Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 lip 2025, o 23:25




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 227 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 kwi 2017, o 15:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
Tam sa rozwazania uniwersalne, dotyczace wszystkich jednostek. Do tego oparte na aktualnej wiedzy a nie na subiektywnych odczuciach.

U Sołtyka... też są uniwersalne i zgodne z wiedzą. :-P


Marku; już kilka razy "naraziłeś mnie" na kupienie i przeczytanie, coraz to nowszych książek z teorii i praktyki jachtowej, z których miałem się dowiedzieć z czym zalegam i odstaję. Niestety wszystkie te (zalecane przez Ciebie książki) tylko pogłębiały moje sceptyczne podejście do żelazek i wydmuszek.
Czy tak samo będzie z książką młodego Orycha?
Pytam, bo z wiekiem stają się coraz większym sknerą. ;)

MJS

ps Dodam, że wiatr i woda są prawie niezmienne od tysięcy lat, a tylko przepisy i mody się zmieniają.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2017, o 15:56 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widzisz, mam juz swoje lata, wiele ksiazek o jachtach przewinelo sie przez moja biblioteke. Paru starszych sie pozbylem, w to miejsce kupuje nowe. Wiatr i woda sa takie same ale wiedza sie poszerza.Sa nowe metody badawcze, nowe technologie, nowe materialy. Nowe jachty sa lepsze :) Stara dobra konstrukcja jesli ja zbudujemy w nowych technologiach ze wspolczesnych materialow na pewno bedzie lepsza niz pierwowzor.
Problemy z finansami nie sa mi obce i dlatego najpierw ksiazke przejzalem w MPiK ( podobnie jak robie z magazynami zeglarskimi angielskojezycznymi) stwierdzilem ze musze miec i kupilem w internecie 1/3 taniej :)
Studiuje od tygodnia w wolnych chwilach i ciagle znajduje cos ciekawego.
Pozycji Sołtyka nie znam, Milewskiego i Marchaja sprzedalem bez zalu.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: ULTIMA T.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2017, o 20:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
M@rek napisał(a):
(...)
Pozycji Sołtyka nie znam, Milewskiego i Marchaja sprzedalem bez zalu.


O, znaczy Marchaj się nie znał? Cóż...

Nowe jachty BYWAJĄ lepsze - ale większość obawiam się nie jest.
Starsze jachty też bywają lepsze - bo często porównywane są do tej większości, a same (te które wciąż są uznawane mimo upływu lat za dobre) należały do tej mniejszości dobrych w latach ich nowości.

Więc ich wiek nie jest żadnym wyznacznikiem.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2017, o 20:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Co znaczy lepsze/ gorsze?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2017, o 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Colonel napisał(a):
Co znaczy lepsze/ gorsze?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


No widzisz, ktoś mnie zaczepił i nie dokończyłam.
Miała być druga część, odsyłająca do SSI - gdzie piszę o drobnej różnicy pomiędzy słowami.
Konkretnie tymi: "zły/dobry" czy "dobry do..." - lub, jak szerzej ujął to Jerzy - "najlepszy" vs "optymalny".

Całość tutaj:
http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=3167&page=0

Dlatego śmieszy mnie często słyszane (jak wyżej) "nowe jachty są lepsze".
Natychmiast chcę spytać: "do czego?" Do latania?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowania - 3: Catz, Colonel, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2017, o 21:43 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
M@rek napisał(a):
Marchaja sprzedalem bez zalu.

Ty jesteś przedstawicielem grupy ekstremistów regatowych dla których liczy się szybkość i zdolność wygrywania z innymi ekstremistami za wszelką cenę.
Natomiast P. Marchaj swoją Dziekność morską pisał po regatach Fastnet (1979) podczas których zginęło 15 żeglarzy, ponad 200 jachtów miało ogromne problemy z przetrwaniem a część została porzucona lub zatonęła.
Gdyby nie największa w cywilnej historii akcja ratownicza to ofiar byłoby wielokrotnie więcej.
Książka powstała po to żeby uniknąć elementarnych błędów w projektowaniu jachtów.
Błędów wynikających z ekstremistycznego podejścia do żeglowania a które powodują że jachty w określonych warunkach pogodowych stają się śmiertelnymi pułapkami.
Jak widać to jest dla Ciebie bez większego znaczenia.
Chociaż w sumie nie się czemu dziwić jeśli w 2/3 Twoich postów przewijają się regaty a jakakolwiek ocena jachtu zaczyna się i w zasadzie kończy na współczynniku LYS i tym kto wokół kogo "kręcił kółka".

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak



Za ten post autor bratanek65 otrzymał podziękowania - 2: Alterus, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2017, o 21:48 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Bratanku może i bym się zgadzało co piszesz tylko jest jedno ale.Zobacz Marka ostatnie dwa jachty.Za cholere nie można ich nazwać ekstremalnym. :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 07:10 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Moniia napisał(a):
M@rek napisał(a):
(...)
Pozycji Sołtyka nie znam, Milewskiego i Marchaja sprzedalem bez zalu.


O, znaczy Marchaj się nie znał? Cóż...


A czy ja napisalem ze Marchaj sie nie znal ? Napisalem ze sprzedalem bez zalu bo obie pozycje sa bardziej teoretyczne a do tego czesto badania byly przeprowadzane na modelach nie przystajacych do elementow rzeczywistych. Ja wole publikacje bardziej praktyczne jak np. "Hevy weather sailing" ktora mam w wersji oryginalnej i polskim tlumaczeniu.
Co do tego co jest lepsze, niektorzy twierdza ze najlepszym samochodem jest Mercedes 123 :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 07:23 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
"Ty jesteś przedstawicielem grupy ekstremistów regatowych dla których liczy się szybkość i zdolność wygrywania z innymi ekstremistami za wszelką cenę."

W Polsce sa najwyzej ze 2 moze 3 jachty morskie ktore mozna by nazwac ekstremalnymi.
Zapoznaj sie moze z ogloszeniem o sprzedazy mojego "Asso" i porownaj jego wnetrze i wyposazenie z przecietnym nowym turystykiem, wtedy pogadamy o ekstremum.
Po ponad 50 latach zeglowania po morzu i 20 pracy na morzu na statkach rybackich + 5 na zaglowcach co nieco na temat roznych konstrukcj wiem i to nie z literatury ale z wlasnego doswiadczenia na roznych jachtach i roznych wodach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 07:25 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Moniia napisał(a):
reed napisał(a):
(...) na prawdziwej "żyletce" z dłuuuugimi nawisami. Ale niewielu forumowiczów miało chyba taką możliwość.


A czemu nie? Nadir co prawda trochę z tych nawisów potracił przez te ponad sto lat, ale ... :)


Pewnie nie wiesz bo Ciebie na swiecie jeszcze nie bylo ale "Nadir" mial podniesiona wolna burte i zmieniony takielunek z ulamkowego na topowy :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 07:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
M@rek napisał(a):
Moniia napisał(a):
reed napisał(a):
(...) na prawdziwej "żyletce" z dłuuuugimi nawisami. Ale niewielu forumowiczów miało chyba taką możliwość.


A czemu nie? Nadir co prawda trochę z tych nawisów potracił przez te ponad sto lat, ale ... :)


Pewnie nie wiesz bo Ciebie na swiecie jeszcze nie bylo ale "Nadir" mial podniesiona wolna burte i zmieniony takielunek z ulamkowego na topowy :)


Oraz był sporo dłuższy. Cóż, był przebudowywany i remontowany intensywnie...

Mogło mnie na świecie nie być (te przebudowy to w latach 50-tych.., nie mam 70 lat jeszcze) ale jachty na których pływam raczej znam

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 13:36 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
A ile na "Nadirze" przplywalas ? :) PR mialas niezly :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 14:27 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
To ja juz bede milczal.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16



Za ten post autor Andrzej Kolod otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 14:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
M@rek napisał(a):
A ile na "Nadirze" przplywalas ? :) PR mialas niezly :)


Bardzo niewiele i za mało. Circa 150 mil w sumie.
Za PR ochrzan (znaczy podziękowania :) ) należą się Piotrowi Stelmarczykowi - reklamował przy mojej pomocy Unity Line (regaty znaczy). Przegonili mnie dookoła całej przystani dla fotek...

Piotr też zaproponował mi start, dostarczając jacht. Wielce wdzięczna jestem do tej pory :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 21:42 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 18:44
Posty: 102
Lokalizacja: poludniowa FR
Podziękował : 42
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: bez uprawnian
Colonel napisał(a):
Co znaczy lepsze/ gorsze?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Mam na to pytanie osobista odpowiedz. Pewnie nie bedzie sie podobala nikomu.

Jesli chodzi o architakture ogolna to nowoczesna.

Jesli chodzi o material na kadlub to nowoczesne drewno oblaminowane. Moze byc sklejka.

Jesli chodzi o zagle i takielunek to zwyczajne z aluminium i dakronu.

Dlaczego armatorzy starych/przestarzalych konstrukcji lubia maszty aluminiowe i dakronowa zagle? Do tego stopnia ze mozna zamowic zagle dakronowe ale podobne do bawelnianych i liny podobne do ... z czego one byly?

Za to gdybym mogl zaplacic za maszt weglowy i laminowane zagle to bym to zrobil!
Typ jachtu: slup topowy. Kil z profilowanym bulbikiem najlepiej podnoszony.

Jesli chodzi o zachowanie na wodzie to wybralbym jacht zupelnie przecietny. Znaczy taki ktory w miare dobrze plywa na wszystkich kursach i w miare szybko. Ma wystarczajaca (bez przesady) ladownosc, specjalne miejsca na baczka i tratwa ratunkowa, wystarczajaco mocny i sprawny silnik.
Waga calosci tez srednia w stosunku do wielkosci. Moze troche ponizej sredniej. Im ciezszy jacht tym ciezsze (drozsze) wyposazenie, mocniejszy takielunek, maszt, kabestany, lancuch kotwiczny, itd. itp.

Przystosowany do manewrow przez jedna osobe.
Specjalnie nie podaje dlugosci bo to osobny temat rzeka (morze)
R.



Za ten post autor ULTIMA T. otrzymał podziękowania - 4: Były user, Colonel, M@rek, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 23:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
ULTIMA T. napisał(a):
(...).

Dlaczego armatorzy starych/przestarzalych konstrukcji lubia maszty aluminiowe(...) (morze)
R.


Nie jest to akurat prawdą, zdecydowana większość woli drewniane.
I nawet przy wymianie jest to wymiana na nowy drewniany :)

Co do dakronu, to bardziej - głównie ze względu na MOCNO utrudniony dostęp do żagli z innych materiałów (choć flax trzyma się nieźle w niektórych kręgach).

Więc wężykiem, wężykiem...

Jak pisałam, co optymalne dla jednego (tu - dla Ciebie) jest bezsensowne dla drugiego (bo ma inne potrzeby). Nie ma uniwersalnego lepsze/gorsze - bez zdefiniowania założeń...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 23:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Przecie pisał, że dla niego. ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 23:49 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
ULTIMA T. napisał(a):
Dlaczego armatorzy starych/przestarzalych konstrukcji lubia maszty aluminiowe i dakronowa zagle?
Do tego stopnia ze mozna zamowic zagle dakronowe ale podobne do bawelnianych i liny podobne do ... z czego one byly?
Bo juże od pół wieku wstecz, z okładem, maszty oryginalnie dawali z aluminia a żagle z dakronu? :roll:
A one liny na żaglowcach, mocne jak dakron, były z konopii - obecnie prohibited :mrgreen:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: ULTIMA T.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2017, o 05:53 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Ultima, czytając Twój post trudno się z Toba nie zgodzić.

Drążąc jednak nasuwa się pytanie:
Jaki kształt kadłuba, czy konstrukcja zapewnia te cechy?
Znasz jakąś konstrukcję, która spełnia te oczekiwania?
Która konstrukcja z Tobie znanych jest najbliżej?

Przyjemność pływania, na każdy akwen coś innego, czy nie kończące sie kompromisy?
Jest to opracowanie wytycznych do założeń projektowych,
albo "miłość od pierwszego spojrzenia"?

Wybierając łódkę czynimy to często podświadomie.



ULTIMA T. napisał(a):
Colonel napisał(a):
Co znaczy lepsze/ gorsze?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Mam na to pytanie osobista odpowiedz. Pewnie nie bedzie sie podobala nikomu.

Jesli chodzi o architakture ogolna to nowoczesna.

Jesli chodzi o material na kadlub to nowoczesne drewno oblaminowane. Moze byc sklejka.

Jesli chodzi o zagle i takielunek to zwyczajne z aluminium i dakronu.

Dlaczego armatorzy starych/przestarzalych konstrukcji lubia maszty aluminiowe i dakronowa zagle? Do tego stopnia ze mozna zamowic zagle dakronowe ale podobne do bawelnianych i liny podobne do ... z czego one byly?

Za to gdybym mogl zaplacic za maszt weglowy i laminowane zagle to bym to zrobil!
Typ jachtu: slup topowy. Kil z profilowanym bulbikiem najlepiej podnoszony.

Jesli chodzi o zachowanie na wodzie to wybralbym jacht zupelnie przecietny. Znaczy taki ktory w miare dobrze plywa na wszystkich kursach i w miare szybko. Ma wystarczajaca (bez przesady) ladownosc, specjalne miejsca na baczka i tratwa ratunkowa, wystarczajaco mocny i sprawny silnik.
Waga calosci tez srednia w stosunku do wielkosci. Moze troche ponizej sredniej. Im ciezszy jacht tym ciezsze (drozsze) wyposazenie, mocniejszy takielunek, maszt, kabestany, lancuch kotwiczny, itd. itp.

Przystosowany do manewrow przez jedna osobe.
Specjalnie nie podaje dlugosci bo to osobny temat rzeka (morze)
R.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2017, o 06:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
R. zaproponował same kompromisy, a to czysta esencja projektowania normalnych jachtów (nie maszyn regatowych).

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: ULTIMA T.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2017, o 08:35 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
https://www.google.pl/search?q=Yacht+Ov ... 40&bih=770



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2017, o 08:40 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
M@rek, a co z tymi bramkami na Ovni?

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2017, o 10:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
M@rek napisał(a):
https://www.google.pl/search?q=Yacht+Ovni&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwif97qliLrTAhWPKlAKHVU-DgUQsAQINg&biw=1440&bih=770


No i wreszcie mówisz z sensem :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2017, o 10:57 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Moze nie zauwazylas ale mowie o tym "od zawsze" :) Pisalem juz ze pomoglem zdecydowac sie, wybrac i kupic znajomym i Nauticata 43 i LM 27 . Z naszym Kolega Markiem jeanneau dlugo dyskutowalismy i skonczylo sie to pieknym Oysterem ktorego cumy mialem niewatpliwa przyjemnosc odbierac w Szczecinie.
Gdybym mial nieograniczony budzet i wybieral sie na wloczege po cieplych wodach to na pewno wybralbym cos z Owni lub Alubat 12=13 m dlugosci. To wlasnie jest , moim zdaniem, przewaga wspolczesnych konstrukcji nad starymi.
I jeszcze jedno, kilka postow wyzej bylo o przecietnej przedkosci 8 wezlow klasycznej 11 m konstrukcji. ja w to po prostu nigdy nie uwierze i tyle.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2017, o 11:59 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
M@rek, z pewnością spotkamy się gdzieś na wodzie.
Cieszę sie z góry na ciekawą rozmowę.
:D

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2017, o 12:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
M@rek napisał(a):
Moze nie zauwazylas ale mowie o tym "od zawsze" :) Pisalem juz ze pomoglem zdecydowac sie, wybrac i kupic znajomym i Nauticata 43 i LM 27 . Z naszym Kolega Markiem jeanneau dlugo dyskutowalismy i skonczylo sie to pieknym Oysterem ktorego cumy mialem niewatpliwa przyjemnosc odbierac w Szczecinie.
Gdybym mial nieograniczony budzet i wybieral sie na wloczege po cieplych wodach to na pewno wybralbym cos z Owni lub Alubat 12=13 m dlugosci. To wlasnie jest , moim zdaniem, przewaga wspolczesnych konstrukcji nad starymi.
I jeszcze jedno, kilka postow wyzej bylo o przecietnej przedkosci 8 wezlow klasycznej 11 m konstrukcji. ja w to po prostu nigdy nie uwierze i tyle.


Też nie uwierzę. A że lubisz Ovni to wiem od dawna, ale to wlasnie prźedstawiciel tej dobrej mniejszości. Ja tylko czepiam się generalizowania... (w obie strony)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2017, o 12:11 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Moniu, pare postow wyzej napisalem ze w tej nowej ksiazce przeczytalem ze maszt ma 43 % wplyw na bezwladnosc lodki. Wiedzialem ze duzo ale nie myslalem ze az tyle. Drewniane maszty byly dobre wtedy gdy Moitessier budowal " Joshua" i jedynie dlatego ze kasy nie mial.
O Jego pogladach na zaciski i szplajsy wypowiadac sie nie bede :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: ULTIMA T.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2017, o 12:34 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
piotr6 napisał(a):
Bratanku może i bym się zgadzało co piszesz tylko jest jedno ale.Zobacz Marka ostatnie dwa jachty.Za cholere nie można ich nazwać ekstremalnym. :D

Piotrze a przypomnisz mi może w którym miejscu pisałem o którymkolwiek z jachtów M@rka?
O ile pamiętam to pisałem o NIM i jego podejściu do jachtów i to wyłącznie na podstawie JEGO wypowiedzi na tym forum.
No chyba, że to robota tego Niemca co mi ciągle coś chowa.

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak



Za ten post autor bratanek65 otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, piotr6
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2017, o 12:35 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
:twisted: W czarnym płaszczu? Z ogonem?

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2017, o 13:11 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
bratanek65 napisał(a):
piotr6 napisał(a):
Bratanku może i bym się zgadzało co piszesz tylko jest jedno ale.Zobacz Marka ostatnie dwa jachty.Za cholere nie można ich nazwać ekstremalnym. :D

Piotrze a przypomnisz mi może w którym miejscu pisałem o którymkolwiek z jachtów M@rka?
O ile pamiętam to pisałem o NIM i jego podejściu do jachtów i to wyłącznie na podstawie JEGO wypowiedzi na tym forum.
No chyba, że to robota tego Niemca co mi ciągle coś chowa.


Ok. Czytam wypowiedzi Marka i owszem również zauważam,że nadal nie są ekstremalne choć czasem skażone regatami. :D co akurat mi odpowiada

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 227 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL