Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 02:21




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 56  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 mar 2017, o 15:19 

Dołączył(a): 18 kwi 2014, o 15:10
Posty: 214
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Bombel napisał(a):
martin40 napisał(a):
Cytujesz tego EKSPERTA ? ROTFL

Jak dla Wojtka ekspertem jest śledczy z NIE :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Równowaga "argumentów" wszak winna być. :-P


To może przejdźmy do konkretów:
Skoro uważasz że Airbus chciał nas wydymać i podajesz inne tańsze kontrakty to poproszę:
1. Jaką wersji BH kupili Turcy, bo przecież jako fachowiec nie porównujesz golasa z wersjami CSAR, ZOP i Spec. Pominę już fakt że to nie tak kategoria wagowa co Caracal.
2. Jakie wersje i ile sztuk zamówili Brazylijczycy i jaką wartość offsetu wymagali ?

Marcin



Za ten post autor martin40 otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 15:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Bombel napisał(a):
ekspertem jest śledczy z NIE
Zdecydowanie lepszy jest niż ekspert z "odrzeczy" albo "niezależnej od rozumu"

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 15:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
W sprawie śmigłowców pisałem dawno:
viewtopic.php?p=369824#p369824

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 16:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
martinez98 napisał(a):
Inni piszą, że Caracale też złe,


A możesz powiedzieć którzy? Jeżeli już to było narzekanie, że będą w wersji CSAR a nie SAR...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 17:21 

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 16:55
Posty: 377
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: sj
Odnośnie zachwytów nad H225M - wersja morska na razie istnieje tylko w postaci jednego egzemplarza pokazowego.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 17:57 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
martin40 napisał(a):
To może przejdźmy do konkretów:
Skoro uważasz że Airbus chciał nas wydymać i podajesz inne tańsze kontrakty to poproszę:
1. Jaką wersji BH kupili Turcy, bo przecież jako fachowiec nie porównujesz golasa z wersjami CSAR, ZOP i Spec. Pominę już fakt że to nie tak kategoria wagowa co Caracal.
2. Jakie wersje i ile sztuk zamówili Brazylijczycy i jaką wartość offsetu wymagali ?

Marcin


Ależ kolego, nie podniecaj się.
Nigdzie nie pisałem że jestem fachowiec. Jeśli uważasz że tak napisałem to wskaż może gdzie, albo przestań pitolić trzy po trzy

Obecny problem polega na tym że żaden poprzedni rząd nie przywiązywał wagi do rzeczywistych potrzeb armii.
Co najwyżej ograniczały się do gadania i wyprzedaży zakładów lotniczych.
PIS - 2007 sprzedał zakłady w Mielcu,
PO - 2010 sprzedała zakłady w Świdniku

Zakłady te sprzedano za łączną sumę za jaką można kupić...3 (trzy) śmigłowce
Pozostały WZL 1 w Łodzi wyspecjalizowane wyłącznie w obsłudze poradzieckich Mi-8, Mi-14, Mi-17, Mi-24, Kaman SH-2G oraz W-3 „SOKÓŁ”.

Wynikiem tego występując o jakikolwiek zakup stawaliśmy od razu w pozycji ubogiego krewnego. Odwrotnie niż wymienieni Brazylijczycy. Na bazie własnych zakładów utworzyli z Airbus Helicopters spółkę zależną Helibras. Brazylijczycy zamówili sobie 50 szt H225M które w Itajubie składają z części francuskich.Wynegocjowali to że 50% części będzie do 2020 roku produkowane w Brazylii. Na potrzeby Helibras pracuje około 40 brazylijskich zakładów
Czy my, nie mając teraz praktycznie zaplecza produkcyjnego możemy dyskutować jak równy z równym? Dlatego Francja poczyna sobie tak jak poczyna, a obiecanki że zainwestują w montownię w WZL 1, co wymagałoby całkowitej wymiany parku maszynowego i przekwalifikowania lub wymiany załogi można między bajki włożyć.
Jeśli nadal jesteś zainteresowany to cd może nastąpić :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 20:32 
Bombel napisał(a):
Odwrotnie niż wymienieni Brazylijczycy. Na bazie własnych zakładów utworzyli z Airbus Helicopters spółkę zależną Helibras.
Cytuj:
As of 2006, Helibras became a wholly owned subsidiary of Eurocopter (now Airbus Helicopters) which in turn is owned by EADS (European Aeronautic Defence and Space Company).
Bombel napisał(a):
Czy my, nie mając teraz praktycznie zaplecza produkcyjnego możemy dyskutować jak równy z równym? Dlatego Francja poczyna sobie tak jak poczyna, a obiecanki że zainwestują w montownię w WZL 1, co wymagałoby całkowitej wymiany parku maszynowego i przekwalifikowania lub wymiany załogi można między bajki włożyć.
Jeśli nadal jesteś zainteresowany to cd może nastąpić

Dawaj.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

_jp_ napisał(a):
Na razie raczej się nie nadaje - wczorajsze zdjęcie http://lotnictwo.net.pl/gallery/photo/a ... 20565.html

???
Możesz mnie oświecić dlaczego tak wnioskujesz na podstawie tego zdjęcia?


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 21:15 

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 16:55
Posty: 377
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: sj
Nie znam szczegółów tego zamówienia, ale znając strategię realizacji różnych zamówień publicznych - w tym wojskowych - wiem, że bardzo często specyfikacje zamówień są tworzone w całkowitym oderwaniu od istniejących na rynku rozwiązań. Powoduje to że potencjalny dostawca nie może sprzedać tego co ma, tylko musi to bardzo mocno zmodyfikować. A to kosztuje. Jeśli nasza armia chciała kupić H225M w wersji morskiej, której Airbus nie posiadał, to musiał do zamówienia doliczyć koszty opracowania takiej wersji. Podobnie mogło być z innymi wymaganiami które mogły bardzo istotnie podnieść cenę rozwiązania.
Nasz sektor publiczny powinien umieć się bardziej dostosować do tego co na rynku jest i ograniczyć radosną twórczość, bo to jest drogie i czasochłonne.
Mi wiele razy zdarzało się tłumaczyć komisjom przetargowym, że to co chcą zamówić będzie drogie i niewydolne. Niestety to walka z wiatrakami. Im się z reguły wydaje że jak coś kupują to mogą mieć wszystko, nawet fontannę na suficie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 22:42 

Dołączył(a): 18 kwi 2014, o 15:10
Posty: 214
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: jsm
jarek556 napisał(a):
Mi wiele razy zdarzało się tłumaczyć komisjom przetargowym, że to co chcą zamówić będzie drogie


A kto powiedział że uzbrojenie ma być tanie, ma być warte swojej ceny i skuteczne.
Wszyscy marudzili że F16 jest drogie, teraz już chyba nikt nie kwestionuje (poza szaleńcami) ich zakupu.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Bombel napisał(a):
martin40 napisał(a):
To może przejdźmy do konkretów:
Skoro uważasz że Airbus chciał nas wydymać i podajesz inne tańsze kontrakty to poproszę:
1. Jaką wersji BH kupili Turcy, bo przecież jako fachowiec nie porównujesz golasa z wersjami CSAR, ZOP i Spec. Pominę już fakt że to nie tak kategoria wagowa co Caracal.
2. Jakie wersje i ile sztuk zamówili Brazylijczycy i jaką wartość offsetu wymagali ?

Marcin


Ależ kolego, nie podniecaj się.
Nigdzie nie pisałem że jestem fachowiec. Jeśli uważasz że tak napisałem to wskaż może gdzie, albo przestań pitolić trzy po trzy


Skoro nie jesteś fachowiec to nie wchodź w dyskusje fachowe. Nadal czekam na info o tym jakie to wersje śmigłowców zakupili Turcy i Brazylijczycy. Jak nie wiesz to następnym razem użyj wujka googla wcześniej, albo nie przytaczaj argumentów bez sensu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 22:57 

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 16:55
Posty: 377
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: sj
martin40 napisał(a):
A kto powiedział że uzbrojenie ma być tanie, ma być warte swojej ceny i skuteczne.

No to załóżmy że chcemy mieć dobry śmigłowiec morski. Możemy zamówić gotowy, sprawdzony od producenta który ma go w ofercie i produkuje go od lat, lub zamówić przerobienie śmigłowca lądowego na morski co będzie kosztowało extra $$$ i kilka lat oczekiwania.
Co jest sensowniejsze ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 23:10 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Bombel napisał(a):
Pozostały WZL 1 w Łodzi wyspecjalizowane wyłącznie w obsłudze poradzieckich Mi-8, Mi-14, Mi-17, Mi-24, Kaman SH-2G oraz W-3 „SOKÓŁ”.
Gdyby było tak, jak napisałeś - to nie byłoby problemów z rocznym opóźnieniem w odbieraniu Anakond :-P Wraz ze Świdnikiem Włosi przejęli dokumentację technologiczną W-3 i nie mają zamiaru dzielić się nią z WZL-ami. Niestety, "Świdnik" jest monopolistą na "remonty" i "modernizacje" W-3 :-(
A SH-2G nie jest "poradziecki" tylko "poamerykański" - choć nawet Hamerykanie już do nich części nie robią.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 23:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
martin40 napisał(a):
teraz już chyba nikt nie kwestionuje (poza szaleńcami) ich zakupu.

Być może tak jest.
Kiedyś jednak słyszałem, od wysokiego oficera, taką opinię; "prawdziwą wartość armii i jej wyposażenia może zweryfikować jedynie bojowe zastosowanie a nie zabawy poligonowe, tak uczy historia wojen"

Ale to tylko taka mała :-P niedygresja

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 23:32 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Wert23 napisał(a):
_jp_ napisał(a):
Na razie raczej się nie nadaje - wczorajsze zdjęcie http://lotnictwo.net.pl/gallery/photo/a ... 20565.html

???
Możesz mnie oświecić dlaczego tak wnioskujesz na podstawie tego zdjęcia?

Primo: data wykonania zdjęcia (08.03.2017) jest w opisie.
Secundo: otwarte pokrywy silników, drabinki serwisowe przy wirniku głównym i ogonowym.
Tertio: Skoro oficjalnie (wyśmiany wyżej komunikat producenta) potwierdzono, że dwa silniki zgasły w locie, to oczywistym jest, że trzeci silnik został przestawiony na pełną moc (skoro nie spadli). Silnik na pełnej mocy może pracować tylko kilka minut. Najprawdopodobniej zarżnęli trzeci silnik w czasie próby uruchomienia (podobno pomyślnej - ale to jednak trwa chwilę) tych, które się wyłączyły. Tak, czy siak - śmigłowiec musi przejść gruntowny przegląd, więc do lotu się nie nadaje c.b.d.u.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

jarek556 napisał(a):
No to załóżmy że chcemy mieć dobry śmigłowiec morski. Możemy zamówić gotowy, sprawdzony od producenta który ma go w ofercie i produkuje go od lat, lub zamówić przerobienie śmigłowca lądowego na morski co będzie kosztowało extra $$$ i kilka lat oczekiwania.
Co jest sensowniejsze ?
Właśnie opisałeś, w jaki sposób z lądowego Sokoła powstały "morskie" Anakondy :lol:



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowania - 2: Colonel, Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 23:45 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
jarek556 napisał(a):
Odnośnie zachwytów nad H225M - wersja morska na razie istnieje tylko w postaci jednego egzemplarza pokazowego.
Nie powielaj bzdur! Caracale od początku zostały opracowane w "standardzie morskim" (zabezpieczenia antykorozyjne, lepiej izolowane wiązki przewodów itd. - bo takimi szczegółami różnią się śmigłowce "morskie" od "lądowych"). Składanie śmigieł i belki ogonowej - o to chodziło z tym "egzemplarzem pokazowym", nie decyduje o "morskości" śmigłowca. Bo nie każdy morski śmigłowiec musi być garażowany na okręcie. Pływający Mi-14 nie jest śmigłowcem morskim, jeśli nie składają mu się łopaty wirnika i belka ogonowa??? A egzemplarz pokazowy, to właśnie dowód na to, że gdy kupujący będzie chciał, to producent może wersję "składaną" dostarczyć!



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowania - 2: Colonel, Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2017, o 03:23 
_jp_ napisał(a):
Primo: data wykonania zdjęcia (08.03.2017) jest w opisie.

A to, że zdjęcie jest kolorowe nie budzi Twoich podejrzeń?

_jp_ napisał(a):
Secundo: otwarte pokrywy silników, drabinki serwisowe przy wirniku głównym i ogonowym.

Normalne prace.

_jp_ napisał(a):
Tertio: Skoro oficjalnie (wyśmiany wyżej komunikat producenta) potwierdzono, że dwa silniki zgasły w locie, to oczywistym jest, że trzeci silnik został przestawiony na pełną moc (skoro nie spadli). Silnik na pełnej mocy może pracować tylko kilka minut.

Poczytaj też o autorotacji. O tym, że piloci wiedzą jak zrobić awaryjny rozruch silnika w czasie lotu oraz ile czasu silnik może pracować na maksymalnej mocy pewnie dowiadują się po fakcie...aj nie, tutaj odpalili i wylądowali. Pewnie z nudów kiedyś instrukcję przeczytali. A same czynności przećwiczyli dziesiątki o ile nie setki razy.

_jp_ napisał(a):
Najprawdopodobniej zarżnęli trzeci silnik w czasie próby uruchomienia (podobno pomyślnej - ale to jednak trwa chwilę) tych, które się wyłączyły.

Z fusów czy szklanej kuli?
Zgłoś się do komisji Macierewicza w sprawach lotniczych. Masz szansę się dostać. Podobno dobra pensja.

Po lądowaniu awaryjnym/zapobiegawczym, nie chodzi tylko o to aby naprawić sprzęt. Należy dojść, wyjaśnić dlaczego taka sytuacja zaistniała.
W tym kontekście jeszcze sporo czasu maszyna może być wyłączona z latania.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2017, o 10:30 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Wert23 napisał(a):
O tym, że piloci wiedzą jak zrobić awaryjny rozruch silnika w czasie lotu oraz ile czasu silnik może pracować na maksymalnej mocy pewnie dowiadują się po fakcie...
Wert, Zajrzyj choćby do broszury producenta. To ułatwiłoby dyskusję. http://www.leonardocompany.com/en/-/aw101, zakładka "Technical Data"
Cytuj:
Take-Off power (5 min) /maks. moc startowa 3 silników w czasie do 5 min./
OEI Max Contingency (2 min) / OEI = One Engine Inoperative, maks. moc dwóch silników po awaryjnym wyłączeniu trzeciego - w czasie do 2 min.


Czasu maks. mocy jednego silnika przy dwóch "inoperative" nie podano - przypuszczasz, że jest... dłuższy? Albo, że może sobie dowolnie długo lecieć tylko na jednym silniku z 3/4 mocy (Max.Continuous)? Prawdopodobieństwo wystąpienia "Over-torque" jest duże?

Skąd masz informacje, że lądowali autorotacyjnie?

Doniesienia z pierwszego dnia mówiły o tym, że piloci oczekują na mechaników z częściami zamiennymi - więc raczej wiedzieli, że do dalszego lotu śmigłowiec już się nie nadaje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2017, o 10:53 
Nigdzie nie napisałem, że lądowali z wykorzystaniem autorotacji bo tego nie wiem. Co nie oznacza , że może być wykorzystana bez zatarcia trzeciego silnika. Ba! Ląduje się bez żadnych silników. I można bezpiecznie wylądować.

_jp_ napisał(a):
Wert, Zajrzyj choćby do broszury producenta. To ułatwiłoby dyskusję. http://www.leonardocompany.com/en/-/aw101, zakładka "Technical Data"

Myślisz, przekonany jesteś , że piloci tego nie czytali?
Tak z ciekawości... skąd u Ciebie taka arogancja, która pozwala Tobie twierdzić , iż pilot nie wie na co zdolny jest statek powietrzny i postępuje niezgodnie z instrukcją? Bo fakty temu przeczą. Odpalili, wylądowali.

Przypominam, pytanie brzmiało:

Wert23 napisał(a):
_jp_ napisał(a):
Na razie raczej się nie nadaje - wczorajsze zdjęcie http://lotnictwo.net.pl/gallery/photo/a ... 20565.html

???
Możesz mnie oświecić dlaczego tak wnioskujesz na podstawie tego zdjęcia?


Twoja retoryka niestety dla mnie brzmi jak głos lotniczej komisji Macierewicza. Nie tędy droga.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2017, o 15:46 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Wert23 napisał(a):
Tak z ciekawości... skąd u Ciebie taka arogancja, która pozwala Tobie twierdzić , iż pilot nie wie na co zdolny jest statek powietrzny i postępuje niezgodnie z instrukcją? Bo fakty temu przeczą. Odpalili, wylądowali.
Gdzie ja coś takiego napisałem???? Sugestie, że piloci nieprawidłowo wykonali procedury to w komunikacie producenta były.
Akurat ja nie winiłbym pilotów, jeśli nastąpiło przeciążenie silnika, tylko konstruktorów. Bo śmigłowiec wojskowy powinien być projektowany bardziej "idiotoodpornie" niż cywilny - inne warunki pracy.

Wert23 napisał(a):
Przypominam, pytanie brzmiało:

_jp_ napisał(a):
Na razie raczej się nie nadaje - wczorajsze zdjęcie http://lotnictwo.net.pl/gallery/photo/a ... 20565.html
???
Możesz mnie oświecić dlaczego tak wnioskujesz na podstawie tego zdjęcia?


Odpowiedź została Ci udzielona, czego jeszcze ode mnie oczekujesz? Sam przyznałeś, że po takim awaryjnym lądowaniu komisja musi zbadać przyczyny. I dopóki nie wiadomo, to latać nie można? - czyli śmigłowiec nie jest zdolny do lotu! Ba, przy podejrzeniu wady technicznej profilaktycznie uziemia się wszystkie statki powietrzne danego typu.

I jeszcze jedno: wylądowali szczęśliwie, bo mieli łąkę pod sobą. Gdyby lecieli nad lasem, albo nad morzem...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2017, o 16:19 

Dołączył(a): 18 kwi 2014, o 15:10
Posty: 214
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: jsm
boSmann napisał(a):
martin40 napisał(a):
teraz już chyba nikt nie kwestionuje (poza szaleńcami) ich zakupu.

Być może tak jest.
Kiedyś jednak słyszałem, od wysokiego oficera, taką opinię; "prawdziwą wartość armii i jej wyposażenia może zweryfikować jedynie bojowe zastosowanie a nie zabawy poligonowe, tak uczy historia wojen"

Ale to tylko taka mała :-P niedygresja


Znów piszesz o czymś o czym nie masz pojęcia. F-16 jest samolotem , który nigdy nie został strącony przez inny samolot, ma największą ilość zwycięstw na kącie (to pewnie wynika z jego powszechności).

A jak już jesteśmy przy naszych Jaszczompach, to jak byś nie wiedział to od ponad pół roku testują się w warunkach bojowych nad Irakiem.

A i nadal czekam ta te wersje dla Turcji i Brazylii :P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2017, o 16:35 
_jp_ napisał(a):
Wert23 napisał(a):
Tak z ciekawości... skąd u Ciebie taka arogancja, która pozwala Tobie twierdzić , iż pilot nie wie na co zdolny jest statek powietrzny i postępuje niezgodnie z instrukcją? Bo fakty temu przeczą. Odpalili, wylądowali.
Gdzie ja coś takiego napisałem???? Sugestie, że piloci nieprawidłowo wykonali procedury to w komunikacie producenta były.

Tutaj:
_jp_ napisał(a):
Najprawdopodobniej zarżnęli trzeci silnik w czasie próby uruchomienia (podobno pomyślnej - ale to jednak trwa chwilę) tych, które się wyłączyły.

Do tego sugestie, że przekroczyli czas pracy na maksymalnej mocy.
_jp_ napisał(a):
Odpowiedź została Ci udzielona, czego jeszcze ode mnie oczekujesz?

Już nic. Nie udzieliłeś odpowiedzi na zadanie pytanie.
Szanuję Twoje zacięcie w zdobywaniu informacji, aczkolwiek nie rób sensacji tam gdzie jej nie ma.
_jp_ napisał(a):
I jeszcze jedno: wylądowali szczęśliwie, bo mieli łąkę pod sobą. Gdyby lecieli nad lasem, albo nad morzem...

Nad lasem korony drzew przyjmujesz jako lądowisko, szanse są.
Nad wodą oczywiście taflę wody. Często dochodzi w wodzie do obrócenia śmigłowca.
Ewakuację z tonącego śmigłowca ćwiczą osoby pracujące na wieżach wiertniczych jak i część marynarzy, pracujących na offshorach lub tam gdzie są transportowani śmigłowcem. Odbywa się to w basenie, gdzie jest zanurzana oraz obracana imitacja kabiny śmigłowca. Bezpieczeństwo zapewniają profesjonalni nurkowie.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2017, o 16:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Wert23 napisał(a):
Nad lasem korony drzew przyjmujesz jako lądowisko, szanse są.
Nad wodą oczywiście taflę wody.
I da się potem szybko naprawić usterkę i polecieć dalej???

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2017, o 16:44 
Zgadnij. Stawiam 4 piwa przeciwko jednemu. ;)


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2017, o 17:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Wert23 napisał(a):
Zgadnij
Zgaduję:
Wert23 napisał(a):
Ewakuację z tonącego śmigłowca ćwiczą osoby pracujące na wieżach wiertniczych jak i część marynarzy, pracujących na offshorach lub tam gdzie są transportowani śmigłowcem. Odbywa się to w basenie, gdzie jest zanurzana oraz obracana imitacja kabiny śmigłowca. Bezpieczeństwo zapewniają profesjonalni nurkowie.
Obsługę techniczną i naprawę po takim lądowaniu też zapewniają profesjonalni nurkowie?

:rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2017, o 17:51 
A kto powiedział, iż do lądowania dojdzie? :D


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2017, o 17:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Odwracasz kota ogonem :P

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2017, o 18:01 
Innym wolno a mi nie??
Jakie tu widzisz szkody?


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2017, o 20:55 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Wert23 napisał(a):
_jp_ napisał(a):
Wert23 napisał(a):
Tak z ciekawości... skąd u Ciebie taka arogancja, która pozwala Tobie twierdzić , iż pilot nie wie na co zdolny jest statek powietrzny i postępuje niezgodnie z instrukcją? Bo fakty temu przeczą. Odpalili, wylądowali.
Gdzie ja coś takiego napisałem???? Sugestie, że piloci nieprawidłowo wykonali procedury to w komunikacie producenta były.

Tutaj:
_jp_ napisał(a):
Najprawdopodobniej zarżnęli trzeci silnik w czasie próby uruchomienia (podobno pomyślnej - ale to jednak trwa chwilę) tych, które się wyłączyły.

Do tego sugestie, że przekroczyli czas pracy na maksymalnej mocy.

No i co? Gdzie napisałem to, co Ty mi przypisałeś???
Jeśli "zarżnęli trzeci silnik" ratując się przed katastrofą (i w dodatku - skutecznie!) - to nie do pilotów pretensje. Ale o konstrukcji maszyny dobrze to nie świadczy.

Wert23 napisał(a):
_jp_ napisał(a):
Odpowiedź została Ci udzielona, czego jeszcze ode mnie oczekujesz?

Już nic. Nie udzieliłeś odpowiedzi na zadanie pytanie.
Szanuję Twoje zacięcie w zdobywaniu informacji, aczkolwiek nie rób sensacji tam gdzie jej nie ma.
Odpowiedzi udzieliłem. Nie podobały się?

Wert23 napisał(a):
_jp_ napisał(a):
I jeszcze jedno: wylądowali szczęśliwie, bo mieli łąkę pod sobą. Gdyby lecieli nad lasem, albo nad morzem...

Nad lasem korony drzew przyjmujesz jako lądowisko, szanse są.
Nooo - jak u premiera Millera. Ale ci mieli mniej szczęścia http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title,Japonia-dziewiec-osob-zginelo-w-katastrofie-smiglowca,wid,18718867,wiadomosc.html?ticaid=118c45 Obrazek

Wert23 napisał(a):
Nad wodą oczywiście taflę wody. Często dochodzi w wodzie do obrócenia śmigłowca.
Ewakuację z tonącego śmigłowca ćwiczą osoby pracujące na wieżach wiertniczych jak i część marynarzy, pracujących na offshorach lub tam gdzie są transportowani śmigłowcem. Odbywa się to w basenie, gdzie jest zanurzana oraz obracana imitacja kabiny śmigłowca. Bezpieczeństwo zapewniają profesjonalni nurkowie.
Widzisz Wert23 - już to przerabialiśmy. 20 lat temu (12 marca!) Anakonda spadła do Zatoki Puckiej. "Profesjonalnych nurków" przy tym nie było. Zginęła cała czteroosobowa załoga. Lecieli na ratunek...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2017, o 20:59 
Nie będę wpisywał się w tą retorykę.
Dodam jedynie, że o płetwonurkach wspomniałem przy okazji ćwiczeniach na basenie aby czuwali na bezpieczeństwem kursantów.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2017, o 22:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Stara Zientara napisał(a):
Obsługę techniczną i naprawę po takim lądowaniu też zapewniają profesjonalni nurkowie?

Drwale (z uprawnieniami)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

martin40 napisał(a):
Znów piszesz o czymś o czym nie masz pojęcia

Następny wszystkowiedzący?

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2017, o 01:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
boSmann napisał(a):
Następny wszystkowiedzący?
Tych mamy w nadmiarze.

Tylko kultowej fraszki nie pamiętają...
Krytyk i eunuch z jednej są parafii...

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 56  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL