Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 cze 2025, o 00:08




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 385 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 sie 2010, o 09:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17628
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4513
Otrzymał podziękowań: 4269
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
myszek,
Jak na trochę ćwiczeń, to pewnie niezły wynik , co nie zmienia faktu, że we wszystkim masz rację (ja po kilku próbach - najlepszy wynik wrzuciłem wyżej - się zniechęciłem), chociaż, jak widać niektórzy potrafią w nim projektować. Swoje łódki rysuję jednak ręcznie, a niektóre elementy do nich - zupełnie innym CAD-em.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2010, o 17:54 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
myszek napisał(a):
Właśnie się zastanawiałem, czy wypowiesz się w tym wątku - bo to, co potrafisz wycisnąć z DelftShipa jest imponujące.


Wiesz że jestem zagorzałym fanem tego programu. Ma on oczywiście swoje wady, ale według mnie jest najlepszym darmowym softem wspomagającym projektowanie. Można z niego wydusić bardzo wiele obliczeń. Przy odrobinie wprawy nawet da się posprawdzać kadłub w dowolnym przechyle.


myszek napisał(a):
Poza tym nadal uważam że głupieje przy zupełnie prostych powierzchniach rozwijalnych...


Wydaje mi się że właśnie z rozwijalnymi powierzchniami radzi sobie dośc dobrze. Jeśli sobie nie radzi, to znaczy przeważnie że coś źle narysowaliśmy, a właśnie nielubiane przez Ciebie punkty kontrolne dodatkowo komplikują sprawę. Przy prostych walcowych powierzchniach jest spoko.



robhosailor napisał(a):
Swoje łódki rysuję jednak ręcznie, a niektóre elementy do nich - zupełnie innym CAD-em


Pierwsze szkice zawsze ręcznie. Moja 9-cio letnia córa zawsze narzeka na deficyt kartek w zeszytach w kratę. Potem jednak staram się je zdigitalizować, aby uzyskać przynajmniej podstawowe obliczenia (no i te cholerne kartki zawsze mi ktoś posprząta).
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2010, o 13:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Mc-30, nie pomyśl że chce cię spławić, ale jeżeli jesteś na początku zabawy w projektowanie łódek, to naprwadę polecam zaopatrzyc się w parę książek, Marchaj i Milewski, oraz Patalasa "Żagle i motory". U Patalasa znajdziesz np tabelę jak dobierać moc silnika do wielkości, ciężaru łódki i o czekiwanej prędkości.
W delftshipe design hydrostatics wyświetla nam raport z podstawowymi parametrami kadłuba, tu niestety slownik w dłoń i tlumaczymy sobie sami... Jest jeszcze jedna możliwości - poszukaj w goglach pana Mariana Strzeleckiego konstruktora jachtów (np. Micro Pip) i poproś go o spolszczenie do delftshipa.

Pozdrawiam
Lukasz


Ps. Ja zacząłem zabawę od freeshipa, zaprojektowalem sobie swój jacht, potem zacząłem czytać i stwierdziłem że prawie wszystko w nim jest nie tak... Ale człowiek uczy się na swoich błędach...

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2010, o 16:27 

Dołączył(a): 22 sie 2010, o 16:30
Posty: 14
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: szczur lądowy ;)
Dzięki Łukasz. Jeśli chodzi o spolszczenie to nie mam problemu już sam się za to wziąłem. Przy ściąganiu Delfshipa z ich strony można od razu ściągnąć programik do samodzielnego tłumaczenia na jakikolwiek język chcesz. A że u mnie z angielskim nie jest tak źle to sobie z tłumaczeniem dam radę + słowniki bo wszystkich fachowych terminów żeglarskich nie znam. No właśnie ta tabelka Hydrostatics tłumaczenie to jedno i da się szybko i łatwo przeskoczyć, a drugie już gorsze to zrozumienie co się przetłumaczyło, do czego służy :) Książki na pewno przestudiuje o ile są dostępne.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2010, o 08:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1212
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 727
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
przemek napisał(a):
Wiesz że jestem zagorzałym fanem tego programu. Ma on oczywiście swoje wady, ale według mnie jest najlepszym darmowym softem wspomagającym projektowanie. Można z niego wydusić bardzo wiele obliczeń. Przy odrobinie wprawy nawet da się posprawdzać kadłub w dowolnym przechyle.


Hm, a jak właściwie? Narysować ręcznie obie połówki oddalone od diametralnej i przechylić?

Na razie chyba zgłoszę się do Ciebie na korepetycje, bo mam kłopoty z wrysowaniem zładu w kadłub. Np. jak odkleić gródź od poszycia, żeby nie buntowało się przy obliczeniach hydrostatyki? Jak narysować boczne ścianki koi, tak żeby sięgały do koi i nie wyżej? Ba - jak wyciąć dziurę w grodzi...
Jak właściwie przenieść obiekt na inną warstwę? - bo czasami się udaje, a czasami nie.

pozdrowienia

krzys

ps.
przemek napisał(a):
Pierwsze szkice zawsze ręcznie. Moja 9-cio letnia córa zawsze narzeka na deficyt kartek w zeszytach w kratę.


A to tak wszyscy chyba :) Ja zawsze na papierze w kratkę w skali 1:20


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2010, o 20:15 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
myszek napisał(a):


Hm, a jak właściwie? Narysować ręcznie obie połówki oddalone od diametralnej i przechylić?


Próbowałem w ten sposób, ale przynosi kiepskie efekty. Wystarczy zaznaczyć w oknie warstw brak symetr i wrysować kadłub. Wtedy możemy go dowolnie przechylać (patrz załącznik przechył 3,5,7,10,20,30 stopni). Fajną sprawą jest sprawdzenie jak jachcik stanie w porcie bez załogi w kokpicie, znaczy jak wysoko dupkę podniesie.

myszek napisał(a):
Np. jak odkleić gródź od poszycia, żeby nie buntowało się przy obliczeniach hydrostatyki?


to jest akurat bardzo proste. Znowu okno warstw i na warstwach, na których wrysowaliśmy grodzie odznaczamy użycie hydrostatyki. To wszystko. W zasadzie nie używam hydrostatyki do żadnego elementu oprócz poszycia kadłuba.


myszek napisał(a):
Ba - jak wyciąć dziurę w grodzi...


Tworzymy wewnątrz grodzi kilka krawędzi, tak aby obrysowały dziurę, następnie dzielimy przyszłą dziurę jeszcze jedną krawędzią i od razu wyrzucamy ją do kosza.


myszek napisał(a):
Jak właściwie przenieść obiekt na inną warstwę? - bo czasami się udaje, a czasami nie.


Nie wiem. Dla mnie każdy nowy element to nowa warstwa. Tak jest chyba najprościej i dodatkowo możemy je sobie ponazywać. Poza tym jest to jedyny program 3D, którego się nauczyłem i pewnie robię dużo rzeczy nie tak jak trzeba, ale jakoś wychodzi. Tak jak pisałem używam go do obliczeń i ogólnego widoku łódek w trzech wymiarach. Do tego się świetnie nadaje. Reszta w zeszycie i Corelu.

No i jeszcze co do kiepskich rozwinięć. Program wypluł takie rozwinięcia do kuterka z kilku postów wyżej. Szkoda jedynie że wersja demo nie potrafi tego rysunku zapisać ani wydrukować. Pozostaje screenować i przerysowywać z siatki.


pozdrawiam
Przemek


Załączniki:
rozwin.jpg
rozwin.jpg [ 40.48 KiB | Przeglądane 11205 razy ]
przechyl.jpg
przechyl.jpg [ 28.07 KiB | Przeglądane 11242 razy ]

Za ten post autor przemek otrzymał podziękowania - 2: MC-30, myszek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2010, o 23:49 

Dołączył(a): 22 sie 2010, o 16:30
Posty: 14
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: szczur lądowy ;)
myszek napisał(a):
Próbowałem w ten sposób, ale przynosi kiepskie efekty. Wystarczy zaznaczyć w oknie warstw brak symetr i wrysować kadłub. Wtedy możemy go dowolnie przechylać (patrz załącznik przechył 3,5,7,10,20,30 stopni). Fajną sprawą jest sprawdzenie jak jachcik stanie w porcie bez załogi w kokpicie, znaczy jak wysoko dupkę podniesie.


No Przemek wreszcie ujawniłeś trochę swoich tajemnic. Małymi kroczkami i da się to zakumać :) Pod słowami "wrysować kadłub" rozumiem że kryje się opcja Lustro. Pytanie tylko jak Ty sam do tego doszedłeś ? Bo w tutorialu nic na ten temat nie ma...

Ps. Przynajmniej w tych które posiadam

*****

A tutaj zamieszczam parę fajnych obrazków pomagających trochę zrozumieć Hydrostatic w j. ang. ale jakoś dla mnie jest to bardziej zrozumiałe po przetłumaczeniu niż to co znalazłem po polsku hehe. I tak nie czaje wszystkiego tz. może i rozumiem trochę tylko nie potrafię tego zamienić na konkretne cyferki "Delftship" i ocenić czy tak może być czy nie :)

Załącznik:
loagif.gif
loagif.gif [ 6 KiB | Przeglądane 2985 razy ]



Załącznik:
Komentarz: The 'horizontal' difference between the BOA and the BWL is also referred to as 'flare'. A large flare rapidly changes the position of the TCB (transversal center of buoyancy) of the kayak when leaned to the side. The TCB moves farther sideways or 'outboard', underneath the paddler's TCG (transversal center of gravity) thus providing support and resistance to capsize. This is called "secondary" or "reserve" buoyancy. A good analogy is the example of a trimaran outrigger. The farther the outrigger (buoyant volume) is from the main hull, the more resistant the craft becomes to the 'heeling moment' or force of the sail that would keel it over. That is also a main reason why sailboats are relatively 'wide' and feature large hull flare.
beamgif.gif
beamgif.gif [ 7.92 KiB | Przeglądane 11182 razy ]



Załącznik:
Komentarz: Draft is measured from baseline to the designed waterline. It is the amount that the kayak is submerged in the water.
draftgif.gif
draftgif.gif [ 4.36 KiB | Przeglądane 11182 razy ]



Załącznik:
Komentarz: The "Volume" indicates the volume of sea water (ft^3) the kayak displaces at the designed displacement (lb). Note that sea water is denser than fresh water so even though the kayak has the same displacement (kg or lb), the volume displaced will be slightly higher in fresh water. This means that the kayak will be submerged more in fresh water. In practical terms, this is of no consequence.
Let's say the volume displaced is 4 ft^3 so the difference is about 6.8lb between fresh water and sea water displacement. This translates to about 1/8" (2mm) difference in draft.
Salt water is used for all calculations.
Sea water density - 1025,9 kg/m^3 or 64 lb/ft^3
Fresh water density - 1000 kg/m^3 or 62.3 lb/ft^3

volumegif.gif
volumegif.gif [ 5.25 KiB | Przeglądane 11182 razy ]



Załącznik:
Komentarz: LCB is the distance from the start of the waterline to the center of the volume the kayak displaces. The center of the displaced volume is called a 'centroid' but LCB is just the x direction component of its coordinates. The others are VCB - vertical center of buoyancy and TCB - transverse center of buoyancy.
The center of buoyancy as an imaginary focus of all vertical forces that keep the kayak afloat. Its counterpart, the LCG, is the focus of all loads that push the kayak down. Under normal conditions and In the absence of other forces LCB and LCG are in balance or equilibrium.

The %LCB is the longitudinal location of the LCB with respect to the waterline. %LCB is what often distinguishes whether a kayak is 'Fish' or 'Swede' form. Fish form kayaks have LCB less than 50% of LWL while Swede hull forms are more than 50%. Swede hullforms displace water more efficiently, reducing the effect of wave resistance and are therefore faster, especially at higher cruising and racing speeds. Smaller pitching motion in waves, good handling in following seas (waves coming from the back) and drier ride are few other benefits of Swede hull forms.
All One Ocean Kayak designs are Swede hull forms.

LCB in sea kayaks ranges from 49% for 'Fish forms' up to 55% for 'Swede forms'. Designs beyond these limits result in poor directional stability as in the Swede forms or lack of maneuverability as in the Fish forms.

lcbgif.gif
lcbgif.gif [ 4.39 KiB | Przeglądane 2985 razy ]



Załącznik:
Komentarz: Vertical center of buoyancy (VCB) is the vertical coordinate of the displaced volume centroid. Hard chine and flat bottom boats have lower VCB than rounder or elliptical hulls. Higher VCB has positive effects on secondary stability.
vcbgif.gif
vcbgif.gif [ 5.16 KiB | Przeglądane 2985 razy ]



Załącznik:
Komentarz: Waterplane area is the horizontal patch of surface that is formed by the intersection of the kayak hull at the designed waterline (or Draft) with the surface of the water. The Waterplane has an affect on wave resistance, stability and pitching in waves.
LCF is the longitudinal coordinate of the Waterplane Centroid from the start of the waterline.
%LCF is the longitudinal location of the Waterplane centriod with respect to the length of the waterline. The axis of the pitching motions (rocking back and forth) in a boat mostly coincides with the LCF. In general, the larger the %LCF the smaller the amplitude of pitching.

lcfgif.gif
lcfgif.gif [ 7.96 KiB | Przeglądane 2985 razy ]



Załącznik:
Komentarz: Sinkage measures the distance a kayak sinks for a given load on top of the 'displacement'. This is very useful to know when loading kayak with gear. It suggests the amount of loading before the kayak's performance is noticeably degraded.
This measurement is not linear. This means that the sinkage for a given kayak may be 92lb/inch, but it may be only 38lb per 0.5inch but 220lb per 2 inches.

sinkgif.gif
sinkgif.gif [ 4.41 KiB | Przeglądane 11182 razy ]



Załącznik:
Komentarz: Unlike the prismatic coefficient, Cb is not constrained by the crossectional shape of the hull so it measures the fullness of the entire displaced volume rather than the 'tips' alone. If the hull filled the entire block defined by LWL x BWL x Draft, the Cb would equal 1.

Both the Cm and Cp are related to the Block coefficient in the following relationship CB=Cp x Cm. Large block coefficient makes for 'squat' hulls with poor directional stability.

blockgif.gif
blockgif.gif [ 12.83 KiB | Przeglądane 11182 razy ]



Załącznik:
Komentarz: Midship coefficient is defined as the ratio of the maximum sectional area of the hull divided by the rectangular area formed by the waterline beam and draft. The larger the Cm the more rectangular and hard chined the sections. Note, that water must bypass this shape as the kayak plows its way through it and a large Cm implies more drag. Cm is a large factor in determining the shape of the hull as well as the surface area. The compromise here is between the largest Ax with the smallest perimeter and the stability of the craft. An efficient crossectional shape would have to be elliptical but this is not always desirable if a hull must perform well in ways other than pure speed. Needless to say, its all carefully balanced compromise.
midshipgif.gif
midshipgif.gif [ 11.97 KiB | Przeglądane 11182 razy ]



Załącznik:
Komentarz: Prismatic coefficient determines the 'fatness' or 'fineness' of the hulls ends. It is the ratio of the 'displaced volume' divided by a block, the volume of which equals the length of the waterline multiplied by the hull's maximum crossectional area. The slimmer the tips of the kayak the less volume of the block the hull occupies and the smaller the Prismatic coefficient. Conversely, imagine a boat such as a barge or pontoon that would fill the entire volume of the block. In this instance the Cp would be equal to 1.

Prismatic coefficient is one of the more important factors used in determining the general shape of the hull for a given performance envelope. There is a direct correlation between Prismatic coefficient, hull speed and waterline length as relates to wave resistance. Cp is incorporated into most 'Hull performance' prediction algorithms and is also used by hull designers to shape their boats for optimal performance within the desired speed range.

Cp's for kayaks range from 0.45 for lower speed hulls up to 0.65 for racing kayaks.

prismgif.gif
prismgif.gif [ 12.2 KiB | Przeglądane 11182 razy ]



Załącznik:
Komentarz: Like the Cm, the Waterplane coefficient expresses the fullness of the waterplane. Full waterplane is an essential ingredient in a seaworthy kayak design. It improves secondary stability as well as handling behavior of the kayak in rough conditions.
cwpgif.gif
cwpgif.gif [ 11.41 KiB | Przeglądane 11182 razy ]



Załącznik:
Komentarz: Area / Displacement Ratio

This ratio is one of the true measurements of the wetted surface area as it relates to the displaced volume it contains. For example, kayak X that has a low A/D ratio can take a bigger load or fit a heavier paddler than kayak Y, even though both have the same wetted surface. Since both kayaks will have the same viscous resistance, kayak X will be more efficient because it is not penalized by the extra weight.

This ratio is useful only in conjunction with other hydrostatic indicators. For example, a sphere which has the lowest A / D ratio of all solid objects, would hardly make a suitable craft.

Kayak A/D ratios range from 8.1 for fast round hulls to about 9.4 for hard chined, flat bottom 'dragsters'.
The ratio has no units because they cancel out. Length / Beam Ratio

This ratio is the LWL divided by BWL and is a generally good predictor of kayak performance. The range goes from about 5 for very short recreational kayaks to more than 14 for high performance sprint kayaks. The higher the ratio the higher the potential speed because of reduced wave resistance

adratiogif.gif
adratiogif.gif [ 6.17 KiB | Przeglądane 11182 razy ]



Załącznik:
Komentarz: Both the front and rear depth measurements of the cockpit are essential for proper matching of the kayak to the size and paddling style of the kayaker. The measurements apply to the usable inside cockpit.
cocdepth.gif
cocdepth.gif [ 4.8 KiB | Przeglądane 11182 razy ]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2010, o 10:25 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
MC-30 napisał(a):

Pod słowami "wrysować kadłub" rozumiem że kryje się opcja Lustro.



Ja to do tej pory robiłem bardziej na piechotę, ale sprawdziłem na szybko. Zaznaczyć na warstwie brak symetrii, wtedy zniknie nam hydrostatyka, ale da się ją zaznaczyć, wykonać odbicie lustrzane i mamy to samo. Jeśli zamierzasz się w to bawić to pamiętaj że po przechyleniu kadłuba na burtę pokombinować z zanużeniem i pochyleniem na dziób, tak aby wyporność i położenie środka wyporu pozostało takie same.
Według mnie jest to typowe przechytrzenie programu, ale daje świetne efekty.
MC-30 napisał(a):
Pytanie tylko jak Ty sam do tego doszedłeś ? Bo w tutorialu nic na ten temat nie ma...


Nawet nie czytałem żadnego turtorialu. Po prostu bawiłem się kombinowałem i wyszło.
Nie wiem jak tworzycie nowe warstwy. Ja mam na to taki szybki sposób. Dodaj cylinder, zaznaczam pole stwórz nową warstwę, liczbę punktów zmieniam na 2 (koniecznie w tej kolejności) i program tworzy płaszczyznę prostopadłą do KLW.
Jeszcze jedna rada. Dobrze gdy na styku dwóch osobnych płaszczyzn (np. pokład krawędź burty mamy tą samą ilość punktów. Wtedy możemy je na siebie nałożyć i krawędzie sie pięknie zejdą.


Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2010, o 12:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1212
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 727
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
przemek napisał(a):
to jest akurat bardzo proste. Znowu okno warstw i na warstwach, na których wrysowaliśmy grodzie odznaczamy użycie hydrostatyki. To wszystko. W zasadzie nie używam hydrostatyki do żadnego elementu oprócz poszycia kadłuba.

Tworzymy wewnątrz grodzi kilka krawędzi, tak aby obrysowały dziurę, następnie dzielimy przyszłą dziurę jeszcze jedną krawędzią i od razu wyrzucamy ją do kosza.


Ano, próbuję, klnę i próbuję :)
Na razie klnę głównie na różne "invalid pointer operation" czy też "access violation at...", które mi się pojawiają przy okazji.

Na razie mam inne zmartwienie: muszę uporządkować rysunki Aurory. Wiesz jaka to robótka?...

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2010, o 19:06 

Dołączył(a): 22 sie 2010, o 16:30
Posty: 14
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: szczur lądowy ;)
Witam. Dodam jeszcze coś o dodawaniu wręgów znalezionego w necie. Ale się tym jeszcze nie bawiłem. Więc nie wiem jak to działa. W ogóle za wiele nie wiem o tym prog. ale szukam i szukam aż znajdę. Pobujać już łódką umiem ale zinterpretować wyniki tego bujania w "Hydrostatic raport" heh
Będę się jeszcze długo przyglądał tym cyferką :)

Cytat "za pomocą ikonki z namalowanym nożem generujemy wręgi, wzdłużnice i wodnice: guzikiem 'N+' określamy odstęp między tymi liniami i program sam je automatycznie generuje."
Załącznik:
Komentarz: Wygląd ikonki
Nowy-2.jpg
Nowy-2.jpg [ 3.18 KiB | Przeglądane 11120 razy ]
Załącznik:
Komentarz: screen
hanza_030.jpg
hanza_030.jpg [ 27.5 KiB | Przeglądane 11120 razy ]



*****

Kolejna ciekawa informacja dla amatorów heh.
Sam to tłumaczyłem z ang. także mogę się mylić...

Zakładka "Resistance"
V-wiadomo
RF-opór tarcia
RR-opór szczątkowy pozostały (spowodowanych przez fale, różnice ciśnień pomiędzy dziobem a rufą etc).
PE-to moc potrzebna na śrubie (moc skuteczna) do napędzania statku/łodzi przy określonej prędkości.

I teraz pytania do ekspertów:
1. PE - w jak jednostkach ta moc jest kW ?
2. O co chodzi z oporem Delftship a oporem John Winters ? (oba wykresy pokazują jednostkę kN ale różnice są duże)
Załącznik:
Opót Delfship.pdf [13.06 KiB]
Pobrane 327 razy
Załącznik:
Opór John Winters.pdf [12.26 KiB]
Pobrane 269 razy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2010, o 18:04 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Tak sobie kombinowałem, aby po rozmowie o tym że się nie da modelować Delftshipem, udowodnić że się da. Chciałem narysować coś ala rendering lj78, ten z wnętrzem. Niestety cierpliwości nie starczyło mi na wiele. Dowiodłem sobie po raz kolejny że program nadaje się tylko do obliczeń i ogólnego obrazu łódki. Ale za to wyszło mi całkiem fajne, turystyczne pływadło. 7metrów długości, 2,5 szeroka, w kabinie, nad powierzchnią komunikacyjną 180cm, 5 całkiem wygodnych koi i wszystko całkowicie rozwijalne, tak by z dykty dało się poskładać.
Pozdrawiam
Przemek


Załączniki:
Schowek wag.jpg
Schowek wag.jpg [ 27.18 KiB | Przeglądane 11085 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2010, o 21:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Przemek pokazał, że można, wiec też trochę powalczyłem z FS, ale w kierunku niesymetrycznych obiektów pływających:)
Da się, ale nadal twierdzę że DS/FS jest upierdliwy przy modelowaniu:)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Pozdrawiam
Łukasz

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2010, o 09:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1212
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 727
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
przemek napisał(a):
Ale za to wyszło mi całkiem fajne, turystyczne pływadło. 7metrów długości, 2,5 szeroka, w kabinie, nad powierzchnią komunikacyjną 180cm, 5 całkiem wygodnych koi i wszystko całkowicie rozwijalne, tak by z dykty dało się poskładać.


lj78 napisał(a):
Przemek pokazał, że można, wiec też trochę powalczyłem z FS, ale w kierunku niesymetrycznych obiektów pływających:)


Coraz fajniejsze rzeczy Wam wychodzą :) (chociaż z Przemkowych konstrukcji wolę to małe morskie). BTW, Przemek, może dałbyś się wciągnąć do projektu 5m non-stop? O ile oczywiście chętnemu nie przejdzie ;)

No i oczywiście, wraca pomysł na zrobienie łódki klasy Oriona - ze sklejki, w zestawie do samodzielnego składania... miałoby to sens?

Mnie jednak trochę tęskno za tym, co robili kiedyś Milewski, Workert, Powalajew... za kadłubami całkowicie rozwijalnymi, a jednak o obłych liniach z minimalną ilością kantów. Spróbowałem narysować swój "szkuner amerykański" według takiej zasady, nawet wyszło (ręcznie w Corelu) - przy czym obłe dno jest powierzchnią walcową.

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2010, o 10:50 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
myszek napisał(a):
(chociaż z Przemkowych konstrukcji wolę to małe morskie).


Pobawiłem się trochę, i całkiem przyjemny cruiser mi się urobił. Przynajmniej mi się podoba.
A z jeszcze mniejszego, prostszego, morskiego i tez całkiem urokliwego mam coś takiego. Tyle,że kadłuba nie jestem do końca pewien pewien. Skrzynkowy kil o przekroju trójkąta, miał by być zasypywany, do poziomu podłogi piachem z plaży, dla ułatwienia transportu.

myszek napisał(a):
BTW, Przemek, może dałbyś się wciągnąć do projektu 5m non-stop? O ile oczywiście chętnemu nie przejdzie ;)


Jeżeli tylko mógł bym jakoś pomóc, bardzo chętnie.

myszek napisał(a):
No i oczywiście, wraca pomysł na zrobienie łódki klasy Oriona - ze sklejki, w zestawie do samodzielnego składania... miałoby to sens?


O tym Orionie mulę Cię już dość długo. Zróbmy dwie wersje, zobaczymy co będzie.

myszek napisał(a):
Mnie jednak trochę tęskno za tym, co robili kiedyś Milewski, Workert, Powalajew... za kadłubami całkowicie rozwijalnymi, a jednak o obłych liniach z minimalną ilością kantów.

Spróbowałem narysować swój "szkuner amerykański" według takiej zasady, nawet wyszło (ręcznie w Corelu) - przy czym obłe dno jest powierzchnią walcową.


Ja uwielbiam typowe szyte i klejone łodki, które zaczyna się budować od poszycia. Taka budowa po prostu bardziej cieszy. Aurorę dało śie w taki sposób pozwijać, nie wiem jak by to wyszło w większych rozmiarach.

Pozdrawiam
Przemek


Załączniki:
kuterek.jpg
kuterek.jpg [ 16.07 KiB | Przeglądane 10964 razy ]
WAGABUNDA.jpg
WAGABUNDA.jpg [ 17 KiB | Przeglądane 10964 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2010, o 13:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17628
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4513
Otrzymał podziękowań: 4269
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Wrócę na chwilę do tego wątku...

Szukając odpowiedzi na pytania dotyczące mojego ulubionego CAD-a (DesignCAD 3D Max, którego używam na co dzień w swojej pracy zawodowej), który nie jest dedykowany do projektowania jachtów, ale dzięki swojej otwartości i uniwersalności bywa do tego celu używany, znalazłem coś takiego:

http://www.magicsystems.com/CaveLamb%27s%20Boat.htm

Ten tani (dziś mniej niż 90 dolców) programik może być rozszerzony przez użytkownika również o wiele funkcji obliczeniowych i inżynier, który zna się na rzeczy może sam go sobie dostosować do swoich potrzeb (np. obliczeń stateczności, bo objętości brył program liczy automatycznie).

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 paź 2010, o 21:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
robhosailor napisał(a):
...(DesignCAD 3D Max, którego używam na co dzień w swojej pracy zawodowej)...


Właśnie jest na Amazonie za niecałe 18 dolców, ale niestety do Polandii nie wysyłają...

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 paź 2010, o 21:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17628
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4513
Otrzymał podziękowań: 4269
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
lj78 napisał(a):
robhosailor napisał(a):
...(DesignCAD 3D Max, którego używam na co dzień w swojej pracy zawodowej)...


Właśnie jest na Amazonie za niecałe 18 dolców, ale niestety do Polandii nie wysyłają...

Jeśli jesteś zainteresowany, to jest polska wersja (droższa od amerykańskiej! :( ) dostępna u polskiego dystrybutora, który czasami również ma wersję oryginalną po cenie katalogowej przeliczonej na PLN. Kontakt na priv, bo nie chcę być posądzony o jakąś reklamę (po prostu - informuję o tym, co znam, lubię i czego sam używam, chociaż zdaję sobie też sprawę z wad, ale to jest software za mniej niż 100 a nie np. za 1800 dolców).

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 paź 2010, o 21:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
lj78 napisał(a):
robhosailor napisał(a):
...(DesignCAD 3D Max, którego używam na co dzień w swojej pracy zawodowej)...


Właśnie jest na Amazonie za niecałe 18 dolców, ale niestety do Polandii nie wysyłają...

Pogadaj z Monią to może uda się przesłać do niej a potem do Polski z Anglii ;)

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 paź 2010, o 21:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Kolos napisał(a):
Pogadaj z Monią to może uda się przesłać do niej a potem do Polski z Anglii ;)


Niestety do Anglii też nie wysyłają, jedynie terytoriom USA, bez Alaski i Hawajów...

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 paź 2010, o 21:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17628
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4513
Otrzymał podziękowań: 4269
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
A niech tam (modowie "uwentualnie" wywalą):

http://www.cadprojekt.pl/DesignCAD%203D%20Max%2019.aspx

To jest wersja 19.1 PL, ale można zapytać dystrybutora o wersję 20 EN (download, lub box).

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 paź 2010, o 22:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
robhosailor napisał(a):
Jeśli jesteś zainteresowany, to jest polska wersja (droższa od amerykańskiej! :( ) dostępna u polskiego dystrybutora


Właśnie ciągnę wersję demo, zobaczę co warty jest ten program. Cena jednak jest interesująca.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 paź 2010, o 22:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17628
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4513
Otrzymał podziękowań: 4269
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
lj78 napisał(a):
zobaczę co warty jest ten program.


Dla mnie sporo np. wersję dla DOS używałem od 1993(? chyba ?) do projektowania architektury stoisk targowych np.:
Obrazek

Dzisiaj mam wersję 18.2 (i spełnia moje wymagania) do rysunków 2D:
Obrazek

Obrazek

Również do projektowania swoich łódek:
Załącznik:
Komentarz: szkic katamaranika
Moj_kat_screen02.jpg
Moj_kat_screen02.jpg [ 132.24 KiB | Przeglądane 11651 razy ]


oraz np. rysowałem żagielki do mojej Beth:
Obrazek

Modeluję czasami w też w 3D, ale ostatnio używam też innego (droższego) programu specjalizowanego do projektowania wnętrz, więc trochę mniej w DesignCADzie.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 paź 2010, o 23:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Z opisu programu wynika, że może importować iges'y, więc z kadłubami z freeship'a problemów raczej nie będzie.
Hmm... wersja opisana jako demo, żąda ode mnie numeru seryjnego, ech... jutro poszukam innej wersji testowej.
Robercie, z twoich screen'ów program prezentuje się całkiem zacnie.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 paź 2010, o 08:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17628
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4513
Otrzymał podziękowań: 4269
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
lj78 napisał(a):
Z opisu programu wynika, że może importować iges'y, więc z kadłubami z freeship'a problemów raczej nie będzie.


Trzeba się liczyć z tym, że formaty plików wymiany bywają różne i zgodność między nimi nie jest idealna - w swoim projekcie z dziedziny ergonomii robiłem testy eksportu do DWG i zgodność występuje tylko wstecz do formatu DWG 2000, a nowsze wersje się otwierają z błędami. Przypuszczam, że podobnie może być z DXF i z IGES. Używam też darmowego DoubleCAD XT (ale to program raczej tylko 2D - zastępuje AutoCADa LT) i IntelliCADa (dot4CAD) - ze wszystkich najbardziej lubię jednak DesignCADa, ale to może być też kwestia przyzwyczajenia, bo interfejsy i sposób obsługi się różnią między sobą i jak ktoś najpierw polubi jeden, to potem może nie polubić innego.

Cytuj:
Robercie, z twoich screen'ów program prezentuje się całkiem zacnie.


Moim zdaniem, to bardzo zacny programik od początku dedykowany small biznesowi, który z jakichś dziwnych powodów traci rynek - wersję dla DOS (osobno 2D i 3D) kupowałem za poważne pieniądze (prawie 1000$), a już wtedy był to program uważany za najlepszą, tanią alternatywę AutoCADa i wygrywał wiele rankingów i testów rynkowych (możliwości/cena), co mu wcale nie pozwoliło na opanowanie rynku - w przeciągu lat firmy producenckie wyprzedawały się z praw do niego, a cena spadała. Teraz (jak pisałem) jest to poniżej 100$, ale, na szczęście, jest wciąż rozwijany i powstają kolejne wersje.

Jedną z zalet jest wbudowany język programowania do tworzenia własnych poleceń (BasicCAD) oparty na zasadach języka Basic, który pozwala na tworzenie własnych, zaawansowanych funkcji programu. Jeżeli ktoś potrafi się nim posłużyć, to tworzy swoje własne środowisko projektowo-obliczeniowe, podobnie, jak w AutoCADzie za pomocą języka AutoLisp. To jest na prawdę program do zastosowań profesjonalnych, a nie tylko zabawka. Tutaj, na stronie poprzedniego producenta jest galeria jego możliwości i zastosowań: http://www.upperspace.com/gallery/

np:
Obrazek

Chociaż pewnie nas bardziej interesują takie zastosowania:
Obrazek
Obrazek

Obrazek

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2010, o 16:02 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Właśnie pojawiła się nowa wersja Delftshipa. W zasadzie to samo co stara wersja, poza efektowniejszym wyglądem. Poprawili dość znacznie jakość generowanych renderingów. Szkoda,że w dalszym ciągu nie można dodawać tekstur. Pobawiłem się trochę i mój bornholmowy kuterek wygląda teraz, jak z całkiem poważnego softu.
Pozdrawiam
Przemek


Załączniki:
kuterek.jpg
kuterek.jpg [ 82.89 KiB | Przeglądane 11522 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2010, o 16:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17628
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4513
Otrzymał podziękowań: 4269
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
przemek napisał(a):
mój bornholmowy kuterek wygląda teraz, jak z całkiem poważnego softu.


Bardzo ładnie! :)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2010, o 16:31 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Dzięki Robercie. A swoją drogą szkoda, że poumierały bornholmowskie i około światowe wątki. Czyżby wszystkim przeszły wielkie rejsy na małych łódkach?? Miejmy nadzieję że nie.
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2010, o 16:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17628
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4513
Otrzymał podziękowań: 4269
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
przemek napisał(a):
Czyżby wszystkim przeszły wielkie rejsy na małych łódkach?? Miejmy nadzieję że nie.

Na pewno nie wszystkim - idzie zima, więc pewnie i wątki wrócą... (może dorzucę coś swojego?)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2010, o 16:44 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
robhosailor napisał(a):
- idzie zima,


No to na zimę, dołożyłem sobie pikowany materacyk;-)
Pozdrawiam
Przemek


Załączniki:
kuterek.jpg
kuterek.jpg [ 81.99 KiB | Przeglądane 11244 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2010, o 16:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17628
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4513
Otrzymał podziękowań: 4269
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
przemek napisał(a):
No to na zimę, dołożyłem sobie pikowany materacyk;-)

Super! :)
Rzeczywiście ten nowy DelftShip wygląda całkiem dobrze :)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 385 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL