Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 1 lis 2024, o 01:16




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 179 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 lis 2016, o 23:09 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Leszku, przy tej okazji dziękuję za zaciski na kable.

Pozdrowienia

Andrzej

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16



Za ten post autor Andrzej Kolod otrzymał podziękowanie od: Olesiak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2016, o 18:43 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8922
Podziękował : 4041
Otrzymał podziękowań: 1934
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marian Strzelecki napisał(a):
Znając jachty M@rka wiemy też, że nie był w żadnym swoim "zakochany" (choćby dlatego, że zmieniał)


Widzisz, mam aktualnie 3 wlasna lodke , wczesniej byl Cruiser 22 potem po dlugiej przerwie Eythene 24 a teraz mam Lasera 28 ktorego usiluje sprzedac. Kazda wybieralem starannie, z kazdej bylem/jestem bardzo zadowolony ale tez mam marzenia :) Kupujac elementy pierwszej mialem juz ponad 20 lat doswiadczenia na slodkich i slonych wodach.
Zdjecia wnetrza mojej lodki sa w ogloszeniu o sprzedazy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2016, o 19:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13817
Podziękował : 10344
Otrzymał podziękowań: 2449
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
Kazda wybieralem starannie, z kazdej bylem/jestem bardzo zadowolony ale tez mam marzenia :)

A co teraz kupisz?
MJS

ps aaa i nie wstydz się :roll: podaj adres ogłoszenia .

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIPem. Za co? ...i po co byłem?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności tak łatwo"Churchill.

Kłania się: Orwell i Huxley.

Zapraszam na fejsa:

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2016, o 19:37 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8922
Podziękował : 4041
Otrzymał podziękowań: 1934
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Prosze bardzo

http://www.portalzeglarski.com/news_sai ... rettyPhoto[photos]/0/

jesli mało, moge Ci podeslac wiecej na priva. Tak sobie mysle ze majac do wyboru Maxusa 28 (a plywalem z Victorem na "Babooshce") to wybralbym mojego "Asso".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2016, o 20:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13817
Podziękował : 10344
Otrzymał podziękowań: 2449
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ja natomiast wybrał bym ... Kiwi. :mrgreen: opss > Bostroma :cool:
(wiesz dlaczego?)

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIPem. Za co? ...i po co byłem?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności tak łatwo"Churchill.

Kłania się: Orwell i Huxley.

Zapraszam na fejsa:

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2016, o 20:16 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
jeśli miałbym pływać po Bałtyku to bez żadnych wątpliwości wybrałbym Lasera niż Bostroma.
mimo że laser krótszy

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

dodam,że 5 lat temu byłoby odwrotnie :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2016, o 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
M@rek napisał(a):
RyśM napisał(a):
M@rek napisał(a):
Co do solidnosci konstrukcji Cartera, o urywajacych sie balastach slyszales ? :) Oczywiscie po jakims czasie to poprawiono
Urywające siem balasty Cartera dotyczyły oryginalnej konstrukcji Dicka Cartera, notabene produkcji skandynawskiej. 200 czy 300 szt robionych w szwecji, jeśli nie mylę.


Ano, mylisz sie :) Carterow 30 w Szwecji nie budowano. Budowano w GB ( Northshore) Grecji ( Olimpic) Polsce ( Teliga i Stogi) oraz w Australii. Problem z brakiem wzmocnien w czesci dennej pojawil sie na zbudowanej w Stogach "Umbriadze" w regatach w ciezkich warunkach. Potem na paru innych. W konsekwencji w trakcie remontow powstawiano "pajaki" ktore weszly do seryjnej produkcji.


Umbriaga weszła zdrowo na mielizne Skoszewska, o czym się czarterowicze nie pochwalili a potem Jurek M. na MP z wyścigu musiał się wycofać bo równo brali wodę. Pytałem nawet czy asekuracji nie potrzebują.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2017, o 19:46 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Andrzej Kolod napisał(a):
"Amnezja"
W końcu wpadłem na nazwę Boströma w Kamieniu.

"Amnezja" teraz w Gdańsku w czarterze chodzi :-(
Obecny właściciel opowiada jakieś dyrdymały, że to MKII o zanurzeniu 170cm, a właśnie zanurzenie jest podstawową różnicą między pierwsą wersją a tzw.MKII.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2017, o 06:05 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8922
Podziękował : 4041
Otrzymał podziękowań: 1934
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Dlaczego od razu dyrdymaly ?

http://www.udkik.dk/app/yyshow.jsp?id=B31MARKII&pr=1179


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2017, o 06:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14175
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1937
Otrzymał podziękowań: 2032
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
MK II miał zanurzenie powiększone do 180 cm. Inną, dłuższą płetwę balastową.

http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=7977

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2017, o 06:56 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8922
Podziękował : 4041
Otrzymał podziękowań: 1934
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ja wyczytalem jedynie ze mial wyzsza wolna burte i nieco inny poklad :)
Tak sobie mysle ze w przypadku konstrukcji skandynawskich UDKIK powinien byc bardziej wiarygodny niz Sailboatdata :) Ale to tylko moje przypuszczenia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2017, o 10:53 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zwiększenie zanurzenia do 180cm przy odchudzeniu całości o 200kg było główną zmianą konstrukcyjną MKII. Reszta to lifting.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2017, o 13:58 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8922
Podziękował : 4041
Otrzymał podziękowań: 1934
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Polecam strone w UDKiK na ktorej opisane sa obie wersje :)
Wynika z tej strony ze I produkowana do 78 r miala zanurzenia 180 cm przy wadze balastu 1700 kg a wersja II produkowana do 82 r miala mniejsze zanurzenie 170 cm i balast o 100 kg lzejszy. Wypornosc taka sama :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2017, o 15:33 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Czytaj dalej UDKiK a będziesz zimą w trampkach zaiwaniał.
Bzdur tam tyle samo co na sailboatdata.
Ale przecież ty zawsze wiesz lepiej. Nawet jeśli nic nie wiesz.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2017, o 09:12 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8922
Podziękował : 4041
Otrzymał podziękowań: 1934
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widzisz, ja podalem zrodlo informacji, jesli jest tam ewidentny blad to mozesz do nich napisac i sprostowac, sa na to otwarci . Podaj moze zrodlo swoich informacji bo inaczej sa niewiele warte :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2017, o 11:30 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Pisałem już do sailboatdata żeby poprawili to:
Ballast: 352 lbs. / 160 kgs.
Bal./Disp.: 4.85%

Z 5 razy. Bez skutku.
A UDKiK gdzie są same bzdury mnie nie interesuje.
Przykładowo silniki Yanmar 8hp czy Yanmar 2 GM NIGDY nie były oferowane fabrycznie.
Ale tego nie wiesz bo i skąd skoro nigdy nie czytałeś historii tego jachtu, jak projekt się rozwijał ani nie widziałeś na oczy żadnej dokumentacji technicznej.
Nie wspominając o tym, że nigdy nawet na żadnym Bostromie nie byłeś :mrgreen:
Jesteś żałosnym ciulikiem, który nie może spać jak nie wsadzi swoich brudnych łap nawet nie mając zielonego pojęcia o czym pisze.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2017, o 12:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14175
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1937
Otrzymał podziękowań: 2032
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Pax panowie - bo będę ciachał ! :evil:

Cine zamiast się ciskać wklej link do oficjalnych danych, które przecież posiadasz i będzie po sprawie.

O nic innego nie chodzi. :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: Olesiak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2017, o 12:41 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8922
Podziękował : 4041
Otrzymał podziękowań: 1934
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
cine napisał(a):
Pisałem już do sailboatdata żeby poprawili to:
Ballast: 352 lbs. / 160 kgs.
Bal./Disp.: 4.85%

Z 5 razy. Bez skutku.
A UDKiK gdzie są same bzdury mnie nie interesuje.
Przykładowo silniki Yanmar 8hp czy Yanmar 2 GM NIGDY nie były oferowane fabrycznie.
Ale tego nie wiesz bo i skąd skoro nigdy nie czytałeś historii tego jachtu, jak projekt się rozwijał ani nie widziałeś na oczy żadnej dokumentacji technicznej.
Nie wspominając o tym, że nigdy nawet na żadnym Bostromie nie byłeś :mrgreen:
Jesteś żałosnym ciulikiem, który nie może spać jak nie wsadzi swoich brudnych łap nawet nie mając zielonego pojęcia o czym pisze.


Ten post nawet na odpowiedz nie zasluguje bo jest szczytem chamstwa i tyle.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 2: Olesiak, Vela III
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2017, o 16:33 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak napisał(a):
wklej link do oficjalnych danych, które przecież posiadasz

Nie ma oficjalnych danych. Tylko dokumentacje wykonawcze bo większość szwedzkich Bostromów było sprzedanych jaki kity do samodzielnego montażu. No i takie bzdurki jak na "Sailboat..." czy tym drugim. Jest opisana cała historia od pierwszych Markantów do B31 ale nie wożę ze sobą komputera domowego więc Ci nie powiem gdzie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2017, o 16:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
cine napisał(a):
Andrzej Kolod napisał(a):
"Amnezja"
W końcu wpadłem na nazwę Boströma w Kamieniu.

"Amnezja" teraz w Gdańsku w czarterze chodzi :-(
Obecny właściciel opowiada jakieś dyrdymały, że to MKII o zanurzeniu 170cm, a właśnie zanurzenie jest podstawową różnicą między pierwsą wersją a tzw.MKII.

Ano w czarterach:
http://allegro.pl/czarter-jachtu-bostro ... ule_id=201
I w sprzedaży:
http://allegro.pl/morski-jacht-zaglowy- ... 01#thumb/6

BTW - unikałbym lekkości stwierdzeń o właścicielu, że myli się co do danych własnej łódki...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2017, o 16:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14175
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1937
Otrzymał podziękowań: 2032
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Czyżby ?

Znalazłem kiedyś na niemieckiej stronie jakiegoś klubu oficjalne foldery zarówno Markanta, jak i B31 MK1 i MK2 oraz wersji na rynek duński.

Foldery wówczas otwierały mi się jako miniaturki i za cholerę nie mogłem ich powiększyć ani pobrać/zapisać.

He,he, nie do końca Jaromirze. Znam osobiście faceta, który do minionej wiosny był przekonany, że jest właścicielem Fellowshipa 28, ba, miał nawet tak wpisane w polskich papierach. Dopiero jak naocznie porównał z moim uwierzył, że to jednak "27" :lol:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2017, o 17:01 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Folder to nie oficjalne dane tylko reklama:D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2017, o 18:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14175
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1937
Otrzymał podziękowań: 2032
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ale jeśli jest przygotowany przez producenta jest wiarygodny. :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2017, o 00:00 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 586
Podziękował : 134
Otrzymał podziękowań: 124
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
Cześć, czy w ostatnich postach ("Amnezja") była mowa o tym Bostromie ?

https://sprzedajemy.pl/morski-jacht-zaglowy-bostrom-b-31-mk2-po-remoncie-gdansk-062e3e-nr53555012 ?

pozdrawiam,

Piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2017, o 08:49 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8922
Podziękował : 4041
Otrzymał podziękowań: 1934
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Kurczak napisał(a):
Ale jeśli jest przygotowany przez producenta jest wiarygodny. :)


Wiarygodny to MOZE BYC pomiar ORC INT :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2017, o 09:05 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Cytuj:
Dopiero jak naocznie porównał z moim uwierzył, że to jednak "27"

Na wschodzie używają taśmy mierniczej, na zachodzie jednostka miary nazywa się jest jeden kurczakołódź.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2017, o 18:28 
*** Ban ***

Dołączył(a): 30 lis 2016, o 12:56
Posty: 98
Podziękował : 40
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Kurczak napisał(a):
Ale jeśli jest przygotowany przez producenta jest wiarygodny. :)

Wiarygodny to MOZE BYC pomiar ORC INT :)

Bzdury.
Pomiar (jakikolwiek) będzie adekwatny dla DANEGO EGZEMPLARZA jachtu i nie rozwiąże problemu że ktoś np. ma MK I a twierdzi że to MK II bo on wie lepiej.
W przypadku jachtów, które ewoluowały, było wiele modyfikacji a dokumentacji stoczniowej nie ma pomiar niczego nie zmienia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2017, o 19:37 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8922
Podziękował : 4041
Otrzymał podziękowań: 1934
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Moze nie zdajesz sobie sprawy z tego ze pomiar ORC Int. dotyczy wlasnie jednego , konkretnego egzemplarza :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2017, o 20:41 
*** Ban ***

Dołączył(a): 30 lis 2016, o 12:56
Posty: 98
Podziękował : 40
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Moze nie zdajesz sobie sprawy z tego ze pomiar ORC Int. dotyczy wlasnie jednego , konkretnego egzemplarza :)

Przeczytaj co napisałem powyżej i postaraj się zrozumieć.
W razie problemów poproś kogoś dorosłego, najlepiej Tatę.
Dla ułatwienia przypomnę tym, którzy słabo kojarzą że wcześniejsza dyskusja w tym wątku była o tym czy model MK II ma 170 cm zanurzenia czy 180 cm.
A teraz bądź uprzejmy wyjaśnić w jaki sposób w/g ciebie pomiar ORC INT rozstrzygnie który to model przy braku stoczniowej dokumentacji i jaki sens ma twój wpis?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 179 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 83 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL