Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 cze 2025, o 23:40




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 220 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 wrz 2015, o 22:02 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Marian Strzelecki napisał(a):
mój nos mówi mi, że tył kadłuba ma mieć wyporność idącą po kształcie fali, i to zgadzało się (+-) z zasadą trochoidy stosowaną przez Colin Archera
A jak wyglądają linie po których płynie struga wody na PIPie? powiedzmy ukośnice? ;)
Colin Archer miał swoję metodę na przekroje i proporcje ich powierzchni, pod kątem oporu falowego, ale jego łódki nie słyną z przekraczania "maksymalnej wypornościowej"... :mrgreen:
Właściwie jak się takim przepłynąć to przy umiarkowanych prędkościach idzie prześlicznie, nie widać kilwatera. Ale jak rozpędzić to za rufą wiry, wręcz czuć jak mu rufkę zasysa. Szczególnie na rumplu czuć, gdy tyłek osiada.
Co nie jest zresztą istotne, w praktyce, bo są duże i ciężkie, zatem z maksymalną rzadko muszą. Co więcej, to jest u nich element bezpieczeństwa - żeby nie weszły w ślizg na fali z rufy. Bo zaryłyby dziobem. (chcesz historyjki o zaryciu Colin Archera dziobem aż do fikołka przez dzióbek? było kilka sławnych, a wiem że lubisz :mrgreen: ).
A jak trzeba 15-metrowcem pójść przeciw sztormowej fali to pies trącał czy potrafi w ślizgu; ważniejsze by w ogóle szedł naprzód :)
Ale Myszek robi 7-metrowe maleństwo. Żagla mu nie zbraknie, a jeno wodnicy i liczby Freuda.

Owszem, Archery mają na rufie podkręcone zarówno kąty przekroju, jak "kąt zejścia" wzdłuż. W tych łódkach zrównoważenie (małej wyporności zapasowej) dziobu, jak też odporność konstrukcji na uderzenia (drewnianej wszak) etc. były ważniejsze niż prędkość maksymalna.
Ale spójrz o ile zmienia się kąt dna u Archera w pilotówce (robionej jako szybka), a o ile u Myszka...
A i ukośnicami służem ;)
Załącznik:
CA pilot (800x556).jpg


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2015, o 10:38 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Marian Strzelecki napisał(a):
Pytanie czy kilkugodzinne osiągi potwierdzą się przez miesiąc na oceanie.


a czemu nie? fakt,że Kelt nie na ocean w zamyśle ale sądzę, ze jak pływają na nim w Anglii Kanadzie, Holandii ,Francji to czemu nie? Oczywiście na takie pływanie kupiłbym inną łódkę :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2015, o 13:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1217
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 727
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Ryś napisał(a):
siem nie znam na konstruowaniu, ale ciekawość mię wzięła jak chcesz zmusić wodę żeby zakręciła za śródokręciem - bo musiałaby, skoro kąt dna ni stąd ni z owąd zaczyna tam rosnąć, aż do pionu.
A mnie się widzi że nie będzie chciała; opływ się zerwie, turbulencje, ssanie... a im bliżej wypornościowej tym bardziej opór się zaznaczy.


Nie przesadzaj. Żeby urwać opływ przy liczbie Reynoldsa 20 milionów (a tyle wychodzi), trzeba się mocno postarać - np. umieścić w części podwodnej jakieś załamanie poszycia pod niefortunnym kątem. Tutaj w ogóle nie ma załamań poszycia w części podwodnej, nie przewiduję żadnych problemów z opływem.

Zauważ, że w części dziobowej łódki mają na ogół mniej rozchylone płaty poszycia, potem na śródokręciu bardziej, potem różnie - wikingowie mieli z powrotem wąsko, ślizgowe motorówki mają zupełnie płasko - a woda jakoś sobie z tym radzi...

Gdyby chcieć zrobić część podwodną bardziej tradycyjnie, wyszłoby coś w rodzaju Przemkowego Kuterro http://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=22&t=14904
- łódka skądinąd ładna, ale nie ta sama.

Cytuj:
Ale Myszek robi 7-metrowe maleństwo. Żagla mu nie zbraknie, a jeno wodnicy i liczby Freuda.


Dlatego w wersji 5.5-metrowej nie byłoby już konchy rufowej:
Załącznik:
konik55.jpg
konik55.jpg [ 24.77 KiB | Przeglądane 4249 razy ]

i długość linii wodnej wynosi "aż" 4.8m.

piotr6 napisał(a):
w tym roku pływałem 6,2-6,5 w przez ładnych parę godzin i to nie w stylu regatowym.
łódka moja 760-2,88.


No wiesz, ja pływałem na 7-metrowej łódce już 28 węzłów :lol:
a średnia przelotowa w tygodniowym rejsie twardo wychodziła 5.
Stąd pytanie, ile tutaj by wyszło - 4 z kawałkiem? - to już 100 mil na dobę.

pozdrowienia

krzys

ps. zauważmy jeszcze, jak ostro do wiatru takie coś - obliczeniowo - pływa. Niewielki opór powietrza, dość smukłe ożaglowanie, przyzwoity opór boczny - i wychodzi lepiej niż w nowoczesnych szybkich jednostkach.



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2015, o 13:11 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Cichocki ma na Delphii 47 po tygodniu srednia niecale 120 Mm :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2015, o 13:12 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Nie piszę tego dlatego ze jestem gość i mam najlepsza łódkę :D raczej tak do porównania bylo nie bylo o 1 w chyba jestem szybszy. Nie wiem czy to ma znaczenie, zreszta

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2015, o 14:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Pozwoliłem sobie wyobrazić jak wygląda marzenie Andrzeja Koloda, załączone na image.
Załącznik:
kuter.jpg
kuter.jpg [ 191.14 KiB | Przeglądane 4223 razy ]

Nie wiem, czy utrafiłem w odpowiedni rozmiar (Lc=9,7 m?), jak i niewidoczne na rysunku kształty...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowania - 2: Andrzej Kolod, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2015, o 20:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
To dajcie nam te fbm'y do wglądu...
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2015, o 22:08 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Dziękuje Marianie,
Jutro zeskanuje rysunki.
Ciekawi mnie Twoja opinia o stateczności.
Planuje zmianę masztu i tu potrzebne są dane o momentach prostujących itd. (Ostatnie ćwiczenia z budowy okrętów z panem Orszulokiem miałem 40 lat temu, brakuje mi słów, sorry).
Wyszedłem z założenia, że z płytkim kilem maszt nie musi być tak masywny.
Chodzi mi o redukcję ciężaru masztu, a na carbon mnie nie stać.
Zmniejszony plan lateralny (miecza już nie ma) powoduje, że łódka mniej się kładzie przy mocnych podmuchach wiatru ale za to nie pływa tak wysoko na wiatr.
Pozdrowienia,
andrzej

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2015, o 22:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
No, to zapodaję... ;)
Załącznik:
Kuter gaflowy.fbm [90.57 KiB]
Pobrane 168 razy

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2015, o 18:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1217
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 727
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
I ja :)

krzys


Załączniki:
konik75_kadlub.fbm [67.8 KiB]
Pobrane 120 razy

Za ten post autor myszek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2015, o 18:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Andrzej Kolod napisał(a):
Dziękuje Marianie,
Jutro zeskanuje rysunki.
Ciekawi mnie Twoja opinia o stateczności.

O stateczności to lepiej rozmawiaj z Myszkiem ... bo ze mnie (MJS) mały będzie pożytek... no chyba, że dziękujesz M.J. Sziwie. ;) ...bo mu się należy.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 wrz 2015, o 00:02 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Przepraszam Marianie, dziękuję MJ Sziwa.
Jak to bywa, gdy sie rzadko bywa - pogubiłem się.

Jeszcze rysunków nie zeskanowałem. Są w A 1.
Yanmar dla Libry jeszcze nie dojechał, ponieważ spedycja w Polsce nie mogła znaleźć
Kamienia Pomorskiego. Szukali w Wielkopolsce.... Taka była wymówka.
Mam dziwne przeczucie, że zamiast motorka dojedzie pusta paleta.
W piątek byłem jeszcze w Szczecinie u pana Marciniaka w sprawie masztu.
Bedę czekał na propozycję. Pokazałem plany łódki.
Chyba będzie Z-spars. 2 refy przez bom. Profil masztu (chyba) Z 351.

Od poniedziałku zaczynam przygotowania do następnej podróży służbowej.
Powoli kończą sie wolne dni.

Pozdrowienia,
Andrzej

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2017, o 13:51 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Temat odżywa na stronie pana Kulińskiego.

http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=3167&page=0

Bardzo ciekawa wymiana zdań i zapowiedź Monii o możliwości sprawdzenia stateczności.

Fanom "longkilerków" polecam.

W międzyczasie moja fascynacja tego typu łodzią jeszcze wzrosła.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2017, o 14:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Andrzej Kolod napisał(a):
Yanmar dla Libry jeszcze nie dojechał,


A czy umiesz napisać czym powodowana była Twoja decyzja o kupnie Yanmara ?
Nie mówię, że to zły czy dobry silnik.
Chciałbym poznać przyczynę, czemu wybrałeś ten typ a nie Sole, Nani czy Volvo ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2017, o 11:45 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Wlodek, decyzja byla spowodowana urwaniem umocowania alternatora przy Kubocie.
Nastepnym byl skorodowany wymiennik ciepla w Kubocie.
Przedostatnim byly swiece zarowe w Kubocie I dosyc "plaskie"=wyczerpane akumulatory
I pochmurna pogoda.
Udalo sie, czesci kupilem, troche przebudowalem...
Zaskoczyla Kubota po roku bez problemu
.
Najwazniejszym powodem byl Yanmar 2GM na lodce mojej zony (LM 23).
Dekompresja, korbka i motorek pyka.
1 bezposredni uklad chlodzenia I odglos pracujacego dieselka .......
Zachcialo mi sie Yanmara z bezposrednim ukladem chlodzenia.

Po remoncie zostal silniczek szybko wbudowany.
Niestety moja nastawna sruba przeskoczyla o zabek. Zrobilo sie 17X15"
zamiast 17x12". Max. obrotow 1200 - 4,5 wezla.
Potem zauwazylem, ze wolne obroty sa za wysokie, a ja lubie klak klak klak
przy manewrach.
Myslalem, ze to kat wtrysku, wybudowalem pompe aby nowymi podkladkami ustawic
(zamiast wczesniej sprawdzic - jest latwe dojscie na Librze).
Po fakcie wpadlo mi do glowy, ze pompa podajaca paliwo miala problem z zaworkami.
Przy wolnych obrotach nie podawala wystarczajaco paliwa. Max. obroty bez problemu.
Teraz mam nowa mechaniczna I dodatkowo elektryczna przeplywowa z zaworem zwrotnym. Bedzie uzywana przy rozruchu albo do odpowietrzenia ukladu.
Odpowietrzyc mozna tez ta mechaniczna, ale lubie miec cos na zapas.

Yanmar 3GM30 jest moim trzecim Yanmarem.
1 GM na Overtime, 2 GM na Gulliverze, 3GM30 na Librze.

Czesci cholernie drogie, ale silniki nie do popsucia, jezeli chlodzenie OK I mechanic
ograniczy swoje ambicje. :-(

Odpowiedni thermostat (<45°C) , wirnik wody na zapas, anody w silniku + filtr wody zaburtowej - jest bardzo wazne.

Czesci pasuja zarowno do 2GM jak I do 3GM30.
Planuje tez nowy alternator dla 2GM (35A). Stary bedzie zapasem dla 3GM30.
Kardan + lozysko oporowe czeka na wbudowanie do Libry.
Przegub bardzo elastyczny otrzyma Gulliver.
Lodki maja waly 25 mm.

Przy Yanmarach typowe jest przegrzanie glowicy (powody znane)
I slizgajace sie sprzeglo stozkowe w przekladniach Kanzaki.
Wystarczy kilkakrotna wymiana oleju w przekladni. Uzywany jest olej silnikowy.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2017, o 22:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Andrzej Kolod napisał(a):
Zachcialo mi sie Yanmara z bezposrednim ukladem chlodzenia.


OKI, ale powyższe jak dla mnie dyskwalifikuje silnik.
Ja lubię do silnika podłączyć to i owo.
Bojler, grzejnik w łazience.... itp...
A do tego trzeba mieć układ pośredni.
Nie rozumiem zresztą uwielbienia do układu bezpośredniego - ani to praktyczne ani silnik nie pracuje w optymalnej temp pracy.
Ale ja mogę na tym się nie znać ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2017, o 20:00 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Z ogrzewaniem to pomysły mi chodzą po głowie.
Np. Ogrzewanie wodne. Latem do grzania wody, zimną porą do ogrzewania i grzania wody.
Ale to później.
Jestem na etapie szukania większych solarów, tak 2x po 75-100W, aby zmniejszyć zapotrzebowanie na doładowanie akumulatorów.
Monokrystalicznych, na aluminiowej podstawie, trochę wyginanych, aby dopasować do dachu nadbudówki.
Zamówię, jak żona wróci z podróży.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2017, o 20:38 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
bury_kocur napisał(a):
Ja lubię do silnika podłączyć to i owo.
Bojler, grzejnik w łazience.... itp...
A do tego trzeba mieć układ pośredni.
Niekoniecznie. Natomiast trzeba mieć na silniku możliwość podłączenia (i to w dwu punktach) pod płaszcz wodny w bloku. Np. w miejsce korka spustowego czy tp.
Bo w tych silnikach część wody płynie zimna, bajpasem, i tylko ta w bloku jest gorąca. Ale zrobić ogrzewanie da radę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2017, o 20:51 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ryś napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
Ja lubię do silnika podłączyć to i owo.
Bojler, grzejnik w łazience.... itp...
A do tego trzeba mieć układ pośredni.
Niekoniecznie. ..... Ale zrobić ogrzewanie da radę.

Czyli de facto tworząc drugi obieg o wiele mniej korzystny i dla silnika (niedogrzanie) i dla odbiornika.
Nie widzi mi się.
Już lepiej przerobić pacjenta na klasyczne chłodzenie pozaustrojowe. Znaczy dwuobiegowe.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2017, o 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Pytanie mam :P czy nie można by tych janmarowych dywagacji wydzielić gdzieś z wątku o longkilerach?
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2017, o 21:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
cine napisał(a):
Czyli de facto tworząc drugi obieg o wiele mniej korzystny i dla silnika (niedogrzanie) i dla odbiornika.


O czym Ty opowiadasz ?
Dwa obiegi są dla silnika bardzo korzystne.
A przy okazji zapewniają ich armatorom możliwość skorzystania z dobrodziejstw nadmiaru ciepła produkowanego przez Diesla.
Gdzie tu widzisz coś niekorzystnego dla silnika ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2017, o 23:52 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
O czym Ty opowiadasz ?
....
Gdzie tu widzisz coś niekorzystnego dla silnika ?

A mógłbyś się postarać czytać ze zrozumieniem to co cytujesz?
Jest taka skomplikowana figura jak cytat w cytacie. Ty niestety widzisz tylko połowę.

Dziękuję


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2017, o 08:59 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Na longkilerkach najlepiej dziala Taylor z czajnikiem.
Ogrzeje I mozna oblac sie wrzatkiem.

:rotfl:

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2017, o 16:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Mówisz o czymś takim?


Załączniki:
Ogrzewanie_1.jpg
Ogrzewanie_1.jpg [ 121.42 KiB | Przeglądane 3238 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2017, o 16:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
cine napisał(a):
Już lepiej przerobić pacjenta na klasyczne chłodzenie pozaustrojowe. Znaczy dwuobiegowe.


Biję pokłony - jakoś musiałem przeoczyć powyższe.
Znaczy - prawdę napisałeś a ja Cie od czci i wiary ...
Siem wstydzi :oops:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: cine
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2017, o 14:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2815
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
No i wziąłem byłem się zakochałem: http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=1807. Niech mi ktos napisze jak się sprowadza łódkę z Hameryki. :D

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2017, o 15:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Bastard napisał(a):
No i wziąłem byłem się zakochałem

.:-D Nie dziwię się. Piękna.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2017, o 15:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Z Monią będziesz się porównywał? ;)

MJS

Zróbcie jakieś regaty...

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2017, o 16:47 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Bastard napisał(a):
Niech mi ktos napisze jak się sprowadza łódkę z Hameryki. :D
Nieporęcznie.
Colin'ka się zachciało i OK, ino drzewo do lasu chcesz sprowadzać? :lol:

Jak na regaty z Moniią - i to w cuglach - paczajta:
http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=3673
http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=3941
http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=1638
http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=4086
http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=7245

Daleko nie szukać - z dostawą. No, pojedzie do...
http://www.finduboat.com/allegro-33


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2017, o 17:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2815
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Ryś napisał(a):
Jak na regaty z Moniią - i to w cuglach - paczajta: ....
Ale to wszystko są masthead sloopy a westsail jest kuterkiem. No i ten bukszpryt... :D
Popatrz na to: http://www.yachtworld.com/boats/1975/We ... QIhPn0i36N
Ceny porównywalne z Hallbergiem tej wielkości i roku produkcji ale jak miałbym wybierać to chyba wolałbym Westsail'a.

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 220 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 193 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL