Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 cze 2025, o 14:39




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 sty 2017, o 19:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 paź 2011, o 06:11
Posty: 75
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Kumpel w zeszłym roku stał się szczęśliwym posiadaczem Vivy 700. Jacht trzyletni, pięknie utrzymany, ale... No właśnie. Nawet przy bardzo małych powiewach szkwału bardzo szybko idzie w przechył, chwilę myśli i dopiero rusza. Taka trochę wańka wstańka. Jest to dosyć uciążliwe. Czy jachty te rzeczywiście tak mają? Sam mam sasankę czyli przodka vivy i jest zdecydowanie stablilniejszy. Sprawdziłe, miecz jest w pozycji prawidłowej. Czy to naturalna cecha czy (tak sobie myślę, ale wolę spytać Was) brak prawidłowej masy balastu? Proszę o Wasze opinie. Z góry dzięki
K'woli ścisłości. Identyczną prośbę zamieściłem na konkurencyjnym forum, więc proszę się nie zdziwić, jeśli spotkacie się tam z takim pytaniem


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2017, o 21:22 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1378
Podziękował : 172
Otrzymał podziękowań: 468
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Viva 700 ma węższą linię wodną niż Sasanka 660 a jest wyższa i to jest powód większych przechyłów początkowych. Gdy przejdziemy się po pokładzie Vivy 700 a potem po Sasance 660 to Sasanka jest zdecydowanie "sztywniejsza'' Przy większym przechyle jacht się usztywnia. Zaletą węższej linii wodnej będzie większa prędkość przy słabych wiatrach. Vivy były bardzo udanymi jachtami, niestety po zmianie producenta skorup jakość nowszych jachtów była bardzo różna. Teoretycznie może budowniczy dał zbyt mało balastu, niestety to trudno sprawdzić bo balast jest zalaminowany pod podłogą. A może wystarczy aby ktoś z większym doświadczeniem się przepłynął i ocenił czy trzeba się martwić.

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2017, o 06:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 paź 2011, o 06:11
Posty: 75
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Wszystko to prawda, wolna burta wysoka na pewno ma znaczenie, ale ja pływałem już na wielu jachtach, z takim jednak zachowaniem mam do czynienia 1. raz.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 203 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL