzesz za masochistę :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2016, o 19:45 
martinez98 napisał(a):
Co nie zmienia faktu, że możliwe pewnie byłoby rozbudowanie tego lądowiska jak wspomniałem dla przyjmowania większych maszyn, co w przypadku dachu jakiegokolwiek szpitala raczej jest problemem.

A no pewnie. Tylko "przesiadka" pacjenta w karetkę przy szpitalu czy drugi śmigłowiec na lotnisku i bezpośrednie dotarcie do szpitala to jeden huk. Ba, śmiem twierdzić, że to nawet lepsze wyjście było.
Ale ten wojskowy SAR jak się nie obróci dupa z tyłu.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2016, o 20:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Cała rozmowa jest bez sensu. Śmigłowców prawie nie ma, za chwilę całkiem nie bedzie, a wiara w to, że nieudacznik cokolwiek kupi...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2016, o 21:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2015, o 20:06
Posty: 154
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 144
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski
Colonel napisał(a):
wiara w to, że nieudacznik cokolwiek kupi...

Nam wyborcom tylko wiara pozostaje. A może jednak nie będzie tak czarno i źle? Jednak wolę mówić o tym na co mamy jakikolwiek wpływ, a temat lądowiska myślę, że też można nagłośnić.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2016, o 22:16 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Na szczęście list SAJu adresowany jest do Pani premier. Należy żywić nadzieję,że nie dotrze do min. Macierewicza a co gorsze do B. Misiewicza. Chodzą słuchy,że ten ostatni jest od wywiadu i śledzi internet.Mała nadzieja że pan Bartek wyśledzi niewybredne posty członków
SAJ skierowane w jego szefa i nadal jest nadzieja że pan Macierewicz spotka się z autorami
pisma . Ze swej strony dodam,że selfi z Ministrem do rzecz cenna :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2016, o 23:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Wert23 napisał(a):
Cud, miód, malina, XXI wiek. Tylko jeden haczyk. Maksymalna masa startowa latadła do operowania na tym helipadzie to 5700 kg. I cały misterny plan psu w...

Nie wiem jak można było coś tak nieodpowiedzialnego zatwierdzić i zrealizować. A wystarczyło poddać projekt naszym konsultacjom. Już oczyma wyobraźni widzę nowe centrum medycyny ratunkowej z możliwością przyjmowania i pełnej obsługi AWSARH o masie startowej przynajmniej 2 x 15000kg. Oczywiście centrum mogące w sytuacjach awaryjnych przyjmować do wstępnego zaopatrzenia większe ilości poszkodowanych w katastrofach tak morskich jak i lądowych. Takie centrum powinno mieć zabezpieczenie logistyczne i łatwy dostęp do niczym nieograniczonego transportu lądowego tak kołowego jak i kolejowego. I co najważniejsze, być przygotowane do prowadzenia nieograniczonej działalności w sytuacjach bezpośredniego zagrożenia działaniami wojennymi i to w każdej postaci.
Ilość nadmorskich CMZKM (Centrum Medycznego Zabezpieczenia Katastrof Masowych) powinna ściśle korespondować z aktualnym i przewidywanym ruchem pasażersko-turystycznym realizowanym przez „mega/ultra cruise ships”.

Colonel napisał(a):
Cała rozmowa jest bez sensu. Śmigłowców prawie nie ma, za chwilę całkiem nie bedzie, a wiara w to, że nieudacznik cokolwiek kupi...

Jak zwykle masz racje tylko przyczyna jest jakby inna natomiast śmigłowce jeżeli zostaną zakupione to nie przez jakiegoś nieudacznika tylko przez twoje państwo. Przepraszam ale jak dla mnie to już od jakiegoś czasu za wiele, ja pauzuje.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2016, o 06:55 
Sirk czy Twój sarkazm jest właściwy czy nie, tego nie wiem. Natomiast moja wypowiedź, tyczyła się tego, dlaczego nie można było dostarczyć pacjenta bezpośrednio do szpitala.
To nie dział polityczny, ale z Colonelem się zgadzam. Dopiero rok mija, ciekawe co jeszcze będzie można poprawić przez następne trzy lata.
Faktycznie jednak to puste gadanie.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 56  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 128 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL