Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 lip 2025, o 09:36




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 349 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 sty 2017, o 13:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
MarekSCO napisał(a):
I powiadasz, że to jest taka wielka moc... Hmm...

Nie - powiadam, że to całkiem spore natężenie prądu.
MarekSCO napisał(a):
Ile ton według Ciebie musi ważyć urządzenie przenoszące moc 2,4 kW ?

Pytanie brzmi inaczej - czy urządzenie, które wygląda tak: download/file.php?id=45800&mode=view ma szansę przetrwać w obwodzie, którym płynie prąd mierzony w setkach amperów?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2017, o 14:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Ryś napisał(a):
Przed wojną działało, nie? ;)

Ale rozrusznik pneumatyczny, czy rozruch powietrzem, bo to nie to samo?
To, co pokazujesz to dość powszechny przy większych silnikach rozruch powietrzem z zastosowaniem rozdzielacza sterującego dopływem powietrza do cylindrów w odpowiedniej kolejności, z "czynnikiem roboczym" w butlach. Czasem w układ wpinano sprężarkę, automatycznie uzupełniającą straty czynnika. Dla silników lotniczych, ale nie tylko, stosowano zamiast ciężkiej butli warianty strzałowe, z nabojem czy pironabojem.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2017, o 14:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jaromir napisał(a):
Ryś napisał(a):
A na jednem żaglowcu do dziś

Na kilkudziesięciu żaglowcach do dziś :-P
Na niemal wszystkich* statkach z silnikami spalinowymi na całym świecie.

*Z wyjątkiem przybrzeżnych kapci z silnikami o małej mocy.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2017, o 14:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 8150
Podziękował : 6274
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jaromir napisał(a):
Pytanie brzmi inaczej - czy urządzenie, które wygląda tak: download/file.php?id=45800&mode=view ma szansę przetrwać w obwodzie, którym płynie prąd mierzony w setkach amperów?

Mała bździągwa, setek amperów nie przeniesie...
Mała... Ale cwana... Przeniesie 2,4 kW mocy i w obwodzie popłynie prąd rzędu 200 Amperów :lol:
A przez tą mikrą pierdółkę przepłynie ten cały prąd ale o natężeniu góra 12 Amperów... :lol:
Niezgodne z prawem Ohma ?
No to jeszcze raz policzmy moc tego Twojego rozrusznika:
Przy 12 Voltach płynie w obwodzie 200 Amperów - tak ?
Znaczy moc wyniesie 200*12=2400 Watów Tak ?
Gdzie tu widzisz, ze ona musi przenieść 200 Amperów ?
Dlaczego ? Naprawdę jest to konieczne, żeby w obwodzie płynął prąd rzędu 200 Amperów ?
Naprawdę przez tą bździągwę musi przepłynąć prąd o natężeniu 200 A, żeby w obwodzie
płynął prąd o natęzeniu 200 A ?
Przy założeniu, że cały przepływa przez tą bździągwę
Jakieś prawo fizyczne tak mówi ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2017, o 15:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
MarekSCO napisał(a):
OK. Teraz powiedz jeszcze jak ? Jak należało by się trzymać ?
Nie mieszać pojęć. Źródło to źródło, akumulator to akumulator, sterowanie to sterowanie.
Cytuj:
Słońce sobie świeci, my sobie dzięki temu żyjemy... Znaczy wykorzystujemy energię słońca...
Ale są tacy, którzy uparcie namawiają do wykorzystywania energii słonecznej, mimo, że przecież ją wykorzystujemy...
Znów mieszasz( ;-) ), bo wrzucasz do jednego worka korzystanie z energii w sposób naturalny i bierny, czyli tak jak to czynią wszelkie istoty żywe, z korzystaniem w sposób aktywny, z przetwarzaniem poza naszym organizmem, z pomocą wymyślnych urządzeń nieznanych najinteligentniejszym nawet małpom czy delfinom. :-D
To o czym piszesz jest zmniejszeniem stopnia niedoskonałości używanych przez nas rozwiązań, czyli podniesieniem współczynnika wykorzystania, cały czas sporo poniżej wartości teoretycznej. Uszczelnienie jednej z wielu dziur w wiadrze do noszenia wody.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2017, o 15:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Stara Zientara napisał(a):

*Z wyjątkiem przybrzeżnych kapci z silnikami o małej mocy.

Czyli tak mniej więcej poniżej czterystu, pięciuset koników.
Chodzi tu oczywiście o akumulatory, czyli możliwość nagromadzenia odpowiednio dużej energii potrzebnej do rozruchu dużego silnika. Akumulator ciśnieniowy, ze sprężonym powietrzem, jest prosty i zapewnia przekazanie dużej energii w krótkim czasie bez ujemnych dla siebie skutków.
Wada to spadek temperatury w cylindrze na skutek rozprężania powietrza, co skutkować może gorszym rozruchem w zimie.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2017, o 15:54 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Alterus napisał(a):
Ryś napisał(a):
Przed wojną działało, nie? ;)

Ale rozrusznik pneumatyczny, czy rozruch powietrzem, bo to nie to samo?
To, co pokazujesz to dość powszechny przy większych silnikach rozruch powietrzem ...
To co pokazuję to rozruch przedwojennych polskich samolotów. Oczywiście że nie to samo co rozrusznik, ale jeśli kogo dziwi "rozrusznik pneumatyczny do tłokowych"... jak choćby w samochodach... :lol:

Cały ten wątek robi się o pomieszaniu znaczeń pojęć, skądinąd konkretnych.
Poczynając od mieszania "energii" z "elektrycznością" :-P


Ostatnio edytowano 4 sty 2017, o 15:56 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2017, o 15:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Alterus napisał(a):
Czyli tak mniej więcej poniżej czterystu, pięciuset koników.
Zawisza ma 390 KM, poprzednio (do 1979) miał 350 KM też z rozruchem powietrznym.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2017, o 16:06 
Słowo klucz letadło tłokowe w kontekście obecnej techniki.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2017, o 16:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Stara Zientara napisał(a):
Alterus napisał(a):
Czyli tak mniej więcej poniżej czterystu, pięciuset koników.
Zawisza ma 390 KM, poprzednio (do 1979) miał 350 KM też z rozruchem powietrznym.

Dlatego piszę że mniej więcej, bo nie sama moc silnika istotna, jeszcze jego obroty maksymalne. Im mniejsze, tym masa części wirujących większa, więc do przyśpieszenia potrzeba dużych sił.
Ryś napisał(a):

Cały ten wątek robi się o pomieszaniu znaczeń pojęć, skądinąd konkretnych.
Poczynając od mieszania "energii" z "elektrycznością" :-P

Ano właśnie. :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2017, o 16:26 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Wert23 napisał(a):
Słowo klucz letadło tłokowe w kontekście obecnej techniki.
Włąśnie. Latadło... A też nie turbinowe ;)
Co nie zmienia faktu że Marka nie podejrzewam o przebudowę silnika - acz... hm, czort Go tam...
Ale rozrusznik pneumatyczny lżejszy niż elektryczny, więc jak tam komuś waga, a jeszcze waga akumulatora, wadzi... to czemu nie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2017, o 16:45 
Instalacja do sprężonego powietrza to nic nie waży? A aku i tak musi być.:-)
Natomiast w odrzutowych wykorzystuje się APU, czyli pokładowy generatorek, lub GPU, podany z obsługi lotniska. Ciśnienie niby niewielkie, 30-35 PSI tyle, że podane sporą pajpą o dużo większym przekroju niż wężyk na stacji benzynowej, aby obrócić ( w skrócie) wirnik i dlatego potrzebna dość spora moc.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2017, o 17:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 8150
Podziękował : 6274
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Alterus napisał(a):
Nie mieszać pojęć. Źródło to źródło, akumulator to akumulator, sterowanie to sterowanie.

A rozrusznik to rozrusznik ?
Trzeba było od razu - teraz wszystko jasne ;)
Tylko jeszcze z tymi silnikami nie rozumiem ? Co ma wspólnego rozrusznik z silnikiem ?
On musi być jakoś przywiązany do silnika, żeby był rozrusznikiem, czy co ?


Taka_jedna :)
Anka - zaglądasz tu czasem ? ;)


Załączniki:
az.jpg
az.jpg [ 88.97 KiB | Przeglądane 3004 razy ]

Za ten post autor MarekSCO otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2017, o 17:08 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A co w silniku lotniczym jest kołem zamachowym? :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2017, o 17:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 8150
Podziękował : 6274
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ryś napisał(a):
A co w silniku lotniczym jest kołem zamachowym?

Nie wiem, nie znam się :-P
Tylko Alterusa pytam o znaczenia, żeby znowu nie namieszać...
Tym rozrusznikiem na fotce, tego silnika za chińskiego boga nie uruchomisz!
Nic go z silnikiem nie łączy... Zaden wał, przekładnia etc... Nie ma nic co przekazało by moment obrotowy na wał silnika ! Absolutnie nic !
Jest on rozrusznikiem czy nie ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2017, o 17:38 
A jesteś pewien, że to rozrusznik silnika?


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2017, o 17:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 8150
Podziękował : 6274
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wert23 napisał(a):
A jesteś pewien, że to rozrusznik silnika?

No skąd. Oczywiście, że nie jestem pewien.
Ja nawet nie wiem czy według Was można go nazwać rozrusznikiem ?
Z silnikiem jakoś nic go specjalnie nie łączy... Tzn z tym silnikiem na fotce, ale innego tam nie widzę...
Rozrusznik to, czy nie ? Rozrusznik z racji, że pod taką nazwą występuje w handlu ?
Czy nie rozrusznik, z racji, że nie ma nic wspólnego z rozruchem silnika ?
A może rozrusznik, bo coś wprawia w ruch ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2017, o 17:47 
Prerotacja?

Najprostszym sposobem prerotacji wirnika nośnego wiatrakowca jest stosowane
w konstrukcjach amatorskich ręczne wstępne rozkręcenie. Bezpieczne rozkręcenie wirnika
pozwala osiągnąć prędkość obrotową ok. 4-10 obr/min. Prędkość ta wymaga długiej drogi
startu wiatrakowca, podczas której wirnik musi być ustawiony na dużym kącie natarcia,
by osiągnąć parametry odpowiadające warunkom startu. Inne efektywniejsze sposoby
prerotacji to:
• poprzez wałek giętki,
• silnikiem hydraulicznym lub pneumatycznym,
• silnikiem elektrycznym,
• napędem reakcyjnym,
• poprzez sztywny wał.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2017, o 17:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 8150
Podziękował : 6274
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wert23 napisał(a):
Prerotacja?

Trudne słowo do zapamiętania... Można zastąpić słowem "rozruch" ? ;)
Czy muszę o "prerotator" w sklepach pytać ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2017, o 18:13 
Rozumiem, ze mnie podpuszczasz sugerując, że nie odróżniasz prerotacji od działania rozrusznika.
MarekSCO napisał(a):
Tym rozrusznikiem na fotce, tego silnika za chińskiego boga nie uruchomisz!
Nic go z silnikiem nie łączy... Zaden wał, przekładnia etc... Nie ma nic co przekazało by moment obrotowy na wał silnika ! Absolutnie nic !
Jest on rozrusznikiem czy nie ?

Ten "rozrusznik" nie jest do silnika. ;)


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2017, o 18:41 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
MarekSCO napisał(a):
A może rozrusznik, bo coś wprawia w ruch ?
A taki rozrusznik? Elektryczny... :roll:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2017, o 18:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 8150
Podziękował : 6274
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ryś napisał(a):
A taki rozrusznik? Elektryczny... :roll:

No co ? Normalny rozrusznik, jak każdy...
No ale ja widzę źródło w akumulatorze i akumulator ( pojemność ) w źródle...
Czyli ja nieścisłości plotę :-P
Nieścisły to zaiste język jest, któren chce opisywać wszechświat wspólnym zestawem parametrów ;) Tak ?

Wert23 napisał(a):
Ten "rozrusznik" nie jest do silnika. ;)

No to się wyjaśniło...
Bo w sklepie sprzedawca zaklinał się na wszystkie świętości, ze to rozrusznik do silnika !
Oszust - znaczy się ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2017, o 19:01 
Silnika w tym wiatrakowcu?


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2017, o 19:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 8150
Podziękował : 6274
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wert23 napisał(a):
Silnika w tym wiatrakowcu?

Ten sprzedawca...
Nie mówił do silnika w czym... Mówił, że do silnika.
Pewnie chodziło mu o to, że do realizowania prerotacji wału jakiegoś silnika...
Tak go zrozumiałem. Myślisz, że poprawnie ?

PS: Usiłuję tylko posługiwać się "ścisłym" językiem, jak to zasugerował Alterus ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2017, o 19:14 
Marku ktoś mi tu już nie raz pokazał sztuczkę z cytowaniem. Proszę daruj sobie.
MarekSCO napisał(a):
Tym rozrusznikiem na fotce, tego silnika za chińskiego boga nie uruchomisz!
Nic go z silnikiem nie łączy... Zaden wał, przekładnia etc... Nie ma nic co przekazało by moment obrotowy na wał silnika ! Absolutnie nic !
Jest on rozrusznikiem czy nie ?

Waldek Narloch


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2017, o 19:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
MarekSCO napisał(a):

PS: Usiłuję tylko posługiwać się "ścisłym" językiem, jak to zasugerował Alterus ;)
Ciekawe, gdzie?
Ścisły język to matematyka, choć i ona ma swoje pola fantazji... :-D
Wyrażać się ściśle to nie to samo co posługiwać się językiem ścisłym.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2017, o 20:29 
Przepraszam, jak uraziłem kogokolwiek. Szczególnie Alterusa, ponieważ z tą wypowiedzią użyłem cytat z jego postu. Jednak wpisu się nie wstydzę.
Jeśli można to proszę o wycięcie cytatu z wypowiedzi Alterusa i pozostawienie reszty treści w moim poście.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2017, o 20:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 8150
Podziękował : 6274
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Alterus napisał(a):
Ciekawe, gdzie?

Gdzie zasugerowałeś ? Tutaj:
Alterus napisał(a):
Kiedy mówimy o energii jako takiej źródłem nie nazywajmy akumulatora, bo on może być tak nazwany jedynie w przypadkach specjalnych, niższego rzędu

A gdzie usiłuję ?
Od momentu, kiedy wysłałeś ten post - wszędzie w tym wątku.
Od tego momentu próbuję nazywać rzeczy inaczej niż robi to zasada zachowania energii...

To coś, co zaznaczyłem na zdjęciu strzałką. Sprzedawane w sklepach jako rozrusznik.
A zastosowane w wiatrakowcu - możemy nazwać rozrusznikiem ?
A może jest to tylko rozrusznik "niższego rzędu" ?
A może pełni inną funkcję w wiatrakowcu i w silniku inną ?
Może inaczej ( innymi parametrami ) musimy analizować jego zdolność do wypełnienia funkcji ?
Jaki jest zasięg znaczenia słowa rozrusznik ? Możesz odpowiedzieć na to proste pytanie ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2017, o 21:07 
Co prawda nie do mnie ale póki jeszcze mogę to się wypowiem.
To coś na zdjęciu jest szarym pudełkiem.
Rozrusznik wg mnie to urządzenie, które powoduje start innego urządzenia, również serca i jego samodzielną dalszą pracę. Początkowy rozruch wirnika w wiatrakowcu ułatwia krótszy start ale musi być napędzany w tym wypadku po prostu powietrzem opływającym łopaty wirnika. Aby tak się działo, musi być silnik, który obraca śmigło napędowe- z tyłu, które pcha wiatrakowiec. Prędkość nadana tym pędem daje siłę nośną na wirniku.
Może dojść do absurdu kiedy każde kółko zębate, pasek klinowy zaczniemy rozpatrywać jako rozrusznik. Wycieraczki po szybie w aucie też jakoś pracują.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2017, o 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 8150
Podziękował : 6274
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wert23 napisał(a):
Początkowy rozruch wirnika w wiatrakowcu ułatwia krótszy start ale musi być napędzany w tym wypadku po prostu powietrzem opływającym łopaty wirnika. Aby tak się działo, musi być silnik, który obraca śmigło napędowe- z tyłu, które pcha wiatrakowiec.

Waldku
Potraktuj dosłownie to pytanie:
Czy urządzenie wskazane na zdjęciu wiatrakowca strzałką jest według Ciebie rozrusznikiem ?
Sprzedane zostało jako rozrusznik - kiedy przestało nim być ?
Dosłownie pytam Kiedy według Ciebie przestało nim być ?
To żaden test - tu nie ma poprawnych czy błędnych odpowiedzi...
Twoja odpowiedź nie może być rozpatrywana jako poprawna czy błędna.
Chodzi tylko o Twoje zdanie. Ale dokładnie sformułowane jako odpowiedź na zdane pytanie.
O nic więcej...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 349 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL