Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 cze 2025, o 17:54




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 maja 2017, o 13:12 

Dołączył(a): 30 maja 2017, o 12:42
Posty: 10
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: brak
Dzień Dobry
Od wiosny jestem właścicielką starej (1979r) kabinówki Skipper S-17 w wersji z dwoma kilami uchylnymi.
Łódka ma na sobie ślady upływu lat, ale na dziś najbardziej mnie martwi woda delikatnie przeciekająca z kokpitu pod pokład. W kilku miejscach przy połączeniu podłogi kokpitu z pionową ścianą ławek bocznych są spękania laminatu i najpewniej tamtędy dostaje się woda na podłogę kabiny wewnątrz. Poprzedni właściciel próbował coś od zewnątrz uszczelniać, ale zdaje mi się, że był na etapie przyswajania sobie, że szpachlówka dwuskładnikowa szybko twardnieje :) więc zostały po jego próbach tylko popaprania żelkotu w kilku miejscach podłogowej części kokpitu :/
Na dłuższą metę pewnie by należało wczołgać się na koje i od spodu wylaminować od nowa podłogę kokpitu i przejście jej na pionowe części ławek kokpitu, ale pomyślałam sobie czy na ten sezon nie wystarczyłoby pomalowanie podłogi kokpitu + 10cm wejścia na pionowe ścianki jakąś żywicą tworzącą miękką i szczelną warstwę. Myślałam o czymś typu wylewana guma poliuretanowa - coś takiego z czego się wylewa podłogi na tarasach czy w garażach? Nie mogę jednak znaleźć niczego takiego typowego dedykowanego do pokrywania laminatów, z żeglarskich są farby, ale wątpię czy uszczelnią mi podłogę kokpitu.
Czy znacie jakiś sposób, środki aby szybko uszczelnić laminat, aby docelowy remont przesunąć na jesień- zimę?

Pozdrawiam Beata


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 maja 2017, o 14:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17634
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Proponowałbym zrobić raz, a dobrze. Góra, dwa razy. ;)
Trzeba tylko poszukać, znaczy zlokalizować nieszczelności. Otworzyć pęknięcia w żelkocie skrobakiem na kształt "V". Potem zewnątrz i wewnątrz szpachlówka epoksydowa, taka, która wiąże kilka godzin, ale nie spływa. Wewnątrz ewentualnie, jeśli to konieczne, warstwa laminatu epoksydowo-szklanego, czyli żywica epoksydowa na tkaninie rowingowej, pewnie wystarczy jedna warstwa tkaniny o gramaturze 100-150 g/m². No i po związaniu szpachlówki na zewnątrz wygładzić i pomalować kokpit farbą poliuretanową lub epoksydową. Nie widzę tego, więc "strzelam w ciemno", ale może trzeba dać dodatkową warstwę laminatu w kokpicie, potem wygładzić i pomalować j. w.???

Moim zdaniem, zalewanie "czymkolwiek", nie jest dobrym pomysłem.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 maja 2017, o 17:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Czy kokpit wygląda tak?
Obrazek

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 maja 2017, o 17:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Pytanie czy na pewno cieknie na tych pęknięciach, może jednak nie?
Naprawa jak było wyżej: pęknięcia wyszlifować np Dremelkiem na kształt v i w to szpachlówka epoksydowa (np. Bosman Olivy). Jak spływa, to zakleić taśmą izolacyjną.
Tak na moje oko, to laminowanie od środka w przypadku naprawdę dużych pęknięć (na wylot?).
Ale skoro aż tak cieknie...
Bez zdjęć trudno powiedzieć.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 maja 2017, o 18:39 

Dołączył(a): 30 maja 2017, o 12:42
Posty: 10
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: brak
Postaram się zrobić zdjęcia to podłączę. Pogoda ładna to sobie mogę Dremelem trochę popracować :)
Myślałam, że da się uszczelniać też jakąś wylewaną warstwą poliuretanu.

Zdjęcia nie widzę - albo nie mam jakichś uprawnień, albo jest niepodłączone ? :/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2017, o 00:08 

Dołączył(a): 30 maja 2017, o 12:42
Posty: 10
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: brak
mjs napisał(a):
Czy kokpit wygląda tak?



Bardzo podobnie- ławka nie ma zawiasów, ale też nie jest do samej pawęży, tylko kończy się z 50cm wcześniej

Poniżej zdjęcia robione od środka w kabinie

https://zapodaj.net/b7af57baf8604.jpg.html
https://zapodaj.net/a26a24cb80ae6.jpg.html
https://zapodaj.net/0cffb7d22d60e.jpg.html


Ostatnio edytowano 31 maja 2017, o 06:06 przez Janna, łącznie edytowano 1 raz
poprawiłam cytowanie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2017, o 08:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Beata1975 napisał(a):
zdjęcia robione od środka w kabinie

Wstaw foty miejsc przeciekających na kokpicie.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2017, o 14:43 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 544
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
robhosailor napisał(a):
jedna warstwa tkaniny o gramaturze 100-150 g/m²


No, taka gramatura zbrojenia w laminacie z żywicy epoksydowej, poprawnie wykonanym w odpowiednich warunkach (temperatury i wilgotności) daje grubość 0,1-0,15mm. Taki pergamin. Uch, będzie trzymać, uch! :lol:

Lana żywica polimerowa, co wyście uczepili się "laniem wody". Piszcie o laminacie a nie o laniu żywicy.

Polimery termoutwardzalne i chemoutwardzalne (duroplasty), które twardnieją pod pływem temperatury, nie topią się i nie płyną w związku z tym trudno je formować, są nierozpuszczalne w rozpuszczalnikach organicznych, a ich właściwości wynikają z dużego stopnia usieciowania.Należą do nich żywice epoksydowe, poliestry
nienasycone, silikony, poliuretany, żywice fenolowo -
formaldehydowe, żywice mocznikowe.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2017, o 20:13 

Dołączył(a): 30 maja 2017, o 12:42
Posty: 10
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: brak
konkretnie to chodziło mi o żywicę poliuretanową :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2017, o 21:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
:D Pewnie o poliestrową, bo z takiej jest zbudowany Twój jachcik, więc lepiej trzymać się standardu. Epoksydowa to wyższa półka, ze dwa razy droższa... A poliuretan, to zwykle jest lakier bezbarwny lub barwny, z utwardzaczem albo bez.

Wygląda na to, że coś przecieka przez podłogę kokpitu. Jeśli nie ma dziur, to warto spróbować z wylewką na wypoziomowaną "posadzkę", ale uzbrojoną wcześniej matą szklaną. Dwie warstwy maty 300 g powinno wystarczyć. Zasada jest taka:
- przeszlifować grubym papierem powierzchnię podłogi,
- posmarować żywicą,
- na mokre położyć matę,
- przesmarować żywicą i przewałkować,
- położyć drugą warstwę maty,
- też posmarować żywicą i przewałkować.
Poczekać aż się utwardzi (parę godzin). Przeszlifować powierzchnię, odkurzyć i wylać coś w rodzaju żelkotu (gęsta żywica z barwnikiem) lub topkotu (zawiera parafinę, która powoduje matową i nieklejącą powierzchnię), rozprowadzić równomiernie grzebieniem. Warstwa 0,7 - 1,0 mm.
I jest.

Całkiem możliwe, że cieknie również połączeniem burty z pokładem...

ps. Do żywicy oczywiście utwardzacz.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2017, o 22:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
mjs napisał(a):
- przeszlifować grubym papierem powierzchnię podłogi,
- posmarować żywicą,

brudną powierzchnię? Chyba, że produkty szlifowania chcesz użyć jako wypełniacz? :-P

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2017, o 22:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
boSmann napisał(a):
brudną powierzchnię?

Toż spieszyć się trzeba, bo styrenem jedzie, a i czasu za dużo na zabawę nie ma... pół godziny albo i mniej. ;)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 cze 2017, o 21:57 

Dołączył(a): 30 maja 2017, o 12:42
Posty: 10
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: brak
To jeszcze uściślę- ktoś ma doświadczenia, z żywicą poliuretanową Po LI U Re TA NO WĄ , nie poliestrową czy epoksydową , i nakładaniem takiej w celu uszczelnienia spękanego pokładu z laminatu włókno+żywica poliestrowa+żelkot?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 cze 2017, o 22:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Oni mają:
https://www.netweber.pl/weber-technolog ... anowe.html

Tylko dlaczego koniecznie poliuretanowa, a nie poliestrowa?
Przcie Twoja łódka jest z poliestrów, a nie poliuretanów.

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Beata1975
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL