Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 cze 2025, o 20:38




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 sty 2017, o 14:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2017, o 13:25
Posty: 5
Lokalizacja: Sverige
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: Piractwo
Witajcie .
Rozpoczynam remont jachtu z 1943 roku. Jacht wykonany jest z drewna, niestety nie wiem dokładnie z jakiego gatunku. Zacznę od zeszlifowania części drewna poniżej linii wodnej a następnie uzupełnienia pakuł między deskami . Potem szpachla w miejsce pakuł, szlifowanie ponowne już po szpachli oraz lakierowanie w białym kolorze.
Moje pytanie brzmi, czy jest to dobra kolejność i sposób na dobre uszczelnienie jachtu >? Jacht nie pływał od ok 10 lat. Drewno jest w bardzo dobrej kondycji i bardzo małe są szpary między deskami.

Drugie pytanie
Pokład został zerwany ze względu na zły stan, czy położyć pokład z arkuszy sklejki gdyż później chcę nałożyć listwy teakowe ?
Czy też listwy drewniane ?
Co byście radzili >?

Pozdrawiam
Hector


Załączniki:
DSCN1085 (1).JPG
DSCN1085 (1).JPG [ 136.16 KiB | Przeglądane 3736 razy ]
16395842_1512483095447218_1957092763_n.jpg
16395842_1512483095447218_1957092763_n.jpg [ 113.22 KiB | Przeglądane 3736 razy ]
16425453_1512483152113879_1645539852_n.jpg
16425453_1512483152113879_1645539852_n.jpg [ 114.18 KiB | Przeglądane 3736 razy ]
16425249_1512483172113877_231912406_n.jpg
16425249_1512483172113877_231912406_n.jpg [ 103.55 KiB | Przeglądane 3736 razy ]

Za ten post autor arnljot otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2017, o 17:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
O kurczaki, ale śliczny szpicgacik :D

Ja bym położył sklejkę i na nią dopiero planki tekowe.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowania - 2: arnljot, Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2017, o 20:19 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Gdzieś go niedawno widziałem, bodajże na Blockecie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2017, o 20:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 192
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Cytuj:
czy położyć pokład z arkuszy sklejki gdyż później chcę nałożyć listwy teakowe ?
Czy też listwy drewniane ?

Ja uważam ze drugie rozwiązanie jest lepsze, użył bym listew (desek) z felcem lub obcym piórem - od dołu na styk a góra z fugą.
Przykryta sklejka lubi gnić.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński



Za ten post autor mariaciuncia otrzymał podziękowania - 2: arnljot, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2017, o 21:17 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
arnljot napisał(a):
Zacznę od zeszlifowania części drewna poniżej linii wodnej a następnie uzupełnienia pakuł między deskami . Potem szpachla w miejsce pakuł, szlifowanie ponowne już po szpachli oraz lakierowanie w białym kolorze.
Moje pytanie brzmi, czy jest to dobra kolejność i sposób na dobre uszczelnienie jachtu >?


Zła!! nic nie szlifuj, od tego drewna nie przybywa tylko ubywa.!

Zawsze powtarzam, zainwestuj w opinię dobrego szkutnika od drewna, zapłać mu dniówkę lub dwie niech jacht dobrze oglądnie, a potem stosuj się do tego co powiedział. Jak powie ci coś o sikafleksie i podobnej chemii to podziękuj i szukaj speca dalej...

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.



Za ten post autor peter otrzymał podziękowania - 2: arnljot, boSmann
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2017, o 10:25 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1147
Podziękował : 434
Otrzymał podziękowań: 411
Uprawnienia żeglarskie:
mariaciuncia napisał(a):
Cytuj:
czy położyć pokład z arkuszy sklejki gdyż później chcę nałożyć listwy teakowe ?
Czy też listwy drewniane ?

Ja uważam ze drugie rozwiązanie jest lepsze, użył bym listew (desek) z felcem lub obcym piórem - od dołu na styk a góra z fugą.
Przykryta sklejka lubi gnić.


Ale nie sklejka, na którą jest naklejona następna warstwa drewna, np. klepki pokładu.

Czy ktoś ma doświadczenia, że w takim układzie - pod zdrowym pokładem i na zdrowym szkielecie - sklejka gnije ?

_____________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2017, o 12:46 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
W sąsiednim wątku - w ramach klejonek - masz fotkę. :mrgreen:
Spójrz na pokład.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2017, o 18:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2014, o 12:50
Posty: 71
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
arnljot napisał(a):
Zacznę od zeszlifowania części drewna poniżej linii wodnej a następnie uzupełnienia pakuł między deskami . Potem szpachla w miejsce pakuł, szlifowanie ponowne już po szpachli oraz lakierowanie w białym kolorze.

Dlaczego chcesz uzupełniać szczeliwo w szwach między plankami? To jest ważne pytanie, ponieważ zasada jest taka, że jeśli było szczelnie to nie należy ruszać, ani tym bardziej dobijać nowego dychtunku. Czy było szczelnie dowiesz się dopiero po zwodowaniu, ale zapewniam cię, że lepiej dodychtować, niż wymieniać pęknięte wręgi albo planki z uszkodzonymi krawędziami, a takie mogą być efekty przedychtowania szwów. W związku z tym ja radziłbym, żebyś uzupełnił szpachlówkę tam, gdzie się nie trzyma i zwodował jacht. Jeśli po miesiącu nadal będzie ciekło, to znaczy, że trzeba coś poprawić, albo naprawić (ale to zupełnie inny temat).

Tradycyjnie kolejność jest taka: pusty szew między plankami malujesz olejną farbą podkładową, następnie dychtujesz bawełną (ale nie jakimś sznurkiem do suszenia bielizny, tylko prawdziwym caulking cotton), potem natychmiast bawełnę malujesz olejną farbą podkładową. Jak wyschnie to szpachlujesz - pod linią wodną czerwonym kitem, a nad linią wodną białym. Czerwony kit zrobisz z pokostu lnianego, kredy i minii, w białym zamiast minii jest biel ołowiowa. Ale można też użyć jakiejś współczesnej szpachlówki do uszczelniania planek.

Marcin

_________________
Marcin
https://www.klasycznejachty.org.pl



Za ten post autor vonglass otrzymał podziękowania - 2: arnljot, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2017, o 20:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2017, o 13:25
Posty: 5
Lokalizacja: Sverige
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: Piractwo
Bardzo dziękuję za liczne odpowiedzi i chęć pomocy. Pozwolę sobie korzystać z Waszej pomocy na bieżąco , posiadam doświadczenie w jachtach laminowanych nie drewnianych stąd tak wiele pytań. Jacht ma bardzo bogatą historię , jest jedynym egzemplarzem na świecie zrobionym na zamówienie. Wydałem oszczędności aby go uratować , tu gdzie obecnie mieszkam (Szwecja) , jachty tego typu jak się nie sprzedadzą to zwykle Szwedzi tną je do spalenia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2017, o 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2017, o 13:25
Posty: 5
Lokalizacja: Sverige
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: Piractwo
Bardzo dobry pomysł Pana Marcina , postaram się do tego ustosunkować ale pomysł nie jest zły by sprawdzić szczelność kadłuba jeszcze w tym sezonie. Przesyłam więcej zdjęć i pozdrawiam


Załączniki:
16426390_1512483285447199_2000826028_n.jpg
16426390_1512483285447199_2000826028_n.jpg [ 143.21 KiB | Przeglądane 3389 razy ]
16426541_1512483062113888_2076295046_n.jpg
16426541_1512483062113888_2076295046_n.jpg [ 91.48 KiB | Przeglądane 3389 razy ]
16402241_1512483098780551_1633240144_n.jpg
16402241_1512483098780551_1633240144_n.jpg [ 136.05 KiB | Przeglądane 3389 razy ]
16425386_1512483105447217_254600295_n.jpg
16425386_1512483105447217_254600295_n.jpg [ 114.19 KiB | Przeglądane 3389 razy ]
16426656_1512483082113886_332418889_n.jpg
16426656_1512483082113886_332418889_n.jpg [ 93.86 KiB | Przeglądane 3389 razy ]

Za ten post autor arnljot otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2017, o 22:02 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
arnljot napisał(a):
sprawdzić szczelność kadłuba jeszcze w tym sezonie.

Btw - viewtopic.php?f=22&t=24008#p414788
Kurczak napisał(a):
O kurczaki, ale śliczny szpicgacik :D
Canoe Yacht, Panocku :-P



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: arnljot
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2017, o 22:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2014, o 12:50
Posty: 71
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
I jeszcze jedno - odradzam szlifowanie starych powłok, szkoda burty. Z drewnianej łódki farbę zdejmuje się na gorąco, opalarką! Polecam kanał Louisa Sauzedde.



Marcin



Za ten post autor vonglass otrzymał podziękowanie od: arnljot
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL