Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 6 lip 2025, o 15:36




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 56  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 mar 2017, o 11:44 
Czego to ludzie na tych tweetach nie wypisują..i to osoby ze światka lotniczego. :roll:
https://twitter.com/MichaFiszer/status/839081769676783617
https://twitter.com/MichaFiszer/status/839106435598413824
https://twitter.com/MichaFiszer/status/839094890885689344
https://twitter.com/MichaFiszer/status/839227117573455874
Oooo można zadryndać:
https://twitter.com/MichaFiszer/status/839228767654522880
Ja nie mam śmiałości ale może ktoś zadzwoni i wytłumaczy mu jak było?


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2017, o 00:07 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Ponoć AW101 wróciła do Włoch. Po 11 dniach postoju na słowackiej łące. Cóż, jeśli w warunkach pokoju tyle dni trwało "odtworzenie gotowości bojowej", to ile trwałoby w warunkach wojny?

Tymczasem u nas: http://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/7,150681,21500157,na-baltyku-wciaz-niebezpiecznie-kiedy-smiglowce-ratownicze.html
wyborcza.pl napisał(a):
Na Bałtyku wciąż niebezpiecznie. Kiedy śmigłowce ratownicze wrócą do Gdyni?
Maciej Dzwonnik
16 marca 2017 | 06:23

Najbliższe tygodnie pokażą, czy powrót śmigłowców ratowniczych do bazy w Gdyni Babich Dołach na sezon letni jest w ogóle możliwy. Obecnie całe polskie Wybrzeże obsługuje baza w Darłowie, która używa do tego... jednego śmigłowca. Tymczasem w zakładach PZL-Świdnik przeciągają się remonty jednostek, które mogłyby stacjonować w Gdyni. - Chcemy, by ratownicy jak najszybciej tam wrócili - mówi kmdr ppor. Czesław Cichy z Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej.

Pod koniec lutego z zakładów PZL-Świdnik do Marynarki Wojennej wrócił pierwszy z pięciu śmigłowców przeznaczonych dla służby SAR (ang. Search and Rescue). Stało się to rok po planowanym terminie, ustalonym kontraktem pomiędzy resortem obrony a zakładami PZL-Świdnik z kwietnia 2014 r. Przeciągająca się modernizacja sprawiła, że dowództwo Marynarki Wojennej już jesienią 2015 r. zawiesiło dyżury ratownicze SAR w bazie w Gdyni Babich Dołach. Od tamtej pory ratowaniem ludzi na polskim morzu zajmuje się tylko baza w Darłowie, która podczas dyżuru dysponuje zaledwie jednym śmigłowcem.

– To nie jest komfortowa sytuacja zarówno dla osób wymagających pomocy ze strony ratowników, jak i samych załóg – mówi kmdr ppor. Czesław Cichy z Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej w Gdyni. – Zależy nam, żeby w nadchodzącym sezonie letnim działały już oba punkty dyżurowania: zarówno w Darłowie, jak i w Babich Dołach. Jest to jednak uzależnione od wyników oblotów maszyn pozostających w remoncie w Świdniku.

Ale wyniki tych oblotów, jak pokazuje doświadczenie pilotów MW z ostatnich miesięcy, bywają różne i niewykluczone są kolejne opóźnienia.

Śmigłowce miały wrócić rok temu

W obecnej chwili zasoby ratowników wyglądają następująco: MW posiada 10 śmigłowców ratowniczych, z czego w użyciu jest pięć. Składają się na to trzy anakondy (w tym ta, która właśnie wróciła ze Świdnika) oraz dodatkowo dwa wiekowe Mi-14, które w przyszłym roku mają zostać wycofane ze służby (poprzednie Mi-14, z których korzystała MW, znajdują się już w muzeum lotnictwa w Dęblinie). Kolejnych pięć maszyn jest modernizowanych w Świdniku – oprócz czterech wysłanych tam w 2014 r. w grudniu wysłano tam jeszcze jeden śmigłowiec, z terminem odbioru w grudniu 2018 r.

Kolejne dwie anakondy (znajdujące się obecnie w użyciu) mają trafić do Świdnika jeszcze tej wiosny, o ile wcześniej wróci choć część z tych wciąż remontowanych.

Pierwszy kontrakt MON z PZL-Świdnik zakładał początkowo remont pięciu maszyn: trzech anakond W-3RM i dwóch śmigłowców transportowych W-3T. Wszystkie śmigłowce zostały rozebrane praktycznie do samego kadłuba, a prace modernizacyjne miały przysposobić je do jednolitej wersji ratowniczej (W-3 WARM). Miały one wrócić z remontu w kwietniu ubiegłego roku, co jednak nie było możliwe, ponieważ piloci MW dokonujący oblotów wykrywali coraz to kolejne usterki i niedociągnięcia w zmodernizowanych śmigłowcach i nie odbierali niesprawnych maszyn. Opóźnienia rosły, na zakłady w Świdniku MON nałożył kary finansowe, a pierwszy sprawny śmigłowiec wrócił z remontu dopiero w lutym tego roku.

– Możemy odebrać śmigłowiec tylko wtedy, gdy zaliczy on pełny program oblotu i sprawdzone zostaną wszystkie zainstalowane w nim systemy – tłumaczy kmdr Cichy. – Jeśli wyniki nie są zgodne z założonymi parametrami, to śmigłowiec jest dalej usprawniany, aż do skutku.

Trwające obecnie obloty dwóch śmigłowców (z czterech, które wysłano do Świdnika w 2014 r.) zakończą się w najbliższym czasie, ale to niestety wcale nie oznacza, że dyżury ratownicze wrócą od razu do Babich Dołów. Pierwsze obloty jednostki, która właśnie wróciła ze Świdnika, zaczęły się bowiem... jeszcze w lipcu ubiegłego roku.

– Przez cały ten czas większość sił ratowniczych stacjonuje w Darłowie, ponieważ to tam funkcjonuje jedyny punkt dyżurny – mówi kmdr Cichy. – Niestety, w trakcie jednego dyżuru do dyspozycji ratowników jest tylko jeden śmigłowiec, ponieważ z pozostałej czwórki dwa służą do szkoleń załogi, jeden zazwyczaj jest w obsłudze technicznej [jest cykliczna, wymaga jej każdy śmigłowiec po odbyciu określonej liczby godzin lotu], a kolejny śmigłowiec to ten, który wrócił ze Świdnika, i zanim wyruszy w teren, załogi muszą perfekcyjnie go poznać.

Czy do ratowania ludzi mógłby zostać przeznaczony na stałe jeden ze śmigłowców używanych na co dzień do szkoleń załogi?

– To niemożliwe. Żeby zachować ciągłość pracy jednostek ratowniczych, wymagane jest nieustanne wznawianie nawyków już przeszkolonych załóg oraz nauka i szkolenie nowych – mówi kmdr Cichy. – Użycie szkoleniowego śmigłowca jest możliwe tylko w doraźnych przypadkach, takich jak masowe ewakuacje lub dłuższa akcja poszukiwawcza. Dwa śmigłowce do szkoleń to jednak i tak niewiele wobec potrzeb jednostki, ponieważ ratownicy przechodzą na emeryturę i musimy prowadzić ciągłą selekcję i szkolenia przyszłych ratowników.

Ratunek z Gdyni już latem? Tak, pod warunkiem...

Baza w Babich Dołach co prawda cały czas funkcjonuje (znajdują się tam m.in. samoloty transportowe czy śmigłowce pokładowe), ale już od półtora roku nie pełni funkcji ratowniczych. Przywrócenie punktu dyżurnego w Babich Dołach będzie możliwe tylko po odebraniu pozostałych czterech remontowanych śmigłowców, które oddano do Świdnika w 2014 r.

– Nawet jeśli w międzyczasie doślemy tam dwie będące obecnie w użyciu anakondy, to mając na stanie siedem śmigłowców, będziemy mogli przywrócić punkt dyżurny w Babich Dołach – zapewnia kmdr Cichy. – Warunkiem jest jednak powrót wszystkich jednostek, które oddaliśmy do Świdnika w pierwszej transzy.

Wojskowi ratownicy chcą, by baza w Babich Dołach pełniła funkcję ratowniczą już w nadchodzącym sezonie letnim.

– Określenie dokładnego terminu jest niemożliwe, wszystko zależy od wyniku oblotów remontowanych śmigłowców – mówi kmdr Cichy. – Jeśli jednostki będą w pełni sprawne i wrócą wkrótce do Marynarki Wojennej, to będziemy potrzebowali zaledwie miesiąca, żeby otworzyć na nowo dyżur z Babich Dołów. Z całych sił dążymy do tego, żeby latem funkcjonowały już dwie bazy ratownicze.

Warto podkreślić przy tym, że gdyby PZL-Świdnik dotrzymał pierwotnego terminu, czyli oddał sprawne jednostki w kwietniu ubiegłego roku, to dyżurowanie jednym śmigłowcem na całym polskim Wybrzeżu latem zeszłego roku nie miałoby miejsca. Sytuacja ratowników uległaby poprawie także wówczas, gdyby MON nie wycofał się z kontraktu na dostawę wielozadaniowych śmigłowców Caracal (Airbus). W obliczu kolejnych niespełnionych obietnic ministra Antoniego Macierewicza o zakupie nowych maszyn ratownicy mogą liczyć tylko na te remontowane w Świdniku.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2017, o 00:27 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
_jp_ napisał(a):
Ponoć AW101 wróciła do Włoch. Po 11 dniach postoju na słowackiej łące. Cóż, jeśli w warunkach pokoju tyle dni trwało "odtworzenie gotowości bojowej", to ile trwałoby w warunkach wojny?

A kto pilotował? Bo jak Włosi to te 11 dni i tak krótko. Słowaczki to piykne dziołchy som :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2017, o 01:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3098
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Bombel napisał(a):
Słowaczki to piykne dziołchy som
Powtórzysz to czekając aż przylecą w wodzie na środku Bałtyku?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2017, o 01:51 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Stara Zientara napisał(a):
Powtórzysz to czekając aż przylecą w wodzie na środku Bałtyku?
Co mają Słowaczki do wody na środku Bałtyku??? Skoro sprawny* śmigłowiec stał na łące 11 dni to tylko baby są jedynym sensownym usprawiedliwieniem :mrgreen: .
* według wyjaśnień pana Fiszera linkowanych wyżej

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2017, o 02:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3098
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Bombel, jesteś dla mnie już tylko ruskim agentem, który mąci za kasę.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: cine
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2017, o 02:15 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Stara Zientara napisał(a):
Bombel, jesteś dla mnie już tylko ruskim agentem, który mąci za kasę.
Jak ""Twoich"" posadzili to winę próbujesz na innych przerzucić??? Nie uda się. Sami ""kumple"" cię wsypią.
http://www.rp.pl/Prawnicy/303209940-Sta ... .html#ap-1

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2017, o 05:11 
_jp_ napisał(a):
Ponoć AW101 wróciła do Włoch. Po 11 dniach postoju na słowackiej łące.

Nie łące tylko na zarejestrowanym lotnisku o kodzie LZDB.
Lotniska o podłożu trawiastym występują w przyrodzie. Wystarczy do lądowania dla tego typu maszyny.
_jp_ napisał(a):
Cóż, jeśli w warunkach pokoju tyle dni trwało "odtworzenie gotowości bojowej", to ile trwałoby w warunkach wojny?

Wert23 napisał(a):
Po lądowaniu awaryjnym/zapobiegawczym, nie chodzi tylko o to aby naprawić sprzęt. Należy dojść, wyjaśnić dlaczego taka sytuacja zaistniała.
W tym kontekście jeszcze sporo czasu maszyna może być wyłączona z latania.

W warunkach wojny nic.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2017, o 20:37 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Wert23 napisał(a):
Po lądowaniu awaryjnym/zapobiegawczym, nie chodzi tylko o to aby naprawić sprzęt. Należy dojść, wyjaśnić dlaczego taka sytuacja zaistniała.
W tym kontekście jeszcze sporo czasu maszyna może być wyłączona z latania.
A termin składania ofert do MON (27.III) już tuż, tuż. ;)


W polsacie: http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2017-03-17/na-baltyku-bez-zmian-w-oczekiwaniu-na-smiglowce-ratownicze/
polsatnews.pl napisał(a):
Na Bałtyku bez zmian - w oczekiwaniu na śmigłowce ratownicze
zaw/hlk/
2017-03-17, 17:56

Pod koniec lutego powrócił do Gdyni jeden z pięciu remontowanych w Świdniku śmigłowców. Tyle, że wciąż nie jest znany termin, kiedy baza w gdyńskich Babich Dołach, ponownie pełnić będzie funkcje ratownicze. Obecnie ratowaniem ludzi w polskiej części wybrzeża zajmuje się jedynie Baza w Darłowie, która podczas dyżuru dysponuje tylko jednym śmigłowcem.

Kiedy na początku 2014 r. resort obrony podpisał z zakładami lotniczymi PZL Świdnik umowę na modernizację pięciu śmigłowców Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej, nikt nie spodziewał się, że mogą nastąpić tak duże opóźnienia. Z remontu maszyny miały wrócić w kwietniu 2016 r. Nie było to możliwe, bo piloci Marynarki Wojennej podczas tzw. oblotów, czyli sprawdzenia jednostek, wykrywali kolejne usterki i niedociągnięcia w zmodernizowanych śmigłowcach. Ministerstwo Obrony Narodowej nałożyło kary finansowe na zakłady w Świdniku.

- Niestety, te opóźnienia powodują, że na Bałtyku wciąż dysponujemy w sytuacjach zagrażających życiu ograniczonymi środkami - powiedział kmdr. ppor. Czesław Cichy, rzecznik Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej w Gdyni - trudno powiedzieć, kiedy wrócą pozostałe cztery zmodernizowane śmigłowce i będziemy mogli wrócić w Gdyni do pełnienia dyżurów ratowniczych.

Zawieszone dyżury. Powrót "Anakondy"

Przeciągająca się modernizacja sprawiła, że dowództwo Marynarki Wojennej zawiesiło dyżury ratownicze SAR w bazie w Gdyni Babich Dołach.

Doszło do sytuacji, w której tylko jeden sprawny śmigłowiec z bazy w Darłowie, miał latem zeszłego roku dyżury obejmujące całe polskie wybrzeże.

Do Gdyni powrócił już jednak pierwszy zmodernizowany śmigłowiec typu W-3. To "Anakonda", która także ma brać udział w akcjach ratunkowych na morzu. Śmigłowiec przeznaczony jest do wykonywania zadań poszukiwawczo-ratowniczych nad wodą i lądem. Dzięki nowoczesnemu wyposażeniu maszyna może pracować w zróżnicowanych warunkach atmosferycznych, o każdej porze dnia i nocy.

- Nie tylko kokpit, ale całe wnętrze się zmieniło. Zupełnie inaczej wygląda kabina transportowa. Mamy całkowicie nowe wyposażenie ratownicze, m.in. pętle do podciągania rozbitków, nosze, trójkąt ratowniczy oraz kamery termowizyjne. Jest również stałe stanowisko z respiratorem - poinformował rzecznik prasowy Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej w Gdyni kmdr ppor. Czesław Cichy.

Walka z czasem

Gdyńska Baza Lotnictwa bardzo długo czekała na ten śmigłowiec i czeka na kolejne cztery. Trwa walka z czasem, aby zdążyć ponownie z uruchomieniem w Gdyni dyżurów ratowniczych. W Gdyńskiej Bazie Lotnictwa nie chcą mówić o konkretnej dacie.

- Jak tylko wrócą pozostałe cztery zmodernizowane maszyny, ruszymy szybko ze szkoleniem i wdrożymy je do służby - twierdzi Cichy. Uważa on, że jeśli jednostka będzie dysponowała pięcioma sprawnymi śmigłowcami, to już w ciągu miesiąca załogi znów będą mogły dyżurować w dwóch punktach - Darłowie i Gdyni.

Zbliża się okres wakacyjny. To czas, kiedy Bałtyk bywa szczególnie niebezpieczny i szybka pomoc może uratować zdrowie i życie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2017, o 10:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Dwie informacje:

- po wystąpieniu SAJ ponowną interpelację złożyła poseł Małgorzata Zwiercan;
- w odpowiedzi na druga petycję do premiera odpowiedziało nam MON, plik do poczytania w załączeniu.
Załącznik:
2017-03-09 Odpowiedź MON.pdf [3.94 MiB]
Pobrane 294 razy

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2017, o 11:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Colonel napisał(a):
Dwie informacje:

- po wystąpieniu SAJ ponowną interpelację złożyła poseł Małgorzata Zwiercan;
- w odpowiedzi na druga petycję do premiera odpowiedziało nam MON, plik do poczytania w załączeniu.

1. Czyli ponoć udało się wyeliminować wadę konstrukcyjną pierwszego z modernizowanych W3.Tego blisko trzydziestoletniego, który spędził w Świdniku kilka lat a latać po modernizacji miał od wiosny zeszłego roku. Tyle, że... rok mija, a on wciąż jakoś w SAR nie lata.
Ba - jak przyłożyć ucho tu i ówdzie - to okazuje się że loty szkoleniowe tego pierwszego rozsądnie wyposażonego do zadań morskiego SAR śmigłowca w Polsce - zaczęły się dopiero w 4 tygodnie po jego przybyciu do Gdyni. Hmmm....

2. Czyli że być może, kiedyś, w nieokreślonej przyszłości, zastąpią W3 jakieś latające czołgi z miejscem na nosze - z tym że nie wiadomo ani jakie ani nawet ile ich będzie.

Czy ktoś ma jeszcze wątpliwości, że powierzenie zadań polskiej lotniczej służby SAR nad morzem wojskowym - to gruba pomyłka?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2017, o 12:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
To nie była wada konstrukcyjna, tylko niezdolność Świdnika do zaprojektowania i wykonania przekładni, która miała zastąpić radzieckie (być może z wadą). W końcu pomógł włoski właściciel tej polskiej narodowej firmy.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2017, o 12:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Jaromir napisał(a):
Czyli że być może, kiedyś, w nieokreślonej przyszłości, zastąpią W3 jakieś latające czołgi z miejscem na nosze


Optymista... Tia, nie podobały się nam Caracale w wersji CSAR no bo to jak określiłeś - transporter opancerzony zamiast karetki no to nas Macierewicz uszczęśliwił czołgiem który będzie udawał karetkę... Może, jak się usunie sonary, wyrzutnie boi sonarowych to nosze się zmieszczą...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2017, o 14:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jurmak napisał(a):
no to nas Macierewicz uszczęśliwił czołgiem który będzie udawał karetkę...

Z tym "uszczęśliwił" to troszkę trzeba będzie poczekać, bo na razie jest tylko wiadomość, że są warunki przetargu - tak tajne, że w zasadzie nie wiadomo na co...
Potem trzeba będzie wybrać dostawcę i negocjować.
A potem podpisać kontrakt.

I wtedy -jeżeli wymiana śmigłowców zwalczania okrętów podwodnych uda się w Polsce równie sprawnie jak w Belgii - od podpisania kontraktu do gotowości pierwszych śmigłowców minie drobnych kilka lat.
Na przykład 8 lat:
Załącznik:
od kontraktu do gotowości....jpg
od kontraktu do gotowości....jpg [ 112.84 KiB | Przeglądane 4425 razy ]


A potem, co najmniej przez kolejne ćwierćwiecze, trwać będą konsekwencje rządów kolejnych ministrów MON. Znaczy - jak nie psychiatry, to jego pacjenta...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2017, o 15:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
No i odpowiedź na interpelację...


Załączniki:
Interpelacja.jpg
Interpelacja.jpg [ 131.2 KiB | Przeglądane 4407 razy ]

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2017, o 15:53 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
A tymczasem Mi-14 PŁ/R dziś latał dwukrotnie http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Dwie-niedzielne-akcje-ratownicze-na-Baltyku-n111306.html. Co będzie gdy ich zabraknie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2017, o 17:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
_jp_ napisał(a):
Co będzie gdy ich zabraknie?

Co byłoby, gdyby jedyny śmigłowiec SAR w Polsce pierwszą dzisiejszą akcję miał pod Świnoujściem? Ile trwałby jego lot do nieprzytomnego pod Łebą?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2017, o 18:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 782
Podziękował : 155
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
_jp_ napisał(a):
A tymczasem Mi-14 PŁ/R dziś latał dwukrotnie


A moją uwagę zwrócił ostatni akapit tekstu o tym dwukrotnym dzisiejszym lataniu:

"W tym roku to pierwsze dwie akcje ratownicze z udziałem śmigłowca Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej. W ciągu ostatnich 25 lat lotnicy morscy uczestniczyli w 603 takich akcjach udzielając pomocy 320 osobom."

Czyli przez 3 miesiące od początku roku śmigłowiec ratowniczy nie był wykorzystany w akcji na morzu ani razu, a przez ostatnie 25 lat ratował średnio dwa razy w miesiącu.

Otóż, wydaje mi się, że przy takim zapotrzebowaniu na morskie śmigłowce ratownicze w Polsce, żądanie by podatnik inwestował w zakup i utrzymanie w gotowości kilku maszyn działających wyłącznie na morzu jest ... cienkie. Podobnie, jak tworzenie jednostki, czy instytucji, zajmującej się wyłącznie morskim ratownictwem lotniczym.

Może raczej należy postulować, by pewna liczba stacjonujących na wybrzeżu śmigłowców, używanych na codzień również do innych, lądowych celów (lotnicze pogotowie ratunkowe, policja, czy wojsko...), była dostosowana do ratownictwa morskiego. Lub na odwrót, by morskie śmigłowce ratownicze, dyżurujące w odpowiednio większej liczbie, realizowały też zadania lądowe...

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2017, o 19:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3098
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
marcin_palacz napisał(a):
przy takim zapotrzebowaniu na morskie śmigłowce ratownicze w Polsce
Obawiam się, że tak małe zapotrzebowanie wynika z małej liczby śmigłowców.

Po co wzywać śmigłowiec, jak i tak nie przyleci.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2017, o 19:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Marcin, nie filozofuj... pomyśl.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2017, o 19:36 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
marcin_palacz napisał(a):
Może raczej należy postulować, by pewna liczba stacjonujących na wybrzeżu śmigłowców, używanych na codzień również do innych, lądowych celów (lotnicze pogotowie ratunkowe, policja, czy wojsko...), była dostosowana do ratownictwa morskiego.
To nie jest najlepszy pomysł. Takie "maluchy" jakie ma LPR nie nadają się do ratownictwa morskiego. Tylko SG ma Anakondę (lotnisko w Gdańsku) i z niezrozumiałych powodów w obecnej krytycznej sytuacji nie udostępnia jej do akcji ratowniczych. Może jest w takim samym stanie technicznym, jak Anakondy MW przekazane do Świdnika?

marcin_palacz napisał(a):
Lub na odwrót, by morskie śmigłowce ratownicze, dyżurujące w odpowiednio większej liczbie, realizowały też zadania lądowe...
A to już było praktykowane: Anakondy (kiedy jeszcze latały) to czasami woziły narządy do przeszczepów. Jedna Anakonda była zakupiona przez Petrobaltic, "wypożyczona" MW i poza dyżurami woziła pracowników na platformę. Z okazji, chyba, "wyjaśniania" jej sytuacji prawnej została jakiś czas temu sprzedana za granicę.

Gdyby śmigłowce SAR przydzielić do SG, to oprócz dyżurów ratowniczych mogłyby kontrolować granicę morską - jak to się w wielu państwach robi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2017, o 19:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Stara Zientara napisał(a):
Bombel, jesteś dla mnie już tylko ruskim agentem, który mąci za kasę.

Przesadzasz. Rosja, a wcześniej ZSRR miała i ma bardzo dobrych agentów wpływu.
Dla idiotów tam miejsca NIE MA.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak



Za ten post autor Cape otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2017, o 19:42 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Stara Zientara napisał(a):
marcin_palacz napisał(a):
przy takim zapotrzebowaniu na morskie śmigłowce ratownicze w Polsce
Obawiam się, że tak małe zapotrzebowanie wynika z małej liczby śmigłowców.

Po co wzywać śmigłowiec, jak i tak nie przyleci.
Zwłaszcza, gdy np. nadchodzi noc, a ten egzemplarz dyżurny nie ma np. kamery termowizyjnej i paru innych elementów wyposażenia, o których kilka razy pisała już PKBWM. Albo dyżurujący akurat piloci nie mają uprawnień do latania w taką pogodę :-(



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2017, o 20:17 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Cape napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
Bombel, jesteś dla mnie już tylko ruskim agentem, który mąci za kasę.

Przesadzasz. Rosja, a wcześniej ZSRR miała i ma bardzo dobrych agentów wpływu.
Dla idiotów tam miejsca NIE MA.
Ojoj :rotfl:Prawie tydzień dumałeś co napisać żeby Ojcu Srategu IV dupę wylizać???? Współczuję refleksu i.......zapachu :-P Ale co mi tam. Liż dalej.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2017, o 20:47 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Czy oglądał ktoś "fakty"? http://fakty.tvn24.pl/ogladaj-online,60/zdaniem-wiceministra-mon-smiglowce-wcale-dla-armii-nie-sa-tak-wazne,726821.html
fakty.tvn24.pl napisał(a):
Nie bardzo rozumiem zainteresowanie państwa śmigłowcami, które z punktu widzenia operacyjnego maja dla polskich Sił Zbrojnych dziesięciorzędne znaczenie. Są wiele ważniejsze kwestie - powiedział wiceminister obrony narodowej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2017, o 21:43 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
marcin_palacz napisał(a):
Lub na odwrót, by morskie śmigłowce ratownicze, dyżurujące w odpowiednio większej liczbie, realizowały też zadania lądowe...
Jak szkolenie pilotów i rezerwa na w razie W? Nie nowy postulat ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2017, o 23:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
_jp_ napisał(a):
Tylko SG ma Anakondę (lotnisko w Gdańsku) i z niezrozumiałych powodów w obecnej krytycznej sytuacji nie udostępnia jej do akcji ratowniczych. Może jest w takim samym stanie technicznym, jak Anakondy MW przekazane do Świdnika?

1. Anakonda to zupełnie nie jest wymarzony śmigłowiec do ratowania życia na morzu...
2. Maszyna MOSG uczestniczyła w akcjach SAR na życzenie MRCC - jeżeli akurat była gotowa do lotu i miała bliżej, niż śmigłowce BLMW z Darłowa. Choć zwykle ma... inne zadania.
3. Stanu technicznego i wyposażenia, to akurat jedynej maszynie MOSG wojskowi z BLMW mogą pozazdrościć. Częściowo wynika to z jej wieku (Anakonda MOSG ma coś z 8 lat - tymczasem MW chwali się modernizacją maszyny 28-letniej...)
_jp_ napisał(a):
Jedna Anakonda była zakupiona przez Petrobaltic, "wypożyczona" MW i poza dyżurami woziła pracowników na platformę. Z okazji, chyba, "wyjaśniania" jej sytuacji prawnej została jakiś czas temu sprzedana za granicę.


1. Petrobaltic dla zakupił dwa śmigłowce, wozić miały nie tylko pasażerów, ale również potrzebne "na gwałt" cargo. Były to - większy Mi-8 MTV-1 i "Anakonda" (numer 0513). Ta "Anakonda" dyżurów SAR o ile wiem nie pełniła. A na pewno nie powinna pełnić, ze względu na braki w wyposażeniu ratunkowym.
2. Śmiglaki te używane były nieregularnie - wówczas, kiedy się na to MW godziła, co nie zdarzało się zbyt często. W szczególności nie zdarzało się wtedy, kiedy były najbardziej potrzebne... Do tego mnożono czasochłonne procedury i oprotestowano certyfikowane lądowisko na terenie firmy. Ostatnie loty były w marcu (co istotne...) 2010.
3. Ograniczanie dostępu do opłaconych usług nie przeszkadzało to MW żądać aby to Petrobaltic partycypował w kosztach szkolenia i zatrudnienia pilotów oraz opłacał w całości postój, paliwo, obsługę techniczną, remonty i - co najbardziej istotne - ubezpieczenie maszyn.
Coś, jakbyś kupił taksówkę, opłacał stale jej kierowców, postój, paliwo, obsługę, naprawy i ubezpieczenia - a o tym czy w ogóle, skąd, dokąd i kiedy możesz pojechać, decydowałby mocno nieżyczliwy ci dysponent z firmy, na którą nie masz żadnego wpływu...

Reszta na PW...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2017, o 05:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
_jp_ napisał(a):


http://polityczek.pl/index.php/uncatego ... h-kretynow

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2017, o 10:48 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Jurmak napisał(a):

Czy Sikorski to ten pan co:
-- ""dorzynał watahę"",
-- zatrudnił Misiewiczównę, tfu, tfu,Mayę Rostowską jako swoją doradczynię???
http://www.newsweek.pl/polska/23-letnia ... 4,1,1.html
-- jako szef MSZ... zapłacił ...brytyjskiemu dyplomacie i swemu koledze Charlesowi Crawfordowi – za doradztwo i „edytowanie” tekstów jego wystąpień???
http://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/ ... im/lmgd40k
A może ten któremu służby kontrwywiadowcze cofnęły certyfikat dostępu do informacji niejawnych za.... zbyt długi język...przez telefon???
http://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/ ... is/jmgjkg9

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Ostatnio edytowano 27 mar 2017, o 10:58 przez Bombel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2017, o 10:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Bombel napisał(a):
Czy Sikorski to ten pan co:


Uuuu coś cieniutko przędziesz :rotfl: Sikorski to "cienki Bolek" w porównaniu do takiego asa jak Macierewicz...
Ale kombinuj... kombinuj :rotfl:

A tak merytorycznie... Kiedy to już miały być te śmigłowce? No i może zaoferujemy 2$ za Mistrala i nam je sprzedadzą?

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 56  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL