Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 lip 2025, o 15:15




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 56  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 sty 2017, o 13:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
_jp_ napisał(a):
W kwestii AW101 to "coś" może być na rzeczy


Hymmmm.....


Załączniki:
merlin.jpg
merlin.jpg [ 262.67 KiB | Przeglądane 6243 razy ]

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2017, o 10:31 
Szkoda gadać.......


Obrazek

Obrazek


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2017, o 14:45 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Jurmak,
Paweł Puzio napisał(a):
Jest to potężna, nowoczesna maszyna, której produkcja zapewni PZL-Świdnik utrzymanie pełnego zatrudnienia na długie lata - przekonuje nasze źródło w Warszawie
AW101 są montowane w Yeovil w Wlk.Brytanii (zakład Westland przejęty przez Agustę) i w Vergiate we Włoszech. Dla kilku sztuk nikt nie będzie przenosił montażu do Świdnika. Tym bardziej, że chodzi tu najprawdopodobniej o montowane już maszyny, które miały być dla Indonezji. Świdnik to co najwyżej mógłby na nich szachownice malować czy naklejać. Chyba, że liczą na przeciąganie latami remontów i przeglądów - jak z Anakondami.
Jeszcze gorsze od zakupu AW101 byłoby jednak wydanie w ręce Włochów łódzkich WZL. :-( Jak mają za dużo pieniędzy w budżecie, to niech odkupią od Włochów dokumentację techniczną i prawa do Anakond i Sokołów przenosząc ich serwisowanie właśnie do Łodzi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2017, o 15:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
^^
No tak, ale o tym to Ty wiesz, ja wiem... A sekta łyknie to co im niezależna od rozumu poda...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2017, o 23:30 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
kolejne "kontrolowane przecieki" - wiecie ile ma być tych AW101? - całe dwa :-o
https://twitter.com/MichaFiszer/status/819942624454905856 - pewnie za wycofanie 2x Mi-14 PŁ/R.

A co z Anakondami, czy po zakupie AW101 nagle cudownie "ozdrowieją"? i odlecą ze Świdnika, czy raczej kasacja i Pilna Potrzeba Operacyjna bezprzetargowego zakupu następnych AW101???


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2017, o 10:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
http://wiadomosci.radiozet.pl/Wiadomosc ... j-00035384

To już nie będzie transporter opancerzony służący jako karetka pogotowia jak w przypadku Caracala CSAR to będzie czołg "robiący" za karetkę:-((((... No ale kto bogatemu zabroni?

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2017, o 11:41 
Jurku większe szanse masz w wygraną w Lotto. Jaki będzie wybór, co w tej głowie się urodzi? Niestety podejrzewam, że tego nie wie sam autor.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2017, o 12:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Ktoś na A1 wyczaił jakieś zapakowane śmigłowce, jadą na wybrzeże, to jakieś SAR?


Załączniki:
h.jpg
h.jpg [ 275.63 KiB | Przeglądane 5952 razy ]

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2017, o 18:49 
Odpowiedzialny minister obwieścił (dzisiaj), że jest trzydziestodniowy poślizg na pierwsze dwa. Na przełomie stycznia/lutego przybędą.
A i one są niekoniecznie przeznaczone do celów SAR (to już moja myśl).


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2017, o 12:44 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Kolejny "artykuł sponsorowany" http://www.rp.pl/Rzecz-o-polskich-smiglowcach/170129866-Smiglowcowy-dominator-na-morzu.html#ap-1
rp.pl napisał(a):
Śmigłowcowy dominator na morzu
publikacja: 20.01.2017
aktualizacja: 20.01.2017, 15:27

Morski wariant AW101 - śmigłowca produkowanego przez Leonardo Helicopters - imponuje zasięgiem i rodzajem wyposażenia specjalistycznego umożliwiającego szybkie i sprawne przeszukiwanie dużych akwenów w celach ratunkowych lub zwalczania zagrożenia nawodnego i podwodnego. Ten wielozadaniowy helikopter został doceniony w wielu krajach na całym świecie - jak dotąd zamówiono ponad 220 maszyn AW101.
Aż się cisną pytania:
- za ile i dlaczego tak drogo?
- dlaczego nie cieszy się zbytnim zainteresowanie klientów: 220 sztuk (całkowitej produkcji) to jest... nic w porównaniu choćby do liczby śmigłowców Mi-14 https://pl.wikipedia.org/wiki/Mi-14 273 szt. a Sea-Kingów, to już nawet Wikipedia nie dała rady policzyć (sporo ponad tysiąc sztuk montowanych na licencji na całym świecie).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2017, o 12:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Zaczyna się urabianie suwerena :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2017, o 22:36 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
A może kupimy (wiadomo komu) taki zestaw http://www.mojehobby.pl/products/Agusta-Westland-AW101-Merlin-HC.3.html - jak sobie złoży, to będzie miał AW-101 "wyprodukowany w Polsce" ;)

albo z klocków LEGO - też ładny :D
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2017, o 09:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
meritum – główna treść, istota sprawy, sedno sprawy.

Link: https://pl.wikipedia.org/wiki/Meritum

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2017, o 22:15 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
A proszę Cię bardzo - masz kolejnego "merituma" http://www.rp.pl/Przemysl-Obronny/301219953-AW101-dla-Marynarki-Wojennej.html#ap-1
rp.pl napisał(a):
AW101 dla Marynarki Wojennej?
publikacja: 21.01.2017
aktualizacja: 21.01.2017, 17:10

To najprawdopodobniej Polska Marynarka Wojenna będzie pierwszym rodzajem sił zbrojnych, który dowie się jakie śmigłowce otrzyma. Wiele wskazuje na to, że będzie to produkowany przez Leonardo Helicopters śmigłowiec AW101.

Koncepcja wspólnej platformy odeszła w niepamięć, co oznacza, że Ministerstwo Obrony Narodowej nie jest już przywiązane do koncepcji kupienia wielu maszyn jednego modelu dla wszystkich rodzajów sił zbrojnych. W praktyce oznacza to także, że nie jest już uwiązane do maszyn, jakie oferowany były w niedawnym przetargu. To oznacza pojawienie się na placu boju nowych maszyn, o których wcześniej rzadko wspominano. Wśród nich jest Leonardo Helicopters śmigłowiec AW101.

Oferowana maszyna to udana i sprawdzona konstrukcja. Licząc od końcówki lat 90., kiedy to rozpoczęto produkcje śmigłowca, powstało łącznie 220 sztuk, które pełnią lub będą pełnić służbę w barwach m.in. brytyjskich, włoskich, portugalskich, norweskich, kanadyjskich czy japońskich.

Największym użytkownikiem śmigłowca są siły lotnicze Wielkiej Brytanii posiadające łącznie 66 maszyn w siłach Królewskiej Marynarki Wojennej (Royal Navy) oraz Królewskich Sił Lotniczych (RAF). Warto tutaj zauważyć, że docelowo wszystkie wymienione maszyny mają trafić do marynarki. Należące do RAF-u Merliny (brytyjska wersja AW101) mają zastąpić śmigłowce SH-3 Sea King.

Drugim użytkownikiem AW101 na świecie są Włosi. Marynarka wojenna (Marina Militare) posiada 21 maszyn, a siły powietrzne (Aeronautica Militare) docelowo będzie posiadać 12 sztuk.

Co można powiedzieć o AW101? Przede wszystkim, jeśli weźmiemy poprawkę na ofertę z przetargu, jest to maszyna duża. Włosko-Brytyjska maszyna to kolos z kadłubem długim na 22,8 m o masie startowej 14 600 kg. Przetargowy lider pod względem gabarytów, śmigłowiec H225M Carcal, posiada kadłub długi na 19,5 m oraz masę startową 11 ton. Potężna masa daje mu dodatkowy atut w postaci stabilności w zmaganiach z porywami wiatru, typowym zjawiskiem nad akwenami. Kolejną wyróżniającą na plus cechą jest jego moc. AW101 napędzany jest trzema silnikami, co wymiernie przekłada się na jego osiągi oraz bezpieczeństwo użytkowania. Jest to bardzo ważna cecha zwłaszcza w sytuacji, gdy rozważamy śmigłowiec morski.

Lata produkcji oraz udoskonaleń sprawiły, że powstały dziesiątki najróżniejszych wersji i opcji AW101. Śmigłowiec oferowany jest w wersjach m.in. transportowej, desantowej, patrolowe czy wczesnego wykrywania. Najczęściej wybierane są jednak wersje morskie SAR, CSAR oraz do zwalczania okrętów podwodnych, czyli dokładnie w tych wersjach, jakie były dotąd wymieniane przez MON.

Zdaniem Mariusza Cielmy z pisma Nowa Technika Wojskowa, „AW101 to doskonała choć droga maszyna". Cenę śmigłowca, jego zdaniem, rekompensują możliwości – przy potężnym udźwigu łatwo jest modyfikować wyposażenie przestronnej kabiny i dostosowywać je do specjalistycznych zadań.

- AW101 to obecnie moim zdaniem najlepszy na świecie śmigłowiec morski, wyposażony w urządzenia awioniczne umożliwiające maszynie wykonywanie misji w najtrudniejszych warunkach pogodowych – przekonuje Jerzy Gruszczyński, ekspert militarny i redaktor naczelny pisma „Lotnictwo. Aviation International".

- To wyjątkowo uniwersalny śmigłowiec, który od początku projektowany był m.in. do zadań morskich: imponuje zasięgiem i pojemnością kabiny, która mieści całą rozbudowaną elektronikę i jest też w stanie zabrać na pokład poszukiwanych rozbitków, a potem transportować ich grupę do bazy – podkreśla ekspert.

Jaką rolę miałby pełnić AW101 w polskiej Marynarce Wojennej? Oprócz powszechnie wymienianych misji SAR oraz śmigłowców przystosowanych do zwalczania okrętów podwodnych, maszyna mogłaby także pełnić istotną rolę w polskim systemie rozpoznania morskiego. Doskonałe radary, które maszyna ma na pokładzie, wyniesione w powietrze, są w stanie wykryć zagrożenie , które czai się poza horyzontem. Zautomatyzowany system transmisji danych i obrazu może natychmiast przekazywać informacje do wyrzutni przeciwokrętowych, kierowanych pocisków w NSM (zasięg ok. 250 km) w naszej Morskiej Jednostce Rakietowej i skutecznie zwalczać okręty wroga.
AW-101: masa własna (pusty) 10,5 t, max.masa startowa (paliwo + osprzęt + ładunek) 14,6 t => do wykorzystania 4,1 t.
Caracal: masa własna (pusty) 5,3 t, max.masa startowa (paliwo + osprzęt + ładunek) 11,2 t => do wykorzystania 5,9 t.

(a że trzy silniki spalają więcej paliwa niż dwa, to odliczając paliwo, na Caracala można "wsadzić" prawie dwa razy więcej ładunku niż na AW-101)

Dlaczego ktoś chce płacić "więcej za mniej"???



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2017, o 15:31 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Robi się coraz ciekawiej.... http://www.tvp.info/28765889/cba-w-min-rozwoju-i-w-zakladach-w-mielcu-i-swidniku-chodzi-o-caracale - zrozumiałbym, gdyby w Świdniku pytali o to, z czyjej winy śmigłowce Wojska Polskiego nie latają, ale pytać tam o Caracale???????


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2017, o 20:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Znalezione w Internecie:

Wstępne wyliczenia MON wskazują, że zakup 12-16 śmigłowców ZOP/SAR i SF będzie wyjątkowo kosztowny. Na razie to wychodzi nieco tylko mniej, niż wynosiła... połowa całego kontraktu na dostawy 50 H225M różnych wersji (w większości specjalistycznych), z montażem i całym wsparciem logistycznym

Tia... jak to było? Dobra zmiana?

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowania - 2: Colonel, Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2017, o 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Trzeba z czegoś odkupić dwie beemki 7.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2017, o 20:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Colonel napisał(a):
Trzeba z czegoś odkupić dwie beemki 7.


A nie są to tanie samochody...
http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/pol ... spartanntp

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2017, o 23:40 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
http://www.rp.pl/Przemysl-Obronny/301289974-Producent-caracali-poradzil-sobie-bez-polskich-zamowien.html
rp.pl napisał(a):
(...)Airbus Helicopters ujawnił, że w 2016 r zdobył zamówienia brutto na 388 śmigłowców, co stanowi stabilny wynik w porównaniu do 383 zamówień w 2015 r. W zeszłym roku udało się europejskiemu producentowi uzyskać zamówienia na 188 śmigłowców jednosilnikowych, 163 lekkie dwusilnikowe H135 i H145 oraz 23 śmigłowce rodziny Super Puma.(...)
- a mogliśmy mieć w kraju i Caracale, i klepać podzespoły dla "Arbuza" i jeszcze usługi serwisowe dla jego klientów prowadzić... :cry:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2017, o 13:50 

Dołączył(a): 10 lip 2016, o 23:55
Posty: 249
Podziękował : 179
Otrzymał podziękowań: 62
Uprawnienia żeglarskie: jsm, miż
Niezmiernie się cieszę, że trylion stron niniejszego wątpia poprawi stan ratownictwa śmigłowcowego w Polsce.

Piszcie dalej. Jeszcze bardziej poprawi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2017, o 19:46 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
A czego oczekiwałeś od internetowego forum dyskusyjnego?
Tego, że Rada Ministrów weźmie sobie do serca to, co tutaj piszemy??
Tego, że zrobimy zrzutkę i zakupimy śmigłowce od "właściwych" (tzw. "polskich") zakładów lotniczych, i podarujemy je wojsku???

- było już kiedyś coś takiego jak FON, i ponoć były też na tym niezłe przekręty przed-, -podczas- i -po wojnie.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Fundusz_Obrony_Narodowej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2017, o 14:31 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Z twittera https://twitter.com/RemigiuszWilk/status/825118664999460865
Cytuj:
Wymagania na śmigłowce (4/8 ZOP/SAR i 8 SF) pozostały identyczne, jak w anulowanym postępowaniu. Usunięto jedynie wymóg wspólnej platformy.
Co oznaczałoby, że AW101 jednak nie (za ciężki). Podobno Włosi wpychają nam https://en.wikipedia.org/wiki/AgustaWestland_AW159_Wildcat jako ZOP i SAR. Tylko na co nam takie maleństwo???

wersja ZOP Obrazek

wersja SAR Obrazek



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2017, o 20:30 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
A tutaj http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/1692308,1,minister-odlecial-pieniadze-sie-rozeszly.read trochę więcej szczegółów
polityka.pl napisał(a):
JULL
31 stycznia 2017
Minister odleciał, pieniądze się rozeszły
Pełna wersja artykułu dostępna dla abonentów • Wypróbuj za 1 zł

Za kilka dni Inspektorat Uzbrojenia (IU) ogłosi przetarg na zakup ośmiu śmigłowców dla wojsk specjalnych. To pierwszy z serii, bo minister Macierewicz postanowił śmigłowce kupować na raty. W ten sposób ministerstwo zamierza ukryć niewygodną prawdę, że pieniądze na śmigłowce się rozeszły. – Budżet nie jest z gumy. Obrona Terytorialna i rozbudowanie ochrony przed cyberatakiem skonsumowało jakieś 5 mld zł przeznaczonych wcześniej na śmigłowce – mówi proszący o anonimowość oficer. Na dodatek okazało się, że producenci mniejsze zamówienia postanowili odbić sobie w cenach, które drastycznie skoczyły. Ze wstępnych szacunków wynika, że za 16 maszyn specjalistycznych trzeba będzie zapłacić około 8 mld. – Francuzi za 50 śmigłowców, również w konfiguracji specjalistycznej, chcieli 13,5 mld zł – przypomina Tomasz Siemoniak, były minister obrony narodowej.

Za kilka tygodni IU ogłosi również przetarg na śmigłowce zwalczania okrętów podwodnych (ZOP).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2017, o 22:33 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
A teraz to już ciarki po plecach przechodzą http://blmw.wp.mil.pl/pl/1_315.html
BLMW napisał(a):
31.01.2017
Pożegnania z mundurem

31 stycznia 23 żołnierzy Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej kończy zawodową służbę wojskową. Z mundurem roztaje się między innymi były dowódca 43. Bazy Lotnictwa Morskiego oraz dwóch dowódców załóg śmigłowców ratowniczych Mi-14.

Od kilku dni na uroczystych zbiórkach w jednostkach Gdyńskiej Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej trwają pożegnania żołnierzy, który z końcem stycznia 2017 roku roztają się z mundurem. Większość wiele lat zawodowej służby poświęciło lotnictwu morskiemu. W ubiegły piątek, 27 stycznia, podczas zbiórki w Sali Tradycji BLMW pożegnano byłego dowódcę 43. Bazy Lotnictwa Morskiego kmdr pil. Wiesława Cupera. W poniedziałek, 30 stycznia odbyły się uroczystości pożegnania oficerów i podoficerów, którzy kończą służbę w 43. Oksywskiej Bazie, między innymi szefa sztabu jednostki kmdr por. Andrzeja Świecy oraz dowódcy Grupy Technicznej kmdr por. Mirosława Knittera. 44. Baza Lotnictwa Morskiego pożegnała między innymi dwóch dowódców załóg śmigłowców ratowniczych Mi-14PŁ/R – kpt. pil. Stanisława Gacka oraz kpt. pil. Dariusza Sionkowskiego, drugiego pilota śmigłowców Mi-14 por. pil. Dariusza Szpyta, a także dwóch ratowników pokładowych – mł. chor. Mariusza Czarnucha i chor. Mirosława Baranowskiego.



Z mundurem żegna się kmdr pil.Wiesław Cuper, który w latach 2010 - 2016 dowodził 43. Bazą Lotnictwa Morskiego. (foto E. Chrabkowska)

Zawodową służbę wojskową kończy trzech pilotów śmigłowców Mi-14, od lewej: por.pil. Dariusz Szpyt, kpt. pil. Stanisław Gacek oraz kpt. pil. Dariusz Sionkowski. (foto C. Cichy)



Z końcem stycznia ze służbą i mundurem rozstają się także:

w Dowództwie BLMW:
- mł. chor. Adam Chrosny;
w 43. Bazie Lotnictwa Morskiego:
- st. chor. szt. Grzegorz Pierzchała;
- st. chor. szt. Mirosław Topolniak;
- st. chor. szt. Tomasz Sporny;
- st. chor. szt. Marek Majchrzak;
- mł. chor. Jędrzej Dullek;
- bosm. Artur Gabrysiak;

zobacz więcej zdjęć

w 44. Bazie Lotnictwa Morskiego:
- kmdr ppor. Jacek Waliszewski;
- st. chor. szt. Robert Broniszewski;
- st. chor. szt. Mariusz Tomczak;
- st. chor. szt. Jarosław Dudziński;
- st. chor. Andrzej Lejkowski;
- chor. Sebastian Majcherczyk;
- mł. chor. Krzysztof Żak;
- mł. chor. Stanisław Drzewiecki.
Czy w ogóle da się jeszcze skompletować jakieś załogi do śmigłowców morskiego SAR ???


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2017, o 12:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1958
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Tratwa ratunkowa na jachcie staje się koniecznością.

http://www.tvn24.pl/modernizacja-anakon ... 280,s.html

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2017, o 12:24 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
No właśnie... daję całość http://www.tvn24.pl/modernizacja-anakond-w-swidniku-kolejne-nieudane-proby,711280,s.html
tvn napisał(a):
Były modelki, był Macierewicz, nie pomogło. Mają ratować życie, a stoją w hangarze
02 lutego 2017, 10:33 316

Były modelki, był Macierewicz, nie pomogło. Mają ratować życie, a stoją w hangarze Foto: Wojciech Pacewicz/PAP | Video: Katarzyna Czupryńska, Robert Zaputowicz / tvn24, Marynarka Wojenna RP

Anakondy zamiast latać w większości stoją w Świdniku (nagranie archiwalne) Nad Bałtykiem brakuje śmigłowców ratunkowych. Od lipca wojskowi lotnicy odpowiedzialni za ratowanie ludzkiego życia na Bałtyku starają się odzyskać choćby jeden z sześciu, które ponad dwa lata temu zaczęli wysyłać do zakładów PZL Świdnik na modernizację. Bezskutecznie. Jak dowiedział się portal tvn24.pl, w minionym tygodniu nie udały się kolejne próby. Świdnik sprawy nie komentuje. Tak jak podczas poprzednich prób, w ubiegłym tygodniu lotnicy też stwierdzili "poważny problem techniczny". Efekt jest taki, że do lotów ratunkowych mają do dyspozycji "absolutne minimum" w postaci czterech maszyn, z których dwie są tak stare, że już niedługo trzeba je posłać na złom. Oznacza to, że na dyżurze w gotowości do akcji jest maksymalnie jeden śmigłowiec na całe polskie wybrzeże i 30 tysięcy kilometrów kwadratowych morza.
Większość śmigłowców ratowniczych jest w Świdniku
Tymczasem to te maszyny i ci piloci mają za zadanie pomagać ofiarom katastrof na Bałtyku. Niezależnie od pogody i pory dnia mają wyruszać szukać rozbitków, przewozić na ląd chorych ze statków, albo pomagać w poszukiwaniach pechowych amatorów sportów morskich, których wiatr zniesie za daleko od brzegu.

Zwijanie się ratownictwa morskiego
Z braku sprawnych śmigłowców, których większość stoi teraz w zakładach PZL Świdnik, zawieszono dyżur ratowniczy w Gdyni pozostawiając ten w Darłowie, a szkolenia pilotów ograniczono do minimum. Okazję do latania mają praktycznie tylko ci, którzy już mają uprawnienia i muszą trenować, aby ich nie stracić. - Ćwiczenia pozostałych musieliśmy wyhamować niemal do zera - przyznał kmdr Czesław Cichy, rzecznik prasowy Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej (BLMW), która już zyskała ironiczne miano Brygady Lotnictwa Hangarowego. Oznacza to, że do czasu odzyskania maszyn zamarło przeszkalanie nowych kadr, przez co w przyszłości może dojść do kryzysu i braku lotników, kiedy odejdą ci doświadczeni. Ostatni raz wojskowi próbowali odebrać jedną ze swoich maszyn w minionym tygodniu, ale się nie udało. Po raz kolejny stwierdzili pewien "poważny problem" techniczny. Wojskowi nie chcą powiedzieć, jaki dokładnie, ale zapewniają, że nie są przesadnie drobiazgowi. Ponieważ wykonują wielogodzinne loty nad morzem, często w ciężkich warunkach, muszą wyjątkowo dbać o sprawność swoich maszyn. - My nie mamy możliwości awaryjnego lądowania. W wypadku awarii śmigłowiec przepada, a załoga musi sama się ratować - mówi kmdr Cichy. Załogi z BLMW systematycznie wyjeżdżają do Świdnika, gdzie spędzają tydzień, starając się pomyślnie przeprowadzić próby techniczne zmodernizowanych maszyn. Jak mówi kmdr Cichy, w praktyce od końca lipca "z drobnymi przerwami" przebywa tam cały czas delegacja BLMW. Natomiast Świdnik sprawy nie komentuje. - W tej sprawie przyjęliśmy taką politykę - powiedział tvn24.pl Stanisław Wojtyra reprezentujący PZL Świdnik.

Miała być unifikacja, jest problem
Nie wiadomo, co konkretnie jest nie tak ze śmigłowcami, które świdnickie zakłady powinny zmodernizować i oddać lotnikom MW w stanie niemal nowym. W odpowiedzi na pytania skierowane do MON, tvn24.pl uzyskał odpowiedź, iż: "Odmowa przyjęcia śmigłowców spowodowana była niewykonaniem przez Wykonawcę określonych w umowie prac modernizacyjnych oraz koniecznością usunięcia zgłaszanych przez użytkownika podczas badań zdawczo-odbiorczych uwag." Teoretycznie przeprowadzenie modernizacji nie powinno być nadzwyczaj trudne, bo to właśnie w Świdniku wyprodukowano osiem śmigłowców Anakonda, które posiada BLMW. To zmodyfikowana wersja szerzej znanego Sokoła. Pierwsze powstały jeszcze pod koniec lat 80. i jak mówi kmdr Cichy, były już "dość słabo wyposażone". Na dodatek Anakondy kupowano małymi partiami na przestrzeni lat. W efekcie niemal każda była inaczej wyposażona niż pozostałe. Gdzie indziej były różne instrumenty w kabinie i wsiadająca do maszyny załoga za każdym razem musiała sobie przypominać, gdzie co jest. Marzeniem lotników było zunifikować wszystkie Anakondy i przy okazji je zmodernizować. Dzięki temu można by było sprawniej ratować ludzi i lepiej szkolić kolejne załogi. Wydawało się, że nadszedł ratunek, kiedy w 2014 roku podpisano umowy na zmodernizowanie wszystkich maszyn kosztem 230 mln złotych. Zgodnie z planem jeszcze w tym samym roku do Świdnika trafiło pięć Anakond, które miały wrócić nad morze do końca kwietnia 2016 roku. Jak się okazało, były to płonne nadzieje.
Pierwsza maszyna powinna zostać oddana lotnikom na początku 2016 roku, ale nadal stoi w Świdniku. Jak powiedział kmdr Cichy, początkowo lotnicy z jego jednostki wykryli w zmodernizowanej maszynie cały szereg problemów, ale to ma być "normalne" po takich pracach. Z czasem pozostał jednak ten jeden "poważny", którego nie udało się usunąć do dzisiaj. Próbowano odebrać jeszcze trzy inne maszyny, ale z takim samym skutkiem. Wszystkie cierpią na ten sam "poważny" defekt, którego PZL Świdnik z jakiegoś powodu nie potrafi usunąć.
Pomimo tego w grudniu do modernizacji wysłano zgodnie z umową kolejną Anakondę. Jeszcze w tym roku mają jej śladami podążyć dwie ostatnie. Co jeśli do tego czasu nie uda się odzyskać tych już będących w Świdniku? - Nie zakładamy takiej sytuacji i mamy nadzieję, że do tego nie dojdzie - mówi kmdr Cichy, ale dodaje, że w takim ekstremalnym wypadku po prostu dwie ostatnie Anakondy nie trafią do Świdnika. Bez nich nie byłoby już jak zapewnić dyżuru ratowniczego. Poza dwoma ostatnimi Anakondami nad morzem pozostały bowiem już tylko dwa poradzieckie śmigłowce Mi-14. Problem w tym, że oba są już bardzo stare. Zgodnie z planem pierwszy powinien trafić do muzeum albo na złom jeszcze w tym roku. Drugi - w kolejnym.

Był Macierewicz, były modelki, efektów nie ma
Pikanterii sprawie dodaje fakt, że niezdolny do sprawnego i terminowego zmodernizowania Anakond PZL Świdnik i jego właściciel, włoski koncern Leonardo, startują w przetargach na nowe śmigłowce dla polskiego wojska. Chce sprzedać swoje maszyny transportowe, morskie i szturmowe. Ma przy tym duże szanse na przynajmniej częściowe zwycięstwo. MON stwierdził, że nie bierze pod uwagę opóźnień przy modernizacji Anakond podczas nowych przetargów. Politycy partii rządzącej i członkowie rządu często odwiedzają zakłady w Świdniku, podkreślając ich znaczenie dla polskiego przemysłu. Podczas jednej z oficjalnych wizyt Antoniego Macierewicza w czerwcu minionego roku nawet "przekazano" wojsku dwie zmodernizowane Anakondy. W maszynach siedziały długonogie modelki w krótkich spódniczkach, które pozowały licznym fotoreporterom. Potem Anakondom przyjrzeli się jednak lotnicy z BLMW i stwierdzili, że nie mogą ich odebrać. Obie maszyny stoją w Świdniku do dzisiaj. MON oznajmił, że naliczył PZL Świdnik "kary oraz opusty cenowe" za opóźnienia oraz za zużycie śmigłowców podczas licznych prób. Nie jest jednak w stanie stwierdzić, kiedy Anakondy będą gotowe. "To pytanie do PZL Świdnik" - stwierdziło ministerstwo.
Autor: Maciej Kucharczyk / kib / Źródło: tvn24.pl (http://www.tvn24.pl)

Jeszcze trochę i te "wyremontowane" Anakondy tak zostaną zajechane "próbami odbiorowymi", że będzie trzeba je zostawić w Świdniku na kolejny remont.



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2017, o 20:48 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
A tak swoją drogą, to jaki model śmigłowca ratował załogę jachtu w filmie 'The Perfect Storm'?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2017, o 21:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Czerpanie wiedzy z filmów jest powiedział bym takie sobie...:-))) Chociaż, jeżeli wicepremier może, to czemu nie zwykły obywatel? :rotfl:

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2017, o 21:04 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
S70. Sea Hawk, albo jak kto woli PAVE Hawk. USCS używało niegdyś kole 50 szt, a USAF ok. 80 szt.
Zbyt lekka maszyna, jak na te rzeczy, ale Anakonde by zastąpiła.
Anakondy każda by zastąpiła...
Innemy słowy, gdyby ktoś był kupił śmigłowce, obojętne jakie, byle kupił... :-?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2017, o 12:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2015, o 20:06
Posty: 154
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 144
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski
Czytając ten wątek to nie takie obojętne, bo wszystkie są nie takie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 56  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL