Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 lip 2025, o 11:01




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 56  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 lis 2016, o 21:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
:D :D

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2016, o 11:56 
TVN 24 trąbi o przecieku z wczorajszego tajnego posiedzenia Komisji Sejmowej w sprawie zakupu latadeł. Wynika, że ostały się ino drony w ilości 25 sztuk a wszystkie większe wydatki przesunięte na rok 2020.
Oby to była tzw kaczka......


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2016, o 12:58 
Pojawiła się informacja też na stronie.
Cytuj:
Jak dowiedzieli się reporterzy TVN24, wczoraj odbyło się tajne posiedzenie sejmowej komisji obrony. Ministerstwo miało na nim ogłosić między innymi, że zamiast tysiąca dronów dla obrony terytorialnej, jak zapowiadał szef MON Antoni Macierewicz, będzie ich 25. Oprócz informacji o mniejszej ilości dronów dla obrony terytorialnej ministerstwo miało poinformować na posiedzeniu, że nie będzie planowanego przetargu na śmigłowce uderzeniowe. Wszystkie większe wydatki przesunięto zaś na 2021 rok.

Całość:
http://www.tvn24.pl/tvn24-nieoficjalnie-mniej-dronow-dla-obrony-terytorialnej,696337,s.html


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2016, o 09:19 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
To które śmigłowce pełnią teraz dyżury SAR??? Tylko Mi-14?!

http://blmw.wp.mil.pl/pl/1_309.html
BLMW napisał(a):
06.12.2016
Unifikacja kolejnych Anakond

Kolejne trzy śmigłowce ratownicze Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej zostaną poddane procesowi unifikacji wyposażenia. Wczoraj pierwszy z nich został przebazowany z lotniska w Darłowie do Świdnika. Następne trafią tam w przyszłym roku.

Na początku 2014 roku Inspektorat Uzbrojenia podpisał z zakładami lotniczymi PZL –Świdnik umowę na modyfikację pięciu najstarszych śmigłowców lotnictwa morskiego typu W-3. Przebudowę do wersji wyposażenia W-3WA i W-3WARM (z dotychczasowej W-3T i W-3RM) wykonano na dwóch maszynach transportowych oraz trzech w wersji ratownictwa morskiego. Dodatkowo maszyny transportowe przystosowano do wykonywania zadań ratowniczych. Obecnie trwa odbiór pierwszego zmodernizowanego śmigłowca oraz oblot techniczny kolejnych dwóch.

Jednocześnie rozpoczyna się unifikacja wyposażenia Anakond, które do Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej trafiły w latach 1998 - 2002. Po jej zakończeniu wszystkie maszyny W-3 lotnictwa morskiego będą miały identyczne wyposażenie co znacznie usprawni proces szkolenia i eksploatacji. Anakondy otrzymają między innymi cyfrowy system sterowania silnikami (w miejsce analogowego), nowe wyposażenie ratownicze oraz nowe kamery termowizyjne sprzężone z tzw. szperaczami. Wszystkie śmigłowce wyposażone będą również w system automatycznej identyfikacji jednostek pływających AIS.

Lotnictwo Marynarki Wojennej jako pierwsze w polskich siłach zbrojnych rozpoczęło eksploatację śmigłowców rodziny Sokół. W 1989 roku do służby weszły pierwsze dwa W-3 w wersji transportowej. Doświadczenia z ich eksploatacji pozwoliły na opracowanie wersji specjalistycznej, przystosowanej do prowadzenia działań poszukiwawczo ratowniczych w dzień i w nocy, w zróżnicowanych warunkach atmosferycznych, nad lądem i obszarami morskimi. 16 lipca 1992 roku na wyposażenie ówczesnej 18. Eskadry Lotnictwa Ratowniczo – Łącznikowego Marynarki Wojennej w Gdyni Babich Dołach weszły dwa śmigłowce ratownicze W-3RM Anakonda o numerach 0505 i 0506. Maszyny te wyposażono w dźwig burtowy z wciągarką elektryczną przeznaczoną do podnoszenia lub opuszczania ludzi i ładunków za pomocą pętli, chusty, dwuosobowego kosza ratowniczego lub noszy. Wokół kadłuba zamocowano sześć nadmuchiwanych pływaków. Dzięki nim po wodowaniu w sytuacji awaryjnej załoga i pasażerowie mają czas na ewakuację. Kabinę ładunkową przystosowano do transportu 8 rozbitków w pozycji siedzącej, w pozycji leżącej 2. Kolejne trzy W-3RM lotnicy morscy otrzymali w 1993 i 1996 roku. Następnie w 1998 roku do Marynarki Wojennej trafiła pierwsza Anakonda w nowszej wersji - W-3WARM (0813), a kolejne dwie w 1999 (0815) i 2002 roku (0906).

Aktualnie Brygada Lotnictwa Marynarki Wojennej posiada na swoim wyposażeniu 8 śmigłowców rodziny W-3. Powrót trzech ostatnich, przekazywanych obecnie do unifikacji maszyn, spodziewany jest pod koniec 2018 roku.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2016, o 09:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4902
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 878
Otrzymał podziękowań: 1938
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
_jp_ napisał(a):
To które śmigłowce pełnią teraz dyżury SAR??? Tylko Mi-14?!

Trzeba zapytać SAR (informacja publiczna).

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2016, o 10:10 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Obawiam się, że SAR (MSPiR) tego nie wie. I nawet nie bardzo go to obchodzi, co "wojsko" wystawia na swoim lądowisku.
Natomiast gdy zapytasz "wojsko", to się dowiesz, że "stan gotowości bojowej sprzętu latającego jest objęty tajemnicą", czy coś w ten deseń :-P

****************************************
A, odbiór tego "pierwszego zmodernizowanego" to trwa już od czerwca? :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2016, o 11:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Zadam pytanie rzecznikowi MarWoj w trybie fejsowym.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2016, o 12:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Zgodnie z obietnicą:

Andrzej Remiszewski
http://blmw.wp.mil.pl/pl/1_309.html i teraz pytanie ode mnie: Jakie ostatecznie maszyny pełnią obecnie dyżury SAR i jakie będą dyżurować w roku 2017? Z góry dziękuję.
Czesław Cichy (oficer prasowy Brygady Lotnictwa Morskiego MW)
Wszystko jest w przywołanym przez Pana komunikacie, który zamieściłem na stronie BLMW. Obecnie mamy do dyspozycji 4 śmigłowce SAR: dwa W-3RM Anakonda i dwa Mi-14PŁ/R. Pozostałe sześć W-3 jest w Świdniku, z czego jeden w trakcie procedury odbioru, kolejne dwa w trakcie procedury oblotów technicznych po modyfikacji. Czekamy na zakończenie prac na kolejnych dwóch. Ten W-3, który trafił do Świdnika w poniedziałek oraz następne dwa W-3, które dołączą tam na początku przyszłego roku, mają do nas wrócić pod koniec 2018 r. Pozdrawiam.
Andrzej Remiszewski
Czy 2 Mi i 2 Anakondy pełnią obecnie dyżur SAR, czy część służy np. wyłacznie do szkolenia?
Czy mam rozumieć, że 3 Anakondy dodatkowo będą pełnić w przyszłym roku dyźury SAR? oraz oba Mi?
Czesław Cichy
Naszym zadaniem jest zarówno zabezpieczenie dyżuru jak i ciągłego szkolenia załóg. Podkreślam, że na śmigłowcach pozostających w naszej dyspozycji prowadzimy również obsługi techniczne, zgodnie z warunkami ich eksploatacji, co oznacza, że z obecnych czterech nie zawsze cztery jest do użycia. Zmodyfikowane W-3 po powrocie z zakładów będą sukcesywnie wdrażane do szkolenie i dyżurów.
Andrzej Remiszewski
Marudnie: czy mam rozumieć, ze będzie w 2017 roku 2 plus 5 razem SIEDEM maszyn będzie w przyszłym roku do dyspozycji, czyli że co najmniej cztery naraz będą zdolne do dyżurów SAR?
Czesław Cichy
Uparcie nie odpowiadam Panu na to pytanie. Dlaczego? Pięć W-3 modyfikowanych w Świdniku od 2014 roku, zgodnie z zawartą umową, miało wrócić do BLMW do końca kwietnia 2016! Dlatego nie potrafię podać dokładnej daty kiedy będzie dwa Mi-14 plus pięć W-3. W BLMW zrobimy wszystko, żeby jak najszybciej odebrać sprawne śmigłowce, wdrożyć je do służby i przywrócić drugi punkt dyżurowania.
Andrzej Remiszewski
To też jest odpowiedź! Dziękuję!!! Ale rozumiem to w ten sposób, ze tyle śmigłowców, ile wybitne zakłady w Świdniku zechcą oddać do użytku, wróci do służby ratowniczej, czo przy uwzględnieniu serwisów i szkoleń powinno dać w pewnym momencie nie mniej niz 4 maszyny na dyżurze.
(Dziś, 8 grudnia, miedzy 1130 a 1230)

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: martinez98
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2016, o 14:31 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Czesław Cichy (oficer prasowy Brygady Lotnictwa Morskiego MW) napisał(a):
Wszystko jest w przywołanym przez Pana komunikacie, który zamieściłem na stronie BLMW. Obecnie mamy do dyspozycji 4 śmigłowce SAR: dwa W-3RM Anakonda i dwa Mi-14PŁ/R. Pozostałe sześć W-3 jest w Świdniku, z czego jeden w trakcie procedury odbioru, kolejne dwa w trakcie procedury oblotów technicznych po modyfikacji. Czekamy na zakończenie prac na kolejnych dwóch. Ten W-3, który trafił do Świdnika w poniedziałek oraz następne dwa W-3, które dołączą tam na początku przyszłego roku, mają do nas wrócić pod koniec 2018 r. Pozdrawiam.

Czyli te dwie Anakondy, co są obecnie w Gdyni "do szkolenia" zostaną na początku przyszłego roku odesłane do Świdnika, i "MarWoj" będzie mógł sobie polatać tylko na Mi-14, jeśli odbiory techniczne tych "zmodernizowanych" Anakond będą się ślimaczyły tak, jak dotąd :-(
Z "komunikatu" można jeszcze odczytać, że te dwie Anakondy, na których w tym roku szkolili się w Gdyni, różnią się wyposażeniem od tych "modernizowanych" obecnie w Świdniku, skoro mają być odesłane do Świdnika w celu "unifikacji wyposażenia". Czyli nawet, gdy już MarWoj odbierze od Świdnika te "zmodernizowane", to załogi będzie trzeba przeszkalać na nowo z powodu innego wyposażenia?, czyli nie będą to śmigłowce wystawiane na dyżur?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2016, o 16:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Słyszałem dziś od amatora-maniaka lotnictwa, że Anakondy dlatego naraz poszły to Swidnika, źeby je ustsndaryzować. Tymczasem te już odebrane mają mieć różną awionikę.
Jeśli to prawda, to albo armia jest nieudolna albo Swidnik ważniejzzy od armii.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2016, o 18:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jacku, jakie pytania powinienem zadać jutro rzecznikowi Brygady w rozmowie bezpośredniej?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2016, o 18:12 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Po maluchu ?
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2016, o 18:54 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Colonel napisał(a):
jakie pytania powinienem zadać jutro rzecznikowi Brygady w rozmowie bezpośredniej?
Odnoszę wrażenie, że wiemy i domyślamy się więcej, niż jemu wolno powiedzieć. Zapytaj, kiedy Mi-14PŁ/R idą na złom, chyba wyznaczyli im już termin?
"1009" - data produkcji 31.08.1983 r.
"1012" - data produkcji 29.09.1983 r.



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2016, o 19:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Colonel napisał(a):
jakie pytania powinienem zadać jutro rzecznikowi Brygady w rozmowie bezpośredniej?

- Czy kończąca się (a raczej nie mogąca się zakończyć) modernizacja jednych W-3 oraz rozpoczynająca się modernizacja kolejnych W-3 obejmuje montaż wyposażenia, wskazywanego jako niezbędne w zalecaniach dla BLMW zawartych w raportach PKWM - czyli czy zmodernizowane śmigłowce będą posiadały morskie tranceivery AIS, sprawne kamery termowizyjne, reflektory przydatne do poszukiwania rozbitków w wodzie, etc?
- W związku z tym, że w najbliższych latach zakończą się resursy pozostających obecnie w służbie Mi-14PŁ/R (daty produkcji powyżej...) - jakie śmigłowce je zastąpią? Czy plany zastąpienia Mi-14PŁ/R uwzględniają charakterystykę śmigłowców W-3, która ogranicza tym maszynom możliwość wypełniania roli morskiego śmigłowca SAR? (bo przecież "All Weather Helicopter" to na pewno z "MIŚ*-a" nie jest...)
- Daty, daty, ciśnij na daty....
Np. kiedy będzie wystarczająca liczba śmiglaków, by ponownie uruchomić stałe (nie co 2 tygodnie!) dyżury w Gdyni - zgodnie z zaleceniami z raportów PKBWM?
Np. kiedy MW wróci do planów (niezrealizowanych - od przełomu wieków!), dotyczących uruchomienia trzeciego stanowiska dyżurnych śmigłowców SAR - na Wybrzeżu Zachodnim?
- Czy BLMW posiada obecnie wystarczająco liczną kadrę, by zabezpieczyć 24/7 załogi w dwu miejscach stacjonowania (Darłowo i Gdynia) - dla dwu śmigłowców (dyżurnego i poddyżurnego)?
- Kiedy stan kadrowy BLMW pozwoli na obecność lekarza w każdej załodze dyżurnej (w tej chwili mają jednego latającego lekarza...) - tak jak wciąż chyba stanowią procedury BLMW?

*) "MIŚ" - to skrót którego czasem używają piloci, latający na W-3.
Pochodzi pod wyrażenia "Mierna Imitacja Śmigłowca"...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: Colonel, martinez98
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2016, o 19:44 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Colonel napisał(a):
Słyszałem dziś od amatora-maniaka lotnictwa, że Anakondy dlatego naraz poszły to Swidnika, źeby je ustandaryzować. Tymczasem te już odebrane mają mieć różną awionikę.
Jeśli to prawda, to albo armia jest nieudolna albo Swidnik ważniejszy od armii.
Słyszałem że był kłopot (i opóźnienia) z powodu onejż nowej awioniki. Może czegoś się już nie dało przeskoczyć, albo nie warto? https://www.itwl.pl/z43


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2016, o 20:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Panowie J. poproszę to na maila, bo rano muszę to sobie położyć przed nosem... :)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2016, o 10:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Rozmawiałem z oficerem prasowym Brygady.
Ma wrócić 5 Anakond, kiedy nie wiadomo, termin minął w kwietniu. Bedą w jednolitym standardzie, z nowoczesnym wyposażeniem elektronicznym i ratowniczym, w tym AIS, kamery termowizyjne sprzęźone ze szperaczem, nowe wciagarki itp.
Są dwa Sokoły "przerobione na Anakondy" ale bez pływaków, co NIE PRZESZKADZA W FUNKCJACH RATOWNICZYCH.
Dwa Mi 14 resurs mają do przełomu 2017/2018, potem po kwartalnych pracach technicznych da się do przedłużyc do ok.2021.
Dwie bazy potrzebują łacznie 7 do 8 maszyn. Trzecia kolejnych 4.
Wniosek: potrzeba nowego zakupu, bo trzeba czasu na szkolenie załóg i personelu.
Lekarzy brak i bedzie brak, bo zlikwidowano WAM, latają przeszkoleni ratownicy medyczni.
Lądowanie na szpitalnych lądowiskach wymaga ich certfikacji przez ULC, ze strony armii nie ma przeszkód, piłeczka po stronie administracji.

Komandor Cichy komunikatywny, acz odczuwało się rolę elementu hierarchii służbowej. Uzgodnilismy pozostawanie w kontakcie.

Dziękuję panom J. za podesłane mi pytania.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowania - 3: krzychuAPIA, martinez98, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2016, o 20:39 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
To co, przeprowadzimy analizę wypowiedzi?
Cytuj:
Ma wrócić 5 Anakond, kiedy nie wiadomo, termin minął w kwietniu.
i to jest clou problemu!
Cytuj:
Bedą w jednolitym standardzie, z nowoczesnym wyposażeniem elektronicznym i ratowniczym, w tym AIS, kamery termowizyjne sprzęźone ze szperaczem, nowe wciagarki itp.
Pożyjemy, zobaczymy - u tych, co to teraz niby były już fabrycznie "ujednolicone" nie dało się wzajemnie przekładać niektórych sprzętów, bo albo wtyczki były różne (!), albo kabelki różnej długości (!) /autentyczne słowa użytkownika!!!/
Cytuj:
Są dwa Sokoły "przerobione na Anakondy" ale bez pływaków, co NIE PRZESZKADZA W FUNKCJACH RATOWNICZYCH.
Ale znacząco obniża szanse przeżycia w wypadku przymusowego, awaryjnego wodowania. Co raczej nie będzie wpływać dodatnio na morale przydzielonych do nich załóg.
Cytuj:
Dwa Mi 14 resurs mają do przełomu 2017/2018, potem po kwartalnych pracach technicznych da się do przedłużyc do ok.2021.
Zbliża się koniec 2016 roku, czyli jeszcze polatają rok i pójdą na parę miesięcy do WZL w Łodzi (jeśli będą na to pieniądze!), żeby przedłużyć agonię... maks. za 4 lata na złom :-( Chyba trzeba kogoś uświadomić, że nowego śmigłowca nie kupuje się "z półki w sklepie", czas produkcji od złożenia zamówienia trwa jakieś dwa lata, o ile producent ma akurat wolne moce przerobowe. Bo jak ma już kolejkę wcześniejszych klientów, to na dostawę czeka się kilka lat. A gdy to jest nowy, nieużywany wcześniej typ to potem jeszcze szkolenie personelu, tworzenie procedur itd. trwa kolejne kilka lat. Niemcy który już rok z rzędu bujają się swoimi nowymi NH90 i nie mogą wprowadzić ich do "służby operacyjnej"? (Inni "szczęśliwi" nabywcy tego cuda podobnie). :-(
Cytuj:
Dwie bazy potrzebują łacznie 7 do 8 maszyn. Trzecia kolejnych 4.
Tak to wychodzi z dotychczasowych doświadczeń "opieki" ze strony "polskiego producenta" ze Ś. - przy 4 posiadanych, 1 (czasami) sprawna, reszta stanowi zapas części zamiennych.
Cytuj:
Wniosek: potrzeba nowego zakupu, bo trzeba czasu na szkolenie załóg i personelu.
a propos "załóg", to na Mi-14 ponoć po Nowym Roku ciężko będzie zebrać załogę?!, bo odchodzą na emerytury.
Cytuj:
Lekarzy brak i bedzie brak, bo zlikwidowano WAM, latają przeszkoleni ratownicy medyczni.
Minister Dorn zapowiadał branie lekarzy w kamasze, wizjoner?
Cytuj:
Lądowanie na szpitalnych lądowiskach wymaga ich certfikacji przez ULC, ze strony armii nie ma przeszkód, piłeczka po stronie administracji.
Przecież ULC nie wycertyfikuje malutkich lądowisk na duże (a nawet średnie) śmigłowce!!!
:-( :-( :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2016, o 21:14 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Co ma WAM do braku lekarzy tego nikt nie wie :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2016, o 21:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 782
Podziękował : 155
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Colonel napisał(a):
Dwie bazy potrzebują łacznie 7 do 8 maszyn. Trzecia kolejnych 4.


A na całym szwedzkim wybrzeżu, od granicy norweskiej w Skagerraku, po granicę fińską w północnym zakątku Zatoki Botnickiej, z grubsza 3000 km "po kresce", plus te wszystkie tysiące szkierów "do obsługi", dyżuruje 7 śmigłowców w 5 bazach, z czego 5 maszyn jest w stałej gotowości. Czy tylko ja czegoś tu nie rozumiem?

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2016, o 21:46 

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 16:55
Posty: 377
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: sj
Swoją drogą AW139 pracujące w Szwedzkim SAR, też są (lub mogłyby być) ze Świdnika...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2016, o 21:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
WAM ma to, że trafiali tam ludzie przebadani, i jako będących w służbie można ich było skierować do latania. Teraz mogą się zgłaszać ochotnicy, którzy z reguły nie są w stanie przejść badań lekarskich.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2016, o 22:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 782
Podziękował : 155
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
jarek556 napisał(a):
Swoją drogą AW139 pracujące w Szwedzkim SAR


Żeby nie było, że tam jest tylko pięknie:

Po zakupie tych śmigłowców były zarzuty o ... hm .. mało obiektywny wybór.....,
albo że zakup był w ogóle przedwczesny, bo Szwedzi mieli sześć Sikorsky S-76C+, a w planach była reorganizacja całej służby śmigłowcowej...
Śledztwo, jakaś komisja, w końcu zarzuty zostały oddalone.

Jest co poczytać. Na stronach Sjövartsverket są szczegółowe wyjaśnienia, od uzasadnienia dlaczego akurat te śmigłowce zostały wybrane i dlaczego jednak trzeba było kupić teraz, po przyznanie się do błędu polegającego na używaniu w śmigłowcowych negocjacjach prywatnych adresów mailowych.

Na domiar złego, jeden z tych nowiutkich śmigłowców, poprzedniej zimy nie był w stanie polecieć na czas do katastrofy norweskiego samolotu pocztowego na dalekiej północy, bo było za zimno, a AW139 miały być dostosowane do działań w każdych warunkach, również arktycznych. (Śmigłowce SAR w Szwecji z założenia używane są również w przypadku wypadków lotniczych).

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2016, o 22:02 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Cytuj:
Teraz mogą się zgłaszać ochotnicy, którzy z reguły nie są w stanie przejść badań lekarskich.

Gdyż nie pili mleka i na wuefie markowali pompki.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2016, o 22:17 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Colonel napisał(a):
WAM ma to, że trafiali tam ludzie przebadani, i jako będących w służbie można ich było skierować do latania. Teraz mogą się zgłaszać ochotnicy, którzy z reguły nie są w stanie przejść badań lekarskich.

Do Wam trafiali ci którzy się nie dostali na cywilne studia, trafiali wszyscy, którzy mieli kategorię zdrowia pozwalającą służyć w WP. czyli każdy :D

Zapewniam,że w LPR latający lekarze nie są po WAM, a są mniej więcej zdrowi.
Badania lekarskie nie mają tu nic do rzeczy a zwłaszcza WAM. Po prostu oficer kłamie.

Dlaczego nie chcą zatrudnić cywilnych lekarzy nie wiem, paru zdrowych by się znalazłoby

ps, nie wiem też czy jest konieczność zatrudniania lekarza

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowania - 2: Jaromir, vaginal
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2016, o 23:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jeśli zarzucasz mu kłamstwo to się podpisz, a ja mu to przekażę.
To samo słyszałem już wcześniej, prywatnie i od człowieka, który wcześniej rzucił armie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2016, o 23:29 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
niech napisze do mnie na pw

może zabrać głos w dyskusji, tutaj na forum.

Nie musisz pośredniczyć

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2016, o 02:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
A on nie musi tu zagladać. Tchórzysz? Sam skłamałeś czy tylko się mylisz?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2016, o 02:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13166
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3100
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
piotr6 napisał(a):
Do Wam trafiali ci którzy się nie dostali na cywilne studia
pierdolisz

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2016, o 07:39 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Colonel napisał(a):
A on nie musi tu zagladać. Tchórzysz? Sam skłamałeś czy tylko się mylisz?


Colonelu moje nazwisko nie jest tajemnicą jak Pan oficer uważa że skłamałem to przeciez może dać sprawę do sądu, w czym problem?

Stara Zientara napisał(a):
pierdolisz


Mozliwe, mój były kupel jak sie nie dostał do Poznania i chyba Bydgoszczy do sie dostał na WAM. To żadna tajemnica.\
Ale oczywiście WAM w czasach ciężkich za komuny trzymał poziom ale wbrew pozorom nie był ponad uczelnie cywilne chyba nigdy chyba,ze w medycynie wojennej.


Stara Zientara napisał(a):
pierdolisz


Colonel napisał(a):
Tchórzysz?


Panowie kapitanowie stonujcie trochę. To nie jest dział polityczny.
Macie inne zdanie możemy podyskutować tylko proponuję układać myśli w zdania.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

piotr6 napisał(a):
Colonel napisał(a):
A on nie musi tu zagladać. Tchórzysz? Sam skłamałeś czy tylko się mylisz?


Colonelu moje nazwisko nie jest tajemnicą jak Pan oficer uważa że skłamałem to przeciez może dać sprawę do sądu, w czym problem?
Jak On nie musi tu zaglądać tak ja nie muszę podawać swojego nazwiska.Może Ty ale ja rozkazów od mundurowych nie przyjmuję :D

Stara Zientara napisał(a):
pierdolisz


Mozliwe, mój były kupel jak sie nie dostał do Poznania i chyba Bydgoszczy do sie dostał na WAM. To żadna tajemnica.\
Ale oczywiście WAM w czasach ciężkich za komuny trzymał poziom ale wbrew pozorom nie był ponad uczelnie cywilne chyba nigdy chyba,ze w medycynie wojennej.


Stara Zientara napisał(a):
pierdolisz


Colonel napisał(a):
Tchórzysz?


Panowie kapitanowie stonujcie trochę. To nie jest dział polityczny.
Macie inne zdanie możemy podyskutować tylko proponuję układać myśli w zdania.

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 56  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL