Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 cze 2025, o 15:39




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 371 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 paź 2015, o 09:17 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
M@rek napisał(a):
napisales bo tak Ci sie wydaje. Nie pierwszy raz zreszta.

ale: "Marian ma rację".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 paź 2015, o 12:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2012, o 11:41
Posty: 1777
Lokalizacja: Uznam
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 374
Uprawnienia żeglarskie: są, ale bez znaczenia
Reporter miejscowej gazety internetowej iswinoujscie opublikował dzisiaj na youtube film z podnoszenia na nabrzeże wraku "Down North" https://www.youtube.com/watch?v=yV5uo1qbG3g

_________________
Zbig A. Gintowt



Za ten post autor zbigandrew otrzymał podziękowania - 2: Jaromir, Seba
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 paź 2015, o 14:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
jaszra napisał(a):
M@rek napisał(a):
napisales bo tak Ci sie wydaje. Nie pierwszy raz zreszta.
ale: "Marian ma rację".

I nie ostatni.
Pamięć swą mam;
wydaje mi się, co się wydaje,
a prawda jest zawsze po stronie prawdającego.
Ja OT bo przepychanki o prawdzie mojszej i mniejszej mnie nie pociągają.
MJS

ps
Znów myślałem, że jest sens otwierać: tych co ich nie czytam.
I znów pomyłka. O JA naiwny. :oops:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2015, o 07:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Marian Strzelecki napisał(a):
Pamięć swą mam;
wydaje mi się, co się wydaje,

Marianie, ani TY ani M@rek tam nie byliście. Dyskusja jest bez sensu.
Można opierać się na faktach opisanych w dokumentach. Tam informacji o wyprostowaniu się "Concordii" nie ma.

Sytuacja, by duży statek leżąc na burcie wstał i ponownie się przewrócił jest doskonale nieprawdopodobna. Źródłem nieporozumienia może być zjawisko, które czasem występuje w trakcie tonięcia statku - chwilowego wyprostowania się w momencie gdy kadłub już jest wypełniony wodą, tuż przed ostatecznym zatonięciem. Albo zwykły nadmiar wyobraźni u uczestników wypadku.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2015, o 12:39 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Niemniej, trzymając się raportu, sytuacja w której w ciągu 2-3 minut SV Concordia wykonując manewr odpadania przechyla się z kąta ca. 28 stopni do ca. 68 stopni, po czym wstaje do ca. 38 stopni i kładzie się na 88 stopni jest na tyle prawdopodobna, żeby nie zarzucać kpt. Williamowi Curry mijania się z prawdą w relacji "na świeżo", kiedy jeszcze nie włączyły mu się wspomnienia pomieszane z solidaryzmami :)

Raport nie dywaguje, czy "kładł się dwa razy", ponieważ to nie ma znaczenia dla przyczyn zdarzenia. Nie ma w raporcie dywagacji, czy wykonano manewr odpadania, czy można było statek uratować itd. bo to nie jest przedmiotem raportu. Raport nie zajmuje się kwestią, ile czasu tonął statek, bo to nie ma związku z celem sporządzenia raportu. Nawet gdyby tonął dłużej niż 15 sekund, to co niby z tego ma wynikać dla przyczyn zdarzenia?

Natomiast na forum, zamiast ścigania Mariana, chciałbym dowiedzieć się, czy manewr odpadania był najlepszym pomysłem, jaki sternikowi żaglowca może przyjść w takiej sytuacji do głowy :)



Za ten post autor Gienek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2015, o 22:14 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
-----
Marian Strzelecki napisał(a):
Ostatnio było kilka przykładów wywracania się dużych jachtów, ale przeżyły tylko te szczelne. :cool: Kiedyś były komendy "rąbać maszty" - dziś maszty stalowe, a takielunek mocny
Ciekawa książka: Dan Parrott "Tall Ships Down":
http://www.amazon.com/Tall-Ships-Down-A ... 007143545X
https://books.google.pl/books/about/Tal ... ROKNJvz9cC
https://itunes.apple.com/us/audiobook/t ... d578481630

I jeszcze o 'Albatrosie':
http://www.wavetrain.net/lit-bits/65-song-of-the-sirens

-----
Colonel napisał(a):
Sytuacja, by duży statek leżąc na burcie wstał i ponownie się przewrócił jest doskonale nieprawdopodobna. Źródłem nieporozumienia może być zjawisko, które czasem występuje w trakcie tonięcia statku - chwilowego wyprostowania się w momencie gdy kadłub już jest wypełniony wodą, tuż przed ostatecznym zatonięciem.
Trochę poteoretyzuję (i nie o Concordii), ale taka sytuacja wydaje mi się możliwa: podmuch wiatru przygina statek tak, że woda mocno wlewa się otwartymi drzwiami, lukami i bulajami. Podmuch ustaje i statek się prostuje, ale nie na tyle prostuje, żeby woda przestała się wlewać, bo i statek siedzi już głębiej i lustro wody swobodnej robią swoje. Kilka/kilkanaście minut i statek ostatecznie się przewraca od nabranej wody.

Jeśli chodzi o Solarisa, to brakuje mi informacji, którędy woda się dostała do jachtu?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2015, o 11:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
j.666 napisał(a):
Trochę poteoretyzuję (i nie o Concordii), ale taka sytuacja wydaje mi się możliwa: podmuch wiatru przygina statek tak, że woda mocno wlewa się otwartymi drzwiami, lukami i bulajami. Podmuch ustaje i statek się prostuje, ale nie na tyle prostuje, żeby woda przestała się wlewać, bo i statek siedzi już głębiej i lustro wody swobodnej robią swoje. Kilka/kilkanaście minut i statek ostatecznie się przewraca od nabranej wody.

Temu nie zaprzeczę...

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2016, o 15:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Tak całkiem (prawie ) nie na temat:
http://www.yachtingart.com/2016/09/trad ... illed.html

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2016, o 12:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Daje do myślenia :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2016, o 08:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4882
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 876
Otrzymał podziękowań: 1922
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich sporządzi raport końcowy z wypadku zatonięcia Down North. Komisja już w uchwale (z decyzją o sporządzeniu raortu końcowego) podaje przyczynę zatonięcia, jak i wskazuje, że jacht bezprawnie podnosił banderę kanadyjską.
Załącznik:
Uchwala_WIM_15_2015.1.pdf.pdf [88.75 KiB]
Pobrane 316 razy

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2016, o 10:36 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
PKBWM napisał(a):
Komisja ustaliła także, że jacht Down North nie miał prawa podnosić bandery kanadyjskiej.
Czy ta okoliczność przyczyniła się do wypadku? Czy PKBWM nie przekroczyła tu swoich kompetencji ustawowych?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2016, o 10:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4882
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 876
Otrzymał podziękowań: 1922
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
_jp_ napisał(a):
Czy ta okoliczność przyczyniła się do wypadku?
Chyba trzeba poczekać na raport... Może istnieje np. poprzez wymaganie nadzoru klasyfikatora przy przebudowie, czy wymóg wykonania charakterystyki statecznościowej pod daną banderą?

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: bratanek65
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2016, o 11:02 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Ale rozpoznanie sprawy rzekomo nielegalnego noszenia bandery i ewentualnych sankcji karnych leży chyba w kompetencji władz państwowych Kanady? Chyba, że potraktowano statek nielegalnie podnoszący banderę jako akt piractwa?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2016, o 19:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Orzeczenie baaaardzo enigmatyczne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2016, o 19:53 

Dołączył(a): 21 sie 2016, o 16:23
Posty: 40
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A nie wiecie kiedy ten raport będzie ?
z 2 miesiące temu rozmawiałem z gościem z komisji to mówił ze chwila moment publikuja.
Leży mi sprawa na sercu bo u dowodzącego zdawałem patent dawno temu


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2016, o 20:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4882
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 876
Otrzymał podziękowań: 1922
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
reed napisał(a):
Orzeczenie baaaardzo enigmatyczne.
Hę? Jakie "orzeczenie"? I co w nim "enigmatycznego"?

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2016, o 20:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4882
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 876
Otrzymał podziękowań: 1922
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
radczenko napisał(a):
A nie wiecie kiedy ten raport będzie ?
Nie wiemy. :roll: Może kolega PjotrC wie?
Może być za nawet w tym miesiącu (jak Polonus czy Ichtiander), może być za trzy miesiące (Zjawa IV), a może inaczej?
Załącznik:
Komentarz: Ostatnie wypadki jachtów żaglowych w PKBWM
wypadki_jachtów_żaglowych.JPG
wypadki_jachtów_żaglowych.JPG [ 52.82 KiB | Przeglądane 5911 razy ]

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2016, o 23:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich sporządzi raport końcowy z wypadku zatonięcia Down North.

Przechyłu... powyżej kąta zalewania... Co było oczywistą oczywistością.
Tylko pozostaje kwestią dlaczego te otwory były wtedy otwarte i skoro tak to czemu one tam były zrobione tak, żeby mogły być otwierane i zalewane.
Powtarza się sytuacja z Concordii.( i wielu innych).
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2016, o 16:15 

Dołączył(a): 6 paź 2011, o 13:51
Posty: 119
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 53
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Może być za nawet w tym miesiącu (jak Polonus czy Ichtiander), może być za trzy miesiące (Zjawa IV), a może inaczej?

Generalnie, będzie, gdy będzie gotowy końcowy raport... wiele wskazuje, że raczej w tym miesiącu.

Przy okazji: PKBWM nie wydaje orzeczeń. Uchwały to proceduralnie wymagane, techniczne dokumenty, stwierdzające przede wszystkim, czy dany wypadek będzie badany, czy też się od badania odstąpi, i do czego badanie zmierza.
Jeśli wypadek będzie badany, to badanie może się skończyć raportem uproszczonym (jeśli nie ma zaleceń) lub raportem końcowym. Czasem decyzję o tym, czy będą zalecenia, czy nie, można podjąć dopiero wtedy, gdy badanie i tak jest prawie zakończone, stąd różne okresy między wypadkiem, uchwałą a raportem. Uchwała typowo jest maksymalnie zwięzła co do przyczyn, więc fachowcy faktycznie powinni zaczekać na raport...



Za ten post autor PjotrC otrzymał podziękowania - 2: Colonel, Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2016, o 14:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 11:42
Posty: 168
Podziękował : 77
Otrzymał podziękowań: 64
Uprawnienia żeglarskie: Nauclerus Odobenus
Jest już raport końcowy:
Raport końcowy WIM 15/15 jacht żaglowy Down North
Ciekawy fragment o wzywaniu pomocy przez EPIRBa w kontekście niedawnej dyskusji...



Za ten post autor Kitt otrzymał podziękowania - 2: Były user, Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2016, o 14:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Kitt napisał(a):
Jest już raport końcowy:
Raport końcowy WIM 15/15 jacht żaglowy Down North
Ciekawy fragment o wzywaniu pomocy przez EPIRBa w kontekście niedawnej dyskusji...

I ciekawy fragment na temat stateczności (z wykresami) w kontekście dawnej dyskusji.


Załączniki:
Down North wykres stat.jpg
Down North wykres stat.jpg [ 123.88 KiB | Przeglądane 5656 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/

Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2016, o 18:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Kitt napisał(a):
Ciekawy fragment o wzywaniu pomocy przez EPIRBa w kontekście niedawnej dyskusji...


I ciekawy i załamać się znowu można... :-x

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2016, o 18:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Jeszcze ktoś będzie bronił armatora DN, że jacht jest ogółem cacy bezpieczny itd.?
Pytanie do kogoś kto zna dobrze przepisy. Biorąc pod uwagę problemy ze statecznością jachtu, opierając się na obliczeniach PKBWM i zakładając, że jacht zarejestrowano by w Polsce. Czy jacht powinien mieć ograniczoną żeglugę przykładowo do wiatru 6 i stanu morza 4? Jeżeli tak to do jakiej klasy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2016, o 20:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Szczęśliwy jestem, że nie muszę mu nadawać jakiegokolwiek rejonu.
I przed, a tymbardziej po katastrofie, nie wpuściłbym na niego nikogo oprócz jednego prezesa i jednego ministra. Obecnej kadencji, żeby nie było niejasności.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2016, o 21:37 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Marian Strzelecki napisał(a):
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich sporządzi raport końcowy z wypadku zatonięcia Down North.

Przechyłu... powyżej kąta zalewania... Co było oczywistą oczywistością.
Tylko pozostaje kwestią dlaczego te otwory były wtedy otwarte i skoro tak to czemu one tam były zrobione tak, żeby mogły być otwierane i zalewane.
Powtarza się sytuacja z Concordii.( i wielu innych).
MJS

W tym też jest podobieństwo:
"W momencie uderzenia wiatru żeglujący lewym beidewindem jacht nabrał głębokiego
przechyłu. Reakcja kapitana, oficera wachtowego i sternika była spójna i prowadziła do
natychmiastowego podjęcia próby odpadnięcia od wiatru do kursu pełnego."
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2016, o 21:53 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
A ja nie mogę przebrnąć przez pierwszą stronę opisu zdarzenia.
Zaciąłem się.
Skoro "wiatr z kierunku południowo-zachodniego do zachodniego" a szli na na "północny-wschód" to o co chodzi z tym beidewindem?
Coś ten raport mało precyzyjny.
Chyba powinny być podane warunki w chwili zdarzenia lub tuż przed a nie to co było kilka godzin wcześniej?

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2016, o 23:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 11:42
Posty: 168
Podziękował : 77
Otrzymał podziękowań: 64
Uprawnienia żeglarskie: Nauclerus Odobenus
bratanek65 napisał(a):
A ja nie mogę przebrnąć przez pierwszą stronę opisu zdarzenia.
Zaciąłem się.
Skoro "wiatr z kierunku południowo-zachodniego do zachodniego" a szli na na "północny-wschód" to o co chodzi z tym beidewindem?
Coś ten raport mało precyzyjny.
Chyba powinny być podane warunki w chwili zdarzenia lub tuż przed a nie to co było kilka godzin wcześniej?

W sumie to podobno tym nie dało się pływać bajdewindem...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2016, o 23:40 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Str.6 "Sygnał rozpoznawczy: brak"
??? - z zapisu na str.9 wynika, że UKF-ka była, nawet z DSC - więc "sygnał rozpoznawczy" jakiś miała?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2016, o 23:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 11:42
Posty: 168
Podziękował : 77
Otrzymał podziękowań: 64
Uprawnienia żeglarskie: Nauclerus Odobenus
_jp_ napisał(a):
Str.6 "Sygnał rozpoznawczy: brak"
??? - z zapisu na str.9 wynika, że UKF-ka była, nawet z DSC - więc "sygnał rozpoznawczy" jakiś miała?

Z raportu:
Cytuj:

Komisja ustaliła również, że jacht „Down North” bezprawnie posługiwał się numerem
MMSI (316024529), który należał do innego kanadyjskiego jachtu


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2016, o 00:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bratanek65 napisał(a):
a szli na na "północny-wschód"

Zdanie:
Po wyjściu na Zatokę Pomorską skierował się na północny-wschód, aby ominąć wyspę Rugię
wokół przylądka Jasmund
.
...zawiera oczywisty błąd.

W jakim kierunku w rzeczywistości "skierował się" DN widać tu:
Obrazek

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 371 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL