Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 22:00




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 40  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 08:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Kurczak napisał(a):
Monia, napisałem "po autopilocie". Autopilot rzecz jasna ma zdecydowanie wiekszy pobór prądu.

Coś Ci się z Twoim AIS-em popimpało. Transponder pracuje w trybie Tx i Rx.

Skoro ma moc wyjściową rzędu kilku W nie może przy transmisji pobierać 0,25 A. Wypromieniowywana moc nie bierze się z powietrza. :D

Dla przykładu:

http://www.icomamerica.com/en/products/ ... tions.aspx
Tx - 1,5 A
Rx - 0,7 A

Policz sobie dalej. 3W* to jest 0.25A na 12v ;) a Icom ma wyświetlacz, którego moje sprytne urządzonko nie potrzebuje :D

*srednia moc wg instrukcji. Wg obserwacji się zgadza. A średnia, bo jachtowy transponder dużo nie nadaje. (a 4W - 0.33A - różne dane są podawane, inne na stronach producenta inne w instrukcji, a tak dokładnie nie mierzyłam)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 08:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sty 2012, o 15:19
Posty: 271
Podziękował : 24
Otrzymał podziękowań: 68
Uprawnienia żeglarskie: hmm, coś z morzem :)
Czy Admin mógłby przenieść tą dyskusję o transponderach, watach i amperach do właściwego działu. Cieszmy się że Seba się ruszył z miejsca.
Pozdrawiam wszystkich z uśmiechem :D

_________________
Darek Olsztyn.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 08:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
pewno umówiłbym się z osobami wspierającymi mnie z lądu ("ekipą brzegową") co do sposobu postępowania w razie braku kontaktu (od jakiego czasu?, jakiego kontaktu?). Z wyraźnym zaznaczeniem KIEDY (umówienie się na jakiś termin od ostatniego kontaktu - dyscyplinuje obie strony) wszczynać alarm*) i KTO (nie potrzeba po forumach apelować o "zrobienie czegoś", wiadomo do kogo kierować informacje) ma to zrobić. Jeśli założono, że "jakoś to będzie" (a może nic nie założono, nie poświecono chwili a przemyślenia?) to... "jakoś to jest".


Też bym się chętnie dowiedział czy poza umówionymi prognozami pogodowymi były inne ustalenia i z kim. Ja od dawna (od wyprawy Shackleton 2014) przyjmuję wysłane pozycje Polonusa z iridium i umieszczam na mapce na stronie. Generalnie umowa była taka że Seba będzie wysyłać pozycję co kilka dni, oczywiście nie licząc np postoju Rio, ale w praktyce pozycja nie były wysłane tak często.

_________________
Olek Kwaśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 09:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Olek napisał(a):
Generalnie umowa była taka że Seba będzie wysyłać pozycję co kilka dni,


A powiedz Olek (pytanie jest bez cienia uszczypliwości) czy jest jakiś techniczny lub inny problem, aby tak pozycja z wody wysyłana było codziennie o określonej godzinie ?

Bo wtedy dla ekipy brzegowej jest prosta piłka - wysłał / nie wysłał a jak nie wysłał tzn, że coś sie dzieje.

A określenie "co kilka dni" jest jednak mocno niedoskonałe i może sie zdarzyć, że przysłowiowa pomoc - przy braku sygnału - przyjdzie za późno (odpukać).

Bo "kilka dni" to nie wiadomo ile jest ....

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 09:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
bury_kocur napisał(a):
A powiedz Olek (pytanie jest bez cienia uszczypliwości) czy jest jakiś techniczny lub inny problem, aby tak pozycja z wody wysyłana było codziennie o określonej godzinie ?


Mówię o pozycji wysyłanej na stronę internetową, a nie o pozycji wysyłanej do ekipy brzegowej, na ten temat nie mam wiedzy.

Nie istnieje techniczny problem. Iridium Go może wysłać pozycję automatyczne co zadany czas lub przy każdym włączeniu urządzenia itp

_________________
Olek Kwaśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 09:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4909
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1941
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
bury_kocur napisał(a):
Bo "kilka dni" to nie wiadomo ile jest ....
Leksykalnie to będzie od ponad 2 do prawie 10 dób... czyli (tak jaki piszesz) precyzyjnie mało. :roll:

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 09:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
AJC napisał(a):
Seba plynie od ok godziny pierwszej naszego czasu.
Jego aura , energie i wibracje wzrosly w ciagu ostatnich 10 godzin do okolo 90 %.

Z kazda godzinna polepszalo sie jego samopoczucie.

Dzieki wszystkim za lacznosc z Bogiem Wielkiej Milosci , ktory wysluchal naszych prosb
i przywrocil wszystkie funkcje jego organizmu i geniuszu , by dalej plynal do Prai.


Może mi ktoś wytłumaczyć kto to jest? Koleś może pomódl się do tego swojego "Boga" o olej do łba? :evil:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"



Za ten post autor Micubiszi otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 09:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
Micubiszi napisał(a):
Może mi ktoś wytłumaczyć kto to jest?

ale dobry jest

AJC napisał(a):
Jego aura , energie i wibracje wzrosly w ciagu ostatnich 10 godzin do okolo 90 %.


ja tak nie potrafię ;)

_________________
Olek Kwaśniewski



Za ten post autor Olek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 09:49 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
I niech poda adres swojego dilera, ja też chciałbym być taki szczęśliwy, szczególnie w pracy. :D

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 09:53 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Mnie osobiście zaniepokoił nieprecyzyjny pomiar. Co to znaczy "do około 90%"? Czakra to nie przelewki, wymaga precyzji!



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: PilotR
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 10:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nie czakrujcie - bo w RYA. Ad rem proszę :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 10:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
plitkin napisał(a):
Mnie osobiście zaniepokoił nieprecyzyjny pomiar.

Nie. Dlaczego? Zabrakło tylko podania błędu szacunku, poziomu ufności pomiarów ... etc. ;)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Kurczak napisał(a):
Nie czakrujcie - bo w RYA. Ad rem proszę :D

upss...

_________________
Olek Kwaśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 10:07 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Olek napisał(a):
plitkin napisał(a):
Mnie osobiście zaniepokoił nieprecyzyjny pomiar.

Nie. Dlaczego? Zabrakło tylko podania błędu szacunku, poziomu ufności pomiarów ... etc. ;)


Jak to dlaczego? To oznacza, że łączność była zakłócona. A to już poważna sprawa. Pal licho kiedy iridium nie łączy, ale kiedy czakra ma na łączach straty - to już poważna sprawa.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 10:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
plitkin napisał(a):
Jak to dlaczego? To oznacza, że łączność była zakłócona. A to już poważna sprawa. Pal licho kiedy iridium nie łączy, ale kiedy czakra ma na łączach straty - to już poważna sprawa.

Nie wiem jakie są normy dotyczące strat na łączach czakry. Problemem mogą być też inne normy w USA i UE, a Seba jest, jakby nie patrzeć, gdzieś na granicy. Do tego te przeliczenia jednostek imperialnych, ech ... tyle niewiadomych ... ;)

_________________
Olek Kwaśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 10:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Czakra srakra...


Załączniki:
Zrzut ekranu 2017-09-26 o 11.20.42.png
Zrzut ekranu 2017-09-26 o 11.20.42.png [ 244.26 KiB | Przeglądane 2826 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 10:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1897
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 280
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
plitkin napisał(a):
Olek napisał(a):
plitkin napisał(a):
Mnie osobiście zaniepokoił nieprecyzyjny pomiar.

Nie. Dlaczego? Zabrakło tylko podania błędu szacunku, poziomu ufności pomiarów ... etc. ;)


Jak to dlaczego? To oznacza, że łączność była zakłócona. A to już poważna sprawa. Pal licho kiedy iridium nie łączy, ale kiedy czakra ma na łączach straty - to już poważna sprawa.


Nie wytrzymałem i mam atak śmiechu, ludzie patrzą się na mnie jak na debila :rotfl:

Licha diabli nie biorą, Seba jest bezpieczny ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 10:39 
Yigael napisał(a):
Czakra srakra...

Dryf?


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 11:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Patrząc po kierunku wiatru i tym, że niespecjalnie się zmienił od wczoraj i kursie to baksztag nie dryf. A że wolno? Przyspieszył, zwolnił, może ma coś do roboty, a Poldek mu zostawiony sam nie ostrzy tylko przy małym spłachetku żagla?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 11:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2013, o 14:34
Posty: 150
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Próbuję przebić się przez ten wątek ale im dalej tym dziwniej się czyta...
Jeżeli czegoś nie zgapiłem to Polonus od soboty prawdopodobnie dryfuje na środku Atlantyku a Seba wysłał dwa sms-y: jednego z informacją, że umiera a drugiego z zerem?
O ile wysłanie sms-a z zerem może być przypadkowe to z treści wcześniejszego wynika, że wysłany został świadomie (choćby nawet po pijaku). Na sms-y nie odpowiada choć wysyłał chwilę wcześniej. Trochę to niepokojące...
W pobliżu kręci się sporo statków - jest szansa na skontaktowanie się z prośbą o zejście z kursu i sprawdzenie co z Polonusem?
Dla Olka Doby udało się zorganizować pomoc na środku Atlantyku więc może?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 11:17 

Dołączył(a): 16 lut 2013, o 06:45
Posty: 603
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował : 174
Otrzymał podziękowań: 213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Czytając wszystkie wpisy uważam, że nadal należy sprawdzić co się dzieje na pokładzie Polonusa.
Z tego co widziałem na marinetrafficu to kursem zbieżnym idą dwa jachty. Mają co prawda jeszcze ponad 100 mil, ale jest przynajmniej czas, żeby spróbować nawiązać kontakt z nimi. Myślę, że łatwiej dogadać się z żeglarzami niż z jakimś tankowcem, albo innym kontenerowcem.



Za ten post autor miru71 otrzymał podziękowania - 2: jodyna, mazok
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 11:41 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No co? 10 godzin i dryf. Ileż można kręcić kółkiem?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 11:50 
Za kółkiem by więcej przejechał. Raczej tak jak mówi Yigael.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 11:52 

Dołączył(a): 16 lut 2013, o 06:45
Posty: 603
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował : 174
Otrzymał podziękowań: 213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Skoro nie ma bezpośredniego kontaktu już od bardzo długiego czasu, plus to co napisał Flagsztok, a jest szansa i to podwójna, żeby sprawdzić co się tam dzieje to bezwzględnie należy to zrobić!! A przynajmniej spróbować!

Jachty nie przepływają tam codziennie, więc może się okazać że to jedyna szansa!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 12:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2013, o 14:34
Posty: 150
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Wrzuciłem pozycje ze zrzutów z marinetraffic:
2017-09-25 ok.14:00 0°27'11.45" N 29°17'44.47" W
2017-09-26 ok.01:00 0°51'44.61" N 29°17'46.79" W
2017-09-26 ok.06:00 1°08'53.46" N 29°16'47.46" W
na mapę i wychodzi, że przez 16 godzin Polonus zmienił pozycję o 42 mile na północ ze średnią prędkością 2.6 kn przy czym dzisiaj od 1 do 6 przyspieszył do 3.2kn.
To wygląda bardziej na baksztag a nie dryf.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 12:10 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Flagsztok napisał(a):
To wygląda bardziej na baksztag a nie dryf.

Dryf w sensie że łódka sama się prowadzi a nie podręcznikowo.
Byle kierunek z grubsza do domu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 12:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
cine napisał(a):
Dryf w sensie że łódka sama się prowadzi a nie podręcznikowo.
Byle kierunek z grubsza do domu.


Gdy z jego prędkością dostanie się w zasięg Kanaryjskiego to wypadkowa będzie oscylowała w granicach 1w. / tylko pytanie: w którym kierunku?/ :rotfl:


Załączniki:
70057-004-85830DA6.jpg
70057-004-85830DA6.jpg [ 53.92 KiB | Przeglądane 2610 razy ]

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 12:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
bury_kocur napisał(a):
.... czy jest jakiś techniczny lub inny problem, aby tak pozycja z wody wysyłana było codziennie o określonej godzinie ?
....


Od Szymona poprzez In Reach wychodzi co 4 godziny.
I już sobie wyobrażam histerie, jaka zapanuje jeśli nie daj Boże urządzenie przestanie działać!
Znowu "geniusze" zaczną żądać postawienia w alarm Royal Navy czy kto tam pływa po oceanie.
A nie zechcą pamiętać, że w sytuacji posiadania EPIRBU brak wiadomości jest dobrą wiadomością.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 13:10 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Nie porównuj Szymona pls. On opłynął świat już raz bez łączności na bieżąco. Żadnej histerii nie wzbudzał. To zupełnie inne rejsy, inni ludzie, inne jachty.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 13:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Zostało mu ok 1000 Mm, przepłynął tylko ok 300 Mm....w miesiąc.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 13:14 

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 16:55
Posty: 377
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: sj
Jest kolejna pozycja, zrobił na północ 17Mm w 8h, czyli ma ok 2w.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 40  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL