Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 cze 2025, o 08:04




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 maja 2017, o 17:02 

Dołączył(a): 5 wrz 2010, o 15:05
Posty: 24
Lokalizacja: Sztokholm
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: kapitan z.j.
Witam kolegów. Moja łódka stoi jeszcze na lądzie, ale zauważyłem przeciek z zęzy na kilu (tam gdzie kadłub łączy się z kilem). Nie jest to wielki przeciek, ale widoczne są ślady cieknącej wody na zewnątrz kilu. Możliwe że po zimie pokazała się nieszczelność ale nie bardzo wiem czym to uszczelnić. Dojście do śrób mocujących kil do kadłuba jest bardzo trudne (pod silnikiem). Czy jest sens to uszczelnić z zewnątrz sikaflexem czy jest jakieś inne wyjście z sytuacji. Boję się wodować nie będąc pewien czy to się nie pogorszy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2017, o 18:47 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Pogorszy się... Nie przeciek a stan mocowania kila. Nie opisałeś co za łódka, jaki kil, etc.
Ale opisałeś sygnał alarmowy. :-?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2017, o 20:16 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 544
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
mikolajf napisał(a):
widoczne są ślady cieknącej wody na zewnątrz kilu


Woda zimą, w nieszczelności, zamieniła się w lód, który zwiększył wielkość nieszczelności.
Demontaż balastu niezbędny, bo po następnej, mroźnej zimie, będzie jeszcze gorzej. Takie niestety skutki dziadowskich konstrukcji z partackim wykonaniem.



Za ten post autor cors otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2017, o 21:21 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 18:44
Posty: 102
Lokalizacja: poludniowa FR
Podziękował : 42
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: bez uprawnian
Odradzam SIKAFLEX.
Moim zdaniem nie ma sie o co martwic jeszcze przez pare lat. A jak sie woda dostala to juz nie wyschnie. Jak bedzie gorzej to naprawisz calosc od podstaw.
Mozesz uzyc ARBOKOL 1000. On nigdy do konca nie wysycha i nadaje sie pod wode. Albo firmy 3M nie pamietam dokladnie ale chyba 5200 FC. Sprawdz u sprzedawcy.

Cokolwiek robicie odradzam SIKAFLEX. Sa inne i duzo lepsze kleje. (BOSTIK SABA etc)

R.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2017, o 06:30 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ja bym sie jednak martwil o stan bolcow balastowych :) i to juz a nie za pare lat.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 2: Colonel, jgrz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2017, o 06:32 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jesli woda wyplywa to bedzie tez wplywala, tym wiecej im ciezsze warunki.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2017, o 06:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Słuchaj przedpiśców wiedzą co piszą...

Ja bym łodki z przeciekiem między poszyciem a balastem nie zwodował zanim awaria nie zostanie zdiagnozowana i usunięta.
Jeżeli woda grawitacyjnie tamtędy wycieka - to po zwodowaniu będzie się wdzierała bardzo gwałtownie. Ciśnienie hydrostatyczne zrobi swoje.
Ponadto praca na fali może spowodować powiększenie się przecieku lub w skrajnym przypadku oderwanie balastu. Takie przypadki się zdarzały...

Ale oczywiscie zrobisz jak uważasz...

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: robertrze
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2017, o 07:49 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1147
Podziękował : 434
Otrzymał podziękowań: 411
Uprawnienia żeglarskie:
Kurczak napisał(a):
...Jeżeli woda grawitacyjnie tamtędy wycieka - to po zwodowaniu będzie się wdzierała bardzo gwałtownie. Ciśnienie hydrostatyczne zrobi swoje.
Ponadto praca na fali może spowodować powiększenie się przecieku lub w skrajnym przypadku oderwanie balastu. Takie przypadki się zdarzały...Ale oczywiscie zrobisz jak uważasz...


Małe uzupełnienie: nie tylko może spowodować - a z pewnością spowodowuje powiększanie przecieku.

Ryś napisał wyraźnie - "opisałeś sygnał alarmowy" - nic dodać nic ująć, może tylko, skoro pytasz - jaki materiał kadłuba i w ogóle, jakieś bliższe dane.
Ale oczywiście - jeśli masz ochotę.

_____________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2017, o 19:28 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 18:44
Posty: 102
Lokalizacja: poludniowa FR
Podziękował : 42
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: bez uprawnian
SLyszalem o takim jachcie 8,5 metra , z drewna. Ze przeplynal Atlantyk i zatonal w porcie w Fort de France. Pewnie miali dobrego szantymana i poznali na pamiec piosenke "do pompowania".
Chce przez to powiedziec ze przeciek niekoniecznie prowadzi do zatoniecia.
Nie tylko na drewniakach.

R.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2017, o 19:37 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1147
Podziękował : 434
Otrzymał podziękowań: 411
Uprawnienia żeglarskie:
ULTIMA T. napisał(a):
SLyszalem o takim jachcie 8,5 metra , z drewna. Ze przeplynal Atlantyk i zatonal w porcie w Fort de France. Pewnie miali dobrego szantymana i poznali na pamiec piosenke "do pompowania".
Chce przez to powiedziec ze przeciek niekoniecznie prowadzi do zatoniecia.
Nie tylko na drewniakach.

R.


Twoja teza brzmi, że właściwie przeciek to głupstwo.
Starczy szantyman, o ile jest dobry i już można się wypuścić na ocean, chociaż trzeba unikać portów.

To przykład chłopskiego rozumu, tyle że niezbyt zdrowego.

_______________________________

Pozdrawiam
tomasz



Za ten post autor tomasz piasecki otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2017, o 19:41 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 18:44
Posty: 102
Lokalizacja: poludniowa FR
Podziękował : 42
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: bez uprawnian
tomasz piasecki napisał(a):
To przykład chłopskiego rozumu, tyle że niezbyt zdrowego.


Ze zdrowym rozumem nikt w morze nie idzie.

:-)

R.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2017, o 20:28 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
ULTIMA T. napisał(a):
SLyszalem o takim jachcie 8,5 metra , z drewna. Ze przeplynal Atlantyk i zatonal w porcie w Fort de France. Pewnie miali dobrego szantymana i poznali na pamiec piosenke "do pompowania".
Chce przez to powiedziec ze przeciek niekoniecznie prowadzi do zatoniecia.
Nie tylko na drewniakach.

R.


Ale w tym przypadku mowimy o przecieku w konkretnym miejscu :) do tego autor nie napisal z czego sa bolce balastowe.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2017, o 20:36 

Dołączył(a): 22 sie 2010, o 20:35
Posty: 230
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: szuwarek bagienny
ULTIMA T. napisał(a):
Cokolwiek robicie odradzam SIKAFLEX. Sa inne i duzo lepsze kleje. (BOSTIK SABA etc)
Powiedz kolego o co chodzi z tym odradzaniem sikafleksu. Nie masz udziałów w tej firmie a w innych tak :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2017, o 20:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Kolejny przypadek wszystkowiedzącego spawacza (był kiedyś taki na forum).
Nie mam czasu ani ochoty więc krótko: Nie ma statku, który by gdzieś nie przeciekał. Ale jeśli woda wylewa się z wnętrza przez łączenie kadłuba z balastem to jest poważne ostrzeżenie. Dla ultymalnego geniusza to pewnie drobiazg, może słyszał o jachtach bezbalastowych...
Ja jednak radzę dodać typa do ignorowanych i nie czytać.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2017, o 11:08 

Dołączył(a): 5 wrz 2010, o 15:05
Posty: 24
Lokalizacja: Sztokholm
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: kapitan z.j.
Ryś napisał(a):
Pogorszy się... Nie przeciek a stan mocowania kila. Nie opisałeś co za łódka, jaki kil, etc.
Ale opisałeś sygnał alarmowy. :-?


Wracając do tematu: łódka to Vagabond31 typu koster z długim kilem. Kil ze stali przymocowany do kadłuba z laminatu. Jak już pisałem dojście do rób mocujących jest bardzo utrudnione. Zęza jest ok 90 cm poniżej linji wodnej ale w tylnej części kadłuba tylko 15 cm szeroka. Znalazłem nowy (podobno rewelacyjny) środek uszczelniający TEC7 (novatech.nu), który może uszczelnić kadłub nawet pod wodą. Spróbuję.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2017, o 11:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Mikołaj, to jest "leczenie syfa pudrem".

Nie chodzi o uszczelnienie tylko o to, że taki przeciek wskazuje na uszkodzenie na połączeniu kadłub - kil, którego przyczynę trzeba znaleźć i usunąć przed wodowaniem.
Może to być np. spowodowane naporem zamarzającej wody. A jaką siłę ma taki proces zoczacz na zdjęciu zrobionym tej wiosny.
Gwoli wyjaśnienia - to grubościenny profil stalowy o przekroju kwadratowym, który najpierw zamienił sie w rurę a później pękł wzdłuż spawu ...

Załącznik:
20170409_111634.jpg
20170409_111634.jpg [ 184.78 KiB | Przeglądane 7791 razy ]

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2017, o 15:01 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
mikolajf napisał(a):
Znalazłem nowy (podobno rewelacyjny) środek uszczelniający TEC7 (novatech.nu), który może uszczelnić kadłub nawet pod wodą. Spróbuję.
To Twoja łodka... możesz poskrobać stare uszczelnienie (co ducha już wyzionęło było) i zasmarować szczelinę mazią (uszczelniacz dekarski? :roll: ) - ale właściwie co chcesz przez to osiągnąć? Mniej pompowania?
A bolce nadal pływać w zęzówie będą.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2017, o 16:37 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1147
Podziękował : 434
Otrzymał podziękowań: 411
Uprawnienia żeglarskie:
mikolajf napisał(a):
Ryś napisał(a):
Pogorszy się... Nie przeciek a stan mocowania kila. Nie opisałeś co za łódka, jaki kil, etc.
Ale opisałeś sygnał alarmowy. :-?


Wracając do tematu: łódka to Vagabond31 typu koster z długim kilem. Kil ze stali przymocowany do kadłuba z laminatu.
...dojście do rób mocujących jest bardzo utrudnione. Zęza jest ok 90 cm poniżej linji wodnej ale w tylnej części kadłuba tylko 15 cm szeroka.
Znalazłem nowy (podobno rewelacyjny) środek uszczelniający TEC7 (novatech.nu), który może uszczelnić kadłub nawet pod wodą. Spróbuję.


To może trzeba wziąć klucz nasadowy odpowiedniego rozmiaru, z przedłużaczem, plus klucz dynamometryczny, który ma długie ramię - i pomalutku, po kilkanaście stopni - odkręcisz te nakrętki.

Bez dokładnej znajomości stanu bolców balastowych nikt Tobie tutaj (ani gdzie indziej) nie doradzi zaklajstrowania szczeliny jakimś rewelacyjnym kitem, zamiast zbadania stanu bolców i ustalenia przyczyny przecieku.

Opisany przez Ciebie przeciek to zbyt poważna sprawa, bądź co bądź rozmawiamy o ważącym ponad dwie i pół tony balaście dziewięciometrowego jachtu morskiego.

A przy okazji - u mnie zęza jest z tyłu jeszcze węższa, nie przekracza 10 cm. Ale to mniejsza łódka.

_____________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2017, o 17:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
mikolajf napisał(a):
Znalazłem nowy (podobno rewelacyjny) środek uszczelniający TEC7 (novatech.nu), który może uszczelnić kadłub nawet pod wodą. Spróbuję.


Kurczak nie ma racji - to się nazywa podcieranie tyłka szkłem.
Ty naprawdę chcesz po morzu pływać bez sprawdzenia dokładnie - ale tak naprawdę DOKŁADNIE - dlaczego Ci przecieka skręcenie kila i kadłuba ?????
To może od razu weź silikon sanitarny - taki do klajstrowania wanny do ściany - zalep nim szpary i daj sobie spokój z tym TEC7 ...
Przepraszam za uszczypliwość, ale nie dało się inaczej zareagować - koledzy Ci piszą co naprawdę powinieneś zrobić a Ty furt Swoje ...
Trzeba to odkręcić - zdemontować kil od kadłuba - sprawdzić stan sworzni balastowych - ich mocowanie lub skręcenie z kilem - a na końcu skręcić całość porządnie na porządny uszczelniacz.
Każda inna wersja grozi Twojemu bezpieczeństwu.
Czy to takie trudne do zrozumienia ?
Tomek zdaje się odkręcał chyba kil w tą zimę to może skontaktuj się z Nim.

PS - Jurek Kuliński wbił mi do głowy starą i dobrą prawdę - na morzu nie ma pojęcia "za mocno" ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2017, o 17:52 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Kilka trzeba odkręcić albo chociaż dokrecic :D może coś się obluzowalo?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2017, o 18:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Piotrek, przyczyn może być przynajmniej kilka.
Ale żeby się o tym przekonać trzeba zdemontować płetwę balastową.
Dokręcanie na moje nic nie da.

Koniec i kropka :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2017, o 18:19 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Potwierdzam jak najbardziej ale skoro kolega niechetny to niech chociaż spróbuję dokrecic a może przy okazji coś zdiagnozuje

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2017, o 18:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Lub zepsuje :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2017, o 18:48 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
To dobrze bo będzie musiał odkręcić cały kil. ;)

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2017, o 19:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Fakt :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2017, o 20:01 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1147
Podziękował : 434
Otrzymał podziękowań: 411
Uprawnienia żeglarskie:
piotr6 napisał(a):
Potwierdzam jak najbardziej ale skoro kolega niechetny to niech chociaż spróbuję dokrecic a może przy okazji coś zdiagnozuje


Albo urwie...

_______________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2017, o 20:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
może przy okazji coś zdiagnozuje


Piotrek - żeby coś w tym przypadku PORZĄDNIE zdiagnozować to trzeba zrobić to co piszemy powyżej.
Nic nie wiadomo o sworzniach - nic o stanie uszczelniacza to co chcesz diagnozować ?
Ale Kolega się spytał - odpowiedź dostał a teraz ruch po Jego stronie.
Ja tam bym w tym przypadku balast odkręcił i sprawdził dokładnie wszystko.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2017, o 21:13 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
bury_kocur napisał(a):
Ja tam bym w tym przypadku balast odkręcił i sprawdził dokładnie wszystko.



ja też, cez dyskusjii

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2017, o 19:52 

Dołączył(a): 13 mar 2016, o 20:43
Posty: 84
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Jestem przerażony. :-x
Pozwolę sobie podłączyć się do wątku.
Nie planowałem w tym roku odkręcać balastu. i tak już mam 3 tygodnie opóźnienia z wodowaniem z powodu silnika.
Z tego co czytam i widzę u siebie przy balaście to nie mam wyboru. Co prawda nic się nie sączy i nie wycieka jacht tez nie brał wody. Niby ok
Aczkolwiek na wysokości łączenia kila z kadłubem rdzawe kreski. Oskrobałem luźna szpachle i zobaczyłem coś takiego

https://1drv.ms/f/s!AlVCMCJiPtkehUPBxCqpwb2BnOIi

Bulb obiera się jak "fistaszek" z laminatu
Nie da się porostu odkręcić kila skontrolować uszczelnić/naprawić i przykręcić z powrotem.
Nie kwestionuje konieczności ....
Tylko jedno pytanie zasadnicze.
:mrgreen:
Jak to bezpiecznie i możliwie jak najprościej wykonać co by jeszcze jakichś dodatkowych szkód nie narobić?
:mrgreen:

_________________
Wybaczcie proszę moja pisownie. Taka przypadłość.
Pozdrawiam Jarek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2017, o 20:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2834
Podziękował : 438
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
jarras37 napisał(a):
Jak to bezpiecznie i możliwie jak najprościej wykonać co by jeszcze jakichś dodatkowych szkód nie narobić?
:mrgreen:
Myślę, że powinieneś się zapoznać z tym wątkiem:
http://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=22&t=19905



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: jarras37
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL